Jak miałeś grube dźwigienki to jest oczywiste, że musisz założyć też grube.
To zależy tylko od Ciebie czy chcesz z tym jeździć czy wolisz naprawić. Z czasem i tak będziesz musiał wymienić niesprawne popychacze więc lepiej to zrobić teraz .
Ludzie nauczcie się czytać posty. Przecież autor tematu napisał, że smarowanie wałka rozrządu jest. To jakiego grzyba uczepiliście się, że jest kanał olejowy zatkany? Po prostu za pewne popychacze dokonały żywota i tyle. Pozdrawiam.
Czy juz sie wyjanilo, skad te stuki?
Mi to bardziej przypomina walenie korby na wale (panewka) a nie popychaczy.
Żadne zawory a popychacze hydrauliczne zmieniając olej wyeliminuje to na jakis czas to cykanie na mniej słyszalne później gdy olej będzie miał już przepracowane pare tys. kilometrów, to to powróci, by całkiem to wyeliminować trzeba wyjąc każdy popychacz i sprawdzić czy sie nie zatarły, z reguły jest tak że są zatarte i tylko wymiana ich daje rezultat,...
Czy to moga byc popychacze?
A dlaczego wymieniono popychacze hydrauliczne?
a czy trzeba sciagac glowice zyby wymienic popychacze?
Tylko te silniki nie mają kół zmiennych faz :-(
Kolega Dett napisał jedną ważną rzecz: Do gazu z Opla tylko z hydraulicznymi popychaczami!
niewyciśnięte przed założeniem popychacze
Ściągałeś pokrywę zaworów? Popychacze całe?
Albo pomyliłeś miejsca popychaczy i na początku niektóre zawory były podparte i dlatego kręcił jałowo, a inne popychacze są zapieczone i się nie podniosły, a wraz ze wzrostem temp. luz maleje i jest ciszej.
Rany, może wkleić nową gumkę ( np z zestawu naprawczego pilotów PTV), może wlutować mikroprztyk i skrócić ten popychacz.
Witam Pewnego dnia na wolnych obrotach pękła mi dźwigienka popychaczy zaworów w głowicy, Mam pytanko jak myślicie jaka mogła być przyczyna tej usterki. Wymieniłem dźwigienkie i popychacz jeden. Drugie pytanko czy powinienem od razu wymienic wszystkie popychacze i dźwigienki.
wymieniłem popychacze wszystkie i nic to nie dało Na nowe? zatkany kanał dopływu oleju do popychacza??? Może być.
sprawdz luzy zaworowe.czasem jest tak,że zawory nie są podparte ale luz jest rzędu 5setek i wtedy pojawia się wypadanie zapłonow ,bo podczas pracy wydechowe sie rozgrzewają przez co wydłużają i podpierają popychacze.
Naprawdę trudno wyczuc... ja na Twoim miejscu wyjął bym wałek i spuścił olej z popychaczy... Pozdrawiam :)
Jesli mialby ktos podobny problem, to sa to popychacze zaworow (kieliszi)... W mojej astrze wysiadly przy 170 tyś km. Pozdrawiam i zamykam temat.
Witam mam takie pytanie miałem ostatnio taką sytuację że popychacz zaworu się przesunął z zaworu wydechowego i przed poprawieniem tego miał na cylindrze 0bar i mam pytanie ile może się zawór doklepac bo nadal nie chodzi silnik jak powinien
A to tam są te płytki? Czy lepiej po prostu cały popychacz wymienić który klekocze?
Tylko jeżeli popychacze są zapieczone w pozycji braku luzu na zimnym silniku, to na ciepłym napewno nie bedą stukać, a jedynie zawory nie bedą się domykały. Wykluczył by to pomiar kompresji na zimnym i ciepłym silniku. Poprostu widziałem kiedyś taki przypadek i dlatego napisałem o popychaczach :p
Chrobocze bo grają popychacze czy chrobocze może pompa oleju?
Wymienić popychacze.
Prawdopodobnie masz niskie ciśnienie na tym cylindrze. Możliwe, że to popychacz hydrauliczny daje popalić.
Ogólnie silnik pracuje bardzo dobrze tylko czasami jak silnik jest zimny to słychać jakieś stuki wydaje mi się że to popychacze tak stukają.
