jeżeli masz gaz to odcięcie pompy paliwa raczej nic nie da,odetnij czarnego plusa po stacyjce w jak najmniej widocznym miejscu a zastosuj takie rozwiązanie 85-masa z ukrytego wyłacznika,86 łączysz z 30, do 30 łączysz też przecięty obwód od strony stacyjki,a na 87a podajesz drugą stronę przeciętego obwodu.w zależności od ułożenia diody gaszącej na stykach...
Jeśli nie są to oryginalne siłowniki i moduł to najprawdopodoniej będzie to zwykłe standardowe sterowanie 2Xmasa. Jeśli jednak jest to oryginalny zamek to oba przewody z alarmu podłącz pod jeden przewód sterowania (np. kabel ze złącza drzwi kierowcy). Impuls "zamknij" podłącz normalnie, a "otwórz" podłącz do tego samego przewodu przez wspomniany opornik....
Jak ktoś zrobił odcięcie zapłonu przez ten alarm, to musiał dołożyć zewnętrzny przekaźnik, poszukaj takowego pod kolumną kierownicy
Witam. Chcialbym sobie zrobic odciecie zaplonu w samochodzie. Moj brat kupil samochod i ma cos takiego zamontowane przez poprzedniego wlasciciela, ktory mu powiedzial ze zrobil to z przekaznika i diody. Niestety wiecej szczegolow nie znam i nie mam jak sie dostac do tego przekaznika. Nie jest to zwykly wlacznik poniewaz pracuje tak: po wlaczeniu zaplonu...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Chciałbym zabezpieczyć swoje auto przed kradzieżą dodatkowym swoim patentem. Witam Kolegę, stare czasy mi się przypomniały :) najlepszym rozwiązaniem są właśnie własne zabezpieczenia. Kiedy mój Ojciec kupił swojego pierwszego maluszka (fiat 126p) postanowił go zabezpieczyć po tym jak na parkingu włamano się do kilku aut. Decyzja padła na odcięcie zapłonu...
NA początek nie pisz "stycznik" tylko włącznik, na przekaźniku masz opisy wyprowadzeń : 85 i 86 - zasilanie cewki przekaźnika 30 - zestyk stały 87 - styk normalnie zwarty 87a - styk normalnie rozwarty czyli, ty to co chcesz "odciąć" podłączasz do 30 i 87a zasilanie przekaźnika przez włącznik podajesz na 85 i 86
Witam. Właśnie zakładam odcięcie zapłonu przez przekaźnik w passacie 1,9Tdi 1994r i mam wielki problem :( zrobiłem wszystko tak jak należy ( chyba ) + stacyjki do pinu 30 i połączyłem go z 86 do 85 dałem mase a do 87a dałem drugą strone odciętego przewodu stacyjki ! I niby działa ale jak puszczam przycisk, który podaje mase d\to auto gaśnie :( Bardzo...
Automatyczne zabezpieczenie samochodu. Opisywany układ jest zabezpieczeniem typu „dodatkowy wyłącznik”, i uniemożliwia uruchomienie silnika samochodu przez odcięcie zasilania pompy paliwa i wielu innych, ważnych urządzeń w samochodzie. Zabezpieczenie włącza się automatycznie po każdym zatrzymaniu silnika, lub po każdym wyłączeniu zapłonu,...
Witam wszystkich (proszę o pomoc) Na czym polega odcięcie zapłonu w maluchu (elegant,elektroniczny zapłon) Nie mam pojecia jak to zrobic nie znam sie na tym, moze mi to ktos troszke oposze jak to zrobić, jakie stosuje sie przelaczniki i gdzie mozna je kupic i gdzie sie to montuje? I ile to moze kosztować? Prosze o pomoc Pozdrowienia dla wszystkich!
