Moim zdaniem opiłki ze zbiornika zatrzymają się na filtrze i nie są groźne dla armatury wtryskowej. Czyli jeśli by odfiltrować jeszcze paliwo które wraca z wtryskiwaczy do pompy to wtedy można jeszcze bardziej ograniczyć ewentualne zniszczenia przez sypiącą opiłkami pompę wtryskową. Jedyna droga z opiłkami to pompa CR-wtryskiwacz.
Zmienione wtryski oraz pompa. Pompa opiłkowała, wtryski zatarte oraz zawalone opiłkami.
Wtryskiwacze same z siebie nie padają po paru kilometrach. Sprawdź kolego pompę czy opiłkami nie sieje.
Szczerze powiem że nie widziałem jeszcze pompy w fordzie coby opiłków w filtrze nie było!
Trzeba zdjąć dekiel, zablokować napinacz, odkręcić koło od pompy. Sprawdzić puszkę filtra, na obecność opiłków. Jeśli są, to warto wymienić zbiornik paliwa na taki od benzyniaka, przepłukać pod ciśnieniem przewody paliwa.
Z reklamacją może być lipa te wtryski padają przez opiłki z pompy, sprawdziliście pompę przed montażem wtrysków?
Czemu wymieniłeś pompę,siała opiłkami,wtryski nowe czy używki? Zbiornik był czyszczony?
było w nim trochę opiłków. Jeżeli stalowe to pompa do wymiany.
Jak dobrze kojarzę to te silniki miały wadliwe pompy wysokiego ciśnienia łuszczyły się i opiłki uszkadzały wtryski.
Co do pompy to puszcza opiłki metalu . Mam nadzieje , że tego nie będzie że pompa do regeneracji .Zobaczymy jak podłącze pod komputer .
Co to znaczy strasznie dużo, to nie jest żadna jednostka :) Ale skoro jeden wtrysk leje naprawdę "dużo" więcej to masz najprawdopodobniejszą przyczynę. Tylko powiem Ci że wymiana samego zaworku przelewowego nic nie da jeżeli zostawisz starą (na 99% siejącą opiłkami pompę WC), i zanieczyszczony układ paliwowy.
Sprawdź czy masz opiłki w filtrze paliwa. To jest auto z wadliwym układem wtryskowym (pompa CR i wryski).
Haha wlewałeś paliwo z opiłkami i nie ma możliwości, że opiłki przedostały się z pompy do zbiornika. :) Ale bajki Ci wciskają.
Używkę zawsze trzeba sprawdzić przed zamontowaniem, czy nie sypie opiłkami bo można uszkodzić nowe wtryski.
Przede wszystkim dlaczego były zmieniane wtryski? A jeśli była przyczyna, czy sprawdzono układ paliwowy na obecność opiłków we wtryskach i filtrze paliwa. Układ wtryskowy Delphi do 2004 roku padał najczęściej na skutek łuszczenia się pompy wtryskowej - opiłki załatwiały wtryski. Bez sprawdzenia pompy na obecność opiłków jakakolwiek wymiana wtrysków...
Zacznij od próby przelewowej wtryskiwaczy - jest szybka, prosta i tania. Najlepiej zrobiona z pomocą IDS-a, który ma zaimplementowana próbę przelewową (steruje silnikiem podczas próby), ale można też próbę zrobić na wolnych obrotach 4 minuty. Norma jest 45 ml, ale jeszcze 60 ml nie ma tragedii. Jeżeli będzie ponad 100 ml na wtryskiwaczu - jest już na...
Witam, pompy CR są dość wytrzymałe ale jeżeli pompa niskiego sie kończy to bałagan, sprawdż filtr na opiłki i ciśnienie na niskim, powodzenia
Jak wymienisz tylko wtryski to problem szybko wróci. Przede wszystkim wszystko wyczyścić przez co idzie paliwo, łacznie z bakiem. Pompa wysokiego ciśnienia przypuszczalnie też do wymiany bo ona jest przyczyną usterki (opiłki!)
A to nie jest przypadkiem taki silnik jak w Mondeo II ,tam po 200 tysiacach szwankowały pompy wtryskowe opiłki wędrowały do wtryskiwaczy i było po balu,niech mechanik sprawdzi pod tym kątem.
Opiłki w filtrze paliwa i baku są? Jeśli tak to ich nie zakładaj, tylko zrób wpierw pompę wysokiego ciśnienia.
