Witam ! Zrobilem prosty obrotomierz na procesorku AT89S8252. Testowalem go narazie podając na wejscie T0 sygnal z portu LPT i dziala wporzadku. Chce go zamontowac w maluszku (elegant) i za bardzo nie wiem jak pobrac sygnal z cewki tak by nie uszkodzic mikroprocesora. W załaczniku przesylam schemat...
Na przewód wysokiego napięcia wychodzący z cewki należy nawinąć 2÷3 zwoje drutu, jeden koniec tego uzwojenia (przy przewodzie WN) pozostawić w powietrzu, nie podłączony, a drugi koniec doprowadzić do detektora wykrywającego impulsy. Pojemność pomiędzy kablem WN, a tymi nawiniętymi zwojami jest wystarczająca...
O ile pamiętam przy cewce jest zielony przewód podpinasz sie tam a 2 koniec to licznika i po problemie
Witam Mam problem z uruchomieniem obrotomierza w Polonezie. W silniku zamontowany jest układ zapłonowy EDIS (bezrozdzielaczowy z Forda) + sterownik Megajolt. Zastosowałem układ z dwoma diodami+dioda Zenera, który podobno rozwiązuje problem, ale obrotomierz ani drgnie. Gdy podłącze obrotomierz pod jeden...
Czy jest możliwość przedłużenia przewodu, który jest nawijany na przewód cewki dzięki czemu na wyświetlaczu można wyświetlić obroty silnika? W przykładzie podałem model urządzenia z takim przewodem ale wiele uniwersalnych liczników działa na zasadzie owinięcia przewodu wysokiego napięcia. Jeżeli istnieje...
Plus i minus to jasna sprawa. Oświetlenie też. Natomiast przewód sygnału musi Kolega dociągnąć aż do komory silnika i spiąć z przewodem cewka - przerywacz; nie od zasilania ale tak jak napisałem. Obrotek musi być przerobiony w/g tej porady z pliku. Inaczej nie pokaże prawidłowo. Ale jest sporo tematów...
Jeśli jest on szeregowo z przewodem cewki to raczej nie ten. Zobacz na przykładowy schemat takiego obrotomierza i to będzie raczej 47nF koło tranzystora szeregowo z potencjometrem na płytce.
Gdzie chcesz to zastosować i do czego. Zrobiłem sobie jakiś czasz temu do auta na kilkunastu diodach. impulsy zbierane są ze specjalnej ceweczki na przewodzie cewki zapłonowej.
Witam. Zakupiłem obrotomierz uniwersalny marki Koso do Yamahy Virago XV250. Podłączyłem go i pojawił się problem. Po uruchomieniu silnika wskazówka lata jak szalona w zakresach 1000 - 8000 obrotów (8000 to max) nawet jak jest silnik na luzie bez gazu. Są dwa sposoby połączenia tego obrotomierza - nawinięcie...
Cześć Jak dla mnie problem leży w cewce jaką zastosowało renault. Do cewki doprowadzone jest zasilanie (czarny przewód minus akku, żółty +12V po stacyjce) trzeci przewód to sygnał z ECU, który to powoduje wystąpienie wyładowania na świecach. Twój obrotomierz powinien być dołączony bezpośrednio do...
Szare paski do siebie i do obrotomierza, pozostałe dwie końcówki do przewodów cewki jak napisał sprzedawca.
Witajcie. Mam obrotomierz diodowy pochodzący ze 125p, który widać na zdjęciach w załączniku. Chcę go podłączyć do Poloneza na wtrysku Boscha. Różnice w cewkach następujące: 125p ma jedną cewkę i z niej idzie przewód do kopułki a potem z kopułki dalej na poszczególne świece. Polonez z Boschem...
Witam, mam problem z podłączeniem obrotomierza w kosiarce samojezdnej marki AL-KO. Obrotomierz kupiłem na olx, podobno działał bez problemów przy motorze. Sprzedający pokrótce powiedział jak podłączyć, czyli "+" i "-" oraz trzeci przewód do cewki ale nie owijać wokół przewodu wysokiego napięcia tylko...
Przez kulawy szkic niejasno się wyraziłem. Obrotomierz był podłączony do jednego z przewodów idących do podwójnej cewki (dostając dwa ze wszystkich czterech impulsów w cyklu). a teraz podłączyć go chcę do silnika w którym są cztery pojedyncze cewki więc muszę podpiąć go jednocześnie do dwóch przewodów...
.Jak podłaczyć obrotomierz w renault clio 1.Mam jakis obrotomierz lutowany na diodach led (gotowy zesta)Z niego wychodzą 3 przewody. + _ wyjscie. Według schematu wyjscie mam podłaczyc do przewodu miedzy cewka a przerywaczem.Ale który to przewód. Fotka cewki-klikni na link
Chcemy zbudować miernik częstotliwośći i podłączyć go do auta jako obrotomierz. Chcemy wykorzystać impuls prostokątny 5V i częstotliwość na wolnych 50Hz. Częstotliwość na przewodzie do cewki ma w tym momencie 12V i 500Hz. Podłączyliśmy obrotomierz mera lumel i na przewodzie z cewki gdzie jest impuls...
Witam nie moge sobie poradzić z podłączeniem obrotomierza w uno (ostatni rocznik) jest tam cewka bezrozdzielaczowa bezpośrednio z niej wychodzą przewody WN na świece a do cewki są doprowadzone 3 przewody jeden + i 2 - mierzone względem masy samochodu obrotomierz jest uniwersalny i można go wysterować...
U mnie alternator ma dwa przewody więc nie będzie sygnał obrotomierza z alternatora.Czy może brać sygnał z cewki zapłonowej ? Do cewki dochodzą dwie kostki.Jedna z jednym przewodem,a druga z trzema przewodami.
Włożyłem oplowski silnik c20XE z aparatem wraz z wiązką do Lanosa marki Deawoo. Wiązka z opla ma dwa wyjścia na obrotomierz ( zielony kabelek ), jedno jest w małej kwadratowej kostce (4 pin), wyjście ze sterownika a drugie jest przy cewce (1 pin). Teraz podłączyłem obrotomierz z Lanosa ( zielono-czarny...
Witam serdecznie na wstępie chciał bym z góry przeprosić za być może wystawienie postu nie tam gdzie trzeba, ale jako że jest to mój 2 temat prosił bym o wyrozumiałość i jeśli trzeba przeniesienie go we właściwe miejsce. A teraz do rzeczy. Nabyłem niedawno Motorower Zipp Torros M50 (zdj 1) z zepsutym...
