Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
Plus i minus to jasna sprawa. Oświetlenie też. Natomiast przewód sygnału musi Kolega dociągnąć aż do komory silnika i spiąć z przewodem cewka - przerywacz; nie od zasilania ale tak jak napisałem. Obrotek musi być przerobiony w/g tej porady z pliku. Inaczej nie pokaże prawidłowo. Ale jest sporo tematów o takiej adaptacji, Kolega spojrzy w googla - będą...
Witam ponownie ostatnio nabyłem licznik z obrotomierzem i okazało się że jednak obrotomierz nie działa czy ktoś mi może powiedzieć który przewód od cewka należy pociągnąć i gdzie go wpiąć w kostce pozdrawiam
1. Klucz tranzystorowy trzeba zasilać, żeby działał. Poza tym, działanie obrotomierza wymaga sygnału o jakiejś amplitudzie, żeby zadziałał - jak będzie za mała, to obrotomierz go nie zauważy - a amplituda zależy od napięcia zasilania klucza. 2. To ma taką zaletę, że jest proste; ale podany układ z prostowaniem przy użyciu mostka daje 100Hz, nie 50....
Czyli to jest: Toyota Yaris (06-11) 1,0 2006-11 Kod silnika : 1KR-FE i schemacik do tego masz taki: http://obrazki.elektroda.pl/9672583500_1... FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B19Czujnik obrotów koła, z przodu, z lewej strony B138Czujnik pedału przyspieszenia...
Z jakiegoś powodu zanikło zasilanie na cewkę. Musisz sprawdzić instalacje elektryczną. szczególności przewody: biało-czarny, (regulator-wyłącznik zapłonu- moduł zapłonu) czarny, przy regulatorze napięcia żółty, układ zapłonowy- cewka - obrotomierz kostkę oraz przewód od alternatora, złącze przy regulatorze (3x żółte) Niestety motorek ma swoje lata....
Z tego co pamiętam to w Vectrze B programuje się tylko wyświetlacz wielofunkcyjny tzw TID lub MID. Jeżeli chodzi o obrotomierz to tzebaby najpierw sprawdzić na schematach elektrycznych skąd obrotek pobiera dane: cewka czy sterowni silnika i czy w instalacji jest przewód na odpowiednim złączu przy kościach licznika. Być może trzeba programować inaczej...
Witam. Zakupiłem obrotomierz uniwersalny marki Koso do Yamahy Virago XV250. Podłączyłem go i pojawił się problem. Po uruchomieniu silnika wskazówka lata jak szalona w zakresach 1000 - 8000 obrotów (8000 to max) nawet jak jest silnik na luzie bez gazu. Są dwa sposoby połączenia tego obrotomierza - nawinięcie przewodu zliczającego na przewód wysokiego...
Jeżeli jest to silnik z zapłonem iskrowym to jest cewka zapłonowa. Znajduje sie ona pod kol ssącym od strony koła pasowego. Jest to zespolona cewka i oprucz czterech wyjść WN to dochodzi wtyczka 3 pinowa. Pin 2 to zasilanie "15" a 1 i 3 jest to sterowanie z sterownika i tu możesz soę wpiąć z obrotomierzem ale sprawdz dobrze czy nie wychodzi przewód...
Przewód idący do rozdzielacza,ten czarny i gruby. http://obrazki.elektroda.pl/2648350900_1... Dodano po 1 Od kiedy cewka potrzebuje masę na stałe przewodem Od zawsze.
Głupie pytanie ale nie znam sie na mechanice samochodu jak wygląda ten przewód zapłonowy ??? A ta cewka to jest już owinięta na zdjęciu??? i z jakiego drutu ma być nawinięta??? Z góry dzięki
Witam. Zainteresował mnie ów pomysł z obrotomierzem. Mam tylko pytanie: w jaki sposób wziąć sygnał na wejście input ? Pozdr W/g opisu na kablu między cewka zapłonowa a świecą umieszczasz 25 zw. drutu i łaczysz z wejściem obrotomierza. Sprzężenie jest pojemnościowe, więc przewód do świecy nie moze być ekranowany.
