Witam. Części o które Kolega pyta to L1 jest to dławik 12 mH 35 A, R3 jest to opornik hamowania PJ 60 × 300 4,8 natomiast C1 są to 3 szt. kondensatorów połączonych równolegle typ TC 669 o pojemności 8 µF.
Do głowy przychodzi mi albo opornik hamowania, A co ma wspólnego rezystor hamowania z jazdą w dół? Jeśli macie pytania co do Oron to chętnie pomogę. Lepiej nie.
Ogólnie tak, zwalnianie i przyśpieszanie ustawia się w falowniku, jako czas do osiągnięcia prędkości. Jak masz dużą bezwładność i chcesz szybko hamować to przyda ci się falownik z wyjściem na opornik hamowania (+ sam opornik), ten może tego nie mieć.
Jak nie świeci to pewnie wewnętrzny zasilacz. Ewentualnie główny procesor i wtedy kaplica. Masz do tego instrukcje? Bo w googlach za wiele niema. Co to są za 2 białe kable obok L1,L2 - opornik hamowania? To Ci działało i zdechło, czy dostałeś w niewiadomym stanie i chcesz uruchomić? Wiesz co jest w CN2 i że nie brakuje tam jakiegoś ENABLE ?
Układ z rezystorem hamującym jest prosty i niezawodny. Ma jedną wadę: mając tylko jeden opornik siła hamowania jest niekorzystnie rozłożona. Może być nieprzyjemne szarpnięcie. No bo największa jest przy największej prędkości i maleje wykładniczo wraz z prędkością. No i nie zatrzyma pojazdu, ani nie utrzyma go w miejscu.
Sprawdż czy opornik hamowania czy jest sprawny. Falownik w czasie wyhamowania silnika przekazuje moc na rezystor hamowania ( silnik zachowuje sie jako generator- prądnica ) Dla falowników 380-400VAc napiecie pośredne czyli na szynie DC nie powinno przekroczyc 780-790VDC dokładnine Siemens określa 768VDC. Miałem taki przypadek. Na falowniku pracujacym...
Witam. W falowniku stopień mocy jest do wymiany (IGBT o których pisał kolega grzeko1). Co do opłacalności to jest różnie. Niektóre serwisy kasują za diagnostykę ale jeśli decydujesz się na zakup nowego falownika u nich to wtedy nie liczą za diagnostykę. Podłączenie zasilania w miejsce gdzie powinien być silnik kończy się właśnie uszkodzeniem i oporniki...
Niektóre mają wyprowadzoną szynę DC i tranzystor od opornika hamowania. Przed podaniem tam sieci trudno się zabezpieczyć. Natomiast mogłeś też dostać sprzęt z wadą fabryczną, ale nie będąc na miejscu ciężko powiedzieć.
Czy podobny efekt wystąpi, gdy będzie uszkodzony opornik hamujący lub sterowanie jego? Pytanie czy ten problem miałeś tylko podczas hamowania?
O kurde czyżbym "na papierze" "naprawił" golfika przy którym poległem ?? Potestuj kilka dni i jak będzie ok daj znać oraz napisz jaki opornik zastosowałeś.
Witam. Poszukuje schematu maszyny wyważania kół firmy CEMB model C34, głównie interesuje mnie płytka od strony napędu silnika. ( jaki opornik do hamowania silnika ) W tym dziale nie udzielamy porad i nie zajmujemy się naprawami.
Na 36 V pewnie nie kupisz, 12V lub 24V plus opornik w szereg z cewką. Wymagana odpowiednia obciążalność styków, 10A wystarczy? Kliknij w google i mnostwo przekaźników znajdziesz.
Napisałem do chińczyka, ale już widzę, że większość tego typu sterowników tylko odcina zasilanie. Wymyśliłem pewien schemat zamieszczony poniżej. Przełącznik monostabilny przy kierownicy rozłącza sterownik i włącza przekaźnik, który zwiera cewki silnika. Można rozbudować i zwierać wszystkie uzwojenia lub dać opornik aby wyregulować siłę hamowania. Chyba...