Panowie zdajecie sobie sprawę że wymiana tych wtrysków bez regeneracji pompy WC i czyszczenia układu to tak naprawdę wyrzucenie pieniędzy w błoto? Nie zawsze wtryskiwacze i pompa jednocześnie muszą iść do naprawy/regeneracji. Jeżeli regeneruje się wtryskiwacze bo przelewają powyżej normy (nowe zaworki) i ewentualnie końcówki leją (nowe końcówki), to...
Nie mniej jednak opiłków w 100% nie wypłukasz z układu. Problem jest, ale moim zdaniem po naprawie pompy mocno ograniczony, bo opiłki nie są w stanie przejść przez filtr paliwa. Dokładność oczyszczania filtra paliwa w diesli jest taka, że zatrzymuje cząstki o wielkości 1,5 - 3,0 mikrony. Gdyby opiłki przechodziły przez filtr, to tak jakby czołg przejechał...
Nie wierzę, że to piszę ale proponuje Skodę Octavię II 1.9TDI 90KM... ciężko będzie ale jak dobrze poszukasz to coś znajdziesz. W ogóle auto segmentu C, nie wspominając już o D, które nie jest zajeżdżonym trupem, ciężko kupić za 15zł. 2.0 TDCi nie jest złym silnikiem, byle nie z początku produkcji, po 2004 już może być. Początkowo był problem z "mielącymi"...
cezars65 dobrze radzi. Taką samą sytuacje miałem kiedyś . I okazało się że pompa paliwa dawała za małe ciśnienie . Po wymontowaniu (trzeba zdjąć zbiornik bo nie ma dojścia z wewnatrz) sporo było opiłków.
ja mam podobny problem z tym autkiem. ale co najlepsze to nie było wcześniej żadnych problemów autko paliło i jechało <nie kopciło> obecnie jest rozebrane, napewno poszły wtryski koszt za 1 590zł gościu znalazł opiłki także do tego będzię pompa. czy ktoś wie co mogło zniszczyć nagle układ paliwowy?? w baku też opiłki.. i mam pytanie odnośnie pomp...
Witam! Jestem "szczęśliwym" posiadaczem Mondeo 2006 r. 2.0 TDCI z wtryskami oraz pompą Delphi. Opiszę mój problem z pompą i wtryskami, może to komuś pomoże, bo wiem że jest to nagminny problem tych aut. Zaczęło się od wyskakiwania "sprężynki" i gaśnięcia auta przy gwałtownym przyspieszaniu. Błędy diagnostyczne mówiące o problemach z układem paliwowym....
Kolego "lipagw" naprawiłeś może swego jak tak to proszę o odpowiedz co było przyczyną Na wasze pytania już odpowiadano kilkadziesiąt razy - wystarczy poszukać... Trzeba podjechać na dobry fordowski tester i sczytać błędy. Wyskoczy prawdopodobnie błąd P0251 lub P1211 albo najpewniej obydwa razem. Trzeba sprawdzić wtryskiwacze robiąc próbę przelewową...
Mondeo MK3 2.0 TDCI auto samo w sobie wygodne ładne lecz wtryski i pompa wielki niewypał po regeneracji nie wiesz cze zrobisz 10000 km czy 100000 ale raczej to pierwsz wiem z doświadczenia... Nie wtryski lecz sama pompa jest niewypałem, a wtryski siadają w skutek działania opiłków z pompy.
2.0 TDCi nie ma pompy w zbiorniku paliwa, więc nie wiem co ty tam wymieniłeś, chyba że kosz czujnika poziomu paliwa. Wyłącznika bezwładnościowego diesel też nie posiada. Pompy paliwa elektryczne miały TDDi, ale tylko wersje 115 Ps i pompa była przy zbiorniku po prawej stronie. Napisz lepiej co niedomaga w Mondeasie to może spróbujemy pomóc. Z pompą...
Jeżeli robione są wtryskiwacze i przy ich regeneracji nie widać opiłków metalu, to nie trzeba płukać układu. Opiłki pochodzą z pompy, która wtedy już jest na pewno do regeneracji, a cały układ do płukania - łącznie ze zbiornikiem. Można ewentualnie wyjąć i wypatroszyć filtr paliwa i zobaczyć, czy są tam opiłki...
Znajomy rok temu kupił Mondeo z 2004r. z tym silnikiem i przebiegiem ok. 300 tys. km. Poprzedni właściciel jeździł jak emeryt i podczas jazdy próbnej nic się nie działo. Znajomy wyjechał na autostradę i wrócił na lawecie. Wtryskiwacze zapchane opiłkami. Zregenerował wtryski, wymienił pompę (chyba na używaną), a po paru miesiącach znowu walka z regenerowanymi...
