W niektórych systemach wtrysku po odpięciu zasilania trzeba było zrobić adaptację przepustnicy
Objaw wygląda na czujnik obrotów wału.
Udało się coś zdziałać z obrotami?
Strzelanie w tłumik może świadczyć o niecałkowitym dopalaniu się mieszanki, więc problemu szukałbym w układzie zapłonowym lub układzie wydechowym. Na pewno warto sprawdzić: 1. Zapłon (być może jest przestawiony lub jest źle ustawiony). 2. Sprawdzić kable do świec, a szczególnie przepalone i skorodowane fajki. 3. Wydech (czy początkowe elementy układu...
Bo źle to robisz. Wpierw 10->kanał 00 i na zapytanie testera czy skasować wyuczone wartości potwierdzić Q
Lekkie przygasanie świateł obserwowałem również w Fordzie KA z 2001r, działo sie tak jak szybko wcisnąłem pedał gazu. Uznałem, że jest to normalne zjawisko. Po prostu regulator tak cyrklował zasilanie przy zwiększaniu obrotów.
wchodzisz w silnik, bloki pomiarowe, i kanały od 030 do 049 związane są z sondą, na którymś z tych kanałów, chyba 32 będziesz widział zmieniające się napięcia, Napięcie sygnału sondy dla "Mieszanka zbyt bogata (niski poziom tlenu)" wynosi pomiędzy około 0,7 i 1,1 V. Napięcie sygnału sondy dla "Mieszanka zbyt uboga (dużo tlenu)" wynosi pomiędzy około...
Ten błąd może pojawić się wtedy gdy ciśnienie w kolektorze czy też przepływ powietrza jest inny niż wynikało by to np. z uchylenia przepustnicy. Tak, patent z Plakiem działa. Pryskasz na wolnych obrotach w podejrzane miejsca i jeżeli dostanie się on do kolektora ssacego to silnik zwiększy obroty.
Dzięki sprawdzę przepustnice
1,6 GLX czy o to chodziło jak nie to gdzie mam to znaleźć?
Witam, Czy koledze udało się rozwiązać problem? Też mam problem z drganiami budy na wolnych obrotach w 1.6 BSE w VW Touranie... Przedzwoniłem wszystkie ASO w Łodzi z pytaniem o podniesienie obrotów i aktualizację softu ECU ale tego nie oferuję i twierdzą, że Ten Typ Tak Ma ;/
Dziura w kolektorze znalazła się za 2 razem. wymiana kolektora załatwiła sprawę.
Jakie jest napięcie na sondzie lambda na wolnych obrotach? Jakie jest ciśnienie w kolektorze na wolnych obrotach?
Immobilizer. W tym roczniku Immo2 - wymagany pin do dopisania nowego sterownika.
Oddaj mechanikowi niech robi dalej. Z kolektora ssącego z góry idzie taki cienki wężyk (możliwe że 8mm) do rury zaraz przed przepustnicą. Jest tam takie rozgałęzienie i wchodzi tam ten wężyk od kolektora i podłączony jest tam tez dekiel od zaworów - wlew oleju. Zobacz czy tam nie ciągnie lewego powietrza. Jeżeli nie to może ciągnie pod przepustnicą....
Silnik 8V czy 16V. Najlepiej podaj kod silnika. Czy adaptacja przeszłą poprawnie? Jakie widać wychylenie przepustnicy na wolnych obrotach?
Czy możesz coś więcej powiedzieć jak odczytywać te logi albo jak powinny wyglądać prawidłowe? W grupie 011 masz obroty, ciśnienie doładowania zakładane, ciśnienie mierzone, procent wysterowania zaworu regulacji ciśnienia turbodoładowania. Przy 1800 obr turbo uzyskuje zakładaną wartość doładowania a zawór oscyluje w okolicach 50-60 %, następnie turbo...
Dlaczego chcesz zwiększyć obroty?
Misiek nie rób obciachu kup sobie VAGa (przecież każdy ma?!) albo jedź do kogoś na dobra diagnostykę
Najprościej ,odczytać kody usterek.Powodów cała lista.
