Pytałem to śpiewają sobie od 8 do 10tys, cena wzieła się z tego że cały silnik wraz z pompą oleju musi być wyczyszczony z opiłków. Śmiechu warte, jak nie myją to cena będzie niższa? Używane silniki to i tak loteria i chcąc nie chcąc i tak trzeba choć miskę zwalić i zajrzeć do wewnątrz. Co do starego motoru, to wał raczej do wymiany i korba z obróconą...
Uszczelniacz pośrednio. Obróciła się panewka w pompie oleju i niestety do wymiany cała pompa. Nie dzieje się to bez przyczyny, sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji. Jest to normalna "przypadłość" tych skrzyń (ZF5HP19FLA).
Częsta przypadłość tego silnika.
Mam pytanie Pacjent 1,9 tdi (bls) obróciło panewkę. Lepiej remontować czy szukać samego słupka? Wszystko zależy od Twojej decyzji. Nie ma dobrego rozwiązania. Możesz kupić słupek, ale masz go z pewnego źródła? Wiadomo w jakim bedzie stanie technicznym ? Możesz remontować, ale tu pytanie jak reszta elementów w silniku? Uszkodzona jest tylko panewka?...
Obróciła się panewka na wale. Chyba by jeden dzień nie chodziło dobrze na obróconej panewce. :) Ja stawiam na sterownik jak przytoczyłeś.
Trzeci mi się trafił w ciągu miesiąca na ta samą przypadłość, tzn obróciło panewkę na korbowodzie z braku ciśnienia oleju, a o powodzie braku ciśnienia już pisałem.
wszystkie się obrócą 😁 Albo korba wyjdzie bokiem 😁 a panewka się nie obróci. Ciekawe gdzie taki rzeczy uczą??
Panewka jak panewka, jeśli wygląda jak by ktoś ją wycinał z czegoś to albo już jest na tyle wyrobiona że mało jej brakło do obrócenia albo już ją obróciło. Wrzuć zdjęcie
Dzień dobry. Pytanie jak w temacie. 114000 km przebieg, obróciła panewka na korbie. Przypadkowy gość w warsztacie powiedział że to ich wada , miał w swoim aucie o tym samym przebiegu. Naprawiał 3 razy i npn stop się wywalał silnik. W serwisie powiedzieli mu 35 tys za naprawę bo jest jakiś myk co trzeba zrobić w tym silniku i będzie latał dożywotnio....
Jeżeli 2gi raz obróciło panewki wygląda na zły montaż podzespołów ewentualnie źle dobrane części, ewentualnie obróbka podzespołów została źle wykonana Głównym powodem obrócenia panewek jest małe lub zupełny brak ciśnienia oleju w silniku ale w tedy to zazwyczaj leci góra silnika najpierw Pompa oleju do sprawdzenia i kanały olejowe przy tak kosztownej...
Tak spytam niedyskretnie: - jaki był przebieg silnika pierwszego. - jaki był przebieg silnika drugiego. Mam takie żelazo po remoncie silnika po obróceniu panewki.
Trzeba wyjąc zespół napędowy w całości (silnik ze skrzynią) i rozłączyć, rozebrać silnik po za samochodem. Miałeś obróconą panewkę, więc korbowód również uległ uszkodzeniu, owalizacja stopy
0,5l na 60l to poniżej jednego 1%, nie ma żadnego znaczenia. A swoją drogą jak mechanik zdiagnozował obróconą panewkę zdejmując górę silnika??
Zapewne coś się zepsuło. Sam raczej nie sprawdzisz ciśnienia oleju, jedź więc do kogoś kto ma odpowiednie przyrządy i wiedzę. Niestety klekotanie sugeruje obróconą panewkę.
Remont został zrobiony: - nowy wal korbowy - nowy walek rozrzadu - nowe szklanki - szlifowane gniazda zaworow - szlif glowicy i bloku - nowy korbowod (ten gdzie byla obrocona panewka) - nowe wszystkie panewki Zostala stara glowica, ktora ma loża walka troche wytarte, ale cisnienie trzyma. Generalnie silnik wymyslony tak, zeby sie zużył.
Trzeba posłuchać gdzie stuka, skąd wydobywa się dźwięk. Raczej jakby obróciła się panewka to by zaczął się przycierać i mocniej dymieć. Może wstaw jakiś filmik z dźwiękiem.
