Bardzo często łapie ten błąd jeśli jest nieszczelny korek wlewu paliwa , należy wymienić uszczelkę. Może zacznij od tego????
Częsty przypadek to nieszczelny korek na podstawie filtra paliwa(imbus nr 6 ).Wymiana oringu pomaga.
Kolego wyciągnij logiczne wnioski z tego co napisałeś: Iskra jest. Za to problem jest z paliwem. Jak naleje paliwa wężyk przed pompką i filtr to malczan zapali i podziała z 30 sekund. Filtr jest pusty. Paliwo pewnie pod wpływem upałów wyparowało bo go dużo tez nie było, może ze 4-5 litrów. Po prostu pompa nie podaje, nie zasysa paliwa z baku, z powodu...
Jeżeli korek wlewu paliwa będzie uszkodzony (nieszczelny) to też może być problem, ale nie będzie tego błędu. Tak to jest podłączone, bezpiecznik jest w małej kwadratowej skrzynce obok sterownika silnika, w sumie jest ich tam 5 sztuk. https://obrazki.elektroda.pl/7848836700_...
Tak, zdarza się. To się wiąże z zapchanym filtrem węglowym, a to przeważnie jest następstwem niedziałającego zaworka EVAP. Więcej na ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... Dodam że to dotyczy tylko benzyniaków. Diesle mają po prostu nieszczelny korek wlewu.
Witam! do JAFO Po prostu niejasno się wyraziłem. Pisząc "układ paliwowy" miałem na myśli wszystkie przewody paliwowe począwszy od pompy do rozdzielacza. I tam właśnie utrzymywane jest duże ciśnienie paliwa. Znany mi jest przypadek,że kierowca tuż po przyjeździe do garażu (po drodze stwierdzł,że coś nie tak jest ze spalaniem) poluzował śrubę przy rozdzielaczu-paliwo...
Mogą być takie przyczyny :zamknięty zatkany uszkodzony kranik, zatkany przewód podciśnienia kranika, zatkany filtr paliwa w kraniku bądź poza zbiornikiem, korek lodu w przewodzie paliwa, zacięcie iglicy paliwowaka, za uboga lub za bogata mieszanka, nieszczelny kolektor, dysza paliwa główna zatkana, paliwo z wodą, świeca zapłonowa za zimna= o zbyt wysokiej...
Witam Miałem podobną sytuację. Nieszczelne było połączenie pomiędzy gaźnikiem a zbiornikiem. Dokładniej korek z wężykiem paliwa, wchodzący do zbiornika przepuszczał powietrze. W moim przypadku uszczelnienie tego połączenia rozwiązało problem. Pozdrawiam W.B.
Masz instrukcje jak cieknie na postoju to zapewne przewody nieszczelne lub się zsunęły ewentualnie cieknie na korku paliwa lub pęknięty zbiornik czy coś.
Trzeba by się przyjrzeć ciśnieniu/podciśnieniu w kolektorze dolotowym. Bo seria błędów jest od tego że ciśnienie w kolektorze nie pasuje sterownikowi silnika do aktualnych obrotów, otwarcia przepustnicy i obciążenia silnika. Wygląda jak dziura w dolocie. Należy pamiętać że lewe powietrze może pochodzić np z nieszczelnego korka wlewu oleju czy bagnetu....
Wlew mam pod siedzeniem, ale co z tego jak wystarczy odłączyć wężyk i paliwo leci;/ Nie ma jak tego ukryć zablokować postaram się podesłać w najbliższym czasie zdjęcia. (at)edit http://obrazki.elektroda.pl/4092860400_1... zdjecie znaleziona na internecie jak się przyybliży to widać wężyk i nie widzę niestety możliwości zabezpieczenia...
Mogą być dwie usterki przecież, nie ma sensu łączyć objawów na siłę. Trudny rozruch już napisałem czym jest powodowany: pompa w baku, nieszczelny układ, tandem, lub uszczelnienia/gniazda PD. A jeszcze mam pomysł, odkręć przed rozruchem silnika korek paliwa. I wtedy dopiero uruchom.
