Lekkie przygasanie świateł obserwowałem również w Fordzie KA z 2001r, działo sie tak jak szybko wcisnąłem pedał gazu. Uznałem, że jest to normalne zjawisko. Po prostu regulator tak cyrklował zasilanie przy zwiększaniu obrotów.
Objaw wygląda na czujnik obrotów wału.
W niektórych systemach wtrysku po odpięciu zasilania trzeba było zrobić adaptację przepustnicy
Dzięki sprawdzę przepustnice
Udało się coś zdziałać z obrotami?
Jakie jest napięcie na sondzie lambda na wolnych obrotach? Jakie jest ciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach?
Wtryskiwacze VALTEK 32 i przejechane na nich 70 tys. Ciśnienie ustawia się na biegu jałowym, czy przy jakichś innych obrotach?
Silnik 8V czy 16V. Najlepiej podaj kod silnika. Czy adaptacja przeszłą poprawnie? Jakie widać wychylenie przepustnicy na wolnych obrotach?
Ten błąd może pojawić się wtedy gdy ciśnienie w kolektorze czy też przepływ powietrza jest inny niż wynikało by to np. z uchylenia przepustnicy. Tak, patent z Plakiem działa. Pryskasz na wolnych obrotach w podejrzane miejsca i jeżeli dostanie się on do kolektora ssacego to silnik zwiększy obroty.
Bo źle to robisz. Wpierw 10->kanał 00 i na zapytanie testera czy skasować wyuczone wartości potwierdzić Q
Strzelanie w tłumik może świadczyć o niecałkowitym dopalaniu się mieszanki, więc problemu szukałbym w układzie zapłonowym lub układzie wydechowym. Na pewno warto sprawdzić: 1. Zapłon (być może jest przestawiony lub jest źle ustawiony). 2. Sprawdzić kable do świec, a szczególnie przepalone i skorodowane fajki. 3. Wydech (czy początkowe elementy układu...
moze to sąda lambda, a nie masz dziur w obrotach?
Póki co chyba się naprawiło - zareagował na regulacje, wyjechałem za bramę przejechałem 100m i zgasł - miałem oba pokrętła zamknięte. Podregulowałem na szybko na parkingu i jest ok. Sprawdzę jeszcze te elektrozawory i dokładniej wyreguluje bo słaby na wyższych obrotach.
wchodzisz w silnik, bloki pomiarowe, i kanały od 030 do 049 związane są z sondą, na którymś z tych kanałów, chyba 32 będziesz widział zmieniające się napięcia, Napięcie sygnału sondy dla "Mieszanka zbyt bogata (niski poziom tlenu)" wynosi pomiędzy około 0,7 i 1,1 V. Napięcie sygnału sondy dla "Mieszanka zbyt uboga (dużo tlenu)" wynosi pomiędzy około...
Dlaczego chcesz zwiększyć obroty?
Co znaczy, że komputer nic nie wykazuje? Na co patrzyłeś na tym komputerze?
Przepustnica owszem, do sprawdzenia jeszcze nastawnik obrotów(śilniczek krokowy)
Jeżeli silnik się kręci a obrotmierz leci na 0 to problem z zasilaniem ECU albo czujnikiem obrotów na wale.
A sprawdzaleś jak porusza się cięgno turbiny pod samochodem w momencie dodawania gazu na wolnych obrotach ?
Wcześniej nie słyszałeś żadnych odgłosów tarcia, stukania ani tym podobnych, np przy schodzeniu z obrotów?
A u mnie w octavi jest inny problem. Silnik przez okolo 15 sek po zapaleniu trzesie sie jak by chodzil na 3 gary. Po tym czasie ten problem znika i zaczyna sie inny. Silnik wskakuje nagle na 3000 obrotow i stoji a czasami plynnie sie zmienia od 2000 do 3000. Na zaplonie przy wylaczonym silniku dochodza glosy jakby przepustnica sama sie otwierala i zamykala....
Sprawdź VAG-iem przepustnicę- kąt otwarcie i styk wolnych obrotów.
Immobilizer. W tym roczniku Immo2 - wymagany pin do dopisania nowego sterownika.
Dobrze. Ale to nie zbyt by tłumaczyło rosnące obroty na biegu jałowym.
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
Dokładnie, ale jest też prostsza metoda: przyświeć sobie latarką, tak, aby widzieć kręcący się wirnik/wentylator alternatora i niech Ci druga osoba wyłączy silnik, powinien po zatrzymaniu paska zrobić jeszcze parę obrotów
Trzeba przeprogramować sterownik LPG tak aby później przełączał na gaz i przy wyższych obrotach.
Autko odpala normalnie ? Nie kopci ? Jaka praca na wolnych obrotach ?
