Jak to jest biały dym to sprawdź czy płynu chłodniczego nie ubywa, czy oleju może natomiast nie przybywa, czy masła pod korkiem wlewu oleju nie ma. Mamy teraz taką porę roku, że dość często jest biały dym (para wynikająca z różnicy temperatur i to dość sporej różnicy), ale nie należy olewać tego. Przyjrzyj się czy aby to na pewno biały czy nie czasem...
Witam Posiadam maszynę leśna forwarder timberjack 810b Jest tam silnik Perkins 1004 4t AB Silnik po remoncie tuleje pierścienie tłoki głowica wał pierwszy szlif Problem występuje z ciśnieniem oleju w silniku a mianowicie wygląda to tak po wkręceniu manometru obojętnie czy silnik nagrzany czy zimny bieg jałowy 1 bar po dodaniu gazu kompletnie nie reaguje...
Też lecę na HVS 5 ale podciśnienie. Właśnie zastanawiałem się czy używasz ori drążka i podgrzewacza czy na adapterze made in china. Ja robiłem próby w swoim HVS na ori drążku i ori pompie i nie bardzo chciało to działać. Czy mierzyłeś może jakie jest ciśnienie oleju na wyjściu z pompy? Rozumiem że podgrzewacz przepływowy masz tuż za pompa? Adapter...
Witam, mam problem z chińskim silnikiem od skutera GY6 80 cm³. Problem polega na tym, że gdy silnik jest gorący i stoi zgaszony jakieś 10–15 min, to ma problem odpalić, trzeba nim trochę pokręcić, pomimo że jest nagrzany i powinien odpalić na dotyk. Dziś zmierzyłem w nim kompresję i wynosiła ona 6 bar, po wlaniu ok. 8 ml oleju na denko tłoka wzrosła...
Witam, Może ktoś z was mnie naprowadzi na rozwiązanie... Gdy silnik jest już nagrzany (temp. oleju ok100 stopni) i obciążony jazdą na autostradzie tak jakby odłącza klimatyzację. Po zjechaniu do miasta i spokojniejszej jeździe zimne powietrze zaczyna z powrotem dmuchać (ale szału i tak nie ma) Czynnik nabity zgodnie z nalepką. Błędów na VCDS brak w...
Strona miarki gdzie kreski sa nizej sluzy do odczytu poziomu oleju na zimnym silniku, druga strona do odczytu poziomu oleju na nagrzanym silniku.
Wymieniam pierścienie i zobaczymy Po co wymieniać pierścienie?. Toż przez pierścienie tyle oleju nie weźmie co przez uszczelniacze na zaworach, to raz. Aby sprawdzić, to wystarczy odkręcić korek wlewu oleju do silnika i jeśli podczas pracy silnika daje białym dymem wraz z powietrzem, to oznacza nieszczelność góry głowicy, czyli wspomniane uszczelniacze...
manta silnik nagrzany 90stopni odłączyłem czujnik podłączyłem masę kontrolka świeci non stop ciśnienie oleju i mruga tylko stop. Zgasiłem silnik włączyłem ponownie w kostce wciąż podpięta masa po jakiś 2 min zapaliła się kontrolka od ciśnienia oleju nie mrugała i stop.
Wymieniłem pompę olejową na hylmet. Mam wskaźnik oleju oryginalny i teraz pokazuje na 600 obrotach 0.4 a na wyższych 0.5 i trochę więcej. Czy silnik nagrzany czy zimny pokazuje tak samo. A w opisie pompy napisali ze ciśnienie nominalne pompy to 0.43. Czy mój wskaźnik przekłamuje?
No właśnie olej jest Oki,ani nie zmienił koloru ani nie zauważyłem jego ubytku lub nadmiaru , ani mazi nie ma na korku od oleju ani na bagnecie ani w zbiorniczku , ale ciśnienie jest wysokie tak mi się wydaję bo syczy , gdzieś pisali też że może być walniety korek od zbiorniczka,gdzieś również wyczytałem że z tyłu jest chłodnica EGR i z tamtąd lubią...
