wyje nie zależnie od obrotów w Nie zmienia się zależnie od obrotów silnika?
Nie jestem pewien ale chyba lucas.
Zrób regulację zaworów!!!!!!!!!!!
Proponuje sprawdzić przepustnice czy niema nagaru może być przyczyną falowania obrotów silnika .
I cała racja, jak pisze milejow. Czujnik obrotów silnika do wymiany, dostaje rozwarcia.
Wymień impulsator w skrzyni A gdzie to to jest? A jeśli jest, to co ma do obrotów silnika?
Czujnik wału. Sprawdź czy widzi obroty na ciepłym gdy nie może odpalić.
Witam Szukam kogoś w Gorzowie lub okolic, kto posiada Clipa do Renault Scenic 3. Mam Renault Scenic 3, 1.4 TCe, 2009 r. Potrzebowałbym podnieść nieco obroty jałowe silnika i zrobić ogólną diagnostykę.
Zawory czasem nie są regulowane samoczynnie tzn hydrauliczne? Jeśli tak to sie ich nie ustawia , pomijając możliwość błędnego montażu czy zatkania układu paliwowego pozostaje wykasowanie pamięci usterek ze sterownika i ponowne ich odczytanie. Zdarzało mi się że trzeba było na chwilę zdjąć klemę , wtedy silnik odzyskiwał wolne obroty i równą pracę .
No lekko za wysokie ale ja bym nie panikował, obrotomierz to nie sprzęt pomiarowy ;) jakkolwiek by to nie brzmiało, trzeba by podpiąć kompa i sprawdzić co widzą czujniki. (temp, obroty, silnik krokowy).
Może kanały powietrzne zabrudzone ,dlatego nie pracuje jak powinien .Miałem ostatnio ten sam problem wymiana krokowca nie pomogła,mimo,że wykazało jego błąd ,dopiero czyszczenie dało efekt i na starym krokowcu obroty wróciły do normy.
mam problem Renault Scenic 98 silnik 1.6 , silnik wchodzi na wysokie obroty , wymieniony silnik krokowy , przepustnica, wszystkie wężyki powietrza i jest bez zmian dalej chodzi na wysokich obrotach macie jakieś pomysły ?
Odpowiadajac na pierwsze pytanie upewnij sie ze płynu w zbiorniczku wyrównawczym masz do poziomu max jak jest malo plynu lub uklad zapowietrzony w nagrzewnicy znajduje sie powietrze i nie ogrzewa auta. Mozesz odpowietrzyc uklad odkrecajac korek zbiorniczka wyrównawczego, silnik włączony dmuchawa na maxa (4) i ciepły nawiew. Co do "zamulania" nagrzewnicy...
-jedna z cewek,przykręcone na pokrywie zaworów -ciasne zawory
Wymiana filtra nie zaszkodzi, ale nic już nie wymieniaj na czuja :).
Cewki są cztery więc raczej nie wszystkie naraz szwankują. Objawy typowe dla uszkodzonego czujnika położenia wału. Należało by sprawdzić czy wtedy gdy nie chce palić widzi obroty silnika.
No ciężko tak coś stwierdzić, musiał byś sprawdzić czego brakuje podczas kręcenia, najpierw czy sterownik widzi obroty silnika, czy pompa paliwa podaje itd.
tak odpowietrzyłem samochód normalnie odpala tak jak zawsze lecz kontrolki nadal się świecą a przy wyższych obrotach podczas jazdy gaśnie silnik.
Na bezynie i na gazie jest dokladnie to samo. Obroty sa podwyzszone.
sciagnelm obudowe filtra powietrza wraz z przeplywomierzem i praca taka sama nic sie nie zmienia To jeszcze nie świadczy o tym że MAF jest 100% sprawny, na piechotę nic nie poradzisz, pokuś się o diagnostykę
To poproszę o podpowiedź jak zrobić to off , powiem tak mechanikę ogarniam ale elektroniki już nie bardzo . Dodano po 3 Jakiś czas temu miałem podobny problem też w scenicu ale jeden z użytkowników przysłał mi kod cztero cyfrowy który wbijalo się przyciskiem zamykania i było ok teraz też takiego kodu szukam . to był starszy typ,tu nie ma czegoś takiego...
