To zależy tylko od Ciebie czy chcesz z tym jeździć czy wolisz naprawić. Z czasem i tak będziesz musiał wymienić niesprawne popychacze więc lepiej to zrobić teraz .
Ludzie nauczcie się czytać posty. Przecież autor tematu napisał, że smarowanie wałka rozrządu jest. To jakiego grzyba uczepiliście się, że jest kanał olejowy zatkany? Po prostu za pewne popychacze dokonały żywota i tyle. Pozdrawiam.
Żadne zawory a popychacze hydrauliczne zmieniając olej wyeliminuje to na jakis czas to cykanie na mniej słyszalne później gdy olej będzie miał już przepracowane pare tys. kilometrów, to to powróci, by całkiem to wyeliminować trzeba wyjąc każdy popychacz i sprawdzić czy sie nie zatarły, z reguły jest tak że są zatarte i tylko wymiana ich daje rezultat,...
Albo pomyliłeś miejsca popychaczy i na początku niektóre zawory były podparte i dlatego kręcił jałowo, a inne popychacze są zapieczone i się nie podniosły, a wraz ze wzrostem temp. luz maleje i jest ciszej.
Kupiłem go z syntetykiem bo jak spuszczal to jak woda.. a wlal mi polsyntetyk bo jest gesciejszy i żeby luzy trochę uszczelnić. Stuka szybciej jak dodaje gazu i jest to głośniejszy dźwięk lecz jak zdejmuje nogę z gazu to wolniej stuka i ciszej i to czy stoję czy jadę na luzie. Im mniej obrotów tym ciszej. Tak posprawdzał luzy zaworowe luzy na sworzniach...
Witaj .Mankamentem tych silników jest to że jeśli źle pali na zimnym lub szarpie silnikiem zaraz po zapaleniu jest problem z podpieraniem zaworów przez wałek .Najlepiej takie niby regulacje wykonać w czasie wymiany rozrządu ,ja to robię to tak że na zimnym silniku mierzę luzy jeśli w ogóle są ,następnie zapisuję i wyciągam popychacze opisując każdego...
Miałem podobny problem z wypadaniem zapłonu tyle, że w siilniku Z16SE (8 - zaworowy). Zaświecił się check, migał przy dodawaniu gazu, auto pracowało na trzech cylindrach. Problemem okazały się popychacze hydrauliczne. Do wymiany poszły one, dźwigienki zaworowe i wałek rozrządu bo trochę już był wytarty. Silnik przed naprawą klekotał jak diesel. Od początku...
Tu są popychacze hydrauliczne. Sterownik podmieniony nic nie wniosło to w sprawie usterki. Cały czas wypada zapłon na 4 cyl a czasami na 1 cyl. Ciśnienie oleju na ciepłym silniku na wolnych obrotach 2 bary, ciśnienie sprężania na ciepłym silniku 16,5 wszędzie, Wykręcenie sondy nie zmniejsza ciśnienia sprężania. Ale jak dla mnie to za duże ciśnienie...
Jesli mialby ktos podobny problem, to sa to popychacze zaworow (kieliszi)... W mojej astrze wysiadly przy 170 tyś km. Pozdrawiam i zamykam temat.
Ściągałeś pokrywę zaworów? Popychacze całe?
Element który zaznaczyłem na czerwono wiem że nazywa się po angielsku rocker arm, niestety nie znam jego polskiej nazwy To dźwignia popychacza zaworu, zwana potocznie "konikiem". Nie wiem jaki przebieg ma tam magistrala olejowa ale albo coś ją zablokowało, albo te popychacze są na końcu i jest za małe ciśnienie oleju.
A dlaczego wymieniono popychacze hydrauliczne?
Popychacze zaworowe można sprawdzić na gorącym silniku wciskając popychacze gdy krzywka wału rozrządu jest w górze. Popychacz musi być twardy, nie miękki. Stukać mogą też wybite trzonki zaworów.
Auto Opel Astra H 1.4 XEP. W aucie był zrobiony remont: - wymiana rozrządu - głowica po regeneracji - nowe popychacze zaworowe - nowe panewki - nowe pierścienie (cylindry honowanie trzymają wymiary) Pierwsze tyś przejechany bardzo delikatnie później 200 km normalnie, ale bez jakiś szaleństw i auto straciło kompresję. Po zdjęciu głowicy okazało się...
