Ale dlaczego nie uzyjesz oryginalnej czesci? Czy ten silnik ma znane problemy z wada fabryczna?
powinno - silnik niedogrzany generuje troszkę mniej mocy albo inaczej - ma mniejszą sprawność i stąd różnica w spalaniu tak czy owak żeby wszystko chulało termostat i tak trzeba wymienić
Miałem w tych silnikach takie przypadki. W misie oleju zbiera się woda i zamarza co skutkuje zatykaniem smoka oleju. Robisz pewnie krótkie przebiegi - silnik niedogrzany. Zostaw na noc w ciepłym garażu i rano spuść olej. Najpierw zacznie lecieć czysta woda.
Jeśli wyjmiesz termostat to silnik będzie niedogrzany. Możesz wyjąć na próbę. Jeśli będziesz zakładał nowy to żadne popierdółki tylko Wahler lub Vernet.
Witam wszystkich zainteresowanych przypadkiem jaki mnie spotkał. Otóż w moim samochodzie jakim jest VW Golf MK2 z 89 roku z silnikiem 1.6 benz. Kolego mylisz pojęcia, ten silnik bardzo długo się nagrzewa a nie ma niedogrzanego silnika. WIem wszystko o tym. Bo jak się nagrzeje gdzieś po 7 km to ładnie trzyma temperaturę. Dzieje się tak z powodów konstrukcyjnych...
Na sucho, żadnych silikonów! Chłodnica od 330 będzie aż z naddatkiem. Dobrze by było mieć w układzie termostat, bo bez niego lekko obciążony silnik będzie niedogrzany. Pomierz jakie temperatury osiąga, optymalnie powinien mieć ok 85 stopni +/- trochę.
Czyli, moim zdaniem Ty nie możesz narzekać na niedogrzanie silnika. Wszystko jest ok i nie powinieneś sobie tym głowy zawracać. Silnik jest dogrzany i ma czas na odparowanie wody*... Możesz spokojnie jeździć, bacząc na punktualną wymianę oleju...
Jest to tzw. majonez mieszanina oleju z wodą . Prawdopodobnie jeździsz na krótkich trasach. silnik jest niedogrzany. Wyczyść i jeździj dalej , ewentualnie zamontuj" oil tank" . Pod tą nazwą poszukaj na znanym portalu.
Dodatkowo kontrola czy silnik nie pracuje cały czas na dużym obiegu układu chłodzenia ( cały czas otwarty termostat) czyli silnik niedogrzany.
A może ktoś zna jakiegoś fachowca w Warszawie, który byłby w stanie to ogarnąć ? Szukaj na forum kolegi "Paweł wawa"
Jeśli jest tylko jeden termostat, to możesz jeszcze spróbować wymienić lub odwrócić zawór jednokierunkowy płynu. Miałem też taki silnik niby z manualem, a był też drugi termostat. Ale w tych silnikach niedogrzanie w mrozy to częsta przypadłość, i nawet aso nie bardzo sobie z tym radzi. Po prostu układ jest zepsuty na etapie projektowania.
(najczęściej osiąga tak z 60 st. i dalej już nic) To znak ,że termostat się otwiera za wcześnie, powinien się otwierać się 100°C, a zamykać przy 80 °C, tak mi się wydaje. Czy jesteś pewny ,że ten termostat jest ? Bo jeśli go nie ma to ta żaluzja w zimie niewiele ci da. Żaluzję zakładaj tylko wtedy gdy termostat jest OK. Jeśli silnik jest niedogrzany...
Czym czyścić zakamienioną nagrzewnice?
majonez na korku to objaw jazdy na krótkich dystansach z niedogrzanym silnikiem - normalna sprawa.
Najlepiej byś ten termostat jednak wymienił .Korek wskazuje na niedogrzany silnik .Jeżli silnik pracuje równo ,to daj sobie spokój z głowicą .Szerokiej drogi.
