Oleju sam nie wymienisz. Olej w automacie wymienia się metoda dynamiczną, przy pomocy specjalnej pompy. Do wymiany potrzeba około 8-10 litrów oleju. Można wymienić statycznie ale nie ma gwarancji, że stary olej zostanie całkowicie usunięty ze skrzyni. Koszt wymiany oleju około 400 zł.
lewy luft
W dieslu przepustnica,na jakie obroty się wtedy wkręca,dymi wtedy jak tak to na jaki kolor.
po dłuższej jeżdzie , po zatrzymaniu się, silnik wchodzi na wysokie obroty i po ok. 30 sek obroty wracają do normy lub jak zauważyłem po naciśnięciu przycisków od elektrycznych szyb co może być przyczyna takiej pracy silnika. Proszę o pomoc
Rozumie że bezpośrednią przyczyną wejścia na wysokie obroty jest uszkodzona turbina. To prawda że nie mierzyłem ciśnienia cylindrów lecz po sprawdzeniu rozrządu kręciłem rozrusznikiem i kręci z oporami jak przed awarią. jest wrażenie kompresji jak również zachowuje się normalnie żadnych stuków. Poluzowałem przewód do wtrysku i też wygląda że napęd daje...
Szczerze mówiąc pojęcia nie mam. :) Pisze to co powiedział mi mechanik. Na Ten post trafiłem bo mam podobny, ale jednak inny :) problem z volvo S60. Pozdrawiam
Nie z 6 do 10tyś, tylko z 600 do 1000 obr/min. Dogrzewanie silnika. Tak ma być. Ewentuajnie termostat do wymiany.
Dzień dobry, wiem, ze temat stary i pewnie nieaktualny, ale czy udało sie Panu z tymi obrotami? Mam podobny problem tylko ze przedział obrotów jest mniejszy
Witam. Jak uruchomię silnik na biegu jałowym obroty są w normie (10-15 obr). Jednak jak ruszam i zmieniam biegi np z 2 na 3 obroty nie spadają do końca utrzymują się na poziomie 20obr dzieje się tak tylko przez pierwsze 5min jazdy. Późnej jest już ok. Nawet jak zostawię auto na 2-3h ( jak nie mam mrozu nie ma tego problemu) ten problem nie występuje....
Dlaczego tak sądzisz?
A może pedał gazu się po prostu zacina? Dodano po 1 Poruszaj tą taką dźwignią przy przepustnicy i sprawdź czy da się porusząjąc nią zmniejszyć obroty.
prawdopodobnie fałszuje odczt czujnik przepustnicy który steruje silniczkiem krokowym sensownie było by podłączyć go pod kompa tylko gdy się tak stanie nie ściągaj klemy bo błąd może się wykasować
Na falujące obroty przerobiłem mnóstwo tematów, zrobione są klapy wirowe, zaworki podciśnieniowe + oczywiście podstawy typu filtr powietrza, czyszczenie przepustnicy i egr. Brak jakichkolwiek błędów. Podczas jazdy po wyluzowaniu obroty latają od około 500 do 1100 obrotów, czasami nawet zgaśnie. Spalanie jest ogromne, po mieście na pełnym zbiorniku czasami...
Wchodzi na wysokie obroty a na małych gaśnie?
Problem rozwiązany – trzeba jeździć, aby wpaść na coś. Falowanie na obrotach i bogata dawka to przepływomierz (wszystkie 3 zamienniki do śmieci). Używany oryginał, a raczej w zapasie drugi i na każdym inna moc (pewnie zużycie). Dodawanie gazu – czujnik temperatury płynu (jak spadła wskazówka, to sam dodawał gazu). Gaśnięcie w czasie jazdy – przekaźnik...
Silnik poskładany, ale przydała by mi się jeszcze informacja gdzie w tym aucie jest/powinien być filtr par paliwa. Węzyk idący od zbiornika kończy się pod akumulatorem i nie jest nigdzie podłączony. Nie wiem też do czego jest zaworek przy filtrze paliwa, wogule to najlepiej jakby ktoś mi podpowiedział jak mają być podłączone wszystkie wężyki podciśnienia....
