Jak wyżej. Zabiłeś silnik na własne życzenie. Każda wymiana/naprawa turbiny powinna się wiązać z czyszczeniem dolotu z oleju.
Osobiście podmienił bym przepustnice kpl.i dobrze uszczelnił dolot!
Okablowanie sprawdzić.
Nieszczelność w dolocie. Do sprawdzenia.
Kiedy straciłeś tą moc ? Przed wymianą czy po wymianie ?
Nalezy jeszcze sprawdzic szczelnosc dolotu, termostat i przeplywomierz powietrza.
Turbina do regeneracji , uszczelniacz się skończył .
czy mógłbyś mi wykonać taką przepływke ODPŁATNIE - bo jestem noga z elektroniki , a mam nieżle zdławiony dolot przez "klapke" i wystrzały gazu - moje auto to Omega A 3000 , 3.0 24V - moge podać numer sterownika Motronik oraz tej przepływki ........ za pomoc będe bardzo wdzięczny.
Nie palą się żadne niepożądane kontrolki komputer nie pokazał żadnych błędów nie ma LPG świece ładne kable wymienione na Boscha ale zauważyłem że coś delikatnie syczy przy górze silnika przy tym plastiku do którego idą gumowe przewody, był jeden delikatnie pęknięty że strony od podszybia ale ciągle syczy. Czyli masz problemy z podciśnieniem. Te silniki...
zalozenie metalowego elementu na pewno pomoze ale wedlug mnie lepiej przeniesc mikser.to pierwsze rozwiazanie moze spowodowac uszkodzenia z czasem przeplywomierza.ale sprobowalbym tylko na krotki okres czasu
Jaki masz silnik 8V czy 16V czy pomarańczowa kontrolka od elektryki zapala się podczas pracy silnika ?? Silnik krokowy sprawdzałeś ? może się zawiesił. Dolot powietrza szczelny?
Sprawdz dolot od przepływki do przepustnicy. Umyj regulator wolnych obrotów.
Wtrysk gazu jest jeden przez dolot powietrza, kompresja była mierzona i jest wporządku. Czyli jest jeden na wszystkie gary - dobrze rozumuję? Jeżeli tak, to wydaje mi się, że problem jest w tym, że iskra co konia by zabiła, jest tylko na zewnątrz cylindra, ale już jej nie wewnątrz gdzie panują zupełnie inne warunki. To jest tylko taki domysł, bo nie...
niekoniecznie oznacza to ze musi byc dobry zacznij jednak od parametrow bieżacych , mam nadzieje ze sprawdziłes dolot silnika aby wykluczyc tzw.lewe powietrze
pompka paliwa raczej odpada w oplach pada odrazu a nie takie cyrki wtryski rowniez takie cyrki zaczly sie dziac po wymianie swiec i przewodow,doszlem ze cewka kupilem nowa z miesiac spokoju byl ale tez cos szarpala delikatnie ale teraz to porazka juz nawet z ciekawosci wkladalem stare i dalej to samo cewka miesieczna? doloty zostawmy ogarne potem
Zgadzam się z Danielkozem: czujnik temperatury. Nie ten od wskaźników, ale ten dla ECU. Linka, gdyby się zacinała, to na zimnym raczej też by miał te 3000 obr. To samo z dolotem: gdyby był nieszczelny, to niezależnie od temperatury silnika miałby wysokie obroty.
Mianowicie mam problem z oplem omegą 2.0 16 v 1998r w gazie II generacji, Po pierwsze jak się ma moc na gazie a jak na benzynie. Po drugie czy strzela ci w dolot. Po trzecie czy wkręca się podczas jazdy na 5000 obr/min/.
Ani z przodu (dolot), ani na wydechu nie powinno się czuć gazu. A tak na poważnie to z wydechu czuć?
w jaki sposób jest sterowany ? jeżeli jest taki dolot.
a której generacji masz instalkę gazową?? jeśli jest to inst II gen to normalne, gdyż w dolot powietrza masz włożony mikser, który zmniejsza średnicę dolotu powietrza do silnika i na benzynie będzie napewno słabszy niż przed założeniem instalki... pozdr
Sory ale troche mnie nie było ,mikser przed przepływomierzem ,za powoduje błędy w odczycie ilości powietrza i błędna korekta kąta wyp. zap. i potem mamy błędy. Co do dual ramu chodzi oto że gwałtowna zmiana objętości kolektora powoduje zwiększenie podciśnienia i zubożenie ładunku w efekcie stwarzając niepalną mieszanke czyli efekt d... piękny strzał...