Witam mam podobny problem u mnie autko zapala normalnie jak jest zimny około1500obr jak się rozgrzeje obroty wąchają się rożnie od 1500do2500 lub 2500do3500 nawet nieraz od500 do 3500 jest rożnie jak jadę na2500 wciskam sprzęgło najpierw wzrastają do 3500 dopiero maleją i różnie się zatrzymują autko jedzie jak by chciało a nie mogło spalanie wzrosło...
Zapaliła mi się kontrolka z prawej strony, pomarańczowy kwadracik z zygzakiem w środku i podwyższyły się obroty. Auto renault megane scenic rok 1998, benzyna lpg , silnik 1.6.
Warto sprawdzić ustawienie rozrządu, jak wyżej napisano. Od siebie dodam, że warto sprawdzić zawór EGR, nie wiem jak w tym modelu, ale w niektórych dci i dti, odpadają dekielki z zaworów egr i mógł akurat wpaść pod zawór ? przez to dziwne obroty, hałasy i dymienie?
Diagnostyka robiona ? parametry "live" przeglądane ? widzi obroty silnika ? ciśnienie paliwa ? itp.
Złącze jest na skrzynce z bezpiecznikami, poniżej kierownicy z lewej strony. Bez interfejsu nie dasz rady. Jakiś błąd z pompą paliwa - skoro nie działa Ci poprawnie pompa paliwa to jak ma silnik poprawnie pracować?
Sprawdziłeś czy pasek od alternatora nie jest luźny? I jakie napięcie akumulatora na włączonym silniku bez obciążenia i pełnym obciążeniu? I jaki przebieg ma ?
Ustaw na nowo zawory najlepiej w serwisie. Mogą się nie domykać co osłabi silnik i przy np. chodzącym wentylatorze obroty będą spadać.
czy masz na myśli czujnik obrotów wału znajdujący się pomiędzy blokiem silnika a skrzynią biegów ?
Witam kolego miałem scenika i tak samo się zachowywał u mnie wystarczyło wymienić czujnik temperatury on po prostu wariował i obroty skakały koszt 40 pln. Pozdrawiam
mam problem z tym autem,wyskakuje błąd DF036 związany z potencjometrem pedału gazu.po wymianie na używany przez pewien czas było w porządku a teraz trzyma obroty 1500obr/min i silnik nie reaguje na pedał gazu.
ECU steruje silnikiem krokowym biorąc pod uwagę temperaturę silnika. Podejrzewam, że może też być problem gdzieś na stykach i stąd takie wahanie obrotów. Zawsze takie objawy miałem w momencie zabrudzonego silnika krokowego. Przepustnica to jedno, ale pozostaje krokowiec.
Sprawdź napięcie ładowania i jakie dochodzi do immo. Możliwe że jakiś kabel nie łączy i immo pokazuje błąd zasilania. Dlatego po zwiększeniu obrotów napięcie ładowania rośnie i immo dostaje poprawne zasilanie - tzn powyżej minimalnego.
Czujnik.Regulator.:D
Witam. Czujnik kupiłem nowy nie mierzyłem oporu.
Tylko dlaczego silnik schodził z obrotów aż zgasł ? Bo był taki objaw że z 3 trazy jakby coś szarpnęło a potem silnik po prostu schodził z obrotów aż zgasł.
silnik jest 1,6 w benzynie
Posprawdzać czystość wtryskiwaczy, posprawdzać kostki wtryskiwaczy.
Regulacja zaworów
Odchodzimy od tematu, próby przelewowej się nie zrobi, to ustaliliśmy. W czym może być jeszcze problem. Silnik chodzi równo, sondy też wydają się być w porządku. Przychodzi mi jeszcze do głowy przepustnica, ale silnik chodzi równo i ma w miarę równe obroty.
ale jeszcze sprawdź szczelność wydechu z pod kolektora ssącego A możesz nas oświecić co to jest "wydech z pod kolektora ssącego" ?.
