Oto zdjęcie (czy to dozownik?) do tego dochodzi ten olej: http://obrazki.elektroda.pl/8104931000 1346355730.jpg Tak, to jest pompka oleju. Od niej wychodzą dwa wężyki do króćca dolotowego. Od niego idą kanały doprowadzające olej do łożysk wału korbowego, gdzie dalej zostaje wyrzucony do komory korbowej i smaruje pozostałe części silnika. Ps. Czy mogę...
Najłatwiej i najszybciej? Dwa wężyki ze zbiornika z płynem do obydwóch siłowników. Wężyk wentylacyjny pod maską połączyć z naczyniem do zbierania płynu. Ustawić siłowniki w pozycji neutralnej, popuścić wszystkie odpowietrzniki o 0,5-1 obrót i wprowadzać płyn pod ciśnieniem 2-2,5 bary. W tym czasie lewarek przekładać w każdą krańcową pozycję aż do ustania...
Mam prośbę przybliż ten temat tą metodę opisz ją, Aby to zrobić musiałbym mieć jakiegoś golfa 5 na "tapecie". Dwa - procedura się zmienia, więc albo kręcenie filmu albo masa zdjęć z każdej operacji. Tak ogólnie przy odpowietrzaniu z VCDS -muszą być dwie osoby -musisz mieć przygotowany łatwy dostęp do odpowietrzników (nie możesz przekroczyć określonego...
Zapowietrzenie układu paliwowego, gdzieś po prostu jest nieszczelność w układzie paliwowym. Najprościej powymieniać wężyki odpowietrzyć przy samej pompie jakąś pompką żeby nie było ani bąbelka powietrza w przewodach paliwowych. A zapomniał bym o filtrze paliwa wlot i wylot, wszystko pracuje na podciśnieniu pompy wtryskowej.
dość "prosta" metoda odpowietrzania to poluzować opaski węży, nalać do pełna płynu do zbiorniczka, odpalić silnik i zsuwać delikatnie po każdym wężu aż będzie się lać płyn i go natykać i zakręcać opaskę i kolejny i kolejny..., głównie to na wężach do nagrzewnicy (i parownika jak jest gaz) pomaga, ja tak parę razy robiłem jak nie chciało się coś za chiny...
EDIT: Na innym forum znalazłem informację że stacja serwisowa do wymiany. Kupiłem, wymieniłem i błąd 52 zniknął. Jednak po kilku wydrukach jakość pogorszyła się znacząco aż drukarka zaczęła wypluwać puste kartki. Po ponownym otwarciu okazało się że wężyki doprowadzające atrament mają w sobie miejsca z powietrzem. Widać że tusz podczas druku/czyszczenia...
Jak pali na plak-a to mechanicznie ok. Tu raczej sama pompa albo jej ustawienie. Ale objaw pasuje w 100% do uszkodzonej pompy ,tzn nie przestawia kąta wtrysku. Często po wymianie pompy trzeba ją odpowietrzyć a to trochę kręcenia jest plus popuszczenie nakrętek na wtryskiwaczach by w przewodach wysokiego ciśnienia nie było powietrza. PS Pompa nowa? Regenerowana?...
ostateczna próba to można zdjąć wężyki i wcisnąć delikatnie płyn bezpośrednio do kanału z niebieskim tuszem ,ale jest to ostateczność i potem trzeba odpowietrzyć głowicę i jest dość ryzykowne bo można uszkodzić głowicę,dlatego trzeba to robić bardzo delikatnie i z wyczuciem
Bez obawy, wcześniej przygotuj ucięte na miarę wężyki przelewowe, odpowiednie narzędzia, rozgrzej silnik, zgaś go i szybko zmień przewody. Po wymianie zaraz odpal i przejedź się kilka kilometrów.
Witam. Problem z ekspresem do kawy Bosch TES50129RW. Po włączeniu pojawia się kontrolka jednostki zaparzania. Zgodnie z instrukcją wyłączałem i po 3s od nowa. Czasami łapie, przepłukuje, zmieli ziarna ale potem wraca kontrolka. Rozkręciłem to i na tyle ile umiałem sprawdziłem wężyki itd. Na moje oko całe i drożne (4 lata). Złożyłem i teraz komunikat...
