Można spróbować zakryć chłodnice. Mam escorta, u mnie jest taki przypadek że z silnika dmucha gorące powietrze do kabiny a temperatura ledwo co wchodzi na normal, na dłuższym postoju owszem rośnie wentylator się załancza, ale podczas jazdy t.j.w. Mechanik twierdzi że to jest czujnik temperatury.
dzieki za rady.teraz nie ma juz takich mrozow i temp. pracy silnika wrocila do normy.takze nie jest to wina wskaznikow, termostatu tylko warunkow atmosferycznych.tym samym uwazam temat za zamkniety. Wszystkich POZDRAWIAM i dziekuje za rady:)
Silnik z roku 1991(OTEC).Jak Masz taki silnik(C14NZ) to Dasz Sobie rade.Włóż kawałek kartona na chłodnice i będzie ok. Termostat jest pod paskiem rozrządu.
Witam! Jeżeli to jest Audi A4 to z pewnością jest tam wiskoza (wentylator ze sprzęgłem reagującym na temperaturę powietrza przechodzącego przez chłodnicę). Gdy temp. podnisie się powyżej zadanej cyfry to powinno nastąpić trwałe zasprzęglenie wentylatora. Trudne jest jednoznaczne zdiagnozowanie...
Spalanie w normie.Płynu nie wymieniałem.A czy możliwe jest że niedogrzanie spowodowane jest jakością płynu chłodzącego, lub jego długa eksploatacją.
Takie zachowanie to standardowa usterka w tych silnikach ,mozna zaradzic temu problemowi bez oniecznosci regeneracji pompy wtryskowej,odopwiednia modyfikacja dawki rozruchowej w sterowniku silnika rozwiąże problem.Pozdrawiam
Sprawdź kolego czujnik na podszybiu z lewej strony, obok silnika wycieraczek, poprostu go zmostkuj on uruchamia ten dogrzewacz, bo on działa dopiero przy temp. ok + 4*C lub niżej,a później sprawdź czy słychać pompkę zasilającą w paliwo to urządzenie, która znajduje się z prawej strony...
Nic nie ma uszkodzonego te silniki po prostu tak maja są tak odprężeone że sie nie dogrzewają. Sam ma taką astrę z tym silnikiem, do tego sprawdzone na trzech inny do pierwszej kreski i stoi dopiero po mieście sie podnosi jak sie w korku postoi.
Masz trzy różne problemy i (myślę) że trzy różne przyczyny. 1. To że silnik się niedogrzewa może być winą termostatu który nie zamyka sie do końca (ma się otwierać książkowo przy temp 81-85 'C). Możesz to sprawdzić w taki sposób: uruchom (na zimnym) silnik i po ok 4-5 min pracy...
Witam U mnie w Audi A6 C4 silnik 2,5TDI AEL było (jest) coś takiego: na kanale 51 na klimatroniku temperatura w mieście była około 65-70st, a na trasie 75st. Na zegarach pokazywało nie całe 90st (myślałem, że to taka sama temperatura na zegarach i klimatroniku). Zaraz po odpaleniu auto rozgrzewało...
koledzy czy ktos wie gdzie znajduje sie termostat w kadecie 1,6 benzyna rocznik1990 z gory dziekuje
W moim Carnivalu dogrzewacz silnika włącza się automatycznie ( niezależnie od przycisku RR HTR czy ustawień ogrzewania ) poniżej jakiejś temperatury i tylko raz - przy zimnym silniku. jeśli po uruchomieniu się dogrzewacza - objawia się bardzo dużym poborem prądu) wyłączę na chwile silnik...
z tego co piszesz wynika że masz bardzo ekonomiczny silnik produkujący mało ciepła, czyli spalane paliwo przetwarzane jest na energię kinetyczna a nie tracone w postaci ciepła i dlatego nagrzewnice wychładzają ci skutecznie silnik
Witam ja mam polo classic 1.4 z 97r i tez mam problem z temp caly czas pokazuje 70st. po wymianie termostatu nic sie nie zmienilo. Przy odpalonym silniku na postoju zlapie wkoncu prawidlowa temp, wiatrak sie załancza prawidlowo,ale podczas jazdy spada na 70st i tak trzyma. Zakupilem dzisiaj czujnik...
jezeli chodzi o problemy zwiazane z tymi silnikami to od paru miesiecy borykam sie z problemem huczenia silnika,wydaje sie ze biegnie od strony paska alternatora itd.wymienilem pasek i wszystkie rolki na oryg.i halas nie ustal.Jest to wkurzajace ,bo silnik chodzi bez zarzutow,nie pali oleju ma wysoka...
Raczej dobrze, ale jeszcze raz możesz sprawdzić tzn.: silnik gorący, popuść odpowietrznik na chłodnicy nie odkręcając korka wlewowego. Jeśli będzie wyciekał płyn chłodzący to ok, ale jeśli powietrze, to czekasz aż przestanie, następnie zakręcasz odpowietrznik i dopiero sprawdzasz poziom...
Wisko na wolnych obrotach utrzymam butem, noi słychac jak się wlancza, tak ze raczej ok, martwi mnie ze ten motor niedogrzany, nie powinno tak chyba byc, więcej pali, Reno-Max podpowiada zeby nagrzewnice wymienic, tez o tym myslalem, wtedy może rozwiąze problem z ogrzewaniem, ale nagrzewnica raczej...
Przypominam że teromstat wkłdamy nogą do środka silnika. I pod termostat nie dajemy żadnych uszczelek. Pozatym ciepłe leci już przy 40-50'C.
Termostat termostatem ,ale ten silnik przy spokojnej jeździe na trasie powinien zejść do ok 7 litrów...ma tyle mocy,dynamiki co powinno??Zdejmij na zapalonym silniku po kolei ,kable ze świec i sprawdz czy wszystkie cylindry chodzą oraz też czy nie ma przedmuchu,np wysłużona uszczelka pod głowicą.
Termostat albo czujnik i ECU wali paliwo aby dograć silnik. Stawiam na termostat, sprawdzanie we wrzątku jest złudne, za 35 zł nie ma sensu tracić gazu w kuchence, Mój w garnku działał dobrze a w aucie nie, wymieniłem na nowy i jest ok. PS. Rurki powinny parzyć a nie być ciepłe.
