Dzięki za podpowiedź, jutro dokładnie sprawdzę, mam jeszcze drugą na podmiankę ale nie wiem czy sprawną.
Przy biegu jałowym albo przy niskim obciążeniu masz duże podciśnienie w kolektorze i ciągnie olej przez uszczelniacze. Widać też po hamowaniu silnikiem, jak dodasz gazu to puszcza chmurę. Spróbuj zacząć od wymiany uszczelniaczy zaworowych, może podarujesz trochę stosunkowo niskim kosztem.
Witam, Problem był błachy. Jak nie zapala to zbyt niskie podciśnienie w kolektorze ssącym. Wymieniłem MAP sensor i jest OK. W błąd wprowadził mnie mylny odczyt z Euroscana. Pozdrawiam.
niskie podciśnienie w kolektorze dolotowym podobno ok 55 kpa Tu jest źle. Podłączyć vakumetr i zobaczyć czy rzeczywiście jest takie podciśnienie, poza tym zasymulowac ręczną pompką podciśnieniową (np Mityvac) właściwe podciśnienie i zobaczyć jak się silnik bedzie zachowywał. Wydech drożny?
Sprawdź na lewe powietrze, kolektor, połączenia gumowe, odma, EGR. Może podasz nam jakie jest podciśnienie w kolektorze ssącym na wolnych obrotach.
Tu masz opis: http://punto.org.pl/zrobtosam/model176cz... Ustawiasz wał w GMP na I cylindrze, a następnie rozrząd na znaki. Wysoka kompresja, niskie podciśnienie w kolektorze i utrata mocy po rozgrzaniu pasują do wytartych krzywek na wałku. To zdjęcie powinno dać Ci pogląd jak powinny wyglądać te krzywki na wałku: http://obrazki.elektroda.pl/6968411400_1...
To jest pompka vacum. Wytwarza podciśnienie. W dieslach się takie coś montuje. Benzyniaki mają z kolektora. Jak odlaczysz pompkę to będzie bardzo twardy pedał hamulca.
Istotnie masz bardzo niskie podciśnienie w kolektorze, ale i spore otwarcie zaworu regulacji wolnych obrotów (silnika krokowego). ECU oczekuje 888rpm, ma 1281rpm a nie przymyka tego zaworu... jeszcze dziwniejsza jest reakcja na odpięcie wężyka od MAP, w ten sposób silnik dostaje więcej powietrza. Korekty adaptacyjne silnika krokowego masz na minusie....
Witam, Panowie borykam się od dłuższego czasu z błędem P0300 w owym peugeocie. Sprawdzone / podmienione zostało: cewka, świece, listwa z wtryskami, kompresja, luz zaworowy, ciśnienie paliwa, szczelność dolotu. Na zimnym silniku: podciśnienie w kolektorze ssącym wynosi 0,55 bara i wskazówka pulsuje dość rytmicznie; KWZ skacze od 0 do 12 stopni; czas...
To chyba za niskie a nie za wysokie co? Zasada jest prosta ,im większa nieszczelność dolotu, to podciśnienie mniejsze. Do tego powinieneś sprawdzić co widzi ECM z MAP na zapłonie,ma być porównywalne z ciśnieniem atmosferycznym.
Też się chętnię poduczę i dowiem o wadach Al-700 - takie opinie wcześniej o nim słyszałem, ale nie ukrywam, że dość długo go używam i również spotkałem się z opiniami na jego temat pozytywnymi. Sam jakbym miał go ocenić - nie mając zbytnio porównania to raczej wystawiłbym mu opinię DOBRY - mam go w dość ciężkim przypadku (modelu silnika) i spisuje się...
Może zawór par paliwa jest zablokowany, silnik na wolnych pracuje ładnie? Jakie jest podciśnienie w kolektorze? Przeplywomierz pewno podmieniłes?
Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
ja tez się ciesze, ale..... przydały by się jakieś porady na temat tego forum Aktualizacja 29 sierpnia: Postępów brak ! :( Wymieniony przepływomierz, Wymienione kable WN Wymieniony aparat zapłonowy Wymieniony czujnik temperatury płynu Wymieniony silnik krokowy Wymienione kondensatory w ECU Wymienione wtryski benzyny w listwie Wymieniona membrana sterowania...
Tego się nie ustawia. Jeśli wężyki podciśnieniowe są całe, wakupompa wytwarza właściwe podciśnienie i elektrozawór sterujący jest sprawny to turbina jest do wymiany. Jak sprawdzić = komputer + wakuometr + zrozumienie jak to jest zbudowane i jak to działa. Z własnego doświadczenia powiem Ci, że nawet jeśli pierwotną przyczyną będzie pęknięty wężyk podciśnieniowy...
Takie objawy daje nie otwierający się EGR lub zapchane kanały EGR. Wtedy przepustnica próbuje wymusić przepływ spalin przez EGR (próbuje zmniejszyć wartość z przepływomierza do zadanej - ilość świeżego powietrza) ,ale przez zatkany/nie otwarty EGR brak w to miejsce spalin i silnik się dławi ma niskie ciśnienie w kolektorze. U mnie np jakiś geniusz wymienił...