A moze pomyliliście wężyki zasilający z powrotnym, przy wkładaniu silnika. Jak pełny zbiornik to pociągnie i powrotem, ale jeśli nie, magą być właśnie takie problemy jak piszesz. Jak dmuchniesz w wypięty wężyk powietrze do zbiornika i będziesz złyszał bulgotanie przy otwartym wlewie, to ten jest zasilający. Jeśli dmuchasz i masz tylko syczenie to ten...
Wnioski: - nie da się w domowych warunkach odetkać niedrożnych kanałów Na moim przykładzie twierdzę że to nie do końca prawda.Trzy dni temu zakończyłem walkę z błędem 4f Dzięki wskazówkom Sławek K zrobiłem test na drożność głowicy i kaplica.Głowica była płukana 24 godziny w IPA. Wężyki przepłukane i wymyte.Próbowałem pod ciśnieniem przepuszczać IPA...
Dzięki no tak mam zrobić ale po zdjęciu jednego wężyka od filtra paliwa ten co ma oznaczenie ze strzałką i są podłączone dwa wężyki odpiłem i próbowałem uruchomiać zatykając otwór poszło paliwo i w tej chwili nie mogę uruchomić auta gdzieś się zapowietrzył i nie chce się odpowietrzyć . Czy powinien sam się odpowietrzyć ? Czy ten wężyk co nie był podłączony...
niestety nie da się odpowietrzyć nawet jak to zrobię sztucznie i nie piszę mi już układ zapowietrzony to i tak się pompa nie włącza i znowu się zapowietrza choć pompa jest dobra , poza tym nie wiem czy czegoś w nim nie brakuję bo jeden wężyk jest luzem i idzie na trójnik a później na pompy(takie grubsze wężyki wygląda to trochę jakby to było odpowietrzenie...
Dziękuję za podpowiedź. Udało mi się otworzyć tył. Po próbie uruchomienia cały "sufit" od środka jest zaparowany aż wiszą krople wody, a przez układ przechodzą dosłownie krople.zarówno przez zaparzacz jak i przez rurkę do pary. Wężyki są czyste a wody dalej nie zaciąga. Zaczyna mnie irytować, ale może się jeszcze wstrzymam od ... Nie wiem czy serwis...
Po odpowietrzeniu przejechałem około 120 km i myślałem że jest O K . Ale rano okazało się że znowu trzeba odpowietrzyć . Tu gdzie ruszyłem wężyki to oring wymieniłem na nowy. Zapowietrza się dalej. Chyba pojade do FORDA.
Pewnie moja rada jest po czasie, ale należy odpowietrzyć dokładnie pompę wtryskową. Kręcenie rozrusznikiem tu nie pomoże, podłącz ręczna pompkę np:"gruszka"do paliwa, zdejmij wężyki od przelewów na wtryskiwaczach, pompować aż ukaże się tam paliwo. Zapalać silnik i jechać. Znam to z własnego doświadczenia.
Fiat Cinquecento 700, miękki hamulec po dłuższej jeździe. Dotyczy wszystkich modeli CC (wszystkie mają jednakowe pompy hamulcowe) Objaw : -Zaczynamy jazdę to hamulec jest twardy i pracuje normalnie (na wyłączonym silniku czuć opór i pedał hamulca nie zapada się) -Po przejechaniu kilku kilometrów pedał hamulca zapada się do samego końca maleje skuteczność...
w 6 tygodni mogło się tak stać, że cieknie gdzieś przewodem i mogło sobie tak wykapać powoli a potem reszta wyschła. nalać nowy płyn i odpowietrzyć i hamować na maxa na postoju i patrzeć gdzie cieknie - ja stawiam na tylne przewody hamulcowe. w Fiatach bardzo rzadko padają pompy hamulcowe. ja raz w życiu tylko w Uno wymieniałem pompę, natomiast wężyki...
Odkręcasz trochę odpowietrznik, zakładasz na niego rurkę elastyczną (drugi koniec do butelki) i czekasz. Kontrolujesz stan plynu w zbiorniczku. Jak masz cztery wężyki i cztery buteleczki to po kilku minutach masz całkowicie odpowietrzony układ. Ten sposób jeszcze mnie nigdy nie zawiódł, i ma ten plus że samemu to zrobisz.
Witaj, jeździsz na wodzie, czy na płynie ? Jeśli na wodzie to prawdopodobnie nagrzewnica już zaszła kamieniem, a wtedy albo wymiana albo sprawdzony przeze mnie sposób: 5l octu + 5l wody zagotować i przepuścić przez nagrzewnicę od strony ściany grodziowej. Potem przepłukać bieżącym strumieniem i z powrotem założyć wężyki na nagrzewnicę. Układ zalać płynem...
