Podstaw PR-ka zamiast czujnika i popróbuj, zanim kupisz nowy.
Mam pytanie odnośnie temperatury silnika wymieniłem termostat i czujnik temperatury silnika a wskazówka od temperatury cała czas wskazuje 50 stopni
W tym rozwiązaniu masz silniki dwubiegowe wentylatorów (do silników dochodzą trzy kable). Pierwszy wolniejszy bieg realizowany jest przez zasilanie silnika przez rezystor ograniczający, drugi szybki bieg to zasilanie bezpośrednie 12 V. Rezystor ograniczający prąd znajduje się wewnątrz silnika elektrycznego. Przy jego usterce temperatura wzrasta do około...
podaje 14 stopni C podczas gdy silnik ma ponad 80 stopni C. Dopiero około 5 sekund po uruchomieniu silnika temperatura w tym okienku się normuje z rzeczywistą temperaturą silnika Zbadaj czy nie masz zamontowanego "oszukiwacza" temperatury z alle.. w celu zwiększenia dawki rozruchowej czyli biegnij po kablach od czujnika temperatury.
Czym jest sterowana grzałka w tym termostacie? Jaka grzałka!? Może na początek kilka słów n/t termostatu.. Termostat to prosty mieszek wykonany z cienkiej mosiężnej blachy, wyposażony w zawór grzybkowy. W wielu autach są też odmiany termostatu zawierające jeszcze wosk, miedź, grafit i aluminium. Kiedy temperatura cieszy dojdzie do około 95 stopni,...
Temperatura silnika to jeden z głównych i najważniejszych parametrów, które bierze pod uwagę sterownik silnika, ma kolosalny wpływ na sposób pracy silnika i zużycie paliwa.
Witaj. Mam ten sam problem ze swoją skodą octavia 2014r 2.0tdi 150km. Czasami nic sie nie dzieje, normalnie jest temperatura ok 90st. A czasami przy spokojnej jeździe potrafi wskoczyć na 130st. Co może być tego powodem? Nie pokazuje żadnego błędu Pomocnicze pompy wody działają normlanie. Termostat? Czujnik? Główna pompa wody?
Przyczyn może być dużo, a większość już wymieniłeś. Sprawdź szczelność dolotu, a potem sprawdź dane jakie sterownik otrzymuje z czujników. Trzeba sprawdzić przepływomierz oraz sondy przed i za jak pracują. Temperatura silnika czasy wtrysków, otwarcie przepustnicy,
U mnie silnik się grzał klima nie działała był padnięty bezpiecznik w komorze silnika . Jeśli na włączonym silniku załączysz klimę to oba wentylatory mają zadziałać natychmiast. Mnie przypaliło gniazdo bezpiecznika. Wcześniej przyczyną kłopotów był czujnik temperatury i wskaźnik świrował.Klima padła później wraz z szaleństwem wskaźnika temperatury....
Kontrolka jak gaśnie to znaczy że świece są dostatecznie gorące i można dokonac uruchomienia i właśnie o to chodzi w tym wszystkim, wiadomo, że po jej zgaśnięciu następuje faza dogrzewania silnika (nie informowana już kierowcy świeceniem tej kontrolki) ale im niższa temperatura płynu chłodzącego tym kontrolka świec żarowych dłużej świeci po przekręceniu...
Licznik z CANem ma inne tarczki i to widać na jednym z filmów. Działa Ci w końcu ta temperatura czy nie? Bo już zgłupiałem. Ja w Octavii mam tylko temperaturę na klimatroniku, w liczniku brak, choć widać, że przy teście jednostka C wyskakuje. Kodowaniem nic nie zmienisz, wyłączenie kontrolki pasów nic nie zmieni, zmiana języka też nie. Jeżeli wyskakuje...
Ale jak sama nazwa tego forum wskazuje "Samochody Serwis" dział klima i ogrzewanie ... znaczy się POMOC a nie pisanie pierdół w temacie. To, że mogę oddać na serwis auto warte może z 3 tys zł to ja doskonale wiem. Wiem również, że mogę sobie zapłacić za ten serwis 1/5 wartości tego auta. Po to są fora by nie wydawać niepotrzebnie kasy jeśli można dostać...