Piszesz że ma zbyt niskie ciśnienie doładowania na większych obrotach.Zobacz czy podciśnienie jest w normie(vacum.Podepnij Vacuometr).Podepnij na krótko turbo(daj bezpośrednie stałe podciśnienie na zmienne łopatki(siłownik)Tylko ostrożnie!Wykluczysz uszkodzenie elektrozaworu.I zobacz same łopatki.Jak wspomniałeś czy nie są zapieczone.I oczywiście same...
Brak ifo jaki to silnik ? Błąd P0400 oznacza, że ilość gazów spalinowych wchodzących do cylindra jest niewystarczająca 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia...
Dzień Dobry. Podepnę się pod temat, bo widzę, że podobny mam problem. W moim przypadku chodzi o silnik 3.0 w IVECO 2008r. (z turbiną bez zmiennej geometrii). Po odpaleniu (na biegu jałowym) przepustnica się zamyka i powstaje podciśnienie w kolektorze ssącym. Po paru sekundach sterownik wykrywa to jako błąd (194 niskie ciśnienie doładowania), wskakuje...
Schemat instalacji paliwowej: https://obrazki.elektroda.pl/1636829500_... Wygląda że oo podciśnienie bieże się z kolektora ssącego (króciec za gaźnikiem). Zawór powietrza wtórnego jest zapewne sterowany owym podciśnieniem. BTW - zacięcie owego zaworu powietrza wtórnego może być powodem braku podciśnienia, ale wtedy zapewne zaobserwowałbyś...
no to głowica do góry i sprawdzenie zaworów czy trzymaja, chyba Ci tylko to zostaje.. a jeszcze jedno jakie jest cisnienie oleju ?:) cis oleju nie mierzone, jakie domysly w tym kierunku ? Właśnie martwi mnie te niskie podcisnienie kolektora ssacego, EGR-a zaslepilem nawet, przez wlew oleju widac jedna krzywke i jest ok, trzeba obejrzec walek rozrzadu...
Na 100% to umrzemy :) ale warto sprawdzic ustawienie rozrządu i stan klina/klinów ustalających koła rozrządu. Przy przestawieniu rozrządu zmienia sie czas napełnienia cylindrów i co za tym idzie podciśnienie w kolektorze.
to zmierzyć jakie sterownik widzi podciśnienie w kolektorze (odczyt na ekranie Techa2),i dodatkowo wpiąć w układ vakuometr
- Odczytałem czasy wtrysku w programie do LPG - i wyszły rzędu 30ms - Zasymulowałem ciśnienie MAP 30kPa przy pomocy potencjometru. Czasy wtrysku były krótsze i silnik chodził równo ale gasł po kilku, kilkunastu sekundach. Wniosek: Albo MAP przekłamuje, albo jest słabe podciśnienie w układzie, przez co silnik myśli, że jest mocno obciążony i daje długi...
Przecież, to oczywiste, że maleje podciśnienie w kolektorze ssącym i przestaje podnosić membranę regulatora. Ściągnij z niego wężyk i manometr będzie stał jak chłopu....
Witam. Corsa 1.4i zaczęła mi dużo palić i nie zawsze spadają obroty na biegu jałowym tak jak powinny. Komputer wyświetla błąd 34 – CZUJNIK PODCIŚNIENIA W KOLEKTORZE SSĄCYM NAPIĘCIE NISKIE. Jak sie zabrać do naprawy ?? Co sprawdzić co kupić ??
Wymień uszczelkę między kolektorem a głowica Nam jest również bardzo miło powitać nowego kolegę! No tak: wymiana wspomnianej uszczelki to tak jak "splunąć". Robota na 5 minut - tym bardziej, że test niczego nie wykazał. Ja bym podpiął wakuometr do instalacji podciśnienia. Większość błędów to zbyt niskie podciśnienie.
W dieslu z vacumpompy. A teraz powiedz skąd by się w dieslu wzięło podciśnienie w kolektorze, pomijam stare mercedesy, które miały przepustnicę. No ale tak, wczoraj jeden kazał czyścić krokowca w kangoo 1,9d
Prawda, więc pojedź w końcu do mechanika lub chociaż na diagnostykę i zobacz czy podciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach jest za wysokie czy za niskie... tyle, że problemy z nieszczelnością powodują brak stabilności wolnych obrotów i musiałby być ogromne nieszczelności, żeby miały wpływ na pracę silnika przy otwartej przepustnicy. Jeśli wszystko...
Śmierdzi paliwem z wydechu? Widywałem przypadki gdzie uszkodzone szklanki na wolnych podpierały zawory, na wyższych obrotach coś tam łapał, i w testach też nic nie wychodziło. Warto pomierzyć podciśnienie w kolektorze ssącym, jak ssącym dmucha to będzie miał 400-500 mb na wolnych.