Temperatura silnika ma b. duży wpływ na zużycie paliwa. Silnik diesla niedogrzany (70°C) bedzie pobierał wiecej paliwa moze nie tyle co benzyniak ale więcej. Do prawidłowej pracy silnika potrzebna jest temperatura ok 89-94 °C . Tak więc jak to przedmówca napisał , 10 nasadowa w rękę , jakaś kuweta na płyn i do roboty. Pozdrawiam. Mariusz:.
Bezpośrednio nie ma to wpływu na powstanie błędu ale długotrwała jazda niedogrzanym silniku już może mieć wpływ na zaistnienie błędu. Najważniejsze jaki to jest błąd - należy go odczytać.
poluzowane szczeki hamulcowe tzn nie trzymaja zabezpieczenia szczek takie sprezynki a co do spalania troche za duzo sprawdz termostat i czujnik temperatury zasysanego powietrza byc moze silnik jes niedogrzany i pracuje na wzbogaconej mieszance wzglednie sonda lambda powinien palic w granicach 5,5-7l
Kluczowe jest to "syknięcie", dzięki niemu spuszczane jest ciśnienie z cylindrów. Wtedy silnik startuje bez obciążenia, aż do czasu jak w przewodzie i głowicy zrobi się ciśnienie. Zanik prądu gdy kompresor jest w trakcie pompowania powoduje, że tego syknięcia nie będzie. Ponowne przyłączenie zasilania spowoduje, że silnik nie wystartuje, co z zerowymi...
W carnivalu dogrzewanie włącza się jednak przyciskiem. Tym samym który przełącza obieg powietrza tylnej dmuchawy z klimy na nagrzewnicę. Widzę owik, nie za bardzo wiesz o czym mówisz. Sio do początkujących!
czyli musimy dotrzeć silnik ;)
Ma to swoje plusy, między innymi, mniejsza temperatura załączenia wentylatora, czyli płyn zacznie być już wcześniej chłodzony Nie nazwałbym tego plusem. Niedogrzany silnik sprawuje się gorzej i zmniejsza mu się żywotność.
Czy może to być spowodowane temperatura na dworze? Jest to spowodowane niską temperaturą oraz tym że silnik jest niedogrzany. Mam to samo w Seat Leon 1.4 16V . Całkiem normalny objaw. Skontroluj tylko na zimnym silniku poziom płynu chłodniczego i tyle. Dodano po 2 Raczej niesprawnym termostatem. Przy niesprawnym/uszkodzonym termostacie masz 3 opcje...
Witam. Termostat nie ma bezpośredniego związku z ogrzewaniem w aucie, to znaczy nagrzewnica "chodzi" zrówno na małym jak i na dużym obiegu. Oczywiście przy niższej temperaturze płynu ogrzewanie jest mniej wydajne ale w Passacie jest tak dobre ogrzewanie że nawet przy niedogrzanym silniku z nadmuchu wieje gorące powietrze.
Zgadzam sie z tym ze termostat moze puszczac,ale przed mrozami ,gdy temp.utrzymywala sie na drugiej kresce czyli cos w granicach 50-60 stopni wymienilem duzy termostat,gdyz nie wiedzialem,ze to auto ma jeszcze drugi maly termostat chlodzenia oleju i nic nie pomoglo.Wymienilem maly termostat i jak reka odjal temp.88 stopni stala.Zrobilo sie zimno i zaczely...
Ja na twoim miejscu wymienił bym filtr powierza i odczekał aż temp. otoczenia wzrośnie bo diesel długo i ciężko się rozgrzewa a niedogrzany silnik spala więcej, a objawem tego są nadmierne spaliny
Szczerze mówiąc nie jest to dużo ani mało. Pamiętaj że mamy zimę i jeżeli jest to jazda po mieście z niedogrzanym silnikiem to nie ma co się spodziewać niskiego zużycia paliwa . Moja propozycja to zatankuj go do pełna przejedź się na trasie i wtedy sprawdź spalanie. Wymiana na oślep elementów nic nie pomoże.