Silnik Mercury zaburtowy 2 cyl 2T. B.prosze o poradę - gdzie podpiąć obrotomierz?? Problem w tym, że do manetki mam tylko doprowadzone 2 przewody - do gaszenia. Na silniku są zaciski cewki ładowania oraz przycisk gaszenia, od którego przedłużenie idzie do manetki(gaszenie). Opisy na fotce: Skąd...
Witam dostałem do naprawy Cagive Mito 125 zatarty tłok oraz Nicasil moto dostało nowy cylinder i tłok. Odpala bez problemu tylko wyszły 2 usterki jedna już zdiagnozowana a dokładnie kontrolka oleju świeci ciągle na luzie ale oglądałem filmiki i tak jest w każdej na schemacie widać jakiś opornik który...
Witam - jezeli instalacja w twoin samochodzie nie przewiduje obrotomierza to powinieneś go podłączyć na krótko.Zacznij od licznika,sprawdz w której z kostek on jest podłączony(bo jak sie nie myle to powinny byc dwa gniazda w liczniku)obrotomierz powinien byc podłączony do instalacji trzema przewodami.Jezeli...
obrotomierz jest elektroniczny ale nie wymaga zasilania napięcie stałym oraz impulsów prostokątnych z cewki.reaguje na impulsy sinusoidalne doprowadzone dwoma przewodami . wewnątrz posiada mostek prostowniczy przed wejściem na zaciski ustroju pomiarowego. na tarczy obrotomierza jest napis"sebring" oraz...
Wypowiedzi KAR26 "Witam - jezeli instalacja w twoin samochodzie nie przewiduje obrotomierza to powinieneś go podłączyć na krótko.Zacznij od licznika,sprawdz w której z kostek on jest podłączony(bo jak sie nie myle to powinny byc dwa gniazda w liczniku)obrotomierz powinien byc podłączony do instalacji...
W vectrze, astrze i calibrze impulsator był montowany z tyłu licznika. Problem w tym, że nie występował w każdej wersji. U kumpla, żeby to działało odwaliłem druciarstwo. Prędkościomierz z wersji bez impulsatora nie ma odpowiedniego pola z tyłu, z którego impulsator czytałby impulsy. Musiałem przełożyć...
ok postaram sie odpowiedziec, ostrzegam ze jestem elektrykiem hobbysta w skrócie laikiem. ad 1. Podłączenia dokonywałem samodzielnie zaraz po wyjsciu z cewki, sa tam trzy przewody podłaczyłem pod zielony, tylko zreszta podtym jednym sie cokolwiek wychylało. Ad2 poprawność zasilania? w domysle...
na cewce zap. razem z przewodem pomiędzy cewką a aparatem zapłonowym jest przewód do obrotomierza sprawdź go czy ma dobre połączenie
Skoro działał w polonezie to podciągnij przewód bezpośrednio pod cewkę i będzie działał. Ostatnio zmieniałem licznik w fordzie sierra, podciągnąłem przewód od cewki do licznika i obrotomierz śmiga bez problemu. Pozdrawiam vcc.
Witam, Przełożyłem silnik z Renault Laguny 2.0 do Renault 5. W czasie przeszczepu mojej uwadze umknął przewód od obrotomierza, który był podłączony do cewki w starym silniku. Nowy silnik ma również cewkę - jedną, ale ona ma tylko dwa wejścia/wyjścia na wtyczki (Motorola), podczas, gdy stara (chyba...
To są tylko moje teoretyczne rozważania. Nie myślałem, że weźmiesz się od razu za testowanie układu. Fajnie, że układ działa z tym, że tak sobie teraz myślę, że wersja produkcyjna powinna wyglądać inaczej. Dwie cewki zrobione z kawałka drutu, którymi owinąłbyś przewody zapłonowe. Prąd w przewodach...
Jeżeli masz jedną cewkę zapłonową to: 1 - zielono-brązowy (wysterowanie cewki dla 1 i 4 cylindra) 2 - czarno-fioletowy (plus po stacyjce) 3 - zielono-żółty (wysterowanie cewki dla 2 i 3 cylindra) 4 - brązowy (masa) Sygnały których potrzebujesz masz na piniach cewki: 1 i 3. Podpinasz się pod który...
Pacjent: Yaris 1.0 pierwszej generacji (1SZ-FE). Modyfikacja: inny silnik Potrzeba: działający obrotomierz w "akwarium". O co chodzi: fabrycznie Yaris ma 4 cewki z modułami, "nowy" silnik ma jedną cewkę. Co za tym idzie, po bezpośrednim podpięciu przewodu dla obrotomierza, mamy 3600-4000...
zegary są prawdopodobnie od Hondy Cbx a muszę je zamontować do cb 750 z 1982 r. Mam schematy i ten co ma elektroniczny obrotomierz sygnał idzie do jednej cewki i połączony również z modułem cewek,kolor przewodu sygnału z obrotomierza wg Hondy jest żółty i żółto-zielony tylko czy ilość impulsów będzie...
Witam orotomierz typ ms2 ma 3 wyprowadzenia +,masa,zacisk oznaczony 1 Podłączając obrotomierz mase lączymy z masą samochodu ,+ lączymy z plusem po przekreceniu wyłącznika zaplonuon jest na module NANOPLEX na zacisku 4 a zacisk 1 obrotomierza lączymy z zaciskiem nr7 modulu NANOPLEX Mozna sie podlączyc...
to znaczy ze strownika ecu pociagnac dodatowy kabel do licznika i do pinu 7 mam rozumiec Ze sterownika silnika z pinu nr 23 wychodzi przewód do przekaźnika podwójnego do pinu nr 7 (sprawdzić można multimetrem na zwarcie, rezystancję min - po rozpięciu wtyczek przekaźnika i sterownika). Tym przewodem...
Witam! Kupiłem obrotomierz do mojej MB (2.0D silnik 601.911) z benzyniaka - wersja z prędkościomierzem do 220km/h i obrotami do 70x100 obr/min - podejrzewam, że też czterocylindrowy silnik, o ile to ma znaczenie. Wcześniej rozebrałem alternator i wyprowadziłem wyjście "W", co tak naprawdę oznacza...
Otwórz wtyk wiązki od ECU (trzeba usunąć opaskę od strony przewodów, nacisnąć zatrzask po przeciwnej stronie i zsunąć górną część osłony wtyku w tym samym kierunku) i tam masz opisane piny. W wiązce ECU jest to ciemnoniebieski (ultramaryna) cienki przewód, jest jeszcze jeden w tym samym kolorze, tylko...
