Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
Witam ponownie ostatnio nabyłem licznik z obrotomierzem i okazało się że jednak obrotomierz nie działa czy ktoś mi może powiedzieć który przewód od cewka należy pociągnąć i gdzie go wpiąć w kostce pozdrawiam
Można ostatecznie pod cewkę ale to nie jest dobre rozwiązanie bo istnieje ryzyko uszkodzenia cewki i/lub sterownika silnika. Pin 70 sterownika silnika, przewód szary z żółtym lub czarnym paskiem to wyjście na obrotomierz, tam najlepiej się podłączać. Nie wiem jak będzie dokładnie wyglądać ustawienie w sterowniku gazu, ale będzie to jedna cewka, 4 cylindry,...
Obrotomierz jest podłączony pod cewkę żółty przewód na schemacie.
Obrotomierz chodzi po CAN. Czujnik wału to piny M13 i M14 (dłuższa wtyczka) w ECU, przewód zielony i zielony z czarnym paskiem. Według mnie spokojnie możesz się podłączyć pod cewkę, zadbaj tylko by przewód był odpowiednio umocowany i nie dotykał do przewodów zapłonowych.
Jeśli chcesz wymienić zegary za zegary, to jest taka możliwość, że w tym roczniku auta, wszystko zacznie działać już po podpięciu. Jeśli nie, to musisz sobie spojrzeć na tylną ściankę zegarów, odszukać wejście obrotomierza i sprawdzić, czy jest doprowadzony przewód we wtyczce z auta. Jeśli nie, to dołożyć. Nie pamiętam teraz, gdzie on był wpięty - w...
Kolego podepnij się z obrotomierzem pod przewód sterujący cewką, a obroty wskazówki skorygujesz wymieniając kondensator w obrotomierzu , ten największy polipropylenowy. Ja mam troszke inne pytanie, czy nie urywają ci się półosie jako że są cieńsze nawet od poloneza.
Dodatkowy przewód pod cewkę zapłonową, dodatkowo należy obrotomierz przeskalować żeby prawidłowo wskazywał obroty.
Impulsy na obrotomierz brane są z cewki zapłonowej ( zielony przewód).Pozdrawiam.
Skoro działał w polonezie to podciągnij przewód bezpośrednio pod cewkę i będzie działał. Ostatnio zmieniałem licznik w fordzie sierra, podciągnąłem przewód od cewki do licznika i obrotomierz śmiga bez problemu. Pozdrawiam vcc.
Plus i minus to jasna sprawa. Oświetlenie też. Natomiast przewód sygnału musi Kolega dociągnąć aż do komory silnika i spiąć z przewodem cewka - przerywacz; nie od zasilania ale tak jak napisałem. Obrotek musi być przerobiony w/g tej porady z pliku. Inaczej nie pokaże prawidłowo. Ale jest sporo tematów o takiej adaptacji, Kolega spojrzy w googla - będą...
Kondensator przy cewce to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma być podpięty pod zacisk 15 (B+) cewki Do zacisku 1 cewki oprócz kable z aparatu zapłonowego był podpięty drugi, który idzie do zastawu wskaźników (układ dynamicznej kontroli ciśnienia oleju i ew obrotomierz)
Podłączyłem przewód sygnałowy pod cewkę induktora, przed modułem CDI. Działa bezproblemowo. Polecam
Czyli posługując się rysunkiem, odpiąłeś szary od IG- i gdzie dałeś? Dziękuje za zainteresowanie tematem. Przeciąłem szary przewód w miejscu gdzie pokazałem strzałką na rysunku i tam podłączyłem bezpośrednio obrotomierz i działa poprawnie. (Przewód szary dalej do deski pozostał bez podłączenia). Stąd mój wniosek że problem nie jest w aparacie zapłonowym...
.Jak podłaczyć obrotomierz w renault clio 1.Mam jakis obrotomierz lutowany na diodach led (gotowy zesta)Z niego wychodzą 3 przewody. + _ wyjscie. Według schematu wyjscie mam podłaczyc do przewodu miedzy cewka a przerywaczem.Ale który to przewód. Fotka cewki-klikni na link http://i115.photobucket.com/albums/n288/...