A ja jednak stawiam na czujnik temperatury. Wszystko pasuje, motor zimny - a czujnik mówi że ma 20 stopni... Uboga (jak na zimny silnik) mieszanka powoduje strzelanie w dolot... Podgrzeje się nieco i dalej już prawidłowy skład to wszystko oki..
Turbo puszcza ci olej pewnie na łożyskach. W omedze td kumpla dolot jest tak zawalony przez zużyte turbo, że strach pisać...
Kiedyś słyszałem, że w tych samochodach są problemy z drugą generacją gazu ze względu na zmienną długość dolotu powietrza. Skoro u Ciebie niema problemu z gazem tylko z benzyną to może sprawdź czy z tym dolotem jest wszystko OK. Pozatym warto zająć się tym czujnikiem powietrza. Złe jego wskazania będą powodowały niewłaściwy skład mieszanki i np. zalewania...
Dokładnie sprawdzone .. Pod kolektorem ssącym (około dolotu 4 cylindra )niestety musisz go zdemontować żeby wymienić czujnik a to jest chwila zabawy + nowe uszczelki kolektora 6 sztuk ........
Witam mam OPLA OMEGA kombi 1.8 z gazem problem polega na tym że po uruchomieniu silnika muszę chwilę przytrzymać go na obrotach bo inaczej zgaśnie potem obroty rosną do 1500 obr. po 15 min spadają do 1200. Jak zgaszę auto to po odpaleniu na ciepłym silniku obroty trzymają się miedzy 500 a 750 po przejechaniu 10 - 15 km rosną do 900 i tak sie trzymają...
Sprawdź jakie jest podciśnienie na kolektorze w momencie kiedy rura od turbo jest zdjęta i założona. Mi to wygląda na brak powietrza w dolocie i dlatego dymi. Możliwe że mechanik zatkal turbine jak wymieniał kolektor, żeby nic mu tam nie wpadło i zapomniał o tym.
no to lecisz.. 31 to czujnik obrotowy silnika, dokladnie nieiwem gdzie sie miesci ale gdzies w bloku silnika zapewne w dolnej czesci, wez WD-40 i zacznij od wszystkich zlaczek. wizualnie posprawdzaj czy przewody nie sa po przerywqane itp. bo to podstawa. 41 to czujnik cisnienia doladowania, miesci sie w kolektorze dolotowym, i tak jak wczesniej najpierw...
Witm. Nabylem niedawno OMEGE MV6 98r i cos bylo przy niej robione. Przy kolektorze od strony kabiny sa 4 wezyki wpiete a jeden wolny wyprofilowany zeby mial byc gdzies tam wpiety. I teraz moje pytanie co ma byc wpiete i gdzie ? mamy 4 wejscia na kolektorze 2 grube weze i dwa ciekie. I chodzi mi o te ciekie wezyki bo sa 3 i dwa wejscia
co do czyszczenia dolotu to wyczyściłem calutki dolot moczył się dwa dni w specjalnym płynie jest jak nowy wyczyściłem też kanały dolotowe do zaworów to robiłem 5000km temu jak regenerowałem wtryski i jest tak ze raz pali więcej a raz mniej coś może z turbiną bo raz jest mocniejszy a raz słabszy no i turbina tak jakoś dziwnie miałczy a nie swiszczy...
Miałem ten sam problem... i po pierwsze gazownicy modyfikują układ dolotu powietrza tak że silnik nie ma prawa pracować na benzynie, po drugie ustawienie gazu jest nie prawidłowe i sterownik silnika wykonuje autoadaptację do parametrów odpowiadających zasilaniu w gaz więc na bęzynie będą kłopoty (chodzi o skład mieszanki i czas otwarcia wtryskiwaczy)...