Ustal, czy wentylator "wyje" cały czas, może z układem sterowania elektrycznego jest coś nie halo, taki "wentylatorek" na pełnych obrotach potrafi skutecznie chłodzić silnik strugą zimnego powietrza. Generalnie jednak termostat, mimo że nowy, nie oznacza, że jest dobry.
Aleksander_01 pięknie wszystko wyjaśniłeś - dziękuję. Odpowiedz jeszcze na pytanie emeryta (termostat na dole silnika czyli na "zimnym" wężu chłodnicy), i zadam ci jeszcze jedno - zamiast dziureczki zaworek zwrotny, termostat na gorącym wężu. Na pytanie emeryt2 odpowiedziałem w 24 poście...
Coś mi się zdaje,że kolega jest aptekarzem. Jeżeli tak to zamontuj ze 100 czujników rozmieszczonych równomiernie w całym silniku i uzyskasz rozrzut od 60stC za chłodnicą do kilkuset stC w kolektorze wydechowym. Przestań się frustrować banałami. To jest przyrząd do jeżdżenia a nie do badań...
Witam wszystkich zainteresowanych przypadkiem jaki mnie spotkał. Otóż w moim samochodzie jakim jest VW Golf MK2 z 89 roku z silnikiem 1.6 benz. Kolego mylisz pojęcia, ten silnik bardzo długo się nagrzewa a nie ma niedogrzanego silnika. WIem wszystko o tym. Bo...
Moim zdaniem to on nie odpala gdy jest temperatura silnika pomiędzy 1 a 3 kreską czyli jest ni to zimny ni to rozgrzany,postaram się odpiąć ten czujnik i zobaczę czy będzie jakiś efekt
Czyli nie ma tu żadnego dodatkowego zaworu? Czytałem, że po odpaleniu silnika musi się zamknąć a po zgaszeniu otworzyć. Nie wiem tylko czy ma to zastosowanie do mojego modelu auta. Termostat sprawdzałem czajnikiem. Ostatecznie mogę go ponownie wymienić
i czemu górny wąż jest tak długo zimny? dopiero podczas postoju i długim oczekiwaniu przy obr 2500 doszlo do 90 Kolego a niby skąd ma się ciepło robić , skoro masz silnik o duże sprawności. Trzeba było kupić 2.0 benzyne.
Witam. Ostatnio wymieniałem termostat ponieważ temperatura na trasie zaczęła spadać poniżej 90 st., podczas postoju w korku była poprawna. Termostat wymieniłem ale temperatura po wymianie "zatrzymała" się poniżej 90 st - czy to na trasie czy w korku. Czyżby nowy termostat niesprawny ? Czy...
Witam, Autko to Ford Sierra 1.6i z silnikiem CVH o mocy 59kW lub 80 kucyków. Rocznik produkcji 1990, sedanik. Mam następujące problemy na ten moment: - TPS (Throttle Position Sensor) lub Potencjometr Wychylenia Przepustnicy i jego powiązanie z wolno spadającymi obrotami - auto nie nagrzewa...
piochuxl napisał: Warto sobie włączyć menu serwisowe w kompie tam lepiej widać temperaturę. Ale po co , wystarczy odpalić auto i jeśli temp chłodnicy idzie z temp silnika to termostat do zmiany. Oczywiście ze tak tylko ja tu piszę o przekłamaniu na wskaźniku. W kompie podaje...
Silnik nie dogrzany bo możliwe, że termostat otwarty. Sprawdź czy chłodnica ciepła po chwili od zapalenia silnika.
Napisałeś: "sprawdziłem węże górny gorący dolny zimny" ale od czego. Jeżeli od nagrzewnicy to niedobrze powinno być: górny gorący dolny ciepły. Moim zdaniem nie ma przepływu czynnika chłodzącego przez nagrzewnię powietrza bo jest zakamieniona lub niesprawna jest pompa kładu chłodzenia...
Na bagnecie też się kondensuje wilgoć bo poza ogrzewaniem silnika jest przecież.
Witam ponownie. Układ oczyszczony kontrolka oleju miga dalej w sumie raz.miga raz nie nie wiem od czego to zależy, silnik chodzi elegancko cicho i równo. Zauważyłem że od trzech lat mam ten sam objaw na wiosnę zawsze gdy wymieniam filtry gazu i wyjmuje akumulator. W zeszłym roku to samo.przerabialem...
co to za brednie na tym forum??? nie wiadomo czy płakac czy śmiac się.... po pierwsze: disel dłużej się nagrzewa niż benzyniak, po drugie: galaxy,sharan, alhambra ze względu na kubaturę nadwozia ,wyposażane sa w dogrzewacze układu chłodzenia, właśnie z powodu słabo i wolno nagrzewającego...
To niestety Plus i Minus Diesla Z jednej strony spora sprawność i co za tym energia paliwa nie idzie w ciepło. Z drugiej strony pojawiły się mrozy i jest problem. Tak PTC jest rozwiązaniem, ale tak można iść za ciosem bo są wersje z grzanym blokiem silnika grzanie dupska i rączek :)...
Witam auto jak w temacie i dodam że proszę o radę, każdego kto miał styczność z niżej opisaną przyczyną. Kolega ma zamiar kupić takie auto, za przyzwoite pieniądze, a auto po dokładnych oględzinach wydaje się być w oryginale, minus to taki że sprzedają go tacy z lekka picerzy, którzy...
nikt nie kaze jezdzic z właczonym układem cały czas,samochody z silnikiem diesla po uruchomieniu silnika jeszcze przez jakis czas mają załoczone kilka swiec zarowych / np. silnik szescio cylindrowy/i jakos alternator wytrzymuje Stary ,ja proponuje załaczenie max dwie swiece ,spokojnie, wystarczy...
Witam, Mam problem z [url=]Alhambrą. Ostatnio przy -25st. nie chciała dogrzać silnika. Poczytałem o dogrzewaczu. Okazało się, że czujnik od początku był zwarty a dogrzewacz nie działał. Podjechałem do znajomego, wykrył 5 błędów w ogrzewaniu 1410(przegrzanie nagrzewnicy) 4 razy i jeszcze...
Sprawa wtrysku wody (lub wody z metanolem) jest prawie tak stara jak silniki cieplne o spalaniu wewnętrznym. Zarówno w silnikach tłokowych jak i turbinowych. Szczególnie lotniczych. Wystarczy spojrzeć na zdjęcia startujących Boeingów B-52 ciągnących za sobą czarne smugi spalin wskutek wtrysku...
