Sprawdź ładowanie na samym alternatorze,typową usterką jest mostek łączący alternator z rozrusznikiem./za duży spadek napięcia/P
problemem w tych oplach bywa słaba masa na alternatorze czasami trzeba ją poprawić albo dać dodatkowy kabel proponuję zmierzyć napięcie ładowania bezpośrednio na alternatorze jak będzie wyższe niż na akumulatorze popraw tą mase[/b]
myślę żeby dać dodatkowy przewód między alternatorem, a akumulatorem, gdyby się na to zdecydował to jaki bezpiecznik najlepiej zastosować? Żaden - tam nie ma i nigdy nie było bezpiecznika, tylko oryginalny przewód jest w 2 kawałkach (alternator - rozrusznik i rozrusznik - akumulator). Dajesz dodatkowy przewód równolegle do starego, najlepiej w peszlu...
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Na początek sprawdź stan połączeń elektrycznych, muszą być "pewne" i styki czyste, bez śladów korozji itp. zanieczyszczeń. Wg mnie w traktorku masz prostownik tzw. jednopołówkowy, a więc przy napięciu 24 V (zmiennym) da na akumulator zaledwie ok. 12 V napięcia stałego, co jest zbyt mało do naładowania akumulatora. O ile dobrze pamiętam, to sprawny alternator...
Zakuj nowe przewody masy silnika i nadwozia i zasilania alternatora.
Ten "nowy" alternator to nowy nowy czy używany albo jakiś krzak? Sprawdź połączenia mas i głównych przewodów prądowych do alternatora, rozrusznika, ramy, silnika, kabiny.
Wiem, że zadaje dużo pytań ale... :) Jakie napięcie ma akumulator po nocnym postoju ? Może warto zainteresować się również jego stanem ? W jakim momencie mierzysz napięcia ? Zaraz po odpaleniu silnika płynie spory prąd ładowania i w zależności od stanu akumulatora może chwile potrwać zanim się naładuje akumulator. Dość spory spadek napięcia, dodatkowy...
Silnik to 1.7cdti
I jeszcze regulator napięcia...
Witam mam następujący problem, fiat croma 2.0ie 91r padł akumulator (nie pierwszy raz) uzbierałem kupiłem nowy KAGER 12V 60AH 540A podczas wymiany akumlatora serwisant odrazu sprawdzil napiecie ladowania wynioslo nastepujaco: bez obciazenia 14.25V przy wlaczonych swiatlach mijania 14,11V swiatla + dmuchawa na maxa 13,85-14,0V uznał iż z takim ładowaniem...
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
Bo świece grzeją , jakie jest napięcie po wyłączeniu świec.P
Niestety nie zdążyłem dobrać się do alternatora, łatałem i konserwowałem zbiornik paliwa (ciekł), ale akumulator naładowałem i nic nie pomogło.. alternator będę wyciągał chyba pod domem, bo zima sie zbliża i auto coraz toporniej jeździ, btw. szczotki koszt 10pln, regulator 25pln (trzeba wylutowywać stare i lutować nowe) sklep z rozrusznikami i alternatorami...
Sprawdz szczotki w alternatorze - moze sie wyjezdzily. I oczywiscie pierwsza rzecz - kable, kontakty itd. z alternatora Chociaz 13,8 to nie jest zle wg. mnie (czyba ze u Ciebie zwykle bylo inaczej a teraz sie nagle zmienilo)
A bezpośrednio na alternatorze jak wyglada napiecie?
Z tego co napisałeś wyżej i jeżeli sprawdzałeś ładowanie na klemach oraz na B+ na alternatorze , to na pewno alternator NIE ŁADUJE. "Nowy" kupiłeś z regulatorem napięcia ładowania , czy przełożyłeś od "starego"?
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
Pierwsza i podstawowa sprawa to napięcie ładowania z alternatora jesli jest za niskie to wspomaganie zaczyna szaleć
PRZECZYTAJ KONIECZNIE!!! Problem rozwiązany. Głównym problemem był cwaniak, naciągacz i oszust mechanik, który ma warsztat w Doncaster UK, ma na imię MACIEK. A oto ta historia: Zgłosiłem do niego problem z ładowaniem akumulatora i piszczący pasek. Powiedział, że należy wymienić tylko pasek i wszystko będzie OK. Zostawiłem więc u niego samochód aby to...
Masz szaloną diodę, wymień alternator.
Tam masz dynamiczną kontrolę napięcia. 13V jak nie ma zapotrzebowania na prąd.
Może diody przebite? Sprawdź spadki napięcia miernikiem.
