Obejma ma za zadanie ją umocować do nadwozia. Kontakt elektryczny z masą nie jest konieczny, obudowa cewki nie jest częścią żadnego obwodu elektrycznego.
"P1351 IDM obwodu wejściowego Awaria / Cewka zapłonowa kontroli obwodu wysokiego napięcia" Tłumaczone translatorem ale daje pojęcie o problemie.
Jeżeli pompa pracuje chwilę po włączeniu zapłonu to podwójny przekaźnik jest sterowany z ECU i podaje napięcie. Jeżeli stwierdziłeś brak zasilania cewki zapłonowej to pozostaje Ci sprawdzić cały obwód i wyeliminować przerwę. Cewka zapłonowa zasilana jest poprzez podwójny przekaźnik ale z tego samego punktu idą też zasilania np. na wtryskiwacze. Jeżeli...
W momencie kiedy przeskakuje iskra, tego prądu płynie więcej - jak by nie było, to obwód rezonansowy.
Jak bym miał obstawiać, to czujnik położenia wału lub BSM - to jest ten moduł z bezpiecznikami po prawej stronie, oznaczony na schemacie PSF1. Często w nim padają przekaźniki odpowiedzialne za pompę paliwa, a na tym samym obwodzie jest cewka zapłonowa i wtryskiwacze.
R - to po prostu oznaczenie urządzenia, które zostanie odłączone przez obwód immobilisera (pompa paliwa, cewka zapłonowa, zawór na pompie wtryskowej, obwód +15 ECU, itp, itd).
1. Kondensator wraz z cewką WN stanowią układ rezonansowy, dioda jest niezbędna dla zamknięcia obwodu. Dzięki temu wyładowanie iskrowe trwa dłużej. W innym rozwiązaniu dioda ta jest podłączona równolegle do cewki WN. Wówczas nie tworzy się układ rezonansowy, ale energia zmagazynowana w indukcyjności cewki jest rozładowywana przez diodę. 2. Kondensator...
Stan obwodu wysokiego napięcia na przykład - bicie do masy na przewodzie zapłonowym, niesprawność świecy.
Jaką oporność powinna mieć cewka zapłonowa (obwód pierwotny) zamontowana w Fiacie Palio 1,2 8V?
Wiesz co? Cewki mają tylko po 2 piny. Żaden pin nie ma połączenia z masą. Tym samym zakładam, że klasycznie iskrę wywołuje chwilowy zanik napięcia na cewce. Ale co prawda, to prawda. Pomierzę jeszcze wiązkę cewka-sterownik. Zastanawia mnie tylko treść błędu: P0352 - Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B i P0354 - Cewka zapłonowa D obwód wtórny /...
Masz na myśli wszystkie obwody czy tylko obwód zapłonowy. Podczas prób odłączałem wszystkie obwody (oświetlenie, ładowanie, kierunkowskazy czyli cewke oświetlenia i ładowania) i zostawiałem tylko obwód zapłonowy ( cewka w magnecie -> przerywacz -> kondensator -> cewka butelkowa|HV| -> przewód HV-> nasadka odkłucająca (fajka) ->świeca) i niestety efekt...
No tak ale pozostaniesz nadal przy IAW59 - małym żelowym sterownikiem który może również ulec awarii w przyszłości. Z tego co wiem to jedni piszą że usterce ulegają cienkie druciki wewnątrz sterownika, inni podają że uszkodzeniu ulega obwód kontroli wtrysku i wyłącza cewkę zapłonową (ekologia unijna? by niespalone paliwo nie uszkodziło katalizatora...
Po podłączeniu do 6 i 7 wtyczki żarówka Ci się zaświeci bo obwód zamknie się przez cewkę zapłonową. W momencie gdy odłączysz żarówkę powinna pojawić się iskra.
Sprawa jest prosta. Zwarcie w obwodzie przerywacza. Prąd w cewce i jej temperatura świadczy o tym, że przerywacz jest zwarty/uszkodzony/zużyty - np. starty popychać, który się ślizga po krzywce. Sprawdź czy przerywacz ma prawidłową przerwę, tj. około 0,6 mm i czy przy obracaniu wałem i załączonym zapłonie na przerywaczu się nieco iskrzy. Może też mieć...
Czy taki stan rzeczy mógłby też być spowodowany problemem z czujnikiem położenia wału? Nie. Mam ten op-com może on mi coś pokaże? Coś pokaże, ale nie będzie to jednoznaczne wskazanie. Zapewne wskaże przerwę w obwodzie jednej cewki zapłonowej - to nadal może oznaczać cewkę, wiązkę elektryczną albo driver cewki w sterowniku silnika.
