Sprawdzić ustawienie koła wałka rozrządu na fasolkach. Pewnie jest przestawione i dlatego Ci nie odpala.
Problem prosty, albo ci siadła pompa paliwa albo wtryski benzyny albo wtryski gazu ci popuszczają. Dodano po 50 Spróbuj pojeździć ze 2 dni tylko na benzynie zobacz czy ma moc i czy będzie dobrze odpalać.
Witam. Super że się udało. Pozdrawiam.
poszukaj na necie, jest dużo zdjęć jak naprawić ten zegar, częsta usterka ale auto nie odpala.
Dokładnie. Częstym przypadkiem są zimne luty na przekaźniku który daje napięcie na zaworek i ecu. Problem z licznikiem to już inny problem nie związany z odpalaniem.
Tak samo może to być czujnik temp. silnika. Zajedź na diagnostykę komp i niech popatrzą na parametry czujnika temp. silnika. Pompa może, ale dlaczego na ciepłym silniku odpala??
Sterownik zablokowany w chwili gdy immobilizer nie zadziała prawidłowo czyli np. nie rozpozna kluczyka, lub jest gdzieś uszkodzenie (pętla immo, kluczyk, ecu) są różne opcje. Wydaje mi się że sam tego nie ogarniesz. Komputer to podstawa przy tej usterce.
Skoda Octavia 1 1999 1.9 ciężko pali na rozgrzanym silniku i falują obroty a na zimnym odrazu odpala
własnie w tym problem że kreci a nie odpala
Tak, wszystkie
Auto odpala?
A czy podmiana samego ECU spowoduje że samochód przynajmniej na chwile odpali i bedzie komunikacja w VCDS ?Bo może to bedzie prostsza weryfikacja niz przepatrzenie wiazki Tak powinna być komunikacja i odpali na sekundę (immo).Oczywiście warunkiem jest prawidłowe zasilanie. Po przekręceniu kluczyka startują wiatraki Jak dla mnie ubite ecu..... Pozdrawiam.
Więc problemem jest brak zasilania zegarów a w nich siedzi immo i nie pozwoli Ci odpalić auta. Przejrzyj dokładnie wszystkie bezpieczniki.
Stacyjka uszkodzona. Dość typowa usterka w grupie vag.
Proponowałbym zmienić tytuł bo tutaj nie kręci rozrusznik. Wyglada tak jakby napięcie spadało przez co odłącza wszystko - widać to pozachowaniu licznika. Do sprawdzenia masy i przewód plusowy pomiędzy akumulatorem i rozrusznikiem. Może coś nie łączy na bezpiecznikach. Trzeba znaleźć czy zasilanie znika na rozruszniku czy znika wcześniej przez co znika...
komputer nie pokazuje żadnego błędu Musisz sprawdzić parametry silnika.
Sprecyzuj proszę co masz na myśli pisząc cyt. "słabo kręci ale odpala"
Skoda Octavia 1.9 TDI po odpaleniu strasznie zgrzyta. Ciężko określić, skąd ten zgrzyt dochodzi. Po odpaleniu czy podczas odpalania? Daj ten dźwięk to posłuchamy.
Przepustnica do wyczyszczenia i zrobienia adaptacji. Przy okazji sprawdź cały system odmy - duża szansa na nieszczelności. Kwestia czujnika położenia wału - był zakupiony nowy oryginał (lub chociaż tego samego producenta co szedł na pierwszy montaż)? Silnik na ciepłym jak zgasisz to bez problemu odpala?
Pewno będzie trzeba podladowac akumulator i powinien odpalić bez problemu.
No właśnie mechanik mówił jeden i drugi że nie mieli żadnego błędu na komputerze. Pierwszy skasował bez sprawdzania to i drugi nic nie znajdzie do ponownego wystąpienia. Usterka sporadyczna. Zwiesił się egr lub geometria a po ostygnięciu puściło i teraz działa. Można sobie gdybać teraz. Czasem czujnik wału na ciepło się psuje a jak ostygnie odpala.