Z tego co pamiętam to w Vectrze B programuje się tylko wyświetlacz wielofunkcyjny tzw TID lub MID. Jeżeli chodzi o obrotomierz to tzebaby najpierw sprawdzić na schematach elektrycznych skąd obrotek pobiera dane: cewka czy sterowni silnika i czy w instalacji jest przewód na odpowiednim złączu przy kościach licznika. Być może trzeba programować inaczej...
Witam. Zakupiłem obrotomierz uniwersalny marki Koso do Yamahy Virago XV250. Podłączyłem go i pojawił się problem. Po uruchomieniu silnika wskazówka lata jak szalona w zakresach 1000 - 8000 obrotów (8000 to max) nawet jak jest silnik na luzie bez gazu. Są dwa sposoby połączenia tego obrotomierza - nawinięcie przewodu zliczającego na przewód wysokiego...
Z wiązki wychodzi zielony przewód, który podłączyłem pod cewkę. Ale chyba podłączony jest bezpośrednio pod zegary.
ok regulator biegu jałowego podłączony :) ale teraz kolejny problem, żeby nie zakładać nowego tematu bo nawiązuje on się do tego. Czy żeby działał wtryskiwacz rozruchowy musi być podłączony przewód z pin 19 z ECU pod obrotomierz(cewkę)? wyczytałem że wtryskiwacz rozruchowy potrzebuje sygnał że rozrusznik kręci.
Spróbuj z kabelka nawinąć cewkę na przewód wysokiego napięcia od cewki do aparatu, ale nie jestem pewien czy to nie będzie za słaby sygnał
Głupie pytanie ale nie znam sie na mechanice samochodu jak wygląda ten przewód zapłonowy ??? A ta cewka to jest już owinięta na zdjęciu??? i z jakiego drutu ma być nawinięta??? Z góry dzięki
nie w każdym aucie jest poprowadzony ten przewód musisz podpiąć się pod cewkę zapłonową bez bezpiecznika.
Właśnie w to sterowanie o którym "myślisz"? , sterowanie cewki-modułu zapłonowego.Wieczorem mogę Ci podać kolor przewodu (nr.pinu ) jak znajde u siebie na warsztacie bo nie kojarze w tej chwili deawoo. Zaraz chwila.....tam nie jest podwójna cewka na silniku ? ? 4 piny we wtyczce ? no to chyba nic prostszego ......
Dzięki za schemat. Problem w tym że tutaj podłącza się pod przerywacz. U mnie musi to być cewka nawinięta na przewód WN. Więc to raczej nie zda egzaminu. Coś podobnego już próbowałem, ale spróbuje i to.
Witam Wystarczy jak owiniesz na około przewodu WN jakiś przewód. Będzie to działać na zasadzie sprzężenia pojemnościowego ale na wejściu elektroniki musisz zrobić jakieś zabezpieczenia przed zbyt wysokim napięciem zmiennym.
To nie jest żaden cyfrowy sygnał. Sygnału cewki lepiej nie ruszaj jak nie chcesz mieć z nią problemów. Bierz ten co idzie na obrotomierz. Pin B13 ECU, biały przewód.
Z tego co pamiętam w dieslach to sygnał idzie z alternatora zielony przewód bez pośrednio pod cewkę. . Pod jaką cewkę?
Witam. Zainteresował mnie ów pomysł z obrotomierzem. Mam tylko pytanie: w jaki sposób wziąć sygnał na wejście input ? Pozdr W/g opisu na kablu między cewka zapłonowa a świecą umieszczasz 25 zw. drutu i łaczysz z wejściem obrotomierza. Sprzężenie jest pojemnościowe, więc przewód do świecy nie moze być ekranowany.
Witam!! Skonstrułowałem z bratem stroboskop policyjny z dwoma LEDAMI na 6v oparty na dwóch układach: NE555 i HCF4017. Problem mam taki, że gdy podłącze go do simsona zaczyna za szybko migać wraz ze wwzrostem obrotów, ale gdy simson nie jest zapalony to miga normalnie. Wydaje mi się, że to dzieje się przez cewkę bytelkową która daje iskrę, gdyż ten stroboskop...