Piętnaście diod LED na płytce może to odpowiadać układowi UL1970, który obsługiwał 16 diod LED. Układ posiada trzy przewody dwa z nich to zasilanie + i -. Przewód oznaczony "V" może być to wejście impulsów. W różnych układach było to różnie rozwiązywane, np. nawinięcie kilku zwojów na przewodzie wysokiego...
Chcę zbudować obrotomierz. Mam już układ wyświetlania (24 diody, 2xUL1980). No i została kwestia przeliczanie częstotliwości na napięcie, najlepiej około 5V przy max obr (zakładam 6000 - 7000 obr/min). Ma się nadawać do silnika z dowolną ilością cylindrów, zarówno do dwusuwa jak i czterosuwa. Myślę,...
A po co chcesz kombinować? Na schemacie jest albo czujnik w.n w postaci kilku zwojów na przewodzie do świecy lub podłączasz się do wejścia cewki zapłonowej (miedzy moduł i cewkę). I jest to najlepsze rozwiązanie. W zapłonie jest jakaś cewka i ukłąd magnetyczny i musiałbyś dorabiać dodatkowy klucz, który...
dokładnie obrotomierz będzie pokazywał dwa razy większe obroty silnika z uwagi iz polonez ma dwa cylindry więcej wystarczy kabel ktory masz podłaczcyc do cewki zapłonowej owinąć 10 razy wokół przewodu wysokiego napięcia prowadzącego od cewki do kopółki i obrotomierz będzie sobie liczył sam impulsy...
Z tego co pamiętam, to przewód podłączało się do cewki a nie nawijało na przewód w.n. (choć kto wie - może tak też działa). W polonezie są 4 cylindry, a w cc700 tylko 2, więc przekłamanie będzie. Jeśli to obrotomierz ze starego poloneza z kwadratowymi zegarami, to szukaj schematu obrotomierza MS2 z Mery...
Witam. Ten schemacik ten mam,na tej są inne kości na płycie. A mianowicie BCD takie jak od ciebie D,na F 4piny okrągła(podejrzewam DIAGnoza) i jedna podłużna większa (jak sterownik silnika Golfa2)dwa rzędy pinów,nie policzyłem dokładnie chyba 15. Nie wiem czy to możliwe bo kolory kabli są trochę w innej...
Witam, mam problem z moim golfem 3, 1.6 benzyna, 93 rok. Od jakiegoś już czasu dzieją się dziwne rzeczy, mianowicie gdy jadę obrotomierz zaczyna wariować,(oczywiście nie zawsze się tak dzieje czasami 2 razy w tygodniu a czasami rzadziej lub częściej) wskazówka ,,świruje'' skacze od początku do końca...
Witam. Posiadam Honde Civic 5 Gen. silnik d13b2. Mam pytanie odnośnie gdzie znajdę przewód od czujnika obrotów? Chcę dokupić zewnętrzny obrotomierz: oraz zainstalować go na desce rozdzielczej. W dokumencie jest wspomniane ze podłączenie do cewki zapłonowej, no tak, ale dojście do tej cewki zapłonowej...
Witam. Sprzęt jak w tytule. Problem w skrócie polega na tym, że licznik nie pokazuje obrotów, prędkościomierz i reszta kontrolek oraz czujników jest sprawna. reset komputera nie pomaga. Yamaha niestety nie posiada seryjnie kabelka owijanego dookoła przewodu wysokiego napięcia więc jest trochę problem....
Witam Czy spotkał się ktoś z podłaczeniem licznika akcesoryjnego obrotomierza przez owiniecie kablem przewód wn od świecy ? Obrotomierz nie reaguje.W instrukcji jest żeby podłaczyć kondensator doswiadczalnie ale nie pisze nic więcej może ktoś już rozpracował jak to podłączyć. ps .Podłaczałem na...
Witam. Posiadam taki obrotomierz, prawdopodobnie od motoroweru Romet Z50. Chciałbym sprawdzić czy działa. Wyszukałem w internecie że zielony przewód to masa,czarny to plus, a żółtoczarny idzie do cewki zapłonowej. Zbudowałem, więc impulsator na NE555, który podaje impulsy na tranzystor, który zwiera...
Witam, zmieniłem liczniki z takich z zegarem analogowym na takie z obrotomierzem, miałem nadzieję że będzie tak jak w Golfie MK2, czyli wystarczy przepiąć wtyczki i wszystko będzie działać. Niestety obrotomierz nie działał, więc pościągałem parę schematów obczytałem fora i dowiedziałem się że drugi...
Okazałem się nadgorliwy ;) Ten model obrotomierza posiada przełącznik na 0,2,3,4,6,8 cylindrów. Podłączyłem go do małego fiata i działa bez zarzutu (max 4,5 tys obrotów/min - czyli podręcznikowo), chociaż wydaje mi się że trochę zaniża ale to nic, efekt jest osiągnięty ;) Dla zainteresowanych:...
Witajcie :) posiadam obrotomierz od Poloneza. Chciałem zeby współpracował z silnikiem jedno-cylindrowym. Mam zamiar podpiąć go do cewki WN która jest sterowana przerywaczem z kondensatorem. Zasilanie mam 12V. Mam 2 pytania: 1. Z tego co mi się wydaje to przewody +12V, masa i przewód sygnałowy trzeba...
Witaj kolego, rzeczywiście jak nie ma cewki, to też miałbym zagadkę gdzie to podłaczyć, ale podpowiem Ci, że w silnikach diesla podłączyć można pod alternator. Poszukaj na alternatorze wyjścia oznaczonego literką " W " i do niego podłacz ten przewód który normalnie podłączyłbyś do cewki. Z tego co czytałem...
Chciałem zrobić obrotomierz do skutera. Nie chcę brać sygnału bezpośrednio z instalacji zapłonowej, bo jest tam straszny smietnik. Poza tym licznika ma być uniwersalny. Chyba najlepiej stworzyć transformator z przewodu idącego do fajki (napięcie około 12kV) i drutu nawiniętego w bliskości niego. Fragment...
Pokaż jak kształtujesz impulsy z przewodu wysokiego napięcia, pamietaj o tym że wyładowanie w cewce to nie jeden impuls tylko stopniowo gasnacy przebieg który wielokrotnie przechodzi przez zero. Musisz zastosować układ kształtowania, czyli impuls zdjęty z przewodu wyzwala monowibrator dający w przybliżeniu...
obrotomierz jest podłączony do kondensatora przeciwzakłóceniowego znajdującego się na kolektorze ssącym do przewodu zielonego ,pozostały podwójny biało-niebieski do cewki zapł i tranzystora sterującego cewką zapłonową.