Witam Może ktoś borykał się z takim problemem. Auto ma małą moc, powoli przyspiesza. Z tego co już zdiagnozowałem to maksymalne ciśnienie doładowania jakie uzyskałem to 0,7 bara. Samochód nie kopci. Wychodzi na to że dostaje mało paliwa i w związku z tym pytanie: czy mało paliwa jest z powodu niskiego ciśnienia doładowania czy też niskie ciśnienie wynika...
Następnie elektryk stwierdził niskie podciśnienie w mapsensorze. Zalecił sprawdzić jak cylindry trzymają ciśnienie. Mechanik zrobił test, wychodzi 11,11,11 i 8 bar. Czyli silnik jest jeszcze wydolny. Następnie silnik zaczyna świszczeć charakterystycznie przy dodawaniu gazu. Uszkodzony kolektor dolotowy powietrza i (zamówiona wizyta u mechanika) To...
Witam serdecznie! Jak w temacie... Mam problem z dławiącym się silnikiem po naciśnięciu pedału hamulca. Po odpaleniu auta i naciśnięciu pedału słychać syk, silnik zaczyna pracować niestabilnie i zaczynają spadać obroty. Zdiagnozowałem uszkodzenie zaworu zwrotnego serwa hamulcowego ponieważ powietrze swobodnie przepływało w obydwie strony. Wymieniłem...
Przyznam się że nie pamiętam układu w tym aucie,ale przyczyny szukałbym błachej.Być może jest jakiś problem z podciśnieniem lub z klapą od gaszenia .Sprawdź jak szybko pompa vaku robi podciśnienie ,czy ma to związek z obrotami silnika Dodano po 2 Taki objaw miałem ostatnio w oplu movano problemem był czujnik temperatury i ciśnienia w kolektorze dolotowym.objawy...
Manometr pokazuje ciśnienie gazu względem atmosferycznego , a czujnik ciśnienia w instalacji względem podciśnienia w kolektorze. Wskazanie manometru powinno być niższe niż w komputerze o wartość podciśnienia w kolektorze, jeśli tak jest to jest wszystko OK :D Jeśli odłączysz czujnik ciśnienia od kolektora , wskazania będą identyczne :idea:
Borek Tej rurki od modułu nie możesz odłączyć, bo ona podaje do czujnika podciśnienie panujące w kolektorze dolotowym i na jego podstawie wyliczany jest kąt wyprzedzenia zapłonu. Zresztą możesz się trochę "pobawić". Zdejmij tą rurkę z kolektora, odpal auto na niskich obrotach i sam zassij raz mocniej, raz słabiej tą rurkę. Powinieneś usłyszeć zmiany...
Trochę teorii: Obecnie jednak ilość wtryskiwanego paliwa reguluje się tylko i wyłącznie przez odpowiednie zmiany w długości otwarcia zaworu wtryskowego, całkowicie elektronicznie. Tu więc absolutnie niedopuszczalne są jakiekolwiek odchylenia od wartości zaprogramowanych. Dlatego właśnie regulator utrzymuje ciśnienie systemu na stałym poziomie. Pamiętajmy,...
Świece chyba były nowe, bo wyglądają jakby dopiero co założone, jedynie na elektrodzie delikatny ciemno pomarańczowy nalot. Auto jeździ jak trzeba, ale zimne dalej ciężko pali oraz na jałowym telepie, jakby na jeden cylinder nie pracował. Oraz sprawdziłem dziś sprężanie, na wszystkich cylindrach jest 9,5-10bar. Powinno być takie niskie? Raczej jakby...
16504 awaria obwodu czujnika przepustnicy 16506 czujnik przepustnicy sygnał za niski 16493 ty w zależności od kodu przyczyny wywołania przepływomierz albo czujnik podciśnienia w kolektorze 16468 elektrozawór wydechu bank2 (exhaust Valve Control Solenoid, Circuit (Bank-2) 16522 sygnal lambda za wysoki bank1 czujnik2 16483 czujnik-2 (G299) temperatury...
Podciśnienie to idzie z kolektora do serwa. Możesz spróbować odłączyć od serwa i zaślepić. Może z serwa gdzieś ucieka. Jak by gdzieś ciągnął lewe to by było słychać.
Zafira 20DTL wyrzuca błąd P0400. Wyczyszczony kolektor,przepustnice,EGR sprawny a błąd wiąż jest. Pomierzyłem podciśnienie i na wolnych obrotach ma 0,3 a po dodaniu gazu około 0,5. Czy to nie jest trochę za mało. Po pedale hamulca nie czuć objawów walniętej wakum pompy.
może wtryskiwacz gazu nie trzymac , może reduktor puszczać gaz przez podciśnienie : szklanka z woda lub pianka do golenia wyjaśnia sprawqę spadku do 0. Spróbuj zaraz po zatrzymaniu samochodu. Wtedy jednak dodatkowym efektem są problemy z rozruchem po dłuższym postoju bo kolektor jest zalewany gazem. Jeśłi wszystko szczelne to raczej pozostaje mapsensor.