Kontrolka świeci czy nie,bo jeśli nie, a mierzysz napięcie to poczekaj chwile po zapaleniu bo może świece dogrzewają( na wolnych obrotach jest wtedy niskie napięcie ładowania).
Czyli już po miesiącu padł mi zakupiony, regenerowany alternator?
Sprawdzałeś mostek prostowniczy może któraś dioda padła. Miałem podobny problem, ładowanie 13,5 - 13,8V ale nie miałem problemów z niedoładowaniem akumulatora, niestety padło sprzęgiełko i ze względu na stan łożysk i pierścieni ślizgowych zmieniłem alternator na 8 lat młodszy ładowanie 14,2 - 14,4V, niestety nie zagłębiałem się co było przyczyną niskiego...
Alternatory, oba do sprawdzenia na stół.
Bez dokonania fizycznego pomiaru napięcia na zaciskach akumulatora podczas pracy silnika nikt Ci nie odpowie nic konkretnego .... . Niekoniecznie niskie napięcie ładowania alternatora może być spowodowane właśnie usterką regulatora napięcia. Bo piszesz o niskim napięciu prądu ładowania ...a w te mrozy silnik się dobrze uruchamia?? , rozrusznik kręci...
Sprawdzałem kabel - jest ok, szczotki też są sprawne, podłączałem drugi regulator i wszystko jest bez zmian.
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
Witam, padł akumulator. Sprawdziłem napięcie ładowania które wynosiło 13,70V. Na obciążeniu jakieś 13,50V. Czy alternator do regeneracji? Jeśli tak to co w nim do wymiany że podaje za niskie napięcie? Pozdrawiam
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
Zobacz jakie jest napięcie ładowania bezpośrednio na terminalu B+alternatora (to ta śruba)
Owszem napięcie ładowania powinno wynosić min. 14V i to przy włączonych odbiornikach (światła, radio, nawiewy). Tak niskie ładowanie świadczy o problemie z alternatorem (obstawiam regulator napięcia) i koniecznością jego regeneracji. Czy winowajcą takich cudów może być jakiś kabel, czujnik ? Tak naprawdę możemy tylko gdybać bez przeprowadzenia odpowiedniej...
Witam według mnie to wina regulatora napięcia mogły się szczotki wytrzeć lub poleciał w ogóle regulator Powodzonka Dodano po 7 O właśnie a co co ceny to nowy regulator kosztuje.............około 120-150 zł. do tego robota........tak w 150 się zmieścisz
Witaj zamontuj orginalny alternator ten co był lub o tych samych numerach bo ładowaniem w tym aucie steruje sterownik sinika większe obciążenie większe ładowanie i sam sprawdz jakim napięciem ładuje
zastanawia mnie co wspólnego ma wzrost obrotów ze spadkiem ładowania? Przy niskim napięciu ładowania sterownik silnika podnosi jego obroty żeby np. zwiększyć wydajność alternatora która zależy od obrotów.
O ilość alternatorów pytałem wcześniej. Pisze z telefonu i nie widzę zdjęć i schematów. Jeżeli prościej dla amatora jest pomierzyć masy niż wymienić baterie to ok. Ciekawe jeszcze jakim przyrządem kolega się posluży. Masa nie ma tu nic do tego . To skąd napięcie 13v na alternatorze????
mogłbyś sprawdzić napięcie na szczotkach przy włączonym silniku? Jeżeli będzie około 12V - zepsuty alternator lub koniec dla akumulatora, jeśli około zera - walnięty regulator napięcia
Właśnie pomiar zrobiłem gdy przekaźnik świec się rozłączył , lampka kontrolna alternatora gaśnie po uruchomieniu silnika i nawet się nie żarzy..
W takim razie nie szukaj dziury w całym Ew. jeśli zależy to sprawdź, czy po pracy z odbiornikiami śruba fi8 alternatora oraz rozrusznika nie robi się ciepła.
Nie zawsze. Najpierw ładowanie przez żarówkę (mały prąd ) dopiero jak osiągnie 11V to normalne ładowanie. Miałem EXIDE które przeżyło 3 takie operacje jedną nawet przy mrozach (aku wyciągnięte). Sprawny alternator nie potrzebuje akumulatora czy zasalania na wzbudzeniu by zacząć ładować. Widomo ze wzbudzeniem zacznie ładować już przy niskich obrotach....
No to alternator do sprawdzenia. Najprawdopodobmiej diody w mostku padly.
A i właśnie kontrolka w ogóle nie świeci czy to też może być wina? Niestety, w takim przypadku alternator się nie wzbudza. Po wciśnięciu kluczyka, kontrolka ładowania musi się zaświecić. Sprawdź żarówkę. Być może stary alternator też był dobry.
