Jeśli pompa zapowietrzona to trzeba zdjąć przewód paliwowy zasilający na przepustnicy (do butelki) i w ten sposób odpowietrzyć. Kilkakrotnie przekręcać kluczyk na MAR - nie odpalać i powinno powietrze wyjść. Chyba że pompa zatarta
Parownik może ci zamarza i podaje póżniej gaz po wyłączeniu silnika. Masz dosyć płynu? Jeśli tak to membrana już "z kartonu" :) i raczej nowy do kupienia bo regeneracja może niewiele dać a tak na 50-60 tys.km masz spokój.
Cęgowe mierniki nie są teraz drogie. A to jedyny sposób na pomiar prądu ładowania akumulatora dla laików bez żadnej możliwości uszkodzenia samochodu. Dodano po 8 Nie wkleiło mi się zdjęcie jaki się powinno korzystać z miernika cęgowego: https://obrazki.elektroda.pl/3469218800_... Zakłada się miernik na kabel masowy, ustawia pomiar DC,...
Tak jak w temacie, Fiat seicento 900 nie odpala. A dokładniej to odpala zazwyczaj za 2 razem. Sporadycznie zdarzy się że nie odpala nawet i za 20. Po wymianie czujnika położenia wału na nowy przestał odpalać wcale. Po zamontowaniu z powrotem starego czujnika odpala tak jak zawsze, za 2 razem.
padł czujnik temperatury przy termostacie. Przekazywał ciągle sterownikowi że silnik jest zimny, co powodowało zalewanie świec i nie chciał odpalać
pewnie stare kable do świec, trzeba by kupić nowe (byle nie janmor) albo porcelanka na świecy pęknięta, świece też nie zaszkodziło by wymienić (byle nie ngk) i powinien lepiej odpalać i jeździć
Zimnego silnika benzynowego przystosowanego do spalania LPG nie powinno się odpalać na gazie, szczególnie podczas chłodnych dni. Zimny gaz zapala się o wiele trudniej niż benzyna. Dlatego wszystkie instalacje są tak skonstruowane aby uruchomić i zagrzać silnik na benzynie do takiej temperatury aby płyn chłodzący mógł ogrzewać rozprężający się w parowniku...
nie wtryski tylko pompa, jak by wtryski to cały czas by źle chodził, pierwsza i podstawowa zasada przy gazie to wymiana pompy bo jak napisałeś "poza tym auta w gazie są rzadko tankowane" i wieczna rezerwa w baku gdzie pompa pobiera syf co prowadzi do jej szybkiego wykończenia ! A i ciśnienie może sprawdzić ale i tak zapewne będzie prawidłowe, jak wymieni...
Spora szansa,że uszkodzona jest kostka stacyjki, jak włączasz rozrusznik, to ginie 15, czyli zasilanie wtrysku, samochód powinien normalnie odpalać z popchnięcia
Jeśli wtryskiwacz leje paliwem to może zalewć świecę i nie odpali.
Usunięcie centralki immobilizera jest może i proste. Ale silnik nadal bedziesz musiał odpalać awaryjnie bo w centralce zapłonu pozostanie informacja że przed odpaleniem musi dostać prawidłowy kod z immobilizera. Jeśli chcesz pozbyć sie immobilizera powinieneś wyczyścić kompa zapłonu z tego wpisu, albo kupić nową czystą centralkę i przed pierwszym uruchomieniem...
probowałem tez go odpalać na kable z innego auta, i nic, wymieniłem przekaznik, teraz nie stuka i włacza sie nawet kontrolka z pompy paliwa (akumulatora i oleju tez), ale tylko prowizorycznie bo nie słychać tego charakterystycznego dzwieku, nie wiem czy to alternator czy pompa :( czy poszło jakies spiecie na komputer :/
Jak jest rozrząd sztachnięty o jeden ząb to odpali i chodził będzie równo ale błąd wyrzuci, czasem czujnik wału może nie działać raz na jakiś czas, wtedy auto powinno nie odpalać ale czasem sygnał z czujnika wałka wystarczy żeby odpaliło na początek wymień czujnik wału o ile dobrze pamiętam to z seicento pasuje do A8 a jest sporo tańszy ;)
Witam wszystkich! Już drugi raz miałam dzisiaj problem z odpaleniem mojego fiata. Auto jest z 2002 roku, zeszłej zimy miało wymieniany akumulator. Problem z zapaleniem pojawił się najpierw we wtorek (ale po godzinie, jak wróciłam, udało mi się odpalić auto bez problemu) no i dzisiaj. Po wtorkowej awarii pojechałam do serwisu, w którym sprawdzono akumulator...
