Troche drogi :!: Na pewno chodzi o cylindry.
Szaro - tak jak prosiłeś masz te materiały, jak który schemacik lub tekst jest nieczytelny to powiększę i prześlę na maila :wink:
W czterosuwowym silniku dwucylindrowym wypada 1 zapłon na jeden obrót wału korbowego (jeden zapłon na dwa obroty * edwa cylindry, obrócone w fazie o 360 stopni - tak jak w maluchu). Czyli podłączony do dwusuwowego jednocylindrowca, gdzie też występuje jeden zapłon na jeden obrót powinien chodzić. Śmiało podłączaj ten obrotomierz w wersji na dwa cylindry...
Witam, Zmieniłem silnik z 6 cylindrowego, na 4 cylindrowy. Zegary zostały stare. Oba silniki dają sygnał na obrotomierz z alternatora (diesel). Co zrobić, aby wskazania obrotomierza były prawidłowe? Aktualnie je zaniża. Obrotomierz VDO z nissana patrola y60 2.8td. Zmieniałeś tylko silnik czy alternator też?
W nowszych motocyklach układ obrotomierza oparty jest na TB9226, gdzie ilość cylindrów konfiguruje się zworkami. Masz może datascheet dla TB9226 ??
Witam. Trochę się nie jasno określiłem. Więc jest to silnik w Karmann Ghia taki jak w garbusie sterowanie cewką jest przerywaczem w aparacie zapłonowym, który zwiera do masy, ja zastąpiony mam ten mechaniczny przerywacz modułem elektronicznym ale to nic nie zmienia w sterowaniu obrotomierza, który jest sterowany impulsami bezpośrednio z tego przerywacza...
Mam obrotomierz ( tradycyjny ) na 8 cylindrów.Potrzebuje moduł który umożliwi zastosowanie tego obrotomierza do silnika 4 cylindry i co ważne 6 cylindrów. Warunki do uzgodnienia.Andrzej
Zamieść wyraźne zdjęcie płytki.
Oprucz impulsu z cewki zapłonowej do pracy obrotomierza wykorzystuje się sygnał "W" z alternatora więc sprawdź czy masz styk "W" na alternatorze .Poza tym do prawidłowej pracy obrotomierza potrzebna tzw "15" czyli + i masa czyli "-", a żeby było widać wskazania także w nocy potrzebne jest podświetlenie czyli tzw. kl. 58. Obrotomierze mają też tzw.switche...
obrotomierz podłączasz do cewki zapłonowej tej aluminiowej do punktu do którego dochodzi przewód z przerywacza a żeby ci odpowiedzieć ile będzie się mylił i czy w ogóle będzie się mylił napisz jaki to obrotomierz na ile cylindrów
I ustaw obrotomierz na cztery cylindry.
Jestem początkującym elektronikiem i podjołem się przerobienia kwadratowego obrotomierza od Fiata 125p (na 4 cylindry) na obrotomierz do Malucha (2 cylindry) . Bardzo potrzebuje schematu płytki tego prostego obrotomierza
Dołączam się do prośby. Czy istnieje możliwość przeróbki obrotomierza z 3 cylindrów na 4?
Odświeżam i ponawiam pytanie poprzednika bo sam mam ten obrotomierz a potrzebuje go pod 2 cylindry.
a mając obrotomierz z auta z 3 cylindrami ,jak dojść co do czego podłączyć aby było OK.?
Nie znam dokładnie budowy tego obrotomierza, a le w większości przypadków jest multiwibrator monostabilny wyzwalany z cewki zapłonowej, który generuje stały impuls o zmiennej częstotliwości. Wystarczy zmniejszyć czas tego impulsu (pojemność kondensatora) by dopasować układ do 2 cylindrów.
Witam No ale przecież jak jest to obrotomierz na 4 cylindry to ponoć podłączając go do silnika 3 cylindrowego będzie oszukiwał?
musisz dać taki sam kondensator jak do przeróbki na dwa cylindry obrotomierz będzie działał dwa cylindry w czterosuwie to to samo co jeden w dwusuwie
a moze ktos zna sposob jak przerobic obrotomierz na 4 cylindry tak zeby chodzil poprawnie na 2?