Może być wina mycia silnika, sprawdź kostkę komputera wtrysku, a co do tych mas to nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Masa silnika jest koło miarki oleju - na wsporniku alternatora. Proszę o poprawienie pisowni, wielkich liter oraz znaków interpunkcyjnych.
bass13ss - podaj jaki masz silnik, jakie obroty na 3 (zadany manualnie) i 4 biegu przy prędkości np 100km/h Smród - przyblokowane klocki hamulcowe?
Renówki to taka marka która sama sie naprawia ;) Sama sie psuje po chwili się naprawi nic nie zrobisz ;) A jak problem bedzie sie powtazał odłącz na 15 minut akumulator i pozostaw auto aby zagrzał się do właczenia wentylatora chłodnicy. jeżeli nie to czujnik temp. "raflin2" dlaczego chcesz zmieniac te obroty 1100 to obroty na ssania a 700 to prawidłowe...
W jaki sposób sprawdziłeś potencjometr?
Zabrudzenie przepustnicy i silnika krokowego daje objawy destabilizacji obrotów tj.pływania. Wyczyść w/wymienione,jeśli to nie pomoże,będziemy zastanawiać się dalej.
Czy rozwiązałes juz problem z obrotami? Znalazłeś przyczynę padnięcia regulatora ponownie?
Scenic MKIII?? Nie ma takiego auta. A zdradzisz nam tajemnice jaki tam silnik jest?
Renault scenic wymieniłem rozrząd silnik 2.0 16 v z kołem faz rozrządu wszystko na blokadach samochód normalnie odpalił jezdził po jakimś czasie zaczoł tracić moc przy 3000 obrotów tracił moc po chwili się zatrzymał i po rozebraniu okazało się że nastąpiła kolizja z 3 tłokiem tylko że ustawienia rozrządu została na miejscu czy to możliwe że zakupiłem...
Przyczyna może być złożona. Problem zapewne jest uszkodzona poduszka silnika ale ujawnia się po włączeniu klimy gdyż zapewne wzrasta obciążenie silnika i tym samym spadają jego obroty. A po wlaczeniu klimatyzacji nie powinny się obroty podnosić tak aby silnik nie wchodził w wibracje?
Objaw jak dla czujnika obrotów wału.
Ja bym pomierzyła podciśnienie w kolektorze. Skoro faluje to widocznie jest za mąae i automatycznie obroty chcą być za duże.
Kiedyś miałem podobną sytuacje w fordzie transicie tylko kontrolki sie nie zapalały i okazało się że jest urwana poduszka silnika.
Parownik wali zmarznietym gazem na maxa i "zalewa silnik". Membrana jest juz z "kartonu". Powód tego szarpania na niskich obrotach podczas jazdy ??
Jak obroty spadają po wciśnięciu pedału sprzęgła, sprawdziłbym czy sprzęgło radzi sobie z rozłączaniem napędu, bo to bardzo dziwne. Wymień przewody koniecznie, sprawdź świece. A skoro na ciepłym silniku obroty tylko wariują, sprawdź silnik krokowy koniecznie, bo ja tak miałem w nubirze, że dopiero na ciepłym silniku tak się działo.
Walczyłem z podobnym przypadkiem po gaziarzach. Pocięli nie te przewody co trzeba, poskręcali byle jak i zaizolowali tak że prawie nie było widać ingerencji.
patrzyłem u siebie w samochodzie ale ten model silnika nieposiada egr także wykluczam to że te obroty tak spadają To skoro nie potrafisz podać nam typu silnika to chociaż zrób kilka fotek żeby było wiadomo o jakim silniku rozmawiamy
Witam, mam problem z silnikiem Renault Scenic 1.9 dci, który ma równe obroty ale cały się trzęsie, razem z karoserią, jaki może być powód takiej pracy napędu. https://www.youtube....eature=youtu.be
Rozrząd parametry oraz odczyt błędów był sprawdzany clipem a nie jakimiś magicznym urządzeniem
Witam. Mam problem z niskimi obrotami zarówno na Gazie jak i na benzynie, 500 obrotów przebieranie silnika, ponieważ jest to automat jak sie załączy skrzynię to gaśnie. Co może być przyczyną takiego zachowania się silnika?