Dobrze. Ale to nie zbyt by tłumaczyło rosnące obroty na biegu jałowym.
Problem falujących obrotów w vag 1.6 to niekończąca się opowieść. Chyba nie udało się nikomu rozwiązać tego problemu. ja mam seata 1,6 16v bcb falowały mi obroty i udało się to naprawić więc mit obalony.
Trzeba przeprogramować sterownik LPG tak aby później przełączał na gaz i przy wyższych obrotach.
Kawałek fajnego kartonu np. ostatnia karta boku rysunkowego lepsza.Farfocle z silikonu mogą wpaść do środka. Potem adaptacje kanał 0 i następnie adaptacja przepustnicy. CZęsto padają NTC warto rano podejrzeć ile "widzi" temp.
Wtryskiwacze VALTEK 32 i przejechane na nich 70 tys. Ciśnienie ustawia się na biegu jałowym, czy przy jakichś innych obrotach?
bezpieczniki chyba już wszystkie sprawdzone, dodatkowych zabezpieczeń brak
Skoda Octavia 1 1999 1.9 ciężko pali na rozgrzanym silniku i falują obroty a na zimnym odrazu odpala
Witam, mam problem ze Skodą Octavią - samochód do 3 tys obrotów ładnie chodzi a gdy doda się więcej gazu samochód przerywa i skaczą obroty. W samochodzie zostały wymienione przewody zapłonowe, świece, aparat zapłonowy. Z czym może być problem, pozdrawiam
Witam. W serwisie naprawy wykonane w ramach rękojmi. Na początku wymieniono (podobno) pompę sprzęgła , czujnik położenia sprzęgła , wysprzęglik i na końcu wgrano aktualizację softu. Trochę to trwało ale fakt, usterka usunięta. Dziękuję kolegom za podpowiedzi i pozdrawiam
Od rozrządu.
Tak jak w temacie Sokoda Octawia silnik 1,6 gaz, roku niestety nie pamiętam (auto znajomego). Objawy sa takiesame na gazie i na benzynie: 1. auto po odpaleniu ma nierówne obroty silnika(nie zawsze), czasami nie da sie jechać po wrzuceniu 2jki auto gaśnie, po odpaleniu ponownym już jedzie. 2. podczas jazdy jeśli sie wrzuci na luz to auto gasnie, przygasa...
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
PD? Nie bardzo rozumiem.
Rozwiń bardziej swoje zamiary wobec tego silnika.
A u mnie w octavi jest inny problem. Silnik przez okolo 15 sek po zapaleniu trzesie sie jak by chodzil na 3 gary. Po tym czasie ten problem znika i zaczyna sie inny. Silnik wskakuje nagle na 3000 obrotow i stoji a czasami plynnie sie zmienia od 2000 do 3000. Na zaplonie przy wylaczonym silniku dochodza glosy jakby przepustnica sama sie otwierala i zamykala....
Dokładnie, ale jest też prostsza metoda: przyświeć sobie latarką, tak, aby widzieć kręcący się wirnik/wentylator alternatora i niech Ci druga osoba wyłączy silnik, powinien po zatrzymaniu paska zrobić jeszcze parę obrotów
Wygląda to na uszkodzony czujnik obrotów silnika na wale korbowym lub wiązkę od sterownika do czujnika.
Co w tych przepustnicach pada? Tam czasem nie ma jednego silniczka od spryskiwaczy gdzie zmianą kierunku obrotów realizuje się podawanie płynu na tył lub przód?
Jeżeli silnik się kręci a obrotmierz leci na 0 to problem z zasilaniem ECU albo czujnikiem obrotów na wale.
Witam Mam problem z takim oto samochodem z silnikiem BFQ. Mianowicie: Na biegu jałowym nierówno pracuje obroty na obrotomierzu niewidocznie ale wahają się i telepie troszeczkę silnikiem. Wyczyszczona została przepustnica po czym zaadoptowana, przepływomierz sprawny, nigdzie lewego powietrza nie łapie. błędów w sterowniku żadnych. Patrząć w parametry...
Sprawdź VAG-iem przepustnicę- kąt otwarcie i styk wolnych obrotów.