Z jakiegoś powodu zaczęło go zalewać. Nie kojarzę tego silnika, ale amerykaniec z początku lat 90 będzie miał wtrysk sterowany w oparciu o podciśnienie w kolektorze dolotowym. Sprawdź gdzie jest MAP sensor i czy np. nie ma nieszczelności przewodu pomiędzy nim a kolektorem dolotowym. Druga opcja to uszkodzony czujnik temperatury cieczy lub wiązka od...
Spójrz w parametry w jakim zakresie napięciowym pracuje sonda przed katem przy temperaturze 80st. C .Co pokazuje MAPsensor jakie jest podciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach i czy zgadza się z ciśnieniem jakie wnioskuje ster.Jaki masz czas wtrysku . Przepustnica czysta?? Wykręć świece i obejrzyj je i porównaj każdą jedną z inną .Takie niskie obroty...
Chyba mój pomysł by się jednak sprawdził ;) Z wtyku i gniazda robisz przelotkę. Masz wszystkie sygnały pod nosem łącznie z zasilaniem dla małego 8 nóżkowego procesorka typu Tiny13 więc go tam instalujesz żeby nie wprowadzać dodatkowego okablowania do przewodów sygnałowych. Procesorek może podjąć decyzję na podstawie sygnału czy diody zapalać/gasić albo...
Zdaję sobie sprawę ale takie ryzyko zawsze jest, równie teraz mogę się pomylić , rozpalić w piecu i mieć pozamykane zawory na C.O i C.W.U i piec się zagotuje, bądź teraz majac przełączone na solary mógłbym rozpalić w piecu na C.W.U na bojler i byłby problem - palić w piecu palę tylko ja, to co mam w kotłowni i co jak mam przełączyć wiem więc tu nie...
Wymieniłem uszczelki kolektora ssącego (stare wklejone na dirko) i uszczelki pod wtryskiwacze (założone były za małe) ale nic to nie dało. Podmieniłem MAP i także jest to samo. Mierząc podciśnienie wakuometrem i odczytując z testera, osiągnąłem prawidłową wartość dopiero gdy przytkałem przepustnice i silnik zgasł. Wydaje mi się że sterownik silnika...
Pojedź do tego mechanika i niech sprawdzi czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym (czujnik podciśnienia) napisz czy samochód ma instalację LPG bo to ważne pozdrawiam.
tak, podciśnienie na ssaniu spadało od -0,65bar na jesieni do -0,95 w lutym (wakuometr wiekowy więc pewnie trochę oszukuje), 1 stycznia założyłem WZ-750, 1 lutego (w akcie desperacji) szergowo WZ-750 + WZ-250 15 lutego, systematyczne wyłączenia awaryjne od zab. przepływowego (nast. 700l/h), lub zab. od niskiej temp. zrzutu (nast. +2^C), ew. przekroczenie...
Zobacz co widać na przewodzie sygnałowym bo ECU krzyczy że w kolektorze jest złe ciśnienie (zbyt wysokie) albo ma zwarcie na przewodzie sygnałowym. Zobacz co jest na odpalonym silniku z czujnikiem i bez czujnika. Mierz do masy. Powinno być 5V gdy silnik nie pracuje. Czym niższe napięcie tym niższe ciśnienie w kolektorze (wyższe podciśnienie). W tej...
Nie ma LPG, jeżeli chodzi o podciśnienie i przepływomierz to nie sprawdzałem, no chyba że mechanik, ale nic nie mówił na ten temat. Mogę powiedzieć tyle, że po ostatniej wymianie upg mam szarpanie na niskich obrotach i nasila się to chyba wraz ze wzrostem temp. pracy silnika. Przy pierwszej wymianie upg miałem podobną sytuacje, tyle że załatwiłem to...
Siłowniki wszystkie chodzą tylko właśnie wydaje mi się, że podciśnienie w tym układzie jest za niskie żeby je ruszyć... i chciałbym się zapytać jak je sprawdzić i jakie ma być. Jeśli ktoś ma Astrę, Zafirę lub Vectrę z takim silnikiem to czy mógłby zdjąć ten rozdzielacz z króćca na pompie i sprawdzić jakie ona wytwarza podciśnienie (jeśli to w ogóle...
Zauważyłem że ciśnienie lub podciśnienie pod pokrywą zaworów działa na membramę zaworu ciśnienia w separatorze oleju, a ten z kolei kieruje pary oleju do ssaka albo do turbiny. U mnie wygląda na to że nadciśnienie jest doprowadzane przez separator do kolektora ssącego, a dla silnika jest to lewe powietrze i próbuje regulować przepustnicą i dawką i...