0,9 bar na wolnych obrotach po rozgrzaniu, takie jest minimalne ciśnienie oleju dla tego silnika, i od sprawdzenia tego zacznij.
Sprawdziłem jeszcze jedną rzecz czy jest napięcie na wtyczce do krokowca i okazało się że jest ale tylko na jednym pinie a na drugim jego niema ten kabel idzie aż do ecu , wygląda na to że nie mam pełnego sterowania silniczkiem , silniczek dostaje impuls po przekręceniu stacyjki w pozycję on , żeby się zamkną a nie dostaje impulsu na otwarcie . Jutro...
Zmienić mechanika. Sprawdź szczelność pomiędzy przepustnicą a kolektorem ssącym. W parametrach widać np. jakie obroty chce mieć sterownik silnika. Skoro pseudo-mechanik potrafi odczytać tylko błędy to szkoda dawać mu auto.
O dziwo dzisiaj autko odpaliło, ale silnik nie pracował jak powinien. Dławił się jak mu dodawałem gazu. I znowu powtórka z rozrywki to znaczy że znowu go kilka krotnie prze gazowałem i na wyższych obrotach usłyszałem jak by strzelił delikatnie w wydech i silnik odzyskał moc ale ciekawe na jak długo. Bardzo proszę o odpowiedź. Pozdrawiam.
Czy może ktoś z szanownych urzytkowników miał do czynienia z regulacją przepływomierza? Mam na myśli przepływomierz z przegrodą spiętrzającą i regulację napięcia sprężyny cofającej klapkę. Problem mój dotyczy auta Mazda 626 2.0i 8v 90r, w którym taki właśnie przepływomierz występuje wyprodukowany przez Nippon Denso. Kłopot mój zaczął się kiedy "pewien...
Koło zmiennych faz do wymiany, tak jak T5 napisał. W początkowej fazie klekocze tylko przy odpalaniu, im bardziej "zajechane" koło wtedy zaczyna klekotać cały czas, dodatkowo przepustnica do czyszczenia, wtedy rozwiążą się problemy z obrotami.
Czy mam rozumieć że jedno z drugim nie ma związku? I czy takie lądowanie jest prawidłowe? Silnik krokowy jest elektryczny
Przyczyną możliwe że było wymieszanie castrola z mobilem
Plus po stacyjce z wtrysków benzynowych. Obroty sterownik może czytać z impulsów wtrysków benzynowych. W czym problem silnik przekladasz, a elektryka się zostaje. Nic nie zmieniasz.
Co do dźwięku to nagraj go i wrzuć do posłuchania.
Tego typu błąd w tym aucie nie objawia się w ten sposób. Kontrolka o której pisze autor odpowiada za kontrolę spalin. A skład mieszanki ma wpływ na odpalanie. Chociaż moim zdaniem odpalanie jest związane z czymś zupełnie innym. Warto zwrócić uwagę, że oprócz checka jest inna kontrolka, hmm. A zupełnie inną rzeczą jest to, że zdarzyło się to podczas...
Podejrzewam że padł czujnik temperatury silnika , podobnie miałem .Czujnik pokazuje że silnik zimny to daje jak na zimnym (Sanie) i zalewa śmierdzi paliwem . Tak u mnie było wymieniłem czujnik temp. silnika i problem ustał do dzisiaj.
Obroty jałowe to znaczy wolne obroty silnika czyli takie gdzie silnik pracuje bez dodawania gazu. Teraz rozumiem z tym kasowaniem liczników wygląda to na uszkodzenie elektroniczne samego licznika. Zimne luty lub uszkodzona pamięć i przy niskiej temperaturze się resetuje. Akumulatory nie zamarzają - elektrolit w nich ma zbyt wysokie stężenie by zamarzł...
przed sierpniem.I tak przy okazji jeszcze jedno pytanko.Skąd idzie sygnał obrotów silnika do obrotomierza na liczniku w 1.9 dti ze sterownikiem bosch.Z alternatora czy ze sterownika silnika?
