Tak to niestety bywa coraz częściej . Parę tygodni temu chciałem dać do wyprostowania lekko wygiętą alufelgę od wewnętrznej strony (wyszło przy wymianie opon) , opona już była zdjęta spec najpierw wycenił to na 50zł a za chwilę stwierdził że akurat jest szczyt wymian opon , napełniania klimatyzacji i ma klientów zapisanych na miesiąc do przodu, a taką...
jpna100 no jutro to będę rozkręcał, ale zdało by się kupić uszczelki, tylko nie wiem jakie czy sprzedawca będzie wiedział. Jak piszesz ,że szpilki to pewnie na jednej mam gwint zwalony, bo nie idzie jest wkręcić obraca się. Nie akurat m-ką orałem, 30tka dziadka stała w garażu. Ja osobiście wole m-kę. :D Olej to tak lekko pryskał jak orałem bo pewnie...
Nieszczelny kolektor wydechowy również powoduje zakłócenia w pracy sądy, pod wpływem temperatury potrafi popękać kolektor lub po prostu padła uszczelka. Co do sprawdzenia szczelności dolotu i kolektora to możesz to sprawdzić jeszcze przez odłączenie rury od filtra powietrza i zatkanie jej na wolnych obrotach np ręką, przy szczelnym dolocie silnik gaśnie...
Nie ma pomyłki z P2096? Uszkodzony lub wadliwy czujnik tlenu (O₂). Uszkodzone lub wadliwe okablowanie czujnika tlenu (HO₂S). Uszkodzony lub nieszczelny kolektor wydechowy, katalizator, tłumik, rura wydechowa. Opóźniony czas zapłonu. Czujniki tlenu z przodu i z tyłu katalizatora podają zbyt podobne odczyty. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM.
nieszczelne kolektory wydechowe dlatego zalewa :p
Po wielu zmaganiach udało mi się rozwiązać ten problem. Nieszczelny kolektor wydechowy, utrata ciśnienia powodowała błąd sterownika. temat do zamknięcia.
Nieszczelne prowadnica(e) zaworów.
Witam też mam ten problem czuć zapach spalin w samochodzie. Mam webasto, ale zablokowane więc nic nie działa. Lecz zapach nadal jest. Co to może być za problem??? Był to nieszczelny kolektor wydechowy turbiny.
Kolega Reno max ma rację masz nieszczelny kolektor wydechowy bardzo popularne w tych renówkach Dodano po 4 A co serwis powiedział na te błędy związane z nox psid 46 i na układ powietrza doładowania psid 98 przecież te błędy zapalą kontrolkę obd i co ograniczy moc .
Olej jest w normie często dolewam bo duże ilości bierze z litr na tys km. Dlatego stawiam na nieszczelny kolektor wydechowy. Dodano po 1 I właśnie jak się orientuje to przy pękniętym kolektorze jest właśnie taki efekt stukania klekotania jak diesel
Czyszczenie i adaptacja przepustnicy plus wymiana uszczelek kolektora dolotowego(wszystkich ośmiu) w tym silniku to podstawa...Objawy pasują również do uszkodzonego czujnika lambda a dokładnie grzałki Dodano po 4 Nieszczelny kolektor wydechowy może powodować nieprawidłową pracę lambdy która wykrywa tlen w spalinach i zwiększa dawkę paliwa
Sonda lambda... podjedź na stację diagnostyczną i poproś o badanie na analizatorze spalin - porównaj wskazania analizatora (wolne obroty i 3000rpm) z wskazaniami sondy jakie widzi ECU. Jeśli będzie znaczna rozbieżność to sonda jest do wymiany (albo nieszczelny kolektor wydechowy przed sondą).
Witam! Mam maly problem z moim passatem, mianowicie podczas jazdy od czasu do czasu szarpie silnikiem,nie zależnie od tego czy przyspieszam,odejmuje gazu czy jade stałą prędkością co może być przyczyną? Ostatnio nawet kilkukrotnie mi zgasł po czym odpalił i pojechał. Jakieś pomysły? Czujnik temperatury? Dodam że samochod pracuje dziwnie, zdaje sie jak...