Ostatnie moje pytanie koledzy..jeżeli dźwięk dobiega spod pokrywy zaworów to raczej będą dźwigienki? Bo osoba, która zmieniała mi popychacze stwierdziła że " te blaszki są wyrobione" chodziło mu o dźwigienki zaworowe bo o ile dobrze się orientuję to one są na popychaczach :)
niewyciśnięte przed założeniem popychacze
Witam Pewnego dnia na wolnych obrotach pękła mi dźwigienka popychaczy zaworów w głowicy, Mam pytanko jak myślicie jaka mogła być przyczyna tej usterki. Wymieniłem dźwigienkie i popychacz jeden. Drugie pytanko czy powinienem od razu wymienic wszystkie popychacze i dźwigienki.
Zalecany jest syntetyk 5W40 albo 5W30 tylko wedlug mnie jezeli pólsyntetyk na zimnym silniku daje rade, a przy rozgrzanym nie, to znaczy ze robi sie wtedy rzadszy i dlatego stuka, dlatego boje sie wlac syntetyk Zmierz ciśnienie oleju. Jak nie wiadomo jaki był lany to płukanka i wymień jeszcze raz. Baza syntetyczna to jedno, lepkość co innego, jak ma...
wymieniłem popychacze wszystkie i nic to nie dało Na nowe? zatkany kanał dopływu oleju do popychacza??? Może być.
Witam ponownie, auto złożone odpala bez problemu tylko pomimo moich starań i wymian dalej są stuki podejrzewam popychacze zaworów mimo że głowica była u "specjalisty". Ale zanim zacznę wymieniać wolę się upewnić ponieważ stuki są też w misce olejowej lecz wał korbowy panewki wału panewki korbowe i wszystko co najczęściej stuka wymienione, proszę o pomoc,...
Chrobocze bo grają popychacze czy chrobocze może pompa oleju?
Przyrząd napewno się sprawdzi :) ale radze najpierw odkęcić tylko górną pokrywę i sparawdzić w jakim stanie jest sam wałek. A co do popychaczy to spróbował bym je wyczyścić i spowrotem założyć bo na 95% to wystarczy. Opcja jest tańsza no i wiemy, że mamy pożądne popychacze a nie byle jakie zamienniki. Pozdrawiam
Witam mam problem z silnikem 1.8 16v Eco tec. Silnik chodzi na samej benzynie. Samochód zakupiłem nie dawno i diagnozą mechanika były popychacze zaworów po wymianie na nowe firmy Ina oraz po wymianie rozrządu stuki pozostaly. Olej Gm 10w40 ciśnienie na tłokach 13 13 12 10.5 załączam filmik z pracą silnika. Macie może pomysl co to ? Samochód ma 116 km
Tylko jeżeli popychacze są zapieczone w pozycji braku luzu na zimnym silniku, to na ciepłym napewno nie bedą stukać, a jedynie zawory nie bedą się domykały. Wykluczył by to pomiar kompresji na zimnym i ciepłym silniku. Poprostu widziałem kiedyś taki przypadek i dlatego napisałem o popychaczach :p
Witam Robię remont przy moim samochodzie Wymieniam popychacze i postanowiłem wymienić dźwigienki popychaczy. Byłem w sklepie i mi powiedzieli ze są 2 rodzaje dźwigienek -dźwigienki grube i cienkie Gościu ze sklepu kazał mi kupić 4 grube i 4 cienkie Sprawdziłem u siebie w samochodzie i miałem założone 8 grube. Mam pytanie jakie powinienem kupić dźwigienki...
Ogólnie silnik pracuje bardzo dobrze tylko czasami jak silnik jest zimny to słychać jakieś stuki wydaje mi się że to popychacze tak stukają.
Poziom Oleju ok, dźwięk słychać cały czas. Nawet gdy naciska się pedal gazu. Dodano po 11 Ja obstawiam, że winą są popychacze zaworów. Jaki koszt może być przewidywany koszt naprawy?