Octavia 1.9 TDI (BXE) z 2008r. Problem polega na bardzo słabym rozgrzewaniu się silnika, po odpaleniu na postoju po 15min temp 50° przy włączonym nadmuchu zimne . Po ostrej jeździe osiąga 90° z nadmuchu leci ciepłe ale po zatrzymaniu i nadmuchu spada w oczach na 60°. Na wolnych obrotach przy tem. ok -5 silnik nie osiągnie temp 60°. Termostat wymieniony...
Koledzy mam problem wskażnik temperatury pokazuje dziwne rzeczy w mojej octavce 99 1,6 102 idzie na połowe a potem ni stąd ni z owąd leci na 1/4 i teraz nie wiem czy to tylko takie błędne wskazania czy rzeczywiście termostat otwiera na maxa i wszystko idzie na chłodnicę? jak wskażnik zleci na 1/4 a puszczę ciepłe powietrze z nagrzewnicy to wyczuwam...
Witam Posiadam auto Octavia 1.6 benz gaz. Silnik 75kw. Ostatnio zaobserwowalem nastepujaca dolegliwosc. Po rozgrzaniu auta i typowej jezdzie w trasie temp utrzymuje sie na 90 st. Problem gdy zwolnie i dodam gazu albo ostrzej przegazuje wskazowka idzie na 110-115 i po chwili wraca. Im dluzej tym wahania dluzsze. Czesto gdy skrecam redujkuje biegi nasila...
moj problem polega na tym ze czasem strzalka wskaznika temperatury nie podnosi sie (choc silnik goracy).Bylem w serwisie podlaczyli pod kompa wskaznik sprawny czy ktos spotkal sie z takim problemem??Bede wdzieczny za sugestie
Witam was, ostatnio w mojej skodzie pojawił się problem z wskaźnikiem temperatury silnika. Auto po odpaleniu (bez problemowego) nagrzewa się do +/- 90 stopni (nie dochodzi do maksa) po czym spada prawie do minimum by znowu po jakimś czasie wzrosnąć. Wymieniłem termostat bo zauważyłem, że w zimniejsze dni auto przy większej prędkości traci ciepło. Niestety...
Mam pytanie odnośnie dziwnego zachowania wskażnika temp. wody chłodzącej w octavii 1,6 101 KM.A mianowicie kiedy zapalam auto i jadę wskażnik ani drgnie ,nie pokazuje właściwej temperatury.Kiedy się zatrzymię wyłącze auto i za chwilę ponownie odpalę i jadę to wskażnik zaczyna pokazywać temperaturę.W trakcie jazdy wskażnikik się porusza góra dół. Zastanawiam...
nie dochodzi do nich prąd bo temperatura jest wyższa niż 5*C a powyżej tej temperatury sterownik silnika nie podaje zasilania na świece żarowe, nie szukaj na siłę problemu, którego nie ma.
Witam, Posiadam Skodę Octavię Mk1, 2002 rok, 1.6 benzyna, kod silnika AVU, BFQ. Czekając w korku w zeszłym roku zauważyłem, że temperatura przekracza 90 stopni. Zatrzymałem się, otworzyłem maskę i zauważyłem, że wentylatory się nie obracają. Jeśli włączyłem klimatyzację, zaczęły się obracać. Podczas diagnozy zauważyłem, że termostat, który jest kontrolowany...
Witam. Kable mają przebicie - czyli lecą iskry jak na świecy czy zjawisko wyładowań pojemnościowych?- to drugie to normalne dla kabli. Raczej to drugie bo gdyby leciały iskry z kabli to auto nie dawało by się użytkować. Następne pytanie. Ten sam problem występuje na benzynie? Raczej nie. Więc do sprawy - świece przy LPG potrzebują o 0,1 mm mniejszej...
Ja bym sprawdziła z innej strony może uszkodzeniu uległ termostat i płyn idzie na dużym obiegu przez to silnik dłużej nagrzewa taka ilość płynu a dodatkowo ochładza go parownik i temperatura po przełączeniu się na gaz spada poniżej zadanej dla instalacji gazowej i centralka od gazu przełącza na benzynę. Było by dobrze sprawdzić temperaturę podczas pracy...
Po pierwsze. Termostaty sprawdza się „gotując” je w garnku z wodą, termostat zawieszony tak aby nie dotykał ścianek garnka, do wody wkłada się termometr i garnek grzeje się na kuchence. Zalewanie wrzątkiem to nie jest obiektywny sposób pomiaru, ponieważ zimny termostat odbiera kilka stopni wodzie. Masz rację aby to sprawdzić praktycznie ,to należy...