Nie tylko. Olej wspaniale się może dostać do kolektora przez nieszczelne prowadnice zaworowe.
Witam, Czytając posty odnoszę wrażenie że przyczyną zapalenia się kombajnów są silniki chłodzone powietrzem. Nie jest to do końca prawdą, częściej przyczyną zapłonu są ślizgające sie paski klinowe, nieszczelne kolektory wydechowe , tłumiki, brak tłumików iskier itp. Silniki chłodzone powietrzem są tak samo bezpieczne i trwałe, wymagają co prawda lepszej...
a sprawdzałeś czujnik temperatury ???? Tak, czujnik odłączałem, bez poprawy. Czy objawem szarpania może być nieszczelna uszczelka kolektora wydechowego? Czy to nie ma znaczenia w tym przypadku?
Na allegro masz przewody za około 150 zł .W VB najczęściej rozszczelnia się przewód elastyczny przy kolektorze wydechowym ja osobiście przykręcam kawałek blachy miedzy przewodem a kolektorem.
Paliwo w kolektorze wydechowym pochodzi z nieszczelnego ukladu, to znaczy że głowica a mianowicie zawory są nieszczelne i należy je zregenerować i to cała filozofia.
witam czym uszczelnić łączenie na kolektorze wydechowym daf xf105 rok 2015 ?? już raz go uszczelniałem specjalną pastą ale niestety jest nieszczelne to:(
Wszystkie paramatry z logu do pliku co się robi. A może masz kolektor wydechowy przed sondą nieszczelny? Jest taka możliwość? Na benzynie po odpiętym akumulatorze ma działać poprawnie, sprawdź co się stanie na samej benzynie po resecie zasilania i po odpięciu sondy lambda.
No weź pomyśl. Jak może wyciekać z kolektora WYDECHOWEGO? Musiałoby nie spalać paliwa, a to wyklucza chodzi bardzo ładnie Dodatkowo, kolektor musiałby być nieszczelny, co byłoby widać i słychać.
Skoro dzieje się tak też benzynie podarowałbym sobie szukanie usterki w instalacji gazowej. Co do sprawdzania nieszczelności, czytałem o patencie polegającym na pryskaniu przy włączonym silniku plakiem lub samostartem (tak się chyba ten środek nazywa) w okolicy rury między filtrem powietrza a przepustnicą i w okolicach kolektora dolotowego i jak silnik...
Mogą być nieszczelne prowadnicę zaworów jak zdejmiesz kolektor wydechowy to zobaczysz czy z prowadnic wycieka olej. Dymienie czy parowanie z odmy może być spowodowane nieszczelnością skrzyni korbowej, miarka oleju, wlew oleju, membrana odmy, prowadnice zaworów, pierścienie -tłoki. W tej kolejności
Gratuluję, jednak jeśli: nieszczelność jest dokładnie nad kolektorem ...wydechowym, to raczej nie: jest nieszczelna miska olejowa ...a pokrywa zaworów/wałka rozrządu. A wyżej napisałem: Może tez gdzieś kapie olej na kolektor wydechowy? :-) Pozdrawiam.
Skoro sonda jest sprawna (zamiast wymieniać wystarczyło zrobić analizę spalin) to znaczy, że sterownik silnika nie może utrzymać właściwego składu mieszanki. Możliwości jest wiele - ułatwiłoby stwierdzenie czy mieszanka jest uboga czy bogata. Mogą nie pracować wszystkie cylindry (problem z iskrą, wtryskiem, kompresją), może być nieszczelny układ wydechowy...
Odma w pokrywie zaworów właśnie jest po to aby odprowadzać spaliny, które wydostają się przez nieszczelne zawory. Z reguły są to niewielkie ilości i są wprowadzane do kolektora dolotowego. Jeżeli nieszczelności sa poważne to odma zmienia się w rurę wydechową. Co ty czlowieku pieprzysz. Widziałeś kiedyś silnik spalinowy na oczy?