Jak ktos wie jak podłaczyć obrotomierz od 125p do 126p to prosze o kontakt.A i obrotomierz od 125p jest na cztery cylindry a maluch ma 2.Wiec jak to zrobić?Prosze o kontakt na mucha126p(at)wp.pl bede wdzieczny. :(
Można spróbować codowaniem zmienić
Witam ! Jestem początkującym elektronikiem i podjołem się przerobienia kwadratowego obrotomierza od Fiata 125p (na 4 cylindry) na obrotomierz do Malucha (2 cylindry) . Bardzo potrzebuje schematu płytki tego prostego obrotomierza Przeniesiono z: Schematu/instrukcji...
Oczywiście , tylko cewki są dwie i trzeba miec obrotomierz na dwa cylindry lub przerobić taki na cztery.
No na pewno masz trochę racji hehe nie bede się sprzeczał. Znalazłem temat z sumatorem do obrotomierza w lanosie, podobny problem (lecz bez słowa klucz "sumator") bym go nie znalazl. I stwierdzam ze nie ma szans z moja wiedza na to ;] Lecz jeszcze co do ustawienia liczby cylindrów na obrotomierzu, na jakiej liczbie cylindrów mogłoby lub powinno działać...
Do przeróbki tego obrotomierze skorzystaj z opisu, jak przerobić obrotomierz do malucha. bo w sumie tez będziesz tylko z dwóch cylindrów "czytał". A może wsadzić jakiś klucz tranzystorowy na wyjście ze sterownika i dopasować poziomy? Nie próbowałeś dopasować tylnego mostu z jakiegoś innego, mocniejszego auta?
No "tys prowda, mocie racje kumie [/b] :)" - w zasadzie można spróbować przestawiając zwory na 2 cylindry i zobaczyć co będzie pokazywać.
Są, co najmniej, dwie dyskusje na naszym forum o tym obrotomierzu: 1. [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... - Obrotomierz LUMEL MS14-001.A przeróbka na 3 cyl. 2. [url=2.https://www.elektroda.pl/rtvforum... LUMEL MS14-001.A przeróbka z 4 na 3 cylindry (elektroda.pl) W obrotomierzu tym zastosowano...
Obrotomierze uniwersalne są zwykle na 12 V. Przerabiałem podobny obrotomierz pod taki motorower. Był to obrotomierz uniwersalny z przełącznikiem 2-4-6 cylindrów. Przełącznik zamykał obwód z odpowiednią wartością rezystora na daną ilość cylindrów. Na zakresie 2 cylindrów zmieniłem wartość rezystora o połowę i działało zadawalająco.
obrotomierze koso są do pojedynczych cylindrów a w virago jest chyba V
Pod prędkościomierzem masz indeks K i cyferki muszą się zgadzać z twoim starym licznikiem bo inaczej będzie przekłamanie prędkości. Czyli kupujesz licznik z obrotomierzem i licznikiem na linkę z indeksem zgodnym z twoim starym licznikiem. Jedynie wersją 1.0 miała inny obrotomierz (3 cylindry) i diesle.
Okazałem się nadgorliwy ;) Ten model obrotomierza posiada przełącznik na 0,2,3,4,6,8 cylindrów. Podłączyłem go do małego fiata i działa bez zarzutu (max 4,5 tys obrotów/min - czyli podręcznikowo), chociaż wydaje mi się że trochę zaniża ale to nic, efekt jest osiągnięty ;) Dla zainteresowanych: w małym fiacie obrotomierz można podpiąć do cewki zapłonowej...
Witam. Chcę przerobić obrotomierz Poloneza MS14-00.1 na dwa cylindry bokser 4K. Instalacja 12V, obroty max 6000. Znam notę, ale nie wiem, jak obliczyć wartości. Może ktoś mi pomoże. Pozdrawiam. Zenon.
No w opcjach licznika ustawia się m/in. wielkość koła dla poprawnego wskazania prędkości a dla obrotomierza pewnie się też ustawia z menu ilość cylindrów zapewne masz ustawione domyślnie 1. Pewnie tutaj tkwi problem.
Smart ma 3 cewki zapłonowe, dowolny obrotomierz który można przełączyć na 1 cylinder 4T.
Witam mam problem, ponieważ kupiłem obrotomierz bezpośrednio z polskiej strony auto gauge. W opisie tego obrotomierza jest napisane bezpośrednio na stronie: "Wskaźnik obrotomierz Średnica 52mm Współpracuje z 3,4,6 cylindrów Kubek w komplecie". problem w tym że z tyłu ma on przełącznik ale jest tam napisane 8, 6 ,4 Jak mam to rozumieć? Swoją drogą nie...
A jesteś pewien, że przed przeróbką wskazywał prawidłowo na 4 cylindrach?