Miałem podobnie w swojej omie... 1. silnik krokowy - zawiesza się czasem i stąd te obroty... 2. może być czujnik temperatury cieczy chłodzącej sterujący ECU 3. uszkodzona uszczelka pod krokowym 4. lewe powietrze gdzieś na dolocie 5. uszkodzone uszczelki pod wtryskiwaczami a zacznij od kodów błyskowych
To ma lecieć nie ciurkiem tylko pełną gębą, ciśnienie na listwie po regulatorze to bodajże 2 bary więc na wężyku zasilającym listwę ma być o wiele większe (o ile sprawdzaliście na wężu dolotowym a nie na powrocie) Jeśli paliwo leci powoli z wężyka dolotu do listwy, to do sprawdzenia masz filtr paliwa pod podwoziem koło zbiornika paliwa i całą rurkę...
przeczyśc silniczek krokowy benzyną ekstrakcyjną. tzn wymontuj go i wlej do środka ile wejdzie ale tak żebys mógł ruszac jak "szejkerem" a wczesniej moze postac kilkanaście minut z pozakrywanymi wlotami do środka zeby ta benzynka dobrze wyczyściła środek. powinno pomóc. a jeśli nie to sprawdź połączenie filtra powietrza z przepustnicą, chodzi o tą gumę...
A więc mamy bazę ;) Dolot ma w tym silniku pneumatyczną regulację długości. W zasadzie mam do tego doskonałą mapę. Musimy tylko sprawdzić kilka rzeczy. Docelowo – idealnie to jeździ i doskonale sprawdza się z gazem. O tym jak zrobić foppery nie mam pojęcia, mam jednak pewność że kosztują (2szt) około 500 – 600 PLN. Firmware do tego samochodu...
powiem tyle daruj sobie ta przekładke ,tam najlepiej podchodzi sekwencja to raz ,dwa to jest zwykały przełacznik do silnikow z wtryskiem potrzeba emulator a najlepiej dobry sterownik a podejrzewam ze jest to ecotec simtec wiec potrzeba wiedzy wiedzy wiedzy ,trzy niemasz o tym pojecia ,i cztery HOMOLOGACJA??
ta wiązka co kupiłem jest to wiązka od omegi 2.5 td 96 ri ma wtyczke od przepływki i chodzi mi o to czy bedzie jezdzić normalnie czy musi być taka sama jak była.ja mam ome 95 bez przepływki. Dodano po 2 bo jak musi być taka sama jak była to czy ktoś ma taką. Dodano po 49 czytałem na forum i piszą ludzie że w zwykłych TD przepływomierz jest montowany...
Pierwszy "gruby" to odpowietrzenie pokrywy zaworów. Jeśli jest tam jakiś zawór, to tylko jednostronny, puszczający w stronę "do przepustnicy". Cienki to jakieś podciśnienie. Drugi gruby to EGR? Nie, to jakiś tam wymysł Opla. Jak rozumiem przepustnicę masz zabrudzoną na dolocie, wnioski wyciągnij sam.
Silnik z22xe czyli zwykły silnik z zapłonem iskrowym wyposażonym w przepływomierz Próbuje zdiagnozować niższą moc na wysokich obrotach (od 4 tyś obr ) Na 3 nie ma siły dojść do odcinki (na jałowym wszystko ok) , v max spadł ze 210 do 160. Odpala dobrze , pracuje równo. Poniżej 4 tyś jest wszystko OK. Problem pojawił sie nagle po dłuższym postoju i odłączeniu...
Problemy, które rozwiązałem głownie dzięki udzielonym wskazówkom: 1. Rozebrałem nastawnik na części pierwsze i wyczyściłem go dokładnie z nagromadzonych opiłków (a było ich na prawde wiele i to różnej wielkości) - jakieś pomysły co do ich pochodzenia? 2. wymieniłem uszczelki na nastawniku, podkładki wtryskiwaczy i uszczelki kolektora dolotowego (dzięki...
Strzaly w dolot ,nierowna praca na wolnych obr to takie podstawowe.Generalnie to co zaleca producent jest wystarczajace + zmniejszenie przerwy jak wyzej i powinno dzialac bez problemu(o ile reszta instalki dziala ok tzn jest wyregulowana i trzyma parametry)
Jeżeli palą wszystkie cylindry, jest szczelny dolot oraz wydech włącznie z uszczelką pod tym plastikiem ze znaczkiem opla (!), oraz oringami pod kolektorem ssącym to proponuję jeszcze sprawdzić wtryskiwacze oraz oringi na nich. Cudów nie ma. Zakładam również, że gniazda świec są suche, bez oleju.
Ten problem jest typowy dla tych silników, należy zwrócić szczególną uwagę na szczelność kolektora ssącego i dolotowego (za przepływomierzem) oraz jego czystość. Proponuję rozebrać cały dolot powietrza do przepustnicy, dokładnie wyczyścić i sprawdzić szczelność, nawet węże podciśnieniowe i odpowietrzania skrzyni korbowej, przeczyść również zawór ERG...