(...) Jedynym odczuwalnym objawem jest nieco wyzsze spalanie oraz brak ciagu/glosna praca powyzej 3tys obrotow.(...) Nieszczelny wydech/wydmuchana uszczelka pod kolektorem wydechowym? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&N...
Profilaktycznie wymienił bym membrany w gaźniku, zużyte dają podobne objawy. dodam że czasami słychać lekkie strzały w wydechu. Stawiał bym na nieszczelny zawór wydechowy... Dodatkowo do sprawdzenia kolektor ssący, w tych silnikach lubiły pękać od wibracji, niby cały, ale pęknięty i łapie lewe powietrze.
Sonda, czujnik tlenu jest wkręcony w kolektor wydechowy ,jeżeli układ wydechowy jest nieszczelny sonda "widzi" tlen.Dla komputera obecność tlenu to mieszanka za uboga i niepotrzebmie komp. wzbogaca mieszankę. Silnik dużo pali.
niech najpierw sprawdzi droznosc ukladu wydechowego
Posiadam samochó renault megane z 1999 roku 1.6 16V Ma przejechane 108 tyś i niedawno robiłem duży przegląd czyli paski oleje płyn hamulcowy pompa płyn chłodniczy i wymieniłem termostat świece, filtr paliwa i powietrza. Tuż przed wymianą zauważyłem że samochód gdy jest zimny i dodam gazu to nie chce mi schodzić z obrotów np przyspieszam potem daje na...
Znaczenie kodu usterki P0139 to: Powolna reakcja obwodu czujnika O2 (Bank 1, Czujnik 2) Po długiej walce z błędem mogę podzielać się doświadczeniem: 1. Błąd dotyczy bezpośrednio pracy sondy lambda 2. Błąd wyskakuje w momencie kiedy AFR 14.7 jest niemożliwy do uzyskania w zadanym czasie. Przyczyny główne.: 1. !!!!!Uszkodzona stara sonda lambda przed...
Sygnał z czujnika idzie bezpośrednio na wtyczkę kompa? Jeśli tak, to na jakie piny? Zakładam nieciągłość przewodu. Może ktoś podrzuci schemat. Gdyby sterownik silnika nie widział sygnału z czujnika to nie sterowałby wtryskami. On ma tylko informacje z czujnika wału więc bez tego nie będzie iskry ani wtrysku. Piny sterownika silnika: 20, 79 a jak się...
Jak jestes zawziety to mozesz sprobowac. Wkoncu pracownik w warsztacie to tez czlowiek i tez nie wie wszystkiego. Wskaznik zuzycia paliwa jest polaczony z wtryskiwaczami. Wtryskiwacz podaje do cylindra pewna dawke paliwa co jakis czas w zaleznosci co mu powie przeplywomierz lub sonda lambda. Zaklocenia moga byc spowodowane w rozny sposob np. brudny...
Witam, mam na warsztacie iveco daily z 2006r. Z opowieści kierowcy wynika, że podczas jazdy coś strzeliło i nagle kopci na biało. Po wyjęciu Turbiny i zawiezieniu jej na RG okazała się nieszczelna. Tylko zastanawia mnie fakt ze na 3 cylindrach wyloty do kolektora są suche a na 4 jest mokro. I teraz czy jest możliwe żeby turbina cofnęła olej do kolektora...
To głowica do zrzutu , na komplet zawory gniazda szlif płaszczyzny no i oczywiście szczelność,uszczelka pod głowicą i jak Ci bierze olej to od razu bym zrobił pierścienie tłokowe .Do tego musisz doliczyć olej filtr oleju i płyn chłodniczy. Pytanie czy chcesz dołożyć bo na pewno zakręci się koło 1000zł a jeśli z rozrządem to pewnie więcej . Dodano po...
Jeżeli dym pochodzi od nieszczelnego układu wydechowego, prawdopodobnie przy kolektorze lub dwururce. Być może dym pochodzi od palących się przewodów elektrycznych, których trudno powiedzieć ale stawiał bym na te od dmuchawy lub samego zwarcia w silniku dmuchawy. Być może robi się zwarcie z przewodem od czujnika temp. Sprawdź też masę silnika bo wariowanie...