Nikt nie wie ile ma Escort maksymalnie obrotów?? Pomóżcie coś!!! 5 kHz (sygnał na obrotomierzu) to ile obrotów wału jeśli auto ma 4 cylindry???
No można zawsze coś pokombinować, ale ja odpowiedam na drugą cześć pytania, niedrogi obrotomierz to można zakupić zestawy nawet do samodzielnego montażu (chyba Ustka produkuje), są uniwersalne, benzyna diesel, i ilość cylindrów nawet zworką można przestawić. kiedyś bawiłem się w montaZ takiego urządzonka bo dobry znajomy mi przyniósł, i nawet działało,...
Pytam gdyż szukałem na forum ale nie ma jasnego wytłumaczenia. Chciałbym założyć obrotomierz od fiata 125p i chciałbym się dowidzieć czy można to zrobić bez zakładania akumulatora i co bym musiał ewentualnie przestawić w tym obrotomierzu aby działał w Ogarze 200 (2T 1 cylinder). Czy wystarczy mostek prostowniczy i jakiś bezpiecznik czy koniecznie akumulator.?...
Będą dobre wskazania, obrotomierz przerobiony na wersję fiat 126p, czyli 2 cylindry, czterosów, będzie tak samo co dwusów 1 cylinder.
tak zapłon jest co jeden obrót wału ale przecież maluch nie ma obrotomierza :( Dodano po 10 i ma 2 cylindry
Ten obrotomierz dziala na dwa albo cztery cylindry i z plusem lub minusem na masie. Gdzies mialem jpgi schematow, sprobuje znalezc. Do zmiany ilosci cylindrow albo biegunow sluzy ta zworka na srubki, drugi element to drut ktory sie przecina z tego co pamietam. Pamietaj ze cewka sterujesz masujac ja przez aparat, + jest na niej na stale. Ja jak swoj...
Witam Szukam obrotomierza do Tico, jest sporo postów jak przerobić obrotomierz z 4 cylindrów na 3 lub 2 cylindry. A da radę przerobić obrotek z 2 cyl. na 3 cylindry żeby pasował do Tico? Za wszelką pomoc Dzięki :) nikt nie wie ? ?:cry:
Próbowałem podłączyć obrotomierz auto gauge (wersja smoke z przełącznikiem 3,4,6 cylindrów) do lanosa (benzyna 1,5) a on nawet ani nie drgnie. A dokładniej "+" do "+", "-" do "-", i sygnał...??? mógłby mi ktoś dokładnie powiedzieć gdzie podłączyć kabel sygnałowy?? podpinałem pod oryginalny pin we wtyczce do licznika i nic (mam wersję bez obrotomierza)....
(at)snorkel Fajne, tylko czy ten obrotomierz nie ma z tyłu przelacznika ilości cylindrów ? 4, 6 8 ?
Tak , ma 50Hz , tylko podłączaj przez trafo przynajmniej dzwonkowe , a nie bezpośredni. Ten obrotomierz podłączony do trafa da wskazania 1500 obrotów/min.
http://img189.imageshack.us/img189/4739/... To jest schemat elektronicznego obrotomierza od poloneza lumel. Jka go przerobić, żeby działał pod 1 cylinder, a nie pod 4? Potrzebuje tego obrotomierza do simsona. Jak zły dział to przenieście.
nieprawidłowe wskazanie jest spowodowane tym że ten obrotomierz jest przystosowany do pracy w silniku z inną ilością cylindrów (np. 2)
Nie zamienisz prędkościomierza z licznika VDO do UKNSI. Podpięcie całego licznika daje pozytywny efekt. Nic nie trzeba wtedy przerabiać. Oczywiście liczniki muszą być od silników z taką samą liczbą cylindrów, inaczej obrotomierz będzie oszukiwał.
w sumie nie musi byc taki sam, ale nie chciałbym tworzyć jakieś dużej osobnej puszki, Dodano po 1 Ta płytka pochodzi chyba ze starego Audi 80, ale można zbudować w miarę prosty układ, zobacz tu Układ faktycznie nie skomplikowany, ale trzeba by pozmieniać parę komponentów na 8 cylindrowy silnik. Dodano po 1 Mala zmiana planów . Znalazłem w grazu stary...
Proszę o pomoc. Potrzebny schemat obrotomierza lub chociaż instrukcja ,ponieważ są rozlutowane przewody a urządzenie posiada przełącznik prawdopodobnie ilości cylindrów.