Był u mnie ostatnio samochód z firmy w którym nie wymieniano filtra powietrza od ok. 60.000km był tak zapchany że powietrze "ciągnął" przez odme silnika (pięknie dymił na niebiesko) i nieszczelny korek wlewu oleju...myślę że spalanie wzrośnie, filtry powietrza nie są takie drogie.
Wszystko rozumiem tylko czemu sykneło mi to powietrze skoro jest zawór ? Chyba otwiera się on dopiero jak się mocno zapowietrzy wtedy jest wystarczająca siła żeby odepchnąć sprężynę w zaworze ...czyli w pewnym stopniu zawsze będzie zapowietrzony . Jakby lekkie zaciągnięcie powietrza otwierało zawór to zbiornik ani trochę by się nie zapowietrzał . Ojciec...
Nie. Gdyby był nieszczelny odpowietrznik, to by po prostu paliwo się wylewało po odwróceniu kosy „do góry nogami” (pozycja do wymiany narzędzia tnącego, ale o tym w instrukcjach nie piszą, jedynie Stihel). Zależy jeszcze czy jest zaworek tylko na podciśnienie (malutki gumowy „lejek”) czy także na nadciśnienie (gumka „z grzybkiem” jak z primera). Stihel...
Zapowietrza się w czasie pracy - prawdopodobnie nieszczelny układ zasilania paliwem - od zbiornika do odstojnika i dalej do pompki. Jeśli traktor traci moc, to może być zapchany otworek w korku wlewu paliwa. Objaw ustąpi po odkręceniu korka. W takim razie trzeba oczyścić otworek. Kranik też może nałapać śmieci i paliwo będzie kapać jak krew z nosa zamiast...
Chodzi oczywiście o zawór główny, odcinający dopływ paliwa do gaźnika. Przy okazji otwór odpowietrzający w korku wlewu paliwa ma być drożny. Sprawdź także czy pływak jest szczelny. Potrząśnij nim, a jak chlupie w nim paliwo to jest nieszczelny.
[quote="wpsowa692"]Pwnuk a jaki sens ma zakładanie podkładki miedzianej skoro górny korek to jednocześnie odpowietrznik więc jak pompa się napełni to i tak będzie wychlapywać. No właśnie. Gdyby pompka zasilająca była nieszczelna, to by nie tłoczyła paliwa na filtry i później do wtryskowej, a pompka zasilająca też musi mieć "siłę", żeby przetłoczyć paliwo...
Dzięki za podpowiedzi. Zapomniałem napisać, odkręcenie korka nic nie pomaga, to mam już sprawdzone. Drugie to nie do końca wiem jak sprawdzić. Dzisiaj np. pilarka pracowała ok, ale paliwo w tej pompce raz się pojawia, raz nie. Wiem że przy pierwszym odpaleniu nie było paliwa w pompce, ale o dziwo pilarka odpaliła i cały dzień nie robiła problemów. Myślicie...
Ale to co opisujecie to nic innego jak problemy z zaworem zwrotnym przy pompie lub nieszczelny układ paliwowy w zbiorniku, jeśli bawić się z korkiem wlewu to raczej trzeba go poluzować na stałe, bo jeśli faktycznie pompa nie trzyma ciśnienia to paliwko ucieknie przez noc z przewodów i stąd ten problem.
Wymień czujnik położenia turbiny (mellet). Elektrozawór sterujący gruchą turbo (brązowy) ma dwa krućce (podciśninie-grucha) oraz trzeci w formie upustu powietrza, którędy najczęściej dostaje się woda z nieszczelnego podszybia i ukatrupia czujnik przy gruszce. Ja dałem wężyk gumowy i wyprowadziłem w suche miejsce. Spięty na krótko elektrozawór i pompowanie...
Jeżeli podczas jazdy słyszysz turbinę - której nie powinno przecież być słychać - to prawdopodobnie albo nieszczelny jest dolot, albo zwalone turbo... Zresztą to że turbina pracuje, to nic nie znaczy - pytanie JAK pracuje...
Witam. Problem to kosiarka z silnikiem NAC T575 z nożem 52cm z wyrzutem tylnym. Kosiarkę nabyłem na złomie za niecałe 80zł, trafiła na złom najprawdopodobniej dlatego, że ktoś nie umiał sobie poradzić z jej pracą, odpalaniem i tym podobne. Mianowicie problem z kosiarką jest taki, że ciężko było ją odpalić na zimnym silniku, zachowanie ciągle takowe...