Ok. po prostu się nie zrozumieliśmy, lecz radzę Ci założyć odcięcie paliwa na zwykłym wyłączniku, bo jeśli już ktoś ci się dobierze do auta omijając alarm to za pewne uda mu się również ominąć zabezpieczenie realizowane za jego pośrednictwem. Odcięcie zrobione własnoręcznie przez użytkownika samochodu w miejscu znanym tylko jemu znacznie bardziej utrudni...
zamontowałem alarm legenforda F-14 ,ale mam dwa problemy: -odcięcie zapłonu jest realizowane przez podanie sygnału w czasie czuwania(tzn jak zaloże przekaźnik to w czasie czuwania będzie na „podtrzymaniu”, a co za tym idzie większe zużycie prądu i jak zostanie odciete zasilanie to blokada też przestanie działać) - w czasie alarmowania syrena...
http://obrazki.elektroda.net/62_11650724... Chciałem przedstawić mój projekt odcięcia zapłonu samochodowego zrealizowany na przerzutniku jk. Dzięki zastosowaniu przerzutnika nie musimy pamiętać aby po wyjściu z auta przełączać przycisk odcinający zapłon. Po przekręceniu kluczyka przerzutnik zostaje ustawiony, co odcina obwód (np. pompy paliwowej)....
2 - zasilanie 12 V po zapłonie 3 - cewka cylindra 4, sterownik wysyła sygnał przez połączenie masy 4 - cewka cylindra 3, to samo co wyżej 5 - cewka cylindra 2, to samo 6 - cewka cylindra 1, to samo
Do diody możesz podłączyć jeszcze jeden tranzystor(zasilany pełnym napięciem) i przekaźnik który swoim stykiem rozwiernym odłączy cewkę zapłonową. Może sie okazać że trzeba równolegle do cewki (czyli pomiędzy punki"1" i "14V"na rysunku) dołączyć opór który nie będzie odłączony przez przekaźnik, po to aby układ nie pozbawiał siebie impulsów po przekroczeniu...
1) nie jest dobrze że podtrzymanie niskporądowe (cewka przekaźnika 30A nie pobiera dużo mocy) realizujesz na stykach 30A! 2) lepiej przekaźnik 30A wykorzystać jako wykonawczy i niech styki robocze 30A pracują jako równoległe, a jako przekaźnik sterujący wykorzystaj jakiś mały przekaźniczek interfejsowy, który to będzie zwierany przez kontraktron 250mA...
Ok. Dzięki za informację. Będę szukał, choć wstępnie patrzyłem wczoraj i nic tam nie widziałem. Myślałem że ten przekaźnik jest wbudowany w centralkę. Co jeszcze dziwnego, mam kartę podbitą przez osobę która montowała ten alarm kilkanaście lat temu i tam jest napisane że jest zamontowane odcięcie pompy paliwa a nie zapłonu :)
Więc tak. Kupiłem wczoraj alarm razem z blokadą. Dokładnie taki : http://stig.iq.pl/alarmsamV43/gall202121... Podłączyłem, żeby rozcinał mi rozrusznik. Uaktywniłem przycisk (przełącznikiem na centrali alarmu). Rozrusznik jest rozłączany przez przekaźnik pokazany na zdjęciu. Jednak po włączeniu zapłonu słychać, że przekaźnik cyka. Jednak nawet...
Witam posiadam passata b5 1.9 110KM automat. Mam mały problem ze skrzynią biegów , po odpaleniu auta 1 raz skrzynia biegów reaguje tak jak by ciągnęła z wyższego biegu i niechce wskoczyć na ostatni bieg tylko są wysokie obroty silnika , jeżeli odpale samochód 2 razy (odpale, zgasze i znów odpale) skrzynia działa normalnie aczkolwiek przy zmianie biegów...
Zakupiłem książkę o tej Toyocie, tam jest schemat instalki i jeszcze jakieś inne pierdoły. Alarm znajdę i delikatnie mówiąc "odinstaluje" Bo w karierze tego auta były przez niego same kłopoty (chociaż działa niezawodnie). Z lusterkami pomysł dobry, zwłaszcza że przekaźnik od tylnej szyby jest gdzieś w okolicach kierownicy, tak na słuch wnioskuję. Co...
Obrotomierz jest mechaniczny, tj prędkościomierz we wszystkich starszych samochodach. Ale wiem jak to zrobic: Miaanowicie trzeba zrobic miernik czestotliwosci ktory w przypadku czestotliwosci wiekszej niz 216Hz (13tys/60sek bo obroty sie podaje na minute, a czestotliwość na sekundę) załączy albo wyłączy przekaznik. dla 4 suwów dodatkowo trzeba ilosc...
witam mam problem ze swoim lokalizatorem xexun tk103 pobiera mi za dużo prądu i gdy nie jeżdżę autem 1 dzień nie mogę potem odpalić auta. Pomierzyłem prąd i tak: - przy odłączonym lokalizatorze auto zamknięte centralnym zamkiem z zabezpieczeń dodatkowych to autoalarm AmpioCan i odcięcie zapłonu multiblock pobór prądu: 0,05A (50mA) czyli wartość dopuszczalna...