Witam , mam pytanie dotyczące kontrolki ciśnienia oleju . Kilka dni temu przegrzałem silnik z powodu wycieku płynu chłodzącego przy kolektorze . Zostało to naprawione , lecz teraz przy włączeniu zapłonu ,nie zapala się kontrolka ciśnienia oleju , dopiero gdy silnik jest nagrzany , kontrolka świeci przy włączeniu zapłonu , czyli tak jak powinna . Moje...
Nagrzany olej, film robi się cieńszy, popychacze nie trzymają ciśnienia. Pytanie, czy gdyby takiego rozgrzanego nie ruszać, to po wystygnięciu też zastuka. Popychacze raczej nie są bardzo zużyte (może dopiero zaczynają padać) bo klekotałyby wtedy przy niemal każdym rozruchu (a potem to i postukiwanie cały czas), na lekko zużyte pomaga dobry olej (jak...
Hej moja rada to taka : jak bedziesz zalewał olej po tym zabiegu to już uzywaj z tej samej półki lub nizej nie lej lepszego bo wyplucze osady w silniku a czym to grozi to pisać chyba nie musze - doświadczylem tego na wlasnej skórze kilka latek temu
Witam mam taki mały problemik zapala mi sie kontrolka smarowania silnika silnik jest raczej nagrzany ciężko to powiedzieć bo raz sie pali na nagrzanym innym razem sie pali na zimnym dolałem trochę oleju do silnika i kontrolka zgasła lecz po 3 minutach pracy silnika zapaliła sie i paliła tak na pół gwizdka czy może być to czujnik ciśnienia oleju i z...
Witam od 3tygodni jestem posiadaczem VW passat B5 1.9tdi 74kw 2001 problem z bardzo szybko znikającym płynem chłodniczym ...zaczęło się od tego że auto nie miało mocy i poduszka silnika była uszkodzona po naprawie parę dni było ok jednak w dłużej trasie na autostradzie zapaliła się kontrolka od oleju i auto nagle zgasło akumulator się rozładował brak...
Witam Wszystkich. Posiadam Skode Fabie 1.4 MPI, 68 KM i od pewnego czasu a właściwie od maja mam z nią problem. Po odpaleniu na zimnym silniku, obroty są trochę ponad 1000 obr/min i na komputerze mam 3 litry/h, z czasem wskazówka wraca do normy jak auto się nagrzeje i wtedy pokazuje 0,7 - 0.8 litra/h (800 obr/min), aha na zimnym silnik chodzi jakby...
100ml firmowego oleju na 2,5 litra benzyny i nie ma prawa się zatrzeć. Po drugie nagrzany do granic możliwości silnik gdy zostaje wyłączony to jest niefajnaie dla niego .
Najważniejsze informacje: Ford Fiesta 1.4 tdci 2002r. przebieg 140 000 Witam, Niedawno zmieniałem olej(Ford Frormula 5w/30) oraz filtr oleju po 25tys.km. Po przejechaniu 400 km na rozgrzanym silniku , na biegu jałowym zaczęła zapalać się kontrolka ciśnienia oleju, na wyższych obrotach od razu gaśnie(chociaż jak jest mocno nagrzany silnik to trochę później)....
Witam. Mam problem z m50b20 bez vanosa, osprzęt bosch. Mianowicie jak silnik się w pełni nagrzeje to trzyma obroty w granicach 900-1000 oraz wydaje mi się że dużo pali. W mieście pali około 20 litrów. Poza tym żadnych innych problemów nie zauważyłem. Najciekawsze jest to, że jak zgaszę nagrzany silnik i odpalę po kilku minutach to obroty są prawidłowe...
Witam Mam silnik 1HC102 po remoncie na starym tłoku z PRL. Otóż gdy uruchomie silnik wszystko działa itp. Ale jak silnik jest nagrzany wydaje mi się za bardzo to nawet filtrem szczeliowym nie moge zakręcić. Za zimny zakręca lekko a jak jest rozgrzany to trzeba się silować z zaworem. Silnika po zgaszeniu nie da sie odpalić trzeba w 2 osoby. Samemu nie...