Skoro ma pompowtryski to musi miec. Podaj kod silnika. Co sie dzieje kiedy nie pali ( jak mało paliwa w zbiorniku) Leci paliwo z przewodu? Problem bedziesz miał w samym zbiorniku zdaje sie.
Ja miałem problemy podobne do twoich i przyczyną była nie całkowicie sprawna pompa paliwa i wtyczka do niej . Po wymianie pomogło.
Sekunda szukania i jest. OCTAVIA II Umiejscowienie nr 808 / 1 Wydanie 07.10 Skrzynka bezpieczników, skrzynka elektryczna, sterownik sieci pokładowej, dodatkowa skrzynka przekaźników nad sterownikiem sieci pokładowej Skrzynka bezpieczników Informacje o bezpiecznikach do pominiętego wyposażenia dodatkowego znajdują się na odpowiednich schematach elektrycznych....
Witaj ktoś grzebał bo sądzę że silnik tego auta to złom dlatego ktoś tam coś wykombinował, a chodzi tylko o to aby przy rozruchu grzał świeczki i miał większą dawkę paliwa. Gdy odepniesz to ustrojstwo to zaczną Ci się problemy z odpalaniem.
Coś nie tak ze stacyjką, pewnie wyrobiona kostka. Na próbę, bez pośpiechu spróbuj przełączać kluczykiem na poszczególne pozycje stacyjki, obserwując kontrolki i reakcję rozrusznika. Pewnie potwierdzą się moje przypuszczenia i kostka stacyjki będzie do wymiany chyba, że uszkodzona będzie też część mechaniczna, to wówczas cała stacyjka.
Jakie jest napięcie na aku jak odpalasz? Może spadek jest za duży? Podepnij kable rozruchowe z rana i sprawdź.
Ogarnij sprawę tego czujnika, warto by było też profilaktycznie odpowietrzyć układ - popuść wtryski lekko i pokreć silnikiem żeby przelało go trochę.
Popraw rocznik bo zapewne masz 2007. Trzeba zerknąć w błędy i parametry. Akumulator sprawny? Jak rozrusznik?
W czujniku temperatury silnika jest problem cały czas. Przy odpięciu sterownik przyjmuje właśnie temperaturę zastępczą w okolicach 20 stopni. Wypadało by się dokształcić, jak już ma się fejsik.
Jakie jest napięcie akumulatora mierzone pod obciążeniem?
Serwis tylko na tym zyskuje. Ja bym zabrał od nich auto i oddał do kogoś kto się zna.
Spaliny się cofają przez spływ oleju z turbo.
Witam. Filtr paliwa był zmieniany kiedy?
Zacznijcie od wyczyszczenia egra, czy pompa wtryskowa jest sucha, turbo nie ma nic do odpalania.
To licznik ma wpływ na odpalanie
Witam, pacjent Skoda Octavia 2fl 1.9TDI ma problem z odpalaniem w gorące dni, kontrolki się pokazują, ale rozrusznik albo wcale nie kręci, albo stuknie parę razy i cisza. Rozrusznik na krótko pali bez problemu, kostka pod stacyjką została wymieniona. Co proponujecie dalej?
Witam, Rozkręciłem przemyłem i złożyłem i nic. Nagle już nie odpalał ale okazało się że był przerwany kabel co wchodzi do kabiny bardzo cieniutki i zaizolowany razem z 10-ma innymi. Cudem trafiłem na to bo musiałem odizolować te wszystkie kable a tu nagle rozerwany kabelek cieniutki. Polutowałem i jest git! Można zamknąć temat. Dzięki wszystkim za pomoc.
Kontrolka w TDI tak jak wyżej pisze Kolega ma tylko "mignąć" przy zapłonie gdy temperatura chłodziwa jest większa od kilku stopni celsjusza, owo mignięcie oznacza "ruszenie" ECU, więc grzać Ci już nie powinno. Odpalanie to całkiem inna bajka.
Ale nie chce odpalić wcale czy odpala na dwie sekundy i gaśnie ?
po odłaczeniu licznika i próbie odpalenia auto zgaslo .a po ponownym wpieciu licznika auto odpala .
