Ktoś "wyregulował" wolne obroty. :)
Na dole jest jeszcze coś napisane. Podpowiem-to jest V-MOS i możesz go zastąpić innym, łatwym do zdobycia tranzystorem w obudowie TO-247 Dostałeś już wyśmienitą podpowiedź, ja takowej nie miałem, gdy ten regulator naprawiałem.
Przecież listwa z wtryskami wchodzi w kolektor a nie w głowicę. Pomiędzy kolektorem a głowicą powinno być uszczelnienie. Jak montujesz listwę na kolektorze to każdy wtryskiwacz ma oring który uszczelnia go od spodu w kolektorze ssącym.
sciagnelm obudowe filtra powietrza wraz z przeplywomierzem i praca taka sama nic sie nie zmienia To jeszcze nie świadczy o tym że MAF jest 100% sprawny, na piechotę nic nie poradzisz, pokuś się o diagnostykę
Renault Scenic nie wchodzi na obroty
Odchodzimy od tematu, próby przelewowej się nie zrobi, to ustaliliśmy. W czym może być jeszcze problem. Silnik chodzi równo, sondy też wydają się być w porządku. Przychodzi mi jeszcze do głowy przepustnica, ale silnik chodzi równo i ma w miarę równe obroty.
Zrób regulację zaworów!!!!!!!!!!!
Na postoju to samo wyje nie zależnie od obrotów w
Za wysokie obroty
cos z pedalem gazu , tak jak wyszlo w tescie. brak kontaktu, połączenia , przerwa w obwodzie. pewnie użyles wd 40 lub inne podobne co izoluje zamiast poprawiac kontakt.
Panowie a może wystarczy dociągnąć maglownice. Dojście od spodu, taka duża nakkrętka do dociągania zebnika. Wystarczy 1/4 obrotu
Trzeba podpiąć CLIP i zobaczyć co jest w parametrach , jakie napięcie widzi ECU, jakie ciśnienie na listwie,czy widzi obroty,
Kolega skończy bzdety pisać, Działała by dmuchawa na najwyższych obrotach.
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
No to ten regulator obrotów.
Nie ma tempomatu jak ruszę i puszcze sprzęgło dalej falują obroty.
gazu do oporu i w trasę Trzeba sprawdzić ustawienie sterownika od gazu, może przy określonych obrotach przełącza na PB
To uszkodzony regulator obrotów.
Czujnik wału. Sprawdź czy widzi obroty na ciepłym gdy nie może odpalić.
Nie jestem pewien ale chyba lucas.
I cała racja, jak pisze milejow. Czujnik obrotów silnika do wymiany, dostaje rozwarcia.
Wolne obroty ustawia się parametrycznie w komputerze wtrysku pozdrawiam
Hej, co może być przyczyną jak przy włączonej klimatyzacji nadwozie drży na biegu jałowym... Przyczyna może być złożona. Problem zapewne jest uszkodzona poduszka silnika ale ujawnia się po włączeniu klimy gdyż zapewne wzrasta obciążenie silnika i tym samym spadają jego obroty.
Jedyna rzecz która wpada mi do glowy to brak powietrza I ciepło,do jakiej wartości dochodzi przepływ powietrza po zadaniu 4000-4500 obrotów?
Poszukaj silniczek krokowy, możesz zobaczyć czy jak wypniesz kostkę to coś się zmieni i możesz jeszcze spróbować wypiąć kostkę w przepływomierzu czy będzie jakaś reakcja.
Koło zmiennych faz do wymiany, tak jak T5 napisał. W początkowej fazie klekocze tylko przy odpalaniu, im bardziej "zajechane" koło wtedy zaczyna klekotać cały czas, dodatkowo przepustnica do czyszczenia, wtedy rozwiążą się problemy z obrotami.
Warto sprawdzić ustawienie rozrządu, jak wyżej napisano. Od siebie dodam, że warto sprawdzić zawór EGR, nie wiem jak w tym modelu, ale w niektórych dci i dti, odpadają dekielki z zaworów egr i mógł akurat wpaść pod zawór ? przez to dziwne obroty, hałasy i dymienie?
Twój mechanik opowiada same głupoty. Miałeś podłączyć clipa i sprawdzić jakie są obroty. A także czy da się nim podnieść obroty. I co ?
witam Kolego jeżeli wentylator się nie włącza to na ciepłym obiegu robi się duże ciśnienie czynika, czujnik ciśnienia wychwytuje małe ,duże ciśnienie i włącza lub wyłąncza sprężarkę. Proponował bym sprawdzić wentylator i oczywiście ciśnienia pracy czynika na wysokich obrotach.