Nie wydaje mi się żeby była to uszczelka pod głowicą. Zazwyczaj jak jest uszkodzona uszczelka pod głowicą to nie ma szans na utrzymanie płynu chłodniczego w układzie. Kwestia rozgrzania silnika i cały płyn wylatuje. Oczywiście można to sprawdzić za pomocą testu na CO2 w układzie. Koszt okolo 15 zł. Majonez pod korkiem to niedogrzany silnik, krótkie...
Doskonale zrozumiałem Twoją intencję zresztą to ze schematu odręcznego widać blokadę termowyłącznika. Jak wentylator uruchomisz za wcześnie będzie niedogrzany silnik a to ma wpływ na zużycie paliwa.Jak go zewrzesz i znacznie podniesie się temperatura może dojść do zniszczenia termowyłącznika poprzez nieodwracalne przegięcie styków
Dziekuje za odpowiedz. Da się to wymienić samodzielnie (bez spuszczania płynu pewnie ciężko...)? Z jednej strony koledzy z fordpolska piszą że "ten typ tak ma", ale z drugiej zimny silnik więcej pali no i w środku trzeba siedzieć w futrze :) Ceny zaczynają sie od sto pare, do niecałych 300 za oryginał, więc może warto spróbować. Pozdrawiam.
Panowie, autorowi chodzi o wahania wskazówki/temperatury. Poziom otwarcia/zamknięcia termostatu powinien być dobrany do silnika wg jego typu i tu nie ma co filozofować. Są oczywiście tacy którzy dają inne temperatury pracy termostatów bo twierdzą że silnik niedogrzany a producent się nie zna. Takich mędrców nie brakuje a główną ich działalnością jest...
Przy dużym mrozie w tych silnikach zamarza wilgoć w odmie oraz w kanałach odprowadzających olej z głowicy do skrzyni korbowej. Skutkuje to tym, ze pompa po odpaleniu wypompowuje cały olej z miski do głowicy i wywala nadmiar za silnik. Przyczyną jest eksploatacja na krótkich trasach, niedogrzanie silnika i wydzielania się pary wodnej która po prostu...
Pewnie, że uszkodzony termostat i silnik niedogrzany.
Te silniki tak mają nie ma problemu
rzeczywiście silnik jest cały czas zimny ale myślałem ze to termostat, chciałem go wymienić dopiero na wiosnę bo zimno jest, a nie mam ogrzewania w garażu Aż tak bardzo nie lubisz tego auta że chcesz je "zajeździć", niedogrzany silnik kilkukrotnie szybciej się zużywa.
robi ci się mieszanka wody z olejem zrzuć głowicę i wymień uszczelkę sprawdź uszczelniacze na zaworach pozdrawiam Nie zawsze tak jest jak piszesz,jeśli gość robi krótkie odcinki na niedogrzanym silniku to właśnie na korku zbiera się kondensat a ludzie myślą ze to uszczelka,ważne jest to jaką trzyma temperaturę silnik i z reguły jest to objaw niedogrzanego...
Może być zbyt bogata mieszanka tak jak kolega wyżej napisał ale to wtedy jest problem z czujnikami co wykaże komputer pewnie. Można wykręcić świece i zobaczyć jaki ma kolor jak czarny to mieszanka jest za bogata, jak szary to uboga. Prawidlowy kolor to beżowy, jasny brązowy. Silnik prawidłowo pracuje po rozgrzaniu, nie szarpie, równo pracuje? Ma prawidłowe...
Termostatu szukaj między blokiem silnika, a górą chłodnicy. Prawdopodobnie zaciął się po otwarciu. Nie jest do naprawy ; trzeba wymienić na nowy. Najpewniej zaciął się w 3/4 zakresu - czyli jest prawie całkowicie otwarty. Masz niedogrzany silnik, będzie więcej palił i szybciej się zużyje. Prawidłowa temperatura ( po 10-15 min. pracy ) to 75 - 85°C....
jak w czasie jazdy to moze silnik niedogrzany (termostat ).pozdr.
Niedogrzanie silnika, zabity filrt powietrza.
