Zapali, miga lampka silnika, 5 razy dodajesz gazu tak aby silnik miał więcej niż 4000 obrotów.
Silnik krokowy po zalaczeniu zasilania do ECU wykonuje pelny cykl otwarcia/zamkniecia. Wiec odlacz akumulator na kilka min, podlacz go, uruchom silnik i czekaj. Obroty powinny sie ustalic na odp. poziomie. Pozdr Witek
Raczej pompa. Czyli nie problem z silnikiem tylko hamulce ci obroty zbijają :D
Witam.A co znaczy że przebiera?
Odczytać błędy to po pierwsze. Auto z LPG czy czysta benzyna? Zresetować korekty na sterowniku. Można to zrobić np. przy użyciu Autela, ale MES pewnie też potrafi. Sprawdzić szczelność dolotu, może lewe powietrze łapie. W ostateczności podmienić przepustnicę.
Witam dokładnie miałem taki same objawy w Nexii, no i wymieniłem silnik krokowy, który właśnie utrzymuje wolne obroty.
Sprawdz czujnik temp. wody na 99% walnięty,częsty objaw w tym modelu,miałem kilka takich przepadków,obserwując temp. wody na kompie widać jak skacze temp. ostatnio na ciepłym silniku temperatys "spadła do -30stopni"ciekawe co? a tym czasie komp załącza ssania o obroty w góre.
Na 90% przewody. Jeszcze mogą być świece (też warto byłoby je sprawdzić)
Do sprawdzenia: - pompa paliwa, - regulator ciśnienia paliwa, - wtryskiwacze.
Czy za wyjątkiem cieżkiego rozruchu występuje problem z mocą, szarpaniem czy falującymi obrotami?
Tak głupio spytam - filtr powietrza czysty?
Prawdopodobnie silniczek krokowy regulujący wolne obroty z tym ze w tym modelu nie wystepuje jako częsc zamienna jest razem z całą przepustnicą , spróbuj umyc przepustnice moze cos pomoze , a jeszcze inna możliwosc to ze zasysa lewe powietrze gdzies za przepustnicą.
To samo co w ŁOPLU MPI GM , sprawdzony potencjometr przepustnicy ?
Musiałby być przełącznik na 2taktowy lub 4taktowy bo inaczej pokaże o połowę mniejsze obroty
Witam.Sprawdz dokladnie cały dolot w poszukiwaniu nieszczelności,Sprawdz czy pęd powietrza podczas jazdy nie powoduje zdmuchiwania przez co auto będzie tracilo obroty i gasło.Pozdrawiam
Ty masz mechaniczną przepustnicę i klasyczny regulator (silnik z "grzybkiem" który się wysuwa lub chowa, zamykając lub otwierając dodatkowy kanał powietrzny - doprowadzenie powietrza pod przepustnicę). W twoim przypadku należało by zacząć od podpięcia się do Euroscana, wymontowania regulatora biegu jałowego (2 wkręty) i wykonaniu jego testu. Co do IMMO...
Z przekazu żony, która pojechała do diagnosty wychodzi na to, że wyskakuje błąd 3 wtrysku. Po usunięciu usterki dam znać czy to wystarczyło. Jeżeli masz żelowy sterownik (IAW 59F) wtrysku może to być jego wewnętrzne uszkodzenie programu
Ale niekoniecznie wszyscy maja od punto może akurat od punto wymaga większych obrotów.
Powinien działać dobrze bez przeróbek. W Punto na każdej z podwójnych cewek występuje jeden impuls na obrót silnika, podobnie jak w Maluchu z podwójną cewką.
Swiece, sonda. (nawet na wolnych ma oscylować w całym zakresie tylko wolniej niż na wyższych obrotach)
Sprawdź map sensor. Miałem tak w uniaku: była iskra, było paliwo a palić na ciepłym nie chciał, do tego trzymał wysokie i nierówne wolne obroty.
Przecież nie mam termostatu to jest II generacja więc sam decyduje kiedy się przełącza na gaz czyli po osiągnięciu odpowiedniej temperatury i po przekroczeniu odpowiednich obrotów...
Przyduś przepustnice ręką i zobacz czy wyrówna obroty.
To na 80% EGR
Zmierz napięcie na TPS - ma być 5V . Na sygnałowym około 0,65V - w stanie spoczynku przepustnicy. Z MAP-u odepnij wtyczkę , jakie będą wolne obroty?
Wtryski wchodzą jeśli kupisz barracudy. Nawet połączyć się je da bezpośrednio wężem 12mm. Podciśnienie w tym silniku jest zbędne, można popędzić bez lub z jak kto woli. Sonda lambda może być nie podłączona ale tak jak piszesz należy połączyć rozcięty przewód przy II generacji i ewentualnie podłączyć tam przewód fioletowy od staga. Zasilanie możesz wziąć...