012547 - Motor for Intake Manifold Flap (V157) P3103 - 000 - Malfunction - Intermittent Sprawdź to jak nie będzie odpalać.
Weź w ręce kontrolkę! Niech ktoś próbuje kręcić rozrusznikiem i zobacz kontrolką czy dochodzi na któryś kabelek + (jak zrobi stacyjke na rozruch to kontrolka Ci się zapali jeżeli wyłączy zapłon to kontrolka zgaśnie)- myślę że wiesz o co mi chodzi Jeżeli na żadnym z kabli dochodzącym do rozrusznika nie będziesz miał + to znaczy że: -mógł ugnić gdzieś...
Jeśli dobrze ustawisz, to też musi ładnie odpalać. Zostawiając jak jest ryzykujesz zdrowiem układu korbowo-tłokowego.
Straszna usterka :) A na ciepłym silniku odpalała dobrze? ;)
Turbina jakby działa tylko do 3 tysięcy obrotów na każdym biegu aż wciska w fotel a później jakby bez turbiny jechał. Prędkość tylko do 160 chyba, że długo bujam i lekko z górki to 175. Jaka może być przyczyna. Jest może jakiś sterownik bo w samochodzie gdzieś pod deską słychać czasem jakieś cykanie. Jeszcze ranne pierwsze odpalanie jest ciężki później...
Jest napis error i oczywiście odpala i gaśnie.
Jeżeli chodzi o tą skodę to chcę doświadczalnie zrobić prawidłowy ciepły rozruch, przez przekaźnik i bocznik żeby na gorącym silniku normalnie odpalał.
Dodam, że w chwili mrugania kontrolek zegarów od czasu, do czasu słychać stukanie w okolicach przepustnicy. Na krótki okres czasu pozbywam się problemu zegarów, gdy próbuję docisnąć, wysuszyć okolice sterownika bsi, lecz silnik dalej nie odpala.
wymienilem czujnik temp. Hmm bez zmian, dalej odpala i strzela, dlawi sie. Pozniej jest ok
Kolego a mam pytanie czy podczas odpalania rzuca ci silnikiem? Czy bywa tak że przykuca bateria i po upływie około 15 sec po ponownym przekręceniu auto odpala? Wstępnie obstawiałbym że wina leży po stronie rozrusznika.
Takim odpalaniem zajedziesz rozrusznik.
(bodajże symbol ręcznego) Zapewne informuje Cię o tym ale ty masz akurat przy odpalaniu zaciągnięty hamulec ręczny.
Cześć, nie odpala bo rozrusznik nie kręci ?
brak komunikacji pomiedzy modulem abs -sterownik silnik odpala i gasnie
Witam mam problem z Octavia 1.8 20v SLX - przy próbie odpalenia silnika mrugają kontrolki i za chwile z oporem silnik odpala. Zmierzono napięcie alternatora na wolnych obrotach 14V, po włączeniu świateł 13,5V - czy to może być przyczyną złego odpalania silnika?
Witam, byc moze wtryski czy da sie zdiagnozowac ktory to moze byc? Bo jesli jeden to warto kupic a jesli 4 to juz troche drogo. Ale dzis z rana jak jezdzilem autem i pozostawilem na 8 godzin ale nie spuszczalem gazu z przewodu, Po 8 godzinach sprawdzilem - gaz w przewodzie -jest, czyli raz uchodzi a raz nie. Czy jest to mozliwe? Pozatym jestem zadowolony...
Witam kolege Pawla mam ten sam problem liczniki wygasly a reszta wszystko dziala oprocz jeszcze tego ze samochod nie odpala, bardzo prosze o pomoc...
Pisał o rozgrzanym silniku, więc kontrolka się nie zapali, ewentualnie tak jak pozostałe kontrolki - na sekundę, chyba że czujnik uszkodzony. A spróbuj odpiąć wtyczę z czujnika temperatury cieczy - będzie bogatsza mieszanka i jak odpali normalnie tzn że trzeba nieco dostroić mapę paliwa. Polecam forum vwgolf.pl - wątek z odpalaniem na ciepłym szeroko...
pompa po regeneracji rozrzad nowy czujnik tez nowy moj mechanik jest juz zielony na komp nie ma zadnych bledow jak zdejme kabel z czujnika odpala jak nowy
Za wysoko umieszczona rurka (ssak) poboru paliwa w zbiorniku.