Mam taką propozycję. Wiem, że z wykonaniem byłoby trudno, ale zawsze można spróbować. Otóż: Silniki bezszczotkowe są również prądnicami trójfazowymi. Nie myślałeś nad tym, żeby przy pedałowaniu ładować akumulatory? Robiłoby to owszem opór na kole, ale zawsze można ładować mniejszym prądem. Przy hamowaniu można ten prąd ładowania zwiększać (wyłączyć...
Układ z rys. B to zwykły hamulec bez odzysku energii, wszystko wytraca się w PMOS i opornościach doprowadzeń. Im mniejsza oporność zwierająca silnik tym silniejsze hamowanie. Tranzystor PMOS może być włączony na stałe aż do zatrzymania lub impulsami (PWM) w przypadku łagodnego hamowania. Cała energia wydzieli się w PMOS, konieczne jest więc dobre chłodzenie!...
Kontrolka może się świecić na zgaszonym, a ładowania może nie być, regulator ma opornik bocznikujący kontrolkę....
Nie pamiętam jak tam jest do końca ale powinien być taki większy opornik na płytce sprawdź go będzie widoczny,on jest od hamowania silnika, jak masz zimnego luta tak się będzie działo
Witam Wygląda na to że bez opornika hamowania się nie obejdzie.Można spróbować użyć falownika innej firmy. Np. Altivary są dość wytrzymałe jeżeli chodzi o hamowanie układów z dużą bezwładnością. Można również zwiększyć czas na rampie hamowania, lub zastosować falownik na większą moc znamionową. Pozdrawiam
Jaki to silnik ; z magnesami stałymi, szeregowy czy równoległy? Na czym polega hamowanie tego silnika? Jeżeli na odłączeniu zasilacza od sieci to w celu polepszenia skuteczności hamowania powinieneś zewrzeć wyprowadzenia silnika przez opornik, dioda nie jest konieczna.
Te Ouick to "szybkozłączki" lub inaczej złącze.Pedały są poprostu dołączane wtykiem a nie na "sztywno".Potencjometr możesz zastąpić przełącznikiem z opornikami ale to chyba gorsze rozwiązanie,brak płynności hamowania.
Płytka wersji B od C różni się tylko dołożeniem opornika hamującego silnik i jednego złącza do którego jest ten opornik dołączony. Tak że drogi panie Yanush pracując z płytką B zamalowywuje się tylko ten oporniczek i możesz pan już naprawiać. Ponadto chyba pana post jest tu nie na miejscu bo niczego oprócz jakiś pretensji nie wnosi.
Zrobić coś w rodzaju diody zenera tylko, że w momencie przekroczenia progu ustawionego napięcia został by zwierany tylko jeden panel. Coś takiego to stabilizator równoległy albo lepiej układ hamowania (choper) z falownika. po przekroczeniu 450V tranzystor dołącza dodatkowy opornik do linii dc dodatkowo ją obciążając. Zamiast opornika może być grzałka...
Witam! Pomysł Artura jest dobry pamietaj tylko aby opornik hamujący (wkłady z żelazka ) umieścić z dala od falownika i innych elementów nie odpornych na ciepło, ale w miarę blisko ze względu na przewody z chopera (muszą być porządne ze względu na napięcie. Proponuję zwiększyć czas zatrzymania z 10s(w większości falowników to typowa nastawa do ogólnych...
Jeżeli rzeczywiście dobrze odgadłem funkcjonowanie układu, to bardzo mnie to cieszy, dodam więc, że w międzyczasie doszedłem do wniosku, że układ z opornikiem 475Ω jest wersją na 12V tylko i wyłącznie. Świadczy o tym warystor S14K25 dołączony równolegle do tranzystora a zastosowany tam do gaszenie ewentualnych przepięć od silnika zarówno podczas...