Robiłem remont kapitalny takiego silnika , wał możesz śmiało szlifować .Co do obracania panewek to zamek na wiele się nie zda jeżeli dochodzi do zatarcia nawet dwa zamki by tu nie pomogły , nie taka jego rola . Zamek owszem pomaga w montażu i ustaleniu położenia panewki , kluczowe jest naprężenie panewki , a to zależy od zużycia gniazda . Porysowane...
Przestawianie regulatora cisnienia oleju to był błąd. Normalnie to z biegiem zużycia silnika ciśnienie oleju się obniża odwrotna sytuacja oznacza jakąś usterkę i trzeba znaleźć jej przyczynę. Może to być zablokowany zawór ciśnienia, obrócone panewki, zużyty olej.
Podpięcie pod komputer to jedno, kontrola mechaniczna to drugie. Jesli na panewkach będzie ślad po pracy bez oleju to trzeba działać bo jak obróci panewki to blok do roboty czyli zasadniczo kapitalka.
Jak by to była panewka to po odkręceniu stopki korby zobaczysz. A nawet poruszasz góra dół tłokiem wkładając coś do gara bez zdejmowania czegokolwiek. Tylko jak obróciło panewkę po pomiary ci nie wiele dadzą ,bo po takich akcjach trzeba wymieniać przeważnie wał.
Witam wszystkich. Jadąc urusem c 330 z przyczepą załadowaną żwirem około 6 ton, nagle silnik zaczął słabnąć i zaczęły wydostawać się spaliny korkiem wlewu oleju, odrazu zgasiłem silnik i zaprzestałem dalszej jazdy. Kolejnego dnia rano odpaliłem ciągnik i wszystko wydawało się w porządku. Lecz gdy pracował pięc minut problem powrócił i znowu zgasiłem...
Wygląda na to że, nie pracuję jeden z cylindrów, albo co gorsze obróciło panewkę lub luz na sworzniu tłokowym. Na początek do sprawdzenia czy nie ma wypadania zapłonu, potem luzy zaworowe, ciśnienie oleju, itd... Ale jak Napisałeś że, nie masz o tym pojęcia to zostaje Ci tylko warsztat.
Stukot jest z dołu czy z góry? Tam stukały też dźwignie na wałku rozrządu. Jak się panewka obróci to klepie dość mocno. Az w końcu coś się urywa.
Witam. Mam tourana 1.9tdi 90km ktory mial roboniony remont silnika ponieważ obróciła się panewka. Wszystko złożone jak się należy a samochód nie chce odpalić. Wyrzuca błędy P0341 i P3008 związane z wałkiem rozrządu G40 a także pali mi się ESP. Z samostartu odpala bez problemu. Prąd dochodzi do czujnika, czujnik jest wyczyszczony i dalej nie mogę go...
Nie, ja nie złośliwie mówię, tylko pytam jako doświadczonego mechanika. Tak mi się wydaje ze jakby przeskoczył na pasku o ząb lub 2, to w najlepszym razie podegną się laski, bo wątpię żeby panewka się obróciła. Tak czy siak jutro zwalam koło i sprawdzę rozrząd na znakach, potem zwalam pokrywę zaworów i klawiaturę.
Witam owszem uporałem się z tą bestią, niestety miałem podwójną robotę. Po pierwszym remoncie góry (blok nie ruszany) i doprowadzenia silnika do ładu pod względem kultury pracy i braku jakichkolwiek usterek po przejechaniu dłuższego dystansu samochód pokonał około 20tys KM po czym obróciła się panewka na 5 cylindrze. Czyli na tym którego praca od początku...
Panewka obrócić się mogła z wielu powodów mogła robić i mało kilometrów ale nieumiejętne używanie silnika mogło do tego doprowadzić ;)
A ja w obróconą panewkę.
W odpowiedzi na pytanie autora wplywa bardzo wiele czynnikow,w tym przypadku nieustrzeli nawet pi razy drzwi.Dac to auto mojemu sasiadowi to po 1 dniu panewki spadna do miski bo tak wlasnie koles jezdzi,takze nawet styl jazdy jest wazny. Ja też mam kolegę specjalistę np w Alfe 156 2.0 obrócił panewkę w dwa dni w pożyczonym Mercedesie przeskoczył mu...