Powiem ci chyba tak mi sie wydaje ale nie na bank ze na luzie auto ma większe obroty a podczas jazdy tylko 2200 obrotów
Patrząc z punktu elektryka napięcie ładowania to 14,2V i nie powinno się zmieniać przy zmianie prędkości obrotów silnika.
W jakim zakresie obrotów szarpie?
https://obrazki.elektroda.pl/7418213300_... No do tej rurki plakiem psikałem kilka sekund.... Może i jestem leniwy, ale silnik się prawie zadławił... więc myślałem że wystarczy. Może i powinienem do rury od filtra powietrza psiknąć, ale była już noc... Abstrahując, co w tym przypadku? Przepustnice podmienić? Silnik krokowy? Dodano...
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
Skoda Octavia 1 1999 1.9 ciężko pali na rozgrzanym silniku i falują obroty a na zimnym odrazu odpala
A to że przy przepustnicy w tym czarnym plastiku nie wiem czy to jest silniczek krokowy czy jakieś sterowanie przepustnicy słychać grzechotanie to czy jest to naturalne czy to ma związek z obrotami
1,6 GLX czy o to chodziło jak nie to gdzie mam to znaleźć?
Najprościej ,odczytać kody usterek.Powodów cała lista.
Co w tych przepustnicach pada? Tam czasem nie ma jednego silniczka od spryskiwaczy gdzie zmianą kierunku obrotów realizuje się podawanie płynu na tył lub przód?
Wygląda to na uszkodzony czujnik obrotów silnika na wale korbowym lub wiązkę od sterownika do czujnika.
Witam, Czy koledze udało się rozwiązać problem? Też mam problem z drganiami budy na wolnych obrotach w 1.6 BSE w VW Touranie... Przedzwoniłem wszystkie ASO w Łodzi z pytaniem o podniesienie obrotów i aktualizację softu ECU ale tego nie oferuję i twierdzą, że Ten Typ Tak Ma ;/
Dziura w kolektorze znalazła się za 2 razem. wymiana kolektora załatwiła sprawę.
Jeśli przygasają wtedy kiedy maleją obroty to jest to przeciez normalne, kiedy np. rusza na niskich obrotach bez gazu , przeciez nawet właczenie sie wentylatora chłodnicy powoduje lekkie osłabniecie swiateł.
Misiek nie rób obciachu kup sobie VAGa (przecież każdy ma?!) albo jedź do kogoś na dobra diagnostykę
Problem falujących obrotów w vag 1.6 to niekończąca się opowieść. Chyba nie udało się nikomu rozwiązać tego problemu. ja mam seata 1,6 16v bcb falowały mi obroty i udało się to naprawić więc mit obalony.
Te czerwone wężyki to podciśnienie. Wcześniej działało dobrze? Może mapa tak zrobiona ze silnik twardo pracuje na wolnych, silnik pracuje równo czy nie, jakie masz obroty jalowe?
Witam, mam problem ze Skodą Octavią - samochód do 3 tys obrotów ładnie chodzi a gdy doda się więcej gazu samochód przerywa i skaczą obroty. W samochodzie zostały wymienione przewody zapłonowe, świece, aparat zapłonowy. Z czym może być problem, pozdrawiam
Kolektor założył "gazownik"
Ale czy w takim przypadku auto zimne,jak i rozgrzane by pracowalo rowno na wolnych obrotach?
Ok. Dziś po pracy zamieszczę zdjecie Dodano po 9 przesyłam screany z ciśnieniem i czasow-tryskami gazu i beznzyn przy różnych obrotach
Od rozrządu.
bezpieczniki chyba już wszystkie sprawdzone, dodatkowych zabezpieczeń brak
Bardziej gaśnięcie silnika. Poprostu spadają obroty, brak mocy nawet jak pedał gazu w podłodze i gaśnie silnik.
Jest bo to się dzieje po paru kilometrach i to nie zawsze. Obroty podniesione vcds na 800.
Akumulator, mój miał napięcia dobre i trzymał prad.... Też myślałem że mój prawie nowy markowy akumulator jest 100% dobry, już prawie brałem się za wymiane rozrusznika itp. Pożyczyłem akumulator z marketu i silnik kręci jak szalony i odpala na pół obrotu..
Sprawdzane było przez psikanie po ssącym i nie było zmiany obrotów, a za ten przepływomierz się wezmę jak będę u kumpla mechanika to mi Vagiem sprawdzi.