Witam, Panowie pacjent to seat leon II 1,9 tdi (105km) kod silnika BKC przebieg 300tyś km. Stale podnosi się stan oleju. Ostatnio zmieniałem olej jakież było moje zdziwienie bo w silniku były trzy stany oleju ponad normę i mechanik ściągnął praktycznie 7 litrów oleju rozrzedzonego on! No nic dokonaliśmy wymiany oleju wraz z filtrem stan książkowy na...
Witam serdecznie Sprawdziłem z tymi żarówkami tak jak pisałeś jest tak ; Silnik stoi - pierwsza swieci a druga nie, silnik zimny odpalony - pierwsza nie świeci a druga świeci, silnik nagrzany odpalony - pierwsza nie świeci i druga też nie świeci. Wygląda na to że jest z silnikiem wszystko OK! Co do diody w liczniku ona zachowuje się poprawnie tylko...
Witam Istotnie ma kolega bastek869 racje z moim autkiem postepuje identycznie ,silnik 2,5 tdi wręcz uwielbia ciepło zwłaszcza w takie mrożne dni ,znaczy ,że ten typ tak ma i musi dymić ,jeżdze nim dalej i nic złego się nie dzieje równiutko pracuje na zimno i na gorąco po nagrzaniu ,a jak jest nagrzany nic juz nie kopci ma normalną moc ,turbina tylko...
Znowu problem ludziska... Dziś sobie wymieniłem olej. Po wymianie zonk: nie gaśnie kontrolka ciśnienia oleju, na dodatkowych zegarach pokazuje ciśnienie 0. Filtr przed wymianą był Mahle/Knecht OC 47, wymieniłem na Mahle OC 47. Olej identyczny jak był, półsyntetyk Elf 10w40. Pomyślałem, że to może coś z zaworem w filtrze, ale po wymianie na stary filtr...
Witam, mam pytanie odnośnie podłączenia silnika czy taki sposób jak na zdjęciach jest dobry, silnik jest trójfazowy dwubiegowy nie ma na nim żadnych tabliczek, silnik w takim podłączeniu pracuje ale trochę się grzeje i nie wiem czy jest dobrze podłączony, jestem zielony dlatego proszę o pomoc. Na pierwszym zdjęciu pokazuje włącznik, 1 to załączenie...
Dzień dobry. Oto posiadam nawilżacz mechaniczny z silnikiem elektryczny, który napędza wirnik rozbryzgujący wodę. Ten silnik zaczął jakby inaczej warczeć podczas pracy, czasem po wyłączeniu nie rusza z miejsca ponownie, aż zakręcę ręcznie wirnikiem, dopiero zaczyna się kręcić. Ale mgiełka już się z niego nie wydobywa. Myślę, że ma on problem z łożyskowaniem,...
Witam, liczę na to że znajdę tutaj odpowiedź. Przeczytałem sporo tematów na różnych forach ale nie znalazłem ostatecznej odpowiedzi. Zwykle odpowiedzi są strzałami a taniej wymienić silnik niż się nimi sugerować. Posiadam mastera zwykły goły diesel na mechanicznym wtrysku boscha. Gdy silnik jest odpalany na zimno intensywnie dymi na biało, rozruch jest...
wiec Panowie dzieje sie tak gdy silnik jest zimny to takie dymienie jest bardzo mocne natomiast gdy jest nagrzany jest duzo mniejsze.... juz w piatek sie dowiemy co mu tak naprawde dolega. aaa silnik 2.3 bez turbiny. kilka dni juz jestem po wymianie olejow i wszystkich filtrow dzisiaj zauwazylem ze go ubolo oczywiscie dolalem do odpowiedniego poziomu....
Witam, od jakiegoś czasu mam hulajnoga elektryczną , moc 500w, napięcie 24v. Przed wczoraj podłączyłem do niej równolegle kolejne 2 akumulatory ( w sumie mam 4 ) . Po dłuższej jeździe przejechałem się kilka razy po krótkim odcinku żwirowym I zaczęło stukać/ trzeszczyć/ nie wiem jak to nazwać. W każdym razie poodczas dodania gazu jest duży hałas. W dodatku...
Witam kolegów Zrobiłem aktualizację do 1,8 i mam problem , a mianowicie zmieniłem olej i chciałem zmienić datę wymiany i kilometry do następnej zmiany. Po połączeniu z sterownikiem i wpisaniu nowych danych mam info -WYKONANIE NIEUDANE natomiast jak chcę zwiększyć ilość przebytych km np o jeden to nie ma żadnego problemu . Nie chce wracać do wersji 1,6...