Takie rzeczy dzieją się tylko w silnikach z turbiną. Motor kręci , turbina na uczszelnieniach leci i olej idzie w kolektor ssący. Samoazaplon i nie masz kontroli nad silnikiem. W przypadku manuala , jedyne wyjście: najwyższy bieg i dusić. Sam byłem świadkiem rozbiegu w Volvo FH 12. Szkoda że nie miałem kamery. Sam Szef osobiście za fajerą ( 25 lat za...
Aha no to spoko A jak hamujesz silnikiem to tez starasz sie aby nie spadly obroty ponizej 1500? A w drugą strone to czy obroty wysokie rzędu 5500-6000 6500 7000 szkodzą?
podepnę się pod temat choć jak widzę mocno przedawniony. Mam podobne objawy jak kolega. Samochód pod obciążeniem wydaje (z okolic turbiny- tak się wydaje) bardzo dziwne dźwięki. Samochód posiadam od 2 miesięcy przejechałem 3tyś km i od samego początku z turbiny wydobywał się bardzo głośny gwizd (głośniejszy niż w innych dci które miałem) jednak wczoraj...
Mam problem z taką samą D16A520. Ma wysokie obroty ok 700 obr/min na wolnych. Nie mam komunikacji z EDC, wpinałem się bezpośrednio na kasetę i nic. Szukam schematu do niego.
Czy forumowicze mogliby mi podpowiedzieć coś odnośnie skrzyni biegów ? Mam następujący problem, Volvo FM12 380 koni na pompowtryskach, 6x4 wywrotka - auto zostało przerobione z pojazdu do przewozu zwierząt. Został wymieniony cały wózek z mostami - był most bez zwolnic i oś wleczona - jest teraz 2x most pędny na zwolnicach. Auto jest niemiłosiernie wolne,...
tak, na wysokich obrotach chodzi ale tylko na benzynie. Np. jak dojeżdżam do ronda, skrzyżowania muszę na postoju lub dojeździe na luzie trzymać wysokie obroty inaczej zacznie go dławić i zgaśnie.
Przy pracującym silniku na wolnych obrotach odkręć korek wlewu oleju, jak obroty silnika znacznie spadają cylindry do szlifu. Olej wydobywający się przez bagnet świadczy o znacznym zużyciu silnika. Pierścienie tłokowe są tak wytarte że nie trzymają ciśnienia w komorze spalania. Przy niskich obrotach odma jest jeszcze w stanie odprowadzić nadmiar powietrza...
Emulator sondy powinien być wpięty pomiędzy sondę a sterownik silnika. Często wpina się go we wtyk sondy- szukaj pod podstawą akumulatora. Problemy są też na benzynie bo sterownik silnika pracuje zapewne w trybie awaryjnym, np. za niskie obroty na zimnym i za wysokie na gorącym. Jaki masz sterownik gazu, regulacja śrubką czy silniczkiem krokowym?
Witam. To co jest głównym problemem, za wysokie obroty czy zasada działania silnika krokowego? Moim zdaniem za duże obroty po strzale gazu to wynik tzw. lewego powietrza. Strzał lekko coś rozszczelnił i zasysa gdzieś bokiem i podwyższa obroty. Na jakichś wężach podciśnień, pod jakąś uszczelką. Ja kiedyś bardzo długo nie mogłem zlokalizować lewego powietrza,...
Witam. Kilka dni temu kupiłem za "ostatni grosz" Volvo FH12 380 95r. Dojechałem nim 200km do domu. Na drugi dzień odpaliłem auto.....chodzi. Nacisnąłem pedał gazu.....wariują obroty. Tak jak by coś się rozłączało i nie pozwalało mu wchodzić na wysokie obroty bo od razu spadają. Żadna kontrolka nie pokazuje błędu...chyba, że ktoś po rozłączał. Nie powiem...
Witam wszystkich mam problem z pompą wtryskowa Lucas w swoim Volvo s40 z silnikiem 1.9 TD Renault . Po uszczelnieniu i przywiezieniu od pompiarz i zamontowaniu do samochodu, po odpaleniu samochód na biegu jałowym chwile ma normalne obroty a po chwili wzrastają do 1800 aby je ustawić na powiedzmy 900 musze wkręcić srubę na cięgnie ssania do końca i tu...