Skoro zmieniłeś to Blitz też był podpięty do cewki. Sprawdź w którym miejscu było podłączenie i wepnij się w nie. Dla przypomnienia.. od Blitza przewód szary, a teraz cytat z instrukcji podłączenia:"Przewód szary musi być podłączony do sygnału impulsowego o częstotliwości proporcjonalnej do prędkości...
żeby normalnie zdjąć przewód wysokiego napięcia i tam podłożyć przewód. a i jeszcze jedno pytanie czy to musi iść prosto z cewki czy z świecy Przecież już dostałeś na to pytanie odpowiedź: źródłem sygnału jest impuls wysokiego napięcia, pobierany z przerywacza lub uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej...
Jak bedziesz chcial to wrzuce schemat chyba tego obrotomierza ole dopiero jutro .Uklad zrobiony jest na ukladzie scalonym UL1970.Zasilanie jest na koncowce 8 , a masa na koncowce 1.Sygnal z cewki podany jest na baze tranzystora poprzez owiniecie przewodu wysokiego napiecia z cewki okolo 15 zwojami...
Obrotomierz wskazuje dopiero po wysterowaniu odpowiednim impulsem. Pobieranie impulsu z cewki ni jet dobrym rozwiązaniem. Impuls musisz pobrać z układu impulsatora (cewka przy magnecie) ona indukuje impuls do elektronicznego modułu zapłonowego. W chinczykach to z reguły jest niebieski przewód dochodzący...
Witam jestem w tracie projektowania pewnego przyrządu pomiarowego do serwisowania moich motocykli. Potrzebuje mierzyć prędkość obrotowa wału i wpadłem na pomysł a raczej przypomniało mi się ze widziałem już takie obrotomierze które łapały impuls zapłon z cewki zapłonowej a dokładnie z przewodu WN na...
Witam. Z racji że lada dzień dotrze do mnie programator postanowiłem zacząć pracę nad pierwszym projektem, mianowicie obrotomierzem do pojazdów 2T. Projekt nie łatwy jak na początek. Ukończyłem tylko kurs dawnego dioda.pl, i napisałem kilka prostych programów dla nauki, dlatego nie mogę się zdecydować...
Bmw e36 2.8 1 czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik położenia wału, na jakiej zasadzie działają nie wiem, jest do nich po 3 przewody i wiem że są bardzo delikatne, do tego żaden zamiennik nie chodził mi dłuzej niz 3 miesiące, teraz kupiłem uzywany oryginal i juz 3 rok spokój . Mam instalacje...
dzieki ,własnie porównałem moją płytke z rysunkiem" zielony" biegniedo diody c7v5 po drodze" muskając" 3 rezystory . jest jeszcze u mnie czarny który "załapuje 2 rezystory . myśle że jest to podyktowane tym że ten obrotomierz jest z 197x roku i mógł być stosowany w dwusuwach a także z "+" na masie.brak...
Witam, po wymianie 3 szt. cewek na razie (odpukać) kolejna się nie zepsuła i żaden jej objaw na to nie wskazuje. Może mieć na to wpływ zarówno jakość kolejnej cewki jak i fakt, że od września nie było upałów i nie przegrzewała się - elekryk uważa, ze padają bo się przegrzewają. Ale błąd cewki (64...
Witam, mam taki problem i nie wiem jak go rozwiązać. Posiadam Ibizę z 2000 roku która miała silnik 1.4 mpi AKK. Zrobiłem swapa na silnik g60 z corrado i teraz chciałbym podłączyć w swoich licznikach jakoś obrotomierz. W g60 sygnał obrotomierza był brany z cewki natomiast w moim samochodzie chyba...
Witam. Proszę o pomoc, jakieś wskazówki. Pacjent - Mitsubishi Space Star 1.3 silnik 4G13 z 2001 roku. Po wstępnych oględzinach: Odpala normalnie, mechanicznie ok. Pracuje tylko na 1 i 4 cylindrze. Obrotomierz pracuje nieprawidłowo, skacze, gubi sygnał - na obrotach jałowych wskazówka leży na ograniczniku....
jeżeli masz przy kopółce (tam gdzie w chodzą wszystkie przewody WN) kondensator to do tego samego zacisku co kabel od tego kondensatora a jak nie to do CEWKI. Nie wiem jak tam dokładnie w fieście ale przy cewce masz 2 przewody jeden z nich to zasilanie po włączeniu zapłonu ma być na nim +12V to podłącz...
proste 3 przewody + 12V masa impuls z cewki na obrotomierzu powinny być oznaczone przewody
To sprawdź te ścieżki które są podłączone od obrotomierza. Z jednej strony ścieżki kończą się przy obrotomierzu, z drugiej - wtyczką z przewodami. Sprawdź połączenia z jednej strony jak i z drugiej. Sprawdź też obrotomierz czy przy elektronice nie ma "zimnego lutu". Jeśli będzie ok, to sprawdź na który...
Witam. Zamontowałem do silnika rotax 532 (2 cylindry, 2-sów, zapłon stykowy,magneto) obrotomierz ACE-1100, instrukcja podłączenia: Problem w tym, że po podłączeniu zawyża on obroty i szaleje. Problem wynika zapewne ze zbyt duże czułości urządzenia. Próbowałem na początku podłączyć w opcji z...
Wydaje się być proste, nie jestem jednak elektronikiem, z zawodu mechanik a więc z oporniczkami i układami mało mam wspólnego :) Elementy na własną ręke przelutuje bez problemu, jednak ktore? Datasheet SAK 215 : Tutaj fotki mojej płytki licznika Foto marne, jednak coś tam mniej więcej...
Witam. Posiadam zmontowany obrotomierz AVT 2711 i nie wiem gdzie dokladnie podpiąć przewód który będzie przekazywał impulsy do układu. Na schemacie jest to punkt miedzy przerywaczem a cewką ale niewiele mi to mówi. Podpiąłem do przewodu sondy lambda i działał chwilę ale potem diody zaczęły przerywać....
Jedynie jeśli owiniesz przewód od obrotomierza wokół przewodu WN (sonda pojemnościowa). Na zapłonie Ducati Energia częstotliwość napięcia w cewce zasilającej jest trzy razy większa od obrotów silnika.
Objawy: Raz na 3-5 dni wskazówka obrotomierza opada i podczas przyspieszania szarpie (na biegu jałowym chodzi równiutko). Tak samo na benzynie i na LPG. Początkowo wyłączenie i włączenia zapłonu pomaga (wskazówka się podnosi i działa jak należy i nie szarpie), po chwili jednak problem wraca i znów wył.-włą....