Nie wiem jak długo jesteś właścicielem pojazdu bo jak krótko to jest możliwość że ktoś przed tobą już coś tam w silniku robił i te opiłki to pozostałości po jego naprawie ,ale jak jeździsz tym autem długo to Ci powiem że złote opiłki mogą pochodzić TYLKO z panewek ,więc lepiej ściągnij tą miskę i sprawdź czy da się jeszcze uratować wał przed szlifem.Ciśnienie...
Witam. W mojej lagunie obróciła sie Panewka. Oczywiście silnik na zewnątrz, wal do Szlifu, nowa korba i Panewki. Mam problem tego typu ze nie mogę znaleźć nigdzie Momentu dokręcenia panewek głównych i korbowodowych a wiem ze musi to być zrobione ze starannością i precyzja. Mógłby ktoś podrzucić jakie są tam momenty? Pozdrawiam serdecznie.
Możliwe że panewka się obróciła.
Tak jak w temacie auto to nissan primera p12 1.9dci obróciła się panewka na wale korbowym. Szukałem wału po nissanie ale nie ma żadnej sztuki. Silnik to renault i zastanawiam się od którego symbolu F9Q podejdzie wał. Jeśli ktoś przerabiał ten temat proszę o podpowiedz
Witam obróciła mi się panewka w primerze i zamierzam wymienić silnik. Gdzie znajduje się kod silnika? Pomożecie? Z góry dziękuję za pomoc
Już wszystko wiem. Panewka się obróciła na korbowodzie i przy okazji pękła w pół.
Robisz pomiar, i te wyniki cię interesują. A nie gdybanie. Jak panewka się nie obróciła to osiowanie zbędne.
Czy dobrze rozumuję że chodzi o czujnik położenia wałka, będzie odpalał ale walił błędem synchronizacji? Tak. w firmie którą mi polecił zakład obróbki silników wycenili remont na ok 12 tys. Cena nie jest wygórowana . pomimo niskiego przebiegu ok 200 tys. km diagnoza - przekręcona panewka. Dziwne to . Znam te auta z przebiegiem 1 000 000 km i nie obróciło...
montertb, jeżeli chodzi o korbowody to ja bym nawiercił tak jak na rysunku otworki 3 mm z delikatną fazką od zewnątrz np. 6mm. Natomiast jak tak na to patrzę to jaką masz gwarancję, że Ci się panewka nie obróci i ze smarowania nici? W skręcanych korbowodach zazwyczaj jest zamek na panewce a tutaj wygląda to tak jakby była tylko wprasowana. Co do łożyska...
CommonRail Dzięki za podpowiedź. Biorę pod uwagę, że obróciła się któraś panewka, może tak być? Jak już będzie dokładnie wiadomo co się stało opiszę wszystko:)
Zależy jak często wymieniasz olej. DCI słyną ze słabnących pomp olejowych, z wpływem czasu spada im cisnienie, a katowanie tylko przyśpiesza obrócenie panewek.
W tych silnikach padają panewki przez dlugie interwały wymiany oleju. U mnie obróciło panewki po 220 tys. Tylko olej był zmieniany nawet co 40 tys. km. Samych panewek nie wymienisz. Wał może ocalał, ale korbowód będzie uszkodzony. U siebie miałem tak że wał trzymał wymiar, wymieniłem korbowód, wyczyściłem rowki na pierścienie które zostały stare, zrobiłem...
Pierwsze zmierzyć fizycznie ciśnienie na rozgrzanym oleju. Następnie naprawić lub wymienić silnik. Pewnie obróciło panewki.
Jeżeli to panewka to co muszę zrobić?-przepraszam mechanik. Jest to możliwe żeby silnik po niby obróconej panewce tak ładnie odpalał i równiutko chodził na wolnych obrotach?
lepiej nie odjeżdżaj za daleko od domu bo jak się panewka obróci to będzie koniec jazdy ściagni miskę i zobacz czy nie ma wyczuwalnych luzów na korbowodach bo możliwe ze to klepią popychacze bo jest za słabe ciśnienie oleju a nie z powodu luzów
Auto z 2014r.przy przebiegu 260tyś. pojawiło się ciśnienie w naczyniu wyrównawczym ,mechanik stwierdził uszkodzenie uszczelki głowicy po wymianie której auto zaczęło dziwnie pracować , po demontażu miski olejowej okazało się że obróciło panewkę na wale korbowym.