Jeśli lewe powietrze to jest taki spray do diesli - spryskaj nim dokładnie dolot i szybko się przekonasz czy jest gdzieś dziurka - jeżeli jest od razu zassa twój spray i obroty podskoczą. Może to być oczywiście silnik krokowy, albo również czujnik temperatury... jedno i drugie łatwo sprawdzisz.
Nie pamiętam jak rozwiązana jest sprawa dolotu, czy jest to rura gumowa czy tworzywo i gumowe łączniki, ale choćby nie wiadomo co było to wszystko zdemontuj, wyczyść i bardzo dokładnie sprawdź czy nie ma dziury, szczególnie w dolnych partiach gum i plastików. Sprawdź BARDZO DOKŁADNIE. Cały dolot musi być super szczelny. Dodano po 34 A jeżeli przyjdzie...
Wstawiłem nowy regulator ciśnienia. Przez chwilę było dobrze, jednak po paru km check znowu dał znać o sobie. Przy okazji wymiany sprawdziłem jeszcze raz szczelność dolotu, podciśnienia itp.. Wszystko wygląda OK. Została mi jeszcze do podmiany pompa (nie mam w tej chwili możliwości sprawdzenia jej wydajności). Edycja: Problem rozwiązany; przyczyna banalna...
Bardzo wygodny samochód, dobra jednostka jeśli się o nią dba. Gaz - tylko sekwencja ze względu na długie doloty. Chociaż ja miałem II gen. i było OK. Typowe usterki to cieknące pokrywy zaworów oraz nagminnie łączniki stabilizatorów oraz tuleje wahacza. Szczególnie dają znać przy szerokich kapciach. Auto typowo trasowe, wyprzedzanie - bajka, hamulce...
Witam wszystkich. Pisze z zapytaniem czy ktos spotkal sie z taka usterka. Pacjent to omega z 2000r a "psula" sie raczej stopniowo, gdyz na poczatku ok. 10000km temu miala delikatne "przydlawienie" Jak dalem w palnik z samego dolu-uznalem ze moze lpg cos sie buntuje😉 efekt taki jak by w pierwszej sekundzie jej brakowalo powietrza czy paliwa,...
No ja odradzalbym Ci ten samochod zdecydowanie , wlasnie ze wzgledu na silnik ! Co do glowic to faktycznie podobno czasem zdarzalo sie ze cos im tam dolegalo tak w oplu jak i w Bmw . Ale najgorszym przynajmniej moim zdaniem , podzespolem w tym aucie jest pompa wtryskowa , czesto zdarza sie ze po przebiegu dwustukilky tys. zaczyna padac a objawia sie...
Ja założyłem do takiej samemej omegi zwykłą - mieszlnikową i jestem zadowolony chociaż na początku żałowałem, że nie załozyłem sekwencji (problemy z wolnymi obrotami, czasem strzały przy ruszaniu, nierówne obroty po włączeniu klimy...). Ale gaziarze się przyłożyli, powiększyli dolot do regulatora wolnych obrotów, wyregulowali i jest OK, brak strzałów,...
Nie sądzę, żeby to miało wpływ gdyż widziałem instalacje z naprawdę długim przewodem do mixera i było wszystko OK. Wydaje mi się, że to co opisuje kolega erdaniel (czyli bezwładność układu) bardziej jest odczuwalne w zbyt długim kolektorze/układnie dolotowym (czyli od mixera do zaworów) - np. z OMEGA 2.6i Przy gwałtownym puszczeniu gazu dochodzi do...
Witam. Wiem że to przestarzały temat, ale mam ciekawy problem. Mianowicie Calibra 2.5 V6 96r uszczelniony dolot, wymieniony i "ustawiony" rozrząd po odpaleniu pracuje wzorowo, 0 błędów, a po dodaniu gazu w podłogę odcinka przy 3500obr to samo podczas jazdy. Powtarzając kilka razy deptaniem w podłogę odblokowuje się i do puki nie zgaszę auta idzie jak...
Dzisiaj odczytałem kody z komputera i miga: 31 - czyli jak już sprawdziłem standard 73 - Przepływomierz powietrza - zbyt niskie napięcie Nie wiem czy to przypadkiem nie doprowadzi sprawy do końca. Kiedyś - dokładnie w zimę - strzelił mi gaz bo zacząłem się bawić przy -10stopni w przegazowywanie silnika... mniejsza z tym. Strzeliło konkretnie - tak że...
