Ale dlaczego nie uzyjesz oryginalnej czesci? Czy ten silnik ma znane problemy z wada fabryczna?
Witam wszystkich zainteresowanych przypadkiem jaki mnie spotkał. Otóż w moim samochodzie jakim jest VW Golf MK2 z 89 roku z silnikiem 1.6 benz. Kolego mylisz pojęcia, ten silnik bardzo długo się nagrzewa a nie ma niedogrzanego silnika. WIem wszystko o tym. Bo jak się nagrzeje gdzieś po 7 km to ładnie trzyma temperaturę. Dzieje się tak z powodów konstrukcyjnych...
Kluczowe jest to "syknięcie", dzięki niemu spuszczane jest ciśnienie z cylindrów. Wtedy silnik startuje bez obciążenia, aż do czasu jak w przewodzie i głowicy zrobi się ciśnienie. Zanik prądu gdy kompresor jest w trakcie pompowania powoduje, że tego syknięcia nie będzie. Ponowne przyłączenie zasilania spowoduje, że silnik nie wystartuje, co z zerowymi...
Najlepiej byś ten termostat jednak wymienił .Korek wskazuje na niedogrzany silnik .Jeżli silnik pracuje równo ,to daj sobie spokój z głowicą .Szerokiej drogi.
majonez na korku to objaw jazdy na krótkich dystansach z niedogrzanym silnikiem - normalna sprawa.
Bezpośrednio nie ma to wpływu na powstanie błędu ale długotrwała jazda niedogrzanym silniku już może mieć wpływ na zaistnienie błędu. Najważniejsze jaki to jest błąd - należy go odczytać.
Czyli, moim zdaniem Ty nie możesz narzekać na niedogrzanie silnika. Wszystko jest ok i nie powinieneś sobie tym głowy zawracać. Silnik jest dogrzany i ma czas na odparowanie wody*... Możesz spokojnie jeździć, bacząc na punktualną wymianę oleju...
W carnivalu dogrzewanie włącza się jednak przyciskiem. Tym samym który przełącza obieg powietrza tylnej dmuchawy z klimy na nagrzewnicę. Widzę owik, nie za bardzo wiesz o czym mówisz. Sio do początkujących!
Zgadzam sie z tym ze termostat moze puszczac,ale przed mrozami ,gdy temp.utrzymywala sie na drugiej kresce czyli cos w granicach 50-60 stopni wymienilem duzy termostat,gdyz nie wiedzialem,ze to auto ma jeszcze drugi maly termostat chlodzenia oleju i nic nie pomoglo.Wymienilem maly termostat i jak reka odjal temp.88 stopni stala.Zrobilo sie zimno i zaczely...
Dziekuje za odpowiedz. Da się to wymienić samodzielnie (bez spuszczania płynu pewnie ciężko...)? Z jednej strony koledzy z fordpolska piszą że "ten typ tak ma", ale z drugiej zimny silnik więcej pali no i w środku trzeba siedzieć w futrze :) Ceny zaczynają sie od sto pare, do niecałych 300 za oryginał, więc może warto spróbować. Pozdrawiam.
Ma to swoje plusy, między innymi, mniejsza temperatura załączenia wentylatora, czyli płyn zacznie być już wcześniej chłodzony Nie nazwałbym tego plusem. Niedogrzany silnik sprawuje się gorzej i zmniejsza mu się żywotność.
Witam. Termostat nie ma bezpośredniego związku z ogrzewaniem w aucie, to znaczy nagrzewnica "chodzi" zrówno na małym jak i na dużym obiegu. Oczywiście przy niższej temperaturze płynu ogrzewanie jest mniej wydajne ale w Passacie jest tak dobre ogrzewanie że nawet przy niedogrzanym silniku z nadmuchu wieje gorące powietrze.