Sprawdzane było przez psikanie po ssącym i nie było zmiany obrotów, a za ten przepływomierz się wezmę jak będę u kumpla mechanika to mi Vagiem sprawdzi.
Temat zamykam.
Witam wszystkich. Mam problem z wolnymi obrotami w skodzie octavi 1.6 ,75k2000r.a mianowicie po odpaleniu silnika obroty wzrastają do 1800 i wahają się do 2000-cy.Świece i przewody wysokiego napięcia wymienione. Czy ktoś zna może lekarstwo?
Jeśli przygasają wtedy kiedy maleją obroty to jest to przeciez normalne, kiedy np. rusza na niskich obrotach bez gazu , przeciez nawet właczenie sie wentylatora chłodnicy powoduje lekkie osłabniecie swiateł.
Ale czy w takim przypadku auto zimne,jak i rozgrzane by pracowalo rowno na wolnych obrotach?
Wszystko się zgadza, przekaźnik 429 pod maską.
Bardziej gaśnięcie silnika. Poprostu spadają obroty, brak mocy nawet jak pedał gazu w podłodze i gaśnie silnik.
Najpierw porządna diagnostyka komputerowa.
A to że przy przepustnicy w tym czarnym plastiku nie wiem czy to jest silniczek krokowy czy jakieś sterowanie przepustnicy słychać grzechotanie to czy jest to naturalne czy to ma związek z obrotami
Co znaczy, że komputer nic nie wykazuje? Na co patrzyłeś na tym komputerze?
Powiem ci chyba tak mi sie wydaje ale nie na bank ze na luzie auto ma większe obroty a podczas jazdy tylko 2200 obrotów
Proste pytanie. Czy jeździ na benzynie?
A sprawdzaleś jak porusza się cięgno turbiny pod samochodem w momencie dodawania gazu na wolnych obrotach ?
Kiedy ostatnio kontrolowany był stan przepustnicy? Może nazbierało się brudu i czyszczenie wystarczy? Łatwo to sprawdzić... Poza tym to auto powinno mieć już gniazdo OBDII - prosty czytnik (np. ELM327) i pokaże, w czym problem...
moze to sąda lambda, a nie masz dziur w obrotach?
Chodzi o kąt wtrysku?
Zwarcie instalacji , bądz nastawnik do wyczyszczenia z opiłków
W jakim zakresie obrotów szarpie?
Wcześniej nie słyszałeś żadnych odgłosów tarcia, stukania ani tym podobnych, np przy schodzeniu z obrotów?
Tak naprawdę nam nie robi jakie jest ciśnienie paliwa, naszym zadaniem jest podać tyle gazu aby skład mieszanki był odpowiedni i z opcją podciśnienia mamy większe pole manewru aby tego dokonać.
Kolego dopiero jutro mam możliwość podpięcia pod kompa. Odezwę się jutro.
nie ma szans.
i co wyszło z tym buczeniem , bo mam podobne objawy?
Kompletny remont silnika rozwiązał problem.
Przekaznikprze eku lna złączu siada trzeba zobaczyc. Czujnik , w układzie paliwowym A nie zalało Tobie czasem ECuna podszybiu.
Póki co chyba się naprawiło - zareagował na regulacje, wyjechałem za bramę przejechałem 100m i zgasł - miałem oba pokrętła zamknięte. Podregulowałem na szybko na parkingu i jest ok. Sprawdzę jeszcze te elektrozawory i dokładniej wyreguluje bo słaby na wyższych obrotach.
Autko odpala normalnie ? Nie kopci ? Jaka praca na wolnych obrotach ?
Patrząc z punktu elektryka napięcie ładowania to 14,2V i nie powinno się zmieniać przy zmianie prędkości obrotów silnika.
Wymieniono sterownik silnika.
proponuje sprawdzenie silniczka krokowego benzyny on jest odpowiedzialny za "falowanie"obrotów.ale najpierw zciagnij - kleme z aku na 10 min jest mozliwe ze komp z benzyny nalapal bledów i ma problemy z benzyna...rcyganek- nie mylisz sie kazda octawia jest na wtrysku wielopunktowym...:)
Poszukaj sobie o trybie awaryjnym w tym silniku, znajdziesz rozwiązanie na 100%. Nie ma sensu po raz setny pisać tego samego na forum. Zamykam.