Komputer pokazał błąd 1814. Sterowanie cewką zapłonową -obwód otwarty lub zwarcie masy. Prawdopodobnie to cewka,najpierw sprawdzę dokładnie tą co jest, tylko z tego co widzę w moim modelu jako tako nie ma oddzielnych kabli zapłonowych??
Oba elektrozawory są połączone równolegle. Skoro elektrozawory otwierają się na chwilę po stacyjce dając dawkę rozruchową, to znaczy, że są sprawne. Brakuje impulsów z układu zapłonowego dających sterownikowi znać, że silnik pracuje. Albo padł sterownik LPG, albo brak ciągłości przewodu obwodu zasilania cewki zapłonowej do sterownika LPG.
Może ktoś podpowiedzieć coś w temacie samochodu jak w tytule, cewka podmieniana,czujnik wału też, obroty widzi bo uruchamia pompę, wtryski kilka razy klikają potem sterownik je wyłącza jak nie ma iskry, zasilanie i masa na cewkę są , impulsy kluczujące bardzo słabe (poniżej 1V, ma być ok.4V), masa na silniku jest, błędy w sterowniku: P0351 "Obwód pierwotny/wtórny...
Byłem na drugim komputerze. Usterka sporadyczna : Obwód cewki zapłonowej 2&3. Zmieniliśmy cewki z 1 na 2. Po ponownym uruchomieniu silnika znowu pojawił się błąd: Usterka sporadyczna : Obwód cewki zapłonowej 2&3. Spsikałem styki przewodów kontakt-sprayem. Nic nie pomogło. Jakieś propozycje?
Masz błąd obwodu wtryskiwacza IV cylindra, na tym się skup w pierwszej kolejności
Witam miernikiem dokładnie nie sprawdzisz cewki, można sprawdzić obwód a to nie wszystko, bo cewka pracuje przy wysokich napięciach,pozdr.
Od sprawdzenia zasilań Disa. Jeśli będą się zgadzały leży cewka w co wątpię. Jeśli któregoś będzie brakowało to z doświadczenia wiem że sterownik silnika a jeśli mam rację mogę pomóc.
Witam, wywala mi taki błąd i silnik pracuje jak traktor, usterka jest "ruchoma" raz jest, raz jej nie ma, przepustnica dla pewności wyczyszczona, gdy silnik zaczyna drgać odłączyłem fajkę z cewki zapłonowej nie było na niej iskry na fajce 1 jak i 2, więc wymieniłem cewkę, ale to nic nie pomogło, czytałem, że może to być wina komputera, w związku z minusową...
Cześć. Nie widzę sensu zakładania nowego tematu i zaśmiecania forum, skoro identyczny już istnieje. Chcę zrobić taki elektroniczny ogranicznik prędkości obrotowej w skuterze. Zapłon to typowy CDI http://obrazki.elektroda.pl/2460033200_1... Wiem jak zrobić część pomiarową ale nie wiem do końca jak część wykonawcza ma to realizować. Mam...
Jasne, od tego powinienem zaczac. Kod bledu P0352 czyli "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B". Czy moze mi ktos pomoc o co chodzi z ta cewka?
Tak jak na załączonym na początku schemacie. Jeden konektor idzie na masę (korpus silnika) i to jest jeden odczep uzwojenia WN. Dwa pozostałe konektory idą do modułu zapłonowego. Oba uzwojenia nie mają części wspólnej, nie są połączone. Może inaczej. Jakbym założył cewkę od skutera to obwód WN będzie się zamykał przez moduł zapłonowy więc na 100% zaliczy...
Kolego xbandy zakładam że przewody przy module nie zostały pomylone to jedną rzeczą co nie została sprawdzona to cewka zasilająca moduł[cewka obwodu pierwotnego układu zapłonowego],morze być słabe zasilanie lub całkowity jego brak.Cewka znajduje się w układzie iskrowym silnika i niema już nic innego Simson musi pałić.
Witam mam taki problem z vectra samochód zaczął chodzić na trzy gary podpiąłem kompa no wyskoczyło obwód pierwotny cewki zapłonowej c. Pomyslałem cewka padła pojechałem do sklepu kupiłem cewke i swiece założyłem no chodzi fajnie na cztery gary ładnie sie zbiera wszystko gra po kilku godzinach jazdy dalej wszystko ok. Wieczorem wybrałem sie w trase zapalam...