Wczoraj pisalem post , ale go nie ma .Pisze wobec tego jeszcze raz .Moim zdaniem nie powinno byc takiego efektu , aby wlanczal sie po jednej sekundzie .Byc moze ze trzeba zmienic kondensatory , szczegolnie elektrolity , ale tez inne , lub jakis opornik ma inna wartosc niz jest napisana na nim .Pomierz wszystkie elementy, ktore sa dostepne .Ciekawy jestem...
Żadne resety. Być może w konfiguracji zegarów ustawiona jest inna liczba cylindrów silnika.
A od czego jest ten obrotomierz w ogóle? jeśli od 4 cylindrowego samochodu 4 suwowego to trzeba go przerobić, tak jak by miał być do malucha (2 cylindrowy) bo jeden cylinder dwusuwa to tak jak 2 cylindry czterowsuwa (dla obrotomierza)
Witam. Właśnie wróciłem od mechanika, po sprawdzeniu na komputerze wyskakuje błąd wtryskiwacza pierwszego cylindra. Wskazówka obrotomierza zatrzymuje sie na 3 tys. obrotów, auto nie dymi, silnik pracuje równomiernie chociaż od czasu do czasu słychać delikatnie zawory. Wtryskiwacze są na gwarancji zakodowane w komputerze, wiec myślę, ze wystarczy włożyć...
To nie tak jak pisał korrus666. Dlatego że oparto się na f pomiarowej 100 Hz. W fiacie 125 przypada 1 impuls/2obroty, w maluchu a w maluchu 1 imp./1 obr, w Tico 1,5 imp./2obr, czyli 3 imp./4 obr. Jest tak dlatego że na 1 pełny cykl (4 suwy) przypadają 2 obroty. W tej chwili masz ustawione na 4 cylindry, więc zaniża Ci obroty o 25% dlaczego akurat tyle....
Źle dobrany obrotomierz. W Uno są dwie cewki a w Sienie bodajże 1. Stąd zakłamania. Możliwe jest że obrotomierz jest na inną liczbę cylindrów niż jest to teraz założone. Stąd błędne wskazania.
powiedz skąd wyprowadziłeś impuls bo interesuje mnie to dlaczego nie chodzi ten od poloneza może coś da sie zrobić jaki tam jest układ jedna cewka i rozdziela na wszystkie cylindry?
no wlasnie szukalem na forum , to chlopaki albo do motorowerów, albo do maluchów chcą robić, do 6 ciu cylindrów nic nie znalazlem, i musze to podpiać pod impulsy na cewke, bo niestety nie ma tam przerywacza. jakby ktos posiadal schemat takiego obrotomierza to bylby wdzieczny :) szukalem tez na allegro, to maja tylko na 2 lub 4 cylindry.
witam mam następujący problem: jestem szczęśliwym posiadaczem obrotomierza do samochodu volvo 240. Ale obrotomierz który posiadam jest przeznaczony do silnika 6 cylindrowego, ja niestety posiadam tylko standardowe 4 cylindry. Stąd bierze się pytanie: jak zrobić, co zrobić, żeby mój obrotomierz pokazywał prawdę dla 4 cylindrówki?? Z tego co się orientuję...
Przepraszam że wcinam się w temat, nie znam w ogóle schematu owego motoru ale sądząc po twojej wypowiedzi że gdy podłączasz prosto pod impulsator obrotomierz pokazuje wolne obroty na 5k... spróbuj podłączyć go gdzieś za regulatorami napięcia o ile są. Ewentualnie trzeba by próbować łapać sygnał z obu kabli do świec jednocześnie.. ale jak? edit: spróbuj...
Trzy cylindrowy w jakim układzie są te cylindry.?!?!?!?!?!?!?!?!?
... Obrotomierz wykorzystuje impuls ktory idzie bezposrednio na cewke w/n, ktora daje za kazdym razem jedna iskre: raz na jeden cylinder, raz na drugi.
problem obrotomierza wynika z innej liczby cylindrów. Ale ten plik coś jest zdymany... Pozdrawiam
Nie ma znaczenia ile cylindrów. Zrób układ który będzie mierzył impuls do cewki z 1 cylindra. 1 cewka, 1 cylinder, 1 obrót.
Chcę kupić obrotomierz z Cinquecento 1100 i przerobić go do CC700. Moje autko ma 2 cylindry, czyli muszę w obrotomierzu zmienić element, ponieważ silnik CC1100 jest 4-ro cylindrowy. Tylko jaki?? Wie ktoś??