Dzieki za info:)
Jest bo to się dzieje po paru kilometrach i to nie zawsze. Obroty podniesione vcds na 800.
Jeżeli rezystancja czujnika sprzężonego z pływakiem rośnie w miarę ubytku paliwa, to widzę to mniej więcej tak: http://obrazki.elektroda.net/48_12465479... Dioda musi być podłączona w innym kierunku, niż na pierwszych rysunkach. Pomiar napięcia na końcówce dochodzącej do czujnika, po jej odłączeniu od czujnika nie jest miarodajny. Istotne są napięcie...
Te czerwone wężyki to podciśnienie. Wcześniej działało dobrze? Może mapa tak zrobiona ze silnik twardo pracuje na wolnych, silnik pracuje równo czy nie, jakie masz obroty jalowe?
Jeśli rozrusznik kręci dobrze na zimnym, do tego pompy nie posiadasz tylko pompowtryski więc o ile rorząd dobrze ustawony to na 90% korekcja mapy paliwowej. Za jednym zamachem dostroisz silnik do aktualnego przebiegu (części się zużywają), zwiększą dawkowanie na ciepłym oraz zmniejszą minimalne wymagania co do obrotów silnika i dawkowania paliwa przy...
Odczytaj błędy. Wymiana w ciemno generuje tylko koszty.
witaj skodziarzu proponuje abyś ten problem przedstawił na forum OCP(octavia club polska) lub na forum skodovka club.napewno tam znajdziesz podpowiedzi na ten temat.pozdrawiam (jestem skodziarzem ze skodovki i tam rozwiązujemy tematy problemów dotyczących tej marki).forum .octaviaclub.pl
Jakie wtryski lpg??
Witam W mojej Skodzie Octavii 3 z 2015 2,0 TDI 150 KM pojawił się taki problem na postoju gdy przegazuję, to silnik maksymalnie wchodzi na 2500 obr. lecz gdy jadę, wszystko jest normalnie. Silnik po wyrzuceniu na luz i samochód się toczy można przegazować i wchodzi na wysokie obroty jak trzeba. Bardzo proszę o poradę nim udam się do warsztatu by nie...
Witam po raz pierwszy na państwa forum... Chciałbym poprosić o pomoc w kwestii wypadania zapłonów Skoda Octavia II 1.6 BSE. U mnie to wygląda dość dziwnie, bo przy małych obrotach i małym obciążeniu silnika, jak ruszam, występuje wypadanie zapłonów na cylindrach 1 i 4, później jak się rozpędzę, zwiększę obroty i obciążenie silnika - dochodzą jeszcze...
Jaka dawka?
Witam mam pytanie w sprawie samochodu Skoda Octavia SLX 1.9 TDI 2000r. Jakie mogły by być przyczyny gaśnięcia ciepłego silnika, spadanie z obrotów i odcięcie paliwa? Wymieniony filtr paliwa.
Zrób screeny z programu diagnostycznego i wstaw tutaj. Ciśnienie powinno być w granicach 1-1.2 bara i to w całym zakresie obrotów, przy spokojnej jeździe jak i przy redukcji i tzw. bucie w podłogę.
Witam. Mam problem. Kupiłem Skode 19tdi i coś mi zaczyna się sypać. Na małych obrotach przyspiesza jak powinna ale jak minie 2tys. obr zaczyna nią szarpać i traci moc. Zapala się wówczas kontrolka od ASR. Długo stała. Czy to wina turbiny?
a czytał kolega post powyżej ? eeee ? Przepływomierz może być ,ale często jak siada to przy wolnym dodawaniu gazu silnik się wkręca i w miare jest ok , natomiast przy gwałtownym dodawaniu dławi się i nie wkręca , chciaż z przepływkami róźnie bywa .....