Komunikacja z licznikiem jest ? Komunikacja z immo przez kanał 25?
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
Gumowy mlotek zalatwil sprawe. Rozrusznik kreci na krotko bez obciazenia. Skrecilem go spowrotem. mase przeczyscilem. dalej to samo tylko troche jakby szybciej krecil odrobine. podczas odpalania dodawalem gazu i silnik juz byl na granicy odpalenia, ale zaczal leciec jakis bialy dym spod maski i nie wiem czy tak powonno byc wiec zaprzestalem odpalania.
To coś przy wymianie pewnie poszło nie tak. Rozrząd na blokadach składany ? Auto odpala na dotyk?
Przyczyna znaleziona pompa padła
Ściągnij kostkę od czujnika temperatury tego 4-pinowego, (komputer nie będzie miał informacji o temperaturze i wtedy przyjmuje temp na minusie )wtedy sprawdzisz czy grzeją świecę, powinna się zapalić lampka grzania świec a także załączyć przekaźnik od świec, w taki sposób sprawdzisz czy przekaźnik nie jest uszkodzony :) A także sprawdzisz jak zapali...
Hej. Okazało się że były wyrobione tulejki na rozruszniku. Koszt ok. 150 .
Mam pytanko odnośnie tego auta czy zaczeło odpalać po tym jak zmieniłeś ustawienie rozrządu czy może zrobiłeś coś innego że ożyło jak bym to wiedział to postarał bym się pomóc.
Coś to nie tak, bo przekaźnik j59 zapina tez zasilanie na bezpieczniki 40 42 i 49. Czyli np. dmuchawa i przednie wycieraczki. Nic nie wspominasz że tego brakuje czyli przekaźnik i jego sterowanie muszą być dobre. Na pewno odpalasz silnik do szukania tego prądu na f41 ? Już było pisane że przekaźnik uruchamia silnik, czyli praca silnika.
Powietrze zasysa z baku, sprawa rozwiazana
Czy ktos wie co to za dzwiek po odpaleniu
Witam, czy udało się znaleźć przyczynę występowania problemu?
Same wróżby a pomiarów żadnych. Nie ładnie.
Rozrusznik sprawdzałeś ?
Jeszcze zauważyłem że po dłuższym postoju jak otworzę drzwi kierowcy to słychać tak jak by pompa się załączyła(bzyczenie) przez chwilę i na tym dynksie od gazu mruga niebieska dioda. Po chwili przestaje. Z tym czujnikiem wału korbowego to by był cały czas problem z odpalaniem (tak mi się wydaje), potem autko odpala na dotyk.
Czy jest LPG?
a sprawa okazała się banalna - kostka w stacyjce - koszt niewiele ponad 30zł. może w przyszłości komuś ta informacja pomoże . pozdrawiam pomocnych i dzięki ;)
Ten silnik odpala bez problemu, nawet gdy wszystkie świece są niesprawne. Mam na myśli temperatury powyżej 0 stopni.
Prędzej niskie ciśnienie na pompie tandem przy odpalaniu. Pomiar i jedną rzecz wykluczysz. druga sprawa świece?
No ja akurat na VAG nie mam żadnych błędów, jedynie objaw nieodpalania na ciepłym silniku ten sam.
Tak jak pisał kolega wyżej czyli gaszenie i odpalanie auta. Zrób te wężyki i potem zrób logi - dopiero wtedy oceni się czy wszystko pracuje jak trzeba.
Do sprawdzenia zasilania, pewnie padł moduł odpowiedzialny za zasilania. Było na forum!