Witam! przyczyna tej usterki jest banalie prosta: Dolot do filtra powietrza skierowany jest do kierunku jazdy ( do przodu samochodu) w momencie wciśnięcia sprzęgła obroty silnika maleją podciśnienie w kolektorze ssącym maleje i reduktor zmniejsza dawkę gazu samochód w tym czasie jeszcze jedzie i "połyka" dość dużą ilość powietrza przez dolot to powietrze...
Witam wszystkich trochę to trwało ale problem z autem rozwiązałem. Czyszczenie odmy, przepustnicy, MAPSENSORA choć były potrzebne nie dały żądanego efektu. Jazda na drugim biegu prze 1.5 Km też. Check zapalał się i gasł auto cały czas lekko przymulone, gasło na każdym skrzyżowaniu. Zakupiłem kabel na allegro ELM327 z interfejsem przystosowanym do fiatów(przełącznik)....
Witam, mam problem z Mercedesem Sprinterem 515 2,2 CDI 2008r. dwie turbiny. Po pierwszym odczytaniu błędów: - 2011 - Miernik masy powietrza, zbyt duży przepływ, - 2633 - Czujnik MAF; przesunięcia sygnału, - 2359 - Ciśnienie turbodoładowania; niskie ciśnienie. Wymieniłem przepływomierz, zrobiłem adaptację i skasowałem błędy. Po jeździe próbnej okazuje...
Gdyby były problemy z ciśnieniem na szynie CR to nie obeszło by się bez błędów dotyczących ciśnienia - nic o nich nie piszesz . Odłączyłeś podciśnienie od gruchy i wyskoczył ci błąd ale pewnie o za małym ciśnieniu w kolektorze . Też walczyłem z czymś takim po wymianie turbo , niby wszystko wyregulowane a raz na jakiś czas muł i błąd i nie wiadomo czego...
to oznacza,że czujnik podciśnienia w kolektorze,podał ciśnienie poza granicą regulacji, w tym przypadku za niskie. Należy spr czujnik, zasilanie 5v , masa i sygnał (po zaponie ok4,5V a na wolnych ok 1V). Jezeli kontrolka silnika pali się ciągle, to znaczy,ze jest to błąd stały a jezeli normalnie gasnie, to blad sporadyczny, mozliwe tez ze zapisany przy...
Oto kilka zrzutów ekranu: Komunikat który zaobserwowałeś to za wysokie ciśnienie w kolektorze, czyli podciśnienie na wolnych obrotach jest nieprawidłowe co widać na MAP sensorze masz 0.59 przy wystąpieniu błędu, powinno być coś koło 0.3. Chyba gdzieś dostaje się lewe powietrze. Pamiętaj, że autokalibracje przeprowadza się przy minimalnym obciążeniu,...
Wężyki sprawdziłem,po prawej jak na schemacie--- http://forum.vectrak...attach_id=33487 ---wszystkie połączenia ok żółty (VAC) z żółtym (VAC) do trójnika -potem do trójnika przy pompie próżniowej i dalej na trójnik przy filtrze paliwa , jedna odnoga do nagrzewnicy druga do zaworu elektromagnetycznego turbiny żółty (VAC) a z (OUT) idzie do turbiny.MUSZĘ...
Na N75 po uruchomieniu silnika i pracy na wolnych obrotach powinno być 5,5V i to jest prawidłowy objaw gdyż wtedy w N75 zamknięty jest przelot pomiędzy kanałami na króćcach VAC i ATMO i podciśnienie jest wtedy cały czas utrzymywane na wysokim poziomie pomiędzy kanałami VAC i OUT co powoduje, że podciśnienie jest podawane bezpośrednio na gruchę siłownika...
Niskie napięcie na sondzie wskazuje na ubogą mieszankę (a dokładniej dużą zawartość tlenu w spalinach). Sonda stoi na 0,2V, spełnione zostają warunki wejścia w pętlę zamkniętą (czas od uruchomienia silnika, temperatury i ciśnienie w kolektorze). Sterownik uznaje, że mieszanka jest zbyt uboga i ją wzbogaca - co widać. Rośnie korekta sondy (czyli mnożnik...
Miałem Wartburga 1.3 i podobny problem (to ten sam silnik). Masz tam gaźnik z elektrycznym siłownikem czy pneumatyczny? Ja miałem pneumatyczny, opisywany objaw miał kilka przyczyn... tak przede wszystkim to on po odpaleniu idzie na ssaniu i go zalewa stąd niskie obroty - jest za małe podciśnienie i nie wyłącza się urządzenie rozruchowe - przyczyna:...
1,5V na biegu jałowym 51pin ECU, 1,2V przy 2000orb/min. To ile obrotów wedle Ciebie jest na biegu jałowym? 2500? Ja zawsze myślałem że czym mniejsze ciśnienie w kolektorze (większe podciśnienie) tym mniejsze napięcie na czujniku. 5V to okolice ciśnienia atmosferycznego, czym ciśnienie bliżej 0bar tym napięcie niższe. Czym bardziej uchylisz przepustnice...