jest jeszcze czujnik temperatury płynu (w termostacie) i czujnik temperatury powietrza (obok wtryskiwacza) Ja bym najpierw wymienił czujnik temperatury, może komp myśli że jest strasznie zimno i dlatego go tak przelewa sprawdź najpierw wtyczkę (chyba niebieska) czujnika temperatury na termostacie w głowicy (koło cewek zapłonowych) Nie spotkałem się...
Zanim gaz przejdzie z fazy ciekłej w gazową też chwilę trwa. Jeśli w programie masz funkcję nakładania faz benzyna /lpg to wydłuż ten czas by chwilę trwała jeszcze praca na benzynie zanim gaz dojdzie do miksera. Teraz coraz zimniej i ten problem będzie narastać. Instalacja sama przełącza się na gaz zaraz po odpaleniu zimnego silnika? Teraz powinna troszkę...
Witam. Posiadam Fiata Seicento 900 rocznik '99, w którym zamontowaną mam instalację gazową. Ostatnio mam problem z samochodem ponieważ nie chce mi on odpalać na benzynie. Sprawdziłem pompę paliwa, którą słychać po włączeniu zapłonu, filtr paliwa został zmieniony na nowy, bo sądziłem, że jest może zapchany. Paliwo dochodzi do wtrysku, bo sprawdziłem...
Kolego wykręć czujnik położenia wału za prawym kołem (bez zdejmowania koła, skręć kierownice w prawo) wyczyść go porządnie jakimś acetonem lub benzyną i załóż z powrotem. W moim przypadku pomogło auto zaczęło odpalać tak samo na zimnym silniku jak i na rozgrzanym. Daj znać czy się udało bo całość nic nie kosztuje i trwa 5 minut.
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
teraz zaś mój elektrozawór z parownikiem połączony jest przewodem gazowym (około 40cm). Po tym zabiegu samochód rzucił palenie, kręcić trzeba około 15 sekund żeby załapał, najpierw jak by się lekko dusił a dopiero później wchodzi na obroty. Nawet jeśli przed wyłączeniem silnika przerzucę na benzynę to i tak sytuacja jest taka sama. Jaka może być przyczyna...
Witam. Na początek zaznaczę, że auto odpala normalnie. Od pewnego czasu próbuję rozwiązać problem migającego napisu FPS ON i z tego powodu mam pytania: 1. Czy odpięcie na zawsze tego czujnika spowoduje ze auta przestanie odpalać (auto jest zabawką do amatorskich rajdów)? 2. Jak przywrócić na liczniku przebieg? Wiem, źe temat samego fps był wałkowany...
Witam. Auto jak w temacie. Kupione dwa tygodnie temu za grosze z uszkodzonym silnikiem. Mechanik, który wymieniał uszczelkę pod głowicą założył ją odwrotnie przez co wałek rozrządu pozbawiony był smarowania i uległ zatarciu. Auto przejechało tak u mnie około 300 kilometrów, wcześniej podobno kilka miesięcy stał. Kupiłem używaną głowicę, oddałem do remontu....
Witam Bardzo proszę o pomoc gdyż już nie mam siły do mojego seicento. Jest to auto z 99 r. z slnikiem 900 ccm SPi z LPG (nie wiem jakiej generacji ale auto może odpalać tylko na benzynie a na LPG przełącza się jak się mu troche doda gazu) Sprawa wygląda następująco: Od kilku miesięcy miałem problem z zapaleniem ciepłego silnika. Czasem zapalał bez problemu...