Do tego radziłbym zamontować odcięcie zapłonu (cewki). Najlepiej niezależne od alarmu.Nie polecam odcięć obwodów realizowanych przez alarm(zwłaszcza z przekaźniczkami wbudowanymi w centralce) są zawodne i mogą po jakimś czasie dostarczyć problemów. Ja z tą opinią się częściowo nie zgodzę, z takiego rozwiązania - odcięcia pompy paliwa przez przekaźnik...
http://obrazki.elektroda.net/93_12098256... Trochę to banalne, ale może komuś przyda się układ prosty a zarazem dosyć skuteczny. Odcięcie dopływu paliwa wydaję się być najskuteczniejszym z domowych sposobów na zabezpieczenie auta przed kradzieżą. Elektrozawory do paliwa są tanie i ogólnie dostępne w internecie. W moim układzie nie ma nic,...
Tak jak napisał kolega pod 86 + 12 po stacyjce natomiasy pod 85 przewód pomarańczowy.
Masz tam dwa przekaźniki - zapewne jeden od kierunkowskazów a drugi od odcięcia zapłonu. Zrób zworkę na stykach przekaźnika po kolei na każdym i będziesz wiedział który jest od kierunkowskazów a który od odcięcia zapłonu.
Będziesz miał tylko odcięcie pompy. Musisz dołożyć do zapłonu 2 przekaźnik i cewkę przekaźnika podłączeć równolegle do pierwszego. O jaką rurkę ci chodzi?
ten typ tak ma . blokada w tym alarmie jest spoczynkowo zwarta.niestety
Zakładam czasem proste blokady na przekaźniku, myślę, że da się zrobić tak jak chcesz. Schemat w załączniku. Działa to tak, że po włączeniu zasilania, naciśnięcie przycisku puszcza + przez diodę która podtrzymuje później zasilanie cewki przekaźnika.
Tak to jest odcięcie zapłonu. Idź po przewodach, znajdź przekaźnik i przywróć instalację w samochodzie do stanu fabrycznego.
Sprawdź czy do centralki dochodzi tzw. [+15] czyli +12V po przekręceniu stacyjki w pozycję zapłon i nie znika w czasie kręcenia rozrusznikiem. Odpowiedni kabel znajdziesz w centrali próbówką lub miernikiem. Rozbierz centralkę i popraw możliwe "zimne luty" w okolicy przekaźnika odcięcia zapłonu , ewentualnie zmierz czy ten przekaźnik nie jest uszkodzony...
Dla potomnych. W temacie jest Zapłon a u mnie jest Silnik.......... Wystarczy zrobić odcięcie ( 1 przekaźnik ) na przewodzie "masowym" w instalacji co wchodzi do silnika - sterowanie pompowtrysków. kabelek brązowy z żółtym paskem - u mnie taki był. ZERO BŁĘDÓW. auto TOURAN 1.9tdi 105KM 2006r Ten pomysł jest już wyższa szkoła jazdy ale jak ktoś troszkę...
Takie "dodatki" robi się stawiając na prostotę (i wiążącą się z tym niezawodność) więc lepiej bez przekaźnika - ale jakiś solidny dobry wyłącznik (ciekawe może być wykorzystanie dodatkowego oryginalnego przełącznika od ogrzewania tylnej szyby, halogenów).
Alarm, to stary Prestige APS xxx. Szukaj centralki oraz zewnętrznego przekaźnika odcięcia zapłonu i usuń wszystko, przywracając instalację samochodu do stanu fabrycznego.
Szukaj zewnętrznego przekaźnika realizującego odcięcie zapłonu. Może być wszędzie. Zamieść lepsze zdjęcia centralki alarmu - szczególnie od strony złącza przewodów.