Zdejmij pokrywę zaworów i zobacz czy popychacze nie są utopione a pewnie są na skutek kolizji .
lepiej nie odjeżdżaj za daleko od domu bo jak się panewka obróci to będzie koniec jazdy ściagni miskę i zobacz czy nie ma wyczuwalnych luzów na korbowodach bo możliwe ze to klepią popychacze bo jest za słabe ciśnienie oleju a nie z powodu luzów
Z tego co mi wiadomo i twojego opisu to raczej wałek OK.Gdyby to był wałek to zagrzanie silnika nie wiele by pomogło stuki dalej by były.Stuki to luzy jeśli by to był wałek to nie znikną.Miałem taki problem w cytrynie z wywaloną jedną krzywką i stuki były cały czas.Tutaj podejrzewam popychacze ,częsta usterka w oplach .Puszczają olej i stąd stuki na...
Czy to moga byc popychacze? Popychacze jeżeli wydają dzwięki, to słychać je zdecydowanie bardziej jeżeli silnik jest zimny.
A nie możesz zapytać poprzedniego właściciela co wlewał? Najmniej szkody możesz wyrządzić wlewając minerał, ale czy to jest najwłaściwsze to raczej się nie zgodzę. Nie jest zalecane wlewanie oleju lepszego jakościowo niż był bo pół-syntetyki i syntetyki mają do siebie to że ze względu na swoje właściowości rozpuszczające mogą prowadzić do zatkania przewodów...
Zrzuciłem dziś pasek rozrządu i okazało się że nie daje opór dół silnika tylko góra i odkręciłem wałek rozrządu i okazało się że zawory są OK tylko popychacze były zapieczone aż ledwo dało się je wyjąć z głowicy ale jakoś się udało i rozebrałem je i umyłem w benzynce po złożeniu ich zaczeły działać więc złożyłem wszystko do kupy i jest oczekiwany efekt...
Sprawdzić ciśnienie oleju trzeba. Ten klekot to bardziej luz cylinder - tłok czy może panewki czy raczej popychacze słychać ? Daj to komuś doświadczonemu do osłuchania... Możliwe że np ciśnienie oleju jest zbyt niskie i popychacze źle pracują. Możliwe też że przegrzanie im zaszkodziło. I wiele innych możliwości. Zdalnie trudno ocenić. Aha, jak strzelił...
Mogę podać kilka przykładów z własnej praktyki, nie poprę zdjęciami, bo nie mam, musicie mi uwierzyć na słowo: Stary ford taunus, silnik V4, jeździł na selectolu (lata '80) po wlaniu selectol special (z dodatkami płuczącymi) po paru km od wymiany zapaliła się kontrolka od ciśnienia i już nie zgasła, brak panewek. Porsche 924 (silnik z VW LT) po wymianie...
trudna sprawa.. szans nie ma, zeby sprawdzic jak błąd wystepuje, to sie dzieje kilka sekund na tydzien, nie mam szans wywolac tego sztucznie. Podejrzewam ze moze daje zbyt krótki czas wtrysku zaraz po odłaczeniu całkowitym ssania i silnik sobie nie radzi. Trzeba bedzie pomyslec nad jakims chamstwem.. No chyba ze jest cos mechanicznie.. wieszaja sie...
na benzynie obroty tez sie trzymaja na poziomie 1,5 tys i zapala sie od czasu do czasu chek po podpieciu pod kompa wywala ze krokowiec. Mysle ze cos ze sterownikiem jest bo wszystko podmieniane a zostaje jeszcze opcja walka rozrzadu bo slyszalem ze w tych astrach krzywki sie zaokraglaja i nie ukrywam ze cos stukaja popychacze czy cos pod pokrywa walka...
Jeśli klekocze to popychacze hydrauliczne pewnie zdechły, same pierścienie olejowe mogą być ok ale sprężynka w nich mogla się skończyć, tego pewnie nie sprawdzałeś, czy masz pewność na 100 procent ze mechanik założył ci nowe uszczelniacze zaworów??? Jak masz wymienić tylko zgarniające to i tak tłoki będziesz musiał wypruć, wymień wszystkie pierścienie...
Witam. Mam podobny problem, też klekocze pod pokrywą zaworową w tym samym miejscu. Wszystkie popychacze zaworów wyglądają na sprawne, czyli pewnie wałek jest już przeklepany.
Witam.Panowie potrzebuje info jakie powinno wynosić ciśnienie oleju dla tego silnika,pytam ponieważ prawdopodobnie mam albo za wysokie ciśnienie i popychacze hydrauliczne nie dają rady spuścić oleju,albo któryś jest uszkodzony.