Coś źle zrozumiałeś. Ten korek to jest tylko korek. Żeby go wyjąć nie trzeba ściągać dekla zaworowego. Jak go wyjmiesz to pod nim jest śruba która trzyma wtryskiwacz. Odkręcał śrubę,przesuwasz łapkę z wtrysku i podnosisz wtrysk do góry. Czasem trzeba nim pokręcić ale ogólnie wychodzą. Co do ropy to może masz nieszczelne wężyki od powrotów i ich łączenia....
Dane samochodu: Skoda Octavia II Combi 1Z5 RS Motor: 2.0 FSI 147kw 200km Kod silnika na podstawie VIN: BWA Przebieg: 260tyś Instalacja LPG - BRAK Witam wszystkich, mam problem z moim autem i poszukuję jakiejś wskazówki lub kroków, które mogę podjąć w celu wyeliminowania błędu. Samochód przy odpaleniu na zimnym silniku, trzyma przez 10-15 sekund obroty...
Witaj. Baczek jest na zdjęciu w starym położeniu, dzisiaj przesunąłem go przede wszystkim ze względu na przewody paliwowe, które przebiegały do gaźnika w poziomie, teraz jest ok. Z odkręceniem cylindra będzie problem, jest osadzona na reinzosil-u, szarym, ale spróbuję. Na szczęście usunąłem też i wyciek paliwa z baku - przez nieszczelny kranik - teflonowa...
. Zauważyłem jeszcze że przybywa oleju. Nie wiemy w jaki tempie przybywa oleju. Przybywanie oleju w niewielkiej ilości jest zazwyczaj spowodowane zapchaniem filtra DPF. Przybywanie oleju w większej ilości może wskazywać na uszkodzone pierścienie lub pęknięty tłok lub tłoki spowodowany najprawdopodobniej lejącym wtryskiem. Mechanik sprawdzał na kompie...
Dla spokojniejszej głowy można odłączyć czujnik położenia wałka rozrządu ale otwór trzeba czymś zaślepić, np. korkiem od wina. Czasy otwarcia wtrysków - trudno coś powiedzieć, ale skoro są krótkie to silnik dostaje mniej paliwa ponieważ sonda w spalinach wykrywa dużo tlenu. Auto mało pali i jest ekonomiczne. Pisałeś że auto było sprawdzane pod kątem...
Nikt nic nie przerabiał to zdjęcie co zamieszczam to jakas maszynka z internetu i tu jest tak samo jak u mnie . Zbiornik-pompka -gażnik i kawałek wężyka na króćcu od kanalika zaworu przelewowego . Jest zaworek odpowietrzajacy w korku to nic nie wycieka . Po prostu ciekawi mnie skutkiem czego jest tak duzy przedmuch . Jak by sie woda b. mocno gotowała...
Filtr powietrza,paliwa ,oleju+ olej były zmienione Dodano po 2 Zuzycia na tulejach nie było według oceny mechanika Dodano po 3 jak pisałem przed zmianą tej głowicy 8 l szło na wymianę kupowałem 2x5 l czyli zostało 2 l na dolewki i to mi wystarczało na 20 tys km.Też ganiam po Europie Dodano po 17 Z drugiej strony tej głowicy gdzie są sprężyny zaworowe...
Dopóki tłoki i zawory się nie przywitały, to problemu nie będzie. Ale coś czuję, że ten twój mechanik nie kuma tego silnika... Prawidłowo zrobiony i ustawiony przy wymianie pompy wtryskowej nie ma prawa przestawiać się o ząbek na pasku. Opis ustawienia kół i pompy - podałem ci linka. Zawory ustawiasz jak niżej: -zawór w pełni otwarty: 1 i 6, zawory...
Szarpanie obrotów wcale nie musi być spowodowane jakąś usterką, ot być może paliwo nie z tej stacji jak trzeba. Oleju nie przybywa nagle ot tak sobie. Gdyby do silnika dostał się płyn chłodzący ,to po wymieszaniu z olejem narobił by kupę mydła w silniku. Na korku od wlewu oleju , szczególnie zimą można zauważyć je w postaci gęstej mazi osadzającej się...