Witam. Właśnie próbuję wykonać obrotomierz. Chciałem zastosować cewkę nawiniętą na przewód do świecy jako "czujnik". Mierzę czas pomiędzy impulsami. Niestety nic mi z tego nie wychodzi. Wynik oprócz prawidłowego przeskakuje na wartości kilka razy mniejsze lub większe. Jeśli chodzi o słuszność zastosowania cewki - to taki mam wymóg od zleceniodawcy....
a ja podpowiem koledze kluczowany zacisk to taki zacisk od którego podłącza się przewód jednym końcem a drugim do obrotka. Prawidłowy zacisk spowoduje podniesienie się wskazówki obrotka
Witam, Przełożyłem silnik z Renault Laguny 2.0 do Renault 5. W czasie przeszczepu mojej uwadze umknął przewód od obrotomierza, który był podłączony do cewki w starym silniku. Nowy silnik ma również cewkę - jedną, ale ona ma tylko dwa wejścia/wyjścia na wtyczki (Motorola), podczas, gdy stara (chyba Siemens) miała trzy i zapewne do jednej z nich podłączony...
Witajcie. Mam obrotomierz diodowy pochodzący ze 125p, który widać na zdjęciach w załączniku. Chcę go podłączyć do Poloneza na wtrysku Boscha. Różnice w cewkach następujące: 125p ma jedną cewkę i z niej idzie przewód do kopułki a potem z kopułki dalej na poszczególne świece. Polonez z Boschem ma jedną cewkę, ale nie ma kopułki. Z cewki wychodzą 4 przewody...
Podłącz tak jak pisze na cewkę zapłonowa na zacisk 1 lub odszukaj ten sam zaciska na kompie i tam zapnij obrotomież
kdvc , może zamilknij. Jakbyś nie widział, to jest cewka z elektroniką i ona POTRZEBUJE masy. Twoja twórczość jest co najmniej wątpliwa... stan242 , według schematu, przewód pomarańczowy - C we wtyczce potrójnej, to wyjście na obrotomierz.
Witam, krótko na temat pali na 3 gary po odpaleniu wychodzę otwieram maskę odpinam 3 cylinder kostkę, wpinam ją ponownie pali na 4, czasami w trasie wypadnie zapłon robię tak samo i działa, samochód ma 230 tysięcy na liczniku, ja nie mam pojęcia po wymianie świec zaczął prykać sobie tak leciutko bez zmian w obrotomierzu. Czy może ECU ma problem czy,...
Jeżeli jest to silnik z zapłonem iskrowym to jest cewka zapłonowa. Znajduje sie ona pod kol ssącym od strony koła pasowego. Jest to zespolona cewka i oprucz czterech wyjść WN to dochodzi wtyczka 3 pinowa. Pin 2 to zasilanie "15" a 1 i 3 jest to sterowanie z sterownika i tu możesz soę wpiąć z obrotomierzem ale sprawdz dobrze czy nie wychodzi przewód...
Kolego, aby ( sprawny ) alternator zadziałał tj. ładował akumulator, musi otrzymać (cienkim przewodem) 12 V ( + ) ze stacyjki. Grubszy przewód (czerwony) służy do przesyłania napięcie stałego do ładowania akumulatora. W silnikach diesla zazwyczaj stosowany jest alternator z 3-cim wyprowadzeniem, które połączone jest z obrotomierzem. Jeśli chodzi o rozrusznik,...
Jeżeli masz dwie cewki zapłonowe (zapłon bezrozdzielaczowy) to cewka jest obojętna, do której podłączysz obrotomierz. Będziesz miał tylko 2x niższą częstotliwość impulsów (tak jak byś miał silnik 2-u cylindrowy). Nie znam układu J-91. Może ma opcję silnika 2 cylindrowego. Jeżeli tak to po kłopocie.
Stary diesel: 1. rozrusznik - minus obudowa - plus gruby na śrubę automatu - plus cienki na cewkę automatu 2. alternator - minus obudowa - plus cienki wzbudzenie - plus na śrubę do aku - niebieski cienki przewód do obrotomierza pin W 3. plus czerwony świece 4. plus na zawór pompy wtryskowej 5. dochodzą przekaźniki, plus z aku stacyjka. 6. plus z aku...
Dzięki wszystkim wielkie za kolejny odzew. Jeszcze pytanie: jeśli cewka nie dostaje odpowiedniego napięcia (impulsów), a idzie ono prosto ze sterownika zapłonu, który został wymieniony na inny egzemplarz i objaw wciąż występuje to czy problemem musi być sam przewód/wtyczki pomiędzy cewką, a sterownikiem czy awaria może też być w zupełnie innym miejscu?