Głowice da się rozebrać i wyczyścić pełno filmów jest na youtube o tym wężyki też. Problem tkwi jednak w elektronice, która prawdopodobnie jest już uszkodzona tak jak w moim przypadku wyżej opisanym. Proponuje wyczyścić odpowietrzyć założyć oryginalne tusze do nowych głowic i może zadziała prawidłowo. Koszt jest okropny ok 700 zł ale w moim przypadku...
Problem poddymiania jest raczej nie do przeskoczenia, olej spływa z łozysk korbowych do komory i jest podczas pierwszej jazdy zabierany razem z mieszanką nad tłok. Może i jest w tym ziarno prawdy (kanały olejowe), ale nie tłumaczy problemu zalewania silnika olejem w ilości takiej jak np. w silniku zalanym benzyną. Pewna niewielka ilość oleju zawsze...
Witam! Mam zapowietrzona pompę VP44. czy odsysarka typu Marolex Vacuum Pump będzie do tego odpowiednia, czy może użyć odsysarki do hamulców ? Musze tez wymienić uszczelki miedziane i wężyki przelewowe na wtryskach. Od strony kierowcy jest bardzo ciężki dostęp. Może ma ktoś patent jak szybko i sprytnie się tam dostać ?
Witam, posiadam Zafirę 2.0 DTL 82 km, mam problem z odpalaniem auta. Sam wymieniłem filtr paliwa, wszystkie świece na nowe Bosh, znajomy elektromechanik wymienił mi bendiks w rozruszniku. Po tych zabiegach auto ładnie kręci, ale długo odpala po nocy. Dałem auto do mechanika, aby sprawdził co je boli, wspomniałem o możliwym zapowietrzaniu się układu....
dzięki Błażej:) Odkręciłam już raz korek wlewu paliwa żeby odpowietrzyć bak ale nic nie było słychać,mówisz zeby trochę poluzować korek wlewu? a jak to pomoże to co to będzie oznaczać? Spróbuje jutro kupić te wężyki i je zmienić-już widzę zainteresowanie gapiów babą grzebiącą w silniku...a te dysze to jak ewentualnie przedmuchać? Kompresor by się przydał...
Zapewne jest to odpowietrzenie skrzyni korbowej
To jest wężyk odmy, pełni funkcję odpowietrzenia skrzyni korbowej, i powinieneś go dostać w dobrym sklepie motoryzacyjnym.
Witam, mam ten sam problem, dokładnie te same objawy, czy znalazłeś przyczynę ???
Do tego otworu powinien być podłączony wężyk odmy, czyli odpowietrzenia komory korbowej. W tym silniku, wężyk wychodzi z pokrywy zaworów i jest włożony do tego otworu w filtrze powietrza. Przeczytaj ten temat, znajdziesz tam odpowiedź na pozostałe pytania: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15...
Dowiedziałem się, że to wężyk do odpowietrzenia akumulatora. Stare miały taką opcję.
Musisz odkręcic mocowanie na dole akumulatora długim kluczem , węzyk to odpowietrzenie jak nie masz miejsca w nowym nie podpinasz. kluczyki w kieszeni, klema plus potem minus.
Na pewno to jest przyczyna. Wężyk jest zapowietrzony. I trzeba go odpowietrzyć. Więcej nie pomogę, ponieważ nie znam dokładnie tego modelu drukarki.
A próbowałeś tylko sondę odłączyć? Silnik krokowy zostaw w spokoju. Jeszcze jedno jeżeli ustawiasz obroty wyciągnij wężyk odpowietrzenia komory korbowej taki sztywny, biały wchodzący do kolektora ssącego ok 5mm średnicy. Twój problem wywołuje wyłącznie sonda, wielu moich znajomych posiadających też audi miała ten sam problem z gazem.
a ten zbiornik dokładnie zobaczyłeś ? odpowietrzenia wężyki? czasem hałas powodowowany rurką wężykiem która działa jak gwizdek. Ozywiście weź pod uwagę to co inni pisali
Ten wężyk to odpowietrzenie gazników
Spróbuj założyć wężyk i umocować go na króciec dokładając obejmę. Potem zalej płynem, odpowietrz układ i zrób jazdę testową. W układzie chłodzenia jest ciśnienie, a stary wężyk może się już po prostu nie trzymać na końcówce.