Oczywiście, że się stanie... pomyśl trochę. No chyba, że przepniesz też sterowanie cewkami. Nie ma natomiast znaczenia kolejność przewodów na jednej cewce, czy 1 i 4 czy 4 i 1.
Ale jak to sprawdzałeś?Są jeszcze inne przyczyny falowania obrotów.
Czytałem że niby reduktory wytrzymują kilka lat. Zanim zdecyduję się na wymianę chciałbym sprawdzić co się da. Jak mam wydać pieniądze to na coś co wymaga wymiany bo bez sensu jest wymieniać dobre na dobre. Czy odkręcanie śruby przy reduktorze wpływa na obroty?
tak zostaje na obrotach po zmianie biegów
W Pandzie montowałem wspomaganie i maglownica zostawała stara. Miała jeden obrót więcej, ale w normalnym użytkowaniu nie miało to znaczenia.
A jaki obrotomierz do mojego punto potrzebuj, do ilu tys obrotów? Mam Punto 1995r 1.1 55kM
Witam Na gazie jest wszystko ok. Natomiast na benzynie imo obroty około 1600.
Instalacja Zwykła, Lovato, emulacja sondy lamobda ? niewiem nie mam pojęcia a jak to rozpoznac? prosze pomozcie bo naprawde denerwujące te obroty sa:(
Auto nie najgorzej poddaje się diagnostyce komp.
witam, membrana w parowniku starzeje sie pod wpływem czasu, zmian temperatury. Jeżeli jest sztywna to nie reaguje na zmiany podciśnienia w kolektorze ssącym i nie daje precyzyjnej mieszanki. Koszt zestawu naprawczego to około 90PLN, koszt regeneracji w warsztacie około 250PLN, a więc jeżeli nie potrafisz sam zregenerować parownika to w sumie lepiej...
Tak
dość to ciekawe co stwierdził. po pierwsze czy świeci się check? jeśli wiesz jak się sprawdza czujniki to proponuję sprawdzić czujnik temperatury i położenia wału. A ciepły trzyma obroty?
Odpal, rozgrzej i przytrzymaj 20 sek na obrotach >2500rpm
Tak zapala się lampka akumulator. Po podłączeniu miernikaka jest stale 12,2 v niezależnie od obrotów silnika.
Pompa paliwa albo silnik krokowy od wolnych obrotów
Co było powodem zaślepienia odmy.
Moim zdaniem źle wyregulował na małych obrotach
To jest ok. Wszystko rozbija się o to, że sterownik nie widzi Ci obrotów silnika.
W pierwszej kolejności do sprawdzenia czujnik temperatury silnika (są 2) i regulator wolnych obrotów.
Mimo wszystko sprawdź ręką przy przepustnicy, nie pedałem gazu, czy zjawisko jest takie samo i napisz!?
znajdz opornice do silnika .Tam są trzy oporniki i dioda . Zmostkuj diode i po problemie . Dodano po 1 A przy okazji powiedz wymieniales filtr pyłkowy ? Bo czesto jak nie wymieniany to brak przedmuchu i pali sie dioda lub opornica .
Sam rozwiązałem problem. Usterką był uszczelniacz na wtrysku przez który silnik dostawał dodatkowe paliwo i miał ciągle wysokie obroty. Pozdrawiam
Tak. Pierwsze co zrobiłem to pojechałem zatankować. Na wolnych obrotach chodzi znakomicie
Jak zaciągniesz hamulec, dasz 4 bieg i delikatnie będziesz puszczał sprzęgło silnik będzie utrzymywał wolne obroty?
Punto 1,2 60KM 2000rok (pierwsza seria)
a jezeli puscisz go np1 lub 2 bez gazu to obroty wracaja do 1000?
Prawidłowo wartości sondy powinny zmieniać sie od max. do min. (falować) w pełnym zakresie obrotów
wysokie obroty ale stałe czy falujące?
Silnik na monowtrysku? Czy masz już MPI?
Witam! Miałem taki sam problem w Fiacie Punto, gasł na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika lub spadały obroty, serwisant w trzecim serwisie wymienił zawór z silniczkiem krokowym na zasilaniu gazem tuż przed mikserem na zawór z śrubą regulacyjną. Ustało, chodzi super. Prawdopodobnie silnik krokowy zacinał się po rozgrzaniu.
A gdy zwiększysz obrotu silnika kontrolka gaśnie? I powraca do stanu "przygaszonego" gdy silnik pracuje na wolnych obrotach?
Jak leją wtryskiwacze, to nienaturalnie gorący będzie kolektor wydechowy. Będzie też nierówna praca silnika na jałowych obrotach.
