Okablowanie sprawdzić.
A ja jednak stawiam na czujnik temperatury. Wszystko pasuje, motor zimny - a czujnik mówi że ma 20 stopni... Uboga (jak na zimny silnik) mieszanka powoduje strzelanie w dolot... Podgrzeje się nieco i dalej już prawidłowy skład to wszystko oki..
Dokładnie sprawdzone .. Pod kolektorem ssącym (około dolotu 4 cylindra )niestety musisz go zdemontować żeby wymienić czujnik a to jest chwila zabawy + nowe uszczelki kolektora 6 sztuk ........
Kiedyś słyszałem, że w tych samochodach są problemy z drugą generacją gazu ze względu na zmienną długość dolotu powietrza. Skoro u Ciebie niema problemu z gazem tylko z benzyną to może sprawdź czy z tym dolotem jest wszystko OK. Pozatym warto zająć się tym czujnikiem powietrza. Złe jego wskazania będą powodowały niewłaściwy skład mieszanki i np. zalewania...
Jak w tytule dotyczy samochodu marki Opel typ omega caravan silnik 2,5 TD taki jak w BMW 2,5 tds . Autko pracuje można powiedzieć że idealnie odpala bez problemu (wcześniej rano były kłopoty ale wymieniłem spękane przewody przelewowe filtr paliwa problem odpalania znikł) pozostał problem mocy silnika . Znajomy posiada taki sam model i dla porównania...
Zgadzam się z Danielkozem: czujnik temperatury. Nie ten od wskaźników, ale ten dla ECU. Linka, gdyby się zacinała, to na zimnym raczej też by miał te 3000 obr. To samo z dolotem: gdyby był nieszczelny, to niezależnie od temperatury silnika miałby wysokie obroty.
no to lecisz.. 31 to czujnik obrotowy silnika, dokladnie nieiwem gdzie sie miesci ale gdzies w bloku silnika zapewne w dolnej czesci, wez WD-40 i zacznij od wszystkich zlaczek. wizualnie posprawdzaj czy przewody nie sa po przerywqane itp. bo to podstawa. 41 to czujnik cisnienia doladowania, miesci sie w kolektorze dolotowym, i tak jak wczesniej najpierw...
Silnik z22xe czyli zwykły silnik z zapłonem iskrowym wyposażonym w przepływomierz Próbuje zdiagnozować niższą moc na wysokich obrotach (od 4 tyś obr ) Na 3 nie ma siły dojść do odcinki (na jałowym wszystko ok) , v max spadł ze 210 do 160. Odpala dobrze , pracuje równo. Poniżej 4 tyś jest wszystko OK. Problem pojawił sie nagle po dłuższym postoju i odłączeniu...
No to polemizowałbym czy dolot szczelny,jest tam taki wężyk przy korpusie przepustnicy,lubi często zlatywac.Te problemy nasuwaja mi tez myśl o czujniku temp.cieczy,często nawala tak że zablokuje się na wartości odpowiadającej 20-30 st.cels.
Miałem podobnie w swojej omie... 1. silnik krokowy - zawiesza się czasem i stąd te obroty... 2. może być czujnik temperatury cieczy chłodzącej sterujący ECU 3. uszkodzona uszczelka pod krokowym 4. lewe powietrze gdzieś na dolocie 5. uszkodzone uszczelki pod wtryskiwaczami a zacznij od kodów błyskowych
Jeśli lewe powietrze to jest taki spray do diesli - spryskaj nim dokładnie dolot i szybko się przekonasz czy jest gdzieś dziurka - jeżeli jest od razu zassa twój spray i obroty podskoczą. Może to być oczywiście silnik krokowy, albo również czujnik temperatury... jedno i drugie łatwo sprawdzisz.
Wtrysk gazu jest jeden przez dolot powietrza, kompresja była mierzona i jest wporządku. swieci sie chec więc kwestja kilku dni jak postaram sie zalatwic kogos z komputerem. pomysł jest taki, że moze emulator nie zamyka wtrysku i on leje cały czas paliwo co uniemożliwia zapłon. Czy jest mozliwosc zeby cewka dawała iskre np. w złym momęcie jeżeli czujnik...
witam wszystkich, szukając mam opla omege 2.0 16V rok 95 komp simtec 56.1 i też problem z czujnikiem położenia wału i kurde też wymieniałem pierścienie i wszystko co kolga Grzesio opisał tutaj hmmm, a skąd podobieństwa? Bo to opis przypadku mojego auta!! dokładnie mojego, nie wierze, że ludzie którzy mają szyld "mechanika pojazdowa Opel" oraz "elektromechanika"...
