Jeśli wtryskiwacz leje paliwem to może zalewć świecę i nie odpali.
http://obrazki.elektroda.pl/8465506700_1... Teraz szukaj gdzie ginie prąd, od stacyjki do bezp F22, czy dalej za nim
Witam sprobuj przeczyscic czujnik polozenia walu. U mnie to pomoglo a mialem identyczny problem.
Czy koleżanka trzymała mocno hamulec podczas próby rozruchu? Jeden z wielu scenariuszy: - poszła linka sprzęgła; - rozrusznik nie wytrzymał i się spalił próby rozruchu (z wciśniętym hamulcem) Reasumując - próby uruchomienia spowodowały dodatkowe straty i koszta naprawy wzrosną. Ale bez zajrzenia pod maskę trudno potwierdzić/obalić moją diagnozę. Równie...
Jakie seicento? MPI? SPI? Za akumulatorem masz też bezpieczniki Maxi.Sprawdzone? W jaki sposób mechanik usunął immo?
Bez immo nie odpali. Kup ecu czyste na all... koszt ok.120zl. I juz bez puszki immo powinien ruszyć.
Odpalasz kluczykiem z główką niebieską czy bordową?
Alternator zardzewiał i stanął.
Po wjechaniu w dziurę na jezdni Seicento nie odpala, kręci, ale nie odpala.
Poszukaj na elce schematu seicento (jest napewno) i zlokalizuj, które kable zasilają pompę. Może między przekaźnikiem, a kostką jest jakieś złącze po drodze i ono puściło. Jeżeli pompa sie faktycznie zatarła, to wzrósł gwałtownie prąd i mógł coś upalić.
Witam, taki objaw miałem jak czujnik Halla był niesprawny -jak było wilgotno to samochód miał problem z zapaleniem (prawdopodobnie przebicie miedzy ekranem kabla a kablem sygnałowym.) Możesz również sprawdzić kable zapłonowe i świece.
Z tym zapalaniem miałem identycznie w kilku autach, zawsze był przyczyną czujnik poł. wału a raz tylko sterownik (skoda ale po wypadku).
Sprawdź masy, szczególnie plecionkę.
na to skladac sie moze wiele rzeczy-swiece,kable,filtr paliwa,filtr powietrza,pompa paliwa,syf w gazniku.ale kiedy to wszystko masz na bank sprawne to trzeba poddac auto badaniom w serwisie.powinno wykazac. a moze po prostu wina benzyny?
padł czujnik temperatury przy termostacie. Przekazywał ciągle sterownikowi że silnik jest zimny, co powodowało zalewanie świec i nie chciał odpalać
Jak stoi na płaskim to na 4 lub 5 biegu spokojnie go przepchniesz tak aby zakręcić wałem korbowym
Wymieniłem wąż i cewki a problem nadal występuje. Zauważyłem że seicento nie odpala po zagrzaniu się silnika. Jakieś pomysły?
Witam Seicento900.Brak iskry przy rzruchu z kluczyka Z popychu odpala. O co chodzi? Pozdrawiam.
Wyłącznik w kabinie na ścianie grodziowej na środku pod deską rozdzielczą na prawo od pedału gazu za szarą osłoną. Na pewno zobaczysz, ale ten wyłącznik zadziała jak jest jakiś wstrząs autem zatem sprawdź głównie przekaźnik czerwony - pod czarną nakładką jak napisałeś i bezpieczniki. Przekaźnik możesz podmienić na ten z kabiny ze skrzynki bezpieczników.
Kolektor wydechowy?
Nic nie robię. Poprostu wsiadam, przekręcam kluczyk i jak kontrolka wtrysku przestanie świecić to przekręcam dalej i odpalam.
MAP zostaw w spokoju, on tu nie ma nic do rzeczy.. Diagnoza była (jeśli była...) to taka, że czytali kody błędów. Bo przecież jak "jedzie" to jest dobrze. Dziwi mnie jedno, skoro już tyle zostało wymienione, po co? Na jakiej podstawie? Mechanicy coś twierdzą ale ich nie słucham, za to wymieniłem: cała lista.
Zrobię zrzuty z testera i pokażę. Zastanawiam się, czy nie jest dmuchnięta uszczelka pod głowicą pomiędzy 2 i 3 .
. W takiej sytuacji co powinienem zrobić? Zmówić litanię do św. Pompkeusza.
Zasilanie przekaźnika z 15, czyli "po stacyjce". Po zmostkowaniu styków przekaźnika odpala?