Ja obstawiam pompę wodną .Uszkodzony wirnik na niej lub duży luz między wirnikiem a obudową i stąd brak obiegu na wolnych obrotach.
Ecu widzi obroty? Może to te nowe czujniki...
Sprawdź ciśnienie paliwa powinno być ok. 3,5 bar.
W moim problem trwał z 50kkm zanim się ujawnił czyli padła uszczelka. Jak teraz widać problem w układzie wodnym to raczej bym się pozbył gruza niech inny właściciel się cieszy :D Założę się że na wolnych lekko falują obroty.
Do sprawdzenia ciśnienie na pompie paliwa.
Teraz tak siedziałem i przyszło mi coś na myśl. Mianowicie, odnośnie tego przyspieszenia. Jest zaklejony przecież otór którym silnik zassysa powietrze, więcej jak połowa dolotu jest zaklejona taśmą, przecież przez to może słabo jechać na benzynie !?!? Obroty przekraczają 3,5tys a powietrza może mu brakować, skoro średnica jest zmiejszona o prawie połowę,...
Co to jest? Jakiś quiz? Diagnostyka wyłącznie na podstawie błędów? Nie wiemy czy sterownik w ogóle jest w trybie regulacji wolnych obrotów?
jakie maż ciśnienie na cylindrach, nie bierze czasem oleju
Wymontować i _porządnie_ wyczyścić z obu stron... jaki ECU widzi kąt otwarcia przepustnicy?
Po długich poszukiwaniach został znaleziony winowajca falujących obrotów. Był nim wariator.
witam , mam problem z fiatem punto , wchodzi na wysokie obroty prawie na maksa ale nie zawsze, co może być przyczyną?
mysle ze wykasowanie nic nie pomorze ja mam taki sam problem z fiatem seicento 1.1 gasnie mi na wolnych obrotach na bezynie a na gazie brc sequent 24 szarpie nie da sie jechac.w seswisie na komp.wskazuje uszkodzenie woln,obr.wymienilem przepustnice wraz z silnikiem krokowym i po skasowaniu bledow w serwisie kontrolka czek dalej swieci.u szpecow ktorzy...
Problem z alteranatorem rozwiazany jedna szczotka była juz za bardzo wytarta. ale czy z tego powodu by obroty falowały? prosze o rady dotyczace obrotów Dodam jeszcze ze podczas wciskania hamulca i obroty skacza
Również ten sam problem, rozwiązał ktoś?
Odłączyłem listwę wtryskiwacze na zmianę strzelają dawki paliwa potraktowałem powietrzem każdy osobno. Nie pomogło. Zauważyłem ze lepiej odpala jak się pojeździ trochę na benzynie. szarpie nadal ale dopiero jak się rozgrzeje dobrze jakieś 4 km nie oszczędzając. Wtedy przy zmianie biegu i dodaniu gazu występuje kilka szarpnięć a potem spokój. Może dodatkowa...
Tam jest uszczelka , rozkręć to i jak nie masz uszczelki zapasowej zastosuj silikon wysokotemperaturowy (czerwony). Może tam zasysać powietrze a że to pod przepustnicą to możesz mieć przyczynę takich obrotów.
Być może na obrotach jałowych to normalne w tym modelu aczkolwiek dziwne. Jak to wygląda po dodaniu gazy, ładowanie wraca?
Problem pojawił się dużo, dużo wcześniej. Kolega jeździł na niskich obrotach 1200-1400 obr na krótkich trasach?
Nie w aucie nie ma instalacji gazowej
Sprawdź sondę lambda, i silniczek krokowy:)
Bo podczas jazdy krokowiec benzyny zawiesza obroty żeby podczas zmiany biegu nie szarpało.
W moim punto z tego samego roku obroty tez robily co chciały. Pomogła wymiana czujnika temperatury cieczy chłodzącej
Nieszczelność np na czujniku położenia przepustnicy lub silniku krokowym może powodować takie losowe skoki obrotów czy to nie byłoby ciągłe ...
Nie wiem gdzie tankujesz, więc nic mi to nie mówi, że weszło za 21zł... czego - benzyny czy gazu? Napisz ile weszło litrów, a nie za ile złotych. Na jakim zasilaniu występują te spadki obrotów?
Czynnika było 440 g po wypompowaniu, niestety nie zapisałem jak wyglądało ciśnienie przy zwiększonych obrotach silnika.
Wtryski są sterowane bezpośrednio przez ECU i wszystkie są sterowane równolegle, z jednego wyjścia ECU. Z moich obserwacji wynika, że odłączenie jednego z wtryskiwaczy nie powoduje zauważalnej zmiany w pracy silnika na wolnych obrotach.