Witam. Przeglądałem wiele wątków, ale nie znalazłem żadnego z podobnym problemem do mojego. Posiadam Astre F kombi z 97 roku. Silnik 1.6 16V X16XEL z sekwencyjną inst. gazową . Problem to wysokie spalanie benzyny od uruchomienia aż do momentu gdy silnik się rozgrzeje. Nie potrafię określić w litrach ile spala, ale powiem tak - wskazówka poziomu paliwa...
a jezeli jest nieszczelny układ wydechowy... jest przetarcie na takim kolanku pod autem? A ten kolektor gdzie może mieć nieszczelność?
Są to tzw. ,,broki" Służą do tego, by przy ewentualnym zamarznieciu płynu nie rozsadziło głowicy, tylko wypchało te zaślepki. A jedna się zrobila nieszczelna i cieknie. :cry:
Mogę koledze udzielić jeszcze jednej podpowiedzi. Powodem niekontrolowanego wzrostu i falowania obrotów, może być nieszczelny układ wydechowy na odcinku przed pierwszą sondą lambda- na przykład uszkodzony łącznik elastyczny wydechu lub pęknięty kolektor.
W nie ktorych silnikach 16V pod kolektorem wydechowym jest odpowietrznik skrzyni korbowej od niego idzie rurka nad skrzynią biegow do kolektora ssącego.Rurka ta ma dwa kolanka gumowe ktore często są nieszczelne i przez nie jest zasysane fałszywe powietrze.
Wypadanie zapłonu można stwierdzić organoleptycznie. Na zimnym silniku zapach benzyny z rury wydechowej + nierówna praca. Jak sie rozgrzeje zaczyna lepiej pracować. Bardziej zaawansowany test: odkręcić kolektor wydechowy i uruchomić zimny silnik. Tam gdzie będzie wydmuchiwać po ściankach kanału głowicy benzyne jest źle. Tam gdzie będzie wylatywać ogień...
Zabieś do dobrego gościa który kleji plastiki i po problemie, jakieś 50 do 150 zł w Polsce, i dalej tak jak napisał Tobie przemo powyżej( parę minut więcej pracy i parę złotych więcej części, a problem masz z głowy na następny rok,chyba???). Zamieściłeś foto ale nie napisałeś czy widać pęknięcia?. to jest dokładnie ta część o której pisałem Dodano po...
znalazłem przyczyne to uszczelka pod głowica była nieszczelna ijeden zawór wydechowy podpalony zobaczymy po wymianie i naprawie...jestem dobrej mysli...
A ja mam renault megane z 1999 roku 1.6 16V Ma przejechane 108 tyś i niedawno robiłem duży przegląd czyli paski oleje płyn hamulcowy pompa płyn chłodniczy i wymieniłem termostat świece, filtr paliwa i powietrza. Tuż przed wymianą zauważyłem że samochód gdy jest zimny i dodam gazu to nie chce mi schodzić z obrotów np przyspieszam potem daje na luz i...
a ja postawiłbym na spaliny ktore moga sie wydostawać podczas odpalania gdzieś z okolic kolektora i zaciągane są do kabiny przez nadmuch otworz na postoju maske i sprawdz czy podczas odpalania nie wydostaje sie gdzieś dymek może masz nieszczelny układ wydechowy :)
Napisałeś tylko że TDi, ale czy z elektronicznie sterowaną pompą wtryskową czy z pompowtryskiwaczami? Skoro mówisz, że z lewej strony bierze powietrze, to sprawdź rurę od intercoolera do kolektora. Może jest nieszczelny i to by tłumaczyło nieprawidłowe spalanie (którego objawem może być czarny dym z rury wydechowej)
Informacja serwisowa mówi wprost, że błąd P2096 oznacza zużycie katalizatora. Błąd ten jest określany na podstawie czasu reakcji sondy pierwszej (regulacyjnej) względem sondy drugiej (kontrolnej), przy określonych warunkach pracy silnika, co ważne kontrolka MIL zaświeca się po dwóch cyklach jazdy. Ramka zamrożona u autora tematu wskazuje dużą korektę...