Dzięki za schemat. Problem w tym że tutaj podłącza się pod przerywacz. U mnie musi to być cewka nawinięta na przewód WN. Więc to raczej nie zda egzaminu. Coś podobnego już próbowałem, ale spróbuje i to.
witam. chciałbym przerobić moduł zapłonowy w swoim motorku na cdi (ze zmiennym kątem wyprzedzenia zapłonu), ale tak właściwie nie wiem jak się za to zabrać. myslałem nad tym, aby wykorzystać obrotomierz led, którego projekt zamieszczam poniżej http://obrazki.elektroda.net/2_125016798... tutaj daję schemat mojej całej instalacji zapłonowej: http://obrazki.elektroda.net/44_12501681...
bardzo często pszerwy dostaje cewka w aparacie zapłonowym .z opowiadań wiem że gubią się w tym mechanicy . pęka przewód od aparatu albo drucik pszy konektorku w aparacie. gdy nie chce zapalić trzeba sprawdzić przejście wypinając przewód od mod. zapłonowego i zmierrrrrrrzyć omomierzem- 700 do 800om.na140000km miałem to 4 razy.gdy nie pracuje zapłon obrotomierz...
Nie jestem pewnien jak jest w fiacie uno, ale jeżeli cewka jest widoczna, odkryta- nie zabudowana, to przewód który doprowadza impulsy pomiarowe podłączasz do jednego bieguna cewki-tego od modułu zapłonowego. Jeżeli niewiesz który to jest zacisk to możesz sprawdzić każdy z tych dwóch(oczywiście po stronie niskonapięciowej, broń Boże po stronie wyskiego...
Witam. Od niedawna mam Citroena ZX 1.4i z 93r. w najbiedniejszej wersji i zamiast obrotomierza był zegarek. Postanowiłem wsadzić zegary z obrotomierzem. Wiele osób już tak robiło i działało bez problemu. Dorwałem okazyjnie nowe zegary tyle że z wersji silnikowej 1.6. Okazało się, że u mnie niestety nie było instalacji pod obrotomierz więc musiałem ciągnąć...
Witajcie. Mam problem z Polonezem Caro 1.6 GLE. Układ zapłonowy jest tam banalnie prosty, a jednak mnie przerasta. :| W trakcie jazdy samochód zgasł, po pewnym czasie odpalił, dojechał na miejsce parkingowe, i tam został. Po tygodniu nieużywania odpalił, ale w trakcie jazdy zgasł - przed zgaśnięciem obrotomierz w dziwny sposób skoczył na wysokie wartości....
Można np kupić, choć za większe pieniądze, czujnik od zegarów Auto Gauge - zegary średniej jakości, ale czujniki dobre i precyzyjne A mógłbyś podać jakieś namiary na taki czujnik? I czy można go kupić osobno, a nie w komplecie z zegarami Auto Guage? Prędkość i godziny pobierane z GPS. No widzę, że Kolega podchodzi nowatorsko do projektu bo korzysta...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic84... Dodano po 58 a tutaj Kamot zrobił i mu działa Dodano po 2 ja podłą czyłem impuls pod przewód w/n, czy to dobrze??? Dodano po 19 Jak podłączyłem perwszy raz pod aku i impuls pod w/n. To działało, a w wsce nie mam akumulatora wiec podłączyłem przez mostek gretza i pod w/n nie chciał działac a jak podłączyłem...
Impulsy na obrotomierz brane są z cewki zapłonowej ( zielony przewód).Pozdrawiam.
Kolego podepnij się z obrotomierzem pod przewód sterujący cewką, a obroty wskazówki skorygujesz wymieniając kondensator w obrotomierzu , ten największy polipropylenowy. Ja mam troszke inne pytanie, czy nie urywają ci się półosie jako że są cieńsze nawet od poloneza.
W dwóch pierwszych ciągłość przewodu od cewki (czy tam modułu) do obrotomierza w desce.