Ja na twoim miejscu wymienił bym filtr powierza i odczekał aż temp. otoczenia wzrośnie bo diesel długo i ciężko się rozgrzewa a niedogrzany silnik spala więcej, a objawem tego są nadmierne spaliny
Doskonale zrozumiałem Twoją intencję zresztą to ze schematu odręcznego widać blokadę termowyłącznika. Jak wentylator uruchomisz za wcześnie będzie niedogrzany silnik a to ma wpływ na zużycie paliwa.Jak go zewrzesz i znacznie podniesie się temperatura może dojść do zniszczenia termowyłącznika poprzez nieodwracalne przegięcie styków
Szczerze mówiąc nie jest to dużo ani mało. Pamiętaj że mamy zimę i jeżeli jest to jazda po mieście z niedogrzanym silnikiem to nie ma co się spodziewać niskiego zużycia paliwa . Moja propozycja to zatankuj go do pełna przejedź się na trasie i wtedy sprawdź spalanie. Wymiana na oślep elementów nic nie pomoże.
Nie wydaje mi się żeby była to uszczelka pod głowicą. Zazwyczaj jak jest uszkodzona uszczelka pod głowicą to nie ma szans na utrzymanie płynu chłodniczego w układzie. Kwestia rozgrzania silnika i cały płyn wylatuje. Oczywiście można to sprawdzić za pomocą testu na CO2 w układzie. Koszt okolo 15 zł. Majonez pod korkiem to niedogrzany silnik, krótkie...
rzeczywiście silnik jest cały czas zimny ale myślałem ze to termostat, chciałem go wymienić dopiero na wiosnę bo zimno jest, a nie mam ogrzewania w garażu Aż tak bardzo nie lubisz tego auta że chcesz je "zajeździć", niedogrzany silnik kilkukrotnie szybciej się zużywa.
Te silniki tak mają nie ma problemu
Termostatu szukaj między blokiem silnika, a górą chłodnicy. Prawdopodobnie zaciął się po otwarciu. Nie jest do naprawy ; trzeba wymienić na nowy. Najpewniej zaciął się w 3/4 zakresu - czyli jest prawie całkowicie otwarty. Masz niedogrzany silnik, będzie więcej palił i szybciej się zużyje. Prawidłowa temperatura ( po 10-15 min. pracy ) to 75 - 85°C....
Może ktoś z Was miał podobny problem. Miałem wiele, ale zawsze podpinałem clipa, Ty też to uczyń.
Często w tych autach, podczas poruszania się z niedogrzanym silnikiem zwłaszcza po mieście, gromadzi się woda w misie olejowej, i przy dużych mrozach, potrafi zamarznąć, skutecznie ograniczając dostęp oleju do smoka pompy, co za tym idzie silnik nie ma smarowania. Pomiar ciśnienia oleju, bez tego nie ruszymy. Czerwona kontrolka to brak ciśnienia oleju,...
Może być zbyt bogata mieszanka tak jak kolega wyżej napisał ale to wtedy jest problem z czujnikami co wykaże komputer pewnie. Można wykręcić świece i zobaczyć jaki ma kolor jak czarny to mieszanka jest za bogata, jak szary to uboga. Prawidlowy kolor to beżowy, jasny brązowy. Silnik prawidłowo pracuje po rozgrzaniu, nie szarpie, równo pracuje? Ma prawidłowe...
Kwok - wcześniej piszesz że służy do odpowietrzania, potem że go zaślepiasz. Ten otworek pełni bardzo ważną funkcję.
miałem taki przypadek,w samochodżie wszystko było OK. Okazało się że klijent pokonuje dziennie około 6 km jadąc do pracy - 3km wjedną strone, przerwa 8 gdź. i 3 km zpowrotem. Samochód spalał około 12 L na 100 [latem] Przy takim urzytkowaniu jest to normalne[niedogrzany silnik,dłuzszy czas wtrysku itp] Może u ciebie jest podobnie
Passat b5 1.9TDI AJM wyskoczył błąd 17958,umarł przy 80 km/h, skasowałem błąd i przegoniłem go po obwodnicy i i wszystko było ok, może turbinka się zawiesiła?
Diagnostyka, to nie tępe i bezmyślne sczytanie błędów DTC, tylko podgląd parametrów życiowych silnika - tego to ECM widzi i porównanie z tym co wzorcowo powinien widzieć - temperatura silnika, czas wtrysku, KWZ, wskazania MAP-a, zakres pracy sondy. Skąd pomysł o jakimś "lewym" powietrzu ? Ponadto, jeśli auto robi 5 kilometrowe trasy, to nie ma się czemu...