Jeśli astra h to silnik z16xep lub z16xer a tam nie ma popychaczy hydraulicznych tylko regulacja luzów zaworowych szklankami o różnej grubości.
Z tego co piszesz wynika że były by to popychacze.ale więcej dowiesz się jak odkręcisz dekiel i zobaczysz czy nie są uszkodzone dźwigienki zaworów.
Więc jak wyobrażasz sobie dalszą diagnostykę? Jest możliwość że nie domykają się zawory, ale to trzeba by sprawdzić w takim razie poprzez rozbiórkę i podmianę popychaczy na początek.
to nie egr.Systuacja od wczoraj stała się poważniejsza.Na postoju jest ok natomiast po przejechaniu jakiegoś odcinka strasznie stukają chyba hydrauliczne popychacze. Olej w normie:(
Może winę ponosi któryś z popychaczy hydraulicznych od tego cylindra.... .
Okej, zobacze to. Jeszcze jedna informacja, Astra ma + 100 k km przebiegu, byla serwisowana az nie przyjechala do nas. Zalalem ja olejem 10W-40 a wczesniej byl 0W-30 Czy moze to wplynac na popychacze, lub cos w tym stylu?
wymień olej i sprawdz ciśnienie oleju prawdopodobnie jest za duże i wiadomo olej ciepły ciśnienie spada i popychacz się domyka
Element który zaznaczyłem na czerwono wiem że nazywa się po angielsku rocker arm, niestety nie znam jego polskiej nazwy To dźwignia popychacza zaworu, zwana potocznie "konikiem". Nie wiem jaki przebieg ma tam magistrala olejowa ale albo coś ją zablokowało, albo te popychacze są na końcu i jest za małe ciśnienie oleju.
Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy popychacze nie są utopione a pewnie są na skutek kolizji .
Witam napięcie na zaworku odcinającym paliwo jest za każdym razem gdy przekręcę kluczyk w stacyjce. Zastanawiam się może sam zaworek szwankuje tylko nie wiem jak to sprawdzić a może jeszcze coś innego jest powodem?
Albo popychacz albo wytarta krzywka na wałku rozrzadu...
Najważniejsze to żeby silnik był na wtrysku pośrednim i najlepiej z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego,a jakie auto to już zależy od twojego gustu. No i dlatego wywaliłem Punto (szklanki) Aktualna lista w kolejności: 1. Corsa 1.4 (mało dostępnych), ewentualnie 1.2 85KM (duża moc przy takiej objętości oznacza zaawansowaną technologię - co z LPG...
Dławi się po postoju gdy odpalę na benzynie, gdy wskoczy na gaz jak ręka odjął. Przewodów nie ma, cewka i świece nowe, przekładamy był silnik (osprzęt został stary) w w poprzednim silniki było to samo, klepią mi jeszcze popychacze, ale jestem już umówiony z mechanikiem za tydzień
Popychacze zaworowe można sprawdzić na gorącym silniku wciskając popychacze gdy krzywka wału rozrządu jest w górze. Popychacz musi być twardy, nie miękki. Stukać mogą też wybite trzonki zaworów.
Przyrząd napewno się sprawdzi :) ale radze najpierw odkęcić tylko górną pokrywę i sparawdzić w jakim stanie jest sam wałek. A co do popychaczy to spróbował bym je wyczyścić i spowrotem założyć bo na 95% to wystarczy. Opcja jest tańsza no i wiemy, że mamy pożądne popychacze a nie byle jakie zamienniki. Pozdrawiam
Szczerze z kręcenia nic nie wynika, żadnych luzow na korbowodach ani na wale, zawsze sprawdzam swoją pracę kilku krotnie i jka miałem silnik na wierzchu posmarowalem wszystko olejem i kręcił em przyglądając się każdemu korbowodowi, wal do korbowym, oraz całemu rorzadowi Dodano po 3 Szczerze mówić to nie da mi to nic ponieważ zawsze sprawdzam swoją pracę...
Tak sobie gdybam... wystarczy, że pęknie lub zużyje się sprężyna powrotna zaworu. i wtedy może to dotyczyć tylko jenego cylindra, mógł się też uszkodzić hydrauliczny regulator luzu. Nie klekocze Ci ten silnik na wolnych obrotach a przy wkręceniu go na obroty nic nie dzwoni (metaliczny odgłos). Ecotec'i nie mają zbyt trwałego rozrządu... jakiś czas temu...
