Jeśli wyjmiesz termostat to silnik będzie niedogrzany. Możesz wyjąć na próbę. Jeśli będziesz zakładał nowy to żadne popierdółki tylko Wahler lub Vernet.
Mam tak samo jak kolega powyżej, spore wahania. Więc tak ma już ten silnik :)
Witam. Mam problem polegający na tym, że moja astra dużo pali benzyny, z obserwacji zauważylem ze wskazówka od temp. silnika wychodzi zaledwie za niebieskie pole i dochodzi do pierwszej kreski, sprawdzalem rowniez rurki dochodzace do chlodnicy i wszystkie są cieple a chyba ta dolna powinna byc zimna. Więc jak dla mnie padl mi termostat, ale czytając...
Pierwsze co to wymienił bym termostat lub włożył jeśli nie było wcześniej (bo z takimi przypadkami też się spotkałem) Jak by nie było silnik nie lubi być niedogrzany.
Raczej nie będzie się pluł,tak samo jak w przypadku uszkodzenia termostatu. Potraktuje silnik jako sprawny niedogrzany. Ludzi przeraża to 105 stopni jakby to było coś wielkiego.
Dodał bym do tego że silnik faktycznie był niedogrzany tak jak kolega wspomniał. Widać to po musztardzie na pokrywie. A więc wilgoć /woda w oleju kolejny czynnik.
Witam. Astra 1 1991 1.6 i 75 km 8 zaworowy. Mam kłopot z nierówna pracą silnika na biegu jałowym. Przy rozruchu zimnego silnika nie ma problemu, po rozgrzaniu silnik pracuje nierówno. Mam wrażenie jakby zaraz miał zgasnąć a nawet słychać gwałtowne zadławienie. Wymieniłem przewody wysokiego napięcia, świece, silnik krokowy, gumowy przewód dolotowy powietrza...
Ten silnik nie ma aż tyle kw do odparowania ze cały układ zrobi ci się gorący szczególnie zimą, musiałbyś mu ostro dawać, weź pod uwagę nagrzewnice która jako pierwsza odprowadza ciepło później chłodnica. a wskazówka od temp jest w normie czy cały czas niedogrzany?
BINGO M ma czujnik temperatury na parowniku, to albo ten czujnik jest niesprawny albo parownik jest niedogrzany bo np.płynu chłodniczego jest mało.
Dzisiaj wpiąłem miernik pod sondę i oscylacje są ok. sonda i sterownik pracuje prawidłowo. Widocznie wcześniej silnik był niedogrzany.
A po co skoro producent tak to zaprojektował i nic złego sie nie dzieje.Chcesz koniecznie jeździć na niedogrzanym silniku? Poza tym na zegarach masz wskaźnik temperatury a nie termometr.😉
Temperatura jest przekazywana z czujnika przy termostacie, prawdopodobnie zawiesił się w pozycji otwarty (na Twoje szczęście) i masz ciągle niedogrzany silnik. I oczywiście większe spalanie. Co do zegarów - zasilanie/masa.
jeśli się nadal nie nagrzewa to jakiś gówniany termostat, pewnie calorstat=vernet jak UPG puszcza to węże do chłodnicy są twarde a silnik się chętnie przegrzewa a nie niedogrzewa taka maź często jest właśnie z ciągle niedogrzanego silnika a płynu może ubywa bo gdzieś się sączy? z łączenia jakiegoś węża? szczególnie lubi się sączyć z wszelkich trójników...
Witam! W asterce jest dość dobre chlodzenie silnika podczas jazdy. Sam mam ten samochód i np w lecie podczas jazdy to temperatura silnika wacha sie pomiedzy 45 a 60 stopni. A wentylator włącza sie przy 100 stopniach. a wartość 90 stopni to sie u mnie pojawia tylko przy jezdzie w mieście lub przy małych korkach. To nie tak ma być :P . ukł chłodzenia...