Płytek US45 jest kilka wersji (A-z tranzystorem darlingtona, B z tranzystorem IRF, C-w tej wersji dołożono opornik hamujący R8, oraz ostatnia US 45S wersja SMD) Wartości jego dokładnej nie pamiętam ale można stosować w granicach 0,33÷1Ω/5W im większa wartość tego opornika tym dłuższy jest wybieg silnika po zatrzymaniu. Osobiście stosuję 0,47Ω/5W...
Kilkanaście lat temu zrobiłem napęd do bramy przesuwnej na silniku od wycieraczek 24V chyba od Jelcza (kupiony nowy silnik w sklepie). Obserwowałem pracę napędu przy zatrzymywaniu bramy na krańcówkach. Bałem się, że uszkodzi się zębatka, jak silnik się zatrzymuje to brama jeszcze trochę jedzie i cała siła idzie na zębatkę ślimakową w drugą stronę. Wymyśliłem...
Witam. Jestem w trakcie budowy roweru elektrycznego i niestety rower, na którym oparłem konstrukcje ma bardzo słabe hamulce. Więc wpadłem na pomysł, aby hamować silnikiem, który napędza rower (24V 250W) rower jest w stanie osiągnąć (zakładając optymistycznie) ok 30km/h sterowany jest sterownikiem pwm z allegro. I teraz pytanie czy mogę wykorzystać ten...
Przecież to rezystor hamowania. Wpisz w google "rezystor hamowania 30Ohm" i masz gotowe. Potem tylko dobierz moc odpowiednią do zastosowanego silnika. Może być innego kształtu albo obudowy - to przecież bez znaczenia.
Posiadam rezystor ceramiczny o wymiarach około 1x1x5cm o oznaczeniu IRE RF615 4599 R10 K Pęknięta obudowa ceramiczna i jest nadpalony po końcach. Znajduje się on w samochodziku dla dziecka. Prawdopodobnie działa jako opornik hamujący lub coś w tym stylu z tego co wyczytałem gdzieś. Czy jest ktoś w stanie stwierdzić jakie on powinien mieć parametry?...
jak na razie pomogła wymiana silniczka w wiatraku Zastosowałem silnik z napędu płyty CD ze starego odtwarzacza, w szereg zasilania silnika musiałem wstawić opornik 56 om. Bez niego silnik się włańczał ale nie hamował przy skręceniu volume na zero. Wzmacniacz testuje kilkanaście minut i działa bez zastrzeżen...
Czyli transformator 24V ok 650VA z mostkiem 50A plus jakiś opornik wystarczy aby to działało. Aby przyspieszyć lub opóźnić czas hamowania wystarczy dobór rezystora i wartość prądu wyprostowanego? Myślałem aby przekaźnik zastosować po stronie pierwotnej transformatora, ponieważ żeby nie pracował cały czas, i w tedy uniknę tworzenia się łuku podczas wyłączenia...
podłączenie inwertera PV do wiatraka to pomyłka , to w ogóle nie powinno zadziałać . Sorry za zwłokę, ale po drodze wpadły mi jeszcze dwie roboty. Wracając do tematu: Nie do końca się zgodzę z kolegą leonardo a to dlatego, że jednak podłączyłem wiatrak do inwertera PV i to działa. Gościu u którego to montowałem posiadał do tego wiatraka regulator ładowania...
Prądnica z magnesem stałym może działać jako hamulec - wystarczy zewrzeć jej cewkę. Jest kwestia, jak takim hamowaniem sterować. Myślę, że jeśli to będzie prądnica AC synchroniczna (o najprostszej konstrukcji: nieruchome cewki, wirujący magnes, bądź prowadnica pola magnetycznego, jak w alternatorze), to można do niej podłączyć diody prostownicze (albo...
to nie dlawik ale oprnik drutowy duzej mocy, sprawdz oprnosc , przy takiej mocy moze to byc kilka omow. opornik jest wlaczany osobnym tranzystorem, ustawia sie programowo w parametrach falownika
No więc mam taki duży problem. Mianowicie kupiłem sobie 6 3V diód zwykłych takich i chciałbym je podłączyć do 2-3 baterii 4.5 V. W tym problem, że nie działa poprawnie, więc poprosiłem gościa ze sklepu o pomoc, a ten mi dał tylko jakieś kilka rodzajów oporniki(zdjęcia ich dam później). Jak zauważyłem, po rozkręceniu światła hamowania do samochodu, miał...