Tutaj masz do siln. o oznaczeniu BBY = 55KW/75KM http://obrazki.elektroda.pl/3771949300_1... G1Alternator FBezpiecznik T1Cewka zapłonowa B83Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym B54Czujnik kąta wychylenia wału korbowego B138Czujnik pedału przyspieszenia B169Czujnik położenia silnika przepustnicy B132Czujnik położenia wałka rozrządu B33Czujnik...
O jaką cewkę ci chodzi? ECU widzi sygnał z czujnika położenia wału - ten sygnał jest na peno ok - przecież silnik pracuje. Sygnał obrotomierza z ECU powinien być na pinie 8 - zielony przewód
Szare paski do siebie i do obrotomierza, pozostałe dwie końcówki do przewodów cewki jak napisał sprzedawca.
1. Klucz tranzystorowy trzeba zasilać, żeby działał. Poza tym, działanie obrotomierza wymaga sygnału o jakiejś amplitudzie, żeby zadziałał - jak będzie za mała, to obrotomierz go nie zauważy - a amplituda zależy od napięcia zasilania klucza. 2. To ma taką zaletę, że jest proste; ale podany układ z prostowaniem przy użyciu mostka daje 100Hz, nie 50....
Obrotomierz wskazuje dopiero po wysterowaniu odpowiednim impulsem. Pobieranie impulsu z cewki ni jet dobrym rozwiązaniem. Impuls musisz pobrać z układu impulsatora (cewka przy magnecie) ona indukuje impuls do elektronicznego modułu zapłonowego. W chinczykach to z reguły jest niebieski przewód dochodzący do modułu zapłonowego (nie cewki WN) I dopiero...
Jeśli dobrze pamiętam to w tym silniku nie potrzeba kondensatora. Cewka zapłonowa jest sterowana bezpośrednio ze sterownika Bosch Motronic M 1.5 bodajrze pin nr 1 w sterowniku (z niego też sterowany jest obrotomierz). Do tego właśnie przewodu należy bezpośrednie podłączyć przewód brązowy z centralki BINGO. Drugi przewód na cewce zapłonowej to zasilanie....
to znaczy ze strownika ecu pociagnac dodatowy kabel do licznika i do pinu 7 mam rozumiec Ze sterownika silnika z pinu nr 23 wychodzi przewód do przekaźnika podwójnego do pinu nr 7 (sprawdzić można multimetrem na zwarcie, rezystancję min - po rozpięciu wtyczek przekaźnika i sterownika). Tym przewodem sterownik kluczuje masą cewkę przekaźnika i na tym...
OK. Dzięki wielkie, o tym pinie 23 czytałem ale sądziłem że sterowanie jest +12v a nie masą mam nawet wyprowadzony przewód z tego pinu ale podłączałem źle do obrotka (pod + sygnału ) więc nie działał.
Źle podłączony obrotomierz, ewentualnie uszkodzony. Przewodu gaszenia nie podłącza się do obrotomierza, tylko połączenie cewki zapłonowej z modułem.
bardzo często pszerwy dostaje cewka w aparacie zapłonowym .z opowiadań wiem że gubią się w tym mechanicy . pęka przewód od aparatu albo drucik pszy konektorku w aparacie. gdy nie chce zapalić trzeba sprawdzić przejście wypinając przewód od mod. zapłonowego i zmierrrrrrrzyć omomierzem- 700 do 800om.na140000km miałem to 4 razy.gdy nie pracuje zapłon obrotomierz...
Witam, posiadam Reno twingo rocznik 1995. Brakuje mi w nim obrotomierza który chciałbym sobie zbudować. Sama konstrukcja takiego układu na jakimś mikroprocesorze nie jest dla mnie problemem. Niestety nie potrafię zlokalizować źródła sygnału w samochodzie oraz należycie go zinterpretować. W aucie siedzi taka cewka zapłonowa http://xxxxx.pl/cewka-zaplonowa-renault-...