Nie wiem jedynie o ukladzie iskry traconej Bezrodzielaczowy układ zapłonowy, np Fiat 126p FL; system, gdzie cewka zapłonowa obwód wtórny ma izolowany od masy (odmiennie od "normalnych" cewek) a obwód zamyka się wyładowaniem na drugiej świecy - zdawałoby się niepotrzebnie w tej chwili "iskrzącej", stąd nazwa systemu.
Witam Czy ktoś spotkał się z tym kodem urządzenie wskazuje taki błąd p0351 cewka zapłonowa pierwszorzędny i drugorzędny obwód. Czy wymiana cewek załatwwi sprawę? nie są tanie dlatego pytam? a może to świece wystarczy wymienić, oznak osłabnięcia auta nie widiać.
Witam. Koledzy mam zagwozdkę z autem jak w temacie. Świece, kable, cewka wszystko nowe. Auto na biegu jałowym chodzi idealnie. Wystarczy się trochę przejechać i nagle chodzi jak kosiarka. Błędy jakie się pojawiają to: P0300 Wykryta przerwa zapłonu - któryś lub wiele cylindrów P0301 Cylinder 1 wykryta przerwa w zapłonie P0304 Cylinder 4 wykryta przerwa...
Co ty chłopie bredzisz? Po co te nerwy. Świece dają iskrę ale na powietrzu, wewnątrz cylindra może być za słaba lub nie być wcale. Masz podwójną cewkę zapłonową i iskra przeskakuje jednocześnie w cylindrze 2 i 3. Skoro cylinder 3 działa to znaczy że obwód się zamyka i iskra z cylindra 2 przepływa gdzieś indziej niż na świecy. Spróbuj zamienić wtyczki...
Trzeba w takim razie zacząć od układu zapłonowego. Należy sprawdzić, czy wyłącznik zapłonu nie zwiera cały czas do masy (obwód można odnaleźć po kabelkach), powinno się sprawdzić cewkę zapłonową.
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Tam też napisał i go zlali, nie wiem dlaczego, ale widzę, że potrzebuje nazwałbym to "prowadzenia za rączkę", bo pyta o wszystko co w tamtym temacie jest opisane. Myślę, że po prostu nie chce mu się czytać :| Pozdrawiam. E, tam. Myślę, że jest początkującym mechanikiem i nie wszystko rozumie co jest napisane. Szczególnie, że chłopaki często i gęsto...
Może i taki temat gdzieś był ale nie chodzi wyszukiwarka więc zakładam nowy.Mój problem jest taki. Samochód jak w temacie silnik 2,0 rok 1992 wtrysk wielopunktowy Motronic 1.5. Wszystko pracuje normalnie, działa pompa paliwa, pracują wtryskiwacze nie ma tylko iskry. Obwód cewki zapłonowej sprawdziłem i jest OK, cewka sprawna. Myślę że uwalony jest sterownik...
Mój drogi chyba nie wiesz na jakiej zasadzie ten układ działa ,są to dwa zsynchronizowane układy szeregowe rlc cewka zapłonowa działa jak cewka zasilająca obwodem wtórnym a obwodem pierwotnym zasila drugi układ,sterujacy tyrystorem.A zewnętrzna cewka działa tylko jak transformator zamieniając ok 300v na kv.Do jawki jest inny układ o nieco innej budowie.Budowałem...
Sprawdź połączenia masy! Szczególnie obwód silnik - cewka zapłonowa. Aby sprawdzić co się zepsuło lub co Ty zepsułeś:D Zrób tak: 1.Wykręć świecę. 2.Odłącz kabel idący ze wspólnego punktu (cewka zapłonu w magnecie, przerywacz i kondensator) i zbliż go na ok. 2 mm do masy silnika. 3. Kręcąc ręcznie(!) kołem magnesowym zgodnie z normalnym kierunkiem obrotów...
Dobrym przyrządem jest lampa stroboskopowa na przewód wysokiego napięcia lub mała żaróweczka w obwód niskiego napięcia między przerywacz a cewkę zapłonową,działaj i daj znać
P0126 P007E Niewystarczająca temp. czynnika chłodzącego dla stabilnej pracy P0130 P0082 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka P0131 P0083 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - niskie napięcie P0132 P0084 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - wysokie napięcie P0133 P0085 Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - powolna reakcja /odpowiedź/ P0134 P0086 Czujnik O2 (Bank 1...
Nie zdziwiłbym się gdyby przekaźnik był gdzieś zamontowany tylko nie działa prawidłowo:) Ale jako samochodowy laik chciałem zapytać. W instrukcji jest napisane, że można odciąć następujące punkty: -cewka zapłonowa lub transformator napięcia zapłonowego -pompa paliwowa -cewka rozrusznika Który obwód jest najprostszy i jednocześnie najskuteczniejszy?