Witam. Mam problem ze swoim fordem. Jakiś czas temu samochód na 5 biegu przy gwałtowniejszym przyspieszaniu przechodził w tryb awaryjny (włączała się sprężynka) po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu problem znikał. Jednak kilka dni temu samochód odmówił posłuszeństwa przy spokojnej jeździe i zgasł:/ jeśli odpalił to popracował około 10 sekund i...
Jeśli sprężyny są ok to na 95% jest to objaw zużytej przekładni kierowniczej zobacz czy olej do wspomagania nie jest czarny od zużytej przekładni ma być czerwony, możesz też sprawdzić kolumne kier. odkręcić drążek przy pedałach kluczyk 10mm ściąg go poruszaj do góry i dołu i nałóż tam smaru najlepiej przy wyjętym kluczyku ze stacyjki żeby nie obrócić...
Nie chce mi się wierzyć że po zgaśnięciu nie ma żadnych błędów. No właśnie. Podjedź gdzieś na IDS-a i sprawdź. Jeżeli byłby tam kumaty diagnosta, od razu zrobiłbym próbę w trybie rzeczywistym. Generalnie zacząłbym od próby przelewowej - mimo że wtryski były regenerowane w autoryzowanym serwisie (czy autoryzowanym przez Delphi?). Bo jeżeli były regenerowane...
pompa i wtryski byly w regeneracji. Znając życie i wartość auta ta regeneracja to był finansowy wodotrysk i techniczny pic na wodę. Regeneracja wtryskiwaczy ma sens tylko na oryginalnych częściach Delphi, a stosowanie zamienników to na 100% wyrzucone w błoto pieniądze. Podobnie z pompą. Zrób próbę przelewową - to jest test prawdy. W cywilizowanym warsztacie...
Jednak obstawiałbym pompę. Nie siadła na amen, ale już daje o sobie znać. Te opiłki w na to wskazują. Skoro podczas skrętu miewasz opory to po prostu czasami nie daje rady. Z drugiej strony rodzi się pytanie. Czy blokuje Ci się czasem kierownica? jeśli tak to faktycznie możesz mieć maglownicę do regeneracji (koszt samej regeneracji to około 500zł +...
Witam No cóż , warto zacząć od komputera , ale to nie wszystko. Podejrzany jest jak to już kolega "Maniek z" powiedział układ wtryskowy i to kompletny . Oprócz komputera lub nawet bez niego trzeba koniecznie sprawdzić czy nie ma opiłków przy powrocie paliwa z pompy wtryskowej do filtra paliwa . Jeśli są to niestety cały układ wtryskowy do wymiany czyli...
Tylko czy to normalne , że auto ktore mozna powiedziec ze jest zimne ( jeszcze sie dobrze nie zagrzało ) chodzi bez zarzutów ? Zimny silnik pracuje na innej mapie - ma zwiększoną dawkę wtrysku i wtedy nie wchodzi w tryb awaryjny. Za to Ty z grubej rury pocisnąłeś opiłkami z pompy wtryskowej :) Bo dopiero od 2004 roku wprowadzono poprawione pompy Delphi,...
Pacjent to opisany wyżej mondeo mk3 TDCI 130 KM, ogólny brak mocy poniżej 2,5 tys. obr. jedyny błąd to 0191 który pokazuje się co jakiś czas. Martwi mnie ciśnienie paliwa na listwie ponieważ na jałowych waha się w zakresie 223-232 bary (wiem że już nie najlepsze) i zazwyczaj dochodzi do 1350-1380 bar( na ułamek sekundy złapało 1520 bar i to wszystko...
To że miga kontrolka świec oznacza że jest usterka i odczyt błędów powinien podpowiedzieć co nieco w większości przypadków to co opisujesz to naprawa bądź wymiana wtrysków i czyszczenie pompy ale żeby mieć 100 % pewności nawet bez czytania błędów wystarczy przy zachowaniu " sterylnych " warunków odkręcić stalowe rurki doprowadzające paliwo do wtrysków...
Z tego co wiem, regeneracja wtrysków nie zawsze przynosi efekty, bo w MK3 2.0 TDCI zwykle przyczyną uszkodzenia wtrysków są opiłki z pompy wtryskowej. Może nie wchodzenie na obroty jest związane z brakiem odpowiedniego ciśnienia na listwie wtryskowej tudzież pompą wtryskową, przez co też może kopcić na biało. Na biało może kopcić też przez wysoką wilgotność...