PD? Nie bardzo rozumiem.
kolego mi tesz cos ostatnio wariowało i okazało sie że wirnik świruje a może któraś dioda nie styka chociać wtedy miałbys ponad 15v sprawdz ile masz v na full obrotach
... a zmienia Ci się w ogóle to napięcie? Pewnie masz niepodłączoną sondę do instalacji. Wcześniej wrzuciłem plik ze screenami to zobacz. Zmienia się o kilka setnych. Ale to na postoju były screeny robione na małych obrotach.
Volks-szmelcwageny tak mają że im sprzęgła szybko padają. Do sprawdzenia cały układ. Na wysprzęgliku począwszy na zamachu skonczywszy. Do tego wałek i skrzynia do sprawdzenia. Powiedz raz jeszcze: auto jest włączone na biegu jałowym (luzie) wciskasz sprzęgło i obroty rosną czy maleją?
Tak jak w temacie Sokoda Octawia silnik 1,6 gaz, roku niestety nie pamiętam (auto znajomego). Objawy sa takiesame na gazie i na benzynie: 1. auto po odpaleniu ma nierówne obroty silnika(nie zawsze), czasami nie da sie jechać po wrzuceniu 2jki auto gaśnie, po odpaleniu ponownym już jedzie. 2. podczas jazdy jeśli sie wrzuci na luz to auto gasnie, przygasa...
witaj skodziarzu proponuje abyś ten problem przedstawił na forum OCP(octavia club polska) lub na forum skodovka club.napewno tam znajdziesz podpowiedzi na ten temat.pozdrawiam (jestem skodziarzem ze skodovki i tam rozwiązujemy tematy problemów dotyczących tej marki).forum .octaviaclub.pl
Błąd p0130 czujnik tlenu-usterka czujnik 1 bank1.
Temat zamykam.
Jeśli rozrusznik kręci dobrze na zimnym, do tego pompy nie posiadasz tylko pompowtryski więc o ile rorząd dobrze ustawony to na 90% korekcja mapy paliwowej. Za jednym zamachem dostroisz silnik do aktualnego przebiegu (części się zużywają), zwiększą dawkowanie na ciepłym oraz zmniejszą minimalne wymagania co do obrotów silnika i dawkowania paliwa przy...
Kiedy ostatnio kontrolowany był stan przepustnicy? Może nazbierało się brudu i czyszczenie wystarczy? Łatwo to sprawdzić... Poza tym to auto powinno mieć już gniazdo OBDII - prosty czytnik (np. ELM327) i pokaże, w czym problem...
Wszystko się zgadza, przekaźnik 429 pod maską.
Rozwiń bardziej swoje zamiary wobec tego silnika.
Przy jakich obrotach występuje ten gwizd :?:
Tak ale moc oddawana przez alternator zależy tylko od obrotów, nie ma obrotów nie ma mocy.
Najpierw porządna diagnostyka komputerowa.
zużycie paliwa=obroty silnika oraz prędkość jazdy
Aparat zapłonowy cały, czy tylko kopułkę i palec?
Kompletny remont silnika rozwiązał problem.
Witam. Mam problem z Octavią I z 2005r. Silnik 1.8T AUM 150km. Na wolnych obrotach nie równa praca, komputer pokazał wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, dodam lekko gazu i pracuje idealnie. Cewki i świece podmieniane, bez zmian. Zmierzyłem kompresję i tu szok, cylindry po kolei: 1 -11bar 2 -4bar 3 -4bar 4 -11bar Samochód jest trochę ospały przy ruszaniu,...
Chodzi o kąt wtrysku?
Proste pytanie. Czy jeździ na benzynie?
Też trochę to dziwi dlatego poczekałbym z wymianą i zajął się diagnostyką. Dobrze byłoby mieć podpiętego kompa w momencie, gdy fura zaczyna szaleć. Podgląd na bloki pomiarowe z odczytem prędkości obrotu wału.
Wymieniono sterownik silnika.
Witam wszystkich. Mam problem z wolnymi obrotami w skodzie octavi 1.6 ,75k2000r.a mianowicie po odpaleniu silnika obroty wzrastają do 1800 i wahają się do 2000-cy.Świece i przewody wysokiego napięcia wymienione. Czy ktoś zna może lekarstwo?
i co wyszło z tym buczeniem , bo mam podobne objawy?
Witam mam pytanie w sprawie samochodu Skoda Octavia SLX 1.9 TDI 2000r. Jakie mogły by być przyczyny gaśnięcia ciepłego silnika, spadanie z obrotów i odcięcie paliwa? Wymieniony filtr paliwa.
D+ to stałe napięcie z prostownika regulatora, czyli DC +12V, Ten drugi przewód to coś innego, zmienne napięcie wychodzące bezpośrednio z uzwojenia trójfazowego, częstotliwość przebiegu zależna od obrotów. Można by wykorzystać ten drugi przewód ale trzeba by dać diode i kondensator.
