Musztardowy nalot będziesz miał nawet jak wszystko będzie ok. a pyrkał będziesz sobie codziennie krótkie dystanse po mieście na niedogrzanym silniku.
Sprawdź czy masz termostat. Masz niedogrzany silnik.
Dodatkowo kontrola czy silnik nie pracuje cały czas na dużym obiegu układu chłodzenia ( cały czas otwarty termostat) czyli silnik niedogrzany.
sprawdziłbym jeszcze temperatutę otwarcia termostatu ok 90stopni , niedogrzany silnik powoduje automatycznie słabe grzanie wewnątrz
Skoro termostat był fabrycznie to nie dlatego że jest niepotrzebny. Bez termostatu to problemy z ogrzewaniem głównie w trasach, większe spalanie, niedogrzany silnik. Same minusy
sprawdziłeś wiskozę do wentylatora? jak jest zatarta to wentylator chodzi na okrągło i przechładza silnik.
Termostatu szukaj między blokiem silnika, a górą chłodnicy. Prawdopodobnie zaciął się po otwarciu. Nie jest do naprawy ; trzeba wymienić na nowy. Najpewniej zaciął się w 3/4 zakresu - czyli jest prawie całkowicie otwarty. Masz niedogrzany silnik, będzie więcej palił i szybciej się zużyje. Prawidłowa temperatura ( po 10-15 min. pracy ) to 75 - 85°C....
Może ktoś z Was miał podobny problem. Miałem wiele, ale zawsze podpinałem clipa, Ty też to uczyń.
Niedogrzany silnik z powodował maź na korku. Po wymianie termostatu wszystko jest w porządku. Dziękuję
w megane z tego rocznika układ się sam nie odpowietrza, trzeba to zrobić ręcznie odkręcając odpowietrznik na ciepłym ale nie gorącym silniku. a odnośnie "masła" na korku wlewu oleju to wcale nie musi to oznaczać padniętej uszczelki pod głowicą może to być z powodu nie dogrzania silnika
Kiedyś to nazywało się ssanie i uruchamiało się gdy odpalałem auto na zimnym silniku. Teraz steruje tym elektronika, a jak teraz to fachowo się nazywa to nie wiem. Mam Hyundai ix20 i gdy odpalę na zimnym to też ma obroty ok 1200, po rozgrzaniu spadają do normalnych . Jeśli chwilę postoi i nie ostygnie, to odpalam i od razu są niskie, a jeśli ostygnie...
klima fabryczna,parownik wpięty równolegle w przewody miedzy silnikiem a nagrzewnicą Dodano po 2 od początu tych wielkich mrozów,wczesniej tego nie odczuwałem bo w samochodzie było ok,ale kiedys zobaczyłem w innej safrance jaka temperature powinien wskazywac wskaznik,i wtedy mnie tkneło ze moj jest zdrowo niedogrzany
Witam Chodzi o samochód jak w temacie. Sysuacja ma miejsce na niedogrzanym silniku - na wolnych obrotach pali na 3 cylindry. Wyższe obroty ,przyspieszenie ,zuzycie paliwa OK. Co moze byc przyczyna?
Mam Mercedesa W211 z 3.0 V6 220 KM Diesel, w trasie ciężko zejść poniżej 9 l na 100 km, a w mieście na krótkich odcinkach, gdy jest ciągle niedogrzany, to i 20 potrafi wciągnąć. Też myślałem, że coś nie tak, dałem nawet wtryski do sprawdzenia, ale kogo się nie pytam, co mają auta z tym silnikiem, to u nich spalanie na podobnym poziomie. Wcześniej miałem...
Za mało informacji. Słabo grzeje przy rozgrzanym płynie 90*C ? Czy słabo grzeje przy włączonym wentylatorze? Drug sprawa to nie ma czegoś takiego jak filtr ogrzewania. Podaj więcej informacji. Sprawdź poziom płynu chłodniczego. Możliwe, że silnik jest niedogrzany, zawieszony termostat, zapchana nagrzewnica.
Aha... Dziś - wilgotno, mocno mokro i zdarza się przerywanie także na benzynie z tym, że mniej nasilone. Chyba zatem to jednak coś z układem zapłonowym będzie? Z objawów dodam, że zdarza się na obu paliwach na niedogrzanym jeszcze silniku, że w czasie jazdy po wrzuceniu luzu - potrafi zgasnąć. Na postoju coś takiego nie ma miejsca.