Szybciej rozkoduje się od pełni księżyca, zwłaszcza jak ślepia będą na to patrzeć. Wiesz że tam to nie ma co się rozkodować? A przypadkiem immo nie wymaga jakiejś konfiguracji programowej z nowym sterownikiem pompy? Przytaczam tylko to, co powiedzieli. Dla mnie teoria z "polem magnetycznym opiłków" to jakieś herezje. Pytanie: czy jest to możliwe, żeby...
Witam! Po walce z Mondeo przez kilka tygodni, udało mi się w końcu go odpalić. Walka z nim wyglądała tak, że po zmianie wtryskiwaczy, na starej pompie odpalał (jak na załączonym filmiku, również z falowaniem), lecz mi gasł i więcej nie odpalał, gdy chciałem się przejechać. Wywnioskowałem, że pompa mi opiłkuje i trafiłem. Wtryskiwacze wyczyściłem z...
kts nic nie pokarze masz padnięte wtryskiwacz na 99% wiem to z doświadczenia odkręcisz przewody od wtryskiwadza i po wtryskach opiłki z przewodów wpadają do wtryskiwacza a to ze masz dziure w tłoku to jest przez lejący wtyskiwacz podstaw auto do serwisu niech zrobią test ciśnienia pompy wtryskowej i przelew na wtryskiwaczach
Witam. Ford Mondeo MK III 2,0 tdci 130 KM. Silnik pracuje nierówno na wolnych obrotach. Wtryski są po wymianie końcówek , przelewy wszystkie cztery jednakowe w ilościach minimalnych.Natomiast kiedy silnik zwalnia słychać w przewodach wtryskowych między listwą a wtryskiwaczami tak jakby paliwo było z powietrzem. Ciśnienie wtedy spada i wacha się od 170...
Witajcie koledzy śledzę wasze problemy z silnikami TDCI i sam nie wiem co myśleć ja ze swoim mondeo 2,0 tdci 115kw mam jeszcze dziwniejszy problem przestał w ciągu tygodnia palić na początku na zimnym silniku dziwnie postukiwał później zaczął ciężko palić aż w końcu zaczął stukać cały czas nawet na ciepłym silniku na średnich obrotach pomiędzy 1500...
Jeśli układ paliwowy jest szczelny, to problem z pompą paliwa (ta pomocnicza oczywiście). Dzięki za zainteresowanie się. Wymontowałem tą pompę i podpiąłem na krótko omijając przewody paliwowe bezpośrednio pod przewody paliwowe pompy wtryskowej przed filtrem paliwa, a pompkę podpiąłem pod akumulator, pompa daje ciśnienie silnik odpalił bez problemu...
Witam! Wszystko zaczęło się od tego że podczas jazdy zaświecała się sprężynka i auto gasło. Diagnoza - 2 wtryski dość poważnie przelewają. Wszystkie wtryski zostały wysłane do regeneracji. Po powrocie założone i zakodowane (tylko nie w tej kolejności co były wcześniej). Kodowane były KTSem i Solusem. Problem polega na tym że teraz auto w dolnych partiach...
wymieniłem filtr paliwa i pompa jakoś dziwnie nie chce zaciągnąć paliwa ciągnie ale cały czas z powietrzem i teraz już nie wiem o co tu chodzi . Powiem ze z filtra spuściłem paliwo i nie ma żadnych opiłków
A mianowicie jezeli zdecydowalbym sie kupic nowe wtryskiwacze to czy musze wymieniac rowniez pompe czy ta stara da rade z nowymi ?? Nowe wtryskiwacze są bardzo drogie - najlepiej jest zregenerować te co masz, wymieniając zaworki i końcówki. Ale tylko na oryginalne Delphi - czyli w dobrym, sprawdzonym zakładzie, najlepiej autoryzowanym, gdzie od razu...
Moim zdaniem tam dalej jest problem z pompą wtryskową. Świadczy o tym kopcenie, brak mocy z dołu i przede wszystkim twarda praca. To że pompa była w regeneracji nie znaczy że jest wszystko dobrze z nią. Pasowało by sprawdzić czujnik obrotów w pompie, jego rezystancję i czy nie ma na min jeżyka z opiłków, druga sprawa to czy sterownik jest oryginalny...
czy muszę zrobić porządek też z pompą? regeneracja? Jeżeli padły wtryskiwacze, to pompa również do regeneracji - pewnie sypie opiłkami. Nie zapomnij o wymyciu układu paliwowego. czy będę musiał je kodować Tak, do sterownika silnika będziesz musiał podać numery z nowych wtryskiwaczy. jak to zrobić bo nie wiem czy mój mechanik da radę Zmień mechanika...
to może ona jest winna bo wiem ze występują pompy cr które mają wzniesienie na wałku i dobijają cisnienie w odpowiednim położeniu tłoka ,tak było w mondeo , 2.0tdci Nie , nie, moim zdaniem pompę CR ustawiasz dowolnie, w Mondeo/Transicie 2,0/2,4 tdci także. Gdyby to było istotne i ważne, pompa CR miałaby własny czujnik położenia wałka. Tak jest w pompach...