Jadąc autostradą z prędkością 130 km/h zaświeciła mi się kontrolka "check" i automatycznie auto straciło moc. zjechałem na pobocze, zgasiłem silnik, poczekałem 10 min. odpaliłem - auto chodziło jak by się nic nie stało, kontrolka nie zaświeciła się, auto ma moc. Po trzech dniach jazdy z pod maski zaczął się wydobywać "gwizd" - pierwsze co pomyślałem...
Jak czytam Wasze posty to mi się źle robi! Facet ma problem a w odpowiedzi dostaje "te typy tak mają!" czy inne równie wymowne odpowiedzi... Skoro podejrzewasz sonde to musisz ją sprawdzić - najlepiej przy pomocy oscyloskopu. To, że napięcie z sondy waha się pomiędzy napięciami które podałeś sugerowałoby że jest ona sprawna - nikt Ci jednak nie podpowiedział,...
Pisałem już, żeby kolega sprawdził czujniki na dolocie powietrza, od wagi i od temperatury, następnie ten na przepustnicy, a później wtryski. Przepraszam za wypowiedź iż z wtrysku idzie paliwo do komory, chciałem to napisać tak po skrócie pomijając kolektor i zawory :).
no więc jeżdżę juz dość długo bez kata. Jmpresje: zaczął w drugim dniu brzęczeć tylny tłumik. Auto to kupiona dla żony w salonie 2003 Yais Luna z klimatyzacja, obecny przebieg 32000. Pier.. aż założyłem złączkę elastyczną, strumienicę w obudowie katalizatora zamiast środkowego tłumika (ze względu na obudowę nie strumienicę), przesunąłem środkowy tłumik...
Panowie no więc tak , znów podłubałem trochę przy aucie , rozebrałem cały dolot do przepustnicy , odłączyłem czujnik położenia przepustnicy i regulator biegu jałowego , sprawdziłem wszystko dokładnie tzn podciśnienia, wszystko było na swoim miejscu jak najbardziej. Poskładałem wszystko i check zgasł , nie zapala się już , odpalałem auto ok 15 razy ,...
Witam. Od jakiś czas temu zakupiłem omege B, jak się okazało miała ona uszkodzoną pompę Wtryskowa. Błędy które miało auto przed naprawą pompy to: p1630 - usterka komunikacji nr 1 - nie ciągłe p1631 - pompa wtryskowa -nie prawidłowe działanie -nieciagle p1125 -zawór regilacji ciśnienia doładowania - obwód przerwany - nieciagle p1110-zmienny dolot powietrza/...
chce żeby mi ktoś pomogł a nie wyzywał od idiotow! nie kazdy jest alfa i omega w kazdej dziedzinie.silnik chodzi pali bez problemu najmiejszego.dla mnie koniec to koniec szaden nic nie kreci a z ciebie to widze taki prawdziwy auto as napisac cos głupiego wkur...i dada. Regulamin pkt 8.1, 8.2, 10.8 i tym samym na jakiś czas Panu podziękujemy
Witam . Mam problem z taka właśnie omega B z 99 roku . Silnik 2.0 DTI na elektronicznej pompie . Sprawa wygląda tak że auto odpala i jeździ normalnie . Przy cieżkim katowaniu jest wszystko ok . Ale przy spokojnej jeździe nagle zapala sie kontrolka silnika i silnik przechodzi w dość poważny tryb awaryjny . Przestaje reagować na gaz i trzyma równo 1500...
W ECU silinika nie ma żadnego błedu nawiązującego do obwodów wtrysku, wypadania zapłonu bądź czegoś podobnego. W sterowniku LPG brak błedów. Jedynie za niskie zasilanie LPG czasem. Opel V6 3.0 omega. Sprawdzałem gdy podłączyłem sie pod LPG i działały wszystkie gazowe to pojedyńczo włączałem jeden wtryskiwacz benzynowy typu 5 garów LPG 1 gar PB i w takim...
problem moze byc w zbyt póznym nakładaniu sie faz benzyna/gaz a precyzyjniej chodzi o to ze po zgaszeniu auta w dolocie znajduje sie gaz który przy wtrysku benzyny przy rozruchu powoduje chwilowy zastój tego typu własnie. ECU-komputer benzyny,proponuje jego reset czyli zciagniecie klemy - z akumulatora na ok 30-40min po czym ponowne jej załozenie i...
