Nie wiem jaki rodzaj zacisku jes u Ciebie. Tradycyjny wygląda tak ,że klema jest ściskana śrubą z nakrętką. Należy popuścić nakrętkę i delikatnie rozciągnąć zacisk(śrubokrętem).,następnie ruchem okrężnym poruszać zaciskiem i musi puścić. Nie wolno podważać na siłę do góry bo można uszkodzić akumulator.
Podłącz na założonych klemach i bez kombinacji .
Mój błąd. Mario masz rację.
Wsad na forum z immo off = ban przez admina.... Dodano po 1 Ale wysłac ori możesz sprawdze go Dodano po 39 Zasilanie widze tylko na c4 w kostce ecu ( bezp F4 10A) Masa g4, h4, h1, m4 Dodano po 3 Po przekaźniku zasilanie na f2, na tym koniec
Z tego, co wiem w palio z kompem (magneti marelli) nic nie zrobisz za bardzo domowym sposobem. Sprawdź wszystkie masy (to powinno być to) a jeśli grzebałeś przy bezpiecznikach to sprawdź zamknięcie (taki zatrzask) pod bezpiecznikami od złączek.
P.W
. Akumulator w samochodzie pełni także rolę bezpiecznika i odbiera ampery z alternatora które poszły w instalację Wstydził byś się takie coś pisać.
Witam Jak się tak wszystko przeczyta to każdy ma trochę racji i w sumie, aby się w 100% uchronić przed zniszczeniem czegokolwiek w aucie to najlepiej jest unikać spawania, parkowania pod liniami wysokiego napięcia lub w pobliżu rozdzielni czy falowników/inwerterów. Systemy elektroniczne w pojazdach i nie tylko zwykle projektowane są w ten sposób aby...
Mozliwe ze sie stalo tak jak kolega wyzej twierdzi ze sa spacjalisci w naszym kraju ze przy spawaniu nie sciagaja klem bp tweirdza ze po co skoro tyle razy to robili i n ic sie nie stalo. Ale zawsze jest ten pierwszy raz i oby to nir dotyczylo ciebie. Przypadkiem nie masz tam jakiegos alarmu ktory by odcinal rozrusznik lub jakies urzadzenie odpowiadajace...
w AL 700 nic się nie kasuje po odpięciu aku.
Witam Posiadam Fiata Bravo z 2007 roku, silnik 1.4, Ben+LPG. Problem trwa już od jakiegoś czasu. Samochód ma ogromny problem zapalić na zimnym silniku. Wygląda to tak jakby paliwo nie dochodziło ponieważ jak już się przemęczy to chodzi i później odpala. Wymienione zostały świece oraz pompa paliwa co oczywiście nie przyniosło żadnego rezultatu. 2 mechaników...
Tylko odłącz klemę. Po naprawie czasami trzeba komputerem kasować błąd.
(...)rozłączyć, najpierw plusowa klema potem minusowa(...) W zasadzie nie ma znaczenia, jednak zaleca się najpierw odłączyć minus. Gdybyś na początek odkręcał plus, to w przypadku zrobienia zwarcia kluczem pomiędzy plusem, a karoserią auta "przyspawasz klucz".
Na 99% uszkodziłeś alterator. Odłącz na próbę alternator i uruchom silnik. Kontrolka może się świecić, ale bezpiecznik powinien zostać cały. Swoją drogą, nauczka na przyszłość. Zawsze odłącz klemę minusową od akumulatora i zaizoluj ją. Unikniesz komplikacji.
Odłączyć klemę,potem jeszcze raz kod.
Kody się samoczynnie zmieniają dla większego bezpieczeństwa. Ponieważ nie było baterii w pilocie nie nastąpiła synchronizacja. Żeby to naprawić trzeba odłączyć klemę akumulatora co najmniej na minutę. Przynajmniej tak to działało w moim aucie. Po tym zabiegu skasują się zaprogramowane stacje w radiu. Dodano po 35 Była bateria (prawie rozładowana lub...
Witam. Szukałem na forum ale nie znalazłem odpowiedzi na pytanie. Mianowicie mam Espace 4 2.2 dCi i mam problem z licznikiem. Mianowicie wszystko działa, ale bardzo często się zdarza, że podczas jazdy licznik nagle się zawiesi i wszystko zgaśnie. Najgorsze jak ktoś pasów nie zapnie i zawiesi się też brzęczyk. Wtedy jedyne co z licznika działa to brzęczyk...