Może komuś się przyda takie rozwiązanie: 1. Przyczyna pierwsza- zacięty termostat na "dużym obiegu"- po odpaleniu auta sprawdzamy grubą rurę biegnącą z termostatu do chłodnicy. Jeśli robi się ciepła od razu, to jest problem. Samochód wolniej się nagrzewa i zalewa świece na 2 i 3 cylindrze. Pomaga wymiana termostatu. Może być też uszkodzony czujnik temperatury...
odpal auto dmuchawę w środku kabiny na 2. Odkręć korek od zbiorniczka i ten wężyk musi iść powyżej chłodnicy. Obserwuj czy wężykiem leci płyn ja k leci to odpowietrzony. Pamiętaj o tym aby odpowietrzyć termostat musi być nagrzany. Sprawdź czy górny wąż od chłodnicy jest gorący jezeli tak termostat otwarty i puszcza na chłodnicę. Powodzenia Dodano po...
Nad prawą przednią lampom masz wężyk do odpowietrzania układu chłodzenia.
Masz zatkane odpowietrzenie zbiornika. Nie znam tej pralki dokładnie, ale może to być wężyk między szufladką na proszek, a zbiornikiem.
Wszystko było czyszczone, wykreciłem bak i przeczysciłem, tak samo wszystkie wężyki. Jakby nie działało odpowietrzenie baku, to musiałby być to błąd konstrukcyjny. Korek jest na klucz z widocznym odpowietrzeniem, niedaleko wlewu baku jest wężyk przelewowy, który też był czyszczony.
Zatkane jest odpowietrzenie zbiornika , po ściągnięciu pokrywy powinno być widać wężyk idący od zasobnika na proszek do zbiornika. Jeżeli jest on zatkany to tak się dzieje. Trzeba go wyczyścić w środku. Czy woda wlewa się do pralki ?
Załóż wężyk na dysze, tak żeby Cię nie oblał i srubkoretem naciśnij jeden z mikrowlacznikow. Nie pamiętam który i naciśnij odpowietrzenie. Woda poleci przez wężyk i się odpowietrzy. Warto mimo wszystko zaopatrzyć się w dysze. Znacznie ułatwi to późniejszą eksploatację.
Czy wkładałeś suchy wkład filtra czy namoczony w oleju napędowym ? Jeżeli to pierwsze to wygląda na to , że masz zapowietrzony układ . Przy wymianie filtra w dieslach , dobrze jest dać mu się wymoczyć w oleju napędowym , żeby pozbyć się powietrza . Nawet i tak namoczony filtr i napełniona obudowa filtra nie gwarantują bezproblemowego odpalenia silnika...
Wężyk odpowietrzenia czyli biegnący do hydrostatu czy prócz niego jest jeszcze inny?
Starsze maluchy z tego co pamietam nie miały oddzielnego odpowietrzenia i odpowietrzały się przez korek. Później w el pojawiło się odpowietrzenie wężykiem w elegancie na odpowietrzeniu nie było zaworka tylko kawałek wężyka. ELX miał już jakieś cuda, pochłaniacz oparów czy coś. Oczywiście nie mówię o samym wężu odpowietrzającym bak na przykład przy nalewaniu...
jak się nie będzie chciał odpowietrzać to sprawdź ten cienki wężyk co idzie do zbiorniczka czy nie zapchany, a nagrzewnica się odpowietrzy dopiero jak przytrzymasz chwile na obrotach(2-3k) z zakręconym zbiorniczkiem
Kolego, najpierw przeprowadź autoadaptację obrotów biegu jałowego i sprawdź wszystkie gumowe węże i wężyki. Podciśnienie serva hamulców i odpowietrzenie skrzyni korbowej też. To podstawa. Regulacja na pb!!! Dopiero jak będzie ok podczas jazdy na pb przejdź do regulowania lpg. Pozdr.
Na górze masz elektrozawór V3 - Zdarza się, że blokuje się w momencie kiedy powinien odpowietrzyć układ. Jeżeli się zablokuje i nie odpowietrzy układu wzrasta ciśnienie w układzie i skutkuje to rozerwaniem wężyka. Naturalnie przed kupnem elektrozaworu proszę sprawdzić czy mam rację
wężyki toledo niedrożne wężyki wężyki przepustnicy
antena rekina philips ciemny emulator pracy silnika
galmet basic sterownik komfort
Łańcuch rozrządu w Fiat Ducato 3.0: trwałość i wymiana Kody do pilota Emmerson U2 dla TV Sharp