To co zaznaczyłeś na czerwono, to podciśnieniowy regulator dopływu ciepłego powietrza. Prościej mówiąc, jest to taka przepustnica, która otwiera się pobierając ciepło z kolektora wydechowego. Wraz ze wzrostem temperatury silnika , podciśnienie tej przepustnicy/klapki słabnie, przepustnica zamyka się otwierając kanał doprowadzający zimne powietrze z...
Oczywiście, że nie oczekuje od Was, że będziecie znali się na wszystkim. Ja z elektroniki jestem raczkujący lecz sprawnie władam miernikami i lutownicą. Jeszcze bardziej zaciemniłeś tym wyjaśnieniem. Nie może być wspólny wtryskiwacz dla wszystkich cylindrów. Może być wspólny zawór, podający gaz na układ Common Rail. może, przykładem jest gaźnik bądź...
Tylko jak to wytłumaczyć, skoro spadek ciśnienia pojawia się po odpaleniu na benzynie (zawsze odpala na benzynie, przełączenie ustawione na 40stC)? Wtryskiwacze nie powinny jeszcze odgrywać żadnej roli. Wg mnie, wytłumaczenie tego jest proste. Wtryskiwacze faktycznie jeszcze wtedy nie pracują, ale są nieszczelne, stąd spadek ciśnienia w czasie postoju...
Tak cisnienie przy pelnej pizdzie do odcinki minimalnei spada przy samej gorze (zapewne wtedy jak juz leje calkiem) prawie 3 bary stoi. Wydech nowy drozny tutaj jest ewidentny problem z zalewaniem (pisałęm że czarny dym) Rozrzad dziesiec razy sprawdzany bo byl z nim problem (zjezdzajcy pasek) i jest ok. Silnik pali na dyg obroty nie falują ale na bardzo...
Sprawa wygląda tak, że nie mierzy się napięcia pomiędzy pinami wtyczki tylko pomiędzy pinem nr 1 tej wtyczki a masą silnika i wtedy napięcie ma wynosić tyle samo ile napięcie akumulatora. Na pin 1 wtyczki jest stale podawane napięcie. Na pin nr 2 wtyczki sterownik silnika podaje masę sterując elektrozaworem N345 ale tylko wtedy jeśli temperatura płynu...
Jaki związek ma otwarcie przepustnicy z odprężnikiem? Odprężnik jest odśrodkowy. Skoro zamknięta przepustnica nie hamuje silnika, to dlaczego próbując odpalić silnik "szarpakiem" z zamkniętą przepustnicą urwałbym sznurek? Jak w każdym innym samochodzie z klapą gaszącą. Możliwe, nie mam pewności, VNT w VAGu jest na pewno sterowane na odwrót niż w FIATach....
Silnik 1,6 i - jednopunkt,typ C1,6NZ Objawy tego typu: Auto odpala ale ma wyczuwalnie słabszą moc - na 2 biegu max 70 i nie wkręca sie na obroty tak jak powinno, poza tym w pewnym przedziale obrotów szarpie, około 2 -3 tyś.obr/min. Po wykręceniu świec widoczne okopcenie- zbyt bogata mieszanka, - wyświetliło raz kod 45. Co zrobiłem: Wymienione przewody...
Kolego musisz bardziej z poziomować mapę czasu wtrysku lpg poniżej 3ms a jak na pb spadnie mniej niż 0,5ms to odcięcie wtrysków, łapiesz? Może dziwne ale to już trzeci samochód który mam na sekwencji i w każdym tą auto kalibrację można o kant d... potłuc, bo po niej auto dużo pali i szarpie i bardzo dawno już jej nie robiłem. Niema jak to jazda autem...
Witam wszystkich mam problem z Dacią Sandero 1 z 2009 r. A mianowicie mam dwa błędy: 1 . Kod DF 263 osiągi turbosprężarki Na poziomie maksymalnym ... Szybka odpowiedź 1. DF115 („MAP – ciśnienie w kolektorze na poziomie minimum”) oznacza, że sterownik okresowo widzi _zbyt niskie_ ciśnienie w dolocie. 2. DF263 („Osiągi turbosprężarki na poziomie maksymalnym”)...
Oj, podciśnieniowo to ci to raczej nie wyjdzie, stawiałbym na wtrysk. Żeby to odpowiednio rozpylić (a tylko wtedy to ma sens) musiałbyś zrobić w zasadzie gaźnik, a dodatkowa zwężka w dolocie to nie tylko mniejsza moc ale też większe spalanie (dodatkowy opór). Podciśnienie ma jedną zasadniczą wadę - spada wraz ze wzrostem obciążenia. Ale znalazłem ciekawe...