Nie pamiętam jak rozwiązana jest sprawa dolotu, czy jest to rura gumowa czy tworzywo i gumowe łączniki, ale choćby nie wiadomo co było to wszystko zdemontuj, wyczyść i bardzo dokładnie sprawdź czy nie ma dziury, szczególnie w dolnych partiach gum i plastików. Sprawdź BARDZO DOKŁADNIE. Cały dolot musi być super szczelny. Dodano po 34 A jeżeli przyjdzie...
Pisałem już, żeby kolega sprawdził czujniki na dolocie powietrza, od wagi i od temperatury, następnie ten na przepustnicy, a później wtryski. Przepraszam za wypowiedź iż z wtrysku idzie paliwo do komory, chciałem to napisać tak po skrócie pomijając kolektor i zawory :).
Witam wszystkich. Pisze z zapytaniem czy ktos spotkal sie z taka usterka. Pacjent to omega z 2000r a "psula" sie raczej stopniowo, gdyz na poczatku ok. 10000km temu miala delikatne "przydlawienie" Jak dalem w palnik z samego dolu-uznalem ze moze lpg cos sie buntuje😉 efekt taki jak by w pierwszej sekundzie jej brakowalo powietrza czy paliwa,...
No i sprawa wygląda tak; jeżeli dobrze odczytałem kody błyskowe to wywala takie błędy(powtarza trzykrotnie każdy błąd?); 12 - Camshaft position intake left, front bank 1 -timing over - retarded 31 - HO2S -circuit low 94 - niskie ciśnienie paliwa lub czujnik ciśnienia paliwa. Z paliwem to wiedziałem wcześniej i zamierzałem to zrobić.Auto jeździ na gazie(sekwencja)...
Panowie no więc tak , znów podłubałem trochę przy aucie , rozebrałem cały dolot do przepustnicy , odłączyłem czujnik położenia przepustnicy i regulator biegu jałowego , sprawdziłem wszystko dokładnie tzn podciśnienia, wszystko było na swoim miejscu jak najbardziej. Poskładałem wszystko i check zgasł , nie zapala się już , odpalałem auto ok 15 razy ,...
o ja cię kręcę, dostęp koszmar-pod kolektorem dolotowym, aby go wymienić trzeba ściągać kolektor. Zawsze mówiłem, że BMW to kupa g*wna.
Witam . Mam problem z taka właśnie omega B z 99 roku . Silnik 2.0 DTI na elektronicznej pompie . Sprawa wygląda tak że auto odpala i jeździ normalnie . Przy cieżkim katowaniu jest wszystko ok . Ale przy spokojnej jeździe nagle zapala sie kontrolka silnika i silnik przechodzi w dość poważny tryb awaryjny . Przestaje reagować na gaz i trzyma równo 1500...
Rozgrzebie trochę temat choć dawno tu nikt nie pisał nie chce robić spamu gdzie indziej. Otóż mam podobny problem OmegaB 2,5 v6 (automat)2000r. Auto na wolnych pali extra i na benzynie i na LPG problem zaczyna się na biegach pod obciążeniem przy 1800obr/min szarpie jakby odcinało zapłon przy większych obrotach ok.Wymieniłem cewkę ,przewody wn,świece...
Ne pamiętam dobrze ale czujnik temperatury na kompa jest w kolektorze dolotowym i jego srawdz on steruje dawką paliwa ciepły zimny a na gazie chodzi normalnie i awaryjnie tez powinien odpalac dobrze
Więc tak.. Instalacja gazowa to Koltek-Necam - fabryczna opla.. Elektronika w tej instalacji to minimum.. Na 99% jestem pewien, że to nie wina instalacji gazowej.. Co do krokowego od przepustnicy to po odpaleniu auta dzisiaj sprawa wygląda dokładnie tak: -po odpaleniu obroty maszerują na ok. 1200, po kilku chwilach spadają do 1000.. - po odłączeniu...
A jak tam dojść z dołu czy znowu będą musieli połowę rozebrać. Dodano po 37 A dokładniej to jaki mam kupić ten czujnik. Bo jest taki Czujnik temperatury powietrza zasysanego lub dolotowego. Czujnik temperatury wody.Są różne
W aucie praktycznie do sprawdzenia jest wszystko. Sonda lambda, szczelność układu dolotowego, czujnik temp. silnika, przepływomierz etc. Podpiąć pod diagnostykę i popatrzeć co się dzieje w silniku to najskuteczniejsze wyjście.