Napięcie nieco za niskie. Ile lat ma akumulator? Te 13,1V to przy jakich obrotach? Czy wtedy są załączone światła?
Gdzie masz te napięcia????????? Na D+??
Prąd ładowania ok 12V NAPIĘCIE
Napięcie ładowania jest stanowczo za niskie, a w zasadzie żadne, świecąca kontrolka akumulatora świadczy o braku ładowania. Pasek alternatora kręci się jaki jest jego stan oraz czy jest prawidłowo naciągnięty? Pasek może być wyślizgany przez co brak obrotów i napięcia ładowania. Ile lat ma alternator? Do sprawdzenia regulator napięcia alternatora oraz...
Niskie napięcie. Regulator napięcia minimum do wymiany
Regulator napięcia (kończące się szczotki). Połączenie alternator-akumulator. Zaśniedziałe obejmy klemy.
Objaw może być od uszkodzonego regulatora napięcia,choć ostatnio w avensis był niedolutowany dość dobrze stojan do mostka prostowniczego-po PROFESJONALNEJ regeneracji alternatora.
Sprawdź masę miedzy silnikiem (skrzynia( a rama , oraz połączenie alternatora z silnikiem. Sprawdź jakie napięcie wychodzi na końcówce z alternatora.
Proszę zapalić auto odłączyć kleme od akumulatora i wtedy sprawdzić napięcie ładowania jeżeli dalej jest niskie toznaczy że alternator jest uszkodzony
Brak ładowania to oznaka niesprawnego alternatora.
Jeżeli stojan ma zwarcie międzyzwojowe lub międzyfazowe objawia się to charakterystycznym wyciem i niskim napięciem ładowania w granicach 13.5V i nie rozumiem co to znaczy hamować przecież wzbudzony alternator stawia dosyć duży opór.P
Jak łożyska są głośne i luz wyczuwalny- nie czekaj tylko wymieniaj bo alternator stanie ci w najmniej odpowiednim momencie i nie wrócisz do domu. Kilka słów o pasku klinowym i kołach pasowych: pasek dobiera się do kół tzn. pasek ma określoną szerokość powierzchni grzbietowej i kąt klina, tak samo koła pasowe muszą mieć odpowiednią szerokość rowka, zaś...
Masz za niskie napięcie ładowania akumulatora.
Żeby sprawę wyświetlić do końca zmierz napięcie na alternatorze czyli + alternatora i - z obudowy alternatora. Wtedy będzie pewność jak faktycznie pracuje alternator.Pozbędziesz się przy pomiarze wpływu spadków napięcia na instalacji samochodu. A jak było przed uszkodzeniem alternatora?
A te 3V daje po zamontowaniu, na biegu jałowym jak moze dawac 3V jak sam akumulator ma bez ładowania obciazony 10-12V ?? Sprawdz ŻARÓWKĄ czy masz w ogóle napięcie na grubym przewodzie alternatora.
Nie szukaj problemu, krórego nie ma. Działa to wszystko, jak powinno, problem jest tylko w za niskim ładowaniu akumulatora. Przeczytaj swój pierwszy post i zwróć uwagę na to, że napięcie zamiast trzymać się na poziomie ok. 14,2V, wręcz ci spadało. Więc zajmij się usprawnieniem alternatora, aby trzymał napięcie ładowania i z głowy. Zostaw te świece w...
Potocki - opisany sposób sprawdzenia przez Ciebie pracy alternatora , to zabójstwo dla niego. Szukaj warsztatu.
A jakie jest napięcie na terminalu B+ alternatora?
Sprawdź wszystkie masy i + z alternatora do akumulatora.
A sprawdziłeś stan szczotek alternatora? Ewentualnie regulator napięcia przy alternatorze.
Kontrolka ładowania powinna być ,gdyż pomaga przy wzbudzeniu alternatora,jak również kontrolka ciśnienia oleju.
Witam Gdzie zrobiłeś ten pomiar ,alternator czy akumulator ,czy jest różnica w napięciach . Jeżeli tak ,to sprawdź masę przewód zasilający,zobacz czy pasek nie ślizga.
Ile lat ma auto? Może spadki napięcia są pomiędzy alternatorem a akumulatorem zbyt duże? Zmierz napięcie na przewodzie "+" pomiędzy akumulatorem i alternatorem, napięcie na zaciskach akumulatora i alternatora. Szukać trzeba gdzie są spadki napięcia. Także test nieobciążony alternator i załączać stopniowo światła, wiatraki, grzanie szyby. Jeżeli są spadki...