Przy dużym mrozie w tych silnikach zamarza wilgoć w odmie oraz w kanałach odprowadzających olej z głowicy do skrzyni korbowej. Skutkuje to tym, ze pompa po odpaleniu wypompowuje cały olej z miski do głowicy i wywala nadmiar za silnik. Przyczyną jest eksploatacja na krótkich trasach, niedogrzanie silnika i wydzielania się pary wodnej która po prostu...
W momencie jak nie będzie chciał palić ściągnij wtyczke z czujnika temperatury cieczy chłodzącej jak zapali to dawke rozruchową wtrysku trzeba zwiększyć (doraźnie) albo wymienić pome .
robi ci się mieszanka wody z olejem zrzuć głowicę i wymień uszczelkę sprawdź uszczelniacze na zaworach pozdrawiam Nie zawsze tak jest jak piszesz,jeśli gość robi krótkie odcinki na niedogrzanym silniku to właśnie na korku zbiera się kondensat a ludzie myślą ze to uszczelka,ważne jest to jaką trzyma temperaturę silnik i z reguły jest to objaw niedogrzanego...
A co z ogrzewaniem dodatkowym tzw. dogrzewaczem ? Jaki był pierwszy kraj rejestracji ?
sprawdzałes węże i sa ciepłe :) -to masz odpowiedz ze uszkodzony termostat bo po osiagniecie własciwej temperatury powinny byc gorące (przynajmniej chłodnica) prawidłowa temperatura KAŻDEGO silnika spalinowego to 85-95'C... to nie Żuk ze ma miec 70'C :) ad.1 moze byc uszkodzony czujnik -ale dlaczego takie spalanie na trasie ??? ad.2 moze byc zapowietrzony...
Fiat Ulysse I 1999r 2.0 benzyna Małe dziecko pojawiło się w rodzinie a tu ogrzewanie dzisiaj zawiodło. Na początku nawet leci ciepłe potem spada i po kilku chwilach tylko lodowate powietrze wydobywa się z kratek. Kontrolka temp silnika pokazuje max 80 stopni. Obroty na jałowym biegu bardzo słabe 500/600 obr/min. Płynu chłodniczego oraz oleju nie ubywa,...
Niedogrzanie silnika, zabity filrt powietrza.
Już masz ciut mała dawkę bo na jałowym masz 0.6L/h na niedogrzanym silniku, oczywiście możesz zmniejszyć dawkę ale ucieknie trochę mocy. Szukasz usterki tam gdzie jej nie ma.
jeśli się nadal nie nagrzewa to jakiś gówniany termostat, pewnie calorstat=vernet jak UPG puszcza to węże do chłodnicy są twarde a silnik się chętnie przegrzewa a nie niedogrzewa taka maź często jest właśnie z ciągle niedogrzanego silnika a płynu może ubywa bo gdzieś się sączy? z łączenia jakiegoś węża? szczególnie lubi się sączyć z wszelkich trójników...
W dostawczaku mi pomogło i auto które ma 700tys można powiedzieć że wogóle nie bieże oleju i nie dymi To wróci po kilku kilkudziesięciu tysiącach i to już będzie KONIEC. No ale tuleje, pierścienie i zrobienie głowicy nie jest końcem świata. Panewki to parę groszy, chyba, że jeszcze wał..Jak wał, to może wałek, jak wałek, to warto wymienić panewki wałka,...
Po przejechaniu 4tyś km płynu chłodniczego może ubyło pól cm albo i nie więc uszczelka ?>
Wisko na wolnych obrotach utrzymam butem, noi słychac jak się wlancza, tak ze raczej ok, martwi mnie ze ten motor niedogrzany, nie powinno tak chyba byc, więcej pali, Reno-Max podpowiada zeby nagrzewnice wymienic, tez o tym myslalem, wtedy może rozwiąze problem z ogrzewaniem, ale nagrzewnica raczej nie ma nic wsólnego, ze na wskazniku temperatury tylko...