Jutro przemierzę oscyloskopem sondę lambdę, zdejmę charakterystykę z czujnika temperatury silnika (mogła się faktycznie rozjechać). Podciśnienie odczytać z ECU lub napięcie na liniach. Wakuometra nie posiadam ale jak trzeba to się załatwi. Dziwi mnie ta nagła poprawa po odłączeniu wtyku. Silnik jest ewidentnie zalewany bo śmierdzi paliwem z wydechu...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
Moje mondeo paliło średnio 9l/10l w zimie sięgało do 12l na 100km Użyłem 2 potencjometrów 100k jeden założony jest na przepływomierz wpięty w masę zmniejszając jej rezystencje zmniejszam dawkę paliwa. Drugi na czujnik od temperatury z wpiętym szeregowo 15k rezystorem żeby wiatrak od chłodnicy się nie załączał, odłączam ssanie kiedy chce i reguluje dawkę...
(at)supchem Jaki cel chcieli osiągnąć projektanci na chwile obecna nie wiadomo trzeba by zrobić inżynierie wsteczną to jest rozklepać końcówkę i przeprowadzić badania. Pamiętam trzy typy tłumików do malucha (fabryczno-rzemieślnicze) najstarszy z wylotem z boku. Potem był z puszką w przekroju jak konserwa rybna z wylotem z tyłu a potem dalsza wersja,...
Są dwie ścieżki działania w sprawie "fachowców" od montażu LPG. Pierwsza, częściej polecana to "zamęczenie" fachowca do momentu aż doprowadzi instalację do poprawnego działania albo się załamie i zdejmie "sprzęt" zwracając pieniądze. Druga to przyjęcie do świadomości, że za instalowanie LPG biorą się ludzie bez uprzedniego przygotowania teoretycznego...
Na przykład z niskiego ciśnienia paliwa. Mało go siknie to i ubogo. Ale to można zmierzyć. Podcisnienie w kolektorze też może zainteresować. W połączeniu z masą powietrza.
Więc tak, przepustnica pomijająca intercooler jest sprawna, testowałem jej szczelność i pracę klap podciśnieniem ze strzykawki, potem testem klap w lexii - wszystko gra, klapy chodzą, membranki całe, trzyma podciśnienie. Przepustnica wyczyszczona solidnie. Szarpanie występuje ciągle, najbardziej po nagrzaniu, kiedy dawka paliwa spada z racji temperatury....
Na wolnych obrotach, na postoju bez obciążenia obudowa chyba nie ma aż tak dużego wplywu na skład mieszanki. Cały jej kształt, rezonator, dolot-ten pod grilem(ze zwężką w środku) ma ogromne znaczenie na charakterystykę silnika już w trakcie jazdy, obciążenia. Chodzi tu o drgania, odbicia, prędkość strugi powietrza. Nie będę mędrkował :D bo nie jestem...
Witam serdecznie. Zacznę od opisania problemu po kolei. Auto trafiło do warsztatu z powodu hałasów dobiegających z silnika. Kolega z zakładu po diagnostyce zadecydował o wymianie silnika (sam nie byłem przy diagnostyce, więc nie wiem, czym się sugerował). Przybył silnik po kapitalnym remoncie (nowa głowica, nowy układ korbowo- tłokowy, nowy wałek rozrządu...
Witam Sprawdź szczelność przewodu gumowego łączącego kolektor dolotowy z czujnikiem podciśnienia. To co piszesz wygląda na nieszczelność i branie lewego powietrza. Pozdrawiam
Wypadało by sprawdzić jeszcze zawór podciśnieniowy paliwa a zwłaszcza przewód (wężyk) podający podciśnienie na zawór. Zdjąć z kolektora ssącego i zassać ustami, paliwo powinno zacząć cieknąć z wężyka dolotowego do gaźnika. Przy złych luzach na zaworach są trudności przede wszystkim z odpaleniem ale jak już "zagada" to jakoś tam chodzi, ja ustawiam...
Może być reduktor mogą być wtryski - 10 lat to kupa czasu. Tyle że to jest ciśnienie a raczej podciśnienie kolektora dolotowego a nie ciśnienie na reduktorze. Nie wiadomo czy jest cały czas takie czy niższe? Jakie jest na PB na luzie i przy przegazówce?
Hmmmm-powiadasz ze na gazie ma kiepskie obroty , a na benzynie pracuje bez zarzutów. Jeśli mogę coś doradzić : po pierwsze - mogles zatankować złego (butanowego gazu) który powoduje te objawy. po drugie- zrobiło się zimno i silnik powinien dostawać ciepłe powietrze z kolektora wydechowego przy pomocy podciśnieniowego termostatu który jest umieszczony...
Sorki nOKo że wykożystuje Twój temat, ale mam pytanko :) Wiadomo że gaźniki w silnikach samochodowych pracują na podciśnienie, ale jeżeli chciałbym uturbić taki silnik powiedzmy o pojemności 1.1 (wał podparty na pięciu panewkach) i włoże turbine to czy ten gaźnka nadal bedzie działał (w tym momencie w dolocie bedzie juz nadciśnienie). Bo istnieją dwie...