Witam, Samochód Renault Scenic 1.6 16 v 2000r, benzyna, przebieg 145tyś km W skrócie: Mam taki problem, że nierozgrzany silnik nie schodzi z obrotów i traci moc. Po kilku minutach, paru odpalaniach i przegazowaniu problem zanika. Sytuacja krok po kroku 1. Odpalam samochód rano -> bez problemów, obroty na luzie w temp. okolo 5st w granicach 1500. 2....
sprawdz końcówki w kostkach połączeniowych (kabina silnik) i czy nie jest przetarta instalacja na wysokości styku skrzyni biegów z silnikiem. może nie obyć sie po naprawie bez skasowania usterki
Kolego w tych silnikach leciały czujniki obrotów walu korbowego. czujnik kosztuje w granicach 50-100zł ja bym zaczął do tego.
Czy w tym silniku reguluje się zawory. Nie
Odczyt z czujników: Temperatura cieczy, obciążenie silnika, prędkość pojazdu, napięcie ładowania (pobór prądu), ciśnienie cr .....
Na pracującym silniku pryśnij plakiem w okolicy przepustnicy powietrza zobaczysz czy obroty się zwiększą, często lecą uszczelki.
Witam wszystkich. Mam problem z ciśnieniem oleju w Renault Scenic 2 1,6 16v. Ciśnienie zmierzone manometrem na rozgrzanym silniku na biegu jałowym spada do 0,5 bara, po zejściu z obrotów spada do 0,4 bara i się podnosi do 0,5. W silniku zostały sprawdzone panewki główne i korbowodowe oraz zmierzony wał korbowy. Wszystko ok. Nawet wymienione zostały...
Jak nie będzie palił to odepnij mu czujnik temperatury i wtedy spróbuj zapalić.Jak nie pomoże to trzeba popatrzeć na parametry podczas rozruchu i po rozruchu (może nie widzi obrotów z czujnika wału )
spalanie jest rzędu 15 litrów wraca do normy od około 1200 obrotów. Nieszczelny zawór, zawory
Zakłócenia w odbiorze polegające na piszczeniu tym większe czym większe obroty silnika. Prawdopodobnie brak pojemności kondensatora. Proszę o podpowiedź gdzie usytuowany jest kondensator?
Na postoju przepływomierz pokazuje 10,2 g/s już drugi podmieniłem i brak jakiej kolwiek reakcji , jedynie co mi pokazuje błąd od wentylatora dtc9570 może to być zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika w renault ? , jedynie teraz co zauważyłem po nocnym postoju na zimnym to wolno wkreca się na obroty przerywa
Zaworu na pompie , na pracującym. Dodano po 4 Zauważyłem także że przy lekkim wcisnieciu gazu silnik wkręci się do 3 tys obrotów i chodzi w miarę rowno wtedy ciśnienie paliwa spada i oscyluje w okolicy 150 bar według skanera .
Luzy zaworowe sprawdzone i są dobre.Jeśli chodzi o obroty biegu jałowego to po odpaleniu zimnego silnika są na poziomie 1100,po rozgrzaniu silnika schodzą do 500-600.Natomiast jeśli odpalam na ciepłym silniku to muszę lekko przytrzyać na pedale gazu żeby odpalił i obroty trzyma też 500-600.
Witam, mam problem z autkiem Renault Megane Scenic 98'. Otóż jak jest zimny silnik, dopóki nie osiągnie 3000 obrotów jak go odpalę i za chwilę puszczę pedał gazu to gaśnie i na benzynie i na gazie. Muszę go non stop gazowac do tych 3000 obrotów. Później już normalnie jedzie i nie gaśnie. Silniczek krokowy wymieniony, przewody też, świece też, już mam...