Obwód A, cokolwiek to znaczy.
obwodach cewki zapłonowej, pompy paliwa, rozrusznika dla samochodów z silnikiem diesla. Coś chyba ci się pomyliło :)
Tego nie wiem, na tych schematach nie ma zaznaczonych bezpieczników związanych z silnikiem Na tych schematach jest wszystko co potrzeba. We wszystkich starszych samochodach takie obwody jak zasilanie cewki zapłonowej nie były niczym zabezpieczone. Jak nie kostka stacyjki to jakieś dokładane odcięcie.
Układ zapłonowy widlaka Caterpillar. W aparacie zapłonowym był przerywacz elektroniczny, czyli czujnik, który znajdował się przy obracającym się ponacinanym trzpieniu. Gdy "zobaczył" metal, przerywał obwód. W układzie nie ma żadnego modułu, tylko ten czujnik, cewka, palec i kopułka. Niestety czujnik padł i jest nie do zdobycia, bo to stara maszyna....
Witam !!! Trochę późno ale może komuś się jeszcze przyda. Jeżeli pojawiają się następujące błędy naraz: P0351 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka" P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka" P0353 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka" P0443 "Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz....
Witam !!! Trochę późno ale może komuś się jeszcze przyda. Jeżeli pojawiają się następujące błędy: P0351 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka" P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka" P0353 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka" P0443 "Układ odprowadzania par paliwa, obwód ster.zaworu oczyszcz. - usterka"...
Jeżeli w sterowniku magneti marelli obwód na którejś z cewek zapłonowych jest przerwany,dany sterownik nie wysyła impulsów na tą cewkę.
Witam Zetknąłem się kiedyś z takim problemmem i rozwiązałem go prosto i skutecznie. By zbierać takie info, nie jest potrzebna żadna cewka. Obejżyj obwód wejściowy z tematu "stroboskop na LED".
Przecież jedyną rzeczą która tam się psuje jest zespolona cewka zapłonowa? Diagnostyka też po łebkach, nie wyszczególnione błąd obwodu którego wtryskiwacza.
Musi być moduł zapłonowy, impulsator i oczywiście zasilanie z magneta oraz cewka WN. Obwód świateł nie musi być podłączony.
A, czy indukuje się siła elektromagnetyczna przy zasilaniu prądem stałym bo moim zdaniem nie powinno przejść na drugą stronę... W samochodach (starszej daty, np. Fiat 126p) był transformator (cewka zapłonowa) gdzie przerywając obwód pierwotny przerywaczem (obwód 12-14,4 V dc ) otrzymywało się piękną iskrę (kilka kilowoltów) na uzwojeniu wtórnym/świecy...
Cześć, pierwsza generacja Santa fe, potrzebuję schemat wewnętrzny sterownika, konkretnie chodzi mi u obwód dający sygnał na cewkę zapłonową. Na jedną cewkę sygnał jest, na drugą nie ma. Druga sprawa, gdzie tu jest immo? Gdybym chciał wymienić cały sterownik, który układ trzeba przelutować ze starego żeby działało? https://obrazki.elektroda.pl/6108672700_...
Witam, ja przerabiałem coś podobnego. Silnik na wolnych obrotach dobrze pracował na jałowych a po dodaniu gazu przerywał i wyrzucało błędy na wszystkie urządzenia zasilane na tym obwodzie co cewki zapłonowe czyli wtryskiwacze, silniczek krokowy, sondy lambda i resztę. Masy i plusy sprawdzałem, wiązkę elektryczną itd. itp. i nic nie znalazłem. Zmieniłem...
Witam wszystkich. Mam problem jak w temacie. Auto odpala ale po chwili zaczyna przerywać tak jakby nie paliła jedna świeca.Komputer wyrzuca błąd 0351(obwód pierwotny A cewki,przewody zapłonowe,sterownik), cewka nowa(zespół cewek)2 z rzędu. Gdzie jest problem.Na gazie jest to samo. Jeśli ktoś może pomóc to dziękuję.
Sprawdź czy cewka zapłonowa (jej nie działający obwód) nie wykazuje po stronie pierwotnej zmniejszonego oporu co mogłoby świadczyć o np. zwarciu między-zwojowym i konieczności wymiany cewki. To może powodować uszkodzenia kolejnych tranzystorów. Jej opór porównaj z obwodem działającym Upewnij się czy zastosowane tranzystory odpowiadają katalogowo parametrami...