Podstawowa diagnoza OBD2 pokazała kilka rzeczy, - profesjonalna diagnostyka już dużo mniej i wg. opisu jakie działania były podjęte: "...czujnik różnicy ciśnień wykazuje niestandardowe parametry (podczas pracy silnika OK), - jednak bez zapłonu wartość jest ujemna, spotkaliście się z taką sytuacją? Na ten moment błędy wykasowane i parametr ilości spalin...
Cześć wszystkim Zauważyłem już 4 raz z rzędu chyba niepokojącą rzecz. Auto po nocy pod chmurką, temperatura +2, odpalam rano i od razu ruszam do roboty. Ledwo 50m wyjadę z parkingu i już leci z nawiewu ciepłe powietrze. Po przejechaniu raptem 1km już dmucha gorące. Nie kojarzę aby auto tak miało. Jak były mrozki -2, -3 to po przejechaniu 6-7km dopiero...
cześć, możecie pomóc w odczycie danych z urządzenia diagnostycznego OBD2 i aplikacji do odczytu Car Scanner: - pacjent to Skoda Octavia 3 activ 1,6 TDi (problem pojawił się w raz z niezakończonym cyklem wypalania DPF) Samochód nie przeszedł w tryb awaryjny i kontrolka DPF zniknęła na dłuższej trasie, jednak pozostał zapalony CHECK + kontrolka świec...
Wydawało mi się, że spalanie się nie zmieniło, ale dopiero po wyjechaniu za miasto okazało się że spalanie wzrosło. Dotychczas na pełnym baku gazu (40 litów paliwa) mogłem przejechać w trasie ok. 550 km, a w tej chwili udało się tylko 420 km. Gaz tankuje na Orlenie lub Lukoilu i dotychczas przebiegi były większe. Wydaje mi się, że letnie opony + wysoka...
Witam Ktoś pomoże w analizie błędów, chodzi mi o błedy w silniku, abs i czujnikach parkowania. Octavia 2015 1.4tsi , ktoś wymienił pompę abs ( nie wiem po co) ale oczywiście to nie zadziałało, po zamontowaniu oryginalnej na do auta świeic się cały czas lampka kontorli trakcji, nie działa start-stop i czujniki parkowania. Czy przyczyna jest w złym kodowaniu...
Dziś wziąłem ze sobą kompa jak jechałem. Kiedy auto nie chciało odpalić podłączyłem i żadnych błędów nie było. Jak odpinałem czy to czujnik wału (G28), czy czujnik temperatury wtedy komp pokazywał błędy. Auto nie paliło dalej. Jak temperatura silnika spadła do 58 stopni wtedy odpalił. Ktoś coś może podpowie?
Mam skode octavię. Od pewnego czasu ogrzewanie przestało działać. Ogrzewam w środku fotelami podgrzewanymi. Dziaają wszystkie dmuchawy. Klimatronik przełącza strumień powietrza tak jak ma to być tylko brak ciepłego powietrza- na zimno dmucha. Jak dzwoniłem do serwisu powiedzeli mi, ze to filtr pyłkowy- wymieniłem i nic. Temperatura silnika w normie....
Świece niestety nie pamiętam, czujnik temperatury silnika pokazuje w miarę prawidłową temperaturę, natomiast temperatura paliwa jest czasem na poziomie -63 stopnie C :|
świece w tdi grzeją kiedy temperatura silnika wynosi mniej niż 40 C gdy tempwratura silnika jest wysza to czujnik temperatury PŁYNU odcina grzanie świec oraz nie zwiększa dawki rozruchowej paliwa
Witam. Zawsze mogłem polegać na pomocy forumowiczów i tak jest też tym razem :-) Auto to Skoda Octavia II 1.6 TDI 2011R. 105 KM Silnik CYAC Przebieg: 320 000 km Od dłuższego czasu jest problem z pojawianiem się usterki elektrycznej (sprężynki) czasami podczas jazdy, a czasami od razu po odpaleniu. Auto jedzie przez jakiś czas normalnie, dopiero po którymś...
a mam pytanie bo znalazłem do termostatu samo króciec czy jest możliwość wymiany samego tego elementu bez całej obudowy i jaka jest odpowiednia temperatura otwarcia dla tego modelu i silnika czy jest to 105 stopni.