Często w tych autach, podczas poruszania się z niedogrzanym silnikiem zwłaszcza po mieście, gromadzi się woda w misie olejowej, i przy dużych mrozach, potrafi zamarznąć, skutecznie ograniczając dostęp oleju do smoka pompy, co za tym idzie silnik nie ma smarowania. Pomiar ciśnienia oleju, bez tego nie ruszymy. Czerwona kontrolka to brak ciśnienia oleju,...
Może ktoś z Was miał podobny problem. Miałem wiele, ale zawsze podpinałem clipa, Ty też to uczyń.
Raczej nie będzie się pluł,tak samo jak w przypadku uszkodzenia termostatu. Potraktuje silnik jako sprawny niedogrzany. Ludzi przeraża to 105 stopni jakby to było coś wielkiego.
Witaj, co do temperatury silnika ma wpływ na spalanie, silnik niedogrzany spali więcej, sprawdz termostat, a jak z obrotami silnika, nie fiksują?
Diagnostyka, to nie tępe i bezmyślne sczytanie błędów DTC, tylko podgląd parametrów życiowych silnika - tego to ECM widzi i porównanie z tym co wzorcowo powinien widzieć - temperatura silnika, czas wtrysku, KWZ, wskazania MAP-a, zakres pracy sondy. Skąd pomysł o jakimś "lewym" powietrzu ? Ponadto, jeśli auto robi 5 kilometrowe trasy, to nie ma się czemu...
Silnik nie dogrzany bo możliwe, że termostat otwarty. Sprawdź czy chłodnica ciepła po chwili od zapalenia silnika.
Sprawdzałem opcomem i żadnych błedów nie ma a poza tym po pewnym czasie obroty się stabilizują i jest wszystko ok,szwankuje tylko w pewnych momentach szczególnie na niedogrzanym silniku.
A może masz poprostu olej do d..y,na czym jeżdzisz.A może termostat i jest silnik niedogrzany.
Już masz ciut mała dawkę bo na jałowym masz 0.6L/h na niedogrzanym silniku, oczywiście możesz zmniejszyć dawkę ale ucieknie trochę mocy. Szukasz usterki tam gdzie jej nie ma.
miałem taki przypadek,w samochodżie wszystko było OK. Okazało się że klijent pokonuje dziennie około 6 km jadąc do pracy - 3km wjedną strone, przerwa 8 gdź. i 3 km zpowrotem. Samochód spalał około 12 L na 100 [latem] Przy takim urzytkowaniu jest to normalne[niedogrzany silnik,dłuzszy czas wtrysku itp] Może u ciebie jest podobnie
Kwok - wcześniej piszesz że służy do odpowietrzania, potem że go zaślepiasz. Ten otworek pełni bardzo ważną funkcję.
W tych silnikach często psują się termostaty, ciągle jest otwarty i silnik niedogrzany musi dużo spalać paliwa, najpierw sprawdź tem. cieczy chłodzącej. Miałem to w swoim aucie z takim silnikiem. pozdro Irek
A nie powinien się silnik nagrzać i wtedy termostat się otworzyć??? Bo teraz jechałem do pracy komputer diagnostyczny cały czas pokazywał mi 75 do 80 stopni. To tak mnie się wydaje że niedogrzany silnik???
W momencie jak nie będzie chciał palić ściągnij wtyczke z czujnika temperatury cieczy chłodzącej jak zapali to dawke rozruchową wtrysku trzeba zwiększyć (doraźnie) albo wymienić pome .
jeśli się nadal nie nagrzewa to jakiś gówniany termostat, pewnie calorstat=vernet jak UPG puszcza to węże do chłodnicy są twarde a silnik się chętnie przegrzewa a nie niedogrzewa taka maź często jest właśnie z ciągle niedogrzanego silnika a płynu może ubywa bo gdzieś się sączy? z łączenia jakiegoś węża? szczególnie lubi się sączyć z wszelkich trójników...
Passat b5 1.9TDI AJM wyskoczył błąd 17958,umarł przy 80 km/h, skasowałem błąd i przegoniłem go po obwodnicy i i wszystko było ok, może turbinka się zawiesiła?
A co z ogrzewaniem dodatkowym tzw. dogrzewaczem ? Jaki był pierwszy kraj rejestracji ?