Dobrze odpowietrzony układ?
ok wielkie dzieki
czyli musimy dotrzeć silnik ;)
A nie powinien się silnik nagrzać i wtedy termostat się otworzyć??? Bo teraz jechałem do pracy komputer diagnostyczny cały czas pokazywał mi 75 do 80 stopni. To tak mnie się wydaje że niedogrzany silnik???
(najczęściej osiąga tak z 60 st. i dalej już nic) To znak ,że termostat się otwiera za wcześnie, powinien się otwierać się 100°C, a zamykać przy 80 °C, tak mi się wydaje. Czy jesteś pewny ,że ten termostat jest ? Bo jeśli go nie ma to ta żaluzja w zimie niewiele ci da. Żaluzję zakładaj tylko wtedy gdy termostat jest OK. Jeśli silnik jest niedogrzany...
Witam. Mam problem polegający na tym, że moja astra dużo pali benzyny, z obserwacji zauważylem ze wskazówka od temp. silnika wychodzi zaledwie za niebieskie pole i dochodzi do pierwszej kreski, sprawdzalem rowniez rurki dochodzace do chlodnicy i wszystkie są cieple a chyba ta dolna powinna byc zimna. Więc jak dla mnie padl mi termostat, ale czytając...
Sprawdzałem opcomem i żadnych błedów nie ma a poza tym po pewnym czasie obroty się stabilizują i jest wszystko ok,szwankuje tylko w pewnych momentach szczególnie na niedogrzanym silniku.
W niedogrzanym silniku benzyna zmywa film olejowy ze ścianek cylindrów, mało? i 10stC poniżej 90stC tak bardzo wpływa na to?
Jeśli wyjmiesz termostat to silnik będzie niedogrzany. Możesz wyjąć na próbę. Jeśli będziesz zakładał nowy to żadne popierdółki tylko Wahler lub Vernet.
przyczyną niedogrzania silnika bywa uszkodzony korek ciśnieniowy chłodnicy piszę ciśnieniowy bo występuje on również zależnie od marek na zbiorniku wyrównawczym a nie wiem co ma ford
Witam, Autko to Ford Sierra 1.6i z silnikiem CVH o mocy 59kW lub 80 kucyków. Rocznik produkcji 1990, sedanik. Mam następujące problemy na ten moment: - TPS (Throttle Position Sensor) lub Potencjometr Wychylenia Przepustnicy i jego powiązanie z wolno spadającymi obrotami - auto nie nagrzewa się do temperatury roboczej podczas jazdy - ciśnienie w układzie...
Witam mam problem z bravo 1.6 16v - wymieniłem silnik a przy okazji uszczelke pod głowica - i silnik niedogrzewa sie - trzyma niska temperature a przy okazji zauwazyłem ze troszke wody w chodnicy ubywa- a na dodatek wystepuje takie cos ze jak nagrzeje sie silnik to po zgaszeniu auta odkrecam korek od zbiorniczka z woda i woda podnosi swoj poziom - czy...
Powstawanie masła spowodowane jest niedogrzaniem silnika. Skoki temperatury mogą być spowodowane zapowietrzeniem układu chłodzenia, miałem tak w 1,6 GLI.
sprawdziłbym jeszcze temperatutę otwarcia termostatu ok 90stopni , niedogrzany silnik powoduje automatycznie słabe grzanie wewnątrz
Niedogrzany silnik to moim zdaniem wina modułu wentylatorów który niepotrzebnie otwiera termostat fazowy (i wentylatory). Zaczął bym od jego podmiany
Na sucho, żadnych silikonów! Chłodnica od 330 będzie aż z naddatkiem. Dobrze by było mieć w układzie termostat, bo bez niego lekko obciążony silnik będzie niedogrzany. Pomierz jakie temperatury osiąga, optymalnie powinien mieć ok 85 stopni +/- trochę.
powinno - silnik niedogrzany generuje troszkę mniej mocy albo inaczej - ma mniejszą sprawność i stąd różnica w spalaniu tak czy owak żeby wszystko chulało termostat i tak trzeba wymienić
Awaria termostatu zazwyczaj powoduje niedogrzanie silnika (nie osiąga temperatury roboczej albo robi to bardzo długo). Ilość płynu chłodniczego utrzymuje się na stałym poziomie?