Nawinięcie na przewodzie to duży błąd wskazań,ja kupiłem nowy obrotomierz z firmy Lumel,dedykowany dla Matiza,podłaczyłem do wejścia cewki lutując przewód,obrotomierz od Poloneza bez przeróbki będzie pokazywał bzdurne obroty.
proste 3 przewody + 12V masa impuls z cewki na obrotomierzu powinny być oznaczone przewody
Wtyczka niebieska T32 Pin Opis 1 Zacisk 15, PLUS 2 Wskaźnik kierunkowskazu prawego 3 Sygnał wyjściowy 1 z prędkościomierza elektronicznego 4 Wskaźnik podłączonej przyczepy 5 Wskaźnik rezerwy paliwa 6 Poduszka 7 Zacisk 31, Masa czujnika 8 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego 9 Zacisk 31, Masa 10 Ciśnienie oleju 11 Sygnał obrotomierza 12 Wskaźnik sygnału...
Nie. Według ostatniej propozycji, zielony przewód z obrotomierza, owijasz na przewodzie wysokiego napięcia (WN) - jednym z tych z cewki do świecy, zwanych potocznie przewodami zapłonowymi. Nie czytasz ze zrozumieniem, co może spowodować uszkodzenie sterownika.
co to za obrotomierz dlaczego chcesz brać impuls przewodu WN?
na cewce zap. razem z przewodem pomiędzy cewką a aparatem zapłonowym jest przewód do obrotomierza sprawdź go czy ma dobre połączenie
Zakupiłem obrotomierz do mojego benzyniaka. Czarny do masy auta, a czerwony do plusa za stacyjką, to wiem. W instrukcji jest napisane: "przewód zielony przyłączyć do cewki zapłonowej od strony przerywacza lub modułu". Silnik ten ma 1 cewkę i mechaniczny rozdzielacz zapłonu. Gdzie mam podłączyć prawidłowo zielony przewód? Mogę go tylko owinąć wokół przewodu,...
Gruby przewód plusowy z aku dochodzi do grubego zacisku bendixa (styku luzownika) i wychodzi drugim grubym zaciskiem do rozrusznika. Ponieważ gruby przewód plusowy, już jest w luzowniku, zwierającym wielkoprądowe styki, to cewka luzownika jest już zasilona w plusie. Wystarczy przez stacyjkę, z uzależnieniem (np. nie włączy ponownie, jeśli nie wyłączysz...
obrotomierz jest podłączony do kondensatora przeciwzakłóceniowego znajdującego się na kolektorze ssącym do przewodu zielonego ,pozostały podwójny biało-niebieski do cewki zapł i tranzystora sterującego cewką zapłonową.
Nie wiem, skąd brany jest sygnał w Polonezie do obrotomierza, chociaż takowe auta też miałem, ale już z wtryskiem i elektroniką zapłonu. Trzeba tutaj uważać, żeby nie uszkodzić tego obrotomierza. W Polonezie sygnał do obrotomierza pochodzi z przewodu sterującego cewką zapłonową... Tzn w tych starszych Polonezach tak było. W tych nowszych np Caro Plus...
Nie zastanawiałem się nad tym bo nie wiedziałem czy mam dobry obrotek. Pewnie podłącze się pod cewkę zapłonową pod przewòd "sygnałowy"? Jeśli mam ustawić na 6 cylindròw to muszę jakoś oszukać obrotomierz żeby zgadzała się czestotliwość? Edit: zadzwoniłem bezpośrednio do dystrybutora w Polsce i powiedział mi żebym ustawił 6 cylindrów i wpiął...
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
Posiadam motorower m-ki yamaha tzr z silnikiem AM6 z 2004 roku. Usterka brak iskry, z tego co obczytałem jest to zapłon na prąd stały oznaczenie modułu 5WX-00. Moduł ma wejście na jedną wtyczkę x8 z czego podpiętych jest 7 pinów. Do modułu jest podpięty + jak i - , dwa przewody od wyzwalacza , przewód do cewki, do obrotomierza i chyba do wyłączania...
Nie jestem pewnien jak jest w fiacie uno, ale jeżeli cewka jest widoczna, odkryta- nie zabudowana, to przewód który doprowadza impulsy pomiarowe podłączasz do jednego bieguna cewki-tego od modułu zapłonowego. Jeżeli niewiesz który to jest zacisk to możesz sprawdzić każdy z tych dwóch(oczywiście po stronie niskonapięciowej, broń Boże po stronie wyskiego...