Objaw niedogrzanego silnika (śmietana pod korkiem) a co za tym idzie, walnięty termostat (ciepły wąż). Czyli wymień termostat ;-)
Witam Mam takie pytanie czy to normalne, że po wymianie termostatu w Astrze F silnik X16XEL wskazówka temperatury cieczy chłodzącej ma być w połowie między 90 a 100. Tak mi się zrobiło że teraz gdy się auto nagrzeje wskazuję mi w połowie.Na starym termostacie trzymała się na 90 stopni lecz przy temperaturze -4 opadała mi do 88 podczas jazdy w lecie...
No to do wymiany termostat. Jeździsz na niedogrzanym silniku. W lecie jeszcze da się przeżyć, ale w zimie tak się nie da jeździć. Kiedy ja miałem zepsuty termostat, przy minus 8 w ogóle nie łapał temperatury. Przy naprawionym, przy -25 stopniach, po ok. 15 km miałem 87-90 stopni i pomimo ogrzewania na full temperatura nie spadała. Tylko w korkach gdy...
Witam. Faktycznie po wymianie reduktora odpalanie wróciło do normy, ale pojawił się nowy problem z nietrzymaniem obrotów na nie do końca rozgrzanym silniku. Aby obroty były ok.temp.silnika musi dojść do ok. 80 stopni. Zakład gdzie montowałem instalacje zwala wszystko na niedogrzanie reduktora, ale na wcześniejszym tego problemu nie było. Zatem czy mam...
czujnik od temperatury wymieniłem na nowy, a w jaki sposób mam sprawdzić potencjometr przepusnicy. Dzięki za pomoc! Dodano po 8 no i jeszcze jedna zagadka. wymieniłem termostat, czujnik temp. a wskaźnik wskazuje niedogrzanie silnika(ale grzeje tak jak powinien termostat napewno działa), ale widziałem w innych astrach wskaźniki temp do 100 stopni, i...
A wpadłem na taki pomysł....wiem że nie jest to rozwiązanie dobre ale powiedzcie co myślicie oraz wypowiedzcie się o wadach i zaletach tego... Jeżeli pokrętło ogrzewania mam ustawione na max. zimne powietrze nagrzewnica jest zamknięta(jeżeli się mylę to proszę poprawcie mnie). A wystarczy że przekręcę pokrętło o jeden ząbek w kierunku ciepłego powietrza(akurat...
Miałem to samo w Corsie z silnikiem X14SZ, objawy identyczne, wg wskaźnika ciągle niedogrzany silnik i w środku zimno. Wszystko wskazywało na termostat, a w tym silniku też jest pod rozrządem - gdyby nie to pewnie od razu bym go wymienił. A wystarczyło dolać płynu i odpowietrzyć układ - zaczęło działać ogrzewanie i wskaźnik temperatury pokazuje to co...
Na początku układu wydechowego masz żeliwny kolektor wydechowy osłonięty blachą, i jak spojrzysz pod maskę to z prawej strony tego kolektora jest wkręcona sonda i od niej odchodzi pojedynczy kabelek u mnie fioletowy. Sprawdź czy po dodaniu gazu (energicznym) nie kopci z wydechu na czarno, jeśli tak to prawie pewne, że to sonda. Nie wiem dokładnie kiedy...
Podobnie mialem w mojej A4 tdi. Ubywalo wody glownie po krotkich jazdach. Na trasie w Irlandii do Polski dolalem tylko 200ml. Ale jak silnik byl niedogrzany (jazda w miescie na krotkie odcinki) to znikalo wiecej. Problemem byl skorodowany brok (zaslepka otworu technologicznego) w silniku. Cieklo sobie pomalutku. Nie twierdze ze u Ciebie to samo jest...