Spróbój najpierw zrobić nastawy fabryczne: >10 kanał-000 i na pytanie komputera czy zatwierdzić, dać tak, a póżniej adaptacje pezpustnicy. Sprawdz w blokach pomiarowych napięcie widziane przez sterownik z sondy lambda.Podaj kod silnika.
Do remontu silnik turbina i czyszczenie całego dolotu.....i co tam jeszcze trzeba.....co tu pytać....
cześć szukam pomocy w sprawie sprzęgła w mojej skodzie 1. sprzęgło padło - nie rozłącza 2. biegi wchodziły tylko na wyłączonym silniku 3. decyzja wymiana sprzęgła- (docisk+tarcza+simering na skrzyni +wałek wysprzęgląjacy) 4. wałek który wyciska sprzęgło byl zeszlifowany jakieś 5mm 5. blacha na docisku - dziura w miejscu styku walka 6. tarcza i docisk...
Witam. Mam problem z silnikiem 1.9 TDI 90KM. Mianowicie czasami mi faluje. Obroty spadają poniżej normy i wracają do normy. Podłączyłem koputer Bosch-a i wyskoczył mi bład 468E. Czy moze ktos wie co on oznacza? Szukałem na forum ale nie ma tego błedu niestety. Z góry dzięki i pozdrawiam
W sytuacji gdy występuje przebicie na cewce, raz na czas ginie iskra sterownik widzi fluktuacje obrotów wału korbowego i wtedy zarejestruje wypadanie zapłonów. Ale takie zdarzenia muszą występować przy pracującym silniku.
D+ to stałe napięcie z prostownika regulatora, czyli DC +12V, Ten drugi przewód to coś innego, zmienne napięcie wychodzące bezpośrednio z uzwojenia trójfazowego, częstotliwość przebiegu zależna od obrotów. Można by wykorzystać ten drugi przewód ale trzeba by dać diode i kondensator.
Witam. Od pewnego czasu jadąc autem przy obrotach około 2300-2500 wciskam delikatnie gaz tak z centymetr to słychać takie szuranie, brzęczenie. Poniżej i powyżej tych obrotów nie słychać tego dźwięku. Najbardziej słychać jak np schodź z obrotów i przy ok 2300 wcisnę delikatnie gaz,ten centymetr. Przy mocniejszym wciśnięciu nie ma żadnego dźwięku. Rozrząd...
A można sprawdzić i wyeliminować chociaż czujnik?
2001 1,8t 4x4 150km
Witam Skoda octavia wyrzuca płyn chłodniczy gdy dojdzie do 110stopni na wolnych obrotach na otwartym zbiorniczku i zamkniętym burzy sie
Witam. Mam problem z Octavią I z 2005r. Silnik 1.8T AUM 150km. Na wolnych obrotach nie równa praca, komputer pokazał wypadanie zapłonu na 2 cylindrze, dodam lekko gazu i pracuje idealnie. Cewki i świece podmieniane, bez zmian. Zmierzyłem kompresję i tu szok, cylindry po kolei: 1 -11bar 2 -4bar 3 -4bar 4 -11bar Samochód jest trochę ospały przy ruszaniu,...
Dolej paliwa dla pewności,naładuj porządnie akumulator,sprawdź dla świętego spokoju poziom oleju i płynu chłodniczego i odpalaj.Niech sobie popracuje.Wybuchnąć nie powinien co najwyżej próba odpalenia sie nie powiedzie ;).Oczywiście odpalanie na benzynie tak samo jak rozgrzewanie silnika.Żadnego gwałtownego zwiększania obrotów zanim sobie nie popracuje...
Źle zrobiony log. Musisz zrobić grupę 011 DYNAMICZNIE. Prosta droga, czwarty bieg, obroty od 1400 - 4000 , cały czas pełen gaz i włączone logowanie. Nie masz takiej prostej drogi to chociaż trzeci bieg i 1400-4000 obr.
obroty octavia skoda obroty octavia wysokie obroty octavia
zamiennik pilota alarmu astra podsufitka router talktalk
Programator AKO Typ T70 w urządzeniach Bosch DT890G migająca czerwona dioda - przyczyny i rozwiązania