A jak silnik się zachowywał przed remontem? Jaki przebieg auta? A co pokazał komputer jeśli chodzi o układ wtryskowy? Jaka korekta wtrysków? Ciśnienie na listwie ok? Wiem że jeśli pompa "emituje" zanieczyszczenia w postaci "złotawych opiłków" widocznych czasami pod mikroskopem, to nowe wtryski za chwilę są do ponownej regeneracji..Pomaga jedynie wymiana...
Czy jest jakiś "knif" który trzeba znać przy wymianie? Jeżeli przekładałbyś wtryskiwacze z takiego samego silnika 2,0 tdci (w Fordach są dwa różne 2,0 tdci) to w ramach samoadaptacji silnik mógłby zacząć pracować prawidłowo stosunkowo szybko. Ale - jak napisał MartBan - jakaś przyczyna musi być, że padły te stare. Co prawda mogły się po prostu wypracować...
Jak masz pojęcie trochę o mechanice i dostęp do podnośnika/kanału ja bym zaryzykował zrobienie pompy samemu tak jak ja to zrobiłem. Napisał sam, że jest świeżakiem w tej branży. Wtryskiwacze też można samemu zrobić na oryginalnych zaworkach, ewentualnie od razu końcówki wymienić, w ramach samoadaptacji dojdą do siebie. W pompie jeżeli poszła głowica...
Witam Wiadomo wszystkim ,że te silniki mają wadę produkcyjną dotyczącą układów wtryskowych. Jeśli zapala się lampka świec żarowych to oznacza bardzo czesto ,że właśnie układ paliwowy ma problem . Należy bezwzględnie wykonać test przelewów wtryskiwaczy i sprawdzić układ na obecność opiłków oraz zmierzyć wydatek pompy wtryskowej. Radzę udać się do specjalisty...
Mam kilka warsztatów i wszystkie je odwiedziłem jak miałem problem z wtryskami wszyscy podłączali i stwierdzali że są jakieś błędy ale nic nie potrafili powiedzieć. Dopiero wjechałem do ASO Forda w Częstochowie i tam mi poprawili spalanie stukowe na jednym z cylindrów. Później padły wtryski po około roku. Przy gwałtownym przyspieszeniu zapalała się...
Bolączką w mondeo i większości wtrysków Delphi jest właście zaworek przelewowy. Tak się uważa, bo najczęściej po wymianie zaworków znika zjawisko wchodzenia w tryb awaryjny. Problem polega jednak na tym, że znika na krótko - czasem na rok, czasem... na miesiąc. Przelewające nadmiernie wtryskiwacze - owszem - powodują nadmierne spadki ciśnienia na szynie...
auto jak w temacie 2.0 tdci zgasło i nie zapala. Brak ciśnienia na listwie układ wtryskowy siemensa generacja 3.Chciałem zapytać po co jest ten zaworek/ wentylek(1 na foto) na przewodzie którym pompa zaciąga paliwo, do odpowietrzenia ? Zawory na pompie regulacyjny i wydatku (2-3) mają jakieś oporności mieć ? Jeśli tak to jakie ? Poniżej wklejam obrazki...
Witam. Odświeżę trochę ten temat bo kurzu co niemiara :arrow: W odpowiedzi na pytanie Master808 - pewnie Master'owi 808 już nie pomogę bo dawno to pytanie zadał, ale dla tych co odwiedzą to forum może poniższe info będzie przydatne. Łańcuch składa się z ogniw koloru srebrnego (kolor żywego metalu) ale tylko trzy ogniwka rozstawione od siebie w pewnych...
opiłki pompa opiłki pompa delphi opiłki pompa focus
kondensator spawanie pralka candy zapchana pacifica czujnik
traktorek kupić integra zmierzch roleta
Pioneer PC-C3 - słabo świeci wyświetlacz Podłączanie ogniw różnych producentów o tych samych parametrach