Cześć, spotkał się ktoś może kiedyś z taką listą błędów w Golfie 4 1.4 ? Cewkę wymieniałem około trzy lata temu więc mogła już nawalić, jednak objawy są nieco inne niż przy pierwszej awarii. problem pojawia się tylko przy odpalaniu i to tylko za pierwszym razem małe skaczące obroty, brak reakcji na pedał gazu błąd EPC, CHECK i mrugający symbol ciśnienia...
Witam Od pewnego czasu mam problem z odpalaniem auta, pojawiający się co jakiś czas, kiedyś częściej (myślałem) przy wilgotnych dniach ale dziś jest ładnie i sucho a temat wrócił. Objawy: 1) po odpaleniu silnik chodzi jakby na dwa gary, minutka, trochę gazowania i jest OK 2) lub odpalam normalnie i chodzi ok na wolnych obrotach, lekko daję gazu zaczyna...
Z tego co napisałeś to samochód jest z gaźnikiem tak to zrozumiałem. Zasilanie cewki zapłonowej nie jest zabezpieczone żadnym bezpiecznikiem. Idzie z alternatora (zacisk 30 ) do stacyjki (zacisk 30 ) i wychodzi ze stacyjki przez zacisk 15/54 na cewkę zapłonową. Dokładnie sprawdź ten obwód
Najprościej to coś takiego się robi na przekaźniku dwusekcyjnym. Jedna sekcja podtrzymuje przekaźnik żeby był włączony jak naciśniesz przycisk i puścisz a druga to obwód który zabezpieczasz. Przeciąć możesz albo kabelek zasilający cewkę zapłonową, kabelek od stacyjki który zasila układ elektryczny, rozrusznik, pompę paliwa lub co ci się żywnie podoba....
Gdybyś ułatwił określenie modelu silnika o co prosiłem na wstępie z dużym prawdopodobieństwem udałoby się znaleźć ustawienia wyjściowe aparatu zapłonowego. Tego się nie reguluje tylko ustawia zgodnie z wytycznymi producenta. Jest to o tyle istotne że w silnikach do łodzi w takim samym stopniu obroty reguluje się otwieraniem przepustnicy jak i z miana...
Przewody i świece ngk nowe cewka też nowa kupiona na allegro za 80zl nie wiem jakiej firmy.wszystko docisciete był klik.auto jeździ normalnie nieraz tylko lekko szarpnie I tutaj może być odpowiedź na Twoje błędy: - P0351,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka" - P0352,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej B - usterka" NTY to niska...
Iskry nie ma, wtrysku paliwa również bo świeca sucha a wtrysków nie wyjmowałem. Pompa paliwa się włącza. Ona jest na przekaźniku i komputer ją załącza. Wtryski i cewka jest osobno. http://obrazki.elektroda.pl/7193917000_1... Dodano po 4 połączyłem się z kompem i odczytałem błędy ale przez LExie a nie Proxie. Wykazało obwód cewki zapłonowej,...
Alarm działa zasilany akumulatorem, więc i tak nie działał. Układ zapłonowy, to osobny obwód i nie ma połączenia (prócz masy) z resztą elektryki. Masz tam cewkę zasilającą, impulsator, moduł, cewkę zapłonową, świecę i wyłącznik zapłonu. Idziesz od początku. Tylko przydałby się rozrusznik, żeby zakręcić silnikiem i sprawdzić, co daje cewka zasilająca...
Kosa spalinowa Kawasaki TJ27 nie ma iskry. Świeca sprawdzona. Wymontowałem aparat zapłonowy. Zmierzyłem rezystancję obwodów i tak. Uzwojenie wtórne (tam gdzie świeca) pomierzyłem 1,6 kΩ. Natomiast pierwotne ma przerwę. Czy to jednoznacznie wskazuje na uszkodzoną cewkę czy może być jeszcze coś innego. Proszę o wasze sugestie. A jeśli to cewka, to czy...
hmmm.. przypomnij stany nieustalone i nie ustalone. zrób prosty obwód ładujacy cewkę, jakiś przełącznik i w miejsce przerwy wstaw sobie na przykład świecę zapłonową
Ten bezpiecznik oprócz pompy zabezpiecza również obwód zasilający cewki zapłonowe (zapewne tam też jest podpięta instalacja gazowa)
Dlatego jeden koniec uzwojenia wtórnego jest masowany na obudowę cewki,gdyż drugi koniec uzwojenia podawany jest przewodem wysokiego napięcia na świecę. Nic nie jest "masowane". Wszystkie wyprowadzenia cewki są izolowane od obudowy. Cewka z zupełnie izolowanym uzwojeniem WN ma po prostu dwa wyprowadzenia na kabel WN. Obwód prądu iskry zamyka między...