Witam. Kozystajac z okazji i nie chcac zakladac tematu tylko po to zeby pokazac fotki, podepne sie tutaj. Problem moj polegal na niedzialajacym ABS i obrotomierzu. Wiadomo sprawa prosta. Winny przekaznik przepieciowy za akumulatorem. Szukajac na forach takie wlasnie informacje znalazlem i nimi...
Witam Posiadam samochód: Citroen Berlingo silnik 1.6 Benzyna produkcja 2001r. Mam problem gdyż przestał działać obrotomierz ... nagle. Ze źródła Vivid Workshop Data dowiedziałem się, że za przekaz impulsów z wału odpowiedzialny jest przemiennik magnetyczny. Odnalazłem go wymontowałem i...
Sygnał na obrotomierz brany chyba z cewki, szarpanie może być wywołane wyładowaniami w cewce lub na przewodach(wyładowania poza świecami zapłonowymi), podczas wyładowań sygnał na obrotomierz wariuje.
Witam, posiadam skuter żbik ( a dokładnie to baotian jak w temacie). Posiada on licznik bez obrotomierza, w którym przestał działać prędkościomierz, licznik nabija kilometry normalnie, wiec porady takie jak sprawdź linkę odpadają. Chciałbym go wymienić na nowy, ale zastanawia mnie zakup wersji z obrotomierzem...
Napisałem do sprzedawcy, ja nie mam takowej. Ale z tego co udało mi się znaleźć do innego typu że kalibruje się prędkość a nie obroty Edit Teraz pojeździłem i obroty wydaje mi się że są 2x za wysokie. Chyba tego nie ogarne Edit Mój silnik to 2 cylindrowa V i już chyba wiem co jest grane. podawane...
Cześć, teoretycznie nie ma znaczenia do której cewki podepniesz, natomiast co do którego przewodu to już inna sprawa, o ile dobrze wiem 1 to podanie +12V drugi to podawanie ,,masy -" i tu powstają zaniki napięcia powodujące wygenerowanie iskry i tu powinien być wpięty obrotomierz, trzeci to prawdopodobnie...
Witam -jezeli masz benzynkę to obrotomierz jest podłączyc bardzo prosto , a zegarek LCD. w liczniku jest zasilany napięciem stałym z akumulatora. najpierw sprawdz czy masz dobre wszystkie bezpieczniki, jak masz dobre to wyjmij licznik i zobacz która sciezka jest "+" a która "-" i podłącz napiecie a obrotomierz...
Witam wszystkich forumowiczów. Zwracam się z pytaniem o miejsce podłączenia obrotomierza w Matizie. Ściślej chodzi mi o to, czy obrotomierz cyfrowy podłącza się w to samo miejsce co wskazówkowy, tzn. do cewki zapłonowej, ale nie po stronie przewodu WN. Z góry dziękuję za wszelkie informacje. Pozdrawiam
Teraz ja coś powiem - Co ma alternator do czynnej strony cewki?? Ja bym skłaniał się ku przekłamaniom czujnika. Spróbuj zrobić jakiś ekran na kabelku, lub w szereg wepnij kondensator. Może alternator w tym wypadku ma mały wpływ na czynną strone cewki, ale napewno jakoś oddziaływuje na zasilanie...
Witam. Mam pytanie podłaczenia odnosnie obrotomierza w Seciento 1,1 02r A mianowicie jest to orginalny obrotomierz Fiata Sieciento z wersji sporting. Przewody zasilania i podswietlania juz sa podlaczone. Problem tkwi w tym ze nie wiem gdzie podlaczyc przewod sygnalowy. Bo problem w tym ze...
WITAM Mam pytanie. Bo jedni mówią że nie da rady, a inni że da radę założyć obrotomierz do CC700. Jeżeli ktoś z was jest pewien czy da radę założyć to jaki model obrotomierza polecacie no i jak go podpiąć? Dziękuję za odpowiedzi No pewnie że da radę założyć podłączenie banalnie proste 3 przewody...
Witam, postanowiłem zbudowac ten oto obrotomierz na 2-ch scalakach jest to prosta konstrukcja i łatwa do zamontowania w motocyklu :> mam 2 pytania: 1. Jako czujnik mozna nawinąc cewkę na przewód wysokiego napięcia (ten co idzie do swiecy) wszystko ok tylko jak jedną końcówkę podepnę do obrotomierza...
Witam.Obawiam sie że może byc problem z podłączeniem obrotomierza do takiej instalacji.Poniewż elektroniczne instalacje zapłonowe działają troche inaczej niz tradycyjne-mają najczesciej dużo wieksze napięcia.Pewnie dlatego spalił sie stabilizator. Wiesz o czym piszesz? Zasilić obrotomierz z 12V...
Witam! Mam problem z licznikim w golfie 1 cabrio potrzebuje go podpiąc pod instalacje z golf 3 poniewaz został wymieniony silnik wraz z instalacją z golf III z tego co już podpinalem to mam problem z obrotomierzem oraz z diodami od samrowania , ładowania ponieważ w liczniku z III jest sterowane +...
Witam. Chciałbym podłączyć, obrotomierz VDO o numerze 333/230/105/2 52mm 12V14000Imp. 4cyl/4T (z oznaczeniem masse Frei 6.87). Impulsy podawane przez cewkę są przesunięte o 45st (H-D XL 1200L). Wydaje mi się, że należałoby zbierać impulsy z jednego przewodu WN i mnożyć 4x. Możecie coś podsunąć (może...
Witam. Zainteresował mnie ów pomysł z obrotomierzem. Mam tylko pytanie: w jaki sposób wziąć sygnał na wejście input ? Pozdr W/g opisu na kablu między cewka zapłonowa a świecą umieszczasz 25 zw. drutu i łaczysz z wejściem obrotomierza. Sprzężenie jest pojemnościowe, więc przewód do świecy nie moze...
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego...
Witam. Od niedawna mam Citroena ZX 1.4i z 93r. w najbiedniejszej wersji i zamiast obrotomierza był zegarek. Postanowiłem wsadzić zegary z obrotomierzem. Wiele osób już tak robiło i działało bez problemu. Dorwałem okazyjnie nowe zegary tyle że z wersji silnikowej 1.6. Okazało się, że u mnie niestety...
Zaczął szaleć czyli co się dzieje konkretnie? Sprawdź połączenia, czy wszystko dobrze kontaktuje. Sprawdź czy zasilanie jest właściwe. Możliwe że znów padł 555. Do jego wejścia przez kondensator podłączona jest cewka nawinięta na przewodzie wysokiego napięcia. W przypadku, gdy nastąpi przebicie z przewodu...