Masło na bagnecie to efekt krótkich tras i niedogrzanego silnika
mo to jest problem moze to wina niedogrzania silnika? Dodano po 46 moze to wina niedogrzania silnika?
Musztardowy nalot będziesz miał nawet jak wszystko będzie ok. a pyrkał będziesz sobie codziennie krótkie dystanse po mieście na niedogrzanym silniku.
Witam, czy powodem może być to że jest zima i przy tych temperaturach na niedogrzanym silniku woda skrapla się do oleju? Tak, ale żeby aż tyle wzrosło, to nie bardzo mi sie zgadza.
Witaj. Jaki przebieg ma twój silnik? Czy bierze olej/ napewno spala ale ile na 1000 km Zobacz jak wygląda końcówka tłumika rury wydechowej, jesli jest szara bez nalotu czarnej sadzy... i sucha to OK jesli czarna wilgotna zaolejona... to niezbyt dobrze świadczyć to bedzie o stanie silnika... Radziłbym przecyścić świece... a jesli jeździśz już ponad 40tkm...
witam wszystkich, ładnie omówiony temat niedogrzania silnika. Ja mam odwrotny problem, silnik szybko sie nagrzewa, wentylator bardzo często się włącza...przy wysokich temp. na zewnątrz rzecz ma się jeszcze gorzej. Czy to też sprawa termostatu? proszę o pomoc...pozdrawiam
Do mAlIbOr Dogrzewacz włącza się po jakiejś pół minucie od rozruchu silnika, a trzeba przejechać okoła 5-7 km / po miescie/ tak około 10 min, aby wskaznik temperatury był w pionie / w normie/ A drugie twoje pytanie: jeśli dogrzewacz nie działa to jest zimą niedogrzany silnik, widac to tez po wskazniku temperatury, a w srodku zimno. Pozdr.
Miałem w tych silnikach takie przypadki. W misie oleju zbiera się woda i zamarza co skutkuje zatykaniem smoka oleju. Robisz pewnie krótkie przebiegi - silnik niedogrzany. Zostaw na noc w ciepłym garażu i rano spuść olej. Najpierw zacznie lecieć czysta woda.
Jaki zapach spalin ,jeżeli pokonujesz krótkie odcinki na niedogrzanym silniku to będziesz miał majonez na korku wlewu oleju . Ile tego oleju Ci ubywa na 1000km . Zobacz czy nie ma gdzieś wycieków na zewnątrz . Zmierz ciśnienie sprężania łącznie z próbą olejową.
Nie mam kompa, nie sprawdzę. Ale powiem Ci, że jest to dziwne, bo jadę samochodem, jest 90 stopni płyn i olej. Staję w sklepie na 5 min, wsiadam do auta, a tam ten rośnie od początku powoli, jakbyś wsiadł do zimnego samochodu. W każdym innym samochodzie wsiadasz po takim czasie, przekręcasz, włączasz zapłon i na blacie jest 90 stopni. U mnie auto też...
Wydaje mi się że też przez to niedogrzanie więcej pali..... Jeśli silnik faktycznie jest mocno niedogrzany, to rzeczywiście pali więcej - to normalne zjawisko. Typowym objawem niedogrzanego silnika (także w innych samochodach) jest osad przypominający "majonez" odkładający się na wewnętrznej powierzchni korka oleju.
Tak, niedogrzany silnik.