Witam posiadam autko Opel astra g 2 1.6 8v liftback (t98) 1999r Moje pytanie brzmi gdzie znajdę czujnik wentylatora chlodnicy ( termowłącznik ) czytam na innych stronach że jest on z lewej strony wkrecony w chłodnice ale po obejrzeniu auta od spodu oraz góry nigdzie takiego czujnika nie widzę dodam że wentylator włącza się przy 85st. I w ten sposób...
Mój kumpel w Oplu Astrze miał podobny problem. Ledwo go do 100km rozpędzał. Jak się okazało to miał uszkodzony termostat na chłodnicy co powodowało niedogrzanie silnika i spadek mocy i o wiele większe zużycie paliwa. A co najlepsze to był u 3 mechaników i nie wiedzieli co jest, dopiero 4 zwrócił uwagę na temperaturę pracy silnika. Jeżeli u Ciebie jest...
Autor wspomina raczej o małym aucie. Kolego , ta dyskusja na temat niedogrzanego silnika dotyczyła jego mercedesa E-klasy 3,0 190KM!!! Stad moje dygresje na temat dogrzewania. Przeczytaj dokładnie temat.
Wina prawdopodobnie lezy po stronie oleju, warto uzywac dobre srodku smarne i czesto je wymieniac jak rowniez jesli jezdzone jest na krotkich dystansach aut raz np. na tydzien zrobic autem co najmniej 20km bo niedogrzany olej nie usuwa szlamu powstalego pdczas jazdy na malych odcinkach i robi sie bagno. Jak nie ma szlamow po zdjeciu pokrywy zaworow...
zgadzam się z viper555 tam długo grzeją swiece, a jak do tego dojdzie nie sprawny termostat, to może wcale swiec nie wyłączyć, czyli nie dogrzanie silnika
W mieście do spokojnej jazdy każdy silnik bedzie wystarczający, najlepsze bedą mniejsze silniki bo szybciej łapia temperaturę, na dogrzanym silniku jest lepiej jeździć na krótkich odcinkach, w przeciwnym wypadku musisz częściej zmieniac olej silnikowy itp.
Termostat do wymiany,silnik nie dogrzany.
chyba niic za ciepło. to co znalazłem to złe doleganie czujnika położenia wału , pomogło dokręcenie na chama zresztą nie tylko opla to tyczyło ,w cienkim na ciepło gasł . czujnik dobry ale za daleko . gorsze to zrywanie klina na wale; bez zdjęcia koła pasowego i małego zębatego ciężko wyłapać , znaki prawidłowe lecz koła nie trzymają pozycji z wałem...
Sterownik mam po naprawie, lecz mechanik ponownie wskazuje na usterkę sterownika i nie znajduje innego rozwiązania, wyobrażałem sobie to tak wymontuję obydwa sterowniki i z czyjegoś prawnego auta zamontuję u siebie i przejadę z 10km - zabiorę właściciela sterownika,aby się nie obawiał- potem założę mu jego sterownik, czas potrzebny to ok 45-60min czyjegoś...
Usterka usunięta. Panowie gazownicy podpięli laptopa do pomiaru pracy LPG i wzięli dodatkowo termometr bezprzewodowy. Podczas jazdy sprawdzali odczyty z Bingo-M a także mierzyli temperaturę parownika po zatrzymaniu samochodu. Wyniki były zaskakujące i potwierdziły moje obserwacje. Parownik był ewidentnie niedogrzany! Po rozebraniu (prawie nowego) parownika,...
Ten szlam w przepustnicy to olej z odmy - nie bój się spali się, nic złego nie zrobi w silniku i tak tam normalnie trafia. Niemniej jeśli masz sporo szlamu w przepustnicy to masz silnik do remontu, chyba że jeździsz na bardzo krótkich odcinkach z niedogrzanym silnikiem. Co do tego szlamu to zrób test - odpal silnik i odkręć korek wlewu oleju - wydostają...