Czy w tym momencie węże idące od silnika do chłodnicy są cieple, lub czy chłodnica staje się cieplejsza wraz ze wzrostem temp na silniku? Trzeba pobadać to raczka. Powinno być tak: Odpalasz zimny silnik. Silnik się nagrzewa, ale chłodnica i węże do niej idące są zimne. Po osiągnięciu...
Witam, Od ponad roku jestem nieszczęśliwym posiadaczem Citroena Xsary z 2001 roku. Auto jest super, ale kupiłem go (nieświadomie) z jednym mankamentem. Mianowicie na rozgrzanym silniku od wiosny do jesieni towarzyszą mi gwałtowne spadki mocy, które powodują frustrację plus zagrożenie w ruchu...
Witam. Mam problem z obrotami w moim Golfie 1.8 AAM 75KM. Golfa posiadam od ponad roku, do tej pory nie było żadnych problemów z silnikiem. Tydzień temu zmieniałem w nim olej (Liqui Moly 10W40 półsyntetyczny), filtr oleju oraz wymieniałem cieknący wąż od chłodnicy (Golf dostał nowy płyn...
Na spożycie wystarczy domieszka benzyny i jakiś substancji skażających. Będzie tak jak do tej pory - tzn. skażony alkohol i tak będzie pił ten sam margines co do tej pory, natomiast dramatycznego wzrostu pijaństwa nie będzie. To tak jak skażają denaturat aby oszczędzić pieniędzy i...
Przy zimnym silniku ciężko się uruchamia, po zastartowaniu gaśnie. Silnik 1,2 jest na 1-punktowym wtrysku. Po uruchomieniu zachowuje się jak silnik gaźnikowy bez włączonego ssania. Problem nasila się wraz z obniżeniem temperatury natomiast mija po dogrzaniu silnika. Gdyby ktoś mógł pomóc...
Przy zimnym silniku ciężko się uruchamia, po zastartowaniu gaśnie. Silnik 1,2 jest na 1-punktowym wtrysku. Po uruchomieniu zachowuje się jak silnik gaźnikowy bez włączonego ssania. Problem nasila się wraz z obniżeniem temperatury natomiast mija po dogrzaniu silnika. Gdyby ktoś mógł pomóc...
seat cordoba 1,4 1999rok symbol silnika APQ mam takie pytanie w nasze mrozy zamarzła mi odma standard w tych silnikach, pojechałem do mechanika oczyścił i jest OK. ale od tego czasu mam niedogrzany silnik tak wskazuje wskaźnik rura szeroka do chłodnicy jest ciepła czyli jest duży obwód płynu...
Witam. Astra 1 1991 1.6 i 75 km 8 zaworowy. Mam kłopot z nierówna pracą silnika na biegu jałowym. Przy rozruchu zimnego silnika nie ma problemu, po rozgrzaniu silnik pracuje nierówno. Mam wrażenie jakby zaraz miał zgasnąć a nawet słychać gwałtowne zadławienie. Wymieniłem przewody...
To raczej ma związek pośredni - świece grzeją jeszcze dosyć długo po odpaleniu, aż silnik osiągnie pewną temperaturę. Powoduje to szybsze dogrzanie silnika i przejście ze zwiększonej dawki wtrysku na podstawową. Przelewające nawet mocno wtryski na zimnym silniku (zwiększona dawka) nie...
Renault ma długawe okresy przeglądowe 20-25 tys km. To sporo, a nic tam w kosnstrukcji nie ma innego( lepszego) niż u innych producentów. Co do teorii przedłużania wymian, to chyba jakiś żart lub spisek mechaników lub dostawców części zamiennych. Od dawna wiadomo, że interwały wymiany...
Witam. Opiszę problem od samego początku. Samochód to Citroen c2 vtr 1.6 16v 109km. Pewnego dnia zaczęło ślizgać mi się sprzęgło zauważyłem, że między skrzynią a silnikiem pojawiło się kilka kropelek oleju, tak więc podejrzenia padły na uszczelniacz wału korbowego lub uszczelniacz...
Witam, Od pewnego czasu zauważyłem dziwne zachowanie wskazówki temperatury. Mianowicie po odpaleniu zimnego silnika i rozpoczęciu jazdy temperatura normalnie wzrasta do około 80*C po czym zauważalnie spada do około 70*C. Co ciekawe po przejechaniu kilku kilometrów silnik dogrzewa się do około...
Sprawdź błędy systemu i sprawdź parametry temperaturowe zamieść zrzut ekranu. Utrzymujące podwyższone obroty silnik na postoju mogą świadczyć o uszkodzonym termostacie. System podnosi obrotu aby dogrzać silnik do temperatury pracy 75 stopni a termostat ma tą temperaturę utrzymać. Jeśli...
Witam. Chodzi o Volvo fh4 460 z 2014r. Od jakiegoś tygodnia zaczęły się dziać dziwne rzeczy z autem,mianowicie najpierw podczas jazdy zaczął być słyszalny świst przy dodawaniu gazu i podobny przy zaciągnięciu hamulca górskiego. Żaden błąd nie wyskoczył. Gdy nast dnia rano go odpaliłem...
Witam. Posłuchaj rady Łukasza, temperatura silnika powinna oscylować w granicach 90 stopni, w mojej Audicy na przykład jest to 94 stopnie, więc się nie przejmuj, bo wentylator włącza się prawidłowo. Problemem u ciebie natomiast jest to, że silnik podczas jazdy ma tylko 70 stopni. Czujnik...
Ja mam taki sam silnik, mi wentylator włącza się dopiero po 100 stopniach, a jak płyn się nagrzeje to tak samo po otwarciu korka para ,ale to normalne układ sam się odpowietrza właśnie przez zbiornik (jest najwyżej położony) przy wymianie płynu standardowo odpowietrza się po przejechaniu...
W mieście do spokojnej jazdy każdy silnik bedzie wystarczający, najlepsze bedą mniejsze silniki bo szybciej łapia temperaturę, na dogrzanym silniku jest lepiej jeździć na krótkich odcinkach, w przeciwnym wypadku musisz częściej zmieniac olej silnikowy itp.
