Mam wykres z testu rozruchowego fordowskim IDS-em sprawnej pompy Delphi w silniku 2,0tdci (całość na rozruszniku). Ponieważ 1 MPa to 10 barów, wychodzi na to, że po krótkim czasie (2 sek) pompa może podać nawet 1200 barów (a nie tylko żądane 200 ma duży zapas)... Test był robiony na ciepłym silniku (tzn dosyć szybko kręcił). http://img403.imageshack.us/img403/4623/...
Zacznij od próby przelewowej wtryskiwaczy - jest szybka, prosta i tania. Najlepiej zrobiona z pomocą IDS-a, który ma zaimplementowana próbę przelewową (steruje silnikiem podczas próby), ale można też próbę zrobić na wolnych obrotach 4 minuty. Norma jest 45 ml, ale jeszcze 60 ml nie ma tragedii. Jeżeli będzie ponad 100 ml na wtryskiwaczu - jest już na...
Witam No cóż , warto zacząć od komputera , ale to nie wszystko. Podejrzany jest jak to już kolega "Maniek z" powiedział układ wtryskowy i to kompletny . Oprócz komputera lub nawet bez niego trzeba koniecznie sprawdzić czy nie ma opiłków przy powrocie paliwa z pompy wtryskowej do filtra paliwa . Jeśli są to niestety cały układ wtryskowy do wymiany czyli...
Nie mniej jednak opiłków w 100% nie wypłukasz z układu. Problem jest, ale moim zdaniem po naprawie pompy mocno ograniczony, bo opiłki nie są w stanie przejść przez filtr paliwa. Dokładność oczyszczania filtra paliwa w diesli jest taka, że zatrzymuje cząstki o wielkości 1,5 - 3,0 mikrony. Gdyby opiłki przechodziły przez filtr, to tak jakby czołg przejechał...
Moim zdaniem opiłki ze zbiornika zatrzymają się na filtrze i nie są groźne dla armatury wtryskowej. Czyli jeśli by odfiltrować jeszcze paliwo które wraca z wtryskiwaczy do pompy to wtedy można jeszcze bardziej ograniczyć ewentualne zniszczenia przez sypiącą opiłkami pompę wtryskową. Jedyna droga z opiłkami to pompa CR-wtryskiwacz.
Panowie zdajecie sobie sprawę że wymiana tych wtrysków bez regeneracji pompy WC i czyszczenia układu to tak naprawdę wyrzucenie pieniędzy w błoto? Nie zawsze wtryskiwacze i pompa jednocześnie muszą iść do naprawy/regeneracji. Jeżeli regeneruje się wtryskiwacze bo przelewają powyżej normy (nowe zaworki) i ewentualnie końcówki leją (nowe końcówki), to...
moje pytanie gdzie sprawdzić czy są opiłki, u mnie tez wyskoczyły błędy p1211, oraz p0251, Te błędy nie są od razu równoznaczne z wystąpieniem opiłków w układzie paliwowym. Tym niemniej opiłki produkuje pompa wtryskowa, wędrują do wtrysków i przelewami oraz powrotem paliwa wracają do zbiornika samochodu,a stamtąd wędrują do filtra paliwa. Więc najprostsze...
Jednak obstawiałbym pompę. Nie siadła na amen, ale już daje o sobie znać. Te opiłki w na to wskazują. Skoro podczas skrętu miewasz opory to po prostu czasami nie daje rady. Z drugiej strony rodzi się pytanie. Czy blokuje Ci się czasem kierownica? jeśli tak to faktycznie możesz mieć maglownicę do regeneracji (koszt samej regeneracji to około 500zł +...
Witajcie koledzy śledzę wasze problemy z silnikami TDCI i sam nie wiem co myśleć ja ze swoim mondeo 2,0 tdci 115kw mam jeszcze dziwniejszy problem przestał w ciągu tygodnia palić na początku na zimnym silniku dziwnie postukiwał później zaczął ciężko palić aż w końcu zaczął stukać cały czas nawet na ciepłym silniku na średnich obrotach pomiędzy 1500...
Nom ja już wiem co jest przyczyną mojego problemu wtryski zostały zregenerowane ale nikt nie sprawdził dokładnie czy pompa nie daje opiłków na wtryski i dziś sprawdziłem z rurek metalowych kręcąc rozrusznikiem do przezroczystego naczynia spuściłem ropę i są opiłki zawiozłem wtryski na sprawdzenie i oczywiście jest w nich pełno opiłków końcówki złom...