Może się cofać paliwo do baku moze . Najprawopodobniej to jest cała przyczyna. A jestem to w stanie jakoś na 100% zweryfikować ? Dodano po 3 Przyczyn może być kilka. - Nieszczelna pompa - Sprawdź czy nie leci z pompy i z zaworu elektromagnetycznego na pompie. Obejrzyj dokładnie czy jest sucha i sucho wokół niej. - Sprawdź szczelność instalacji silnik-bak,...
Czy mozna zastosować inną pompę paliwa? Można, ale musi mieć taka sama wydajność jak oryginalna. Wracając do toksyczności spalin, zrobił bym za to porządny wylot porządnie zabezpieczył odpowiednią opaską. Jest oryginalna rura wydechowa od webasto, cement uszczelniający do wydechów i opaska typu U, też od wydechu. Podczas zapłonu może dojść do eksplozji...
Witajcie, Mam problem z Berlingo 1.6 16v 2004 przebieg 208tys.km (wątpie że oryginał, jak na ten rok to ma pewnie z 600 tys.), kopci mi na biało z wydechu przy dodaniu gazu jak jest zimny, ustaje jak się zagrzeje. Płynu chłodzącego ani oleju nie bierze, po przejechaniu 1000 km stan ten sam. Z korka oleju przy odpalonym silniku bije powietrze, z bagnetu...
Witam, Przejdę odrazu do sedna. Miałem juz wymieniane wtryskiwacze bo nie podawały równo paliwa i silnik chodził n a 3 gary, wymieniane miałem tez przewody bo były nieszczelne - gasł mi samochód i strasznie nim szapało, nie chciał odpalać. Przez chwilę było dobrze ale znowu coś jest nie tak. Na początku zauważyłem że problem pokazywał się na zimnym...
Z opisu usterki, sporo wskazuje na przeciekającą pompę wodną. Trzeba zdjąć plastikową pokrywkę rozrządu z lewej strony silnika (odkręcić 4 śrubki). Poświecić latarką nieco poniżej koła zębatego pompy (bliżej bloku silnika). W górnej części pompy jest niewielki otworek widoczny od góry, jeśli tam widać wycieki, lub zacieki, to pompa jest nieszczelna...
Piszę z telefonu i nie mam jak obejrzeć filmu więc zapytam-jeśli odpalisz, ma już swoją temperaturę to trzyma żądane obroty na postoju bez zmian obciążenia? Pokręć kierownicą, włącz wszystkie światła naraza (mijania, drogowe, przeciwgilne), obroty powinny opaść i się podnieść w ciągu ok sekundy, dokładna stabilizacja do żądanych, takich jak mają być...
Od roku walczę z pojawiającym się błędem znanym powszechnie jako Antipollution Fault. Opiszę najpierw co zrobiłem do tej pory. Wymianie uległy: czujnik różnicowy ciśnienia spalin (fap), czujnik ciśnienia doładowania, elektrozawór EGR, przepustnica powietrza, intercooler (rzeczywiscie byl troche nieszczelny), uzupelniono eolys, zresetowano kalkulator...
Zawsze swoimi instalacjami LPG zajmowałem się sam bez żadnego problemu,ale Prins mnie przerasta. Czemu przerasta, wg mnie jest łatwiejszy do ogarnięcia niż np. Dream XXI N. Ja mam emulator starego typu (bez wtyczki). Całkiem możliwe, że ma rację kolega cyborg39 z tym przekaźnikiem. Dodano po 2 Jak się nad tym zastanawiam i analizuję to co autor tematu...
czyli 1200 stopni do lutowania twardego wystarczy no to dobrze. tu metoda na bak. Najczęściej spotykanymi naprawami zbiornika paliwa są lutowanie lub spawanie pęknięć, względnie prostowanie wgnieceń. Nieszczelne miejsca zbiornika paliwa naprawia się przez miękkie lutowanie lub w przypadku poważniejszych uszkodzeń - twarde lutowanie lub spawanie. Przy...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
regulatorem ciśnienia paliwa - teraz nie pali sie wcale, to sie dzieje spradycznie Ale : 3 mies.temu była dziwna sytuacja.. stałam w kolejce do ronda, po wrzuceniu 1-ki i ruszeniu,przy próbie dodania gazu stracił moc, słychac było pisk, potem swąd.. czuc było na zewnatrz i w kabinie..po redukcji biegu dopiero ruszył.. dlugo nic sie nie działo az do...