Opisze kilka rozwiązań: - nieszczelność w dolocie(czasami sie zdarzy, ze siadzie uszczelka pod kolektorem ssącym - mi ostatnio zdarzyl sie przypadek, ze byl uszkodzony oring na jednym wtryskiwaczu) -błędy komputera ECU Więc po wyeliminowaniu ewentualnych nieszczelnosci trzeba zrobić reset ECU(najlepiej poprzez zdjecie klemy minusowej). jesl bedzie widac...
Rozgrzebie trochę temat choć dawno tu nikt nie pisał nie chce robić spamu gdzie indziej. Otóż mam podobny problem OmegaB 2,5 v6 (automat)2000r. Auto na wolnych pali extra i na benzynie i na LPG problem zaczyna się na biegach pod obciążeniem przy 1800obr/min szarpie jakby odcinało zapłon przy większych obrotach ok.Wymieniłem cewkę ,przewody wn,świece...
Sprawdź szczelność układu dolotowego powietrza filtr przepływomierz
Podzielę się z wami moim doświadczeniem w sprawie wyłączania pompy paliwa podczas jazdy na gazie. Instalację gazową Landi Renzo OMEGAZ mam w aucie już 5,5 roku. W tym czasie przejechałem na gazie 115000km. Przy przebiegu ok. 40000km (10000km - LPG) padła w moim Oplu pompa paliwa. "Sekcja zwłok" wykazała przetarcie się styków komutatora!!! Marna jakość...
A jak ze szczelnością układu dolotowego?
A moze przyczyna jest nieszczelnosc ukladu dolotowego (silnik moze zasysac "lewe powietrze" przez co mieszanka staje sie uboga a ta ma tedencje do dlugiego spalania sie objawem tego moze byc "pukanie" w rurze wydechowej). Skoro na bezynie i na gazie jest prawie to samo. Radzilbym sprawdzic przewody doprowadzajace powietrze do zaworu biegu jalowego,...
Ne pamiętam dobrze ale czujnik temperatury na kompa jest w kolektorze dolotowym i jego srawdz on steruje dawką paliwa ciepły zimny a na gazie chodzi normalnie i awaryjnie tez powinien odpalac dobrze
Zdejmowałeś pokrywę kolektora dolotowego?silnik krokowy podłączony?
o ja cię kręcę, dostęp koszmar-pod kolektorem dolotowym, aby go wymienić trzeba ściągać kolektor. Zawsze mówiłem, że BMW to kupa g*wna.
Termostat chyba jest ok bo temperatura silnika 90stopni wcześniej na starym była 70st. klima była manualna ale poprzedni właściciel zdemontował przy wymianie silnika ( mam ją w częściach ). Jak wąż dolotowy i wylotowy z nagrzewnicy jest ciepły to oznacza że jest ona sprawna? Dodano po 2 a jak odpowietrzyć układ?
Więc tak.. Instalacja gazowa to Koltek-Necam - fabryczna opla.. Elektronika w tej instalacji to minimum.. Na 99% jestem pewien, że to nie wina instalacji gazowej.. Co do krokowego od przepustnicy to po odpaleniu auta dzisiaj sprawa wygląda dokładnie tak: -po odpaleniu obroty maszerują na ok. 1200, po kilku chwilach spadają do 1000.. - po odłączeniu...
Żadne silniczki krokowe ani też dolot powietrza......to sekwencja jeśli ktoś wogóle wie co to i z czym to się je.Sam interfejs też pewnie koledze w niczym nie pomoże jeżeli nie jest w temacie, tylko wyrzucenie pieniędzy w błoto, ale dla zapartych interface można nabyć na alledrogo soft jest na Elektrodzie. Ja jednak polecam wizytę w renomowanym warsztacie...
W aucie praktycznie do sprawdzenia jest wszystko. Sonda lambda, szczelność układu dolotowego, czujnik temp. silnika, przepływomierz etc. Podpiąć pod diagnostykę i popatrzeć co się dzieje w silniku to najskuteczniejsze wyjście.
Niekoniecznie musi to być uklad zapowietrzony ale np osadzenie się kamienia w chlodnicy uszkodzenie termostatu. A odpowietrzniki powinne się znajdować przy chłodnicy nagrzewnicy i w okolicach kolektora dolotowego.