Nie mam jak posłuchać, ale uszkodzona panewka może postukiwać tylko w określonych warunkach (to dobrze bo może być tylko luz i obejdzie się na wymianie panewek, choć oczywiście może być i gorzej). Obrócona panewka (jak nawinie jedną półpanewkę na drugą) to już stały łomot (choć może być bezgłośnie, objawe będzie niskie ciśnienie oleju, wyjście korby...
Witam, Jak w tytule mam problem ze Scenicem II 1.9 dci 2005r. Jakiś tydzień temu zaczęło coś stukać w silniku, obróciła się panewka, wymieniłem cały komplet, przy okazji także olej ( ELF 5w40) wszystko chodziło dobrze nie było słychać żadnego stukotu jednak po przejechaniu ok 50km problem powrócił znów zaczęło stukać głośniej, zaczęło wibrować autem,...
Jeżdze xsarą 98 z silnikiem1.4 z przebiegiem 80tys.Na wolnych obrotach jeżeli przegazuję wydobywa się dziwny dzwięg jakby walniętego tłumika byłem sprawdzić tłumik jest o.k w warsztacie facet powiedział mi że mam luzny korbowód lub obróciła się panewka w co raczej nie wierze.dzieje się też tak jeżeli zaciągne ręczny dam na jedynke i powoli puszczam...
Ja pierdykam! Nie lej motodoktora! Ale rada! To, że panewka się obróciła to jeszcze nie katastrofa. Jeszcze można ocalić silnik a nie spisywać go na straty.
Udało Ci się rozwiązać ten problem?? U mnie pojawił się po wymianie silnika(obrócona panewka), wcześniej nie było z tym problemu
zamykam , obrócona panewka na pierwszym cylindrze
Witam . Kiedyś miałem taki sam problem w vw golf 3 , te same objawy , tylko u mnie obróciło panewkę na wale i raz blokowało a raz nie , w zalerzności jak się ta panewka ustawiła . Nie naprawiałem tego tylko po obliczeniu wszystkich kosztów stwierdziłem , że lepiej jest wymienić silnik .
Podłączyłem pompkę na krótko i odpaliła. Po odpaleniu pojawił się kolejny problem, strasznie stuka coś w silniku, albo panewka się obróciła albo popychacz któryś zapiekł ;/
Witam wszystkich w mojej reni padł silnik obróciła się panewka na 4 tłoku, aktualnie jest silnik z kodem G9T J7. Problem w tym że na allegro nie ma takiego silnika z tym kodem i tu moje pytanie czy można zamontować silnik z kodem G9TF722 lub jakiś inny. Czy najważniejsze są trzy pierwsze oznaczenia a pozostałe to może jakaś seria. Proszę o pomoc bo...
Są trzy możliwości: przytkany smok, zablokowany zawór ciśnienia i obrócona panewka główna.
Mam też ten silnik i ten sam problem. Rozwiązaniem jest olej syntetyczny. Jest on rzadszy i nie zalepia popychaczy na zaworach. Pomaga przegonienie auta czyli doprowadzenie oleju do wysokiej temp co powoduje jego rozrzedzenie i poprawę pracy popychaczy, ale uwaga, ja przegoniłem auto przy przebiegu 178 tys i silnik do wymiany, obróciła się panewka wał...
Witam ja jak tak miałem przy tym samym silniku to były panewki nie którzy mówili że to popychacze itp. i jeździłem długo na tym .. Jak rozkręciłem miskę to już nie było co wymieniać panewka sie obróciła i zrobiło sie jajo na wale
Otóż kupiłem autko z pęknięta miską, wyleciał olej, i przytarła się panewka ale nie obróciła, decyzja została podjęta że dołem bez wyjmowania silnika zostanie wrzucony używany wał z panewkami tutaj masz problem
Nie wsio 1,9 dci często potrafi obrócić panewkę.
Pewno panewka, u siebie też to miałem. Obróciło na 3 korbach. Najlepiej drugi silnik i od razu miska w dół i wymienić. Tylko niewiadomo czy gra warta swieczki
Coś nie gra z tymi panewkami jak wałem nie idzie obrócić. Dlaczego wymieniasz?