Jeżeli jest to napęd liniowy (podajnik, taśmociąg itp.) to trzeba dać większy falownik (ok. 1,2-1,25 x P silnika), dla napędów pomp lub wentylatorów może być mniejszy (o charakter obciążenia powinni cię spytać). Kolejna sprawa to jak często i jak długo będzie układ pracował z tą małą prędkością, jeśli będzie to sporadycznie i krótkotrwale może nie trzeba...
Jeśli przewidujesz częste i dynamiczne hamowania, powinieneś pomyśleć o falowniku z chopper'em i oporniku hamującym. I jeszcze jedno, jeśli silnik ma pracować przez dłuższy czas poniżej swojej prędkości znamionowej, powinieneś zapewnić wymuszone chłodzenie silnika. właściwie każdy falownik na 2,2kW, który weźmiesz się sprawdzi Pod warunkiem, że napędzasz...
Nie pamietam ale pewnie obciazylem swiatlo pozycje aby świeciło 60-70% mocy a kiedy wciskam stop diody swieca się 100% mocy. Trzeba to zrobic metoda prob tak dobrac opornik zeby swiatlo pozycyjne bylo widoczne i aby byla różnica w swieceniu kiedy hamujemy. Moja lampa wyszla super jestem zadowolony.
Mozliwe ze ma Pan racje. Zamieszczam opis i schemat tego falownika. Mam wiecej takich schematow ale ten wydal mi sie nalepszy. Mi wlasciwie chodzi o to ze musze zrobic wlasnie taki uklad z tranzystorem do hamowania. Czyli jesli odlacze ta diode D1 i dlawik L1 to reszta ukladu moze zostac taka sama? ( caly czas mowie o zaslilaczu, bo dalsza czesc wiem...
Witam, urządzenie z tematu nie działa, tzn w chwili pomiaru sił hamowania nie pokazuje żadnych wartości - może ktoś podpowie na jakiej zasadzie to działa/mierzy nacisk. Posprawdzałem kabelki od wtyczki, opornik 261 ohm - wszystko wygląda na sprawne - rozpołowiłem w/w czujnik - obie części połączone warstwą silikonu / lub czegoś podobnego białego - producent...
Na jednym falowniku pokazuje prąd 4-4.1A a na tym wadliwym 5-5.2A przy 9-10Hz. ... Ale nie wiem co za to odpowiada. Do sprawdzenia w niestabilnym falowniku: 1. kondensator wysokonapięciowy DC, czy nie jest pusty; 2. opornik do układu hamującego, może być nadpalony; 3. warto też sprawdzić rezystory w układzie pomiaru prądu obciążenia. Może po prostu...
Jakich argumentów ? Opornik robi robotę więc chyba ok . Sprawdzałem poza autem i nie wydaje się żeby się grzał, Ale jednak pozycje świecą cały czas więc stąd obawa . Może dla bezpieczeństwa większej mocy opornik faktycznie . Poprawianie po fabryce dlatego że uważam że stosunek pozycja - stop jest jakby 50% do 50% a bardziej widoczne hamowanie i światło...
Witam. Usuwałem z mojej primerki uszkodzone czujniki abs na przedniej osi. Wstawiłem Oporniki 1.5kOhma by zastąpić czujnik i zobaczyć czy kontrolka zgaśnie. I tak się stało. Zostawiłem na chwile auto i żona nie pytając pojechała myśląc, że skończyłem. Teraz mimo,że są oporniki to nadal świeci. Mówiła, że była sytuacja pewna i musiała zahamować gwałtownie...