A jak tam dojść z dołu czy znowu będą musieli połowę rozebrać. Dodano po 37 A dokładniej to jaki mam kupić ten czujnik. Bo jest taki Czujnik temperatury powietrza zasysanego lub dolotowego. Czujnik temperatury wody.Są różne
Witam Przeczytałem wszytskie chyba posty, sprawdziłem prawie wszystko w aucie i nadal nie wiem dlaczego moja omega '95 jest jakby słaba. Ma przejechane 230 tysięcy i mam wrażenie że od początku chodzi tak chodzi. Oczywiście mam gaz, sekwencyjny brc, pali ~11 l LPG, ~10l PB ale mam wrażenie że słabo wkręca się na obroty .... i to od zawsze występujący...
Na początek proponuję sprawdzić szczelność kolektora dolotowego, przepływomierz - przepustnica, jeśli miały miejsce jakieś strzały to doszło do pęknięcia jakiegoś plastiku. Przy dodaniu gazu mieszanka jest zbyt uboga i auto się dławi. Radzę dokładnie obejrzeć kolektor. powodzenia
Witam. Mam kłopot ze zrobieniem dolotu. Silnik c20ne z omegi, i ten wieeelki przepływomierz, przez niego nie mogę zmieścić się ze stożkiem (normalny filtr odpada - brak miejsca). Postanowiłem włożyć stożek za zderzak, przepływomierz został na starym miejscu, wydłużony jest odcinek stożek-przepływomierz. Niestety ta kompozycja nie jest trafna, silnik...
Ja stawiam na nieszczelność któregoś z zaworów ssących, mam omegę 2.0 1988r. w gazie przebieg ponad 300tyś km i jeszcze nigdy nie miałem wystrzału do kolektora dolotowego. Proponuję zmierzyć ciśnienie sprężania na poszczególnych cylindrach. Pozdrawiam.
Przeplywomierz ma wpływ na pracę instalacji II generacji: Cytat z portalu o LPG: "W tych samochodach, w których występuje przepływomierz powietrza, jest to jeden z elementów układu dolotowego narażony na uszkodzenie w konsekwencji tzw. ”strzałów” na gazie (które mogą występować przy eksploatacji systemu zasilania LPG mieszalnikowego/podciśnieniowego...
41- Saugrohrdrucksensor , Turbo-Ladedruck - Spannung zu hoch Po polskiemu oznacza tyle : "Czujnik Ciśnienia Doładowania , Ciśnienie Doładowania - napięcie za niskie" Czyli problem z układem dolotowym 54- Kraftstoff- Abschaltmanetventil - Fehlerfunktion Stromkreis Po polskiemu : "zawór odcinający paliwo na pompie wtryskowej zakłócenie działania"
Na poczatek napisze ze posiadam omege 2,5v6 LPG + automat od ponad pol roku. Najpierw napisze o spalaniu. Na trasie wychodzi okolo 13-14litrow lpg ALE przy spokojnej jezdzie !! Chcesz troche wiecej - ponad 16 jak nic. Miasto - przy jezdzie malo oszczednej pali 22 litry gazu, jak zimny i krotkie odcinki 25 litrow. przy spokojniejszej 18. Nie oszukujmy...
Witam ,mam problem z autem wymienionym wyżej.Od jakiegoś czasu omega sobie strzelała ale zawsze założyłem gumkę tą koło filtra powietrza na miejsce i było ok.Ale któregoś razu tak strzeliło,że rozwaliło mi rurę dolotową do filtra.Przyciągnąłem auto pod dom i wymieniłem : nowe kable,świece,kopułkę,palec rozdzielacza,filtr powietrza.Bez żadnego rezultatu.Auto...
15-czujnik temp płynu.41 czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym-sprawdż wężyk a jak bedzie szczelny to zmień czujnik 92 włącznik tempomatu 96 system recyrkulacji spalin.na moje to tylko wężyk.działaj
Witam, wygląda na to że masz problem z nieszczelnym układem paliwowym lub walniętą pompę wtryskową. Musisz znaleźć dobrego mechanika bo jak trafisz na partacza to problem może się ciągnąć jak smród... U mnie kompleksowa naprawa układu paliwowego to koszt ok 3000zł w tym zawarte jest: -montaż demontaż pompy wtryskowej, -czyszczenie kanałów dolotowych...
w pierwszych momentach szarpie, i strzela w filtr. któryś z zaworów wydechowych się zablokował i wypuszcza spaliny dolotowym
Witam ! Sprawność sondy lambda jest warunkiem koniecznym do właściwego działania tej centralki bo na podstawie czego ma korygować ilość wypływającego gazu. Całkiem możliwe, że jest konieczna zmiana prędkości pracy attuatora w nastawach centralki lub ew. korekta innych ustawień. Inna sprawa to taka, że gaz "nie lubi" jak pęd powietrza wdmuchiwany jest...