Witaj... Nasuwaja sie pytania...Czy mechanik ktory wymienial uszczelke sprawdzil szczelnosc pierscieni i zaworow???...Czy glowica byla planowana???...Jest sposob sprawdzenia powodu braku cisnienia w cylindrze nie sciagajac glowicy...Wylamac w starej swiec obudowe porcelanowa...Przewiercic zeby byla drozna i przymocowac do szlaucha z sprezonym powietrzem,tak...
Nie wydostaje się ten olej z stamtąd. Po pierwsze tam jest ciśnienie spalin, po drugie jakby było nieszczelne, słyszałbyś to. Olej pewnie leci z pod dekla głowicy albo z uszczelki pod głowicą. Umyj dokładnie i obserwuj.
Powodów może być kilka : 1 turbina zużyta mechanicznie 2 nieszczelności w układzie wydechowym 3 nieszczelności w układzie dolotowym 4 nieszczelny intercoouler 5 niedomykający się EGR 6 pęknięty kolektor ssący 7 I takie wesołe rzeczy jak zapchany filtr powietrza 8 Uszkodzony układ sterowania turbiną gruszka wężyki , zawór sterujący 9 Uszkodzona vaku...
Najprawdopodobniej któryś zawór wypalony.wałek ustaw krzywkami do góry zaciągnij ręczny, wsadż bieg wykręć świece i podaj ciśnienie powietrza tylko nie za duże. słuchaj w który kolektor dmucha jak w ssący to zawór ssący, jak wydech to wydechowy. Sądząc po tym co piszesz stawiam na wydech..Nieszczelny zawór jest powodem ubytku oleju i informuje o złym...
Dorobiłem końcówkę do rur dolotu i napompowałem cześć od turbo, przez intercooler, do wejścia do kolektora ssącego (tuż przed nim zatkałem). Wszystko idealnie szczelne. Potem odetkałem wlot do kolektora i tu już nie dało się napompować, powietrze gdzieś uciekało. Zauważyłem że ucieka przez rurę wydechową, więc chwilowo zaślepiłem egr i przestało. Egr...
Jurekk55 piszesz aby rozszczelnic wydech,właśnie u mnie mam brak mocy,ponieważ uszczelnilem kolektor wydechowy,1.6 hdi Dodam że miałem też spadek mocy więc wymienilem EGR i regeneracja turbiny oraz wymiana kolektor ssący Przy okazji uszczelnilem wydech bo smród był w kabinie i auto straciło moc Jaki ma związek nieszczelny wydech do problemu braku mocy...
Witam Moja Panda od dłuższego czasu stała się strasznie słaba, silnik pracuje równomiernie ale z dużym opóźnieniem reaguje na pedał gazu przy przyśpieszaniu. Sprawdzałem auto w multiecuscan i brak błędów. Jedynie przy kolektorze wydechowym widać zakopcenie wskazujące na nieszczelność. Czy to może być powodem ? Dodam jeszcze,że mam mocno zardzewiały...
Musiala bys gumka zawora uszkodzona uszczelka poprzez kanal olejowy na cilinder dac pierscienie wychechlane lub turbo padniete to plujnie kolektorem jesli jest nieszczelny jesli jest szczelny dymi Dodano po 2 Turbo jak plujnie olejem to zalezy od uszkodzenia bo moze przepalic a jak duzo to nie przepali i pojdzie w kolektor wydechowy ale predzej sie...
Kody wtrysków to rodzaj korekty ich charakterystyki. W fabryce nie da się wyprodukować idealnych wtryskiwaczy, więc każdy po wyprodukowaniu jest badany i wyznaczany dla niego jest kod korekcyjny. Po założeniu takiego wtrysku wystarczy wprowadzić jego kod do ECU i ono już wie jak ma skorygować swoje mapy, żeby dopasować je do charakterystyki tego wtryskiwacza....