Potencjometr przepustnicy
Witam -- w 1.9 dci trzeba co jakiś czas regulować luzy zaworów ssący 0.20 wydechowy 0.40 jak się nie domykają na ciepłym silniku to może to jest powodem nierównej pracy i wykazuje skoki ciśnienia bo zmieniają się obroty
Nie podniesiesz obrotów Clipem
Na postoju przepływomierz pokazuje 10,2 g/s już drugi podmieniłem i brak jakiej kolwiek reakcji , jedynie co mi pokazuje błąd od wentylatora dtc9570 może to być zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika w renault ? , jedynie teraz co zauważyłem po nocnym postoju na zimnym to wolno wkreca się na obroty przerywa
Kolego mam ten sam problem tylko ze w sceniku z 99 r z silnikiem dti. Pod pięcie pod komputer wykazało problem z potencjometrem gazu. Wogóle pedał nie reagował odpiołem wtyczke wyczysciłem wtyki to teraz wkręca sie na obroty po nacisnięciu pedała hamulca obroty spadają
Zapaliła mi się kontrolka z prawej strony, pomarańczowy kwadracik z zygzakiem w środku i podwyższyły się obroty. Auto renault megane scenic rok 1998, benzyna lpg , silnik 1.6.
Sterownik po rozgrzaniu widzi 92 stopnie ciśnienie pompy przy 3000 obrotów 650Bar Turbo pompuje
Pompa wspomagania to w domyśle pompa hydraulicznego wspomagania kierownicy. Której w tym samochodzie nie ma, bo wspomaganie kierownicy jest elektryczne. Za niedługo podciśnieniowe wspomaganie hamulców też odejdzie do lamusa. W moim niedawno kupionym autku serwo hamulców jest elektryczne. Serwo może być uszkodzone w ten sposób, że po wciśnięciu pojawia...
Na bezynie i na gazie jest dokladnie to samo. Obroty sa podwyzszone.
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
Nie wiem. Mechanik twierdzi że zassało olej do komory spalania i dla tego wszedł na takie obroty.
mam problem Renault Scenic 98 silnik 1.6 , silnik wchodzi na wysokie obroty , wymieniony silnik krokowy , przepustnica, wszystkie wężyki powietrza i jest bez zmian dalej chodzi na wysokich obrotach macie jakieś pomysły ?
Cześć, ostatnio wpadła mi w ręce lewa część wyświetlacza do Renault scenic II(bez wyświetlacza radia, tylko kontrolki, prędkość ,obroty i mały wyświetlacz literowy). Chciałbym włączyć go na stole, mógłby ktoś podesłać znaczenie pinów ?
Jakim programem można przeczesać Landirenzo lambda control system 2-v05/2 Użyłem dwóch programów z elektrody i nic. Auto nie ma wolnych obrotów na gazie(Renault scenic 1,4) Z góry dziękuję za podpowiedź
obroty ma ustawione na 750 Jak? Jakie obroty widzi sterownik?
Renówki to taka marka która sama sie naprawia ;) Sama sie psuje po chwili się naprawi nic nie zrobisz ;) A jak problem bedzie sie powtazał odłącz na 15 minut akumulator i pozostaw auto aby zagrzał się do właczenia wentylatora chłodnicy. jeżeli nie to czujnik temp. "raflin2" dlaczego chcesz zmieniac te obroty 1100 to obroty na ssania a 700 to prawidłowe...
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
Wymień impulsator w skrzyni A gdzie to to jest? A jeśli jest, to co ma do obrotów silnika?
Najpierw sprawdź i napisz rezultat. I nie pisz PW, bo i tak nie odpowiem tam.
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
Super tamto auto oddałeś a to sprzedasz. Ciekawe tylko czy za niewielą kwotę czy będziesz udawać że wszystko super.... A buczenie wcale nie musi być od skrzyni. Obroty zobacz czy nie spadają...
Witam prawda taka jest ze nie sprawdzałem
Nie jestem pewien czy sprzegło jest do wymiany czy co ? Czy jest jakis sposób na sprawdzenie sprzegła ? Podczas ruszania na 1 szarpie,ale na innych biegach wszystko jest okej. (Renault Megane Scenic 1998 1,6 8v bez klimy , bardzo słabo wyposarzona -nawet nie mam licznika obrotów )
No lekko za wysokie ale ja bym nie panikował, obrotomierz to nie sprzęt pomiarowy ;) jakkolwiek by to nie brzmiało, trzeba by podpiąć kompa i sprawdzić co widzą czujniki. (temp, obroty, silnik krokowy).
Komputer błędów nie wykrył , jakie ciśnienie paliwa przy rozruchu kiedy nie zapala,czy widzi obroty wału to na pewno wykrył.