Nie będzie tego problemu jeśli silnik wyposażony jest w dogrzewacz.... oczywiście sprawny. Dzięki za odpowiedzi. Też właśnie brałem pod uwagę czy dołożenie dodatkowej nagrzewnicy nie będzie miało wpływu na niedogrzanie silnika. Ale myślę że będzie ok biorąc pod uwagę fakt że nie będzie ona zamontowana zbyt daleko od głównej nagrzewnicy. Samochód to...
Termostat wymieniłem:) i tak jak mówiliscie działa teraz super!~przez rok jeździłem na niedogrzanym silniku:((( Ale teraz mam nastepny problem ponieważ płyn chłodniczy jest w fatalnym stanie ale niestety nie mam kasy na kupno nowego i dolałem juz 0,5 litra wody i doleje nastepne 0,5 bo po włączeniu sie chłodniy troche go ubyło...bo jak robiłem to sie...
Jak krótkie odcinki to i silnik niedogrzany albo termostat padł zasłoń na próbę chłodnice kartonem i zrób dłuższą trasę i zobacz Za tą poradę nagradzam kolegę ostrzeżeniem. Dłuższa trasa z zasłoniętą chłodnicą kartonem skończy się źle dla silnika.
To zapytam jeszcze raz...Jak kopci niedogrzany silnik na bogatej mieszance? Planowanie nie jest konieczne jak już się uparłeś zwalać głowicę (bez sensu, nic na to nie wskazuje). Pod warunkiem, że posiadasz liniał krawędziowy, szczelinomierze, znasz dopuszczalną odchyłkę płaskości i posiadasz dobre oświetlenie w garażu.:D Powodzenia.:D
Silnik sie przegrzewa? Termostat to ma do tego , ze jak jest caly czas otwarty to silnik jest niedogrzany i wolniej lapie temperature. Jakie jest wskazanie temperatury cieczy chlodzacej, bo jak nie przekroczy okolo 90 kilku stopni to ci sie wentylator chlodnicy nie zalaczy. Przy zapowietrzonym ukladzie, moze wystapic puchniecie wezy, co mozna pomylic...
zauwazylem ze jesli katalizator jest daleko od silnika a sonda bezposrednio przed nim i powiedzmy katalizator jest wydmuchany /czyli pusty/ to szczegolnie podczas jazdy po miescie temperatura pracy sondy jest nizsza od zalecanej A czym sie objawiala jazda na niedogrzanej sondzie i jak mozna okreslic jej temeperature?
Tytułem wstępu. Dawno nic nie pisałem na forum więc też dorzucę swoje dwa gosze :) Rok temu jak miałem świeżo zamontowaną sekwencję odpalałem na gazie przy -15C i nie było żadnego problemu. Od tamtej pory zrobiłem 40tys km i chyba membrana w parowniku trochę się postarzała bo teraz poniżej zera muszę odpalać na benzynie. W zeszłą zimę założyłem sobie...
Ok. Okazało się że znajomy mi zmienił na sondę bodajże z Renault Megane (w każdym razie na pewno z jakiegoś Renault). W każdym razie jest 3 żyłowa, jeden czarny i dwa białe. Przez pierwszy tydzień auto jeździło dobrze, ale teraz widzę że się zamuliło. Czy możliwe jest że sonda dobiera za słabą mieszankę np przez to że jest niedogrzana? Albo np przez...
Nie do końca masz rację . Silnika nie uszkodzi zbyt bogata mieszanka , ale taką gwarancję masz tylko w instalacji mieszalnikowej. Wtryski instalacji IV generacji przystosowane są do wtryskiwania gazu w fazie lotnej . Zasilenie ich gazem niedogrzanym, zawierającym mokre pary gazu może powodować zarówno zasilanie zbyt bogatą mieszanką , jak i zbyt ubogą...
alaska i valtek to najtańszy i zdecydowanie najczęściej montowany zestaw więc nie było trudno zgadnąć :) . Problem z alaską jest taki ,że nie powinno się jej montować do silników większych niż 90KM ,bo inaczej spadki ciśnienia są duże a zimą dodatkowo gaz niedogrzany i szereg problemów. Masz chyba nieco więcej KM ? No cóż i w tym elemencie zarobili...
Renault ma długawe okresy przeglądowe 20-25 tys km. To sporo, a nic tam w kosnstrukcji nie ma innego( lepszego) niż u innych producentów. Co do teorii przedłużania wymian, to chyba jakiś żart lub spisek mechaników lub dostawców części zamiennych. Od dawna wiadomo, że interwały wymiany oleju zależą od przebiegu, i warunków w jakich silnik pracuje. Więc...