Peugeot 206 2.0 16V potrzebny schemat wtrysku Marelli IAW 4.8 P /brak iskry na swiecach jest impuls ale bardzo slaby ledwo dioda swieci usterki ; P0351, P0352 "Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej ... zasilanie i masy Ok . cewka OK . czy ktos sie z tym spokał ? jest usterka po otwarciu centralki wtrysku . "znajomy" zapach i widoczne 2 przepalone...
Witam. Chcialbym zabezpieczyc swoj samochod przed zlodziejami. SLyszalem o ukrytym przycisku (dotykowym), ktory trzeba dotknac przed odpaleniem auta, po wylaczeniu silnika blokada sama zaczyna dzialac. układ przerywa obwód cewki zapłonowej lub rozrusznika. Prosilbym o opis i schemat. Mam samochod z silnikiem Diesel'a wiec prosze o opis co najlepiej...
witam , różnica między tyrystorowym a zwykłym przerywacz jest taka ze: przerywacz mechaniczny robi przerwę w obwodzie , pole magnetyczne zgromadzone w rdzeniu indukuje W.N. w uzwojeniu cewki , kondesator eliminuje iskrzenie styków , natomiast w tyrystorowym układzie kondesator / od 0,2 do 1 mikro/ jest ładowany napięciem od 120 do 400V i wyzwolenie...
Sprawdziłem autko na kompie i oto wyniki: P0300,"Wykryte przypadkowe/wielokrotne wypadanie zapłonów w cylindrach" P0351,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej A - usterka" P0354,"Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej D - usterka" p0638 Sterownik przepustnicy zakłucenia działania Mechanik stawia na ecu. Myslisz żeby odłaczyć ten sterownik od gazu??
Witam, pytanie jak w temacie, posiadam zasilacz 0-30V 3A Cewkę zapłonową na 12V od Fiata 126. Podłączam plus do plusa, minus do minusa, przełącznikiem przerywam obwód masy i dotykająć obudowy cewki i końca przewodu zapłonowego który jest podpięty nie czuje napięcia takiego jak kiedyś mnie klepnęło podczas pracy na silniku samochodu. Delikatne cyknięcie...
Proponuję osobne odpinanie wtyczek z wtrysków,odpinając przewody z cewki odłączasz obwód 2 cewek
A niby dlaczego ma eksplodować? Jeśli warystor zewrze - ograniczy jednocześnie napięcie idące na układ wyzwalania, więc tenże nie ma możliwości wygenerowania impulsu. Spójrz jak zamyka się obwód od IN do GND.
URZĄDZENIA PRZECIWZAKŁÓCENIOWE W SAMOCHODZIE Skany zawierają: - Wstęp - Instalację i liczne obwody niskiego napięcia - Instalacja wysokiego napięcia Rodzaje zakłóceń - Zakłócenia strefy zewnętrznej - Zakłócenia strefy wewnętrznej Elementy przeciwzakłóceniowe - Rezystory - Kondensatory - Cewki indukcyjne - Filtry przeciwzakłóceniowe - Osłony ekranujące...
zmieniłem w nim na nowe-- iskrownik Kompletny? Wraz z impulsatorem? Co z kołem magnesowym? Od kiedy to się iskrę sprawdza palcem? Chyba, że jesteś masochistą. Pomiary jakieś robione: - oporność w obwodzie cewki zasilającej, - oporność w obwodzie impulsatora, - oporność w obwodzie cewki zapłonowej, - napięcie podczas kręcenia z cewki zasilającej, -...
Cewki mają przebicie, czyli wali w tym miejscu iskra, czy tylko w ciemności jest niebieska poświata ? Niebieska poświata jest zjawiskiem normalnym bardziej niebieska poświata a nie skaczące iskry teraz przy wykluczeniu cewki czy zmieniać sondy mimo iż falują? dodam jeszcze że po jeździe chyba na lpg bo juz nie wiem :| wyskoczyły mi dwa błędy potem...
Mam problem, ponieważ czasami po odpaleniu na PB wyskakuje błąd, raz p0201, a innym razem p0202, p0203 lub p0204. To błędy obwodów wtrysków, cewkę zostaw w spokoju a zajmij się emulatorem, przywróć połączenia fabryczne i testuj
Posiada ona dwa wyprowadzenia WN, zamiast jednego. Wg mnie, jest to cewka, w której wykorzystywane są obydwa wyjścia WN - wyładowanie następuje między wyjściami WN - taka cewka obsługuje dwa cylindry (tak było w późniejszych maluchach, jak wyeliminowano rozdzielacz zapłonu). Jeżeli jest ciągłość między obydwoma wyjściami WN i jest przerwa między końcówkami...