Niestety przekaźnik tutaj nic nie pomoże ponieważ odłączyłem sosatkowe światło stopu i znów kontrolka się załączyła. Dopiero odłączenie któregoś ze stopów głównych rozwiązuje problem. Po prostu proplem plega na tym iż granica wykrycia dodatkowych żarówek stop jest za niska. Może wie ktoś który opornik w układzie odpowiedzialny jest za pomiar prądu świateł...
Przy tym układzie często tak bywa wystarczy że partia tranzystorów jest trochę nie tak wyprodukowana i lecą jeden za drugim (trafiłem raz na taką że musiałem po prostu wszystkie wyrzucić , a już tragedia jest z tranzystorami IRF 640 N niby mocniejsze ale nie chodzą w tym układzie). Najlepiej wymień jeszcze raz. Sprawdź także opornik R2 i wymień warystor...
za błedy ja przepraszam ale daltego ze szybko pisze i nie zastanawiam sie :):) ale fakt musze sie poprawic:) a wiec obiektem badan byl wlasnie ten silnik jednofazowy i badalismy go w stanie zwarcia, jalowym i badalismy moment rozruchowy dla roznych impedancji wlaczonych w obwód (tak jak napisales byl to opornik wodny) oczywiscie byl zasilany z autotransformatora...
Skąd wziąłeś taki schemat? Ja znam np. taki: http://www.falowniki.edu.pl/nauka,1,5,1,... (po prostu bez "zera" w środku). Kondensator daje się na więcej niż 560V, bo gdy silnik hamuje to napięcie wzrasta. Aby zapobiec wzrostowi ponad Uznam kondensatora można (w droższych falownikach) można dodać tranzystor załączający...
Jeśli auto będzie często (co parę sekund) rozpędzane i hamowane, a energia z hamowania będzie się wydzielać w tranzystorze, to będzie z tego średnia moc ze 200W - na to musi być duży i drogi radiator. Więc jeśli nie do akumulatora (to będzie prąd porównywalny z prądem rozładowania, więc myślę, że mu nie zaszkodzi), to może jakaś grzałka? Zwarcie uzwojeń...
Im bardziej siatka jest ujemna, tym bardziej hamuje przepływ elektronów od katody do anody. mi też właśnie się tak wydaje P.S. rezystancje obciążenia to jest konkretny opornik czy coś źle zrozumiałem, i od czego zależy jego wartość? I jeszcze pytanie pomocnicze, co by było gdyby nie było tego opornika?
mam podobny problem w seacie ibiza obroty wariuja podczas hamowania, zauwazylem ze jak zatkalem ta aluminiowa rure co zasyssa powietrze do silnika to troche sie poprawilo...\ ma moze ktos kody bledow ... i jak zrobic najprosciej tester diodowy dioda + opornik?
Fakt, te 5A wplątało mi się przy trzech silnikach. Ale nie ma obawy - zewnętrznym opornikiem ustawisz prąd hamowania do wartości zadawalającej co do skutku a czasówką wyłączysz hamowanie zaraz gdy silnik się zatrzyma i nie będzie potrzeby jego dalszego podgrzewania.
tomus2k tak to by było OK ale czy podczas hamowania bedzie świecić jaśniej? I czy to zadziała w skuterze zasilanie 12V bo jak tam jest mniejszy opornik to nie zaświecą chyba ??? i z tego co widze to te na allegro diodowe mają iny gwint Dodano po 2 Ale znalazłem taką z OK gwintem i pisze ze ma stop i zwykle swiatla takze OK.A myślicie że światło bedzie...
Świetne wyjaśnienie - gratuluję. Dodam jeszcze coś: w mierniku wskazówkowym - nałatwiej jest to zaobserwować w takim ze wskażnikiem magnetoelektrycznym, bo te robiono porządnie, inne byle jak - jeśli odłączy się wskaźnik od układu miernika, i przepuści przez niego niewielki prąd (najlepiej około połowy tego, co jest potrzebne do pełnego wychylenia),...