Z Twojego opisu praktycznie nic nie wynika. Napisałeś że uszkodzona jest uszczelka pod głowica skąd ta pewność. Najpierw piszesz że masz olej zmieszany w płynem, po chwili że olej na bagnecie jest czysty. Jeśli jest biały osad na korku wlewu oleju to oznacza niedogrzany silnik. Czyli krótkie...
Witam wszystkich, dzisiaj rano po odpaleniu po dłuższej trasie pojawił się komunikat o niskim poziomie płynu chłodniczego, dolałem. Szukam na szybko przyczyny dlaczego tak się stało. Auto nie dymi na biało, niebiesko czy na inny przedziwny kolor podczas jazdy, tylko po odpaleniu widac biały...
Jeżeli wskaźnik wskazuje temperaturę za niską, to może znaczy że silnik się niedogrzewa. Jednak niedogrzany silnik dodatkowo można zdiagnozować po zwiększonym zużyciu paliwa oraz słabszym ogrzewaniu kabiny. Aby usterkę zdiagnozować na 100%, należy podłączyć urządzenie diagnostyczne...
i wszystko działa i czujnik jakoś nie padł tylko oszukuje temp silnika Nie mam wielkiej wiedzy w elektronice naprawiam sterowniki tylko od 99r i wiem że nie ma mocnych w elektronice lecz nie ładnie jest krytykować ale sztuka znaleźć rozwiązanie w naprawie Nie czytasz ze zrozumieniem co napisałem...
Moim zdaniem potrzebny jest przegląd i porządna regulacja instalacji. Mam samochód z silnikiem 3 litry i przy jeździe na niedogrzanym silniku zużycie jest do 20 litrów LPG ( miasto )
Odpal zimny silnik, po 3-4 minutach chwyć dłonią dolny wąż chłodnicy. Jeśli będzie już nieco cieplejszy, niż przed odpaleniem, to wymień termostat uważając na gumową uszczelkę termostatu. Tylko wadliwy termostat jest winny niedogrzaniu silnika. Co do wentylatora, to albo zawiesza się...
Wymieniłem czujnik temperatury, wszedłem dodatkowo w klimatronik. Wszystko jest już OK. Jest tak jak było przed wahaniami temp.90 stopni od rozgrzania do wyłączenia silnika. Na klimatroniku wahania są 89-91. Jest super całość kosztowała mnie 170zł Czujnik temp. kosztował mnie 80zł i...
moja rada taka : -wymien olej na swiezy mineralny wraz z filtrem - przejedz sie autem zeby dobrze wygrzac silnik Dobrze tzn na dlugim dystansie - zrob ze 200km jednym razem i znow wymien olej wraz z filtrem..takie mazie powstaja w niedogrzanym silniku i co jakis czas trzeba zrobic trase by je wyplukac
Witam, zgadzam się z Panem, ładnie wyglądające swiece to zamało. Dziękuje, oczywiscie jak pan napisał powyżej, sprawdzę kolejno etapami.Ale cały czas się zastanawiam, co, może być powodem, tego uciążliwego szarpania przy 2000obr/min, na niedogrzanym silniku i czemu znika jak silnik osiągnie...
Na początku układu wydechowego masz żeliwny kolektor wydechowy osłonięty blachą, i jak spojrzysz pod maskę to z prawej strony tego kolektora jest wkręcona sonda i od niej odchodzi pojedynczy kabelek u mnie fioletowy. Sprawdź czy po dodaniu gazu (energicznym) nie kopci z wydechu na czarno, jeśli...
Witam Mam podobny problem z odpalaniem ale tylko na "niedogrzanym" silniku. Na zimno odpala od strzała, przejadę np. 2 km, zgaszę i odpalam po 1 godz postoju. Z tego co wiem świece grzeją tylko do pewnej temp. Później silnik musi poradzić sobie z odpaleniem bez grzania świec. Czy można zwiększyć...
Jak pozbyć się wody z miski olejowej? Nie jak się pozbyć, tylko jak nie dopuszczać żeby się tam nazbierała większa ilość. Czyli upewnić się czy silnik osiąga i utrzymuje właściwą temperaturę (termostat), unikać też jazdy na krótkich odcinkach, szczególnie przy temperaturach bliskich...
Nowoczesny diesel w dzisiejszych czasach to luksus dla bogatych - nie zapominaj o tym. "Nowoczesny" czyli taki wyprodukowany gdzieś po 2004 roku czyli mniej-więcej od kiedy do użytku powszechnego weszły układy CR 2-giej generacji (piezowtryski i filtry cząstek stałych) czyli silniki spełniające...
chyba to jednak ja wprowadziłem w błąd...z tą klimatyzacją to było właśnie inaczej...chyba nie zrozumiałem się z mechanikiem. Otóż wentylator faktycznie załącza się w trakcie jej pracy... a z tym dogrzaniem silnika to było włączenie dodatkowego nadmuchu ciepłego powietrza w aucie...tak,...
Tak zgodzę się że odłącza ale przy jakiej temperaturze? przy 60ciu paru stopniach? Czy nikt na forum tego nie rozumie że powietrze które obiega silnik wychładza go ? I tym samym silnik jest nie dogrzany i w środku auta w mrozy jest temperatura dodatnia ale rewelacji z ciepłem nie ma. A...
Witam Dzięki za odpowiedź, jeśli chodzi o numery błędów, to przyznam, że nie spisywałem, ale to kwestia kilku km i się pojawią na nowo, więc podrzuce jakie tam pokazuje numery, bo dosłownie wczoraj skasowałem je po raz kolejny. Ogólnie moja sytuacja jest następująca, latem nawalił...
Witam. Od niedawna jestem posiadaczem BMW 320D 136KM 1999r. Auto dość często podczas przyspieszania po wciśnięciu gazu do spodu bardzo wolno reaguje i praktycznie nie przyspiesza najczęśniej dzieje się to poniżej 2.5tyś obr. jest to bardzo odczuwalne bo dość często da się odczuć...
Witam od jakiegoś czasu borykam sie z problemem temperatury w 1014. Pisałem wcześniej o problemie wskaźnika ale zlikwidowałem ten problem wymianą wskaźnika na nowy oryginalny + oryginalny czujnik. Przy ciężkiej pracy czyli w orce nie łapie więcej niż 65C myślałem że może szaleje wskaźnik...
