Ale dlaczego nie uzyjesz oryginalnej czesci? Czy ten silnik ma znane problemy z wada fabryczna?
Witam wszystkich zainteresowanych przypadkiem jaki mnie spotkał. Otóż w moim samochodzie jakim jest VW Golf MK2 z 89 roku z silnikiem 1.6 benz. Kolego mylisz pojęcia, ten silnik bardzo długo się nagrzewa a nie ma niedogrzanego silnika. WIem wszystko o tym. Bo jak się nagrzeje gdzieś po 7 km to ładnie trzyma temperaturę. Dzieje się tak z powodów konstrukcyjnych...
Zgadzam sie z tym ze termostat moze puszczac,ale przed mrozami ,gdy temp.utrzymywala sie na drugiej kresce czyli cos w granicach 50-60 stopni wymienilem duzy termostat,gdyz nie wiedzialem,ze to auto ma jeszcze drugi maly termostat chlodzenia oleju i nic nie pomoglo.Wymienilem maly termostat i jak reka odjal temp.88 stopni stala.Zrobilo sie zimno i zaczely...
Najlepiej byś ten termostat jednak wymienił .Korek wskazuje na niedogrzany silnik .Jeżli silnik pracuje równo ,to daj sobie spokój z głowicą .Szerokiej drogi.
Może być zbyt bogata mieszanka tak jak kolega wyżej napisał ale to wtedy jest problem z czujnikami co wykaże komputer pewnie. Można wykręcić świece i zobaczyć jaki ma kolor jak czarny to mieszanka jest za bogata, jak szary to uboga. Prawidlowy kolor to beżowy, jasny brązowy. Silnik prawidłowo pracuje po rozgrzaniu, nie szarpie, równo pracuje? Ma prawidłowe...
Ma to swoje plusy, między innymi, mniejsza temperatura załączenia wentylatora, czyli płyn zacznie być już wcześniej chłodzony Nie nazwałbym tego plusem. Niedogrzany silnik sprawuje się gorzej i zmniejsza mu się żywotność.
Doskonale zrozumiałem Twoją intencję zresztą to ze schematu odręcznego widać blokadę termowyłącznika. Jak wentylator uruchomisz za wcześnie będzie niedogrzany silnik a to ma wpływ na zużycie paliwa.Jak go zewrzesz i znacznie podniesie się temperatura może dojść do zniszczenia termowyłącznika poprzez nieodwracalne przegięcie styków
Ja na twoim miejscu wymienił bym filtr powierza i odczekał aż temp. otoczenia wzrośnie bo diesel długo i ciężko się rozgrzewa a niedogrzany silnik spala więcej, a objawem tego są nadmierne spaliny
rzeczywiście silnik jest cały czas zimny ale myślałem ze to termostat, chciałem go wymienić dopiero na wiosnę bo zimno jest, a nie mam ogrzewania w garażu Aż tak bardzo nie lubisz tego auta że chcesz je "zajeździć", niedogrzany silnik kilkukrotnie szybciej się zużywa.
Te silniki tak mają nie ma problemu
Diagnostyka, to nie tępe i bezmyślne sczytanie błędów DTC, tylko podgląd parametrów życiowych silnika - tego to ECM widzi i porównanie z tym co wzorcowo powinien widzieć - temperatura silnika, czas wtrysku, KWZ, wskazania MAP-a, zakres pracy sondy. Skąd pomysł o jakimś "lewym" powietrzu ? Ponadto, jeśli auto robi 5 kilometrowe trasy, to nie ma się czemu...
(najczęściej osiąga tak z 60 st. i dalej już nic) To znak ,że termostat się otwiera za wcześnie, powinien się otwierać się 100°C, a zamykać przy 80 °C, tak mi się wydaje. Czy jesteś pewny ,że ten termostat jest ? Bo jeśli go nie ma to ta żaluzja w zimie niewiele ci da. Żaluzję zakładaj tylko wtedy gdy termostat jest OK. Jeśli silnik jest niedogrzany...
powinno - silnik niedogrzany generuje troszkę mniej mocy albo inaczej - ma mniejszą sprawność i stąd różnica w spalaniu tak czy owak żeby wszystko chulało termostat i tak trzeba wymienić
Passat b5 1.9TDI AJM wyskoczył błąd 17958,umarł przy 80 km/h, skasowałem błąd i przegoniłem go po obwodnicy i i wszystko było ok, może turbinka się zawiesiła?