Zrobić układ porównujący napięcie z cewki alternatora z napięciem w instalacji pojazdu - a dokładniej, wykrywający występowanie napięcia cewki wyższego od napięcia w instalacji. Każde wystąpienie takiego wyższego napięcia ma ładować kondensator, a jego napięcie ma sterować (poprzez wzmacniacz, może nawet przerzutnik) załączeniem dodatkowego oświetlenia....
Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
Jeden idzie na masę alternatora 2 ma iść na zasilanie i 3 w to samo miejsce(zasilanie) To się zgadza ale gdzie by go mogli podpiąć ? (szczerze ja się nie spotkałem z takimi pomyłkami) Przewód który ma iść na zasilanie mały cienki podpinają pod masę . I takie cuda się dzieją alternator na desce pokazuję w granicach 28 volt a nie ładuję :) Już miałem...
Sprawdź okablowanie, czy nie masz gdzieś przerwy, Opisz jak badasz to ładowanie bez aku? Z tego co wiem to można ubić alternator jak go uruchamiasz bez aku. Jakie masz napięcie gdy ładuje (niskie obroty)?
Po 1. Dzisiejsze regulatory raczej rzadko oznajmiają to że się kończą niskim napięciem ładowania, jak i w którym miejscu mierzyłeś ? (Powinieneś na samym alternatorze zmierzyć żeby to potwierdzić, z włączonymi wszystkimi możliwymi odbiornikami prądu i obrotach na poziomie 2000). Po 2. Podzespoły z Cargo są bardzo dobrej jakości, obecnie tych używam,...
Jaki problem zrobić np. z 15km i sprawdzić napięcie a jak nie to może diody alternatora. Raz w roku to za mało.
Ja też miałem w swoim passacie za niskie napięcie ładowania, dwa razy rozkręcałem cały alternator wszystko zostało dokładnie sprawdzone i wszystko było OK. Napięcie ładowania było za niskie przy zamontowanym alternatorze jak i też na stole probierczym, dopiero po zamontowaniu dodatkowej diody szeregowej tak jak pisze Kiuda 22 sprawa została rozwiązana....
Problem rozwiązany, wina paska od alternatora, który się ślizgał przy obciążeniu odbiornikami. Dzięki za pomoc ;) Nie ma sprawy, to my mamy prośbę - podaj napięcia ładowania jednego i drugiego akumulatora oraz jakie napięcie wychodzi z alternatora.
Też tak mi się zdaje bo szlifowanie ślizgów nic nie dało. To coś z wirnikiem, ale przepatrzyłem wszystko po dwa razy, diody miernikiem i żarówą, luty...wszystk OK. Olewam temat. Ładuje oK, zatem jest OK. Kolego, podaj schemat Twoich połączeń w instalacji - tutaj jest powód. Albo coś nie tak w połączeniach wykonanych przez Ciebie, albo przed montażem...
Brak ładowania..... alternator , słaby gdzieś styk , przysniedziale klemy . Sprawdź ładowanie bezpośrednio na zaciskach alternatora.
Sprawdziłeś masę i plus alternatora? Lampka ładowania sprawna zapala się i gaśnie? Zmierz napięcie na D+ względem - akumulatora przed i po rozruchu. Zmierz napięcia miedzy + akumulatora a gruby przewód alt ,tak samo -akum. a obudowa alt.
Odpal auto odłącz klemę i sprawdź ładowanie będziesz miał odpowiedz. Nie przy takim alternatorze, napięcie poszybuje w górę. Pierwsze co to zmierz napięcie na samym alternatorze (masa też z alternatora).
A po co Ci napięcie ładowania 14,5V? Za długo akumulator Ci służy?
Napięcie jest za niskie-prawidłowe to 14,4 - 14,6V. Gdyby tak się nie grzał, podejrzewałbym regulator napięcia, ale w takim przypadku najbardziej prawdopodobne jest uszkodzenie zwarciowe jednej (lub więcej) z 6-ciu diod prostowniczych wewnątrz obudowy alternatora. Efektem jest zwarcie 1-go z 3 uzwojeń statora do masy. Stąd zmniejszenie napięcia i grzanie....
POmierz napięcie tylko na alternatorze na obrotach ok 2000obr/min . Jeśli nadal napięcie będzie niskie alternator do wymiany.
Czy akumulator plus alternator ma związek z brakiem i świecącą się kontrolką wspomagania ? Ma. Przy zbyt niskim napięciu wspomaganie wyłącza się i sygnalizuje to właśnie kontrolką.