Witam Panowie w moim galancie był przekładany silnik. (obróciła sie panewka). Po wymianie nie ma ssania, są problemy z odpalaniem i z dużym spalaniem. czujnik temp. silnika przy temp o 0C wskazuje 4k Omy. do wtyczki dochodzi 4.6v z komputera, drugi to raczej masa z tego co odczytałem ze schematu(conajmniej dziwne). Nie wiem co robić, sprawdzam wszytko...
Panowie silnik jak w tytule, obróciło panewkę na pierwszym, wał wygląda fatalnie. Czy można zamienić ten silnik AOBA z jakimś innym czy tylko ten kod silnika będzie pasował?
Przyczyna moze byc zużyta lub obrócona panewka
Mam chyba jeszcze gdzieś ze 2 głowice , ich awarie to przeważnie korba bokiem , lub obrócona panewka.
Żaden z moich warsztatów zajmujących się naprawami kadłubów nie podjął się osiowania tego po obróconej panewce głównej.
Nie baw się w wymianę panewki (przerabiałem to, nadaremnie), wymień pompę na nową (nie jest strasznie droga). Obrócona panewka w pompie w 5HP19 to normalka. Nie kombinuj z szyjką konwertera (polerowanie czy czyszczenie), do regeneracji.
Dzień Dobry, Pacjent: Focus 2.0 Duratec benzyna 145km Mam problem z niskim ciśnieniem na wolnych obrotach przy rogrzanym silniku (miga kotrolka). Problem zaczął się po obróceniu panewki w silniku. Wymieniłem wal na nowy, panewki, pompa oleju, czujnik cisnienia oleju, filtry itp. oraz wyczyscile wszystkie kanaly olejowe oraz smoka. Nie ruszałem glowicy...
Ten dysk służył mi pod system ponad 10 lat i nic się nie działo, więc chciałbym przeczytać obszerniejsza opinię. Co jest bardzo nie tak. Kiedy mogą wystąpić problemy,czym się będą objawiać? Ze względu na budowę ale też precyzję mechanizmów dysku twardego, jego fizyczne uszkodzenie zwykle - choć nie zawsze - pociąga za sobą dalsze uszkodzenia w trakcie...
Trudno tutaj radzić jednoznacznie. Jaki silnik na przebieg bo też jest ważne. Koszty remontu mogą sięgnąć nawet do 3-4 tyś złotych przy własnej robociźnie. Wszystko się okaże po rozebraniu jeśli tylko panewka , to szlifowanie wału komplet panewek które też kosztują, a by jeszcze pierścienie wymienić a jak obróciło panewkę w korbowodzie lub bloku. To...
Nie jestem pewien kolego, ale u mnie w Daewoo Leganzie 2.016V. Też tak było i okazało się że panewka na wale się obróciła. A to są podobne silniki bo w leganzach były silniki Opla. Ty najprawdopodobniej nasz 16 ECOTEC. Trzeba sprawdzić panewki żeby potem się nie okazało ze korbowód wyszedł na wolność;-). U mnie tak było. Taniej wychodzi wymienić panewki...
Witam. Mam pewien problem wyciągałem silnik z mojej laguny 2.2dci ponieważ jak to z lagunami obróciła się panewka. Trwało to bardzo długo ponieważ na codzien pracuje i teraz przy wkładaniu nie pamiętam jak podłączyć wszystkie cienkie przewody podciśnieniowe. Mógłby mi ktoś wytłumaczyć co do czego lub zrobić zdjęcie tak jak to powinno być? Z góry dziękuje.
Witam, rozważam zakup Mercedesa E klasy z 2011 roku, silnik 2.2 CDI. Sprzedający twierdzi, że przy przebiegu około 185 tys. doszło do obrócenia panewki i był robiony pełen remont silnika. A później zrobił w nim sprzęgło. Lepiej szukać czegoś innego? AI: Czy masz dokumentację z przeprowadzonego remontu silnika? Wiesz może, co dokładnie było wymieniane...