Jawa ma chyba zewnętrzną cewkę zapłonową więc wydaje mi się,że impuls bez problemu można złapać z zacisku cewki zapłonowej tego do którego dołączony jest przewód idący od silnika. Tak byłoby łatwiej podłączyć i nie trzeba dekla zdejmować. Jeśli źle myślę to poprawcie
Witajcie! Kupilłem niedawno elektroniczny obrotomierz (z cyfrowym wyswietlaczem) do mojego Tico. Podłączyłem wg instrukcji (do + i -, a trzeci przewód do zacisku cewki WN po stronie czynnej). Niby wszystko działa, obroty nawet zgadzają się z tymi, które odpowiadają danym prędkościom na danym biegu... ale... w momencie przyspieszania obrotomierz potrafi...
Witam dziś zakładałem zegary od chińczyka dokładnie to ogar 202 ,el clasiko itp do simsona na platynkach instalacja 12v podłączylem wszystko pięknie tylko mam problem z obrotomierzem podlaczyłem zółto-czarny przewód pod cewkę pod zacisk nr 1 czyli ten który idzie z kondensatora a drugi czarny przewód do akumulatora i zielony na masę no i wskazówka pokazuje...
ja o co innego pytam... teraz kazdy bedzie pisal o obrotomierzu....
Więc zakładasz tylko ten mechaniczny a przewód od przerywacza podłączyć trzeba do obrotomierza, do tego przewodu, który podłączony był do cewki. Zobacz czy będzie działało. Nie podłączaj żadnego kondensatora, cewki, itd.
Witam.Obawiam sie że może byc problem z podłączeniem obrotomierza do takiej instalacji.Poniewż elektroniczne instalacje zapłonowe działają troche inaczej niz tradycyjne-mają najczesciej dużo wieksze napięcia.Pewnie dlatego spalił sie stabilizator. Wiesz o czym piszesz? Zasilić obrotomierz z 12V i dać sygnał z przewodu sterującego cewką
Witam, W tej serwisówce widać, że jeden przewód idzie na licznik z jednej cewki - dokładniej do obrotomierza - być może ten przewód jest przerwany, zwiera do masy i iskry brak. Nie jestem pewien czy manual dotyczy się Twojego modelu, ale warto sprawdzić. Pozdrawiam
Po przewód ekranowy właśnie się wybieram, a z tym rezystorem to nie do końca rozumiem (ma to być jakoś tak? http://obrazki.elektroda.net/49_12825829... )
Witam !!! Posiadam cyfrowy obrotomierz do samochodów 4 cylindrowych i mam problem z podłączeniem. Jestem trochę zielony jeśli chodzi o samochody. Z obrotomierza wychodzą 3 przewody. Jeden idzie na masę, drugi na zasilanie +12V a trzeci podłącza sie do przerywacza zapłonu bądz chyba cewki. Moje pytanie jest takie gdzie dokładnie podłączyć ten trzeci...
(at)m789 Kapitalne zdjęcie :D :idea: . Wynika z niego, ze ten pojazd nie miał jeszcze zapłonu elektronicznego, a zwykły przerywacz . Ten ostatni nieszczęsny czarny przewód idzie najprawdopodobniej do obrotomierza. Jak pisałem jest rezystor rozruchu także :D Do dzieła zatem Kolego - trzy czarne razem do minusa cewki, czerwony do jej plusa. Kabel WN...
no to wiem... tylko że który przewód jest ''+'' a który ''-''??? I nie wiem czy ten trzeci mam podłączyć pod cewkę czy pod moduł... Dodano po 1 P.S. Przy instrukcji tego urządzenia nic nie pisze
Witam. Od niedawna mam Citroena ZX 1.4i z 93r. w najbiedniejszej wersji i zamiast obrotomierza był zegarek. Postanowiłem wsadzić zegary z obrotomierzem. Wiele osób już tak robiło i działało bez problemu. Dorwałem okazyjnie nowe zegary tyle że z wersji silnikowej 1.6. Okazało się, że u mnie niestety nie było instalacji pod obrotomierz więc musiałem ciągnąć...