Jeśli auto RÓWNO chodzi to nie ma co się zagłębiać, to stare już auto bez mocy. Bez wyjęcia tłoków nic nie wskórasz praktycznie. Możesz ewentualnie wlać nafty lub specyfik na noc lub dwie na tłoki. (Najlepiej by tłok był na górze). Być może puszczą pierścienie i się poprawi. Po zabiegu olej do wymiany. Przejedź się po zalaniu tłoków sam po autostradzie...
Ja mam taki sam silnik, mi wentylator włącza się dopiero po 100 stopniach, a jak płyn się nagrzeje to tak samo po otwarciu korka para ,ale to normalne układ sam się odpowietrza właśnie przez zbiornik (jest najwyżej położony) przy wymianie płynu standardowo odpowietrza się po przejechaniu około 10-12 km. Mi ubywał płyn (po zakupie samochodu od razu)...
odnośnie wskaźników w oplach osobiście mam do nich dużą rezerwę ponieważ wskazują co chcą i bywa że w dwóch takich samych autach pokazują co innego metoda sprawdzenia: nagrzewasz silnik aż wentylator się włączy i wtedy na wskaźniku powinno być blisko 100st Jeśli nie jest to albo nie robisz nic i przyjmujesz do wiad że wkaźnik nie powinien się podnieść...
Witam. Jestem też posiadaczem calineczki. Z moich obserwacji Calibra 8V tak ma że temperatura w ciepłe dni waha się pomiędzy ok 92-100oC u siebie też tak mam. przy 100 oC powinien ci się załączyć wentylator i zbić temperaturę do 95oC Po pierwsze jeśli ci się gotuje płyn gdy wskaźnik pokazuje 100 znaczy że albo masz wodę w układzie chłodniczym zamiast...
W zeszłym roku zrobiłem remont silnika, zostały wymienione pierścienie (Goetze) głowica oddana do warsztatu(wymienione uszczelniacze, sprawdzona ciśnieniowo i któreś zawory doszlifowane+planowanie Ty to nazywasz remontem silnika. Zrobiłeś 20 tys. po "remoncie" dogrzałeś porządnie jazdą na trasie i pierścienie Goetza zrobiły pa pa. Prowadnice w głowicy...
Witam Miałem kiedyś astre F z silnikiem 1.4 C14NZ z 91 roku Masz chyba podobny silnik ale nowszy model Astra osiąga wyższe temperatury niż 100stC docelowo jest to chyba ze 120 i dlatego dolewanie wody w dużych ilościach nie jest wskazane Na twoim miejscu sprawdziłbym dodatkowo stan rury wydechowej... czy nie jest mokra i okopcona zaolejona... to możne...
Tak załóż sobie drugi przycisk do grzania świec. Jeden od rozrusznika juz masz. Dziękuje za wypowiedź mówiac szczerze bardzo satysfakcjonuje mnie ta odpowiedź. Mam tylko male pytanko może ktoś mi napisać w co mam się podpiać by tak zrobić?? i czy jak potem odlącze to silnik bedzie normalnie chodził, znaczy słyszałem ze one w czasie potrafią sie zapalić...
Nominalna praca disla to 90 stopni i przy takiej też otwiera sie termostat +- 2 stopnie. Skoro silnik się rozgrzał do 85 (możemy tez zakładać że wskaźnik przekłamuje +-2 stopnie) to termostat się nie otworzył i dlatego masz zimną chłodnicę. Czyli układ chodzi na krótkim obiegu. Z racji tego że na zewnątrz jest -10 to silnik się po prostu nie rozgrzał....
czyli generalnie nie ma takiego zjawiska jak "niedogrzewanie" itp ?