Ale czy skutkiem różnicy w sprężaniu na poszczególnych cylindrach nie powinna być duża różnica w korekcji odpowiadających im wtrysków? Bo jeśli tak, to u mnie różnice są znikome. Pomiar ciśnienia jak najbardziej wskazany, kontrola równomierności pracy silnika nie zawsze wykazuje braki ciśnienia sprężania przy rozruchu, z uwagi na fakt, że po rozruchu...
Odświeżę trochę temat bo dyskusja się nawiązała konkretna ale nikt do końca nie zrozumiał o co dokładnie chodzi i wydaje mi się że teoria Zbyniu_2011 jest jak najbardziej słuszna. Chodzi o to że gdy temperatura powietrza jest powyżej 5 stopni Celcjusza to ta kontrolka się nie świeci, natomiast gdy temperatura spada jesienią i zimą to po uruchomieniu...
Zaczekaj. Pierwszym razem piszesz że zimny 15 stopni pali i 28 stopni nie zapalił silnik, no ale znów piszesz, że zimny 15 stopni nie zapalił silnik. Szczerze, to ciężko coś powiedzieć, bo silnik nie pali zimny to ciepły zapali lub odwrotnie, a Ty tutaj napisałeś że raz pali a raz nie, to podejrzewam że temperatura silnika nie ma nic do rzeczy i prawdopodobnie...
To jaki z tego morał że trzeba mieć 2 albo 3 auta w domu? na trasy, na autostrady i do miasta? Morał z tego taki, że po mieście lepiej chodzić albo przemieszczać się transportem zbiorowym, ew. kupić sobie miejskie autko, najlepiej EV. Trasy i autostrady chyba są tożsame... Na autostrady idealny? jak ktoś lubi 5k obrotów i wycie silnika jak we Fiacie...
Nie wyglądały na nadmiernie zużyte. Nie były też wyrobione na owal. Zawory w prowadnicach przesuwały się bez oporów. Przy poruszaniu zaworem "na boki" był wyczuwalny delikatny luz jednakowy we wszystkich kierunkach. Więc wydaje mi się że ok. Dodam że temperatura silnika nie ma żadnego wpływu na opisane objawy. Gorący silnik po zdemontowaniu wałków domyka...
mam taki sam problem w skodzie octavii AKL temperatura w VAG pokazuje różne idiotyzmy bo raz -40 a raz no 200 przy czym to 200 w miarę chłodzenia silnika spada ładnie. wiązka prześwietlona -przejście jest, zwarcia nie ma - tak wygląda na awarię może w ECU Stefan możesz się podzielić twoim doświadczeniem? mozę już naprawiłeś auto - sporo czasu minęło..
Są dwa silniki przy chłodnicy (wentylatory) - większy ze sterownikiem i mniejszy. Dzisiaj zauważyłem że gdy temperatura silnika wzrasta do 92 stopni to włączają się oba. Gdy załączam klimatyzację to niestety nic żaden silnik się nie kręci. Przesyłam jeszcze zrzut stanów poszczególnych sterowników. Silnik jest zapalony. http://obrazki.elektroda.net/54_12748133...
Jaka jest przyczyna wzrostu obrotu silnika na biegu jałowym? Przy jednoczesnym, gdy to się dzieje załączeniu wentylatora, gdy temperatura oleju jest niska. Więc nie ma on związku z włączaniem się, gdy temperatura jest wysoka, gdyż jest niska. Czy może mieć to związek z uszkodzeniem alternatora? Wiadomo , że na początku chciałbym się dowiedzieć czy może...
Witam, kolegów auto -> Skoda Octavia II 1.9 TDI PD /77kW/2005r/BJB. Dwa wentylatory na chłodnicy obydwa się nie odpalają. Po załączeniu klimatyzacji nie chodzą ani po tym jak temperatura silnika jest w okolicach włączenia wiatraka. Odpalanie testerem nie pomaga, wszystkie bezpieczniki ok (chyba że gdzieś są jeszcze ukryte?) Do kostki dochodzą 2 grube...
Wracając do tematu ciężkiego rozruchu myślałem, że jak temperatura będzie dodatnia będzie gładki rozruch, jednak pierwsze uruchomienie zimnego silnika kreci z oporem ale zaskakuje za 1 razem i na drugi dzień również tak niemrawo kręci rozrusznik, napięcie na akumulatorze 12,5 V. Sprawdziłem ładowanie akumulatora jest na poziomie 14 V. Sprawdzałem tez...