Hmmm , z tego co mi się wydaje centralkę gazową podłącza się do obwodu cewki zapłonowej (bo tak jest instalatorom najłatwiej), ale tylko w celu zasilania centralki, a nie w celu mierzenia czegokolwiek, bo napięcie tam dochodzące jest stałe, jeżeli chodzi o tego typu instalację problemu bym szukał na poczatku w połączeniach elektrozaworów, czy żaden...
komputer diagnostyczny od samochodów ciężarowych ale na teście EOBD wskazał niepoprawne działanie cewki obwodu pierwotnego i wtórnego oraz niepoprawne spalanie. Czy od cewki zapłonowej może nie działać licznik prędkości? Jakiej firmy kupić cewkę (czy jest jakaś różnica oprócz ceny)? Bartosz www.kaba-net.pl
Witam. Odświeżę trochę temat, gdyż sam mam podobny problem, aczkolwiek trochę inny. Posiadam Peugeota 406 ST 2.0 16 + LPG z silnikiem EW10J4. Problem polega na przepaleniu cewki zapłonowej ( ciągle ta sama strona) po ok 5-8 tyś km. Silnik wtedy chodzi na 2 cylindrach, nie gaśnie i pracuje dosyć stabilnie. Nowa cewka, ok 100 i na nowo wyskakuje Check...
Panowie ja mam inny problem. Podpinam koledzę instalację w SR50 z godnie ze schematem i napotkałem się na problem. Mianowicie mam schemat tego regulatora Elba 12V ale w tym skuterku jest jeszcze jedna kostka na której końcówki maja oznaczenie 31c 59 59ab 59a 59b i 31 i do niej dołączona jest ta kostka elba 12v z pinami 59a 31b 49 49a które wiem jak...
C3 i uzwojenie pierwotne transformatora tworzą odwód rezonansowy, zasada działania tego układu jest podobna do obwodu cewki zapłonowej w samochodach. Trzeba dobrać C3, albo ustawić częstotliwość generatora (R3 i R1, albo C1 i C2) tak, aby pracował na częstotliwości rezonansowej obwodu C3- trafo Niestety, oscyloskop to raczej konieczność, też robiłem...
Witam wszystkich. Kilka dni temu podczas dojezdzania do skrzyzowania astera nagle mi zgasla. Odczekalem ok. 10 min. Pomachałem ją na boki i zapaliła. Po przejechaniu kilku kilometrów znowu mi zgasła i tak kilka razy. Po zgaszeniu na kluczyk juz nie odpalila wiecej. Diagnoza na dziaij brak iskry na swiecach, i pompa mi nie kreci jak przekrecam kluczyl...
Witam. Auto to Ford Focus 2005r. 1,6 Ti-VCT 115 km silnik HXDA. Wyskakuje mi błąd "P2303 - cewka zapłonowa B obwód uzwojenia pierwotnego niska wartość" silnik wtedy szarpie, nie wkręca się na obroty i prawie gaśnie. Czy ktoś z Was potrafi zinterpretować opis tego błędu? Inne błędy nie pojawiają się, czy to świadczy jedynie o uszkodzonej cewce? Cewka...
Jeden z najbardziej okazałych efektów świetlnych w wersji bardziej bezpieczniejszej i mniejszej konstrukcyjnie. http://www.elektroda.pl/info/tesla.jpg W rozwiązaniu niskonapięciowym zastosowano generator na NE555 i tranzystor wykonawczy 2N3055. Do przejścia z obwodu niskonapięciowego na wysokonapięciowy wykorzystano samochodową cewkę zapłonową z Ford...
Heh i tutaj wystarczy pomyśleć i nieco wysilić wyobraźnię ;) Rezystor zawsze jest jaki jest ... i nie zmienia swoich właściwości przy zmianach częstotliwości, czyli i dla wszelkich przebiegów reaguje tak samo - posiada rezystancję,, :D co to znaczy? ...ano gdy płynie przez niego prąd, to odkłada się na nim napięcie , mały prąd małe napięcie się odkłada,...
A co wiemy o cewce? Wprawdzie coś piszesz o oporniku. Mianowicie cewki zapłonowe dla układów elektronicznych mają inne parametry od cewek dla układów tradycyjnych. O czasy otwarcia - zamknięcia obwodu.