Witam, szukałem informacji pod hasłem "powielacz impulsów", ale nie znalazłem nic co by mi pomogło. Potrzebuję schematu prostego układu, który zwiększy 4-krotnie ilość impulsów wychodzących z modułu zapłonowego na cewkę wysokiego napięcia. Jest to motocykl jednocylindrowy czterosuwowy, który fabrycznie ma wyjście impulsu na obrotomierz z modułu zapłonowego,...
Do zacisku '15' cewki idą 2 czarne przewody jeden do stacyjki drugi do sterownika, do zacisku '1' cewki idą zielony do modułu zapłonowego i czerwono-czarny do obrotomierza. Wszystkie pozostałe tnij ;).
Miałem dokładnie ten sam przypadek. Wymieniałem różne części ale prawdziwą przyczyną okazał się przewód wysokiego napięcia łączący cewkę zapłonową z kopułką. nie brałem go pod uwagę od razu ponieważ był prawie nowy. Ale jak widać dla przewodów firmy LEADER (której nie polecam) trzy miesiące działania to już za wiele.
Witam, chce założyć Rev limiter ( odcina iskrę przy danych obrotach) do mojego samochodu (nie wnikajmy już jak działa to na silnik i turbinę) ale jest problem. O ile zapłon łatwo zlokalizować i podłączyć 4 świece pod ten przewód to sygnał rpm gorzej. Próbowałem podłączyć się do środkowego PINu czujnika położenia walka ale nic z tego, podpięcie pod cewkę...
Witam orotomierz typ ms2 ma 3 wyprowadzenia +,masa,zacisk oznaczony 1 Podłączając obrotomierz mase lączymy z masą samochodu ,+ lączymy z plusem po przekreceniu wyłącznika zaplonuon jest na module NANOPLEX na zacisku 4 a zacisk 1 obrotomierza lączymy z zaciskiem nr7 modulu NANOPLEX Mozna sie podlączyc do cewki wysokiego napiecia po pierwotnej stronie...
kolega pisal ze wymienil przewody wn. i paski . czyli to benzyna nie diesel.czyli impulsy do obrotomierza raczej z cewki wn.mysle ze slaba masa lub urwany przewod masowy przy alternatorze
Cześć koledzy, mój kłopot dotyczy samochodu audi 80 b4 z silnikiem 2.0 na monowtrysku. Czy cewkę zintegrowaną beru da się przerobić tak aby można było do niej podpiąć przewody od instalacji lpg które mam podpięte aktualnie przy starej cewce to jest chyba obrotomierz? W starej cewce przewody podpiętę są do śrub wychodzących z cewki, w zinegrowanym zamienniku...
Wepnij w '' gorący'' przewód jednej z cewek.
Jedynie jeśli owiniesz przewód od obrotomierza wokół przewodu WN (sonda pojemnościowa). Na zapłonie Ducati Energia częstotliwość napięcia w cewce zasilającej jest trzy razy większa od obrotów silnika.
Witam ........ Jeśli masz miernik ( woltomierz , omomierz ) to możesz sprawdzić instalację zapłonową Twojego CC ( chyba 7 kabli ) ........ Kupiłem miernik aby sprawdzić instalację zapłonową - poproszę o łopatologiczne wskazówki. Wszystkie punkty masowe sprawdzone i są OK. Sprawdzaj na początek sygnał z czujnika położenia wału ........ Sygnał z czujnika...
Witam. Długo wahałem się czy założyć ten temat z obawy o to, że jest dużo podobnych tematów, które trafiły do kosza i w rezultacie dostały odpowiedź "szukaj". Przyznaję się, że przejrzałem chyba wszystkie tematy o obrotomierzach i nikt nie miał takiego problemu jak ja. Przejdźmy do rzeczy. Złożyłem obrotomierz, którego schemat był w czasopiśmie "elektronika...
Witam Mam problem z uruchomieniem obrotomierza w Polonezie. W silniku zamontowany jest układ zapłonowy EDIS (bezrozdzielaczowy z Forda) + sterownik Megajolt. Zastosowałem układ z dwoma diodami+dioda Zenera, który podobno rozwiązuje problem, ale obrotomierz ani drgnie. Gdy podłącze obrotomierz pod jeden z przewodów cewki to pokazuje mniej więcej 1/2...