Sam nie wiem skąd. Auto kupione w maju i nie sprawdzałem tego przewodu i odmy, sam sprzedający mówił, że ją wymieniał, ale po tym jaki ten wąż od niej jest to raczej dawno nikt tam nie grzebał, wiadomo jak jest, więc zapewne od dawna już tam się zbierała. Autem też są robione głównie...
Wszystko zalezy od kierowcy, jego stylu jazdy i oporow toczenia czyli np. cisnienia w oponach stanu lozysk w kolach i sprawnosci poszczegolnych czujnikow i sondy lambda. Jezdzac delikatnie i nie przekraczajac 100km/h spalanie powinno wahac sie w granicy 6 l ( oczywiscie mowa o jezdzie na trasie) ale...
Termostat wymieniłem:) i tak jak mówiliscie działa teraz super!~przez rok jeździłem na niedogrzanym silniku:((( Ale teraz mam nastepny problem ponieważ płyn chłodniczy jest w fatalnym stanie ale niestety nie mam kasy na kupno nowego i dolałem juz 0,5 litra wody i doleje nastepne 0,5 bo po...
Ello ... Przy zbyt niskich obrotach alternator nie jest w stanie dać odpowiedniego napiecia ( nie da sie go wystarczająco wzbódzic) i najprawdopodobniej masz przełączenia typu jest łądowanie (światła swiecą mocninej) energia pobierana z alternatora, i nie ma łaodwania (światla przygasają)...
Duduś_2 a czy aby napewno nie masz wył termiczno czasowego na schemacie do KE-jetronic jest ten wył u mnie znajduje sie z tylu glowicy od strony sciany grodziowej obok czujnika do kontrolki niedogrzanego silnika.A czujnik temperatury mam na wyjsciu do chlodnicy.Masz objawy typowe wlaśnie dla...
miałem identyczne objawy w bravo 1,4 po uruchomieniu w pare minut wskaźnik wchodził na czerwone pole a wentylator nie chciał sie włączyc, u mnie było: mało płynu, zapowietrzony układ ( mechanik odpowietrzał jakims zaworem w chłodnicy) a na końcu okazało sie ze chłodnica sie poci i trzeba...
witam,ten sam problem miałem z sharanem96r ,mój sposób na niedogrzanie silnika był taki zablokowałem węże które lecą do podgrzewacza ,oraz wymieniłem termostat no i wskazóweczka na 90stopni po 4km i ani drgnie.
Powodem nie dogrzania silnika tego typu uszkodzony termostat (zablokowany w pozycji otwartej )- do wymiany pasek mi mechanik zalożył ten sam i jeżdżę od zeszłej zimy teraz przy mrozach typu -10 i włączonym ogrzewaniu wskazówka dalej jest w okolicy 90 C uważaj na tanie podróbki moj kolega...
Mam silnik po remoncie wymiana uszczelki pod głowicą, pierścieni, uszczelniaczy i w dalszym ciągu bierze olej. Zrobiłem 2 tyś i dolałem już 0,7 kopcić jako tako nie kopci (przed remontem kopcił jak smok) silnik czyściutki nigdzie nie ma wycieków. Co to może być. Dodam jeszcze że mam problem...
Jaki zapach spalin ,jeżeli pokonujesz krótkie odcinki na niedogrzanym silniku to będziesz miał majonez na korku wlewu oleju . Ile tego oleju Ci ubywa na 1000km . Zobacz czy nie ma gdzieś wycieków na zewnątrz . Zmierz ciśnienie sprężania łącznie z próbą olejową.
Biała maź to skutek kondensacji wody na korku która miesza się z olejem i powstaje "majonez" . Spowodowane krótkimi trasami i niedogrzanym silnikiem. Taki majonez powstaje też jak pójdzie uszczelka PG i płyn dostaje się do oleju ale wtedy jest znaczny ubytek płynu i majonez jest dosłownie...
Witam, mam problem z dogrzaniem silnika, po przejechaniu 30 km wskazówka temperatury nawet nie drgnie, temperatura w okolicach 60st, to problem czujnika czy raczej termostatu?
ostatnio jeżdżę krótkie trasy np 10km za 2 godz 5 km zaraz 2km może jakaś para jutro wymienię te uszczelki. No właśnie o to chodzi. To jest normalne zjawisko niedogrzania silnika i nie chodzi tu o to, że silnik osiągnął...
OK, mniejsza już o te wyliczenia. Nagrałem i zamieściłem 2 filmiki. Pierwszy z nich na niedogrzanym silniku: [url=] i kolejny już na rozgrzanym, po dłuższej jeździe: [url=]
akumulator mam nowy, kable sa ok, a rozrusznik kręci jak szlony. tam juz ktoś coś kombinował, klemy kable nowe były założone, ale mówie zmieniłem dawke startową i jest ok. tylko zauważyłem że jak auto stoi przez noc i jak rano odpale jeszcze grzeją świece z 2-3min, czytałem że tak...
U mnie tak było, wymiana modułu tego z przodu pomogła. Kupiony w ASO. Też od razu włączał się wentylator i działał cały czas. Efektem niedogrzany silnik 1 2 kreski. Po wymianie tego modułu wszystko ok. Pozdrawiam
Powietrza w ogóle nie powinno tam być układ sam powinien się odpowietrzyć. Temperatura nie powinna dochodzić do 100 stopni przy około 90 termostat powinien puścić płyn. Gdzie masz odpowietrznik? Możesz spróbować jeszcze dogrzać silnik do ok 90 stopni przy odkręconym korku włącz nawiew...
1. Niedogrzany silnik 2. Uszczelka pod głowicą do roboty. Woda miesza się z olejem.
UPG - Uszczelka Pod Głowicą. Tak jeżeli masz tam "majonez" to prawdopodobnie woda z układu chłodzenia dostaje się do oleju. Ewentualnie jeździsz mało i na krótkich trasach. Przy niedogrzanym silniku też będzie się to pojawiało ale w niedużych ilościach.
Termostat jest założony/oczywiście po wcześniejszym sprawdzeniu/bo jeśli nie to niedogrzany silnik też będzie dymił no i pozostaje jeszcze pompa wtryskowa i kąt początku wtrysku, pompa nowa ale to nie znaczy że zawsze musi być dobrze ustawiona ,tak jak pisałem wcześniej sprawdź ustawienie...