Dodaj jeszcze trochę punktów za transfer to będziesz miał więcej odpowiedzi!
Sygnał obrotomierza wyprowadzamy z trzeciej fazy alternatora. To się zgadza, jest to fabrycznie wyprowadzone. Taki obrotomierz powinien mieć przełącznik na prace 3cyl,4cyl,6cyl. cyl - cylindrów? Ten obrotomierz z zdjęcia był montowany w silniku 4 cylindrowym(fiacie 125p jak się doczytałem) a chcę go zamontować również w 4 cylindrowym. Czy jest jakaś...
Jeszcze przyszło mi coś innego do głowy: będąc u kumpla, sprawdzaliśmy w ETCE numery liczników (zegarów) do Golfów 3 w różnych wykonaniach. Czy pasują te same do modeli z różnymi silnikami. No i liczniki dla silnika AAA występują jako odrębny typ (literki CX lub DX na końcu oznaczenia), nie do zastosowania z innymi silnikami. Jest więc możliwe, że sygnał...
jak zrobić obrotomierz do silnika na 6v i jeden cylinder ? I co to za układ scalony tr3 50300246
W kwesti zasilania to trzeba by było , jadąc od końcówki "+" zmiejszyć wartość rezystora wpiętego w szereg z zasilaniem . na pewno w sieci jest gdzieś schemat podobnego urządzenia ze 125p można by tylko wykorzystać ewentualnie ustrój pomiarowy. Tak na marginesie w sklepie motoryzacyjnym widziałem gotowe obrotomierze uniwersalne zasilanie i ilość cylindrów...
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
silniczek z 4 wyjściami? Prądniczka tachometryczna. jak podłączyć obrotomierz Jaki obrotomierz? Dzięki za odpowiedź, chodzi o obrotomierz do samochodu. Diesel 4 cylindry, najlepiej z czujnika położenia wału? W jaki sposób?
przenosić odmę jest sens jeśli silnik ma już duże przedmuchy (zużycie cylindrów objawiające się spalaniem oleju przez silnik) obrotomierz w zasadzie dowolny dla silnika 4 cyl (najprościej wymienić licznik bo po prostu drugi tylko podłączasz) może być od poloneza czy fiata 125 zielony kabelek to ten który wychodzi z pinu nr 1 modułu zapłonu przepływomierz...
Poszukuje schemat obrotomierza do TICO . Jezeli macie to prosze o pomoc. Jezeli to jest istotne to silnik w TICO ma 3 cylindry. :o
Nierówna praca na wolnych obrotach. Szarpie silnikiem jak gdyby nie pracował na wszystkie cylindry, obrotomierz nie faluje.. Nie ma błędów wypadania zapłonu. Po przełączeniu na D i trzymając na hamulcu szarpie całym samochodem. Startując powoli szarpie samochodem jakby miał padaczkę . Problem występuje na benzynie i na gazie. Podczas normalnej jazdy...
Odświeżam. Pomoże ktoś?
Podpiąłem wczoraj i lipa - to samo, czyli jakieś 300 obr (kondensator podpiąłem do tego srebrnego koło niebieskiego kondensatora, tylko nie mógł się zmieścić przy tym srebrnym, więc przylutowałem go z drugiej srony, od strony ścieżek, myślę, że to chyba nic nie zmienia? ). Co wkońcu muszę zrobić żeby to prawidłowo działało pod 2 cylindry ??
Witam. Mam prosbe. Mam wzory na obliczanie pojemnosci na rezystorow kondensatorow do obrotomierza polonez ms14-001 i nie wiem jak to policzyc. On jest na ukladzie scalonym CS8190. Ten obrotomierz chce zrobic do motocykl dwa cylindry 4k. Wychylenie 230stop. 110 Hz i 7000obroty Pozdrawiam Zenon AI: Czy możesz podać konkretne wzory, które próbujesz użyć...
robi się to z poziomu VAGa przez kodowanie
Dlatego że masz 2 cewki a sygnał bierzesz tylko z jednej (2 cylindry) obrotomierz pokazuje ci 2 razy mniejsze wartości, jaki to obrotomierz bo może da się go przeskalować. Ja tak miałem jak zakładałem do UNO zegary od sieny, od 1.6 16V pasuje bez problemu (drobna przeróbka) ale od 1.2 to trzeba już zmieniać kwarc.