Witam mam pytanie dotyczące dacia Sandero 2009 roku a mianowicie jakie powinno być prawidłowe wskazanie temperatury cieczy chłodzącej mi pokazuje po przejechaniu ok37 km 4 cegiełki czy to prawidłowe wskazanie czy silnik jest niedogrzany , powietrze z nagrzewnicy jest gorące więc myślę że płyn ma wtedy ok90stopni ale nigdzie nie mogę znaleźć info o prawidłowym...
A jak tam z temperaturą silnika? Dogrzany, niedogrzany, przegrzany?
Witam. Trzeba przede wszystkim sprawdzić czy silnik rzeczywiście niedogrzany, czy to nie błędne wskazanie czasem.
Ze dymi po remoncie to normalne jeżeli go dotrzesz niepowinien dymić druga możliwość to brak termostatu i silnik jest niedogrzany
Wydaje mi się że też przez to niedogrzanie więcej pali..... Jeśli silnik faktycznie jest mocno niedogrzany, to rzeczywiście pali więcej - to normalne zjawisko. Typowym objawem niedogrzanego silnika (także w innych samochodach) jest osad przypominający "majonez" odkładający się na wewnętrznej powierzchni korka oleju.
ale jak jest uszkodzony to silnik jest niedogrzany i ciągnie więcej paliwka. Sprawdź to
sprawdzałes węże i sa ciepłe :) -to masz odpowiedz ze uszkodzony termostat bo po osiagniecie własciwej temperatury powinny byc gorące (przynajmniej chłodnica) prawidłowa temperatura KAŻDEGO silnika spalinowego to 85-95'C... to nie Żuk ze ma miec 70'C :) ad.1 moze byc uszkodzony czujnik -ale dlaczego takie spalanie na trasie ??? ad.2 moze byc zapowietrzony...
tak jak się włącza wentyl ciągle[i bez termostatu] to jeszcze nic [silnik niedogrzany ,gorsze walory smarne oleju ,zużycie paliwa wzrasta ,ogólny haos w pracy komputera ,-ale tylko kwestią czasu że skończy się to żle ,bo albo zagotujesz w końcy płyn albocoś innego
mo to jest problem moze to wina niedogrzania silnika? Dodano po 46 moze to wina niedogrzania silnika?
Na bagnecie też się kondensuje wilgoć bo poza ogrzewaniem silnika jest przecież.
sprawdziłbym jeszcze temperatutę otwarcia termostatu ok 90stopni , niedogrzany silnik powoduje automatycznie słabe grzanie wewnątrz
Dobrze odpowietrzony układ?
W dostawczaku mi pomogło i auto które ma 700tys można powiedzieć że wogóle nie bieże oleju i nie dymi To wróci po kilku kilkudziesięciu tysiącach i to już będzie KONIEC. No ale tuleje, pierścienie i zrobienie głowicy nie jest końcem świata. Panewki to parę groszy, chyba, że jeszcze wał..Jak wał, to może wałek, jak wałek, to warto wymienić panewki wałka,...
Powstawanie masła spowodowane jest niedogrzaniem silnika. Skoki temperatury mogą być spowodowane zapowietrzeniem układu chłodzenia, miałem tak w 1,6 GLI.
przyczyną niedogrzania silnika bywa uszkodzony korek ciśnieniowy chłodnicy piszę ciśnieniowy bo występuje on również zależnie od marek na zbiorniku wyrównawczym a nie wiem co ma ford
Wisko na wolnych obrotach utrzymam butem, noi słychac jak się wlancza, tak ze raczej ok, martwi mnie ze ten motor niedogrzany, nie powinno tak chyba byc, więcej pali, Reno-Max podpowiada zeby nagrzewnice wymienic, tez o tym myslalem, wtedy może rozwiąze problem z ogrzewaniem, ale nagrzewnica raczej nie ma nic wsólnego, ze na wskazniku temperatury tylko...