Miernikiem na omach to sobie można rezystorki posprawdzać... A i to nie zawsze. Po kilku jeszcze zabiegach mam iskrę - co ciekawe tylko wtedy gdy nie pracuje rozrusznik. Przy ciągnięciu auta na sznurku odpala z półobrotu wału, nie trzyma wolnych ale to może być wina braku przepływki i kilku innych mało istotnych czujników. Ważne że trzymany na gazie...
Witam. Zrobiłem taka regulacje, śrubę od membramy wkręciłem do momentu aż gaz przestał być słyszalny w wężu. Obroty ustawiłem ta małą śrubką / bypas/. Ale aby ustawić nią obroty musiałem ja wykręcić dość sporo może ze 3 obroty.Jeszcze nie przejechałem 100km wiec nie dotankowywałem . Co do wody z rury to na zimnym leci a potem jest para . Jak się wszystko...
1. Na zimnym delikatnie traktujesz pedał gazu. 2. Standardowo jeździsz trzymając go w zakresie 1/4 do 1/3 obrotów (jazda z równą prędkością po równym terenie). Z czasem go wyczujesz ale w dieslu niskie obroty nie gwarantują, że przyspieszenia nie będzie a wał cierpi od niekorzystnych sił, w dodatku ciśnienie oleju niższe. Uczyłeś się na Pb więc tu będziesz...
PTO - przystawka, jest napędzane z wałka pośredniego skrzyni, wysoka/niska grupa (1-3/4-6), nie ma znaczenia ale połówki tak. Górna połówka, to wyższe obroty PTO.
Gaźniki złożone i silnik jak już uda się odpalić to chodzi ładnie. ładnie wkręca się na wysokie obroty i równo pracuje. Niestety kuleje na wolnych obrotach, równo pracuje dopiero od 1400obr. Nadal nie chce odpalać, trzeba się zdrowo nakręcić rozrusznikiem aby załapał (to znaczy załapuje i gaśnie i tak w kółko). Nie wiem jak jest realizowane ssanie,...
Witam mam problem z ogrzewaniem w Volvo FH12 z 1997r jest to Eber D1LC Compact. W samochodzie padło ogrzewanie, co się okazało kierowca próbował je wskrzesić w trasie i dodał oliwy do ognia. Okazało się że nie ma głównego zasilania na czerwonym przewodzie i jest zwarcie na linii zasilania bez nr. 46, sprawdziłem połączenie z pompką jest ok, świeca też...
rozrzadu nie sprawdzalem. Ale chyba nie to, dzis zamontowalem nowa przepustnice 100 procent sprawna, nowy nastawnik biegu jalowego i dalej to samo. Z tym ze moge opisac dziwne zjawisko: Odlaczam akumulator na 10 minut, podlaczam odpalam chodzi normalnie przez 3 sekundy po czym zaczyna wachlowac obrotami, zapala sie ETS i kontrolka silnika oraz kontrolka...
Witam, Czy mogę prosić o metodę wykrycia poprawnej pracy sondy lambda, np. miernikiem? Podłączyłem się kompem pod centralkę LPG Autronic AL-700 i na benzynie pracuje normalnie od ubogiej mieszanki po bogatą. Ale na LPG za cholerę nie mogę go ustawić. Ciągle mieszanka b. bogata. Wykrywa przy autoregulacji sondę 0-0,8V a na LPG uparcie wyświetla napięcie...
Cześć Mojemu tacie dziś się coś dziwnego stało z autem. Jedziemy sobie z lasu do Biedronki wszystko ok, potem na szybko do Lidla i wszystko ok, potem odjeżdżamy pod dom i wyłączam nawiewy, a tu nagle 1 tys obrotów na jałowym, jak włączyłem nawiew, to spadało do 500 (zrobiłem tak ze 3 razy i zgasł). Od tamtej pory się nie odpala, lub gaśnie po kilku...
No niestety na to niema lekarstwa, ta sonda może się pojawiać bo termostat może nie dogrzewać silnika(ale nie powiedziane) normalnie trzyma temp. 90stopni? są jakieś jeszcze objawy? falowanie? wysokie wolne obroty, szarpanie? cokolwiek?