Jeżeli zegary się kasują to trzeba sprawdzić ciągłość obwodów zasilania + i -,pod obciążeniem występuje przerwa.Sprawdż czujnik temperatury dla sterownika.
nikt koła pasowego nie ruszał To jak rozrząd sprawdzony?
Zacznij od sprawdzenia iskry.
Sprawdź czy problem odpalania w Seicento to nie czasem wina rozrusznika, bo co prawda to było w 1,1 ale tam były te Denso fatalne i one stawały po prostu, akumulator nie miał siły tym obrócić, pomimo że był ok ciężkie do kitu te rozruszniki. Znam przypadek że ta mała kostka fiatowska 40Ah odpalała spokojnie 2,0 TDI a z Seicento był problem z odpalaniem,...
Naładować aku, jak nie pomoże albo naprawić albo "wyciąć" immo. Ikonka oznacza że immobiliser nie pozwala odpalić ale jeżeli aku pada wypluwa tą samą ikonkę.
Witam. Przy pochmurnej pogodzie, lub gdy pada deszacz,rozrusznik kręci,lech brak iskry.Jeżeli seicento się popchnie to odpala. Przy ciepłej, słonecznej pogodzie, odpala z rozrusznika bez problemu.
Skoro pracuje na gazie to czujnik wału w porządku będzie. Może być wina silnika krokowego który stabilizuje pracę na jałowym biegu ale to tylko domysły. Także czujnik tzw MAP i jego połączenie przewodem podciśnieniowym z kolektorem ssącym ma bardzo duże znaczenie do pracy na benzynie. Bez diagnostyki komputerowej i podejrzeniu parametrów "na żywo" można...
Dzięki za podpowiedź zmierzę prąd i napięcie podczas rozruchu w momencie kiedy odpala i kiedy nie odpala .
Jechać do specjalisty, zmierzyć wydajność układu ładowania i zrobić test obciążeniowy akumulatora. Z prostszych rzeczy pomiar stężenia elektrolitu, czyszczenie klem, szukanie niekontaktującej masy, przegląd rozrusznika i bendyksu. Nawet podpięcie żarówki na krokodylkach pod akumulator i sprawdzenie czy kiedy kręci rozrusznik spadek jest na akumulatorze...
Witam. Mam pytanie,dlaczego seicento 900 podczas wilgotnej pogody nie chce odpalić z kluczyka a jak się go popchnie to odpali ?
A pomyślałeś o baterii?
Nie gaśnie, gaśnie dopiero jak silnik się uruchomi. Nie wiem jak ty uruchamiasz tego swojego "sejka" ale "instrukcyjny" przepis na odpalanie Seicento jest taki: najpierw przekręcamy stacyjkę w pozycję MAR, powinna mrugnąć kontrolka od immobilajzera (pomarańczowy kluczyk, jeżeli jest immobilajzer), powinna "zabuczeć" przez 2-3 sekundy pompa paliwowa...
Były czarne pokre
Możesz odpalić na samym gazie? Wtedy byłoby wiadomo w czym szukać - w układzie paliwowym benzyny lub zapłonowym. Przyznam że dość dziwny dźwięk przy odpalaniu. Sprawdziłbym kompresję w cylindrach silnika SC 900 nie ma paska rozrządu . Czujnik położenia wału wymieniony ale czy odległość od koła fonicznego jest odpowiednia?
Auto ma Fiata Code? Jeśli tak to sama wymiana sterownika nic nie da chyba że jest bez przypisanego kodu, Łączy się z programem diagnostycznym i pokazuje błąd wtryskiwacza? Jeśli przewody sprawne to musi odpalić, pompa paliwa uruchamia się na chwilę po przekręceniu kluczyka? Pewnie tak (ciśnienie sprawdzone), ale powinna po kilku sekundach się zatrzymać...
Masz serwisowy kluczyk taki większy koloru brązowego? jak nie masz to lipa. Zostaje zakup komputera z kluczem i centralką immo znajdującą się pod deską nad pedałami. Mogę też wyłączyć immo w komputerze . Jeżeli potrzebować będziesz taki zestaw to mam 120 zł kompletny z 1 kluczyk , ale lepiej proponuje się tego pozbyć imma i po kłopocie
Na wstępie powiem że jestem kobietą i jestem kompletnie zielona jeśli chodzi o mechanikę. Ale przejdźmy do tematu. Od jakiegoś czasu (mniej więcej 3 tygodnie) moje autko nie chce odpalić ani na gazie, ani na benzynie. Ojciec próbował naprawić, stwierdził, że gdzieś jest zwarcie i jak jadę mam odkręcać jeden kabelek na akumulatorze jak będzie stał. Tak...