Mój szwagier ma podobny problem auto z 2004 i kosztowne te wtryski on płacił coś koło 2500zł za wtryski tylko idioci w warsztacie zajmującym się naprawa disli niby dobrym na Podkarpaciu nie sprawdzi czy pompa puszcza opiłki (a co najlepsze to po wymianie wtrysków nawet filtra paliwowego nie wymienili)i to samo z nowymi wtryskami zrobiło. Teraz zawsze...
Witam, pompy CR są dość wytrzymałe ale jeżeli pompa niskiego sie kończy to bałagan, sprawdż filtr na opiłki i ciśnienie na niskim, powodzenia
Jeśli układ paliwowy jest szczelny, to problem z pompą paliwa (ta pomocnicza oczywiście). Dzięki za zainteresowanie się. Wymontowałem tą pompę i podpiąłem na krótko omijając przewody paliwowe bezpośrednio pod przewody paliwowe pompy wtryskowej przed filtrem paliwa, a pompkę podpiąłem pod akumulator, pompa daje ciśnienie silnik odpalił bez problemu...
Zaworki padają dlatego że wykonują w tej generacji dodatkową funkcje. Upuszczają ciśnienie (np gdy zdejmiemy gwałtownie nogę z pedału przyspieszenia). Ponieważ brakuje w tej aplikacji na listwie zaworu upustowego. Można to usłyszeć kiedy wyłączamy silnik, takie charakterystyczne grzechotanie. Dlatego sam producent informuje że w tym przypadku ich życie...
jak zapytałam sie co moglo spowodować takie zepsucie wspominał o przegrzaniu auta No... nie. Zdecydowanie nie. czy nie powinien wyjąć pompy też Jednak lepiej jest wpierw sprawdzić wtryskiwacze, bo wyjęcie pompy to jest grubsza robota. Przy naprawie wtrysków widać, czy są opiłki, czy nie. Jeżeli są, to pompa na 100% jest do robienia. Jeżeli nie regeneruje...
A mianowicie jezeli zdecydowalbym sie kupic nowe wtryskiwacze to czy musze wymieniac rowniez pompe czy ta stara da rade z nowymi ?? Nowe wtryskiwacze są bardzo drogie - najlepiej jest zregenerować te co masz, wymieniając zaworki i końcówki. Ale tylko na oryginalne Delphi - czyli w dobrym, sprawdzonym zakładzie, najlepiej autoryzowanym, gdzie od razu...
czy ktoś wie co mogło zniszczyć nagle układ paliwowy? Montowanie kładu wtryskowego Delphi do 2004 roku to duża porażka Forda - mówiło się, że Ford chciał tu popełnić seppuku... Po 2004 roku Delphi było nieco lepsze, w 2006 roku Ford przeszedł na bardzo wytrzymałe japońskie Denso. Twoja pompa się złuszczyła, na pewno dobiło ją marne paliwo (opał odbarwiany...
Zmienione wtryski oraz pompa. Pompa opiłkowała, wtryski zatarte oraz zawalone opiłkami.
Wtryskiwacze same z siebie nie padają po paru kilometrach. Sprawdź kolego pompę czy opiłkami nie sieje.
Trzeba zdjąć dekiel, zablokować napinacz, odkręcić koło od pompy. Sprawdzić puszkę filtra, na obecność opiłków. Jeśli są, to warto wymienić zbiornik paliwa na taki od benzyniaka, przepłukać pod ciśnieniem przewody paliwa.
Z reklamacją może być lipa te wtryski padają przez opiłki z pompy, sprawdziliście pompę przed montażem wtrysków?
Czemu wymieniłeś pompę,siała opiłkami,wtryski nowe czy używki? Zbiornik był czyszczony?
Jak dobrze kojarzę to te silniki miały wadliwe pompy wysokiego ciśnienia łuszczyły się i opiłki uszkadzały wtryski.
było w nim trochę opiłków. Jeżeli stalowe to pompa do wymiany.
Sprawdź czy masz opiłki w filtrze paliwa. To jest auto z wadliwym układem wtryskowym (pompa CR i wryski).
Co to znaczy strasznie dużo, to nie jest żadna jednostka :) Ale skoro jeden wtrysk leje naprawdę "dużo" więcej to masz najprawdopodobniejszą przyczynę. Tylko powiem Ci że wymiana samego zaworku przelewowego nic nie da jeżeli zostawisz starą (na 99% siejącą opiłkami pompę WC), i zanieczyszczony układ paliwowy.
Używkę zawsze trzeba sprawdzić przed zamontowaniem, czy nie sypie opiłkami bo można uszkodzić nowe wtryski.
Jak wymienisz tylko wtryski to problem szybko wróci. Przede wszystkim wszystko wyczyścić przez co idzie paliwo, łacznie z bakiem. Pompa wysokiego ciśnienia przypuszczalnie też do wymiany bo ona jest przyczyną usterki (opiłki!)