Faktem jest że w przypadku zatarcia popychaczy hydraulicznych silnik klepie jak czołg. Popychacze wypełnione są olejem silnikowym i w przypadku zatarcia nie kasują luzu zaworowego. Jakim olejem zalałeś silnik. Jeżeli pełny sysntetyk (rzadszy) radziłbym przejść na półsyntetyk (gęściejszy). No chyba że zatarte są już na amen. Co do falowania to radziłbym...
Moje mondeo paliło średnio 9l/10l w zimie sięgało do 12l na 100km Użyłem 2 potencjometrów 100k jeden założony jest na przepływomierz wpięty w masę zmniejszając jej rezystencje zmniejszam dawkę paliwa. Drugi na czujnik od temperatury z wpiętym szeregowo 15k rezystorem żeby wiatrak od chłodnicy się nie załączał, odłączam ssanie kiedy chce i reguluje dawkę...
Jak dodawałem gazu, podciśnienie w kolektorze ssącym dodatkowo wyprzedzało zapłon. Opóźniało, im niższe ciśnienie w kolektorze tym bardziej wyprzedza. Oprócz AC EuropeGAS ma też uniwersalne wariatory, ale ceny podobne.
Tłoczek jest lekko odsunietyw pozycji spoczynkowej,zawór czyscić w srodku,cienkim pedzelkiem,szczególnie ten sztyft ,a to SSSssssss co słyszysz jest zjawiskiem normalnym,ten silnik ma bardzo szczelną przepustnicę,i tak słychać,jak w końcowej fazie po zgaszeniu likwiduje się podcisnienie w kolektorze ssącym.
Zamknięta przepustnica robi podciśnienie w kolektorze i cylinder zamiast napełniać z ciśnieniem atmosferycznym napełnia się z ciśnieniem niższym co zaniża pomiar. Raczej nie do 0. Z remontem głowicy nie tak szybko trzeba najpierw sprawdzić czy jest do remontu. Naprawa silnika po taniości nie ma sensu chyba że próbujesz sam i w ramach DIY choć wątpię...
Witam jestem nowy na grupie przychodzę z problem Audi a4b6 2.5 163km tdi podczas trasy auto weszło w tryb awaryjny wyskoczy checke Engine zgasiłem auto przy kolejnej próbie odpalenia auta auto kręci o... Bezpośrednia odpowiedź Silnik gaśnie, bo sterownik pompy wtryskowej (J399) nie komunikuje się z ECU (błąd 01318). 00532 potwierdza zakłócenie zasilania,...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
W dzisiejszym artykule przyglądamy się zasadzie działania nowego dwusuwowego silnika z zaworami, który nie zużywa oleju. Został on niedawno opatentowany przez japońskiego producenta Mazda, który planuje zastosować go w swoich samochodach. Zastanówmy się więc, jak to działa. https://obrazki.elektroda.pl/1963567700_... Źródło: https://www.motor1.com/news/565427/mazda...
Sprawdziłem to też - brak reakcji po zaślepieniu króćca w kolektorze. Może to jednak nie jest lewe powietrze - po zdjęciu rury z puszki wtrysku i zasłonięciu ręką czasem gaśnie, czasem nie no ale ręka nigdy idealnie się nie uszczelni. Przy okazji rozregulował mi się gaz po tych zabawach - pewnie podciśnienie dało w kość leciwemu parownikowi (ma 9 lat)....
Widziałem już różne ''cuda" montowane do Junaka w tym zaadaptowany elektroniczny moduł zapłonowy od UAZ a i nawet to pracowało całkiem znośnie , mnie bardzo zaciekawiła to mapa wyprzedzenia zapłonu jaka ponoć jest w tym module DZIK jeśli by to było prawdą to dwa pytania w jaki sposób ta mapa była sporządzona czy na jakiejś hamowni czy tylko tak przez...
Przepływomierz już podmieniałem, choć nie mam 100% pewności co do jego sprawności. Niemniej przy niskich przepływach mierzona masa powietrza zgadza się z oczekiwaną. Obawiam się teraz bardziej o drożność katalizatora. Chyba, że nowy EGR był wadliwy... ale on był fabrycznie nowy. Niestety ja nie mam warunków, a mechanik za nic nie chce się podjąć demontażu...
jeżdziłem już taunusem 2,0 na 1 generacji , póżniej miałem seata ibizę 1,4 z 1 generacją i to w każdym przypadku ponad 3 lata i przez ten czas nie wlałem ani kropli benzyny .te auta startowały w największe mrozy z gazu.nigdy nie miałem problemów .w scenicu mam ładny dostęp do solidnego aluminiowego kolektora ssącego i chciałbym potwierdzenia ,czy ktoś...
duże podciśnienie kolektorze wartość podciśnienie kolektorze wysokie podciśnienie kolektorze
pracuje silnik wyjęciu kluczyka peugeot serwer resetuje ubytek czynnika
lodówka samsung lodówka samsung
Czerwony trójkąt ostrzegawczy w Toyocie - przyczyny i działania Piła spalinowa Faworyt RG 5300 18A - ocieranie koła magnesowego o nawojowe