że jest na obrotomierzu przełącznik wyboru liczby cylindrów do wyboru 3/4/6cylinderów Ciekawostka! Jest coś i nagle znika! Czary mary jakieś! Temat zamykam.
Błażej jeszcze punkt 6. Ad 6 te elementy to diody zenera a co do pkt. 1 to działać będzie tylko czy prawidłowo to nie wiadomo bo nie podane do ilu cylindrów przystosowany ten obrotomierz
Obrotomierz nie wykryje, ale połączenie "mikrofonu" z czujnikiem halla już tak ;)
Maluch posiada dwa cylindry,a ten obrotomierz jest stosowany do czterech zbyt mała częstotliwość.należałoby zmienić uklad wejściowy obr.
Skoro wprowadzał jakieś kody, to nie za bardzo wiedział o co biega i pewnie przekodował licznik na inną liczbę cylindrów.
Witam użytkowników tego forum. Poszukuję schematu obrotomierza cyfrowego do Matiza (3 cylindry). Można oczywiście kupić gotowy, ale chyba warto najpierw spróbować zrobić samemu. Macie jakieś namiary gdzie można coś takiego znaleźć? Pozdrawiam
4 cylindry Lupo 1,4 tdi ma 3 cylindry. Dodano po 2 Kodowanie licznika ma być 00132
Dzięki za porady. Dodzwoniłem się do sprzedającego mi ten obrotomierz i okazało się, że ma on w swoich ustawieniach podłączenie do 1,2,3i 4 cylindrów. Zamykam więc temat.
:) Tak tak mi tu chodziło o to że 2 cylindry i 4... sory sory
Te liczniki można łatwo zamienić są to osobne moduły należy rozebrać licznik z obudowy i zarówno moduł obrotomierza i prędkościomierza można zdemontować osobno i zamienić ze sobą w całości, są po prostu wciskane na złączach w płytę elektroniczna. Posiadałem kiedyś Audi 80 B4 i to robiłem dokładałem zamiast zegara obrotomierz i trzeba było na płycie...
a oba zegary z ztego samego silnika? zegary od 6 cylindrowca nie bedzie dzialaly do 4 cylindrów
Cześć. Mam obrotomierz przerobiony i będzie działał na 2 cylindry. Problem bo nie wiem jak po podpiąć pod cewkę zapłonowa. Po prostu do kabli niskiego napięcia podłączyć?
A co to za samochód :?:
Witam problem z a4b6 1.9 awx 2002 . Po odpaleniu . Na wolnych obrotach szarpie silnikiem obrotomierz delikatnie faluje . Po mocniejszym dodaniu gazu auto zaczyna pracować jak by na 3 cylindrach.
ledy na osobnej płytce bo w desce było mało miejsca i tasiemką połączone z resztą układu zasilanie po stacyjce a antenka z drutu telefonicznego nawinięta na przewodzie zapłonowym pierwszego cylindra
(at)darotron Przecież taki licznik mierzy czas obecności impulsow zapłonowych a nie ich częstotliwość jak obrotomierz. Zatem ma działać poprawnie. Czyli pomimo dwóch cylindrów i tylko jednego przewodu pomiarowego będzie ok? Możesz bardziej rozwinąć swą myśl?!
Nie wiem właśnie czy wychodziły te wersje 113 konne z obrotomierzem. O tej ilości cylindrów to wiedziałem że musi się zgadzać. A zwykłym miernikiem uniwersalnym na złączach kompa, nie da się zmierzyć i jakie by to były złącza ??.Chodzi o to żeby nie kupować obrotomierza zewnętrznego bo na allegro najtańszy taki w miarę dobry 100+,a użyje się tego raz...
Witka. Początek tematu to: "mam obrotomierz tylko......" Tylko....jaki masz obrotomierz? Podaj typ, może fotke! Bo jeśli od samochodu z inna liczbą cylindrów to wskazania będziesz miał błędne! Bedzie potrzebne przekalibrowanie. HeJ
50Hz odpowiada 3000 obr/min dla silnika dwusuwowego (ωm=2π/60*3000rad/s) Dla silnika czterosuwowego ωm(obr/min)=120*Hz/N gdzie N to liczba cylindrów
ursus cylindrów tuleje cylindrów szlif cylindrów
skrzynka bezpieczników laguna citroen bezpiecznik części żelazka
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Sterownik Intel DPTF dla Windows 10 - PCI\VEN_8086&DEV_0A03 Opóźnienie zmiany czasu na monitorze VIRGO