Pompa wody jest sprawna. Zdaję sobie sprawę,że jest sprawna ale czy nie za bardzo sprawna. Wydaje mi się,że były dwa rodzaje wirników,może masz założoną tą bardziej wydajną i stąd problem z dogrzaniem silnika.
Tuleje po honowaniu na pewno będą bardziej wytrzymałe niż nowe. Dwa pytania. 1. Ile kosztuje szlif tulei o średnicy 95 mm, skoro za szlif cylindra 40-50 mm trzeba teraz zapłacić 100 zł? 2. Co w przypadku, kiedy stara tuleja posiada ślady korozji od pracy na wodzie, uszkodzenia kawitacyjne...
Witam. Mała poprawka właściwie wszystkie silniki na ON mają takie dogrzewanie wynika to ze sprawności cieplnej tych jednostek i ekonomi nie nagrzany silnik spali więcej paliwa niż dogrzany nawet uwzględniając dodatkowy pobór prądu na dogrzanie. Nie znam twojego silnika, raczej element powinien...
Ja mam tak że nie mogę dogrzać T4 rok 96 .Temperatura silnika to max 30 stopni jak jadę około 100 km /g lat oczy zima.Jak stanę w korku to podnosi się do 90 stopni.Czujnik który odpowiada za pokazywanie temperatury kupiony w salonie wv oryginał 100 zł .Czyli można powiedzieć że pokazuję...
witam serdecznie i błagam o pomoc otóż mam fiata ducato z silnikiem 2,5 TDi 115- 116 KM (świeca promieniowa) problemów związanych z tym silnikiem mam 3 tj 1. Jak jest zimny nie chce zapalać, problem rozwiazany 2. Drugi problem to już po uruchomieniu silnik podczas jazdy nie może osiągnąć...
Posiadam T4 98' 2,5 benzyna z LPG, kupiłem 3 lata temu z przebiegiem 150 tys sprowadzone, jeździło tylko po płycie lotniska, pierwsza rejestracja w ogóle była na mnie, auto zarejestrowane jako 8-osobowa ciężarówka o ładowności 1080 kg, przejechałem nim 100 tysięcy kilometrów, do silnika...
Dogrzewacz w Vivaro masz pod podłogą, Jest tam zasilanie pieca na podwójnej wtyczce, jedna płaska, a druga jajowata 8-mio pinowa. I na tej ostatniej sprawdź napiecia. Zasilanie masz na 1-2 pinie, 1/czerwony+/, 2 /masa/ Pompka paliwa pin 4 i masa Diagnoza pin 5 czujnik temperatury - pin 6 D+...
Bez włączonego ustrojstwa: I Temperatura na dworze: ~0*C Odpalam autko i jadę. Po przejechaniu 4,0km zaczyna czuć że z nawiewu leci lekko ciepłe powietrze (dużo cieplejsze niż na polu) Po dojechaniu do pracy (5km) Wskazówka unosi się niewiele... II Temperatura na dworze: ~ -10*C...
Koledzy, muszę raz jeszcze napisać w temacie jednostki napędowej. Chodzi o to że, trasy to dojazd do pracy ok 5 km, co dwa tygodnie wyjazd ok 400km w jedną stronę. I, czy diesel będzie miał rację bytu? Znajomi odradzają diesla... nie dogrzejesz silnika.. Zastanawiam się nad benzyną, czy...
a sprawdziłes ile mniej spalił po zastawieniu chłodnicy,bo niedogrzany silnik potrafi spalić więcej ale nie 2x więcej,sonda jest na pewno sprawna? jaki jest jej kolor musi być białego koloru a dokładnie mieć nagar lekko zakamieniony.
plomieniowa odpala dopiero przy naprawde niskich temperaturach (ok -10 jak dobrze pamietam), silnik powienien odpalic bez zadnego wspomagania, ale co mozna zrobic to zmienic rozrusznik na planetarny (przekladniowy, nowszego typu) i mocny akumulator pozdrawiam
Po pierwsze to przeczytaj co napisałeś i popraw swój post... zarówno LPG jak i benzyna są paliwami, więc stwierdzenie "po przełączeniu na paliwo" czy "wymieniono filtr paliwa" niewiele mówią. Do tego jeszcze to zdanie Auto na biegu jałowym trzęsie się mocno. Na obroty wkręca się równo....
Przciąć 1 kabel i na zakresie 10A i odpowiednio przepiętych przewodach na mierniku mierzyć na zapalonym silniku.
w jaki sposob mierzyles temperature termometrem? w zbiorniczku wyrownawczym?, mialem juz kiedys podobny problem w audi (AWX-ten sam silnik) i okazalo sie ze nowy czujnik tez byl walniety (w jednym czujniku sa dwa - jeden daje na kompa ("silnik"), drugi na zegary). Widze ze masz vag-a, wiec zrob taki...
Wycieków nie ma już to sprawdzałem w pierwszej kolejności co do sondy to jest tylko muszę ją sprawdzić czy działa termostat wymienię na 2szt nową zobaczymy może coś zmieni.Przy wymianie palca i kopułki nic nie było przestawiane.Nie dogrzany silnik=większe spalanie rozumiem ale nie takie...
A nie możesz podkraść trochę ciepła z układu chłodzenia samochodu? Butlę owinąć kilkoma zwojami rurki miedzianej i wpiąć się w układ chłodzenia. Proste, tanie i samo działa a na zimnym silniku przecież z gazu nie korzystasz Teoretycznie.. ale mam czujnik cisnienia który mi...
Witam. Jak w temacie. auto przy 0 stopni na zewnątrz nagrzewa sie po 15 km na trasie, w mieście- wolne obroty- temp silnika znów spada. Czy ktoś wie jak działa- kiedy zamyka a kiedy otwiera sie ten dodatkowy zawór cieczy chłodzącej ukryty ( z góry w ogóle go nie widać - można namacać) za...
Dodam ze jest to silnik 994ccm, "brazylijska" wersja, sprzedawali to Uno jak sie rynek w brazylji zalamal i sprowadzili to do polski. Auto ma 2 cewki (1 na 2 swiecie), sprawdze kable jeszcze. Auto jest wyposazone w immobilajser dokladany SLC SmartKey Plus 4a. Raz on troche "zeswirowal" - piszczal...