A teraz się włącza ale termostat najprawdopodobniej się zaciął i jest otwarty cały czas Dodano po 5 Kolego czapski, temp 90° dotyczy auta na postoju, na specjalnym grzaniu silnika, niedogrzany to on jest w czasie jazdy
ok wielkie dzieki
bardzo często przyczyną pływania obrotów w nowoczesnych silnikach jest zapowietrzony układ chłodzenia. Tworzą się korki powietrzne lub chwilowe strefy chłodnej cieczy chłodzącej, co czujniki natychmiast "widzą" jako silnik niedogrzany i wymuszają wyższe obroty, nawet dodatkowo wzbogacają mieszankę. po chwili wszystko się uspokaja. efekt jest jaj wyżej...
Witam. Mam problem polegający na tym, że moja astra dużo pali benzyny, z obserwacji zauważylem ze wskazówka od temp. silnika wychodzi zaledwie za niebieskie pole i dochodzi do pierwszej kreski, sprawdzalem rowniez rurki dochodzace do chlodnicy i wszystkie są cieple a chyba ta dolna powinna byc zimna. Więc jak dla mnie padl mi termostat, ale czytając...
Witam. Zastanawia mnie ten "znikający płyn".Wszystko wyciekło, gdzie , żadnego śladu? Druga rzecz "skacząca" wskazówka temp.To albo (moim zdaniem) zepsuty wskaźnik,albo brak dobrego styku w połączeniu;Czujnik temp.--wskaźnik. Termostaty, taka kiedyś była opinia,że raczej jak się psują,to pozostają otwarte (silnik niedogrzany), co nie wyklucza, że się...
Napewno w scani miałbys taki obiaw jak piszesz jak VISCO jest uszkodzone to wentylator nie działa a jak silnik niedogrzany to termostat. Ale skoro wyskakuje bład to akurat w DAfiku jak i w mercu jest walniete VISCO - mowimy o ciezkim sprzecie nie o osobówkak te mnie nie interesuja
Zobacz jak termostat. Jak odpalisz po nocy zimny silnik ta gruba rura gumowa u góry na chłodnicę powinna być zimna do temperatury 80-85 stopni. Wtedy powinno nastąpić otwarcie termostatu i gwałtowne nagrzanie tej rury.Jeśli będzie się rozgrzewała powoli wraz z rozgrzewaniem się silnika to termostat nie jest zamknięty dlatego jest silnik niedogrzany...
Niedogrzany silnik to moim zdaniem wina modułu wentylatorów który niepotrzebnie otwiera termostat fazowy (i wentylatory). Zaczął bym od jego podmiany
Tylko że owe masełko pojawia się tylko na korku wlewu oleju gdy jest silnik niedogrzany a nie po wyjęciu bagnetu. Lepiej jak najszybciej zrób głowicę bo Ci się jeszcze zatrze motor. Możesz też sprawdzić chłodniczkę oleju zaraz nad filtrem oleju, mogła się rozszczelnić.
I to jest dobre pytanie ? niedbalstwo producenta? - zasada jest taka silnik niedogrzany = duże spalanie, umnie w mieście pali ze 13/100(teraz) w lato ok 8-9 mam lekką nogę i pomału się rozpędzam(zmiana biegów 2500-3000 wydaje mi sie ze dla silnika 1,2 powinno to byc 3-3,5K-ale wole wcześniej) - autko myślę nie jest złe - ale ta temp. nie daje mi spokoju...
Koledze chodziło zapewne o to, że termostat może być uszkodzony i być np całkowicie otwarty, czyli brak małego obiegu tylko duży! Wtedy silnik niedogrzany i cięzko go zagrzać do odpowiedniej temperatury! :D 1. Wskaznik 2. przewody i styki 3. czujnik 4. hm? termostat
Masło na bagnecie to efekt krótkich tras i niedogrzanego silnika
A co sprawdziłeś zanim wymieniłeś termostat? Skąd wniosek że silnik niedogrzany? -termostat zamyka/otwiera obieg? -jaka temperatura na chłodnicy? -termowłącznik na chłodnicy sprawny? -układ nie jest zapowietrzony? -jak zachowuje się ogrzewanie wnętrza? Aby uzyskać jakieś konkretne wskazówki, postaraj się podać jak najwięcej objawów, inaczej będziemy...