Witaj. Jaki przebieg ma twój silnik? Czy bierze olej/ napewno spala ale ile na 1000 km Zobacz jak wygląda końcówka tłumika rury wydechowej, jesli jest szara bez nalotu czarnej sadzy... i sucha to OK jesli czarna wilgotna zaolejona... to niezbyt dobrze świadczyć to bedzie o stanie silnika... Radziłbym przecyścić świece... a jesli jeździśz już ponad 40tkm...
Temperatura silnika ma b. duży wpływ na zużycie paliwa. Silnik diesla niedogrzany (70°C) bedzie pobierał wiecej paliwa moze nie tyle co benzyniak ale więcej. Do prawidłowej pracy silnika potrzebna jest temperatura ok 89-94 °C . Tak więc jak to przedmówca napisał , 10 nasadowa w rękę , jakaś kuweta na płyn i do roboty. Pozdrawiam. Mariusz:.
ok wielkie dzieki
Wisko na wolnych obrotach utrzymam butem, noi słychac jak się wlancza, tak ze raczej ok, martwi mnie ze ten motor niedogrzany, nie powinno tak chyba byc, więcej pali, Reno-Max podpowiada zeby nagrzewnice wymienic, tez o tym myslalem, wtedy może rozwiąze problem z ogrzewaniem, ale nagrzewnica raczej nie ma nic wsólnego, ze na wskazniku temperatury tylko...
A co z ogrzewaniem dodatkowym tzw. dogrzewaczem ? Jaki był pierwszy kraj rejestracji ?
Silnik nie dogrzany bo możliwe, że termostat otwarty. Sprawdź czy chłodnica ciepła po chwili od zapalenia silnika.
poluzowane szczeki hamulcowe tzn nie trzymaja zabezpieczenia szczek takie sprezynki a co do spalania troche za duzo sprawdz termostat i czujnik temperatury zasysanego powietrza byc moze silnik jes niedogrzany i pracuje na wzbogaconej mieszance wzglednie sonda lambda powinien palic w granicach 5,5-7l
Dziekuje za odpowiedz. Da się to wymienić samodzielnie (bez spuszczania płynu pewnie ciężko...)? Z jednej strony koledzy z fordpolska piszą że "ten typ tak ma", ale z drugiej zimny silnik więcej pali no i w środku trzeba siedzieć w futrze :) Ceny zaczynają sie od sto pare, do niecałych 300 za oryginał, więc może warto spróbować. Pozdrawiam.
Witam mam problem z bravo 1.6 16v - wymieniłem silnik a przy okazji uszczelke pod głowica - i silnik niedogrzewa sie - trzyma niska temperature a przy okazji zauwazyłem ze troszke wody w chodnicy ubywa- a na dodatek wystepuje takie cos ze jak nagrzeje sie silnik to po zgaszeniu auta odkrecam korek od zbiorniczka z woda i woda podnosi swoj poziom - czy...
Jak ostatnio robiłem to aparat cyfrowy kosztował wypłatę - bo bym wam pokazał czym grozi niedogrzany reduktor. Szczerze nie wiem co sie dzieje. 1. Nie rozgrzany parownik przy zimnym silniku ale czynnym obiegu cieczy nie zamarzie, tzn jego temperatura nie spadnie wydatnie ponizej temp otoczenia. 2. II gen w jednym z moich pojazdow jezdzi od 2 lat "bez...
A nie powinien się silnik nagrzać i wtedy termostat się otworzyć??? Bo teraz jechałem do pracy komputer diagnostyczny cały czas pokazywał mi 75 do 80 stopni. To tak mnie się wydaje że niedogrzany silnik???