Dzięki za linki Andrzej. Tak jak się domyślałem tu chodzi o czas po jakim ECU zaczyna działać wg wskazań sondy. Ale nie wiem czy dokladnie czytałeś to co napisałem w pierwszym poście. Mam prymitywną instalację LPG II generacji Bingo M. Na LPG praca sondy jest identyczna jak na benzynie w tym samym czasie. Sterownik LPG nie korzysta z czujników silnika....
witam wegług mnie to może być kilka rzeczy 1 czujnik temperatury od komputera sterującego 2000om chyba przy 20 st.c. 200 om przy 80 st.c. 2 uszkodzona sonda lambda ( raczej powinien zimny palić ) 3 uszkodzona uszczelka ( wkład ) między wtryskiem a kolektorem dolotowym 4 nieszczelny układ dolotowy powietrza 5 jeżeli auto jest na LPG to może reset komputera...
No i wróciłem od mechanika. Zamontowana rurka zamiast puchy z kata. Miałeś Roli rację z tym dźwiękiem - został taki blaszany dźwięk ale jest ciszej. Zaskoczyło mnie jedno że ogólnie w aucie jest może troszke ciszej ale za to w zakresie od 2500 do 3000 obr dośc głośno buczy. Jeszcze nie jest zrobiony dobrze ten układ wydechowy ponieważ zauważyłem że...
A silnik pęknięty na pół a wał korbowy w 5 miejsca połamany, paliwo zalewa i ciurkiem płynie ot tak sobie. Nikt za ciebie nie naprawi, a paliwo od tych wad to strumieniami nie płynie. Kolektor ssący sam się połamał i pękł od super eksploatacji. Winne temu forum elektrody. Przeczytaj sam siebie kolektor ssący i zawor ssący nie zazysal paliwa Ze strzykawki...
Nawet jeśli głowica okaże się nieszczelna, to warto przy tej okazji wymienić oringi. To częsta przypadłość w tych silnikach. Więcej roboty, niewielki dodatkowy koszt. Jak napisał poprzednik, trzeba przyjrzeć się powierzchni uszczelniania górnego oringu, bo bloki w tym miejscu miewają wżery (kawitacja) i wymiana oringa nie zawsze wystarczy. To się wtedy...
Tylko teraz w sumie zastanawiam się który kanał był do kolektora ssącego a który z wydechowego, bo jeśli ssący jest tam gdzie wychodzi ten okrągły grzybek to zaślepienie i tak nic nie da. chyba żebyś zrobił taki myk jak [url=http://z16xe-egr-cheater.blogspot.c... czyli całkowicie zaślepił kanały EGR a...
Na biegu jałowym ten szmer nie do końca będzie słychać zbyt wolne obroty są turbiny ale możesz mieć nieszczelny wydech na turbo może dali stare uszczelki i przy wyższych prędkościach będzie taki dźwięk. To wyjście na 4 śruby to jest wyjście na katalizator z boku masz klapkę ona się otwiera i wtedy spaliny przepływają przez łopatki turbiny ona jest sterowana...
Witam ! Posiadam R. Clio 1.4 1994 pewnego razu coś mnie tkneło aby dać go do mechanika (by zmieniejszył spalanie które wynosiło 8L. Na drugi dzień przyjechałem po odbiór i okazało się ze wymieniony został: kolektor wydechowy (kawał wygiętej rury ) bo stary był już podziurawiony oraz sonda lambda zalałem za 20 zł przy pustym baku (nie stać mnie było...
tak czy inaczej to zużyte pierścienie powodowały by mocne dymienie a nie wyciek Bujda, wyjechane pierścienie w tych ciągnikach to ulewanie się oleju z kolektora. Żeby taka ilość oleju szła prowadnica to tej prowadnicy musiało by tam nie być. Żadne wyrobienie prowadnicy nie skutkuje laniem się oleju z wydechu i prędzej w tym przypadku olej zostanie...