Jaki masz przebieg? Jakie były ewentualne błędy zarejestrowane? Czy po zgaśnięciu auto odpalało od razu?
mi również wygląda na immobilser może być luźny przewód w kostce Dodano po 3 możesz też mieć włączony alarm, u mnie czasem mimo otwarcia drzwi z pilota i wejścia to alarm się nie wyłącza (led się cały czas świeci) i objawy takie jak u Ciebie czyli przekręcam kluczyk, auto odpala i po chwili gaśnie. siedząc w środku włączam i wyłączam jeszcze raz alarm...
W obudowie termostatu.
serwis w którym był naprawiany rozrusznik powiedział że rozrusznik jest w 100% sprawny, ale być może nie jest z tego modelu albo coś koło tego. zęby na kole zamachowym nie są w idealnym stanie kilka jest lekko startych.
Może czujnik położenia wału.
Drążąc dalej temat oddałem starą przepustnicę do naprawy oraz nową do sprawdzenia i okazało się że obydwie są sprawne. Przeciągnąłem wiązkę bezpośrednio od ECU do przepustnicy "na krótko", zrobiłem 2 rundy i wszystko pięknie brak błędów na ECU aż tu nagle auto zgasło. Na kompie błędy: - przekaźnik główny; - sterownik silnika; Auto nie odpalało, pogmerałem...
Rozrusznik lub przewód wyzwalania
silnik jest w LPG instalacja stag i na wolnych obrotach chodzi jak szwajcarski zegarek gdy przełączę na benzynę powyżej 3tys to szarpie ale mniej pompa paliwa w baku dobrze podaje i dobrze odpala czy może to być wina immobilizera? mechanicy go niby odłączyli ale samochód ma zajoby czasem że odpalić nie chce a gdy go się zamknie i otworzy to odpala od...
Próbowałem ja rozebrać. Tzn obok aku. tą skrzynkę z bezpiecznikami. Odkręciłem wszystkie śruby oraz tą dużą śrubę lecz nie da się tego rozebrać. Odpaliłem auto przejechałem około 4 km i znowu to samu auto zgasło przy próbie odpalenia znowu to sami - przekręcam kluczyk świeci się kontrolka zapalonych świateł ( mam automatycznie zapalające się światła)...
Jak na ciepłym słabo pali to wina pompy. Jedz do jakiegos dobrego zakładu co zajmuje sie tuningiem niech zmienia mapy startowe. Masz wyrobiona pompe wtryskowa i podaje za malo paliwa na rozruch. Jak chcesz aby dopalila od razu to odepnij czujnik temp.
Wymień uszczelniacze na pompowtryskiwaczach! Problem już sie nie pojawi. Pozdro
Problem opisany wyżej, jak narazie sprawdziłem i wiem że to nie wina immo. Załączam filmik jako pomoc.
AGR nawet z miauczącym rozrusznikiem z reguły odpala przy dodatnich temperaturach.
ECON to nic innego tylko wyłączenie klimatyzacji. Nawiew zachowuje się tak jak by nie było klimatyzacji. Za to AUTO to automatyka . Może któryś czujnik temperatury nie czyta dobrze temperatury . Jeden jest w panelu od klimatyzacji . Trzeba może sprawdzić to Vagiem. Dodano po 2 Jak by było coś z brakiem gazu w klimatyzacji to migał by ci wyświetlacz...
Zasilanie na deske.
nie wiem po co mierzysz skoro kręci i odpala tzn że jest ok
Kuzyn ma 1,9 tdi 90 koni bodajże BRU, a poza tym BXE to chyba bardziej 2007 rok? W każdym razie ładnie pali. U mnie lpg nie ma kiedyś palił tak jak ta Octavia https://www.youtube.com/watch?v=RFeLyBfr... ale od jakiegoś czasu jeszcze raz tak musi zakręcić, a tak jak Octavia odpala na ciepłym, to jaki tu może być problem?
vectra odpalaniem odpalaniem skoda odpalaniem golf3
renault laguna kontrolki oprawa rtęciowa sodowa mikrotik firewall filter
zestaw radio hobby piezoelektryczna zapalniczka
Piny zasilające ICOM NEXT w złączu OBD-II Przezwajanie silnika z aluminium na miedź: kluczowe dane uzwojenia