A czujnik od podciśnienia w kolektorze dolotowym jest oki?
pomiar zużycia paliwa jest odczytywany z wartośi podciśnienia ssania w kolektorze dolotowym ,jest elastyczna rurka łącząca kolektor z czujnikiem mogła ulec uszkodzeniu sprawdz ją inapisz dokładniej jaki to model sil. i rok produkcji
Jak postrzelalo sobie na gazie to i może juz jest po przeplywomierzu, i z tego powodu może się zapalac kontrolka silnika, a przerywajacy przekaźnik może być skutkiem problemu w instalacji LPG bo przecież jest odcięcie pompy zrobione kiedy silnik pracuje na benzynie, wiec sugeruje sprawdzić czy aby napewno LPG nie odcina przekaźnika paliwa w niewłaściwym...
Witam. Parownik Zwoli ma dwie regulacje. Mała śubka ta którą widać od góry wolne obroty, ta większa z boku parownika służy do regulacji napęcia przepony. Małą srubkę wstawiasz w połowie zakresu regulacyjnego tzn taka sama ilośc obrotów w prawo i wlewo, resztę koryguje się tą duża śruba. I tu ciekawiska ma to sprore zanaczenie jeśli chodzi o dynamikę...
Zanim zaczniesz docierać zawory, musisz sprawdzić czy gniazda nie są wyklepane,to znaczy czy nie powiększyła się szerokość przylgni zaworu(powinno być1,0 do1,4 dla zaworów dolotowych i 1,4 do 1,8 dla wydechowych)jeżeli tak trzeba je przefrezować. Sam, niestety, tego nie zrobisz, chyba, że masz zestaw frezów do gniazd zaworowych. Załóżmy jednak, że nie...
Z angielskiego tłumaczenia wynikałoby, że chodzi tutaj o czujnik powietrza, najprawdopodobniej wykrywa on jakieś nieprawidłowości w układzie dolotowym, auto może dostawać za dużo ewentualnie za mało powietrza. Możliwe, że są gdzieś jakieś nieszczelności uszkodzenia w instalacji.
dobrze robisz i interpretujesz. silnik pracuje na zbyt ubogiej mieszance. problem może leżeć w: niskim ciśnienu paliwa (zapchany filtr,kończy sie pompa,uszkodzony reg.cisnienia),bądż nieszczelnościami w układzie dolotowym,uskodzeniem przepływomierza.
olo_2000 , żeby sprawdzić, który cylinder nie pracuje w sposób najprostszy, zdejmuj przewód WN ze świecy i przesuń na bok aby iskra nie biła w świecę. Jeżeli nie ma reakcji w pracy silnika (pracuje tak samo) to by znaczyło że ten cylinder nie pracuje, jeżeli jest reakcja (silnik gorzej chodzi, zwiększa się wibracja) to ten cylinder pracuje. Jeżeli...
Witam. Jeżeli Tak jak twierdzisz już cały osprzęt elektryczny wymieniłeś, to pozostaje jeszcze sprawdzenie poprawnej pracy zaworów ssących. Wybuchy gazu do kolektora są spowodowane tym, że gaz zostaje zapalany przed wejściem do cylindrów przed zamknięciem zaworów, lub zawory( zawór) nie domyka komory spalania i płomień zapala gaz w kolektorze dolotowym....
Zawór ten znajdziesz na ukladzie dolotowym spalin do kolektora ssacego, bo jak sama nazwa wskazuje zawor ten cofa spaliny do klektora ssacego. Aby go sparwdzic albo go odepnij i zrob jazde probna albo mozesz go zaslepic blaszka po puszczce od piwa dla przykladu tak aby spaliny nie trafialy do ssania i wtedy zobaczysz czy jest do wymiany czy nie. Lub...
omega czujnik dolot klapy dolot strzały dolot
czujnik odciąć paliwo rozszerzyć wolumin amilo wymiana dysku
pralko suszarka pralka bosch wyświetlacz
Pioneer MVH-S320BT resetuje ustawienia po wyłączeniu auta – brak pamięci, podłączenie zasilania Mercedes W210 E230 wiązka elektryczna A2104403806 – gdzie kupić nową lub używaną?