Ten dźwięk to Webasto do podgrzewania płynu chłodzącego/ogrzewania. Dźwięk jest normalny i tylko się cieszyć że działa. :D Podejrzewam że jest to bus 9 osobowy. Gdyby nie to dogrzewanie to przy tym silniku przy temperaturze poniżej -10st.C to zapomnij o cieple w środku. :cry: i dogrzaniu silnika powyżej 50 st.C
Jeżeli silnik jest nie dogrzany to może więcej palić. Sprawdż też luzy zaworowe.
Witam. Nie działa wskazówka temp silnika/wody. Napięcie we wtyczce czujnika temp pod termostatem jest. Jak zrobił we wtyczce obieg zamknięty - wskaźnik też nie wstał. Kupiłem nowy czujnik temp. podłączyłem pod wtyczkę a czujnik do zagotowanej wody w szklance- wskaźnik nie wstał. Wymieniłem termostat (termostat sprawny, oba węże gorące, woda się nie...
Przy takich przebiegach i stylu jazdy (przewaga miasta) diesel nie ma żadnego sensu. Owe 1-2 tysiące przeznaczysz albo na "usunięcie" filtra cząstek stałych (czyli oszukanie komputera w jakiś tam sposób, nie wiem jaki to ma wpływ na niezawodność czy spalanie) albo będziesz musiał dorzucić ze trzy-cztery razy tyle na jego wymianę zgodnie z zaleceniami...
Dolny wąż od chłodnicy ciepły po dogrzaniu silnika? Jest obieg płynu czy termostat lekko się otwiera i nie ma obiegu?
Sprawdź błędy systemu i sprawdź parametry temperaturowe zamieść zrzut ekranu. Utrzymujące podwyższone obroty silnik na postoju mogą świadczyć o uszkodzonym termostacie. System podnosi obrotu aby dogrzać silnik do temperatury pracy 75 stopni a termostat ma tą temperaturę utrzymać. Jeśli przed wcześnie się otwiera silnik nie jest w stanie jej osiągnąć...
A co chcesz uzyskać szybsze dogrzanie silnika, czy lepsze ogrzewanie? myślisz że alternator to pociągnie? patrzyłeś ile ma aper? bo nowsze auta z takimi podgrzewaczami to mają ok150
Rozwiązanie to reklamacja termostatu, jest wadliwy, temperatura płynu powinna być w miarę stała jeśli nie, to termostat jest wadliwy. Gdyby silnik się przegrzewał w korku to można szukać innych przyczyn ale gdy jest nie dogrzany to usterka jest tylko jedna.
Panowie to może coś ciekawszego. Renault megane 1.9 dti 1997r . silnik słabo sie nagrzewa a jak już się go uda dogrzać (tylko na wysokich obrotach) to po włączeniu nawiewu wenętrznego temperatura obniża się do ok 65 stopni. Trzy razy wymieniony termostat ostatni fabryczny, wymieniony czujnik temperatury, wymiana płynu chłodniczego plus czyszczenie układu....
Cześć, Właśnie kolega z forum zapytał mnie czy o problem został rozwiązany. Oczywiście został. Renata sprzedana :) A tak na poważnie. Wina stała po stronie zwalniacza VEB, który po prostu się rozsypywał. Tak jak w poście napisałem zaczęło się od ćwierkania, po pół roku było jeszcze gorzej. Zwalniacz przestawał działać kiedy był potrzebny, potem jakby...
korpus z hglowicą był wymieniony wtryskiwacze swoje dal (120tys )cisnienie niebylo mierzone.auto wbylo w niemczech w serwisie i jakos sie niedogadali odnosnie cisnienia paliwa ,ponoc bledow zadnych niema i elektronicznie jest ok , a gadac niechce.
Witam. Pomiar ciśnienia sprężania wykluczył uszkodzenie uszczelki głowicy.Było mniej więcej równo 12.5 +\- 0,2.Znajomy mechanik sugerował przepłukać układ płynem do oczyszczania układu chłodzenia firmy Holts. Po tej operacji wyjąłem chłodnicę aby ją i cały układ przepłukać. Wtedy okazało się że żeberka chłodzące są całkowicie oblepione owadami i innymi...
niedogrzany silnik silnik niedogrzany niedogrzany silnik peugeot
zwarcie klimatyzacji ekspres zelmer rozebra zapowietrzony hamulec
mikrokomputer cobra1 zamiennik adapter bluetooth
Lodówka Samsung piszczy i brak światła - co robić? Termostat grzałki w lodówkach Samsung No Frost - działanie i diagnostyka