Przepraszam za odgrzebywanie, ale dam odpowiedź dla potomnych. Trzeba sprawdzić zegary, styki i styk wtyczki która jest w komorze silnika. Ale w 90% przypadków to sam czujnik obrotomierza- jest to cewka zalana w jakimś plastiku o grubości papierosa. Jest na kluczyk "10" nad dłuższą półosią i przewodem...
Dziś rano zmierzyłem częstotliwość w punkcie pomiarowym do którego chcę podłączyć konstruowany częstościomierz. Czyli do zacisku cewki zapłonowej, który to zacisk jest podłączony do układu zapłonowego, podłączyłem dodatni zacisk standartowego miernika uniwersalnego z funkcja pomiaru częstotliwości....
Najprościej - wziąć obrotomierz z dawcy silnika lub innego samochodu w którym sterowany jest w ten sam sposób. Może i najprościej, ale wolałbym zachować fabryczny wygląd zegarów. Kolego podepnij się z obrotomierzem pod przewód sterujący cewką, a obroty wskazówki skorygujesz wymieniając kondensator...
Kondensator przy cewce to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma być podpięty pod zacisk 15 (B+) cewki Do zacisku 1 cewki oprócz kable z aparatu zapłonowego był podpięty drugi, który idzie do zastawu wskaźników (układ dynamicznej kontroli ciśnienia oleju i ew obrotomierz)
Moj przdmowca ma racje, pod warunkiem ze jest tam pojedyncza cewka oraz rozdzielacz iskry. Gorzej jesli sa tam 4 cewki lub np dwie podwójne, sprawa sie troszke komplikuje. Inna sprawa ze nie wiadomo jaki sygnal powinien dostawac ten obrotomierz na wejscie. Widzialem takie ktore jako syg wejsciowy braly...
Witam... Co do ostatniego postu... Maduł mam faktycznie nie oryginalny, jednak zrobiłem na nim już ładnych kilka tysięcy i problem pojawił się niedawno aczkolwiek stopniowo. Na początku obrotomierzem szarpało powyżej 3500 obr. poźniej szarpanie schodziło coraz niżej aż jest tak jak teraz, czyli obrotomierz...
wystarczy wziac sygnał obrotów z cewki wn tam sa trze kable najgrubszy lepiej nie dotykac jak silnik pracuje to wysoki napiecie około 20 kV i dwa ciekie przewody na jednym z nich po przekreceniu kluczyka pojawia sie +zasilanie a ten drugi to sterowanie cewki i tam sa obroty silnika
Witam. Mam zamiar zrobić obrotomierz na ATmega8 i mam dylemat. Zasada programu jest taka. Timer0 działa jako licznik impulsów z silnika. Timer1 liczy sekunde i po minięciu tejże sekundy licznik0 jest mnożony *60 i wyswietla się wynik na wyświetlaczu. 1.Obawiam się sporych wahań namierzonych obrotów,...
dokładnie tak jak napisał pisior najlepsze rozwiazanie to sygnał "sterujący"cewką zapłonową. pomimo że jest tam modół sterujacy cewka i tak zasilana jest "tradycyjnie" i z zasilania (bierzesz sygnał - ten przerywany :). Są też rozwiązania że na przewodzie WN nawija się kilka zwoi kabla i przetwarza...
Podpinam to pod cewkę tzn. przed cewkę idą tam 2 przewody jeden masa drugi sygnał I tu błąd bo na cewkę idą owszem 2 przewody ale jeden to "B+" a drugi "sygnał" a nie jak napisałeś "masa i sygnał"! "B+" to na cewce zacisk "15" czyli "plus" z akumulatora(po stacyjce), a "sygnał" to zacisk "1". Podłącz...
raczej tak to będzie kl1 sprawdź czy od tego pinu ścieżka idzie do obrotka i do modułu kontroli kontrolki smarowania (złącze na folii obok stabilizatora TCA 700) dziwne jest tylko to że nie masz tam sygnału z cewki bo on jest zawsze wykorzystywany do pracy wspomnianego modułu niezależnie czy licznik...
Witam! Elektronik ze mnie kiepski, dopiero zaczynam swoją przygodę: Zrobiłem wszystko tak jak opisaleś, dolutowałem kondensator, dobrałem się do cewki, pociągnąłem przewody no i konsternacja :P nie wiem co do czego podłączyć - GND to masa a ING i TACHO? domyslam sie tylko ze TACHO idzie do cewki...
Jawa ma chyba zewnętrzną cewkę zapłonową więc wydaje mi się,że impuls bez problemu można złapać z zacisku cewki zapłonowej tego do którego dołączony jest przewód idący od silnika. Tak byłoby łatwiej podłączyć i nie trzeba dekla zdejmować. Jeśli źle myślę to poprawcie
To znaczy, że gdybym podpiął np. pod A , to wskazanie obrotomierza mnożyć przez 2?. A gdybym owinął przewód z obrotomierza wokół C i A to czy wskazania się zsumują?,bo mostka nie wolno mi chyba robić.
Witam,mam problem z moim Poniakiem.Odpala z dotyku i na wolnych obr zachowuje się normalnie.Problem pojawia się gdy dodam ostro gazu w czasie postoju lub chcę przyspieszyć albo ruszyć energiczniej z pod świateł.Wtedy silnik się dławi(przerywa) a w momencie gdy to następuje wskaźnik obrotów skacze jak...
Po pierwsze trzeba zrobić układ, który wygeneruje impulsy z cewki zapłonowej. Z podobnych rozwiązań o ile pamiętam wystarczy kilka zwojów na przewodzie wysokiego napięcia (do świecy), jeden koniec tego przewodu do masy, drugi na bazę tranzystora. W efekcie na na kolektorze tranzystora powinniśmy dostać...
Witam. Posiadam Opla Vectrę A 1.8i gdzie podłączyć obrotomierz w instrukcji jest napisane pod cewkę lub wyjście z komputera, jak jest u mnie może ktoś wie? Jeszcze jedno, czy jest w tym samochodzie lampka rezerwy paliwa?
Zasilanie idzie bezpośrednio z kostki połączeniowej ze śrubkami na prawym "dzwonie" kolumny zawieszenia (przed akumulatorem) przewód czerwony. Raz miałem przypadek, że zgnił przewód w podstawce przekaźnika. Jak dla mnie: albo sprawdzasz zły przekaźnik, albo jest on jednak uszkodzony. (jest to srebrny...