41- Saugrohrdrucksensor , Turbo-Ladedruck - Spannung zu hoch Po polskiemu oznacza tyle : "Czujnik Ciśnienia Doładowania , Ciśnienie Doładowania - napięcie za niskie" Czyli problem z układem dolotowym 54- Kraftstoff- Abschaltmanetventil - Fehlerfunktion Stromkreis Po polskiemu : "zawór odcinający paliwo na pompie wtryskowej zakłócenie działania"
teraz doszedł jeszce jeden objaw przy ruszaniu i przy zmianie biegów ma taką dziure i wtedy nie ma siły. -sonda lambda -czujnik temp cieczy -nieszczelny układ dolotowy Dodano po 21 teraz doszedł jeszce jeden objaw przy ruszaniu i przy zmianie biegów ma taką dziure i wtedy nie ma siły. -sonda lambda -czujnik temp cieczy -nieszczelny układ dolotowy
15-czujnik temp płynu.41 czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym-sprawdż wężyk a jak bedzie szczelny to zmień czujnik 92 włącznik tempomatu 96 system recyrkulacji spalin.na moje to tylko wężyk.działaj
Witam! Mam problem, a dokładnie mój kolega który zostawił mi auto, z Oplem Omegą. Samochód po zwarciu dwóch pinów w gnieździe serwisowym sygnalizuje błąd czujnika spalania stukowego. Jednak chyba nie tylko to jest problemem. Samochód brzmi jakby pracował na dwóch cylindrach i ma tyle samo mocy. Do tego kaprysi, na zasadzi że niekiedy (jak ma dobry dzień)...
A czujnik od podciśnienia w kolektorze dolotowym jest oki?
pomiar zużycia paliwa jest odczytywany z wartośi podciśnienia ssania w kolektorze dolotowym ,jest elastyczna rurka łącząca kolektor z czujnikiem mogła ulec uszkodzeniu sprawdz ją inapisz dokładniej jaki to model sil. i rok produkcji
Z angielskiego tłumaczenia wynikałoby, że chodzi tutaj o czujnik powietrza, najprawdopodobniej wykrywa on jakieś nieprawidłowości w układzie dolotowym, auto może dostawać za dużo ewentualnie za mało powietrza. Możliwe, że są gdzieś jakieś nieszczelności uszkodzenia w instalacji.
Witam. Jeżeli Tak jak twierdzisz już cały osprzęt elektryczny wymieniłeś, to pozostaje jeszcze sprawdzenie poprawnej pracy zaworów ssących. Wybuchy gazu do kolektora są spowodowane tym, że gaz zostaje zapalany przed wejściem do cylindrów przed zamknięciem zaworów, lub zawory( zawór) nie domyka komory spalania i płomień zapala gaz w kolektorze dolotowym....
Witam. Odgrzewam kotleta, mam identyczny problem co w temacie. Octavia II FL Silnik 1.6mpi bse instalacja Landi Renzo Omegas wtryski med czarne. Na gazie na wolnych obr strasznie trzęsie silnikiem jakby zapłon wypadał i pracuje bardzo niekulturalnie. Jedyne blędy jakie mam to te od zbyt ubogiej mieszanki: p2096 regulacja mieszanki paliwa za katalizatorem...
Od jakiegoś czasu męcze się z obrotami w mojej omedze.. Omega ma instalację gazową, oryginalną OPLA (Koltek-Necam) a problem z obrotami jest i na benzynie i na gazie.. POlega to na tym, że zaraz po odpaleniu (na benzynie) obroty wskakują na ok. 900 i po chwili spadają do 500 i po chwili podnoszą się znowu.. W trakcie jazdy auto potrafi zgasnąć, ale...
Jezeli wszystko sprawdziles w systemie dolotowym to pozostaje szukac dalej. Silnik krokowy sterowany jest bezposrednio przez ECM na podstawie sygnalow ECT(czujnik temperatury) i RPM(obroty) Pozdrawiam.
Witam Przeczytałem wszytskie chyba posty, sprawdziłem prawie wszystko w aucie i nadal nie wiem dlaczego moja omega '95 jest jakby słaba. Ma przejechane 230 tysięcy i mam wrażenie że od początku chodzi tak chodzi. Oczywiście mam gaz, sekwencyjny brc, pali ~11 l LPG, ~10l PB ale mam wrażenie że słabo wkręca się na obroty .... i to od zawsze występujący...