Witam kolegów, od jakiegoś czasu mam hałas w silniku, załączę filmik dla lepszej wizualizacji, chodzi o silnik Opel Astra H 1.6 - 2008 Z16xer silnik, po uruchomieniu samochodu słychać pukanie jak popychacze, wkrótce pukanie staje się silniejsze przy 1600-2000 obrotów i więcej, po zwolnieniu gazu samochód czasami działa dobrze, czasami ciągle puka, dwie...
no dobra, dzisiaj byłem na innym złomie i stała cała Astra, sprawdziłem hamulce twarde jak należy to wykręciłem cały całkowicie orginalny i widać nie ruszany od nowości zestaw pedał-popychacz-mocowanie-serwo-pompa za 60zł, wieczorem założę w swojej Astrze i zobaczymy co będzie jak nie to jutro jeszcze z tamtej wykręcę zaciski przednie z wężykami elastycznymi...
Przy niskich obrotach nietrzymający popychacz jest cały czas napełniany olejem i likwiduje luz pomiędzy płytką a wałkiem jak krzywka idzie do góry .Jak krzywka zaczyna go naciskać aby otworzyć zawór to olej z popychacza zaczyna uciekać co powoduje pużniejsze jego otwarcie i przez to brak stuku ale nie równa praca silnika .Przy większych obrotach napełnia...
Popychacze w tych silnikach nie są zbyt trwałe a czasem trudno jest je ocenić poprzez nacisk. Mogłeś wymienić od razu wszystkie 8, za robociznę zapłaciłbyś tyle samo. Albo resztę trzeba było rozebrać i wyczyścić, ew. wygotować w oleju. Ważny jest też rodzaj oleju, zarówno w Lanosach jak i Astrach F silniki nie lubią oleju mineralnego, popychacze zaczynają...
Popychacze zaworów wymienione, nowy olej 10w40 zalany. Nadal to samo... Co może być przyczyną?
Założony nowy wałek razem z popychaczami i dzwigienki koszt 500zł dzięki za pomoc pozdrawiam.
No więc o wałku do wymiany zdecydował mechanik który robił rozrząd jakieś 6 tygodni temu. Podobno nawet pokazał Jej " jakiś wałek z krzywkami" po naprawie. Po obejrzeniu komory silnika , stwierdziłem też żeby go po prostu wysunąć z głowicy, to obudowa filtra powietrza musiała by być zdemontowana a też nie widać śladów. Ociz -Samochód miał 10 tys km...
co za bzdury z nieotwierającym się zaworem. To nie silnik OHV gdzie popychacz mógłby się złamać. Wtryskiwacz wtryskuje i rozpyla ładnie ? Zamienić wtryskiwacze miejscami...
Jaka to jest astra 75 KM CZY 100 KM bo piszesz że przepływomierz ok a tam nie ma przepływki , ja bym stawiał na nagar na gniazdach popychaczy i nie domyka sie zawór ( na teście sprężania to ci nie wyjdzie )
Witam. Mam podobny problem, też klekocze pod pokrywą zaworową w tym samym miejscu. Wszystkie popychacze zaworów wyglądają na sprawne, czyli pewnie wałek jest już przeklepany.
Witam.Panowie potrzebuje info jakie powinno wynosić ciśnienie oleju dla tego silnika,pytam ponieważ prawdopodobnie mam albo za wysokie ciśnienie i popychacze hydrauliczne nie dają rady spuścić oleju,albo któryś jest uszkodzony.
lepiej nie odjeżdżaj za daleko od domu bo jak się panewka obróci to będzie koniec jazdy ściagni miskę i zobacz czy nie ma wyczuwalnych luzów na korbowodach bo możliwe ze to klepią popychacze bo jest za słabe ciśnienie oleju a nie z powodu luzów
Podaj mi symbol silnika. Czy to przypadkiem Z14XEP? To z14xe sorry że tego odrazu nie napisałem, zaraz dodam do 1 tematu. Głowica to znaczy konkretnie co? Popychacze ? Kompresja jak pisałem jest, dziś raz jeszcze to zmierzę.
Witam. Jestem w posiadaniu Astry 1.4 twinport z sekwencyjnym gazem 4 generacji z 2005 roku. Żaden z mechaników nie może dotrzeć do tego co jest powodem dziwnego stukania z silnika. Wymieniony został rozrząd wymienione szklanki (popychacze), olej 10w40. Jestem po prostu załamany. Na ciepłym jak i na zimnym silniku odgłos jak diesel. Bardzo proszę o pomoc.