Zmień emulację sondy na masę, bo w po pewnym czasie będziesz mieć na tyle rozjechaną mapę paliwa, że nie będziesz mógł odpalać na zupie. Jeżeli na jałowych obrotach faluje to delikatnie kręć o ćwierć obrotu-maksymalnie o 1 pełen obrót śrubę regulacji napięcia membrany(w większości reduktorów lovato jest to większa plastikowa śruba, nie wiem jak w innych...
Jeśli chodzi o naprawe alternatora to poszukaj w starych tematach było o tym sporo. I czy w ogóle można pomagać odpalać inne samochody kablami,czy to jest bezpieczne? Tak ale jest kilka zasad: klemy nie mogą być zdejmowane aku. odpalający nie powinien być mniejszy od odpalanego aku. odpalany nie może być uszkodzony a jedynie rozładowany po złączeniu...
http://obrazki.elektroda.pl/8465506700_1... Teraz szukaj gdzie ginie prąd, od stacyjki do bezp F22, czy dalej za nim
Witam mam taki problem może mi pomożecie posiadam fiata seicento 900 rocznik 1999 autko posiada instalacje gazowa trzeciej generacji problem tkwi w tym że samochód nie chce odpalać centralka jest dwustopniowa odpalanie tylko na samej benzynie i benzyna z automatycznym przełączaniem na gaz jak autko odpali to silniczek równ:cry:o pracuje na benzynie...
pacjent: Fiat Punto 1.2 75 MPI '96 problem z rozrusznikiem: na początku po przekręceniu stacyjki zrobi raz yyyy i stoi, kontrolki gasną. Mam wrażenie jakby miał za ciężko. To nie jest ciężka praca spowodowana rozładowanym akumulatorem, tylko yyyyy i nagle stop i wrażenie jakby pracował mimośrodowo. ALE TEŻ SIĘ ZDARZA, ŻE: pokona opór i po yyyy zaczyna...
Jeśli zapala ci się check to najprawdopodobniej wina jest w sondzie lambda. Wiem bo tak miałem w oplu. Na benzynie było ok na gazie zapał się check, ale chodził tak jak należny. Bylem z tym u mechanika to mi powiedział że są dwie opcje, albo wymienić sondę lambda, albo wyjąc żarówkę żeby oka nie wk......a jeśli nie odpala na rozgrzanym silniku zobacz...
Witam Mam problem z Seicento 1.1 '99 rok, po kilku godzinach postoju nie chce odpalić. Objawy są takie, że w zasadzie(słychać tylko jeden dzwięk na początku jakby był akumulator rozładowany) nie kręci. Akuma jest ok,mimo że auto nie odpala to działa elektryka. Jak się go uruchomi na tzw "popych" to zaskakuje i po ponownym odpaleniu działa normalnie....
Witam Problem pojawił się po wizycie u dwóch mechaników: wymiana układu kierowniczego oraz wymiana jakichś tam elementów przedniego zawieszenia. Do tego momentu autko odpalało na dotyk zarówno na zimnym jak i na ciepłym. Bardzo sporadycznie zdarzało się minimalnie dłuższe kręcenie na ciepłym. Bywało też sporadyczne falowanie obrotów na ciepłym, ale...
Pomiar ciśnienia dokonywałem wpinajac szeregowo manometr przed przepustnica przekrecajac tylko zaplon. Na czas pracy pompy cisnienie skakalo do 1,3bara i gdy sie wylaczila spadalo gdzies na 0,5bar. Cos mi sie zdaje ze ten pomiar byl nic nie warty i musze go przeprowadzic jeszcze raz z odpalonym silnikiem. To szybko spadało. Powinno dłużej utrzymywać...
Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz.Przez uszczelkę spaliny dostające się do płynu spokojnie go zagotują Nawet nie wiesz jak się mylisz, jeżdżę takim właśnie sejakiem od 14 lat, uszczelkę wymieniałem jakieś 3 lata temu bo własnie też "puszczała" do układu chłodzenia, zaczeło się od tego że minimalnie ubywało płynu, potem "stracił" równomierną pracę...