Witam! Jestem "szczęśliwym" posiadaczem Mondeo 2006 r. 2.0 TDCI z wtryskami oraz pompą Delphi. Opiszę mój problem z pompą i wtryskami, może to komuś pomoże, bo wiem że jest to nagminny problem tych aut. Zaczęło się od wyskakiwania "sprężynki" i gaśnięcia auta przy gwałtownym przyspieszaniu. Błędy diagnostyczne mówiące o problemach z układem paliwowym....
Mondeo MK3 2.0 TDCI auto samo w sobie wygodne ładne lecz wtryski i pompa wielki niewypał po regeneracji nie wiesz cze zrobisz 10000 km czy 100000 ale raczej to pierwsz wiem z doświadczenia... Nie wtryski lecz sama pompa jest niewypałem, a wtryski siadają w skutek działania opiłków z pompy.
2.0 TDCi nie ma pompy w zbiorniku paliwa, więc nie wiem co ty tam wymieniłeś, chyba że kosz czujnika poziomu paliwa. Wyłącznika bezwładnościowego diesel też nie posiada. Pompy paliwa elektryczne miały TDDi, ale tylko wersje 115 Ps i pompa była przy zbiorniku po prawej stronie. Napisz lepiej co niedomaga w Mondeasie to może spróbujemy pomóc. Z pompą...
Opiłki w filtrze paliwa i baku są? Jeśli tak to ich nie zakładaj, tylko zrób wpierw pompę wysokiego ciśnienia.
A to nie jest przypadkiem taki silnik jak w Mondeo II ,tam po 200 tysiacach szwankowały pompy wtryskowe opiłki wędrowały do wtryskiwaczy i było po balu,niech mechanik sprawdzi pod tym kątem.
Jeśli sprężyny są ok to na 95% jest to objaw zużytej przekładni kierowniczej zobacz czy olej do wspomagania nie jest czarny od zużytej przekładni ma być czerwony, możesz też sprawdzić kolumne kier. odkręcić drążek przy pedałach kluczyk 10mm ściąg go poruszaj do góry i dołu i nałóż tam smaru najlepiej przy wyjętym kluczyku ze stacyjki żeby nie obrócić...
pompa i wtryski byly w regeneracji. Znając życie i wartość auta ta regeneracja to był finansowy wodotrysk i techniczny pic na wodę. Regeneracja wtryskiwaczy ma sens tylko na oryginalnych częściach Delphi, a stosowanie zamienników to na 100% wyrzucone w błoto pieniądze. Podobnie z pompą. Zrób próbę przelewową - to jest test prawdy. W cywilizowanym warsztacie...
cezars65 dobrze radzi. Taką samą sytuacje miałem kiedyś . I okazało się że pompa paliwa dawała za małe ciśnienie . Po wymontowaniu (trzeba zdjąć zbiornik bo nie ma dojścia z wewnatrz) sporo było opiłków.
Znajomy rok temu kupił Mondeo z 2004r. z tym silnikiem i przebiegiem ok. 300 tys. km. Poprzedni właściciel jeździł jak emeryt i podczas jazdy próbnej nic się nie działo. Znajomy wyjechał na autostradę i wrócił na lawecie. Wtryskiwacze zapchane opiłkami. Zregenerował wtryski, wymienił pompę (chyba na używaną), a po paru miesiącach znowu walka z regenerowanymi...
Nie wierzę, że to piszę ale proponuje Skodę Octavię II 1.9TDI 90KM... ciężko będzie ale jak dobrze poszukasz to coś znajdziesz. W ogóle auto segmentu C, nie wspominając już o D, które nie jest zajeżdżonym trupem, ciężko kupić za 15zł. 2.0 TDCi nie jest złym silnikiem, byle nie z początku produkcji, po 2004 już może być. Początkowo był problem z "mielącymi"...
Szybciej rozkoduje się od pełni księżyca, zwłaszcza jak ślepia będą na to patrzeć. Wiesz że tam to nie ma co się rozkodować? A przypadkiem immo nie wymaga jakiejś konfiguracji programowej z nowym sterownikiem pompy? Przytaczam tylko to, co powiedzieli. Dla mnie teoria z "polem magnetycznym opiłków" to jakieś herezje. Pytanie: czy jest to możliwe, żeby...
Tylko czy to normalne , że auto ktore mozna powiedziec ze jest zimne ( jeszcze sie dobrze nie zagrzało ) chodzi bez zarzutów ? Zimny silnik pracuje na innej mapie - ma zwiększoną dawkę wtrysku i wtedy nie wchodzi w tryb awaryjny. Za to Ty z grubej rury pocisnąłeś opiłkami z pompy wtryskowej :) Bo dopiero od 2004 roku wprowadzono poprawione pompy Delphi,...