Dokładnie jeżeli wymienia się olej na czas to czy on jest Mobil bądź inny każdy jest dobry ja już zrobiłem swoją astrą 360 tyś to wcale mnie nie dziwi że miałem zapieczone popychacze wiadomo coś się zawsze gdzieś osadzi czas robi swoje
ja raz wydmuchałem zawór w Cieniasie 900i na gazie (oczywiście, że jeździłem z gazem w podłodze) potem wyciągnąłem popychacze od tego cylindra i jeździłem całą zimę bo w śniegu nie chciało mi się silnika wymieniać a z popychaczami palił 12 gazu a bez nich 10 (gaz zwykły 1gen) drugi raz to w Astrze F 1.4 8V też jadąc z gazem w podłodze na autostradzie...
witam wygląda na zawory jak regulowane to ustaw luzy jak chydraulika ale chyba tak to słychać ktorys popychacz,sprawdz najpierw zapłon jak bedzie za wczesny też będzie podobnie
Głowica sprawdzona na 100% włacznie z wałkiem i popychaczami. Cisnienie mierzone . tłoki byly "przeswietlane". pierscienie nowe. Sprawdzane byly wszystkie panewki i inne czesci mogace stukac. Wiec przyczyna jest poza silnikiem. Pozostał kolektor i z tad to pytanie.
Popychacze są właśnie nowe. Zamieniałem z innych cylindrów i to samo. Myśle ze w wałkiem jest coś nie tak. Nic nie dolewałem do oleju
Wczoraj znzlazłem coś w necie: http://www.eclipse.net.pl/printview.php?... W mojej astrze te objawy są identyczne. Szczególnie to co słychać na filmie: http://pl.youtube.com/watch?v=2NUUenIg6K... Nie jestem tylko pewny czy to na 100% był popychacz hydrauliczzny, czy czasem nie ten przestawiony rozrząd....
Auto Opel Astra H 1.4 XEP. W aucie był zrobiony remont: - wymiana rozrządu - głowica po regeneracji - nowe popychacze zaworowe - nowe panewki - nowe pierścienie (cylindry honowanie trzymają wymiary) Pierwsze tyś przejechany bardzo delikatnie później 200 km normalnie, ale bez jakiś szaleństw i auto straciło kompresję. Po zdjęciu głowicy okazało się...
W Y17DT (Isuzu) są dwa wałki i nie ma VP-44, w X20DTL jest jeden wałek i jest VP-44. CO ZA BREDNIE SIĘ TUTAJ OPOWIADA!!!. Jak sie nie znasz to sie nie udzielaj. Obydwa silniki to jednowałkowe ośmiozaworowe jednostki. i wtrysk bezpośredni? tak ale do komory wstępnego spalania. Wcale Isuzu nie ma 2 wałków i 16 zaworów!!! to jest podstawowa 8 bez hadraulicznych...
Jeśli nie byłeś jeszcze u fachowca z autem to przyczyną złej pracy może być: niesprawna pompa wtryskowa (mało prawdopodobne bo pozostałe cylindry pracują) poluzuj przewód pierwszego wtryskiwacza- powinno wypływać paliwo, a silnik powinien przestać dymić na niebiesko bo do wydechu nie idzie niespalone paliwo- jeśli tak to niewykluczone że pompa jest...
Witam. To co zgrzyta przy samym odpalaniu to na 99% bendiks rozrusznika - do wymiany. Klekotanie jak w starym dizlu. To hydro-popychacze - jaki jest zalany olej? Właściwy - może już czas na podmianę. Znam przypadki że auto miało nalot po 50 tyś kam i bez zmiany oleju. Ale równie dobrze może być problem z samymi hydropopychaczami. Na początek olej i...
Dzięki za porady wszystkim, jutro zrzucam głowicę i zobaczę. Może popychacz się jakiś posypał bo montowałem firmy maxgear 8 nowych popychaczy, lub coś z zaworem bo wcześniej przed wymianą wałka i popychaczy klepało mi na 4 cylindrze i tam była wytarta krzywka na wałku dosyć mocno.