Diag - Wiem, że nie powinno się odpalać silnika bez chłodnicy, choć bardziej powinno się pomyśleć w tej sytuacji o pompie wodnej. Ale to nie jest moim głównym problemem. Z podpowiedzi wnioskuję ,że jedyna możliwość skasowania błędów to komputer, odłączenia akumulatora czy jakieś inne zabiegi nic tu nie pomogą? Czyli na przykład uszkadza mi się sonda...
pojedź na diagnostykę i sprawdź sondę lambda jeśli uszkodzona wymień.wszyscy ją lekceważą a przy aucie zasilanym gazem to powinien być standard, bo to ona rządzi spalaniem i zawartością mieszanki.teoretycznie powinna być wymieniona co 100tys. ale gaz to bardziej surowe warunki pracy silnika ,wyższe temp. itp. :)pozdrowienia. aha i jeszcze jedno nie...
Witam sprobuj przeczyscic czujnik polozenia walu. U mnie to pomoglo a mialem identyczny problem.
Czy koleżanka trzymała mocno hamulec podczas próby rozruchu? Jeden z wielu scenariuszy: - poszła linka sprzęgła; - rozrusznik nie wytrzymał i się spalił próby rozruchu (z wciśniętym hamulcem) Reasumując - próby uruchomienia spowodowały dodatkowe straty i koszta naprawy wzrosną. Ale bez zajrzenia pod maskę trudno potwierdzić/obalić moją diagnozę. Równie...
Jakie seicento? MPI? SPI? Za akumulatorem masz też bezpieczniki Maxi.Sprawdzone? W jaki sposób mechanik usunął immo?
Witam, taki objaw miałem jak czujnik Halla był niesprawny -jak było wilgotno to samochód miał problem z zapaleniem (prawdopodobnie przebicie miedzy ekranem kabla a kablem sygnałowym.) Możesz również sprawdzić kable zapłonowe i świece.
Bez immo nie odpali. Kup ecu czyste na all... koszt ok.120zl. I juz bez puszki immo powinien ruszyć.
Odpalasz kluczykiem z główką niebieską czy bordową?
Alternator zardzewiał i stanął.
Z tym zapalaniem miałem identycznie w kilku autach, zawsze był przyczyną czujnik poł. wału a raz tylko sterownik (skoda ale po wypadku).
Poszukaj na elce schematu seicento (jest napewno) i zlokalizuj, które kable zasilają pompę. Może między przekaźnikiem, a kostką jest jakieś złącze po drodze i ono puściło. Jeżeli pompa sie faktycznie zatarła, to wzrósł gwałtownie prąd i mógł coś upalić.
na to skladac sie moze wiele rzeczy-swiece,kable,filtr paliwa,filtr powietrza,pompa paliwa,syf w gazniku.ale kiedy to wszystko masz na bank sprawne to trzeba poddac auto badaniom w serwisie.powinno wykazac. a moze po prostu wina benzyny?
Po wjechaniu w dziurę na jezdni Seicento nie odpala, kręci, ale nie odpala.
Jak stoi na płaskim to na 4 lub 5 biegu spokojnie go przepchniesz tak aby zakręcić wałem korbowym
Kolektor wydechowy?
MAP zostaw w spokoju, on tu nie ma nic do rzeczy.. Diagnoza była (jeśli była...) to taka, że czytali kody błędów. Bo przecież jak "jedzie" to jest dobrze. Dziwi mnie jedno, skoro już tyle zostało wymienione, po co? Na jakiej podstawie? Mechanicy coś twierdzą ale ich nie słucham, za to wymieniłem: cała lista.
Zrobię zrzuty z testera i pokażę. Zastanawiam się, czy nie jest dmuchnięta uszczelka pod głowicą pomiędzy 2 i 3 .
seicento odpalać seicento odpalać drugie odpalać seicento kluczyk
dzielnik napięcia schemat samsung 300e5a zmywarka bezpiecznik wymiana
samsung le37b553 samsung le37b553
Klucz pneumatyczny Praxide 310 C6 - wyciek oleju i oznaczenia techniczne Schemat lampy OCP: elementy i działanie