Jak w temacie Samochód to clio II 1.5 dci 48KW , 2005 rok Ostatnio zaświeciła mi się kontrolka silnika i wywalił mi błąd p2413 czyli niedziałający egr. Samochód dobrze odpala nie ma problemu z mocą ani żadnych innych objawów, spalanie w normie około 5,5 litra,jedyne co to czuć szarpanie na luzie jak auto stoi. Wyjąłem , trochę sadzy i oleju , wyczyściłem...
Poszukałem jeszcze w sieci o samym czujniku i na 99% ma charakterystykę liniową. Ponieważ nie mam stałego dostępu do manometru (i nie łatwo go założyć bo dojście do czujnika w silniku jest utrudnione), wstawiłem opornik regulowany w obwód zamiast czunika i patrzyłem co pokaże zegar przy danej oporności. Wartości pokrywały się z tymi jakie otrzymuję...
Witam Mam samochód: Marka: Citroen Model: Berlingo Rok produkcji: 1999r Silnik: 1,4 benzyna bez gazu (oznaczenie TU3JP ) Mam następujący problem: Gdy odpalam zimny silnik auto jezdzi i nie ma problemu Gdy przejade 10km powiedzmy i silnik sie rozgrzeje to wtedy: -auto przerywa -nie chce jechac -nierówno chodzi -nie wchodzi na obroty -nie da sie totalnie...
Witam, Pisałem wczesniej na temat wycieraczki tylniej ale nie uzyskalem stosownej pomocy wiec chociaz moze w jednej kwestii pomozecie otoz ten samochod od czasu bycia w warsztacie w Poznaniu na Os. Wichrowe Wzgórze 10a nie odpala nalezycie otoz obiawy sa takie: Silnik zimny (wcisniete do oporu sprzeglo, skrzynia biegow w pozycji luz): 1. odpalanie bez...
Nie znam się wogóle na instalacji II generacji stąd moje pytania, sam użytkuję I generację którą sobie sam ustawiam jak chcę śrubami. W sposób daleki od zaleceń eksploatacyjnych zapewne. Robocop: w instalacji I generacji mam ustawione obroty jałowe na 700 obr/min na zimnym silniku - mam wyregulowane zawory więc auto się nie trzęsie. Więc - da się!...
Witam i pozdrawiam. Temat wielokrotnie poruszany na forum /wczoraj go przerobiłem i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem więc proszę moderatorów o nie usuwanie/. Samochód Audi B4 1Z 1,9TDI rok prod. 1995. Przebieg licznikowy 330.000, sugerowany przez właściciela ok. 450.000. Po sprawdzeniu układu chłodzenia na zawartość CO2 płyn zmienił kolor. Powód...
Witam wszystkich, mam prośbę o pomoc bo już tracę wiarę w fachowość warsztatu z którego usług korzystam, postaram się dokładnie opisać co się działo może to podpowie: w zeszłym roku w trakcie jazdy zaczął dochodzić metaliczny odgłos(stuki) z komory silnika, przejechałem z takim stanem około 50km nie było utraty mocy nic tylko dźwięk równo narastał z...
Witam dzisiaj podczas jazdy SEAT IBIZA II 1.4mpi zaświeciła się kontrolka ciśnienia oleju. Wyłączyłem silnik jak zjechałem na bok po czym jak ostygł sprawdziłem olej czy jest i był elegancko. Następnie włączyłem silnik i nagrzał się do 90 stopni nastepnie kiedy dalej jechał po 2km włączyło się znowu i pikało 3 razy i migało. Kiedy ustąpiło pikanie zaczęło...
Na jakim oleju obecnie eksploatujesz ten silnik.
witam Korek spustowy oleju jest na misce olejowej dokłanide pod miska olejową, przed wymianą oleju nagrzej silnik żeby olej był zadki odkręć korek spustowy i zostaw chwile zeby sciekł sobie stary olej, oczywiście filtr oleju tez musisz wymienić, stary filtr poprostu odkręć nie wiem jak tam jest z dostepem do filtra ale napewno jakos odkręcisz najlepiej...