Jeśli to druga od góry w drugiej kolumnie na pierwszym obrazku to wychodzi na to że jest problem z wtryskiwaczem, bądź elektroniką sterowania wtrysków. Sterownik ustawia wtedy stan awaryjny i dlatego obroty falują.
Nie, to normalne zużycie alternatora do wymiany najpewniej szczotki oraz wirnik. Typowa usterka, alternator Magnetti Marelli, części poza regulatorem pasują od alternatora Fiat Punto 65A.
Dzięki, przynajmniej jedno mogę wykluczyć, jutro jadę na komputer może coś konkretnego wykaże, albo zelżeje mróz a punto samo się naprawi. :)
Mam problem z Fiatem Punto 2 2004. Silnik nie równo pracuje, ale po jakimś czasie po odpaleniu. Na zimnym silniku jest wszystko w najlepszym porządku dopiero po rozgrzaniu się obroty skaczą. Punto jest w gazie i zarówno na benzynie i gazie silnik zachowuje się dokładnie tak samo. W silniku została wyczyszczona przepustnica i wymieniony został silnik...
Bardzo krótko, gdyż wałki zaczynają momentalnie pracować na sucho, lepiej byłoby podnieść obroty silnika, ale to i tak zarzynanie silnika.
Jak w temacie, idzie to jakoś wyregulować, gaśniecie na skrzyżowaniach troche denerwuje. Może wystarczy podkręcić obroty biegu jałowego?
moze krokowy/nastawnik b.jal. sie wiesza
Powiem ci lepszy myk :) Koledzy na warsztacie mieli uno miał podobne objawy jak się zagrzał to gasł okazało się że pęknięty był bodajże tłok i po rozgrzaniu się rozszerzał i blokował:( Mam nadzieję że to tylko grobnostka w twoim przypadku:)
Cześć, od czasu do czasu zapala się kontrolka oleju czasem mruga a czasem się pali zawsze gdy obroty spadną poniżej 0.8tys powyżej 0.9tys nie pali się, czy to pompa oleju czy tylko czujnik szwankuje?? Czy czujnik w punto jest taki .... PARAMETRY CZUJNIKA: ROZMIAR KLUCZA 21 MM GWINT M 14 x 1.5 CIŚNIENIE 0.30 BARA ILOŚĆ STYKÓW 1 http://obrazki.elektroda.net/20_12868949...
Potrzebne są duże obroty? Ja bym wykorzystał silnik od hoverboarda jeśli wyższe obroty silnik np ze wspomagania kierownicy od punto np. Sterowniki do kupienia w dobrych pieniądzach silniki raczej też bez problemu dostępne.
O curwa ale masz świetny silnik. Jeżeli obniżysz mu ciśnienie do 13 atm (bar) to silnik zacznie palić 1,3 l/100 km. A tak na poważnie to czas wtrysku zależny jest od - temperatury silnika, ciśnienia w kolektorze ssącym. Napisz ile wynosi odczyt z MAP na wolnych obrotach.
pasowało by sprawdzic czego nie ma jak nie chce palic? obrotów, zasilania, cisnienia sterowniki tez tam leciały
Tylko nie wiem czy to ma znaczenie, skoro wszystko chodzi normalnie(jeździ i przyspiesza normalnie na gazie). Tylko sonda nie działa (brak odczytów na laptopie na gazie 0v) Poprzednie auto miałem na DT gas system. Poprostu w piołem kompa by sprawdzić jak jest ustawione wszystko i zaniepokoiło mnie to że lambda nie chodzi na obrotach.
Witam, mam Punto 1,2 8v. Obroty silnika falują na ciepłym silniku. Silnik krokowy wymieniony, gniazdo silniczka krokowego czyste, nowy termostat. Na zimnym silniku jest wszystko ok. obroty 1100, ale tylko jak sie rozgrzeje dostaje kopa na 2000 obr., i zaczyna bujać go pomiędzy 1500 a 2000. Może czujnik temperatury? Z góry dziękuje za pomoc.
damian2008 Zrobiłeś regulację obrotów na jałowym? Jeśli nie to trać więcej czasu, powodzenia.
Witam. Moje punto dziś nie chciało wkręcić się na obroty gdy jechałem na gazie Nwm jaka może być przyczyna tego przypatku Czy nie mam gazu Ale wątpię w to. Dzięki wielkie za pomoc i jakie kolwiek informacje
spadek obrót punto punto czujnik obrót punto nierówny obrót
hyundai obrazu kasowanie stanu licznika volvo silnika
firmware telefunken instrukcja cz340
Lokalizacja czujnika przedniej pokrywy Canon MF628Cw Jak włączyć filtrowanie czasu w Google na Androidzie?