Całkowity brak napięcia na 4 spowoduje zupełny brak ładowania lub ładowanie około 26V. Inaczej sprawy wyglądają jak na 4 jest np 20V bo gdzieś styku jak trzeba nie ma, albo przewód przegnił. Regulator "myśląc" że to napięcie na bateriach chce za wszelką cenę je podciągnąć i ładuje na max. POWIEDZ KIEROWCY ŻEBY ZAKUPIŁ SPORĄ ILOŚĆ WODY DESTYLOWANEJ I...
A jak wygladaly cisnienia na wolnych obrotach,hp oraz lp na zegarach?
Volvo v50 2.0 diesel, rozwaliło zbiornik płynu chłodniczego, wydaje mi się że wyciek oleju i wysokie obroty. Co to może być?
Update Został wymieniony zespół turbosprężarek z gruszkami na używane że sprawnego auta po przebiegu 70tys km, zostało przywrócone oryginale oprogramowanie w ecu gdyż się okazało że miał egr off i kilka dtc off, jeszcze raz podmienione zaworki podciśnieniowe ze sprawnego auta ......brak zmian Dalej jest objaw braku mocy na wyższych obrotach i dwa błędy.
Moc zwiększyłem przez obróbkę map sterujących EMS. Ciężki temat trzeba się mocno wgryźć w problem. Wyskakują jakieś błędy EDC lub VECU ? po tym jak jest dobrze i zaczyna być słaby ? Zobacz jeszcze jakie jest spalanie na postoju ciepły silnik, normalnie powinno być 1/2 l na h. Przegazuj go mocno i zobacz czy po zdjęciu nogi z gazu spalanie spada przez...
Świst to normalna sprawa, wszak rozrusznik ma wysokie obroty. 13,7 to za nisko.
a mechanik mówił że na wolnych ma mieć między 2.5 a 2.9 a na ful gazie od 4.5 do 4.9. Z jakiej firmy ten mechanik specyfikacja mówi całkiem cos innego. Jeśli nie ma tam pompy mechanicznej tylko elektryczna to w jaki sposób ciśnienie ma wzrastać na wyższych obrotach?
Witam. Jest dość spore ale jakie być powinno i jeżeli jest za wysokie to co z tym zrobić.??
P008A-00 – Zbyt niskie ciśnienie w układzie niskiego ciśnienia paliwa - Możliwe przyczyny: - Zatkany filtr paliwa - Niska ilość paliwa w zbiorniku - Uszkodzenie pompy paliwa niskiego ciśnienia - Nieszczelność w układzie paliwowym (np. przewody, złącza) - Czujnik ciśnienia paliwa niskiego ciśnienia P0087-00 – Zbyt niskie ciśnienie w szynie paliwowej...
Wymieniłem zawór wysokiego ciśnienia w pompie wtryskowej
Witam ponownie Problem powrócił a mianowicie śruby się luzują po przejechaniu ok 4000 tys. km Co może być powodem ? Ostatnio dokręcone do oporu ok 180 * nawet 360* obrotu , i dziś to samo . Przy montażu nowej dokręcona według instrukcji . Według mnie to należy zastosować nowe śruby głowicy, jak w przypadku 1.9 TDI na pompkach, bądź masz problem z gwintami.
Co do sprzęgła to jak się kończy to ciężko się zmienia biegi, a na wysokich biegach dodanie gazu powoduje wzrost obrotów a nie predkosci-tak w skrócie. Co do oleju to komputer nie jest tak inteligentny i nie posiada czujników gestosci- oblicza przebieg i jest on chyba ustawiony na 18 tys, ale wystarczy poszukać w gogle i na pewno się dowiesz
Trudno uwierzyć że to wszystko jest dobre a nadal przepala ten tranzystor. Może za wysokie napięcie ładowania ale to już jest zgadywanie.Skoro wszystko sprawdzone to albo popełniono błąd przy sprawdzaniu albo jest to jedyn z tych "trudnych" przypadków. Zweryfikowanie tego na odległość bedzie ciężkie. Można zmierzyć prąd płynący przez wentylator na maxymalnych...
wysokie spalanie wysokie obroty obroty volvo volvo obroty
zawór ekspresu naprawa panela radia pioneer naprawa zasilacz drukarka
lodówką samsung baofeng radiora
Zaniki zasilania a reset OBK miniswitchy - problem z kondensatorem Instrukcja obsługi Eberspächer Hydronic D4WSC po polsku