Zrobiłem test na 36V z akumulatorów. Prąd hamowania dla uzwojeń skojarzonych w Y to ok 7.5A. Maszyna hamuje w ok 30 sek. I czyż tak nie jest prościej i skutecznej (podłączyć i nie liczyć za dużo na zapas)? Ja nigdy na hamowniach takiego hamowania nie badałem, natomiast z doświadczeń własnych z piłami i sztanctyglami wiem że da się zatrzymać w kilka...
Ale rozwiązanie z #12 jest prostsze o 2 diody, i prąd nie płynie przez obie krańcówki naraz. Jeśli trzeba oszczędzać energię (zasilanie z powerbanku), to układ regulacji obrotów powinien działać jako przetwornica) - czy do zasilania silnika wystarczy około 4.8V, żeby to mogła być przetwornica "buck" (step-down), wykorzystująca indukcyjność cewek silnika...
Mianowicie mam silnik szlifierki i po podniesieniu f do 110Hz silnik jest słabszy dużo i oczywiście ma wyższe obroty, Skoro silnik można obciązyć znamionowym momentem i falownik zasila go wyższym napięciem, bo na szynie DC na 560V to dlaczego tak się dzieje. Po drugie czy zasilanie silnika z falownika 50Hz i sieci daje rózne parametry napędowe? Czy...
No to wychodzi na to, że żyję w błędzie. Myślałem, że opornik tylko przy częstym START/STOP potrzebny. Czas wybiegu wrzeciona to 20-25 s. Ja nie potrzebuję zatrzymania w czasie 1 s. Wystarczy nawet 10 s. Nawet jak ustawię czas zwalniania na 30 s czy nawet więcej to przy dojściu do tych 180 Hz pojawia się błąd. A prąd osiąga wartość powyżej 12 A. Problem...
Oczywiści, że jest to możliwe do osiągnięcia i to w bardzo prosty sposób. Zakładając, że do osiągnięcia żądanego prądu(10mA) w szereg stosujesz przykładowo opornik 100Ω. Wystarczy, że opór ten podzielisz na dwa po 50Ω i pedał stopu będzie włączał napięcie w środek między opory czyli w układ włączysz 50Ω tym samym uzyskasz dwa razy większy...
Nie wywalił by korków :) . Jest w niego wbudowany bezpiecznik 1.5A, kondensator ładuje się przez żarówkę (opornik) kilkanaście sekund. Pozatym cewka musi byc ściśle dobrana do kondensatora za duża pojemność może pogorszyć osiągi (zacznie hamować pocisk) do dużych energi kondensatora najlepiej jest zrobić działko wielocewkowe. Ps. zobacz sobie co robią...
jeżeli nominalnym prądem sie to zrobi - to sie nic nie stanie - tylko zalezy jaki to ma byc rodzaj hamowania - czasami są potrzebne układy hamulcowe (np hamulce tarczowe lub zaciski na wał - z tzw luzownikiem) należy jeszcze to rozpatrzyć ze strony mechanicznej - czy przy takim hamowaniu cały mechanizm wytrzyma - czy nie grozi to np ukręceniem ośki...
Myślisz o opornikach?
Witam! Dla hamowania prądnicowego falownika 5,5 kW winien być zamontowany rezystor hamujący o rezystancji minimalnej 50 omów (przy rezystancj 70 omów 100% moment hamujący).Minimalna moc opornika dla 5,5 kW to 850W. Wyślij na PW swój adres mailowy to podeślę kompletną polską instrukcję falownika SJ200 Pozdrawiam
Mam na warsztacie maszynę jak w temacie BH Fitness FDC20 GSG urządzenie działa tylko brak sterowaniem trudności, tj obciążenia naciskiem przez podanie napięcia na transformator znajdujący się przy kole siłowym. Poprzez podanie odpowiedniej regulowanej siły na panelu sterującym napięcie doprowadzone poprzez tranzystor TIP3055 na transformator który wytwarza...