Cewka wymieniona. Jest o wiele lepiej. Auto nie szarpie, nie dławi się, da się nim normalnie jechać. Mocne przebicia w pobliżu cewki zniknęły. Jedyne co zostało to lekkie błyski widoczne jakby wewnątrz metalowych fajek i w dwóch miejscach na przewodach. Auto nie chodzi jeszcze idealnie i słychać że ma czasami minimalnie nierówne obroty. Chyba spróbuję...
Tak naprawdę nam nie robi jakie jest ciśnienie paliwa, naszym zadaniem jest podać tyle gazu aby skład mieszanki był odpowiedni i z opcją podciśnienia mamy większe pole manewru aby tego dokonać.
Zwarcie instalacji , bądz nastawnik do wyczyszczenia z opiłków
Dolej paliwa dla pewności,naładuj porządnie akumulator,sprawdź dla świętego spokoju poziom oleju i płynu chłodniczego i odpalaj.Niech sobie popracuje.Wybuchnąć nie powinien co najwyżej próba odpalenia sie nie powiedzie ;).Oczywiście odpalanie na benzynie tak samo jak rozgrzewanie silnika.Żadnego gwałtownego zwiększania obrotów zanim sobie nie popracuje...
nie ma szans.
W sytuacji gdy występuje przebicie na cewce, raz na czas ginie iskra sterownik widzi fluktuacje obrotów wału korbowego i wtedy zarejestruje wypadanie zapłonów. Ale takie zdarzenia muszą występować przy pracującym silniku.
Kolego dopiero jutro mam możliwość podpięcia pod kompa. Odezwę się jutro.
Przekaznikprze eku lna złączu siada trzeba zobaczyc. Czujnik , w układzie paliwowym A nie zalało Tobie czasem ECuna podszybiu.
mam podobny problem w VW golf3 1,9 tdi ,brak mocy powyzej 3000 obrotow, rzecz w tym ze po przygazowaniu na postoju, wchodzi normalnie w obroty i wszystko wraca do normy.
witam mam problem z instalacją kme (sekwencja) polega on na tym że silnik pracuje nierówno i gaśnie na wolych obrotach. samochód to skoda octavia 1.6 - 75 KM listwa wtryskowa valtek. Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
Witam ok 10 dni temu myłem dół silnika w mojej octavi 1.8 20v objaw taki że auto ciszej pracowało kichało i szarpało zawsze tak miał po umyciu,lecz teraz czasami kicha przez wydech ma chwile takie że sie zamula i czasem kicha,teraz od paru dni falują obroty co by sie mogło stac?
Witam ponownie,przyjechalem do celu,po kilku godzinach odpalilem silnik i wszystko jest w najlepszym porządku.Płyn chlodniczy jest w normie,na korku nie ma piany,olej w normie, silnik nie dymi.Czy moze być,że do filtra powietrza dostał się jakiś syf z powodu długotrwałych wolnych obrotów i go wydmuchało?
Nie gaś na benzynie,ale pojeździj na niej trochę zanim zgasisz. Jak jedziesz na źle skalibrowanej instalce LPG to komputer robi sobie odpowiednie adaptacje i silnik działa dobrze.Sęk w tym że odpalasz na benzynie a nie gazie ,a te kalibracje i korekty nie są dla beny ale gazu. Sterownik silnika nie ma pojecia na czym jedzie,jak go zatem przestroisz...
Witam Skoda octavia wyrzuca płyn chłodniczy gdy dojdzie do 110stopni na wolnych obrotach na otwartym zbiorniczku i zamkniętym burzy sie
Wygląda na uszkodzenie licznika. Warto jeszcze sprawdzić w parametrach czy obroty są cały czas prawidłowe.
Dlaczego wymieniałeś rozrusznik i akumulator? Robiłeś diagnostykę z parametrami rzeczywistymi? Komputer widzi obroty w chwili gdy nie pali?
Źle zrobiony log. Musisz zrobić grupę 011 DYNAMICZNIE. Prosta droga, czwarty bieg, obroty od 1400 - 4000 , cały czas pełen gaz i włączone logowanie. Nie masz takiej prostej drogi to chociaż trzeci bieg i 1400-4000 obr.
nic to nie dalo :( teraz troche trzymam go na wysokich obrotach i zauwazylem ze zaczyna kopcic na czarno
octavia obroty octavia wysokie obroty obroty skoda octavia
17mb110 vestel instalacja elektryczny master transformator sterujący tl494
technics wentylator technics wentylator
XEROX WorkCentre 6605DN - skanowanie nie działa, drukowanie OK Wymiary blokad rozrządu Ford Mondeo 2.0 TDCi