Nie mam teraz schematu do cc, ale wydaje mi się, że na skrajnych stykach map sensora powinno być 5V, a na środkowym sygnał. Sprawdź masy wiązki instalacji wtryskowej przykręcone do kolektora ssącego Wiązki przykręcone , był moment że jak go dobrze wykręciłem do prędkości powyżej...
Co wy wypisujecie. Pewnie żaden z Was (z całym szacunkiem) nie posiada auta z takim silnikiem. Po pierwsze jeśli Ci nie dogrzewa przez dłuższy okres czasu i trwa to bardzo długo zanim osiągnie 90 stopni to w pierwszej kolejności można postawić na termostat. Zasada jest prosta termostat...
Jeśli się zdecydujesz na przekładkę, pamiętaj, że najlepiej wziąść z komputerem nawet jeśli silnik jest taki sam. Jak weźmiesz jeszcze kluczyk, to odpadnie konieczność zgrywania immobilizera. przyczyną było zepsucie pompowtryskiwacza Te silniki nie mają pompowtryskiwaczy. To nie...
to napewo nie termostat. Jeśli byłby to uszkodzony termostat to na postoju powinien się szybko rozgrzać a podczas jazdy powinien być nie dogrzany. A o ten czujnik o co ci chodzi może sprecyzuj troszke bo teraz to nie wiem czy masz niedogrzany silnik czy tylko wskazówka pokazuje że jest zimny??
W takim razie skoro tak, to jest to całkiem prawdopodobne. A było to sprawdzane na rozrzanym silniku (temp. oleju wysoka)? czy raczej na nie dogrzanym? swoją drogą olej 15W40 jest "słaby" szczególnie w warunkach zimowych (tym bardziej jeśli auto stoi na dworze), przy zimnych rozruchach...
Traktuj ten model jak Mercedesa i tankuj tylko benzynę i uzupełniaj olej.Korek wytrzyj do sucha i po problemie.Wygląda na to że pokonywałeś np do pracy krótkie odcinki trasy.Jak się poci w okolicy uszczelki pod klawiaturą zwróć uwagę na prawidłowe odpowietrzenie silnika poprzez zdjęcie...
Witam Jak w temacie mój passat b5 dość głośno chodzi jak na ten silnik AFN 110km 1998r Jeżdziłem 3 autami z tymi silnikami (2x passat b5 audi a4 i audi a6) i nie bylo slychac tak silnika a u mnie chodzi jak traktor... Nawet wymieniłem tłumik srodkowy na nowy bo w starym cos latalo w srodku...
Witam dawno mnie tu nie było , ostatnio mialem problem z Cewką. Pozniej ustało a teraz mam problem ze wskaznikiem temperatury, prosił bym o pomoc. Następujący problem to : w sobotę wracałem z wesela do wawki w nocy ok 23.30 oczywiście wskaznik wskazywał mi że silnik jest niedogrzany, następnie...
Witam. Mam problem z Astrą II 2.0 diesel 82 KM. Kiedy zagrzeje się silnik zapala się kontrolka "check" i spada moc. Zaczęło się tak dziać po wymianie termostatu. Na starym termostacie silnik był niedogrzany. Teraz kiedy osiągnie odpowiednią temp. wpada w tryb awaryjny. Po wyłączeniu...
Mam problem z falującymi obrotami. Z moich obserwacji wynika, że dotyczy to tylko gazu. Objawy są takie: na zimnym silniku i podczas jazdy jest wszystko OK. Problemy są na biegu jałowym i zaczynają się gdy tylko silnik osiągnie 90 stopni. Jak się dobrze dogrzeje to objawy ustają i można...
Witam Mam następujący problem. Gdy odpalam mojego Diesla na zimnym silniku ma problem z zaskoczeniem, tzn zaskakuje ale za 4-5 razem, czasem od razu. Jak odpali na zimnym to ma za niskie obroty tzn obrotomierz pokazuje ok. 900 obrotów, po ok 10-15 sekundach wyrównuje do ok. 980 (tak, jakby...
Dlatego odrzuciłbym golfa od razu za niska klasę wozu i przereklamowane opinnie, i marne silniki benzynowe z wyjatkiem 1,8T. Osobiście wolałbym 2,0T od renaulta 165/170KM. Równie trwały, a ekonomiczniejszy- silnik nie do zajechania . Zadbana lagune, czy megankę kupisz 10 razy łatwiej niż golfa...
Witam ponownie i przepraszam, że po takim długim okresie milczenia, niestety lub stety ale sam musiałem ogarnąć komp. diagnostykę samochodów, więc trochę mi zeszło :) a więc tak; podpiąłem samochód do komputera, wykasowałem wszystkie stare błędy i rozpocząłem diagnostykę tzn. włączyłem...
Dziś rano odpaliłem auto po nocy, odpalił ładnie, żadnych odgłosów niepokojących podczas i po odpaleniu. Ruszyłem i auto ładnie przyspiesza, nic nie szarpie niezależnie czy przyspieszam delikatnie, czy dynamicznie. Jak tylko wskazów temperatury podniosła się do około 50℃ zaczął...
Wiem, ze nie ma ale po wymianie tego termostatu silnik wariuje. Jest to silnik 1,4 na pojedynczym wtrysku. Nie uwazma ze jest zos ze sterowaniem wtryskiem bo na starym(uszkodzonym) termostacie jest wszysko OK, ale silnik jest niedogrzany i pali wiecej. A moze to komputer? Sam juz nie wiem.
Witam. To jak to jest z tą klimą: na schemacie jest M10 jako silnik dmuchawy układu klimatyzacji. Czy w takim razie jest to ten sam silnik, który używamy gdy nie załączamy sprężarki tylko np.: sam nawiew ciepłego powietrza aby się dogrzać (ma 4 stopnie 1,2,3,4 tak jak dmuchawa do ogrzewania)?...
Witam, zapal silnik i ręką dotykaj przewody gumowe idące z chłodnicy do głowicy i te idące na nagzewnicę. Jak termostat jest dobry to te od nagrzewnicy zaczną się robić ciepłe a ten od chłodnicy powinien być zimny, dopiero jak silnik się rozgrzeje to termostat powinien puścić ciepły...
Witam. Jasne, że powinna być grubsza. Planowanie + cieńsza uszczelka to silnik może już dzwonić. Szklanki nie dzwonić tylko charakterystycznie stukają. Dodano po 7 Po prostu spuścić olej przy rozgrzanym silniku, później odpalić jeszcze na 3-4s, wymienić filtr poczekać aż...