Tak jak XYRO pisze niektórzy myślą że podkładanie zaworu upustowego pomaga na brak ciśnienia ale po zagrzaniu oleju dalej lipa, wywal podkładkę i powinno wrócić do normy o ile badałeś ciśnienie na nagrzanym silniku.
Mierz w warunkach takich, w jakich pracuje silnik, czyli temperatura 80-90 stopni, obroty odpowiednie dla mocy maksymalnej. W instrukcji ciągnika C360 jest podany zakres ciśnień i być może warunki pomiaru. Jeśli dobrze pamiętam jest tam podane od ok. 1 atm na biegu jałowym do 5 czy 6 atm przy obrotach maksymalnej mocy i nagrzanym silniku (oba pomiary).
Nie za bardzo opada.
Mam te same objawy, kontrolka oleju zapala się po nagrzaniu silnika, czy udało się rozwiązać ten problem ?
Żeby nie zrobić krzywdy dla silnika musisz w takiej sytuacji podnieść w górę wolne obroty ale i tak bez warsztatu się nie obejdzie, może pompa, może panewki, możemy zgadywać a w warsztacie kilka pomiarów wyjaśni wszystko. Ewidentnie spada ci ciśnienie oleju w układzie smarowania jak nagrzeje się silnik.
4,1 bara (silnik nagrzany).
a tak w ogole to jakie jest cisnienie oleju na nagrzanym silniku ? /olej tez ma byc nagrzany /
Zacznij od fizycznego sprawdzenia ciśnienia manometrem.
Lepszy olej nic nie da.Nie chodzi o ciśnienie na tłokach ,bo to inna bajka,ale ciśnienie w układzie smarowania.Wykręcasz czujnik ciśnienia oleju i wkręcasz manometr.Patrzysz czy po nagrzaniu silnika ciśnienie mocno spada. Jeśli nie to czujnik a jeśli spada to silnik do remontu.
Witam, mam ibize z 2001r. 1,4 8v. Przy nagrzanym silniku miga kontrolka oleju, na zimnym silniku ciśnienie oleju ok 3 bar po nagrzaniu 0,4 bar :/ Czy w tym silniku to normalne ? wdłóg danych powinien miec przy 2000obr 2 bary ale nie piszą czy ciepły czy zimny silnik. Jak zimny to ok, jak ciepły przy tych obr. ma niecałe 1bar. Co sugerujecie ? pompa...
Mam problem tego typu, iż po uruchomieniu ciągnika wskaźnik ciśnienia oleju znajduje się na czerwonym polu między 5 a 6 przy normalnej pracy silnika bez względu na obroty. A to ciśnienie mierzysz na ciepłym czy na zimnym silniku? Bo jak na zimnym to tak powinno być, że ciśnienie sięga 6 atmosfer, natomiast po nagrzaniu się silnika i oleju do temperatury...
Auto podłączone pod manometr w miejsce czujnika ciśnienia oleju i ciśnienie na rozgrzanym silniku przy 2000 tys. obr wynosi pow. 2 bary To jeszcze o niczym nie świadczy. Jakie jest na nagrzanym na wolnych? Ciśnienie musi być ok, ponieważ z zapalajacą się kontrolką zrobiłem jakieś 900 km. Gdyby było inaczej to pewnie bym zatarł To tylko twoja teoria....
Witam mam problem po nagrzaniu silnika pali mi się kontrolka oleju(ta sama jak przy braku oleju) zostały wymienione panewki silnik nie traci mocy nie kopci obroty na miejscu .temperatura silnika w normie proszę o pomoc jaka może byc przyczyna tego komunikatu.
nagrzany silnik gaśnie silnik gaśnie nagrzany nagrzany silnik gaśnie skoda
bezpiecznik deska skoda delphi skaner powiadomienie skrzynki
naprawa udaru makita pilot cosmo
Blaupunkt SD27 – radio działa, brak dźwięku w głośnikach, możliwe przyczyny i testy Stihl iMOW nie widzi ładowarki – brak ładowania, diagnostyka, modele 5/6/7, LED, pętla