Z tego co wiem, regeneracja wtrysków nie zawsze przynosi efekty, bo w MK3 2.0 TDCI zwykle przyczyną uszkodzenia wtrysków są opiłki z pompy wtryskowej. Może nie wchodzenie na obroty jest związane z brakiem odpowiedniego ciśnienia na listwie wtryskowej tudzież pompą wtryskową, przez co też może kopcić na biało. Na biało może kopcić też przez wysoką wilgotność...
Nie chce mi się wierzyć że po zgaśnięciu nie ma żadnych błędów. No właśnie. Podjedź gdzieś na IDS-a i sprawdź. Jeżeli byłby tam kumaty diagnosta, od razu zrobiłbym próbę w trybie rzeczywistym. Generalnie zacząłbym od próby przelewowej - mimo że wtryski były regenerowane w autoryzowanym serwisie (czy autoryzowanym przez Delphi?). Bo jeżeli były regenerowane...
Witam. Mam problem ze swoim fordem. Jakiś czas temu samochód na 5 biegu przy gwałtowniejszym przyspieszaniu przechodził w tryb awaryjny (włączała się sprężynka) po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu problem znikał. Jednak kilka dni temu samochód odmówił posłuszeństwa przy spokojnej jeździe i zgasł:/ jeśli odpalił to popracował około 10 sekund i...
Witam! Po walce z Mondeo przez kilka tygodni, udało mi się w końcu go odpalić. Walka z nim wyglądała tak, że po zmianie wtryskiwaczy, na starej pompie odpalał (jak na załączonym filmiku, również z falowaniem), lecz mi gasł i więcej nie odpalał, gdy chciałem się przejechać. Wywnioskowałem, że pompa mi opiłkuje i trafiłem. Wtryskiwacze wyczyściłem z...
To że miga kontrolka świec oznacza że jest usterka i odczyt błędów powinien podpowiedzieć co nieco w większości przypadków to co opisujesz to naprawa bądź wymiana wtrysków i czyszczenie pompy ale żeby mieć 100 % pewności nawet bez czytania błędów wystarczy przy zachowaniu " sterylnych " warunków odkręcić stalowe rurki doprowadzające paliwo do wtrysków...
Pacjent to opisany wyżej mondeo mk3 TDCI 130 KM, ogólny brak mocy poniżej 2,5 tys. obr. jedyny błąd to 0191 który pokazuje się co jakiś czas. Martwi mnie ciśnienie paliwa na listwie ponieważ na jałowych waha się w zakresie 223-232 bary (wiem że już nie najlepsze) i zazwyczaj dochodzi do 1350-1380 bar( na ułamek sekundy złapało 1520 bar i to wszystko...
kts nic nie pokarze masz padnięte wtryskiwacz na 99% wiem to z doświadczenia odkręcisz przewody od wtryskiwadza i po wtryskach opiłki z przewodów wpadają do wtryskiwacza a to ze masz dziure w tłoku to jest przez lejący wtyskiwacz podstaw auto do serwisu niech zrobią test ciśnienia pompy wtryskowej i przelew na wtryskiwaczach
Witam. Ford Mondeo MK III 2,0 tdci 130 KM. Silnik pracuje nierówno na wolnych obrotach. Wtryski są po wymianie końcówek , przelewy wszystkie cztery jednakowe w ilościach minimalnych.Natomiast kiedy silnik zwalnia słychać w przewodach wtryskowych między listwą a wtryskiwaczami tak jakby paliwo było z powietrzem. Ciśnienie wtedy spada i wacha się od 170...
wymieniłem filtr paliwa i pompa jakoś dziwnie nie chce zaciągnąć paliwa ciągnie ale cały czas z powietrzem i teraz już nie wiem o co tu chodzi . Powiem ze z filtra spuściłem paliwo i nie ma żadnych opiłków
czy muszę zrobić porządek też z pompą? regeneracja? Jeżeli padły wtryskiwacze, to pompa również do regeneracji - pewnie sypie opiłkami. Nie zapomnij o wymyciu układu paliwowego. czy będę musiał je kodować Tak, do sterownika silnika będziesz musiał podać numery z nowych wtryskiwaczy. jak to zrobić bo nie wiem czy mój mechanik da radę Zmień mechanika...
opiłki pompa opiłki pompa delphi opiłki pompa focus
podpiąć manometr media konwerter konfiguracja czujnik temperatury sterownika wymiana
złączki szynowe wzory protokołów pomiarów
Stun Gun Transformer Design: Ferrite Core, High Voltage, Safety, and Legal Aspects Opel Vectra C Diesel – wolno opadające obroty silnika, przyczyny i diagnostyka