Jest to spalinowy kompresor. Mam za zadanie zmierzyć obroty jego silnika. Wiem że da się to zrobić w taki sposób że nawinie się na przewód wysokiego napięcia kilka uzwojeń a następnie napięcie które będzie się cyklicznie pojawiało na tej cewce w postaci impulsów podłączyć do licznika impulsów. nie...
Po odpowiednim jego podłączeniu tak. Tzn nie bezpośrednio z przewodu WN (te kilkanaście kV raczej nie byłoby przyjemne dla procesora) ale np z pętli indukcyjnej założonej na przewodzie WN. Widziałem tego typu rozwiązanie w jednej instalacji LPG w samochodzie. Wygodniej jednak jest wykorzystać impulsy...
Mój koleś walczył kiedyś z tym problemem, z tym, że wymienił całą deskę z zegarami. Kupił na szrocie od Sieny i pasowała. Obrotomierz o Sieny musi być podłączony przez układ formujący impulsy (muszą być krótkie) bo po podłączeniu do tego "cewko-rozdzielacza" przy pewnych prędkościach obrotowych obrotomierz...
czy ktoś z was zrobił może obrotomierz do samochodu? najbardziej interesuje mnie takowy, który nadaje sie do cinquecento z silnikiem 704ccm; szykuje się do zmontowania takiego ustrojstwa - sygnał będzie pobierany z oplotu wykonanego dookoła przewodu od cewki zapłonowej, wzmacniany na us7400 a następnie...
zakładałem do uno1.0 ale wydajemi się, że nie ma dużych różnic. podłączyłem minus na mase plus za bezpiecznik któy dostaje napięcie po przekręceniu stacyjki i sygnałowy do jednego przewodu dochodzącego do cewki zapłonowej. idą tam 4 kable nn a trzeba się wpiąć w 2 tylko problem jak znajdziesz z której...
Albo obrotomierz do zabudowy zew. taki zegar z stopką do montarzu na desce .Podłączenie go jest proste 4 przewody +,-,imp z cewki,zasil. podświetlenia z postojowych.Powodzenia .
Sądze że trzeba będzie pociągnąć przewód z cewki lub modółu zapłonowego do obrotomierza,to jedno a drugie to jeśli w tym cienkim nie ma zegara od temperatury tylko jest kontrolka przegrzania to trzeba wyminić czujnik temperury bo w desce od sportinga jest wskażnik temperatury.Są dwa rodzaje czujników...
Jak masz zegar cyfrowy możesz w jego miejsce wsadzic kit f. Jabel"Zegar-obrotomierz cyfrowy" ew. gdzieś obok zamontowac. Jeśli masz silnik benzynowy podłączasz jeden przewód do cewki zapłonowej.Z ropolem jest trochę większy problem,kontaktron obok koła pasowego a na koło mały magnesik.
Cześć mam problem z autem marki vw golf 4 1,6 sr rok 98 po zamontowaniu instalacji gazowej padł obrotomierz oraz po krotkim czasie miga kontrolka oleju.Sprawdzilem juz cisnienie oleju jest ok. czujniki sa ok.program vag wyswietla kod 1126 ale nie wiem co to znaczy i gdzie tego szukac...czy moze to...
witam. mam taki problem. wsadziłem sobie do peugeota 205 benzyny silnik diesla i nie wiem za bardzo jak odczytywać z niego obroty. na desce rozdzielczej mam obrotomierz który najprawdopodobniej zczytywał impulsy z "-" cewki zapłonowej w benzynie, był tam czujnik indukcyjny na kole zamachowym i tam go...
Ten trzeci przewód, to nic innego jak sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej. Mówiąc krócej, jak podłaczysz lampkę kontrolną do zacisku "+12V" drugi do tego przewodu, to przy kręceniu rozrusznikiem, lampka powinna mrygać w rytm przeskoku iskry. Obrotomierz podłączony jest równolegle do cewki zapłonowej,...
Cześć! Czy obrotomierz ma trzy końcówki?/org.Fiat/ czerwona + czarna - niebieska sygnałowa,którą podłącz do zacisku na cewce WN z którego odchodzi przewód czerwony do aparatu zapłonowego.Odpal i dodaj gazu,jeżeli jest dobry to będzie pokazywał obroty silnika. Jeżeli będą jakieś pytania dodatkowe...
Diody łaczysz ze sobą katodami i z tego punktu dajesz do obrotomierza, pozostają ci nie podłączone dwie nóżki od dwóch diod które łączysz jedną do przewodu sygnałowego dla cylindrów 1-4 a drugą do przewodu sterującego dla cylindrów 2-3 Do tej pory pobierałeś sygnał ze sterowania "jedną" cewką a teraz...
Impulsy na obrotomierz brane są z cewki zapłonowej ( zielony przewód).Pozdrawiam.
Znacząca większość obrotomierzy jest sterowana impulsami z cewki zapłonowej. W tym przypadku ten obrotomierz można podłączyć do cewki jeżeli masz dostęp do styków w cewce zapłonowej. WAŻNE ten sposób sprawdzenia biegunowości cewki można wykonać tylko na stykach bezpośrednio na cewce. Należy wziąć dowolną...
W sumie może masz racje, więc pozostaje odięcie zapłonu albo elektrozawór na przewodzie paliwowym, tylko wtedy może się zapowietrzać. Można by jeszcze sterować przekaźnikiem za pomocą mikroprocesora który będzie realizował obrotomierz, odcinać i załączać zasilanie cewki co 0.5 sekundy co przydusi...
Jak już Kolega chce sam - zdobyć schemat, prześledzić zasilanie obrotomierza i jego masę oraz trzeci przewód który musi być dołączony do zacisku cewki zapłonowej, po stronie przeciwnej niż zasilanie (od czujnika Halla). "Podeprzeć" można się schematami Golfa 2 z pierwszych serii, to prawie identyczne. Natomiast...
W poniedziałek będę się zabierał za obrotomierz. Z tego, co się dowiedziałem, to czujnik ma dwie cewki, dlatego 3 przewody [masa i 2 sygnały]. Co do przebiegów, to należy się raczej spodziewać szpilek, miernik powinien pokazać skoki napięcia, ale da się tylko określić, że czujnik "coś nadaje" natomiast...
30 plus prosto z akumulatora 15 plus po stacyjce X tak jak 15, tyle że rozłączany podczas rozruchu 31 masa 1 kluczowanie cewki zapłonowej i właśnie obrotomierz abcd... do połączenia z dalszymi częściami schematu Te numery na dole to pisałem wcześniej do czego. Tu masz jeszcze skrzynkę bezpieczników...