Chłodnica EGR znajduje się z tyłu silnika. Można ją zobaczyć z kanału albo na podnośniku. Jeśli szczelność chłodnicy EGR padnie, do spalin dostanie się płyn chłodniczy, więc pójdzie w dolot silnika i silnik będzie dymić na biało. Na biało będzie też dymić silnik przy nieszczelnej uszczelce pod głowicą ale tutaj płyn będzie mieszać się nie tylko ze spalinami...
Witam ! Mój problem polega na tym, że auto odpala bez problemów na zimnym i ciepłym silniku, trzyma swoje obroty tj. 900, jednakże od czasu do czasu silnik gaśnie na jałowym biegu krótko po uruchomieniu kiedy jest jeszcze chłodny lub po długo godzinnej jeździe kiedy silnik ma już optymalną temperaturę, a dzieje się to zazwyczaj po wyhamowaniu i przejściu...
Dane samochodu: Skoda Octavia II Combi 1Z5 RS Motor: 2.0 FSI 147kw 200km Kod silnika na podstawie VIN: BWA Przebieg: 260tyś Instalacja LPG - BRAK Witam wszystkich, mam problem z moim autem i poszukuję jakiejś wskazówki lub kroków, które mogę podjąć w celu wyeliminowania błędu. Samochód przy odpaleniu na zimnym silniku, trzyma przez 10-15 sekund obroty...
Byłem w kilku warsztach ale tylko jeden miał VAGA ale nie miał jak mi pokazac logów... wiem ze pod obciazeniem (podczas jazdy) turbina daje wszystko w normie... Druga sprawa jest to ze kupiłem to auto od takiego goscia co nie przekraczał 2,5 tys obr o czym mi mowił i ze kupił to od dziadka w niemczech auto i było tak zamulone ze nie chciało jechać......
Rozumiem, ze masz zwykłego wolnossącego na pompie Boscha. Prawdopodobnie zapowietrza się i stąd twoje problemy. Pompa podająca paliwo (pod kolektorem wydechowym) ma zaworki, które pełnią także rolę zaworków zwrotnych. Zaworki po dłuższej pracy są wypracowane i nie trzymają dokładnie paliwa. Przy dynamicznej pracy pompa jeszcze podaje, po dłuższym postoju...
Witam mam problem z moim Volvo chodzi o to że po zapaleniu kopci mocno na biało czuć nie spalona ropę,jak dostanie temperatury to ten dym powoli znika ale tylko d jak dodam gazu pojawia się spowrotem no i naturalnie jak jadę nim to czy ciepły czy zimny masakryczne ilości białego czarnego dymu no i nie ma mocy. Co zostało zrobione a więc zrobiłem wtryski...
po tym zgaś silnik i zobacz czy rura od egr jest zimna ,jak jest ciepła to egr do wymiany,albo zaślepić. Nie wiesz o czym mówisz, rurka ta doprowadza spaliny z kolektora wydechowego, do zaworu w kolektorze ssącym. Zawsze będzie gorąca, bo ma bezpośredni kontakt ze spalinami. ps odpiecie wtyczki nic nie da Odpięcie wtyczki zamknie całkowicie zawór,...
Witam! W Subaru Impreza 2.0 GX mam instalację Tartarini TEC99 + reduktor RP/G-05/s, (zakładana w 2006 roku, obecnie na gazie przejechane 50.000 km) problem to zapach gazu - nieszczelność chyba z reduktora - auto jedzie normalnie ale z okolic reduktora ( dotykając go czuć drgania) i chyba katalizatora (albo jakiejś części kolektora wydechowego) dobiega...
Auto Fiat Stilo 1.9 JTD 16v. Po wymianie pierścieni,panewek,korbowodów i zrobiona cała głowica = tzn uszczelniacze,planowanie itp.. Problem zaczyna się rano i po każdym odpaleniu na zimno. Z rury wydostaje się delikatny dymek - jakby krążył w rurze i delikatnie uciekał do atmosfery.. Dymienie ustaje po osiągnięciu 80 stopni. Z rury czuć nie miły smak...