Przyczyn jak zawsze może być kilka, od czujników temp. silnika, powietrza zaworu reg. obroty jałowe itp. Najlepiej na diagnoze podjechać.
Po przejechaniu około 120km po wyłączeniu silnika, ponowne uruchomienie silnik wchodzi na obroty i gaśnie. Po 24 godzinach silnik uruchomiony pracuje - obroty na luzie na poziomie 1500 -1000 obrotów, po przejechaniu 150 km dalej obroty na luzie na tym samym poziomie + dodatkowo zapala sie lampka sygnalizująca problemy z układem wtryskowym zasilania...
Bardziej przwdopodobye że to czujnik tęperatury silnika uszkodzony dając stałą oporność dla tęperatury ok 40 stopni (brak podwyższonych obrotów dla zimnego, za wysokie obroty na ciepłym)
Uszkodzony regulator obrotów, jest zaraz koło silnika nawiewu, poszły spać tranzystory. Temat był przerabiany na forum.
Ale to bujanie to dość konkretnie czuje w kabinie jak jest rozgrzany. Miałem to samo na wolnych obrotach. Jak był zimny to obroty są nieco szybsze. Z tym, że ja miałem automata DPO, on zawsze nieco ciągnie hydrokinetykiem.
Może poszerzę ten temat. Wczoraj jechałem, autem autostrada 2000 km. Auto zachowywało się troszkę dziwnie a mianowicie. Przy jechaniu autem i wciśnięciu sprzęgła obroty utrzymywały się na wysokości 2.5 - 3 tyś, kiedy się zatrzymywałem obroty schodziły do ok 1 tyś. Miałem również przypadek, że obroty wynosiły ponad 5 - 6 tyś. Zatrzymałem się, wyłączyłem...
No i mamy jasność chociaż w tej kwestii 😁 Żeby sprawdzić to o czym pisałem wyżej o wieńcu ,bo zakładam że rozrusznik założony prawidłowo , wykręć świece żeby łatwiej było przekręcić wałem i obróć wałem o np 1/3 obrotu bez włączania czegokolwiek. Jak obrócisz sprawdź czy rozrusznik zakreci silnikiem, jak zakręci to znaczy że mam rację .
Przeglądnąłem to forum i wyczytałem, że za falujące obroty odpowiada jakiś krokowiec. Sprawdź to. Chyba się kolega nie popisał znajomością zasady działania i budowy silnika o zapłonie samoczynnym :cry: No chyba że to podpucha :D
Gruszki nie zasysa, paliwo można bez problemu nią napompowac. Teraz zapalił się serwis jeszcze a po odczycie błędów pojawił się błąd " wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze ". Trzęsie silnikiem delikatnie i podnosi obroty na 1200 gdy się pali serwis. Błąd został skasowany ale po paru kilometrach powrócił.
Uszczelki przepustnicy, ale w przypadku takich nieszczelności jak opisujesz silnik musiałby albo źle chodzić, albo wkręcać się na obroty sam z siebie albo gasnąc.
Wymieniłem pompę paliwa i odpalił mi na niej tylko raz jak ja wymieniłem.W gazie mi chodzi tylko ze mam sekwencję i tu jest problem.odpalił mi gdywlewalem trochę benzyny do filtra powietrza.od kilku dni gdy tak robię to silnik zapali i wskakuje na wysokie obroty i gaśnie.co to może byc
Witam wszystkich. Mam problem z pracą silnika. Wiem że jeden cylinder nie pali bo nie ma reakcji na wyciągnięcie kabla. na zimnym silniku auto gaśnie na wolnych obrotach. brak mocy zarówno na gazie (sekwencja) jak i benzynie. Proszę o pomoc
obrót renault scenic renault scenic obrót renault scenic czujnik obrót silnik
bezpiecznik octavia schemat rozebrać klapa pralka pralka indesit wgd934tx
dobre sklepy elektroniczne online dobre sklepy elektroniczne
Funkcje przycisku na liczniku przy kaloryferze Łożyska do turbiny kominka: wybór i zastosowanie