Dla tych co mają podobny problem: Powodem "brzęczenie" silnika okazał się kolektor ssący, jest on wykonany z plastiku i się rozwarstwił, wystarczyło wkręcić 4 wkręty w odpowiednim miejscu, Co do silnika: długo nie wytrzymał, obróciło panewkę na pierwszym korbowodzie,
ale i sporo droższe i na łańcuchu. to akurat nie jest powód do dumy. Wadliwa konstrukcja napinacza powoduje najczęściej koszty naprawy większe niż koszt naprawy 1.5 dci po obróceniu panewek. A Zużycie paliwa większe od 1.5 dci średnio o koło 2 litry. Fakt że uciecha po naciśnięciu pedału większa :D. A szczerze nie spotkałem jeszcze Laguny III lub Megane...
Oddaj auto do mechanika, co sam zrobisz, jak to będzie np. obrócona panewka ?
prawdopodobnie obróciło panewkę na wale, ale najpierw tak jak koledzy pisali rozrząd sprawdź
U mnie też to nie było pukanie, czasami puknął a czasami nie. Wymieniłem uszczelkę i ciśnienia nie miał dalej na jednym. A po tym jak mi wyleciał korbowód, wysnułem taką teorię że: Obróciła mi się panewka na wale i w końcu stopka korbowodu nie wytrzymała i puściła ale że był rozpędzony wał to dobił tłok w głowicę i ja rozharatał nawet w misce olejowej...
Najprościej rozebrać bo i tak potrzebny jest wskaźnik poziomu oleju. Uwaga nie obrócić panewek i kierunku tłoka. Na wale powinny normalne łożyska. W głowicy do sprawdzenia płytki zaworowe. Trzeba pomyśleć o filtrze powietrza i może być nawet od kosiarki do trawy (sprawdzić średnicę i skok tłoka żeby filtr nie dławił sprężarki).
Witam. Miesiąc temu kupiłem omege. Pech nie pech po tygodniu obróciła mi się panewka na wale. Wał oddałem do szlifu, głowica była splanowana i sprawdzona na szczelonośc. Blok był osiowany. Kupiłem równiez nowe świece, kable zapłonowe, wszystkie paski, uszczelki itd. Auto odebrałem. Ale niestety chodzi jak stary typowy diesel, brak mocy a o spalaniu...
Kolego a znasz się w ogóle na silnikach bmw valvetronik? Skoro obróciło panewkę to mogło skopać nastawnik, zawory , krzywki i h,... wie co jeszcze, w ogóle silnik składałeś na blokady?
Jak pompa sprawna to i bez swiecy ten opelek odpali jak nie ma temperatur ponizej 0,a dokaldnie to chyba ponizej 3st zalacza sie system grzania swiec w tych Oplach. Głośny tzn,ze głosno klekotał jak na Diesla, mialem okazje jezdzić Vectrą z tym samym silnikiem i o niebo ciszej zachowuej sie silnik - tłumik w 2 seryjny. Coś czuje,ze panewka sie obróciła,...
Obrócona panewka lub nieszczelność w układzie smarowania- zużyty silnik :(
Jeżeli zgasł, a ty go odpaliłeś na pych to silnik do remontu. Albo rozrząd się przestawił i pogięło zawory (ale teraz nawet stukając raczej by nie pracował) albo panewka na wale się obróciła. Poziom oleju tego nie spowodował.
Coś mi tu śmierdzi :D Silnik przypuszczam wymieniony bo obróciło panewkę i nagle druga usterka :?: Jesteś w stanie podesłać numer nadwozia i jaki silnik został założony K9K ....... :?: Może być na PRIV.
Moim zdaniem panewka na wężu od chłodnicy się obróciła, trzeba fachowca, takiego co nie uwali wspomagania lewego stopu. ;)
Pacjent: Opel Cosa D 2011rok z silnikiem a14xer, obróciła się panewka na wale. silnik został zmieniony na b14xer. po tej naprawie auto pali i jeździ normalnie po za drobnym ale n ie akceptowalnym:) wyjątkiem. a mianowicie podczas jazdy z obrotami około 4tys zaczyna mrugać kontrolka silnika i rejestruje błąd p0300. po chwili zapala się kontrola trakcji...
Witam ponownie, Panowie czy miałby ktoś z Was momenty dokręcania stóp głównych i korbowodów do w/w silnika?? Albo jeszcze lepiej serwisówkę do tego silnika. Niestety auto po przejechaniu 60 tys km obróciło panewkę na drugiej korbie.