A co tu wróżyć skoro już wiadomo sporo. 23- czujnik polozenia pedalu przyspieszenia P 67 nieprawidlowe dzialanie 49- przekaznik czasu wstepnego grzania silnika K25 64- obieg objetosci wtrysku - mechanizm nastawczy pompy P68 dotyczy koncówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70 91- tempomat za male napiecie, zwarcie na mase 92- tempomat za duze napiecie, powyzej...
Witam Posiadam kosiarkę z tym samym silnikiem i od dłuższego czasu borykam się z tym samym problemem autko na ssaniu ma problemy z utrzymaniem wolnych obrotów strzela w kolektor dolotowy. Wyglada mi to jakby silnik był przylewany beznyną. Oglądałem wykresy z wszystkich czujników na programie Opel scanner i wyglądają poprawnie. Zastanawiam się nad czyszczeniem...
Witam serdecznie ! Nie zwalczylem jednego problemu z moim "szczesciem", pojawil sie kolejny, choc tak wlasciwie, to dojrzewalem do jego rozwiazania juz jakis spory czas. Troszke sie osmielilem pozytywnym i dosc licznym odzewem na forum w innym temacie, tak wiec prosze o cierpliwe przeczytanie tego postu do konca.. Temat oklepany tutaj, ale po przeczytaniu...
Witam serdecznie wszystkich zainteresowanych! Mam zagwozdkę związaną z silnikiem 2.5TD marki BMW (oryginalne oznaczenie: 2.5TDS M51). Silnik zamontowany w samochodzie: Opel omega B z 1997 roku. przebieg: na liczniku 315000km, a rzeczywiście pewnie z 600=650tys. (tak powiedział mechanik jak wszedł pod auto i zobaczył stan zużycia półosi, oraz tulei tylnego...
Cześć, mam problem z moim Volkswagenem Golfem 6 1.6 MPI (102 KM) z 2009 roku, w którym jeżdżę głównie na LPG (instalacja Landi Renzo Omegas IG1). Auto ma problem zarówno z wypadaniem zapłonów, jak i sporadycznym trudnym odpalaniem. Opis problemu: ✅ Błędy, które pojawiają się w sterowniku silnika: - P2096 – System too lean post catalyst (Bank 1) – zbyt...
w omedze wsadziłem pompę z corsy (podróba dawała 0,6 bara) i spokojnie odpalała ale fakt, to ze siura o niczym nie świadczy ... samostart w dolot i będzie wiadomo czy to wina braku paliwa autor twierdzi ze iskry nie ma i od tego trzeba by zacząć
Dziwi mnie fakt że zapłaciłeś za usługę,która nic nie pomogła.Jak nie potrafią naprawić to niech oddają kasę i zabierają sobie ten nowy termistor.Ludzie komplikują sobie życie,a przecież jest coś takiego jak reklamacja. oczywiście, że chce to reklamować- po odbiorze auta mechanik wręcz przekonywał mnie że to jest właśnie czujnik podcisnienia- wiecie......
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Posiadam Astrę H 2006r z silnikiem Z16xep z instalacją Landi Renzo Omegas. Od dłuższego już czasu borykam się z problemem nierównej pracy samochodu (szczególnie na biegu jałowym), telepaniem, problemem z regulacją instalacji gazowej. Żeby nie pisać o problemach ciągiem postaram się omówić objawy oraz wykonane już...
PUH OMEGA Bosch VP44 VP30 Serwis ul. Brzozowa 57 27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie. tel. 510667029 https://www.puhomega.pl https://www.naprawa-pomp.com https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Oc... Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz...
Witam. Mam problem z autkiem, prawdopodobnie po umyciu w nim silnika. Pytam o poradę, bo na darmo, pod blokiem, nie uśmiecha mi się odkręcanie kolektora dolotowego ;) Umyłem silniczek, bo troszkę się już tego domagał. Auto postało po operacji jakieś 4 godziny, po czym czas wracać było do domku. Normalnie jak zawsze opelek odpalił i przez pierwsze 10...
omega dolot czujnik temperatura dolot czujnik ciśnienie dolot
honda civic sterownik schemat rozdzielczość kamery internetowej onkyo bateria
operator koparki instalacja frontgas
Kontrolka silnika w Hyundai Tucson - przyczyny i diagnostyka Diagnostyka wiązki elektrycznej pompowtryskiwaczy w silnikach VAG