Sprawdź 3 w szeregu i opornik rzędu 50-100R. Sądzę, że mają około 1.8V i prąd do 20mA. Dla 6V obliczony rezystor top 30R / 0,012W (czyli najmniejszy możliwy, np. 1/8W). Pytanie dla konstruktora: w jakim celu dajemy nieco większy rezystor? :-) Te diody nie będą zbyt jasne, ale jako kierowca wątpię, abym chciał oglądać superjasne LED'y nocą. To nie są...
Witam i dzięki chłopaki za odpowiedzi chciałem tylko szefowi udowodnić czym to śmierdzi, bo jak powiedziałem np o spadku rezystancji to spytał czy można dać opornik do wyrównania rezystancji jedynym rozwiązanie jakie ja widzę to dać czujnik na pierwszą lub ostatnią oś bo są wolne miejsca. Mam nadzieje że to nie wpłynie CHYBA na pracę a problem jest...
Witam, Przede wszystkim kol. Polikon mógłbyś opisać co to za aplikacja. No to tak. Falownik to DKC 11.3-100-7-FW firmy Rexrofh. To nie jest falownik, tylko serwonapęd. Napięcie, które rośnie na wyjściu prostownika DC pojawia się podczas hamowania silnika i raz doszło nawet do 910V a prąd mierzony na przewodzie wyjściowym do silnika dochodzi nawet do...
Silniki niezależnie poruszają każdym kołem. Regulacja wolno szybko, przebiega przez przełączenie silników z położenia szeregowego/wolno/ na równoległe/szybko/. Tyle pamiętam. Opornik łączył w zwarciu silniki, był elementem hamującym, mogę się mylić, naprawiałem to kilka lat temu.
oraz opornik zmniejszajacy z 12V na 3V Lepiej daj w szereg z każdą diodą rezystor ograniczający prąd. Mam jeszcze jedno pytanko czy można zrobić tak aby wszystkie diody były równej jasnosci i podczas jazdy swiecily słabo(pozycja) a podczas hamowania jaśniej tak Tak - można tak zrobić Potrzebne są przede wszystkim jednakowe diody ) to nie będzie to...
Cześć. Chce założyć ledy do tyłu golda. Są to żarówki 1157 zamiast tradycyjnych dwuwłóknowych (drogowe i stop). Proste wpięcie ledów do gniazdka skutkuje tak, że żarówka nie swieci w ogóle, a po naciśnięciu stopu świeci na maxa. Nie ma drogowych. Zbadałem gniazdko i przyczyna jest taka, że kiedy włączone są światła drogowe, oprócz masy z boku żarówka...
Powiedzmy, że mamy krańcówki, które chwilowo włączają, gdy przesuwany element dociera do końca swojego zakresu ruchu. Można użyć przekaźnika na niższe napięcie (może 6V), i podłączyć na jego cewkę zasilanie 12V poprzez opornik i jego styk NO. Równolegle do styku NO pierwsza krańcówka. A druga równolegle do cewki. Jak pierwsze krańcówka na chwilę połączy,...
To rzeczywiście może być problem, choć z drugiej strony jest tam odpowiednio małe przełożenie i może mieć śladowe znaczenie. Czy takie hamowanie może się odbywać przez przyłączenie do zacisków opornika jednocześnie z rozwarciem układu? Nie za bardzo wiem jak mógłbym to zrobić, aby przy odwróceniu polaryzacji nie było w obwodzie wirnika szeregowo opornika....
Witam, myślę że to nie problem ze zwarciem tylko silnik mając jakieś obciążenie inercyjne robi za prądnicę, generuję napięcie zbliżone do tego jakim był niedawno zasilony, jeśli nastąpi szybka zmiana to zamiast prądu 35A możesz dostać w impulsie koło 100. Musisz przed zmianą kierunku obrotów wyhamować silnik choć częściowo, zwarłbym go do masy przez...