Sprawdź najpierw podstawową rzecz, czy jest iskra i czy dochodzi paliwo, Cienko to widzę po spawaniu,? :| Dodano po 29 Z twojego postu rozumiem, że rozrusznik kręci silnikiem, tylko nie odpala?
Witam można to bardzo prosto sprawdzić, na rozruszniku masz ogółem 2 kable gruby najczęściej na klucz 13 i cieńki na wsuwkę albo na 8-10 kluczyk. Spróbuj podać na ten cieńki, plus z akumulatora bezpośrednio wtedy jak jest rozrusznik w porządku to będzie kręcił i będzie to oznaczało że niedochodzi ci prąd do rozrusznika. Jak nie zakręci to masz ten gruby...
Miałeś czyste ecu bez immo. Kolega z immo. Przyuczył się do auta kolegi i masz efekt.
Hm. czujnik położenia wału
Pewnie pompka poszła z dymem. Warto by pomiar ciśnienia paliwa zrobić. A z tym wtryskiwaczem to pewnie odcina go przekaźnik a nie emulator i wywala błąd.
Nie zapomnij o jeszcze jednym elemencie zestawu - kluczyku z transponderem od tego immo. Jeśli chcesz zachować swój kluczyk którym odpalasz i otwierasz drzwi i bagażnik to podepnij ten z zestawu pod obudową stacyjki w pobliżu pętli (jest na stacyjce) i wtedy masz prawie tak jak wylogowany - odczyta sobie kod z kluczyka tylko nie wiem czy nie musiałbyś...
Mozliwe ze sie stalo tak jak kolega wyzej twierdzi ze sa spacjalisci w naszym kraju ze przy spawaniu nie sciagaja klem bp tweirdza ze po co skoro tyle razy to robili i n ic sie nie stalo. Ale zawsze jest ten pierwszy raz i oby to nir dotyczylo ciebie. Przypadkiem nie masz tam jakiegos alarmu ktory by odcinal rozrusznik lub jakies urzadzenie odpowiadajace...
Niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty zobacz czy wtryskiwacz nad przepustnicą rozpyla paliwo. Jak nie a po psiknięciu plaka odpala i potem pracuje to przyjrzałbym się bliżej stacyjce.
po temacie kluczyk nie na pętli tylko w środku w pętli i odpala odrazu
Jeśli pompa zapowietrzona to trzeba zdjąć przewód paliwowy zasilający na przepustnicy (do butelki) i w ten sposób odpowietrzyć. Kilkakrotnie przekręcać kluczyk na MAR - nie odpalać i powinno powietrze wyjść. Chyba że pompa zatarta
alternator kręci normalnie Bardzo ciekawe. Silnik 0,9 czy 1,1 rocznik ??
Witam Wymontowałem centralke alarmową wraz z centrlnym zamkiem, nie moge odpalic samochodu, popmpa paliwowa nie działa- podłączyłem ją na krótko, samochód dalej nie chce zapalic, nie wiem który jescze kabel zmostkowac, zasilic, może ktoś wie jak z tym probleme sobie łatwo poradzic? . Pozdrawiam
Witam, mam problem z fiatem Seicento 900 auto nie odpalało, wymieniłem wtrysk auto odpala tylko na gazie wciśniętym w podłogę. Raz gaśnie raz nie, jak już pali to kopci niemiłosiernie na biało. Benzyna jest w oleju, pęknięty blok?
Kiedy były wymieniane filtry paliwa i powietrza oraz filtr gazu. Aby sprawdzić iskrę ściągnij fajkę ze świecy wsadź jakąś świecę tylko pewną dotknij świecą do korpusu silnika pokręć rozrusznikiem i powinna przeskakiwać iskra .
Spora szansa,że uszkodzona jest kostka stacyjki, jak włączasz rozrusznik, to ginie 15, czyli zasilanie wtrysku, samochód powinien normalnie odpalać z popchnięcia
Jest poprawna odpala, ale trzeba trochę dłużej pokręcić silnikiem, tak jak to widać na filmiku https://filmy.elektroda.pl/77_1719234820...