Dostałem ładny obrotomierz wskazówkowy który do tej pory był w 126p napisane na nim autometronic 126p Dostałem go beż żadnego opisu Wychodzą z niego przewody czerwony niebieski biały co ma iśc na masę co na + co na cewkę
Co do licznika, w wersji do 80km/h wskazówka tak nie skacze jak w 100 i osobiście wolałbym do 80km/h. Sam sobie przerobiłem obrotomierz Auto Gauge Indiglo do 8k obr, bardzo prosto można wyskalować, podpięcie +,-, podświetlenie, przewód na + cewki WN. Jeżdżenie bez akumulatora na pewno wpływa negatywnie...
Witam! Ostatnio zepsuł mi się licznik w mojej skodzinie, zakupiłem więc na allegro używany. W mojej wersji fabrycznie był zamontowany zegar, jednak postanowiłem założyć obrotomierz z innej favoritki ;) Mój opis będzie przydatny tym, którzy mają wersję z zegarkiem a chcą założyć obrotomierz. A więc...
Jeśli chcesz wymienić zegary za zegary, to jest taka możliwość, że w tym roczniku auta, wszystko zacznie działać już po podpięciu. Jeśli nie, to musisz sobie spojrzeć na tylną ściankę zegarów, odszukać wejście obrotomierza i sprawdzić, czy jest doprowadzony przewód we wtyczce z auta. Jeśli nie, to dołożyć....
Nie zastanawiałem się nad tym bo nie wiedziałem czy mam dobry obrotek. Pewnie podłącze się pod cewkę zapłonową pod przewòd "sygnałowy"? Jeśli mam ustawić na 6 cylindròw to muszę jakoś oszukać obrotomierz żeby zgadzała się czestotliwość? Edit: zadzwoniłem bezpośrednio do dystrybutora w Polsce...
Podłączyłem w motocyklu Suzuki VL 1500 obrotomierz uniwersalny (do cewki zapłonowej ) i wskazuje mi obroty o połowę mniejsze. Gdzie należy wpiąć przewód impulsowy, żeby obroty pokazywał mi prawidłowo.
Cześć. To już jakiś trop, dziękuję. Mam jeszcze pytanie. Otóż po wpisaniu u góry pierwszej cyfry 4(przyjmując że to ilość cylindrów) następną mogę ustawić tylko 1lub5 nie bardzo kumam o co biega z tą zależnością.☹ Obrotomierz nie działa, tego mogę się ewentualnie domyśleć ponieważ z modułu...
Podłącz pod cewkę przez 2 diody 1A do obu przewodów sygnału ten kabelek sygnałowy z obrotomierza. Kiedyś taki mod pamiętam robiłem. Witam podłączyłem przez dwie diody jak pisałeś ale nie działa ,może ten sygnał nie jest w stanie uruchomić tego obrotomierza ? jest to układ wtryskowy od poloneza...
O jaką cewkę ci chodzi? ECU widzi sygnał z czujnika położenia wału - ten sygnał jest na peno ok - przecież silnik pracuje. Sygnał obrotomierza z ECU powinien być na pinie 8 - zielony przewód
Możesz zatem wyjaśnić jak to działa? sądziłem że jeśli gniazdo diagnostyczne, po podłączeniu do niego urządzenia diagnostycznego (prosty interfejs na telefon) pokazuje obroty, to sygnał dochodzi do tego gniazda i mogę to wykorzystać do sterowania obrotomierzem... . Tak jak to zresztą jest w schemacie....
No właśnie z niego pobierałem - du....a. Cewki maja wyprowadzenia uzwojenia pierwotnego, połączone sa razem w jeden przewód do gaszenia(zwarcie do masy). Niestety nie działa. Obrotomierz sprawny- sprawdzałem.
Witam. Poszukuję osoby, która wykona układ elektroniczny, który przetworzy sygnał obrotomierza silnika 1.6 z BMW E36 (sygnał do obrotomierza z ECU) do licznika w samochodzie Suzuki Samurai w którym oryginalnym silnikiem był 1,3 benzyna na wtrysku (sygnał do obrotomierza z cewki) Może być też układ, który...
Witam!! Skonstrułowałem z bratem stroboskop policyjny z dwoma LEDAMI na 6v oparty na dwóch układach: NE555 i HCF4017. Problem mam taki, że gdy podłącze go do simsona zaczyna za szybko migać wraz ze wwzrostem obrotów, ale gdy simson nie jest zapalony to miga normalnie. Wydaje mi się, że to dzieje się...
nie nie, nic nie chce zrobic, po prostu chce to zrozumiec, czytajac sposob na obrotomierze znalazlem opcje z nawijaniem kilku zwojow na przewod od cewki zaplonowej. Zaczalem myslec co jakby na taka cewke dac napiecie i pojawily sie pytania. To jak bedzie z sumowaniem pradow? Zwieksze w ten sposob napiecie...
Więc robisz typowe zabezpieczenie przeciw przepięciom, czyli dioda równoległa z cewką ale wpięta zaporowo. Jeśli to cewka zapłonowa to nie mozna "gasić" przepięć bo i iskry nie będzie. Ze względu na to że napięcia są wysokie, na wejściu zastosował bym zestaw szeregowo połączonych rezystorów (o odpowiedniej...
Witam!!! Kolego schemat ten nie wymaga adaptacji do Trabiebo ( sam posiadam CARTONKA ) Owijasz "antenke" na jednym z przewodow wysokiego oraz zwieksz wartosc kondensatora C7 do okolo 47n poniewaz w Trabim na obrot walu przypada jedna "iskra" a przy czterotakcje na przewodzie miedzy cewka a rozdzielaczem...
dzięki za podpowiedzi. pisząc, że nie ma cewki zapłonowej miałem na myśli brak klasycznej puchy,do której biegnie przewód wysokiego napięcia i podłaczony jest przerywacz. wtedy łatwo zlokalizować wyprowadzenia :) u mnie jest to zespolone z aparatem zapłonowym, jak w corolli 2E. moje auto jest gaźnikowe,...
Hmm na przewodach nie ma oznaczen... a pod obudowa sa takie: 7 - kabel czarny, 6 - czerwony, 13 niebieski, 12 biały i to wszystko. Czy bedzie kłopot z podpieciem go w Escorcie aparat ma juz czujnik a nie platynki ale jest z normalnym rozdzielaczem na palcu i kopułka czyli cewka jest chyba sterowana...
Układ zmontowany (Jabel J 91) .Gdzie podłączyć przewód sterowania.Dwie cewki.