Hejka. No i sobie wymigalem. Ten numer z hamulcem i gazem przeszedl. pojawilo mi sie ECN 190158 Co oznacza ponoc, ze gdzies w okolicach kolektora ktoras z plastikowych/gumowych rurek jest albo zlamana, albo peknieta/nieszczelna. podjade z tym do jednego takiego magika, ktory mniej wiecej wiedzial o czym mowie, i mowil, ze mial juz cos takiego w jakiejs...
Witam cztery miesiące temu kupiłem niebieskiego WV Golfa 4 z 2000r z uszkodzonym śilnikiem 1.4 16v za małą kasę. Oczywiście nie zamierzałem robić remontu po przeczytaniu opini o tym silniku.Wymieniłem śilnik oczywiście sam bez dużej wiedzy o mechanice jedynie co posiadałem to zawziętość i satysfakcję że zrobię to sam z małą pomocą kolegów przy wyjęciu...
Pierścienie w układzie EGR były już wcześniej wymieniane, najpierw te 4 pomiędzy kolektorem wydechowym a zaworem (były nieduże przedmuchy, ale to nie miało wpływu na pracę, moc i spalanie było normalne jak auto było sprawne). Następnie te dwa większe między zaworem a tą chłodnicą. Nie wiem, czy sprawdzali to na początku i jakim sposobem, ale po wymianie...
Hmmmm-powiadasz ze na gazie ma kiepskie obroty , a na benzynie pracuje bez zarzutów. Jeśli mogę coś doradzić : po pierwsze - mogles zatankować złego (butanowego gazu) który powoduje te objawy. po drugie- zrobiło się zimno i silnik powinien dostawać ciepłe powietrze z kolektora wydechowego przy pomocy podciśnieniowego termostatu który jest umieszczony...
O matko. A gdzie ma wylecieć dziura skoro w tym miejscu tłok ma najmniej mięsa więc najszybciej się ono rozgrzeje, boki są chłodzone przez omywaną wodą tuleję, a druga sprawa właśnie w komorę sprężania jest wtryskiwane paliwo. Więc nie wypali go nigdzie indziej tylko właśnie tam. Niespalone paliwo nie może nic rozgrzać bo jest niespalone a jeśli się...
Ciśnienie wypchalo zalegający ojej w cylindrze? Jego nie powinno tam być. Olej był do koła otworu do wkręcania świecy. Tam są takie tulejki i w nich są świece i tam był olej. Dziwne żeby komuś się wlał bo wlew jest wcześniej. Oleju z cylindra raczej nie wypchało, bo go tam nie ma w takiej ilości, a poza tym musiałbyś mieć luźną świecę na tym cylindrze....
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
P206XS/1.6L/TU5JP-MCU->MP7.2 BOSCH/1998/8V/LPG-> BingoS średnie spalanie LPG -> 10L/100km Ponieważ jeżdżę na LPG już 20 lat to podam kilka uwag: 1. Można stosować instalkę II generacji w P206 i jestem tego żywym przykładem...i jakoś nie zaliczyłem strzału w kolektor -> nigdy !!! ...auto ma 9 lat i reguluję sam śrubą na parowniku co jakiś czas i ustawiam...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Liczę na jakieś wskazówki, problem jest z Peugeotem 206 z 2007 roku, benzyna 1.4 na sterowniku SAGEM. Auto jest służbowe, jeździ głównie po mieście ale zdarza się trasa, problemem jest bardzo duże spalanie (raczej wykluczono możliwość kradzieży paliwa), rzędu 11-13l/100km. Silnik pracuje równo, ale pierwsze co mi się rzuciło w uszy to "popyrkiwanie"...
nieszczelny kolektor kolektor wydechowy nieszczelny układ wydechowy
przycisk touran sterownik odszraniania klawiatura znaki większości
pomiar małych rezystancji ładowarka giant
Przyczyny wysokiego ciśnienia w układzie chłodzenia samochodu Toyota: CHECK VSC SYSTEM, ESP, ABS, trójkąt ostrzegawczy