Teraz, przy dodatnich temperaturach przyczyny długiego nagrzewania silnika szukałbym w termostacie. Przy okazji niedogrzany silnik to też większe zużycie paliwa.
Zastosowanie dodatkowej nagrzewnicy, wydaje się najlepszym rozwiązaniem. Jest tylko jedno "ale". Jeśli jest to zwykły Diesel lub benzyna to nie ma problemu. Jeśli jednak TDi to tu zaczynają się schody... tego typu silniki z założenia są silnikami niedogrzanymi, dlatego też doposażane są fabrycznie w dogrzewacze. Ale nie wszystkie. Jeśli zamontuje się...
Wymień termostat, jest otwarty, lub nie zamyka się całkowicie i silnik jest niedogrzany
Tak, niedogrzany silnik.
Niedogrzany wydech (krótkie trasy) skrapla wodę ze spalin. Normalna rzecz.
Może silnik jest niedogrzany lub jeździsz krótkimi odcinkami. Żadnych cudów nie dolewaj!. Chyba, że silnik będzie dogorywał i będziesz chciał przedłużać jego agonię np. przed generalką lub szrotem.
Jak w temacie - kilka dni temu wymieniłem termostat (silnik był niedogrzany). Teraz przy gorącym silniku auto strasznie kopci na niebiesko (jak dawniej dwusuwy) i czuć swąd palonego oleju. Popatrzyłem na silnik - zabrudzony od góry olejem...
Musztardowy nalot będziesz miał nawet jak wszystko będzie ok. a pyrkał będziesz sobie codziennie krótkie dystanse po mieście na niedogrzanym silniku.
Przy tym przebiegu diesel nie ma sensu. Opisz teraz dokładnie dlaczego, skoro masz opinię. Znam wielu posiadaczy diesli, co jezdżą mało , ale te silniki sa z reguły w nie najlepszej kondycjii pomimo małego przebiegu, jazda na krótkich odcinkach, na permanentnie niedogrzanym silniku, na paliwie tankowanym raz na poł roku do pełna ( czytaj nawodnionym)....
16 zaworowe silniki jeżeli są delikatnie traktowane tzn. obroty silnika nie więcej niż 3 tys. krótkie odcinki jazdy ,silnik niedogrzany . Bywa że po nocy w niskiej temp. otoczenia właśnie tak reaguje.Efekt ten powstaje przez nagar na trzonkach zaworów.Przy zimnym silniku tak bywa.Jeżeli potem jest OK. to raczej może być taki efekt.Środkiem zaradczym...
To bardzo dużo jak na stary silnik 1,2. Gdybyś stał ciągle w korku to także duże spalanie. Może silnik jest niedogrzany? Termostat i czujniki temperatury sa ok? Świece dobre? Przy słabej iskrze tak może byc, a także filtr powietrze jak zapchany to tez leje więcej paliwa.
No racja jest tam taki malutki przed tym białym szerokim - aż skoczyłem zobaczyć. Silnik jest niedogrzany.
Awaria termostatu zazwyczaj powoduje niedogrzanie silnika (nie osiąga temperatury roboczej albo robi to bardzo długo). Ilość płynu chłodniczego utrzymuje się na stałym poziomie?
Witam mam problem z bravo 1.6 16v - wymieniłem silnik a przy okazji uszczelke pod głowica - i silnik niedogrzewa sie - trzyma niska temperature a przy okazji zauwazyłem ze troszke wody w chodnicy ubywa- a na dodatek wystepuje takie cos ze jak nagrzeje sie silnik to po zgaszeniu auta odkrecam korek od zbiorniczka z woda i woda podnosi swoj poziom - czy...
niedogrzany silnik niedogrzany silnik peugeot niedogrzany silnik renault
silnik micra podłączyć pilot renault jakiś włączyć zapłon
odrzutnik oleju odrzutnik oleju
Maksymalny bezpieczny prąd na rezystorach emiterowych we wzmacniaczu WS432 Schemat elektryczny wiertarki Promotech PRO-30