Witam obydwa czujniki temperatury w tym silniku są podłączone bezpośrednio do sterownika silnika .Są dwa ponieważ kontrolują pracę termostatu który również jest sterowany przez ecu (nie jest prawdą że jeden jest do wentylatora a drugi do ecu licznika itd ..) Niestety temperatura na liczniku nie przedstawia rzeczywistej temperatury silnika tylko przeliczoną...
witam czytalem podobne posty o przegrzewaniu ale ja mam problem z niedogrzewaniem silnika i nie trzymaniem temperatury. nawet gdy dojdzie w korku do 90 to po ruszeniu spada na niebieskie pole
Jak wskazywało Ci pow. 90 st i włączył się wentylator to dobrze pokazuje wskaźnik. Sprawdz chłodnicę czy za wcześnie robi sie ciepła bo moze termostat za szybko otwiera i silnika niedogrzewa.
Witam! Astra 99 r 2.0 diesel . Po dogrzaniu się samochodu wyskakiwała kontrolka od wentylatora chłodzenia. Po prostu wentylator się nie włączał i silnik się z czasem zaczął pocić. Odpiołem kostkę podpiąłem na krótko do akumulator i wentylator chodzi. No to sobie myślę że zrobię sobie włącznik w środku w samochodzie i po prostu będę włączał sam wentylator...
Potwierdzam powyższe , ja osobiście mam Vectre 1,8 i także nawiewy środkowe zawsze chłodzą, jest to denerwujaca ale przyzwyczaiłem sie. Ponadto chyba norma jest , że silniki Opla nie "łapią" normalnej temperatury (ok. 90 st. ) i to chyba także jest powód niedogrznia.
Witam, Posiadam astre f 1,6 8V benzyna. Uszkodził mi się termostat, jest w pozycji otwartej i niedogrzewa silnika. Do termostatu można się dostać przez rozrząd, co w obecnych warunkach pogodowych bez garażu jest dość ciężkie. Znalazłem taki temat http://forum.astratuningteam.pl/viewtopi... Co o nim sądzicie? Można coś takiego zastosować i...
Miałem podobne problemy z termostatem w astrze f .od 10 lat mam termostat w wezu dedykowany dla daci 1,3i 1,4 oraz jakiegoś wolwo . W ubiegłym roku wymieniłem w ciągu tygodnia dwa colorstaty i 1 gejtsa . Temp nie podchodzila nawet do 80 *. ZAKUPILEM KRAJOWA MERE NA 89* Efekt -temp nadal na poziomie 80lub nizej przy temp otoczenia poniżej -5* . Wytargałem...
ZIMA, no i w końcu mamy ;). TERMOSTATY dadzą teraz znać wszystkim, którzy mają je uszkodzone w swoich samochodach. Zwykle uszkodzenia termostatu to zbyt wczesne otwieranie się, przez co silnik dłużej się grzeje i często jeździ się z niedogrzanym silnikiem, przez co często występują problemy z białym masłem pod korkiem oleju, szczególnie gdy robimy małe...
Witam. Mam problem z Astrą II 2.0 diesel 82 KM. Kiedy zagrzeje się silnik zapala się kontrolka "check" i spada moc. Zaczęło się tak dziać po wymianie termostatu. Na starym termostacie silnik był niedogrzany. Teraz kiedy osiągnie odpowiednią temp. wpada w tryb awaryjny. Po wyłączeniu silnika i ponownym odpaleniu wszystko wraca do normy, do chwili kiedy...
Witam. Od pewnego czasu w mojej astrze mam taki problem, mimo że dogrzeje silnik, nie chce się przełączyć na gaz. Kontrolka od gazu miga, lecz mimo to po przygazowaniu do 2000obr/min (jak zawsze działało) tak teraz nie chce się przełączyć. Po przełączeniu awaryjnym (przez przytrzymanie przełącznika), wszystkie elektrozawory "cykają" lecz auto gaśnie....
silnik niedogrzany niedogrzany silnik niedogrzany silnik peugeot
zapis pliku excel minolta czujnik papieru android kamera
blokada operator pralka głośno wiruje
Amica – reset sterownika piekarnika przy ustawianiu zegara i menu, kondensatory, zimne luty Lokalizacja przekaźnika pompy paliwa w Fiat Grande Punto 1.3 Multijet