Objawy nieszczelnych uszczelniaczy czy też wytłuczonych gniazd w głowicy były by nieco inne. To raczej trudności w uruchomieniu po dłuższym postoju ( spadek ciśnienia paliwa w głowicy) niż korekcje. Regulacja jest prosta, tu przykładowy opis http://a6forum.pl/1-9-tdi-regulacja-pomp... . Często korekcje zmieniają się po regulacji...
Witam Żonka ma leciwego Hyundaia 1.5 12V 1995r. Auto nagle w zasadzie się zepsuło pod koniec zimy. Wygląda to tak że jak wyjadę to po 100-200 metrach na chwilę jakby nie dostawało paliwa "przymula" wydaje mi się że jak puszczę gaz i leciutko dodaję szarpnie i rusza dalej ... za kolejne np 500metrow to samo. Auto odpala bez problemu, ma moc taką jak...
Błąd mieszanki za ubogiej powodowany był często przez złe ciśnienie paliwa.W tym roczniku powinno być ok. 3 bar.Filtr paliwa był z wymiennym reduktorem ciśnienia,potem był zabudowany wewnątrz.Korekta procentowa 1sondy jest za duża (powinna być +-10 %).Jest błąd bo jest duża korekta na + .Za małe podciśnienie w kolektorze,powinno być ok.300mbar.,może...
Sprawdź szczelność układu dolotowego. Jeżeli będzie nieszczelny sterownik poda zwiększona dawkę paliwa. Czyli podłączyć najlepiej pod komputer lub ELM i smartfon sprawdzić korekty. Druga prawdopodobna przyczyna to nagar na wtryskiwaczach ,zamiast rozpylać po prostu leją . Jeżeli nie było zabiegów w tym przypadku. wtryskiwacze trzeba wymontować do sprawdzenia.
Pierwsze test na samej benzynie czy po przejechaniu ok 100 km dalej jest błąd ewentualnie jak się mają korekty długoterminowe po przełączeniu na benzynę. Bo błąd może być powodowany przez złe ustawienie LPG. Najczęstsze przyczyny ubogiej mieszanki w BSE bez LPG to nieszczelny kolektor na uszczelkach lub za małe ciśnienie paliwa przez umierająca pompę...
No wiadomo że po tylu latach przy tak niskich obrotach muszą być wibracje. I tak szacun że przy 4 cyl 4 suw nie rzuca całą budą już "fabrycznie". Mówisz modyfikacja softu??? Kurcze kolejna ciekawa opcja. Jestem laikiem w tym temacie więc pozwolę sobie zapytać :) Czy można wprowadzić taką modyfikacje która delikatnie podniesie wolne obroty nie wpływając...
Schodzi paliwo obsady pompowtrysków korek przy pompce do odpowietrzania na filtrach nieszczelność separatora Rano podnieś kabinę i podpompuj paliwo pompkom jeśli zapali normalnie pewniak że schodzi paliwo i układ jest nieszczelny
Ogólna wskazówka, którą powinniście do końca swojego zawodowego żywota zapamiętać, że jeśli chodzi o silniki diesla z systemem wtryskowym Common Rail to NIE WOLNO LAĆ DO PALIWA ŻADNYCH ŚRODKÓW CZYSZCZĄCYCH. Dlatego, że przyczyniają się one do jeszcze większego "wysuszenia" paliwa niż było wg obowiązującej normy od 2006 roku. Kiedy to obligatoryjnie...
Informacja serwisowa mówi wprost, że błąd P2096 oznacza zużycie katalizatora. Błąd ten jest określany na podstawie czasu reakcji sondy pierwszej (regulacyjnej) względem sondy drugiej (kontrolnej), przy określonych warunkach pracy silnika, co ważne kontrolka MIL zaświeca się po dwóch cyklach jazdy. Ramka zamrożona u autora tematu wskazuje dużą korektę...