Witam. Tak to klekotanie spod klawiatury zaworów to właśnie popychacze hydrauliczne ,wymienić proponuje i zmienić olej i filtr oleju, a co do furczenia sprawdzić cały układ wydechowy czy do wymiany czy do spawania.
Podaj mi symbol silnika. Czy to przypadkiem Z14XEP? To z14xe sorry że tego odrazu nie napisałem, zaraz dodam do 1 tematu. Głowica to znaczy konkretnie co? Popychacze ? Kompresja jak pisałem jest, dziś raz jeszcze to zmierzę.
Witam. Mam problem z silnikiem 1,6 8v Z16SE od astry g. Polega on na tym że po wymianie wałka rozrządu na wałek od lanosa (ponoć są takie same) mam niskie sprężanie na 3 cylindrze. Głowica jest splanowana, zawory, prowadnice, uszczelniacze, dźwigienki i popychacze hydrauliczne są nowe. Nawet wymieniłem pierścienie na tłokach i nic się nie zmieniło....
No więc o wałku do wymiany zdecydował mechanik który robił rozrząd jakieś 6 tygodni temu. Podobno nawet pokazał Jej " jakiś wałek z krzywkami" po naprawie. Po obejrzeniu komory silnika , stwierdziłem też żeby go po prostu wysunąć z głowicy, to obudowa filtra powietrza musiała by być zdemontowana a też nie widać śladów. Ociz -Samochód miał 10 tys km...
absolutnie nie było żadnych objawów, wyprzedziłem dwie ciężarówki auto rozpędziło sie gdzieś do 140km było lekko z górki 5 bieg zapięty i bez gazu się toczył żeby wytracić prędkość i wtedy trach bach piłowanie z pod maski jakby ktoś zęba borował, wszystkie lampki jak choinka zaswieciły więc luz i zjazd na pobocze. Takie zaskoczenie. Podobno mogło być...
W sprawie przerywania wymieniłbym jednak cewke. Przyczyną stuków na wolnych obrotach w tych silnikach są często popychacze hydrauliczne. Warto zdjąć dekiel zaworów i obejrzeć krzywki wałka rozrządu, dźwigienki zaworowe , wreszcie same popychacze warto ponaciskać czy któryś nie jest bardziej miękki od pozostałych. I olej wymienaj nie co 30 a co 15 tysięcy...
...a w Polo potrafi spalić 10l/100km, problemy z zamarzającą odmą, przepustnica wiecznie ubabrana w oleju, padające popychacze hydrauliczne. Silnik konstrukcyjnie też udziwniony, nie można powiedzieć, że jest prosty, za to współpracuje z archaicznym rozdzielaczowym układem zapłonowym.
Rozrząd sprawdzony, przewody zmienione, świece zmienione, cewka dis podmieniona, wałek rozrządu sprawdzałem, z 3 i 4 cylindra można sobie ściągnąć przewody ze świec a auto chodzi tak samo, na dwóch cylindrach. Błąd wywala 35 ale to od krokowca. To może jakieś rady? Kiedyś rozbierałem głowicę, wymieniałem popychacze i wałek, rozrząd też zmieniałem sam...
Witam. W tym dziale piszę po raz pierwszy. Pięć lat temu sprowadziłem z Niemiec Autko zasilane CNG ( instalacja fabryczna). Silnik nieco stukał "ala" diesel od początku. Nawet wymieniłem popychacze ale to nic nie zmieniło. Mechanicy stwierdzili, ze są to sworznie korbowodowe i naprawa jest nieopłacalna więc trzeba jeździć do oporu i wymienić silnik....
Mam taki dylemat: Auto jak w temacie Astra G 1.8 116 KM z roku 1999 gaz sekwencja. Uzbierało się kilka rzeczy do naprawy i nie wiem czy warto czy nie. Sprawy pilne : skorodowane przewody hamulcowe tył niewielki ale wyciek oleju z silnika później: popychacze na zimno klekoczą, do wymiany rozrząd sprężarka klimy do wymiany, ucieka czynnik, po napiciu...
popychacze astra oleju popychacze laska popychacze
volvo silnika sterowanie zasilaczem laptopa budowa skrzyń
Zapach spalenizny po włączeniu urządzenia – bezpieczeństwo, diagnostyka, marki, modele Jak wyczyścić zaschnięty tusz w drukarce Brother?