12,8 to napiecie akumulatora tam mozna napisac brak ładowania, wina raczej alternatora
Nie wiem ile już to było razy, jakie napięcie jest na alternatorze a nie akumulatorze wtedy można ustalić usterkę szczególnie że w tych alternatorach głównym powodem niskiego ładowania pod obciążeniem jest słaby prostownik.P
Ale jakie jest napięcie ładowania w momencie kiedy świece nie grzeją.P
Po I: sprawdx masę alternatora,następnie jeśli nie świeći ontrolka to nie ma wzbudzenia i też może nie działać, dalej na zacisku wzbudzenia alternatora musi być zawsze większe napięcie niż na zacisku + np. ładowanie 14,2V to wzbudzenie 14,7V itp. Możma na chwilkę pod kontrolą miernika zewrzeć + z wzbudzeniem jeśli prrzekracza 14V to alternator OK, usterka...
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
Już sprawdzone, myślałem nad klemą ibs ale to się dzieje jedynie przy niskich temp lub deszczu
Z braku ładowania z alternatora powinna mi się zapalać lampka ładowania Czasami wcale nie świeci a i tak nie ładuje.
Problemem może być "słaba masa". 14,3V napięcia ładowania jest jak najbardziej prawidłowe.
Witam Miałem identyczny przypadek, z identycznymi wynikami pomiarów napięcia na akumulatorze w Fordzie Taurusie kilka lat temu. Przyczyna : odlutowała sie jedna dioda w mostku prostowniczym alternatora. Napięcie w instalacji zawsze za niskie, a kontrolka ładowania gasła natychmiast po uruchomieniu silnika.
Przy rozruchu napięcie spada pobieżnej 10V To jest akceptowalne. Bez podglądu parametru stanu naładowania akumulatora zachowanie alternatora jest dla mnie jak najbardziej prawidłowe. Odpal silnik z zapiętym miernikiem , włącz nawiew i zostaw tak na 5-10 minut . Zobacz czy nie podniesie napięcia .
Takie ładowanie akumulatora występuje gdy uszkodzony jest kabel lin do alternatora lub regulator, ale wyrzuca wtedy błąd w ECU lub bsi.
Witam, mam problem z alternatorem w fiacie uno 1.0. Ostatnio padła mi kontrolka ładowania - nie świeciła. Wymieniłem regulator napięcia ze szczotkami i teraz świeci ale strasznie słabo. Coś czuje ze se słabo ładuje, bo jak włączam światła, dmuchawę i ogrzewanie szyby to napięcie spada prawie do 12V no i nawet światła się nie rozjaśniają jak zapale silnik...
Myslę ze raczej dobrze to podłączyłem. Nie wiem dlaczego elektrit twierdzi inaczej. A co do napięcia wyjsciowego na szczotkach-ono ma byc tak niskich parametrów?
Podane przez Ciebie wartości napięć ładowania są niewystarczające.Prawdopodobnie niesprawny regulator napięcia,ale możliwe że alternator też nie jest w najlepszej kondycji(trzeba sprawdzić). Pozdrawiam.
Światła mi nie przygasają ale podczas jazdy ostatnio zapaliła mi się kontrolka od ładowania tak na 1-2s potem zgasła. Miałem dokładnie taki sam przypadek w samochodzie marki Fiat Uno. Dokładnie tak samo i był winny regulator napięcia alternatora. Była to taka mała kosteczka ze szczotkami która była wsadzona w alternator i przykręcona kilkoma śrubami....
Tak naprawdę napięcie na akumulatorze powinieneś zmierzyć po przejechani kilkudziesięciu kilometrów. Nie powinno być więcej niż 14,5 V. Napięcia na alternatorze nie sprawdzaj przy odłączonym akumulatorze. Ale pewnie o tym wiesz. Chciałem po prostu sprawdzić napięcie na alternatorze (bezpośrednio na jego zaciskach) i porównać z napięciem na akumulatorze....
Witam, Wymieniłem alternator w swoim C 330, ponieważ wcześniejszy - stary bezszczotkowy, ładował zbyt niskim napięciem i cały czas na niskich obrotach migała kontrolka ładowania. Po wymianie alternatora na model firmy Jubana (72A) niestety problem z kontrolką nie zniknął całkowicie. Po odpaleniu wszystko jest w porządku, alternator ładuje około 14,4...
niskie napięcie alternatora niskie napięcie ładowania niskie napięcie ładowania yamaha
telewizor philips gniazdo antenowe wodomierz magnes nastawnik powietrza
sterowanie nawodnianiem oscam dekoder
Renault Clio II 1.5 dCi - problem z odpalaniem Szlifierka Parkside PWS 125 G6 - włącza się i wyłącza