Trochę dziwną strategię stosujesz. Zamiast upewnić się, że np sprawne akumulatory i rozrusznik to rozbierasz silnik. Nic nie słychać żebyś próbował kręcić silnik odprężony. Nie wiemy, czy przypadkiem któryś cylinder nie wypełnił się wodą. Nie wiemy, czy wał nie obracał się po zdjęciu głowicy lub odprężeniu. Nie wiemy, czy wał obracał się przy zastosowaniu...
A jak myślisz, ile kosztuje wymiana? Silnik kupisz goły za około 2000. Do tego dojdzie rozrzad, olej, filtr, być może turbina do regeneracji i napewno jeszcze coś tam dojdzie. Robota jakieś 1500 u fachowca, u partacza może i 800, ale będziesz wracał co chwile z problemami bo przy przekladce nie poczyszcza dolotu, egr-u itp bo za takie pieniądze nie...
Przecież nie przez panewkę chodzi na 3 gary i traci moc, gdyby się zacierała, to silnik stanął by i nie dało by się obrócić wałem
Albo obrócił panewkę, albo ją wytopił. A że na liczniku ma tylko 80 kkm ?" ....hahhahhhhahah...."
Kiedy robiłeś remont? Jak z ciśnieniem oleju. Mogło obrócić panewkę na wale. Nic dziwnego że bez paliwa nie stuka.
E tam... takie opowiadania że panewka... Ustal gdzie i co ci stuka, jak nie podołasz to odprowadż auto do mechanika. Jeszcze nie widziałem w takim silniku żeby obróciło panewkę, a wykończyć panewki na wale złym stylem jazdy też nie jest tak łatwo. Pozatym piszesz że zastukało po mocnym przegazowaniu. To jest włoch, a one z reguły nie boją się wysokich...
Zależy który kanał jest zapchany ? Bo z reguły wychodzi, że przy zatkanym kanale ciśnienie powinno wzrosnąć a nie spadać . Ale wtedy obróci panewkę i będzie głośna praca silnika . :|
Już mam silnik w małych kawałkach. Diagnoza - zatarte + obrócone panewki korbowodowe na 2-3-4 cylindrze. Dodatkowo tłoki uderzały w głowicę.... są ślady na tłokach- więc nie wiem czy zawory są ok. Są ślady,ze 2-3 tłok uderzał w głowicę więc podejrzewam i potwierdzam możliwość ich spotkania z głowicą. Szkoda kasy na ponowny remont - tzn. szlif korb na...
tak mi przychodz na myśl ,że jeżeli stuka po nagrzaniu to może byc obrócona panewka korbowodowa ,luzów nie będzie ,proponuję odkręcic stopki i zobaczyc.
Renault Trafic 2.0 dCi 2008 rok, 114 KM, silnik M9R. Kupiłem używany silnik i teraz przeprowadzam jego remont. Chciałbym się dowiedzieć, jak prawidłowo zamontować tłoki. Czy strzałki na tłokach powinny być skierowane w stronę rozrządu czy w drugą stronę? Dodatkowo, jak powinien być zamontowany korbowód do tłoka, ponieważ jest tam otwór do smarowania...
Żadna. Przy obróconej panewce, korbowód won. Bo nie dość że ma otwór wybity, to jeszcze na 99% jest zgięty. Do tego dochodzi jeszcze zmiana masy, przy wtórnej obróbce - trzeba by wszystkie korbowody wyważać od nowa, do masy tego naprawianego.
Remont po obróceniu sie panewki na wale,wymiana wału,panewek,pierścieni(silnik był wczesniej po remoncie o czym nie wiedziałem przy kupnie,pierścienie musiałem kupić dorabiane bo po pierwszym szlifie były za małe o dwie setki,stare pierścienie były nadwymiarowe czyli po pierwszym szlifie,ja nie robiłem szlifu)silnik do samego remontu palił bez problemu...
panewka panewka monitor obrócić sharp obrócić
hyundai obrazu esp32 programowanie separacja galwaniczne sieć
Hannspree HSG1241 39 cali - specyfikacja i funkcje Peugeot 1.4 benzyna - tryb awaryjny, max 3000 obrotów