Fiat Seicento 1,1 Problem z ładowaniem, odpalaniem. Witam serdecznie. Jestem użytkownikiem Fiata Seicento 1,1 z gazem. Autko użytkowane codziennie, jednak co dwa, trzy dni nie odpala. Wymiana akumulatora nie pomogła. Zmierzyłem pobór prądu na postoju 0,12 A. Wyjąłem akumulator po odpaleniu - napięcie na przewodach 13,8 V, prąd od 1,8 do 2 A. Moim zdaniem...
pewnie stare kable do świec, trzeba by kupić nowe (byle nie janmor) albo porcelanka na świecy pęknięta, świece też nie zaszkodziło by wymienić (byle nie ngk) i powinien lepiej odpalać i jeździć
O co może chodzić? Podłącz się interfejsem ISO-KKL z adapterem OBD2 na trzy-pinowe wejście, które masz przy sterowniku silnika. Użyj programu IAW ECU SCAN 2 https://iaw-scan2.sourceforge.net/?p=dow... Odczytaj i wykasuj błędy.
przewody WN kiedy wymieniane?problem tkwi gdzieś w zapłonie być albo pompa paliwa siada a na wolnych obrotach jak się zachowuje? a jak jest z samym odpalaniem?
Problem rozwiązany , temat zamykam.
Obca instalacja czyli domontowany gaz, posprawdzaj wszystkie łączenia a zwłaszcza szukaj pośniedziałych połączeń. Sprawdz emulator.
Spadek w okolicach 10V, czyli chyba ok? Poboru prądu nie sprawdzałem to fakt, ale...tylko w zimne dni by coś kradło prąd? Akumulator tak do zera nigdy nie był wyładowany, zawsze zegarek działa, wszystko normalnie, tylko nie ma siły kręcić i to w zimowe dni.. Mnie to dziwi że zimą takie akcje się dzieją, przeciez jak ubywa prądu to czy latem czy zimą...
Interpretuje że kontrolką byś bardziej rzeczowo sprawdził zasilania na przekazniku pompy.Przekaznik jest wyzwalany masą z ecu.
Świece oraz regulacja luzów zaworowych było robione? Konieczna wymiana świec oraz sprawdzenie luzów zaworowych na gazie co 20 tys. km.
Do ilu wolt spada napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem? Może być tak, że akumulator jest już stary i podczas odpalania jest za duży spadek napięcia.
kolego jutro się za niego zabiorę to napiszę więcej info co i jak
włanie przy nim grzebie podłaczyłem aku koleigi nic sprawdziłem miernikiem masy wszystkie ok.mam zwerzeć styki rozrusznika przy właczonej stacyjce?rozebrałem też plastiki spod sacyjki wizualnie wszystko ok
A może by tak zacząć od bezpieczników.
we Wtorek postawiłem samochód na podwórku a w czwartek już nie mogłem go odpalić. Wymieniłem świece , przewody do świec i cewki wysokiego napięcia i nic nie pomogło. Iskra jest, paliwo z przewodu leci a nie chce odpalić a palił na dotyk.
Zimnego silnika benzynowego przystosowanego do spalania LPG nie powinno się odpalać na gazie, szczególnie podczas chłodnych dni. Zimny gaz zapala się o wiele trudniej niż benzyna. Dlatego wszystkie instalacje są tak skonstruowane aby uruchomić i zagrzać silnik na benzynie do takiej temperatury aby płyn chłodzący mógł ogrzewać rozprężający się w parowniku...
Czy jeżeli silnik nie odpala to jest iskra i paliwo? Jakieś błędy wyskakują?
który to rocznik seicento????
Na słoneczku rozleniwia się! W tym dziale należałoby coś sprawdzić , czy jest napięcie zasilające cewki WN , sygnał z czujnika obrotów. Boję się ,że to może być sterownik. Jak wygląda sprawa w czasie jazdy gdy się rozgrzeje , po zatrzymaniu odpala bez problemu?
Problemem był przekaźnik w instalacji lpg
Witam Silnik Seicento 900 nie odpala Wyjąłem silnik z Seicento (czekał jakieś 4 lata) włożyłem do buggy i teraz nie mogę odpalić, brak zasilania na cewki i wtrysk, od razu rzuca się immo, kupiłem komputer bez immo (przed włożeniem do samochodu oczywiście centralkę i całe immo wyrzuciłem) i dalej nic, mam włożone tylko część instalacji bez tych bezpieczników...
Filtr paliwa kiedy wymieniałeś . W Seycento nie ma gaźnika jest monowtrysk .
Zasilana jest ze stacyjki a dodatkowy kabel idzie do przekaźnika priorytetowego który w momencie odpalania odłącza większość odbiorników (dmuchawa, światła, wycieraczki).