To nie jest żaden cyfrowy sygnał. Sygnału cewki lepiej nie ruszaj jak nie chcesz mieć z nią problemów. Bierz ten co idzie na obrotomierz. Pin B13 ECU, biały przewód.
obrotomierz jest podłączony do kondensatora przeciwzakłóceniowego znajdującego się na kolektorze ssącym do przewodu zielonego ,pozostały podwójny biało-niebieski do cewki zapł i tranzystora sterującego cewką zapłonową.
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
Witam orotomierz typ ms2 ma 3 wyprowadzenia +,masa,zacisk oznaczony 1 Podłączając obrotomierz mase lączymy z masą samochodu ,+ lączymy z plusem po przekreceniu wyłącznika zaplonuon jest na module NANOPLEX na zacisku 4 a zacisk 1 obrotomierza lączymy z zaciskiem nr7 modulu NANOPLEX Mozna sie podlączyc do cewki wysokiego napiecia po pierwotnej stronie...
Ten trzeci przewód, to nic innego jak sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej. Mówiąc krócej, jak podłaczysz lampkę kontrolną do zacisku "+12V" drugi do tego przewodu, to przy kręceniu rozrusznikiem, lampka powinna mrygać w rytm przeskoku iskry. Obrotomierz podłączony jest równolegle do cewki zapłonowej, plus masa oczywiście. Jeśli oczywiście wszyskie...
Do zacisku '15' cewki idą 2 czarne przewody jeden do stacyjki drugi do sterownika, do zacisku '1' cewki idą zielony do modułu zapłonowego i czerwono-czarny do obrotomierza. Wszystkie pozostałe tnij ;).
Można ostatecznie pod cewkę ale to nie jest dobre rozwiązanie bo istnieje ryzyko uszkodzenia cewki i/lub sterownika silnika. Pin 70 sterownika silnika, przewód szary z żółtym lub czarnym paskiem to wyjście na obrotomierz, tam najlepiej się podłączać. Nie wiem jak będzie dokładnie wyglądać ustawienie w sterowniku gazu, ale będzie to jedna cewka, 4 cylindry,...
a ja podpowiem koledze kluczowany zacisk to taki zacisk od którego podłącza się przewód jednym końcem a drugim do obrotka. Prawidłowy zacisk spowoduje podniesienie się wskazówki obrotka
Witam, próbuję podłączyć uniwersalny obrotomierz do quada Polaris Sportsman 700. Licznik wygląda następująco: https://obrazki.elektroda.pl/9115255200_... Problem polega na tym, że obrotomierz nie chce ruszyć. Próbowałem podłączenia pod cewkę impulsatora, próbowałem owijać przewód na kablu WN, próbowałem tworzyć, jak ktoś sugerował...
3 przewody jeden to + drugi - a trzeci to wejście impulsu np. z cewki zapłonowej, lub przerywacza bo to ten sam punkt
Przede wszystkim na początek sprawdź czy jest iskra. Potem będziemy się zastanawiać czy przewody, cewka WN, czujnik Halla czy jeszcze sprawy mechaniczne. Sprawdź czy jak kręcisz rozrusznikiem to czy podnosi sięwskazówka obrotomierza.
Źle podłączony obrotomierz, ewentualnie uszkodzony. Przewodu gaszenia nie podłącza się do obrotomierza, tylko połączenie cewki zapłonowej z modułem.
Obrotomierz chodzi po CAN. Czujnik wału to piny M13 i M14 (dłuższa wtyczka) w ECU, przewód zielony i zielony z czarnym paskiem. Według mnie spokojnie możesz się podłączyć pod cewkę, zadbaj tylko by przewód był odpowiednio umocowany i nie dotykał do przewodów zapłonowych.
Nie wiem, skąd brany jest sygnał w Polonezie do obrotomierza, chociaż takowe auta też miałem, ale już z wtryskiem i elektroniką zapłonu. Trzeba tutaj uważać, żeby nie uszkodzić tego obrotomierza. W Polonezie sygnał do obrotomierza pochodzi z przewodu sterującego cewką zapłonową... Tzn w tych starszych Polonezach tak było. W tych nowszych np Caro Plus...
sygnał prędkości obrotowej silnika należy pobrać z zacisku nr"1" cewki zapłonowej. poznasz ten zacisk po opisie przy wyprowadzeniach cewki albo po tym że wychodzi od niego przeważnie zielony przewód (przy wtyczce cewki)albo po tym że przy odłączonej cewce na wtyczce brak napięcia +12V przy przekręconym kluczyku w stacyjce.