Ja mam pomysł :D Oddać samochód do kogoś kto ma jakąkolwiek wiedzę elektryczną i trochę zdrowego rozsądku i wiadomości z zakresu podstaw fizyki której niestety tobie brakuje :cry: Jak wentylator leży obok na siedzeniu to jak ma chłodzić rezystor ? Czy słyszałeś kiedyś że jak się połączy oporność w obwód to się grzeje ? ( patrz żarówka) Jak myślisz dlaczego...
Ustaw na nowo zawory najlepiej w serwisie. Mogą się nie domykać co osłabi silnik i przy np. chodzącym wentylatorze obroty będą spadać.
Bardziej przwdopodobye że to czujnik tęperatury silnika uszkodzony dając stałą oporność dla tęperatury ok 40 stopni (brak podwyższonych obrotów dla zimnego, za wysokie obroty na ciepłym)
Sprawdziłeś czy pasek od alternatora nie jest luźny? I jakie napięcie akumulatora na włączonym silniku bez obciążenia i pełnym obciążeniu? I jaki przebieg ma ?
Objaw jak dla czujnika obrotów wału.
Podepnij clip Np. wężyk przy dolocie
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
Przecież masz dwa czujniki Podjedź do mnie
znalezienie usterki trwało 3 miesiące ale to temat na napisanie książki . Kolego skoro podczas kręcenia pompka paliwa się załącza to sterownik widzi obroty.
Immo było już parę lat wstecz wycinane. Kontrolka mrugała ale nie było żadnych problemów od tego czasu. Teraz tez mruga. Ale auto nie odpala. Czasem jest tak ze już odpala wchodzi na sekundę na obroty i gaśnie.
Witam kolego miałem scenika i tak samo się zachowywał u mnie wystarczyło wymienić czujnik temperatury on po prostu wariował i obroty skakały koszt 40 pln. Pozdrawiam
Witam, z nudów i ciekawości sprawdziłem sobie opór świec żarowych - wyszło mi 4 x ∞ Czyli świece spalone jak się domyślam. Czy nie powinien wylecieć jakiś błąd świec? Auto zdaje się ładnie odpala, po dwóch obrotach wałem.
tak odpowietrzyłem samochód normalnie odpala tak jak zawsze lecz kontrolki nadal się świecą a przy wyższych obrotach podczas jazdy gaśnie silnik.
Za wolne obroty odpowiada ten fabryczny.
Witam mam podobny problem u mnie autko zapala normalnie jak jest zimny około1500obr jak się rozgrzeje obroty wąchają się rożnie od 1500do2500 lub 2500do3500 nawet nieraz od500 do 3500 jest rożnie jak jadę na2500 wciskam sprzęgło najpierw wzrastają do 3500 dopiero maleją i różnie się zatrzymują autko jedzie jak by chciało a nie mogło spalanie wzrosło...
Przeglądnąłem to forum i wyczytałem, że za falujące obroty odpowiada jakiś krokowiec. Sprawdź to.
No ciężko tak coś stwierdzić, musiał byś sprawdzić czego brakuje podczas kręcenia, najpierw czy sterownik widzi obroty silnika, czy pompa paliwa podaje itd.
Wymieniłem tranzystor na IRFP2907PBF Tranzystor N-MOSFET 75V 177A 330W TO247AC - jak widać zdecydowanie wyższe parametry pracy jak oryginał no i dmuchawa chodzi raczej na takich samych obrotach. Zobaczymy jak długo.
POMOCY!! Dzisiaj kupiłem samochód Renault Scenic 1.9 tdi. Po przejechaniu ok 60 km samochód dostał bardzo wysokich falujących obrotów i kopci na czarno. Co mam zrobic?
Tylko dlaczego silnik schodził z obrotów aż zgasł ? Bo był taki objaw że z 3 trazy jakby coś szarpnęło a potem silnik po prostu schodził z obrotów aż zgasł.
Sprawdź szczelność kolektora ssącego i układu dolotowego, może są jakieś pęknięcia które powiększają się po nagrzaniu, ja sprawdzałem tak - odłączyłem rurę dolotową od filtra powietrza i na wolnych obrotach powoli zatykam rurę ręką po całkowitym zatkaniu silnik powinien się dusić a nawet zgasnąć jesli układ jest szczelny jeśli nie na pewno masz nieszczelny...
Witam! Panowie mam problem jak koledzy wyżej z falującymi obrotami w scenicu 1,9dci 2001r tylko ze u mnie na zimnym silniku chodzi równo dopiero po przejechaniu paru km jak silnik się zagrzeje to zaczynają falować,dodam ze jak się zwiększy obr powyżej 1000 obr czuć to falowanie,i potrzebuje pomocy od czego zacząć czego szukać aby ten problem wyeliminować...