Całkiem możliwe kolego, jak pisałem wyżej nigdzie nie mogłem znaleźć "tropu". W książce też informacji jak na lekarstwo a mam dwie o seicento. Jak sam widzisz, Ty to wiesz, ja już z resztą też, co, gdzie i jak szukać, a są i tacy którzy mają problem z diagnozą. A u mnie niestety mechanik to ostateczność. Ważne że problem rozwiązany! Pozdrawiam.
Nie zapala bo sterownik widzi -30 i zalewa silnik. Luzujesz króciec i na uboższej pali. Miałem identyczny przypadek w seicento. Jeśli to stało się nagle, raczej odpięty czujnik, ewentualnie uszkodzony kabel.
czy wystarczy wymienić sama wkładkę stacyjki ? auto będzie odpalać??
wyczyściłem czujnik bo był zabrudzony jak teraz to odpala za 1.Jeszcze sprawdzę czy odpali jak będzie rozgrzany silnik.
Problem rozwiązany. Okazał się nim być skamuflowany pod przykręcanym plastikiem przy elektronice od gazu bezpiecznik. Naprawde nie pomyslalbym ze moze byc tam upchany zwłaszcza że 2 bezpieczniki od gazu sa wyciagniete na gore i latwo wymienialne. Znalazl go dopiero moj bardziej doswiadczony znajomy. Dzieki za odpowiedz! Pozdrawiam!
Wymieniając pasek musialeś fizycznie wymontowac czujnik polożenia wału. Sprawdź jego mocowanie- odstęp od kola fonicznego i czy go nie uszkodziłeś przy demontażu. Można pomierzyć go multimetrem po rozpieciu kostki (poni żej zbiornika wyrównawczego
http://obrazki.elektroda.pl/9487386900_1... Taki sterownik jest w autku. Czujnik wału na dole na kole zębatym wymieniony był na nowy. Bez efektu. Wymieniony czujnik wałka na górze silnika 3 pinowy bez efektu. Nadal w autku była iskra przez dwie sekundy i cisza. Pompa po włączeniu zapłonu dawała paliwo ale świece suche, wtryskiwacze...
Wszystkie kontrolki gasną tylko nie check engine.
oki prosze
Bezpieczniki w komorze silnika też sprawdzone?
Centralka jest nad prawym nadkolu a rozrusznik nie kręci. Jest tylko zaplon i nic więcej.
Parownik może ci zamarza i podaje póżniej gaz po wyłączeniu silnika. Masz dosyć płynu? Jeśli tak to membrana już "z kartonu" :) i raczej nowy do kupienia bo regeneracja może niewiele dać a tak na 50-60 tys.km masz spokój.
Po wymianie ecu nie chce zapalić , jak mu podam paliwo ze strzykawki na przepustnicę to odpala, w czym problem ?
nie wtryski tylko pompa, jak by wtryski to cały czas by źle chodził, pierwsza i podstawowa zasada przy gazie to wymiana pompy bo jak napisałeś "poza tym auta w gazie są rzadko tankowane" i wieczna rezerwa w baku gdzie pompa pobiera syf co prowadzi do jej szybkiego wykończenia ! A i ciśnienie może sprawdzić ale i tak zapewne będzie prawidłowe, jak wymieni...
Witam jak w temacie. Planuje zrobić odpalanie seicento na pilota. I o ile wszystko ładnie pięknie działa do momentu uruchomienia rozrusznika. To samochód nie odpali z powodu immobiliser'a. I tutaj pytanie zasadnicze Czy istnieje jakiś sposób wprowadzenia kodu z karty poza emulowaniem wciskania czujnika przepustnicy? Czy może przypadkiem jest jakieś...
Jeszcze raz piszę sprawdź czy masz iskrę.
Więc pozostaje sprawdzenie bezpieczników i głównego przekaźnika zasilania pod maską.
Zapalała się kontrolka silnika, więc można odczytać błędy... sterownik w MPI ma już dość rozbudowaną samodiagnostykę. Masz instalację II generacji, więc może to być problem z ECU - często ma dość specyficzne uszkodzenie, które się nie objawia przy pracy na LPG II generacji.
panowie pilnie potrzebuje pomocy mój seiciento gasnie i p[o pół godz czekania odpala i jedzie dalej może miał ktoś taki problem?
Sprawdź czy pompka paliwowa podaje paliwo. Może filtr paliwa zatkany.
seicento odpalać seicento odpalać drugie odpalać seicento kluczyk
pralka awarie zasilanie manipulatorów integra astra belka
Schemat zasilacza BN44-00271A i opis inwertera Mały piec na pellet z płaszczem wodnym - efektywne ogrzewanie