Witam z tego co mi wiadomo to wszystkie uszczelki wymienione na dolocie ,wylocie itp planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy zaworowych i popychaczy,nowy pasek rozrządu (sam pasek) i robocizna, o tych rzeczach mi powiedział.
Witam. Tak to klekotanie spod klawiatury zaworów to właśnie popychacze hydrauliczne ,wymienić proponuje i zmienić olej i filtr oleju, a co do furczenia sprawdzić cały układ wydechowy czy do wymiany czy do spawania.
absolutnie nie było żadnych objawów, wyprzedziłem dwie ciężarówki auto rozpędziło sie gdzieś do 140km było lekko z górki 5 bieg zapięty i bez gazu się toczył żeby wytracić prędkość i wtedy trach bach piłowanie z pod maski jakby ktoś zęba borował, wszystkie lampki jak choinka zaswieciły więc luz i zjazd na pobocze. Takie zaskoczenie. Podobno mogło być...
Popatrz czy wałek rozrządu ma prawidłowe smarowanie. Mógł się przytkać otwór w obudowie wałka(za dużo silikonu wokół otworka przy zakładaniu obudowy na głowicę) i popychacze są zbyt mocno pompowane. Zawór w pompie ma się prawie sam wysuwać po odkręceniu śruby i wyjęciu sprężyny. W moim(astra) zacinał się na mrozach i też było ciśnienie ponad 6 atm i...
Drążek łączący dźwignię zmiany biegów ze skrzynią biegów, jak zdemontować i zamontować nowy i czy to się nazywa drążek, popychacz, łącznik czy jeszcze inaczej? Mam rozgrzebany samochód i nie mogę zdemontować tej części.
W sprawie przerywania wymieniłbym jednak cewke. Przyczyną stuków na wolnych obrotach w tych silnikach są często popychacze hydrauliczne. Warto zdjąć dekiel zaworów i obejrzeć krzywki wałka rozrządu, dźwigienki zaworowe , wreszcie same popychacze warto ponaciskać czy któryś nie jest bardziej miękki od pozostałych. I olej wymienaj nie co 30 a co 15 tysięcy...
Witam to Znowu ja :) okazało się że to nie uszczelka ponieważ 1nie ma 'masełka' pod korkiem 2 nie ma plam oleju w płynie po 3nie grzeje się szybko i po 4nie kopci, więc pytam szanownych kolegów forumowiczów w czym może być problem ? znajomy miał podobne objawy i mówił że mogą być to popychacze. Dodam jeszcze że przy dodaniu gazu coś klekocze z pod pokrywy...
Tu są popychacze hydrauliczne. Sterownik podmieniony nic nie wniosło to w sprawie usterki. Cały czas wypada zapłon na 4 cyl a czasami na 1 cyl. Ciśnienie oleju na ciepłym silniku na wolnych obrotach 2 bary, ciśnienie sprężania na ciepłym silniku 16,5 wszędzie, Wykręcenie sondy nie zmniejsza ciśnienia sprężania. Ale jak dla mnie to za duże ciśnienie...
Miałem podobny problem z wypadaniem zapłonu tyle, że w siilniku Z16SE (8 - zaworowy). Zaświecił się check, migał przy dodawaniu gazu, auto pracowało na trzech cylindrach. Problemem okazały się popychacze hydrauliczne. Do wymiany poszły one, dźwigienki zaworowe i wałek rozrządu bo trochę już był wytarty. Silnik przed naprawą klekotał jak diesel. Od początku...
...a w Polo potrafi spalić 10l/100km, problemy z zamarzającą odmą, przepustnica wiecznie ubabrana w oleju, padające popychacze hydrauliczne. Silnik konstrukcyjnie też udziwniony, nie można powiedzieć, że jest prosty, za to współpracuje z archaicznym rozdzielaczowym układem zapłonowym.
Niestety problem jest nieco bardziej złożony aniżeli tylko dołozenie piątego siłownika.W wersji kombi popychacz dźwigni występuje w dwóch odmianach : z siłownikiem zamka fabrycznego i bez.Tak więc siłownik blokuje tylko możliwość wciśnięcia dźwigni otwierającej bagażnik. W działaniu wygląda to tak centralny zamknięty tylko siłownikiem-wciskasz popychacz...
trudna sprawa.. szans nie ma, zeby sprawdzic jak błąd wystepuje, to sie dzieje kilka sekund na tydzien, nie mam szans wywolac tego sztucznie. Podejrzewam ze moze daje zbyt krótki czas wtrysku zaraz po odłaczeniu całkowitym ssania i silnik sobie nie radzi. Trzeba bedzie pomyslec nad jakims chamstwem.. No chyba ze jest cos mechanicznie.. wieszaja sie...
a wiecie może czy laguna 3 2.0L 140km ma hydrauliczne popychacze? Bo wszędzie są sprzeczne informacje... na naklejce znamionowej auta pisze BT0F ale to nic nie mówi.... W audi wszystko czarne na białym jest...