A może ktoś zna jakiegoś fachowca w Warszawie, który byłby w stanie to ogarnąć ? Szukaj na forum kolegi "Paweł wawa"
Witam. od pewnego czasu mam problem, silnik jest niedogrzany, z nagrzewnicy leci letnie powietrze gdy jest ustawione na max, wskaźnik temp. jest na literce N Termostat wymieniony na nowy, pompa wody wymieniona, żadnych efektów. Może ktoś wie co mu dolega, idzie zima i chciałbym mieć ciepło w samochodzie i mógłby mniej palić :D
sprawdziłbym jeszcze temperatutę otwarcia termostatu ok 90stopni , niedogrzany silnik powoduje automatycznie słabe grzanie wewnątrz
Nie oglądam youtuberów bo robią wodę z mózgu ludziom, myślałem że masz jakieś pełne poparcie dowodami na swoje słowa a nie filmik jakiegoś co udaje że naprawia. To że niedogrzany silnik jest mniej ekologiczny/ekonomiczny to wiadomo ale żeby bardzo szkodził mechanicznie silnikowi to nie uwierzę, prędzej przegrzanie szkodzi silnikowi nieodwracalnie.
Sprecyzuj, masz termostat starego typu (mieszkowy, alkoholowy) czy termostat nowego typu (woskowy)? Termostaty starego typu niestety się psują, a wówczas się uchylają i silnik jest niedogrzany (co jest szkodliwe dla Diesla). Ponadto temperatura otwarcia to 75–80°C. Wskaźniki temperatury w Ursusach są mało dokładne, ale taka temperatura powinna odpowiadać...
Niedogrzany silnik to moim zdaniem wina modułu wentylatorów który niepotrzebnie otwiera termostat fazowy (i wentylatory). Zaczął bym od jego podmiany
czyli musimy dotrzeć silnik ;)
Tak jak napisał Dziarski Hank, niedogrzany silnik i nie chodzi tylko o temperaturę "wody", ale o to, że w silniku stosuje się elementy z tworzyw sztucznych, które są izolatorami cieplnymi, i to na nich głównie skrapla się para wodna i miesza się z olejem, tworząc taki "majonez". W starszych silnikach problem występował, ale nie w takiej skali, bo nie...
Witam mam pytanie dotyczące dacia Sandero 2009 roku a mianowicie jakie powinno być prawidłowe wskazanie temperatury cieczy chłodzącej mi pokazuje po przejechaniu ok37 km 4 cegiełki czy to prawidłowe wskazanie czy silnik jest niedogrzany , powietrze z nagrzewnicy jest gorące więc myślę że płyn ma wtedy ok90stopni ale nigdzie nie mogę znaleźć info o prawidłowym...
niewiem czy masz osłonę pod silnikiem, jesli tak to ok. jesli niema to silnik dodatkowo ochładza sie przez zawirowania powietrza. Zaluzje na chłodnice sa również w nowych autach np BMW serii5 e60 Dla silnika korzystniej jest jak jest chłodzony tylko cieczą, a nie jeszcze nierówno ochładzany pędem powietrza. jesli chodzi o dogrzanie silnika to osłona...
VW 1.2 TSI (turbodoładowana benzyna z bezpośrednim wtryskiem) EA211, 2016 rok, przebieg 160kkm (głównie trasy, ostatni tygodnie mieszany), wszystko pod maską i w wydechu oryginał. Silnik pracuje bez zastrzeżeń, ma moc, żadnych wibracji, wypadania zapłonów, brak błędów w sterowniku, niskie spalanie, brak poboru oleju. Na przeglądzie analiza spalin dla...
BMW E61 M57N2, był problem z za niską temperaturą podczas jazdy(max 60 stopni). Po wymianie termostatu głównego - wyrzuca płyn korkiem przy zbiorniczku. Temperatura na zegarach 89-93 stopnie - dolny wąż zimny. Górny wąż robi się twardy, przepływ w zbiorniczku jest ciągły. Chłodniczka EGR zaślepiona(specjalnymi korkami został odcięty płyn chłodzący)...