Można odłączyć klemy lub kupić podtrzymujący prostownik w Lidlu za 60 zł.
malutki kluczyk Służy do blokowania syrenki alarmowej na czas odłączenia klemy i np. wymiany akumulatora.
odłączeniem klemy minusowej z akumulatora z czy z alternatora światła idą. Tak się niszczy alternatory a nie je sprawdza.
Ja mam tak oznaczone ale jak to bywa nie wiadomo co autor miał na myśli. Często literka oznacza którąś wtyczkę. Skoro wiesz już gdzie jest sterownik to możesz sprawdzić czy cienki środkowy kabelek idzie od silnika do tego sterownika. Odłącz klemę żebyś nie zrobił zwarcia multimetrem i sprawdź.
Spróbuj odłączyć klemę minusową na ok. 1min. no i oczywiście podłącz ją znów. Powinno pomóc. Sprawdź ewentualnie zasilanie alarmu.
Niestety w Grande Punto z alarmem też mam podobny pobór prądu. Prosiłem kilka osób o pomiar w ich GP i wyszło, że pobór koło 90-100mA jest normą dla auta z seryjnym wyposażeniem :( Instrukcja obsługi wspomina, że jeśli auto miałoby stać miesiąc lub dłużej to należy odłączyć akumulator (w GP nawet klema minusowa ma mechanizm umożliwiający jej "bez-narzędziowe"...
Wymień filtr paliwa ,sprawdź poprawność połączeń elektrycznych , odłącz klemy na min 8h. Powiedz czy wszystko OK. EDC - błąd filtra paliwa.
kolego po pierwsze nie wolno od tak sobie odłączac akumulatora bo coś w końcu upalisz, poza tym sprobuj po podłączeniu aku poczekacok 3 minut aż się immo uzbroi i powinien zagadac bez problemu. Z tego co mi wiadomo wszystkie auta citroena/peugeota po odłączeniu aku ładują się danymi od 3 min. pozdrawiam
Przy całkowitym odłączeniu kostki sondy lambda od napięcia dalej to samo.Odlaczenie klemy akumulatora też nie zmienia sprawy.Hmm.... Może przyjdą takie czasy że odłączenie klemy będzie lekarstwem na wszystko. Czego się spodziewałeś że grzałka samoczynnie się naprawi ? Po pierwsze robi się to co widać, więc WYMIENIA się sondę, a potem szuka się dalej.
próbowałem zmierzyć prąd przez chwilowe odłączenie klemy No to żebyś się czasami nie zdziwił, jak po takich zabiegach nie uruchomisz wcale silnika (dlaczego - info. w sieci)!
Panowie, nie dawajcie człowiekowi głupich rad, przecież to silniczek krokowy (siedmiomilowy). A nie dziala bo widać po lewej stronie uszkodzoną "sądę" lambda. Tylko odłączenie klem na godzinę może pomóc.
Najlepiej odłącz klemę od plusa i podłącz prostownik bo trzeba go teraz naładować. Dodano po 1 Jeśli przy takim poborze akumulator pada do rana to jest cieniutki .
jak odłączyłem klemę to auto przestało palić Cud :D
Problemem jest zmieniona mapa wtrysku benzyny przez sterownik ECU. Aby się upewnić należy zakręcić butlę LPG, zresetować ECU silnik (odłączyć klemę na 12h) i pojeździć na SAMEJ benzynie. Jeśli problem ustanie to należy walczyć z LPG.
Klemę odłącz na godzinę.
Spróbuj odłączyć klemę na chwilę. Czasem pomaga.
Sprawdzasz po ok 30 min jak moduł komfortu uspiony? Czyli podłączyć miernik na 30min. i po tym czasie sprawdzić natężenie? Jeśli tak to w ten sposób nie sprawdzałem, ale auto było zaryglowane napewno przez 30 min jeśli to wystarczy- tylko klema przez ten czas ściągnięta. Pomiarów dokonuj na zamkniętym i zaryglowanym aucie. Dla pewności odłącz jeszcze...
Dzień dobry! Od paru dni borykam się z różnymi dziwnymi figlami, które płata mi elektronika w moim samochodzie. Zacznijmy jednak od początku - w zeszły wtorek byłem na spawaniu wydechu i mechanik zamiast odłączyć akumulator, od razu podniósł samochód na podnośniku, podłączył jakiś jeden kabel do wydechu (wyglądało to jak klema od aku) i zajął się spawaniem....