Witam ! Przy mojej Astrze F 1,4 8V Coś zaczeło pikać stukać w głowicy , odkręciłem pokrywkę a tam dzwigienka zaworu złamana na dwie części , popychacz się rozpołowieł . Chodzi mi mianowicie o to , że na reszcie dzwigienek jest dosyć duży luz . Krzywki na wałku nie są mocno wylizane . Zamówiłem już komplet popychaczy i dzwigienek . Wie ktoś dlaczego...
Sprawdzić ciśnienie oleju trzeba. Ten klekot to bardziej luz cylinder - tłok czy może panewki czy raczej popychacze słychać ? Daj to komuś doświadczonemu do osłuchania... Możliwe że np ciśnienie oleju jest zbyt niskie i popychacze źle pracują. Możliwe też że przegrzanie im zaszkodziło. I wiele innych możliwości. Zdalnie trudno ocenić. Aha, jak strzelił...
Sam się urwał - przecież są dwa chodzące współbieżnie - drugi też musiałby mieć ślad (skrzywienie, ślad na przylgni po przedmuchu itd). Trzonka w drugą stronę wyjąć z prowadnicy się nie da, to normalne - na trzonku zaczyna się od pewnej wysokości stożek o małej zbieżności przechodzący potem w grzybek. Czasem przy zdrowych prowadnicach nie da się wyjąć...
Witam mam problem z silnikem 1.8 16v Eco tec. Silnik chodzi na samej benzynie. Samochód zakupiłem nie dawno i diagnozą mechanika były popychacze zaworów po wymianie na nowe firmy Ina oraz po wymianie rozrządu stuki pozostaly. Olej Gm 10w40 ciśnienie na tłokach 13 13 12 10.5 załączam filmik z pracą silnika. Macie może pomysl co to ? Samochód ma 116 km
witam, wlasnie wczoraj naprawialem przelacznik swiatel , blenda nie dzialala a przy okazji wlaczania kierunkowskazow lubialo migac swiatlami drogowymi na skutek eksploatacji przelacznika wyciera sie popychacz odpowiedzialny za przelaczanie swiatel. w prelaczniku jest gniazdo w ksztalcie nerki, w nim porusza sie popychacz odpowiedzialny za przelaczanie...
najczęściej taki odgłosy pochodzą od zaworów do wymiany hydro-popychacze (szklanki), możliwe że niektóre się przypiekły lub zatkały nagarem.Można spróbować rozruszać w pojedynczych przypadkach ale to kłopotliwe i wtedy dźwięk znacznie zmaleje. W starszych fordach niski stan oleju na bagnecie powodował głośniejszą ich pracę .
Faktycznie ten silnik reguluje się szklankowymi popychaczami o odpowiednio dobranej grubości denka. http://www.astra.auto.pl/content/view/30... Cytat: Mam pytanie odnośnie popychaczy z silniku z16xep. Muszę je wymienić, według "epc" wychodzi 16 rodzajio tych popychaczy, które są oznaczone odpowienim znakiem. Według serwisu trzeba je dobrać według...
bez obrazy, ale jak chcesz wyeliminowac alternator i inny osprzet, to zdejmij pasek i zrób jazde próbna, prądu w aku napewno starczy ci na min 50km, jak nic sie nie zmieni to poprostu bedziesz miał jedna rzecz do sprawdzenia mniej. możesz jeszcze sprawdzic jakie masz cisnienie oleju, miałem taki przypadek w mercedesie sprinterze, ze nie było cisnienia...
W aucie zostało wymienione. -blok silnik -panewki -Napinacz łańcucha rozrzadu -uszczelka pokrywy łańcucha rozrzadu -uszczelka glowicy -popychacze hydrauliczne -slizg łańcucha rozrzadu Inny mechanik zmierzył cisnie i jest na wysokich obrotach ok na niskich jest połowa z tego co powina bydz.nowy mechanik musi rozebrać silnik żeby stwierdzić co tam jest...