Tak, niedogrzany silnik.
MIalem podobny problem, u mnie to byl czujnik temp. silnika. Dokładnie miałem taki sam problem. Lala mi gasła na zimnym motorze, wolne obroty falowały i silnik był niedogrzany paliła po miescie koło 11litrów. Dodam, że czuć było przy tym nie przeploną benzyną z tyłu i zniszczeniem...
Panowie to może coś ciekawszego. Renault megane 1.9 dti 1997r . silnik słabo sie nagrzewa a jak już się go uda dogrzać (tylko na wysokich obrotach) to po włączeniu nawiewu wenętrznego temperatura obniża się do ok 65 stopni. Trzy razy wymieniony termostat ostatni fabryczny, wymieniony czujnik...
Witam. Panowie mam pytanie-na której kresce przy zagrzanym silniku renault laguna 2.0 8 zaworów rocznik 1997, powinna znajdować się wskazówka temp. silnika. U mnie dojdzie do zaznaczonej kreski na fotce (podczas normalnej jazdy w trasie ), natomiast w mieście ledwo co przekroczy tę wartość....
Witam. Posiadam Seata Ibizę z 1996 roku z silnikiem 1.9D (zwykły bez turbiny). Silnik jak jest zimny (lato - zima) odpala bez problemu - po przekręceniu stacyjki włącza się kontrolka od świec żarowych i jak zgaśnie odpala na dotyk. Problem zaczyna sie jak silnik popracuje - jak jest ciepły...
Witam. Mam problem z moimm autkiem, a mianowicie przy porannym rozruchu silnika. Mimo dodatnikch temp przy porannym rozruchu silnik puszcza kleby jasnego dymu, zachowuje sie jak by nie palil na wszystkie gary i strasznie nim telepie. Przy wczesniejszym wlaczeniu zaplonu sie zapala sie kontrolka do...
Deutz na silnikach chłodzonych wiatrem zbudował legędę trwałości. Te silniki pracują od Arktyki do Afryki. I nie ma problemów z przegrzaniem,czy niedogrzaniem. A sposób zabezpieczenia silnika jest zależny od producenta maszyny. W opcjach jest sporo czujników które można zamontować.
Wyjmij termostat i uruchom silnik bez. To pierwszy krok jaki możesz zrobić. Silnik będzie niedogrzany dlatego jazda bez termostatu nie polecana. Zobacz jak się grzeją przewody. Powinny grzać się razem z chłodnica. Jeśli silnik na wolnych obrotach dostanie temperatury to po dodaniu gazu temperatura...
Witam. Po rozgrzaniu silnika pojawia się komunikat awaria silnika i kod EMS 11182 oraz ograniczenie mocy za 36h. Dziwne jest to, że po zgaszeniu silnika awaria się resetuje i później od nowa odlicza od 36h gdy się dogrzeje... Part nr 2194445 Sw nr 2196020 Hw nr 1917800 Bardzo proszę o podpowiedź...
Witam wszystkich, po raz kolejny liczę na pomoc forumowiczów. Auto IVECO DAILY 3.0 150 KM 2007r. przebieg 650 tys. km Iveco ma "wycięty" EGR, 3 miesiące temu założono nowe wtryski i regenerowano głowicę. Problem jest następujący. Po odpaleniu, auto na zimnym silniku mocno dymi na...
dlaczego juz nic nie wywala? Bo jak sam napisałeś testy są nieukończone. Te testy są przeprowadzane w odpowiednich warunkach,dla każdego auta inaczej. Nie jest to taki prosty test jak w przypadku katalizatora,gdzie wystarczy dogrzany silnik i stabilny przejazd z odpowiednim obciążeniem na...
A co z parametrami temp. do silnika ?? Sterownik będzie myślał, że silnk jest cały czas niedogrzany, a co za tym idzie inne paramerty pracy silnika ... Dlatego lepiej zastosować przekaźnik. Repa
może niedogrzana sonda lambda ( padła grzałka) ale i tak powinie ci wyskoczyć błąd nieprawidłowej mieszanki czy w silniku na zimmnym załancza się ssanie może czujnik temperatury chłdziwa nie rozpoznaje zimnego silnika i źle ustawia mieszanke
No OK czyli jednym słowem mam walnięty termostat i silnik mi się powoli dogrzewa no ale po dłuższej jeździe chyba temperatura powinna dojść chociaż do 80 stopni a tu nawet w mieście max 70 czyli teoretycznie do tego jeszcze walnięty czujnik temperatury od zegara, no ale na postoju jest w...
Na kąt zapłonu ma wpływ wiele czynników także temperatura, położenie przepustnicy, podciśnienie w kolektorze no i oczywiście obroty, na biegu jałowym dochodzą procedury zmiany kąta w celu stabilizacji obrotów i wpływania na tempetaturę temperatury spalin w celu dogrzania katalizatora podczes...
I to jest dobre pytanie ? niedbalstwo producenta? - zasada jest taka silnik niedogrzany = duże spalanie, umnie w mieście pali ze 13/100(teraz) w lato ok 8-9 mam lekką nogę i pomału się rozpędzam(zmiana biegów 2500-3000 wydaje mi sie ze dla silnika 1,2 powinno to byc 3-3,5K-ale wole wcześniej)...
bardzo często przyczyną pływania obrotów w nowoczesnych silnikach jest zapowietrzony układ chłodzenia. Tworzą się korki powietrzne lub chwilowe strefy chłodnej cieczy chłodzącej, co czujniki natychmiast "widzą" jako silnik niedogrzany i wymuszają wyższe obroty, nawet dodatkowo wzbogacają...
Może silnik jest niedogrzany lub jeździsz krótkimi odcinkami. Żadnych cudów nie dolewaj!. Chyba, że silnik będzie dogorywał i będziesz chciał przedłużać jego agonię np. przed generalką lub szrotem.
Cześć 2 dni temu mój cc jeździł normalnie. Po 2 dniach nie dało się go odpalić, siadł akumulator. Naładowałem akumulator, podłączyłem i jak chciałem odpalić silnik całkowicie odmówił. Kiedy go trochę gazuję delikatnie "bulgocze" może na jednym cylindrze, kiedy puszczę gaz od razu...