U mnie tak było, wymiana modułu tego z przodu pomogła. Kupiony w ASO. Też od razu włączał się wentylator i działał cały czas. Efektem niedogrzany silnik 1 2 kreski. Po wymianie tego modułu wszystko ok. Pozdrawiam
1. Niedogrzany silnik 2. Uszczelka pod głowicą do roboty. Woda miesza się z olejem.
Ale jasno widać że termostat trzyma dobrze. Nagrzewnica grzeje, chłodnica zimna. A wiskoza na ten moment nie potrzebna bo chłodzić nie musi. A gdyby była zablokowana to chłodziła by zimną chłodnice i tak. A jak termostat przepuszcza to nagrzewnica nie domaga s na chłodnice węże są letnie przynajmniej. Podmień czujnik za 20zl i masz albo naprawione albo...
kooperator napisał : Kolego sq8luu nie wiem czy dokładnie przeczytałeś pierwszy post. Koega szefunio ma niedogrzany silnik (70°C) i termostat do wymiany a ty go straszysz polewającymi wtryskami a co gorsza rozklekotaną pompą wtryskową. Nie wiem czy się orientujesz ale wtryski z 1,9 td VW spokojnie pobiegają jakieś 400000 km a pompa Samochód sie rozleci...
Tak jak napisał Dziarski Hank, niedogrzany silnik i nie chodzi tylko o temperaturę "wody", ale o to, że w silniku stosuje się elementy z tworzyw sztucznych, które są izolatorami cieplnymi, i to na nich głównie skrapla się para wodna i miesza się z olejem, tworząc taki "majonez". W starszych silnikach problem występował, ale nie w takiej skali, bo nie...
jesli maź przy korku wlewowym nie ma się co przejmować to normalne przy jeździe na krótkich odcinkach, jeśli na bagnecie olej jest białawy duże prawdopodobieństwo że bierze płyn chłodniczy duża szansa że uszczelka wykręć świece i sprawdź cze są słodkie płyn jest słodki i może to coś naprowadzić Kup do tego kawę i śmietankę - zaoszczędzisz na cukrze....
Jak silnik jeździ po górach to nie ma obrotów a dawka paliwa jest wysoka. Może wplyw ma maksymalne obciążanie niedogrzanego silnika. A wkładka stalowa w której jest pierwszy pierścień jest cała ?
pod korkiem oleju jest majonez ale to chyba z niedogrzanego silnika (krotkie trasy, rozwalony termostat). Co do ciśnienia ze zbiorniczka to woda lekko się podnosi ale nie bąbluje.
Zawsze niedogrzany silnik ma wpływ na większe spalanie paliwa. Najprostszym sposobem będzie na początek wyjęcie termostatu i sprawdzenie go.
Robisz krótkie dystanse to wtedy jest to normalne bo niedogrzany silnik.
A czy dzieje się coś? W sensie że spada też moc ogrzewania albo wyraźnie widać niedogrzanie silnika bo Ci spalanie znacząco wzrosło? Pytam bo, bez urazy, Twoje pytanie jest świetną odpowiedzią - odpowiedzią dlaczego od kilkunastu lat zdecydowana większość producentów aut (jeśli w ogóle umieszcza wskaźnik temp na zegarach) programuje go tak by pokazywał...
Teraz, przy dodatnich temperaturach przyczyny długiego nagrzewania silnika szukałbym w termostacie. Przy okazji niedogrzany silnik to też większe zużycie paliwa.
poza zwiększonym zużyciem paliwa - żadne (niedogrzany silnik), płyn nie będzie znikał tylko ciągle krążył w dużym obiegu.
Jest to tzw. majonez mieszanina oleju z wodą . Prawdopodobnie jeździsz na krótkich trasach. silnik jest niedogrzany. Wyczyść i jeździj dalej , ewentualnie zamontuj" oil tank" . Pod tą nazwą poszukaj na znanym portalu.
Generuje go za niski bądź za wysoki odczyt temperatury. Czyli przegrzany bądź niedogrzany silnik. Trzeba by podejrzeć który czujnik odpowiada za ten błąd i czy odczyt jest prawidłowy.
Witam Mam podobny problem z odpalaniem ale tylko na "niedogrzanym" silniku. Na zimno odpala od strzała, przejadę np. 2 km, zgaszę i odpalam po 1 godz postoju. Z tego co wiem świece grzeją tylko do pewnej temp. Później silnik musi poradzić sobie z odpaleniem bez grzania świec. Czy można zwiększyć temp po której sterownik nie grzeje świec? Albo może wmontować...