Przerabiałem bardzo podobny temat w Vectrze B więc mogę coś dodać od siebie, może coś Ci pomoże w tym dylemacie bo ja miałem tak samo. Ja zdecydowałem się na remont silnika i wyszło to ostatecznie nieciekawie. Remont samej głowicy (planowanie, wymiana zaworów, szlifowanie gniazd, uszczelniacze, 2 popychacze) wyniósł mnie jakieś 3-4 lata temu z tego...
Tragedia. Wszystko przez to, że byłem przekonany o hydro-popychaczach w tym silniku. Gdybym wiedział, że są tam sztywne szklanki to skontrolował bym luz już dużo wcześniej i nie było by problemu. Ciekawe jest jeszcze to, że syczy na zaworach które nie były najbardziej podparte.
kupilem nowe szklanki i popychacze. i teraz nasuwa mi sie pytanie czy przed montazem ich w silniku wyciskac je?wiem ze kumpel kupil do astry uzywane i przed montazem sciskal je zeby po zamontowaniu nie zapowietrzyly sie.uwazam ze nowe wystarczy zanuzyc w oleju na jakis czas i najnormalniej w swiecie zamontowac.odczekac z pol godziny az same sie uloza...
Jeśli klekocze to popychacze hydrauliczne pewnie zdechły, same pierścienie olejowe mogą być ok ale sprężynka w nich mogla się skończyć, tego pewnie nie sprawdzałeś, czy masz pewność na 100 procent ze mechanik założył ci nowe uszczelniacze zaworów??? Jak masz wymienić tylko zgarniające to i tak tłoki będziesz musiał wypruć, wymień wszystkie pierścienie...
Witam opel astra g 1998r 1,6 16v Mam problem z silnikiem pracuje on na trzech cylindrach jeden z cylindrów nie pracuje ponieważ olej zalewa świece i teraz pytanie z skąd? Było sprawdzone ciśnienie sprężania jest ok na 4 cylindrach.Cewka ok wtryski ok.Płyn w zbiorniczku ok nie ubywa.Na wolnych obrotach silnik ma drgania,podczas jazdy więcej spala paliwa.Na...
Nie dawno kupiłem Astrę z silnikiem Z16XEP 105 koni i bardzo poważnie zastanawiam się nad instalacją gazową. Dowiadywałem się co nie co i opinie są różne. Znajomy, który pracował dłuższy okres w serwisie Opola, mówi że w tych silnikach lubią padać popychacze. Dużo czytałem na ten temat na internecie wyczytałem ze te silniki nie są odpowiednie do zagazowania...
A nie możesz zapytać poprzedniego właściciela co wlewał? Najmniej szkody możesz wyrządzić wlewając minerał, ale czy to jest najwłaściwsze to raczej się nie zgodzę. Nie jest zalecane wlewanie oleju lepszego jakościowo niż był bo pół-syntetyki i syntetyki mają do siebie to że ze względu na swoje właściowości rozpuszczające mogą prowadzić do zatkania przewodów...
Witam forumowiczów. Mam problem z silnikiem, a mianowicie z rozrządem. Nadmienię problem. Otóż będąc w drodze do kolegi zaczęły szalec mi wszystkie kontrolki oraz padło wspomaganie. Pomyślałem że coś z akumulatorem, lub paskiem od alternatora. Stanąłem na poboczu nie gasząc auta otworzyłem maskę i okazało się, że pasek pasek od alternatora był "ścięty"...
Witam posiadam opla astra f cabrio Bertone 1.6 75km 1997r z LPG. W ubiegłym roku przy 211tys km miałem wymianę rozrządu oraz świec z przewodami. Niedawno miałem wymianę uszczelki pod głowicą i coś z zaworami popychacze bodajże, kolega wlal półsyntetyk przy jakiś 220 tyswcześniej miałem pełny syntetyk i kolega mechanik tym tłumaczy efekty obecne tzn...
popychacze astra oleju popychacze popychacze zawory
karta zielonka matiz czujnik temperatury lampa peugeot
wymiana bagnet generator radiowy
Ekran dotykowy nie działa w ekspresie Simson Nie świeci sznur lampek z soplami - przyczyny i rozwiązania