Witam ponownie, po 5 tygodniach elektromechanik się poddał, i oddaje auto nie zrobione. Zakupiłem EurosCan Elm 237 a ponieważ mam drugie takie samo auto z tym samym silnikiem to się podłączyłem i działa jest łączność z autem, jak odbiorę tamto, jutro albo w sobotę to odczytam kod błędu i napisze może mi ktoś coś poradzi. A jeszcze jedno pytanie czy...
Pompa paliwa ... i blokada odjazdu ... podobno częsta przypadłość cytrynek
Witam. Mam Fiata Ducato 2.2 z 2008 roku. Mam następujący problem, mianowicie podczas spawania zabudowy auto lawety prawdopodobnie klema plusowa zsunęła się na akumulator i nastąpiło zwarcie lub przepięcie w instalacji. Problem polega na tym że po podłączeniu zasilania przy wyjętym kluczyku ze stacyjki włącza się podświetlenie licznika jak podczas włączonego...
Bardzo możliwe. Kupując go miał już alarm, nie jestem w stanie powiedzieć czy jest fabryczny. Też mi się wydaje że może to mieć związek z alarmem. Początkowo nawet nie kręcił, dopiero jak wcisnąłem przycisk na pilocie od alarmu to zaczął
Toyota w fabrycznych radiach nigdy nie stosowała kodowania. Jeśliby nawet w tym przypadku zastosowała jakąś formę zabezpieczenia, to byłoby to przypisanie radia do konkretnego egzemplarza samochodu. Choć i z tym się nie spotkałem. Uważam, że należy bez obaw odłączyć klemę akumulatora na co najmniej pół godziny. Po założeniu klemy radzę odczekać kilka...
Tu masz link zaczerpnięty z innego forum . http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=1... Dodano po 1 I pamiętaj o odłączeniu klemy minusowej jak będziesz wymieniał .
Masz pewnie złe mapy LPG lub uszkodzony ktorys element instalki i po przełączeniu na gaz ECU zbiera sobie zle mapy benzynowe i wariuje. Odłącz klemę na kilkanascie minut czyli reset ECU. Podłącz i przejedź sie na benzynie czy wróci do normy. Jesli tak to masz odp.
szukałem w necie ale znalazłem reset poprzez wyjęcie bezpiecznika bądź odłączenie klemy
Witam podaj kod silnika ale wydaje mi się ze termostat jest mechaniczny.Co do rozruchu spróbuj na 2 minuty odłączyć klemę od akumulatora, jeśli będzie normalnie silnik się uruchamiał to wina leży po stronie gazu w zasadzie w jego złej regulacji.
Popryskaj tam np plakiem w trakcie pracy silnika to będziesz wiedział czy faktycznie jest nieszczelna. Zła praca silnika została wyeliminowana odłączeniem klem od akumulatora http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic15... Przykładowy temat. Było ich znacznie więcej.
To dzisiaj tego nie sprawdze bo nie mam zadnego testera :/ . A może zresetowac kompa przez odłączenie klem przeczekanie 5 minut i pozniej zewrzec dotykając razem oczywiscie na odlaczonych czy nie ? Bo moze są jakies błędy i nie chce odpalic dlatego . I dodam ze normalnie kręci jak cos . To nic nie da. Nie łódź się.
Juz znalazlem taka mala ladowarke elektroniczna - moge ustawic sobie na 14.5V i zapodac caly czas 1.5A i to by odpowiadalo wtedy, bo ten prostownik co teraz mam najpierw zaczyna od 4A z reguly i powoli spada do 1A. W pytaniu glownie chodzilo mi o alternator bo dopiero teraz zaczalem sie zastanawiac czy dluzsze podlaczenie drugiego ukladu prostowniczego...
Kabli w samochodzie nie odpinaj. 50 Ah akumulator powinien byc ładowany 5 A ( lub mniej ). Z kolegą się do końca nie zgodzę. Jeśli prostownik ładuje prądem do 15V to ok, lecz wątpie. Jeśli prostownik daje ponad 15V lepiej odłączyć klemę gdyż łatwo można zniszczyć elektronikę zawartą w nowych samochodach.
Sprawdzałeś masy??
ALPHA - 5 bvx
reset klema odłączyć klema pirotechniczny klema inteligentna
canon pobiera kartek accord bezpieczniki kabel cabletech
kalibracja hydrostatu oscyloskop dso150
Naprawa lodówki po przepięciu - diagnostyka i wymiana komponentów KRUPS EA 8000 – migająca kontrolka CLEAN po czyszczeniu, brak resetu po cyklu