Dziękuję za zainteresowanie tematem, załączę może to co udało mi się sprawdzić: Z1S2: TID 01 - Próg decyzyjny przełączania na mieszankę ubogą Test:0.605 V TID 02 - Próg decyzyjny przełączania na mieszankę bogatą Test:0.605 V TID 03 - Napięcie dolne do obliczenia czasu przełączania B/D TID 04 - Napięcie górne do obliczenia czasu przełączania B/D TID...
Samochód to Opel Corsa D, silnik benzyna 1.2 A12XER, problem objawia się nierówną praca na biegu jałowym (przebieranie), oraz kiepskimi hamulcami (twardy pedał) Brak błędów w sterowniku. Po dodaniu gazu trzymając jednocześnie drugą nogą wciśnięty pedał hamulca, czuć że pedał mięknie. Zostało wymienione serwo hamulcowe, problem nadal występuje. Wykluczony...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Wydaje mi sie ze jakby byla nieszczelnosc to by wartosci szly w kierunku plusowym korekt Masz rację. Poza tym przepływomierz porównywałem sobie z silnikiem 1.8 t ale tam jednak turbina zwiększa przepływ. Wg instrukcji do silnika 1.6 niskie adaptacje może powodować nieszczelny wtryskiwacz, za duże ciśnienie paliwa, stale otwarty EVAP, uszkodzony przepływomierz...
1) Korekta sondy lambda, to nie napięcie na sondzie! Korekta powinna być w miarę stała i oscylować w okolicy 1,00. Ten sterownik nie podaje surowej wartości napięcia na sondzie. 2) Oryginalna sonda to BOSCH, Magneti-Marelli Aftermarket to zamiennik (i to słabej jakości). Masz instalację II generacji, więc powinieneś mieć emulator sondy lambda. Podczas...
Albo były jakieś swapy (silnik, sterownik) albo diagnosta tak wybrał profil do diagnostyki. Niestety na wygląd nie potrafię rozpoznać. W każdym razie 6 cyl w 320i ma więcej niż 2 litry pojemności, ale nie wiem czy 2,2 czy 2,3. Poza tym, w przedliftach lub poliftach występowała wersja 323i z silnikiem 6 cyl 2,5 litra, troszkę słabszym niż w 325i. Myślę...
"kontrola wyważenia wtryskiwaczy paliwa", gdzie "udział/bilans mocy" na poszczególnych cylindrach to: 1.02 (1), 0.96 (2), 1.03 (3) i 0.99 (4). Nie ma w oficjalnej nomenklaturze, tzn. nakazanej przez producenta czegoś takiego jak "kontrola wyważenia wtryskiwaczy". Jest to wymysł producenta diagnoskopu zewnętrznego, żeby czymś "zabłysnąć", bo rzeczywiście...
Okazało się że masy były w fatalnym stanie, oczyściłem i wszystko zaczęło normalnie działać. Niestety podczas jazdy kiedy auto jedzie do 5tys obrotów wpada w tryb awaryjny I pokazuje błąd P0299 https://obrazki.elektroda.pl/2276974800_... https://obrazki.elektroda.pl/1715425900_... (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot...
Witam Żonka ma leciwego Hyundaia 1.5 12V 1995r. Auto nagle w zasadzie się zepsuło pod koniec zimy. Wygląda to tak że jak wyjadę to po 100-200 metrach na chwilę jakby nie dostawało paliwa "przymula" wydaje mi się że jak puszczę gaz i leciutko dodaję szarpnie i rusza dalej ... za kolejne np 500metrow to samo. Auto odpala bez problemu, ma moc taką jak...
korek paliwa nieszczelny kranik paliwa nieszczelny układ paliwa
wymiana tablicy elektrycznej wzmacniacza kleopatry volvo silnika
spotter blacharski kosiarki spalinowe najlepsze
Minecraft Java Edition – gra z piratem a oryginał, serwer offline, EULA, bezpieczeństwo GAZ-51 skrzynia biegów: 4 bieg wyskakuje, zgrzyta, nie wchodzi do końca – synchronizator, naprawa