Ależ, oczywiście! Masz Całkowitą Rację . Występują tam takie właśnie moce! A jednak ( wzdrygam się przy stosowaniu w typ przypadku słowa"kable") , dotykałem osobiście, nie usmażyłem się jak kurczak, a ty proszę napisz (skoro zabierasz głos) dlaczego tak się stało? Wybacz, ale większych bzdur chyba jeszcze nie słyszałem. Zapomniałeś chyba o oporności...
Jedna para styków S1 włącza samopodtrzymanie się przekaznika.Druga para styków S2 włącza tranzystory T4 i T5.Przekazniki w kolektorach tych tranzystorów powodują załączenie obwodu cewki zapłonowej i rozrusznika.Tranzystor T3 wyłącza po upływie ok. 30 sekund tranzystor T5 a co zatym i przekaznik który jest odpowiedzialny za obwód rozrusznika.Jak wiadomo...
1) Sprawdzić czy przrywacz podaje napięcie na cewkę 2) sprawdzić oporność cewki (ale niewiem ile powinien wynosić, ale podam Ci wartości rezystancji z Fiata 125 obwód pierwotny (od przerywacza) ok 3Ω, a obwód wtórny 6,5 do 9KΩ (zależy od typu cewki i producenta) Pozdrawiam
Witam. To mój pierwszy post (proszę o wyrozumiałość) Mam spory problem z moją Megi, Renault Megane IIPh1 2003r. 1.4 98km bez gazu. Megane z dnia na dzień przestała odpalać, bez wcześniejszych objawów. Kręci ale nie potrafi zaskoczyć, prąd nie dochodzi do cewek. Cewki, świece nowe (ok 2k), Odłączenie akumulatora nie pomogło, dorobienie masy też nie....
Witam sterowanie minusem z stacyjki. czyli plus z aparatu zapłonowego/karoserii/ i kondensatora idzie na cewkę + /15/, a "-" z /1/ idzie od stacyjki. Cewka po kilku minutach robi się bardzo gorąca , rezystancja 330 ohm stara miała 300, brak balastu. nie odpalony silnik !/ nie ma różnicy czy podpięta są kable WN do rozdzielacza, prad 3.6 A napiecie 11.57V...
Zapłon, w tym silniku, to całkowicie oddzielny obwód i nie ma nic wspólnego z resztą "elektryki" Cewka zapłonowa ma dwa wyjścia, jedno do świecy, drugie do gaszenia silnika przez zwarcie do masy. Odłącz ten cienki kabelek od cewki i sprawdź czy jest iskra, jeżeli nie to zapłon do wymiany. Oczywiście jeżeli świeca jest dobra. Jeżeli jest iskra, to ten...
Witam, mam problem z Peugeot, mianowicie samochód kręci lecz nie odpala. Na początku od razu strzeliłem w akumulator bo już miał swoje lata, kupiony nowy zamontowany i nic. Po podłączeniu komputera są błędy: P0337 położenia wału korbowego - niski sygnał wejściowy P1351 spalona świeca żarowe lub kilka świec, ewentualnie przekaźnik od świec lub instalacja...
Witam znowu odpowiadam sam sobie ale mój poprzedni wpis mógł kogoś wprowadzić w błąd. Teraz wiec odczekałem kilka miesięcy aby diagnoza była trafna. Przyczyna problemów z zapłonem po wymianie cewki zapłonowej - (ECN 035300 Obwód pierwotny/wtórny cewki zapłonowej C - usterka) nie była świeca zapłonowa jak pisałem poprzednio ale wada fabryczna nowej cewki....
Przewód leci do modułu zapłonu. Robokop dobrze podpowiada , sprawdz i inne kable w tej wiązce / izolacja/. Powód tej usterki , to zwarta cewka / obwód pierwotny , moduł zapłonu - zwarte na stałe kluczowanie.
Witam, poniżej opis moich zmagań z pracą na 3 cylindry i błędem 353 (usterka obwodu cewki zapłonowej C). Silnik X18XE1 Opel Vectra B, cewka zintegrowana nad świecami. Na zimnym silnik pracował mi na 4 cylindry a po nagrzaniu na 3 cylindry sygnalizując to błędem 353. Po porządnym wystudzeniu silnika wracała praca na 4 cylindry. Jako że między komputerem...
cewka zapłonowy mercedes cewka zapłonowy toyota honda cewka zapłonowy
esp32 programowanie przekierowanie połączeń orange przyśpieszenie startu windows
hulajnoga skymaster hulajnoga skymaster
Centra akustyczne głośników - lokalizacja i znaczenie Jak wymienić szczotki w silniku odkurzacza centralnego?