U mnie problem pojawia się tylko i wyłącznie przy dobrze rozgrzanym silniku. Wyskakuje mrugający check, obrotomierz spada do 0, po czym po sekundzie czy 2 wraca do normy i jedzie normalnie dalej. Na niedogrzanym silniku wszystko śmiga. Nie wykluczam awarii którejś sondy albo katalizatora. Dziwne jest to, że owego błędu nie ma w błędach zapisanych ani...
hej. Powiem, że mam ten sam problem. Wóz odpala w największe mrozy od kopa. Jeżdżę wyłącznie po mieście, jest ślisko, więc unikam wysokich obrotów i na pewno mam niedogrzany silnik, bo po kilku kilometrach mogę trzymać rękę na bloku silnika. Pod korkiem mnóstwo tej mazi, więc może faktycznie powodem jest niedogrzanie silnika. Najpierw wymienię termostat...
Niedogrzany silnik dostaje bogatsza mieszanke, w wiec automatycznie wiecej pali.
Masz niedogrzany silnik-termostat na początek.
Czy zapowietrzenie układu dałoby takie objawy ?? Może dawać. Jazda z niedogrzanym silnikiem niesie dość poważne skutki ?? Poważne raczej nie. Do sprawdzenia jeszcze pompa wody.
Sprawdź czy masz termostat. Masz niedogrzany silnik.
Niestety to są normalne wyniki w takich warunkach pogodowych. Krótkie odcinki, niedogrzany silnik, częste uruchamianie zimnego silnika, włączone ogrzewanie wnętrza, duże opory toczenia na śniegu, włączona dmuchawa na wysokim biegu,
Tylko że z tego co mi wiadomo nagrzewnica PTC działa tylko na przednią szybę i przy niedogrzanym silniku (zaraz po odpaleniu). Jak auto osiągnie temp 80-90 już się nie włącza. U mnie np w Octawii 1,9 TDi z 2001 r. pomogła wymiana pompy wody.
Niedogrzany silnik z powodował maź na korku. Po wymianie termostatu wszystko jest w porządku. Dziękuję
Heh, ale tu chyba problemem jeśli już jest niedogrzanie silnika.
Od zawsze wiadomo ze auto niedogrzane pali wiecej. Ale jest tez drugi problem, natomiast jezdzac z niedogrzanym silnikiem szybciej ulega on z uzyciu, wiec warto chyba wymienic bo koszt bedzie niewielki w stosunku do kosztow poniesionych z remontem silnika.
Kolego, jeżeli silnik nie gotuje, ogrzewanie działa prawidłowo i poza wahaniami wskaźnika (w prawidłowych wartościach) nic się nie dzieje, to nie szukałbym niczego. Sprawdź dla pewności poziom plynu chłodniczego.
Spoko. Mialem dużo aut i tak się nie działo. Zgadza się wiem, że jak eylacze ogrzewanie to temperatura rosnie i tak się też dzieje ale to mam jeździć bez ogrzewania? Komputer tak powinien zarządzać oboegem cieczy żeby zarówno ogrzewanie było ok jak równiez temp silnika 90st.WG Ciebie jazda na niedogrzanym silniku jest ok?
W starszych autach to norma że będzie woda o tej porze roku i to nie tylko z podtlenku lpg lecz też na samej ropie czy benzie, równie skutkiem tego jest niedogrzanie silnika czyli nie osiągniecie prawidłowej temperatury jego pracy przez małe trasy albo takie paliwo.
Według mojego skromnego doświadczenia niedogrzany silnik na jednopunktowym wtrysku, bez podgrzewanej sondy spala około 50% więcej niż normalnie.
Tak czy inaczej musisz to naprawić. Jak zalejesz płynem to podjedź do osoby co robi test CO2. Masło pod korkiem to również niedogrzany silnik, robione krótkie odcinki.
silnik niedogrzany niedogrzany silnik peugeot niedogrzany silnik renault
zmiana adres proxy wyciągnąć świetlówki palenisko szamot
siemens kostkarka siemens kostkarka
Podłączenie anteny GPS w Volkswagen Golf 1.9 TDI Odtwarzacz DVD do amplitunera Technics SA-TX50