U mnie tak było, wymiana modułu tego z przodu pomogła. Kupiony w ASO. Też od razu włączał się wentylator i działał cały czas. Efektem niedogrzany silnik 1 2 kreski. Po wymianie tego modułu wszystko ok. Pozdrawiam
Bardzo ciekawy temat, ja mam problem z niedogrzany silnikiem nie osiąga mi 80stopni wącha się pomiędzy 70 a 75, te silniki mają normalna temperaturę około 80. Oczywiście termostaty wymienione już że 3 i dalej to samo. Piszę w tym temacie bo poruszyłeś temat podciśnienia a ono steruję w jakiś sposób min cyrkulacja spalin czy , w dodatku mam dość duża...
Dogrzewacz w Vivaro masz pod podłogą, Jest tam zasilanie pieca na podwójnej wtyczce, jedna płaska, a druga jajowata 8-mio pinowa. I na tej ostatniej sprawdź napiecia. Zasilanie masz na 1-2 pinie, 1/czerwony+/, 2 /masa/ Pompka paliwa pin 4 i masa Diagnoza pin 5 czujnik temperatury - pin 6 D+ Alternatora - pin 7. Dogrzewacz musi działać, bo jesli nie...
Nie mogę dojść dlaczego tak długo silnik się nagrzewa i szybko traci temp. Ha, ha... Jeżeli chcesz mieć w tym aucie dogrzany silnik, to albo trzeba doinstalować grzałki elektryczne w układzie (najlepiej z późniejszego modelu Mondeo 2,0 tdci), albo niezależne ogrzewanie wodne, albo... jechać bez ogrzewania kabiny. W praktyce - przy ujemnych temperaturach...
1. Niedogrzany silnik 2. Uszczelka pod głowicą do roboty. Woda miesza się z olejem.
Niedogrzany silnik = większe zużycie w tym paliwa + brak ogrzewania w kabinie. W dieslu szczególnie.
DW 230 musi spalić około 2,0-2,5 l/h. Jeśli ustawisz wyłączenie pieca przy niskiej temp płynu chłodzącego to niedogrzany silnik będzie palił więcej nawet do 30%. czyli zamiast 27l, 35l /100km. Piec na się wyłączyć przy 82-84 i ponownie uruchomić przy 68-70stopni celcjusza. Warto dopilnować momentu otwarcia termostatu, załączenia wentylatora i żaluzji...
Teraz, przy dodatnich temperaturach przyczyny długiego nagrzewania silnika szukałbym w termostacie. Przy okazji niedogrzany silnik to też większe zużycie paliwa.
Zawsze niedogrzany silnik ma wpływ na większe spalanie paliwa. Najprostszym sposobem będzie na początek wyjęcie termostatu i sprawdzenie go.
Witam Poprostu masz niedogrzany silnik bo padł ci termostat a jak jest nie dogrzany to dużo pali do silnik zwiększa dawke a jak silnik długo trzyma wyskoką dawke to wyskakuje błąd lambdy. a jak z ogrzewaniem w aucie dobrze grzeje czy letnim powietrzem dmucha??
Robię jak mówisz, zostawiam. Oleju jak na razie nic nie wzięło, zrobiłem nim ok pięć tysięcy. Słychać klawiaturę, ale ściągałem osłonę i jak mówisz, trudno coś wywnioskować, może jeden hydropopychacz staje, ale nie tak konkretnie, bo szczelinomierzem jak sprawdzam to nigdzie nie ma luzu. Silnik pracuje teraz poprawnie, możliwe że winny był niedogrzany...
witam po pierwsze jeżeli wszystkie maja ten sam wygląd np osad występuje tylko na stożku izolatora , elektrody są czyste , i suche to silnik pracuje poprawnie , jeżeli jedna z nich jest wyrażnie inna od innych to można wnioskować iż żle pracuje ,jezeli świece są czarne to albo masz za bogata mieszankę albo albo niedogrzany silnik, jeżeli świece sa tłuste,...
Tak, niedogrzany silnik.
silnik niedogrzany astra niedogrzany silnik peugeot silnik niedogrzany
zmywarka electrolux naprawa drzwi ibiza wejście wsady amica
zg40c zwrotnica zg40c zwrotnica
Jak usunąć klej z ubrania za pomocą żelazka? Renault Megane III Diesel - Układ Zasilania Paliwem