Tak jak Ci na PW napisałem - LPG da się założyć ale masz 2 opcje - drogą i bardzo drogą: IV gen. z dotryskiem 10-12% benzyny; będzie jeździć ale przy koszcie 4500zł i znaczącym spalaniu benzyny musiałbyś sporo km tym autem robić. Do tego wtrysk bezpośredni nie zawsze pracuje na mieszance stechiometrycznej (podobnie jak turbodiesle mogą pracować na ubogiej...
Witam serdecznie Pytanie jak w temacie, aby zapalić silnik to trzeba kręcić rozrusznikiem przez co najmniej 15 sec ale w końcu odpali, również obroty silnika są max 4300 i brakuje mu mocy. Po odczytaniu błędów: P1256 Temperatura chłodziwa silnika (ECT)Czujnik -G62-Otwarty obwód/spięcie obwodu do B+ P1156 Czujnik ciśnienia absolutnego kolektora (MAP)...
Auto to Skoda Octavia Tour 1.6 TwinPower. Silnik BFQ 75KW (102KM). Objawy - podczas dojezdzania do np. skrzyzowania lub zakretu, podczas wysprzeglania (zeby sie zatrzymac lub zredukowac bieg z 3 na 2) silnik gasnie. Nie jestem pewien czy nastepuje to kiedy podczas hamowania silnikiem zejde ponizej 1100obr/min.(tak twierdzi wiele osob spotykajacych sie...
Uniwersalny sygnalizator do samochodu. W najnowszych modelach samochodów często stosowana jest mnemotechniczna sygnalizacja stanu samochodu w postaci wyświetlacza z sylwetką pojazdu. Jest to bardzo wygodny sposób, pozwalający na szybką i łatwą kontrolę pojazdu. Na wyświetlaczu są widoczne wszystkie niedomknięte drzwi i klapy, ponadto może być sygnalizowany...
Mialem kilka samochodow z LPG, zalozenia zawsze mialem podobne, z doswiadczenia najlepsza okazala sie Skoda Octavia Tour z silnikiem AEH 1,6 MPI 8V. Rocznik 2009. Moc 102 konie. Kupilem ja w 2011 z przebiegiem niecalych 30 000km po lekkim strzale w tyl. Zagazowalem na taniej wowczas sekwencji (alaska, czerwone vlady, butla w kolo) za bodaj 2200zl. Sprzedalem...
Czujnik temperatury silnika, czujnik położenia wału
Jak zachowuje się kontrolka temperatury silnika, kiedy wymieniałeś termostat.
A przed wymiana pompy tez byly trudnosci z uruchomieniem? Co do swiec ,na zimnym silniku wyjmij wtyczke z czujnika temperatury i spruboj zapalic
Sprawdził bym na komputerze diagnostycznym jaką temp silnika na zimnym, widzi komputer samochodu. Jeśli czujnik nie pokazuje poprawnie, dawka rozruchowa może być za mała. Jak odepniesz na zapalonym silniku na zimnym, czujnik temperatury to obroty silnika się zmieniają?
Witam, czy pojawił się również błąd czujnika temperatury płynu chłodniczego? Być może on jest przyczyną. Pozdrawiam
dodatkowo czujnik temperatury płynu chłodzącego Zobacz co pokazuje pod komputerem zanim podmienisz. -na wskazówkę nie patrz bo to zupełnie inne czujniki.
Dobrze tylko temp.klimy to nie temperatura dla ECU , sprawdź temperatury dolotu powietrza , silnika. Sondę na razie zostaw ew. Odepnij wtyczkę. Przepływka oryginał czy hart bo jeśli hart to tak się zachowuje na zimnym. Odepnij przepływkę , sprawdź czy jedzie. Jeśli nic to sprawdź podciśnienia do zaworu sterującego turbina i sztangę może się zacina na...
skoda octavia temperatura silnika octavia temperatura temperatura octavia
ropam sabotaż ładowanie dodatkowy akumulator przykleić przyciski
ładowarka makita ładowarka makita
Rozmiar klucza do korka wlewu oleju Audi A6 C6 Tiptronic Zasilacz impulsowy w lodówce Samsung RL38HCIH