Ale żarówki raczej nie podtrzymują zapłonu. Podtrzymują, obwód zamyka się przez inne odbiorniki. Pojawia się efekt podtrzymania zapłonu jak przy odcięciu zapłonu robionym z przekaźnika i diody prostowniczej
Przekaźnik jak najbardziej. A najlepiej gotową blokadę elektroniczną z wbudowanym przekaźnikiem. To nie są jakieś wielkie koszty.
ale tAK NIE może być Może, podaj zasilanie z kierunku przez przekaźnik, po włączeniu zapłonu przekaźnik odetnie zasilanie na wyłącznik. Albo jak pisze T5, sygnały rozdzielone diodami z obu kabli siłownika zamka, wtedy zapali halogeny po zamknięciu i otwarciu zamka.
Musisz sprawdzić czy podłączyłeś zasilanie po zapłonie do żółtego przewodu. Domyślam się że podłączyłeś przekaźnik dodatkowy do odcięcia. Tylko jak to zrobiłeś?. Jak dla mnie masz coś nie tak z zasilaniem po zapłonie dlatego nie reaguje ani przekaźnik, ani przycisk bo programujesz na włączonym zapłonie;. POZDRAWIAM wyjaśniono na PW Do informacji innych...
Zrób odcięcie zapłonu na przekaźniku w ten sposób, że na NC podaj stałą masę COM podłącz w kierunku instalacji a NO w stronę stacyjki. Przy takim podłączeniu w stanie spoczynku wszędzie na stykach ACC masz masę i kiedy złodziej będzie chciał podać na kurtko zapłon to gdzie tylko poda to wywali mu zwarcie.
albo odciąć zasilanie sterownika po zapłonie też nic mu nie będzie
Najpewniej masz dodatkowe odcięcie zapłonu tu pompy paliwa. Szukaj alarmu itp.
Zmierzyłem pobór prądu i wynosi on 150mA. Czy da się jakoś inaczej wykorzystać to wyjście podające 12v po załączeniu zamka - do odcięcia zapłonu?
To było jakieś dołożone, nie fabryczne odcięcie zapłonu, albo co bardziej prawdopodobne pompy paliwa. Teraz przywróć instalację do stanu pierwotnego, czyli połącz ze sobą kable, które ten przekaźnik rozłączał i posprawdzaj bezpieczniki, bo któryś się na pewno przepalił
A jeżeli to hybryda?
Moja teoria - masz albo miałeś w aucie autoalarm. Ten przekaźnik w kolumnie może robić za odcięcie zapłonu (pomijam lokalizację, ale fachowość widoczna na zdjęciach - wetknięty przewód pod bezpiecznik - nie wróży wysokiej). Te dwa przekaźniki o jakich mowa mogą sterować centralnym zamkiem (zamknij/otwórz). Zasugerowałem się tym, ze z tej samej wiązki...
Np.: Brązowo/szary przewód w złączu stacyjki, Niebiesko/zielony przewód w czarno/niebieskim złączu skrzynki bezpieczników w kabinie, ECU - pin 58 - +12V po stacyjce [15], ECU - pin 13 - sterowanie głównego przekaźnika zasilania, ECU - pin 24 - sterowanie przekaźnika pompy paliwa, ...
Jeżeli chcesz odciąć plus po zapłonie to lepiej puść przez przekażnik. Ja to robie w ten sposób: blokuje obwód przekażnikiem dwu stopniowym czyli rozwierając przewód ze stacyjki wyjście zwiera do masy, złodziej nawet wiedząc co jest zablokowane nie ominie tego w żaden sposób puki nie znajdzie wyłącznika...
Odcięcia zapłonu niema napewno przekaźniki były podmieniane i jest cały czas to samo gaśnie podczas jazdy
Sprawdź przekaźniki. Masz może zrobione odcięcie paliwa (i gazu)? Zainteresuj się tym może.
Ja bym jednak sprawdził tą kostkę i złącza od niej tak jak kolega podpowiada i przekaźnik 109. Pozdrawiam.
odcięcie zapłonu przekaźnik odcięcie zapłonu przez alarm odcięcie zapłonu
awaria ekspresu philips wymiana głośników passat samsung pralka uszkodzenie
zmywarka whirpool mruga start zmywarka whirpool mruga start
SOFAR 3.3-12KTLX-G3 Logger – fabryczne hasło WiFi i panelu WWW admin/admin, 12345678 Jak znaleźć bazę i emiter w tranzystorze BC211 CEMI?