Jeżeli masz jedną cewkę zapłonową to: 1 - zielono-brązowy (wysterowanie cewki dla 1 i 4 cylindra) 2 - czarno-fioletowy (plus po stacyjce) 3 - zielono-żółty (wysterowanie cewki dla 2 i 3 cylindra) 4 - brązowy (masa) Sygnały których potrzebujesz masz na piniach cewki: 1 i 3. Podpinasz się pod który chcesz.
Nie. Według ostatniej propozycji, zielony przewód z obrotomierza, owijasz na przewodzie wysokiego napięcia (WN) - jednym z tych z cewki do świecy, zwanych potocznie przewodami zapłonowymi. Nie czytasz ze zrozumieniem, co może spowodować uszkodzenie sterownika.
Szare paski do siebie i do obrotomierza, pozostałe dwie końcówki do przewodów cewki jak napisał sprzedawca.
Jeśli chcesz wymienić zegary za zegary, to jest taka możliwość, że w tym roczniku auta, wszystko zacznie działać już po podpięciu. Jeśli nie, to musisz sobie spojrzeć na tylną ściankę zegarów, odszukać wejście obrotomierza i sprawdzić, czy jest doprowadzony przewód we wtyczce z auta. Jeśli nie, to dołożyć. Nie pamiętam teraz, gdzie on był wpięty - w...
Zmierz opor pomiędzy przewodami ktore ida do modulu oraz miedzy tymi przewodami a masą.Sciągnij magneto to będziesz widział ile jest cewek i czy są przejścia.U mnie było tak że nie było iskry a obrotomierz się wychylał w czasie obracania się silnika a miałem uszkodzony moduł.
Witam -jezeli masz benzynkę to obrotomierz jest podłączyc bardzo prosto , a zegarek LCD. w liczniku jest zasilany napięciem stałym z akumulatora. najpierw sprawdz czy masz dobre wszystkie bezpieczniki, jak masz dobre to wyjmij licznik i zobacz która sciezka jest "+" a która "-" i podłącz napiecie a obrotomierz potrzebuje trzy przewody do działania(+...
Nawinięcie na przewodzie to duży błąd wskazań,ja kupiłem nowy obrotomierz z firmy Lumel,dedykowany dla Matiza,podłaczyłem do wejścia cewki lutując przewód,obrotomierz od Poloneza bez przeróbki będzie pokazywał bzdurne obroty.
proste 3 przewody + 12V masa impuls z cewki na obrotomierzu powinny być oznaczone przewody
Czy jest coś jeszcze pomiędzy stykiem cewki, a stykiem nr 2 przy liczniku? Nie nic po drodze nie ma. W oryginale jest przewód w kolorze gn - zielony Pozdrawiam.
wystarczy wziac sygnał obrotów z cewki wn tam sa trze kable najgrubszy lepiej nie dotykac jak silnik pracuje to wysoki napiecie około 20 kV i dwa ciekie przewody na jednym z nich po przekreceniu kluczyka pojawia sie +zasilanie a ten drugi to sterowanie cewki i tam sa obroty silnika
Jednym słowem tak jak Ci pisałem wcześniej, impulsy bierzesz z przewodu łączącego aparat z cewką. Narazie zworkami się nie przejmuj, nie przekładaj, najwyżej potem to zrobisz jeśli wskazania będą za małe. Doprowadź do stanu kiedy będą wogóle :)
obrotomierz przewód przewód obrotomierz cewka obrotomierz
instrukcja ustawiania programu prania elektrotechnika ogólna książka schemat sterownika wycieraczek
płyta indukcyjna samsung tny277pn philips
Jak zmienić rozszerzenie pliku .txt na .jar? Wymiary profilu do utrzymania 150 kg na 1,5 m