Jeśli masz plastikową obudowę termostatu to mogła popękać wewnętrznie pod wpływem temperatury i tam się mieszają płyny. Sprawdź jeszcze stan oleju, jeśli na korku wlewu i bagnecie będzie musztardowa maź po usunięciu usterki wymień też olej. Dodano po 4 Panie moderatorze proszę czytać ze zrozumieniem a potem dawać ostrzeżenia! Nie napisałem że olej może...
Sprawdź napięcie ładowania i jakie dochodzi do immo. Możliwe że jakiś kabel nie łączy i immo pokazuje błąd zasilania. Dlatego po zwiększeniu obrotów napięcie ładowania rośnie i immo dostaje poprawne zasilanie - tzn powyżej minimalnego.
Wymiana filtra nie zaszkodzi, ale nic już nie wymieniaj na czuja :).
Na pracującym silniku pryśnij plakiem w okolicy przepustnicy powietrza zobaczysz czy obroty się zwiększą, często lecą uszczelki.
Czyli jeśli wymienię silnik krokowy lub sterownik ewentualnie obie części i obroty i ładowanie winno wrócić do normy ?
jak masz typową mechaniczną pompę to sygnał bierze z czujnika obrotów ze skrzyni biegów
Pewnie strzelona dioda.
Witam.Mam problem z nadmuchem w Renault Scenic 2002 1,9 dci klimatronic.Nie mogę wyłączyć,ani zmniejszyć(wyłączyć mogę kluczykiem ) nadmuchu chodzi cały czas na maxa-sterowanie działa,na wyświetlaczu wszystko się ustawia(temperatura, obroty)Wymieniłem przekażnik.Pozdrawiam.
To poproszę o podpowiedź jak zrobić to off , powiem tak mechanikę ogarniam ale elektroniki już nie bardzo . Dodano po 3 Jakiś czas temu miałem podobny problem też w scenicu ale jeden z użytkowników przysłał mi kod cztero cyfrowy który wbijalo się przyciskiem zamykania i było ok teraz też takiego kodu szukam . to był starszy typ,tu nie ma czegoś takiego...
Ja bym pomierzyła podciśnienie w kolektorze. Skoro faluje to widocznie jest za mąae i automatycznie obroty chcą być za duże.
Ciśnienie na wolnych obrotach jest od około 260 do 320 bar,przy dodaniu gazu rośnie ,dopiero przy 2500 obrotów zaczyna skakać i auto przerywa.
Cewki są cztery więc raczej nie wszystkie naraz szwankują. Objawy typowe dla uszkodzonego czujnika położenia wału. Należało by sprawdzić czy wtedy gdy nie chce palić widzi obroty silnika.
Pierwsze co sprawdzić to czy widzi obroty wału, wtryski na przelewy, ciśnienie paliwa, standard jednym słowem. Potrzebny ktoś z komputerem i myślącą głową.
Najlepszym i najszybszym sposobem jest kupno używanego alternatora, do tego samochodu kosztuje grosze.
Zrobiłeś adaptację?
Teraz jadąc zauważyłem nagły spad obrotów przy zmianie biegów na mniejszy nawet do zera
Luzy zaworowe sprawdzone i są dobre.Jeśli chodzi o obroty biegu jałowego to po odpaleniu zimnego silnika są na poziomie 1100,po rozgrzaniu silnika schodzą do 500-600.Natomiast jeśli odpalam na ciepłym silniku to muszę lekko przytrzyać na pedale gazu żeby odpalił i obroty trzyma też 500-600.
Poszukaj nieszczelności kolektora sacego.
Temat do zamknięcia. Scenic pracuje równo i nie gaśnie, nie czuć benzyny. Problem był w rozrządzie - przestawione wałki rozrządu o 2 zęby. Ktoś wcześniej ustawiał na ślady z mazaka i coś pomylił (błąd paralaksy). Dziękuje za zainteresowanie.
Jest jakaś szansa na pomoc ?
Przetarty przewód dodatkowego powietrza, jest on za kolektorem dolotowwym. Pozdrawiam
Diagnostyka robiona ? parametry "live" przeglądane ? widzi obroty silnika ? ciśnienie paliwa ? itp.
ale jeszcze sprawdź szczelność wydechu z pod kolektora ssącego A możesz nas oświecić co to jest "wydech z pod kolektora ssącego" ?.
ale tylko na wolnych trzesie obrotami,czy pozniej tez ma inne objawy?na neutralu po przygazowaniu?
renault scenic obrót obrót silnik renault scenic renault wysoki obrót scenic
cewka pompa technics stereo amplifier zmniejszenie amplitudy sygnału
dobre sklepy elektroniczne online dobre sklepy elektroniczne
Jak odblokować urządzenie bez PIN i e-maila? Aktualizacja firmware Sony KDL-32EX500: Jak to zrobić?