Proszę sprawdzić przewod czarno bialy czy nie jest zwarty do masy gdy stacyjka jest przekręcona na zapłon na wstępie należało by zadać pytanie czy masz Sym 125 na gaźniku czy 125i na wtrysku bo to ogromna różnica; często z rutyny omijana; piszesz, że masz skuter z rocznika 2013, a te modele z dopisanym "i" są na wtrysku; z tego co ja doczytałem to...
Chcemy zbudować miernik częstotliwośći i podłączyć go do auta jako obrotomierz. Chcemy wykorzystać impuls prostokątny 5V i częstotliwość na wolnych 50Hz. Częstotliwość na przewodzie do cewki ma w tym momencie 12V i 500Hz. Podłączyliśmy obrotomierz mera lumel i na przewodzie z cewki gdzie jest impuls 12V i częstotliwość 500Hz pokazuje o połowęmniejsze...
Ja w swoim skuterze chińczyku podłączyłem analogowy obrotomierz i ten żółto czarny kabelek mam wpięty w przewód wychodzący z modułu cdi do cewki
o LPG już było w temacie. Nie chodzi mi też o przewód pobierający impulsy bo gaz już wcześniej odłączyłem ( łącznie z tym przewodem) aby wykluczyć awarię od jego strony. Raczej coś od wiązki elektrycznej - zaczynam od początku sprawdzać przewód po przewodzie Dodano po 5 Dzisiaj jak zacząłem ruszać wiązką w róznych miejscach to znowu na chwilę odzyskałem...
Na przewód wysokiego napięcia wychodzący z cewki należy nawinąć 2÷3 zwoje drutu, jeden koniec tego uzwojenia (przy przewodzie WN) pozostawić w powietrzu, nie podłączony, a drugi koniec doprowadzić do detektora wykrywającego impulsy. Pojemność pomiędzy kablem WN, a tymi nawiniętymi zwojami jest wystarczająca do wysterowania wejścia czegoś tam. W ten...
Chodzi o areozol - "spray" To raczej stosuje się do silników wysokoprężnych - znałem to pod nazwą "StartPilot". Chyba problem rozwiązany - po napisaniu ostatniego postu przystąpiłem do kontynuacji poszukiwań usterki. Samochód zgasł mi podczas gdy dokręcałem kolejną cewkę zapłonową. Więc poszedłem po kablach w głąb instalacji i zauważyłem przetartą...
Ten trzeci przewód, to nic innego jak sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej. Mówiąc krócej, jak podłaczysz lampkę kontrolną do zacisku "+12V" drugi do tego przewodu, to przy kręceniu rozrusznikiem, lampka powinna mrygać w rytm przeskoku iskry. Obrotomierz podłączony jest równolegle do cewki zapłonowej, plus masa oczywiście. Jeśli oczywiście wszyskie...
witam czy ktos ma pinologie do modulu komfortu 1j0 959 799 ah vw golf 4 plus pinologie licznika 1j0920 825c Wtyczka niebieska T32 Pin Opis 1 Zacisk 15, PLUS 2 Wskaźnik kierunkowskazu prawego 3 Sygnał wyjściowy 1 z prędkościomierza elektronicznego 4 Wskaźnik podłączonej przyczepy 5 Wskaźnik rezerwy paliwa 6 Poduszka 7 Zacisk 31, Masa czujnika 8 Wskaźnik...
U mnie alternator ma dwa przewody więc nie będzie sygnał obrotomierza z alternatora.Czy może brać sygnał z cewki zapłonowej ? Do cewki dochodzą dwie kostki.Jedna z jednym przewodem,a druga z trzema przewodami.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic84... Dodano po 58 a tutaj Kamot zrobił i mu działa Dodano po 2 ja podłą czyłem impuls pod przewód w/n, czy to dobrze??? Dodano po 19 Jak podłączyłem perwszy raz pod aku i impuls pod w/n. To działało, a w wsce nie mam akumulatora wiec podłączyłem przez mostek gretza i pod w/n nie chciał działac a jak podłączyłem...
obrotomierz przewód przewód obrotomierz cewka obrotomierz
wymiary subwoofera pionowe wiatrowe monta telewizji
lidlomix silnik samsung ww60j4063lw
Stihl FS 200 – regulacja gaźnika Zama C1Q, ustawienie śruby L, mieszanka i ochrona przed przegrzaniem City Coco – jak sprawdzić manetkę gazu? Pomiar napięcia, typy, typowe usterki