Zasilacz można wyciszyć spowalniając wiatraczek opornikiem i wycinając nożycami do blachy kratkę hamującą powietrze z wiatraczka...
W kwestii merytorycznej dodam jeszcze, że jest coś, co nazywamy dopasowaniem. Na przykład puszczamy impuls elektryczny w kablu - zazwyczaj ten impuls odbija się na końcu kabla, biegnie do drugiego końca, i widzimy całą serię odbić. Takie odbicia powstają i dla kabla rozwartego na końcu, i dla zwartego. Ale jeśli na końcu kabla podłączymy odpowiedni...
onepiotr dobrze napisał, że tranzystor pełni rolę hamulca silnika, tyle że nie jest on sterowany napięciem generowanym przez rozpędzony silnik tylko brakiem napięcia na styku komutatora po wykonaniu połowy obrotu. Tranzystor PNP mocy TIP42A włączony jest równolegle do silnika kolektorem do masy i gdy nie ma napięcia na wewnętrznym pierścieniu komutatora,...
Opór powietrza jest (przy małej prędkości - takiej, by nie było turbulencji przy opływie powietrza wokół wahadła) proporcjonalny do prędkości, podobnie jak hamowanie przez prądy wirowe w blaszce. A może wykrywać kontaktronem, że wahadło zrobiło pełny obrót (albo przynajmniej znalazło się w górnym położeniu - wykrycie, czy przez nie przeszło, jest już...
Silnik 2.0 wielopunktowy wtrysk 8 zaworów. świeci mi się kontrolka ABS. Na początku się zapalała po większym wstrząsie np studzienka czy dziura w ulicy. Teraz po kilku hamowaniach zapala się i nie bardzo chce zgasnąć. Czy może ktoś miał podobny problem. Proszę o rady na maila:cichy113(at)o2.pl. Jest to problem z kablem wychodzącym z czujnika przy kole....
tak, aparatura posiada funkcje "stop" z diodami próbowałem bezpośrednio pod silnik i pomysł działa z grubsza tyle, że... ze przy niskim napięciu idącym na silnik (proporcjonalnym do słabego wciśnięcia spustu), przy biegu wstecznym diodki świecą słabo, natomiast w miarę zwiększania napięcia świecą coraz mocniej, aż do spalenia- zatem chyba nawet opornik...
Witam, zauważyłem wycie dmuchawy w Borze 2003 r podczas hamowania lub wyłączania nawiewu na 1 i 2 poziomie nadmuchu. Przy wymianie opornika dmuchawy jakieś 6 miesięcy temu łożyska dmuchawy wydawały się dobre. Co może być przyczyną? Pozdrawiam.
IREK2! Dobrze, że jesteś specjalistą, bo specjaliści nie musza się liczyc nie tylko z prawami fizyki, ale nawet z logiką czy tabliczką mnożenia. Specjalisci są po prostu nieomylni, a każdy, kto ma inne zdanie - zwyczajnie mówi lub pisze bzdury. Drgająca w polu magnetycznym cewka, jest rodzajem prądnicy. Na jej zaciskach powstaje napięcie. Jeżeli cewkę...
Przebieg PWM ma wartość średnią proporcjonalną do wypełnienia, impedancja nie wpływa na tą wartość średnią, tylko na składową zmienną. To raczej dla niskich częstotliwości jest lepiej niż wynikało by tylko z wypełnienia PWM Nie podejmuję się drążyć sprawy teoretycznie bo nie o to tu chodzi. Mamy wyniki doświadczalne kolegi El-Paul że podniesienie częstotliwości...
kotuniunia będzie miał z tym problem: albo będzie rozładowywał akumulator, kiedy włączy jakieś obciążenie po całkowitym naładowaniu, a dopiero jak napięcie na akumulatorze odrobinę spadnie, układ zacznie go ładować; albo MOSFET-y będą mu się grzały, bo jak on ma prąd do 50A i 14,4V, to moc strat może sięgnąć 720W, z tego co najmniej 1/4 może w jakiejś...
Potrzebuję hamować wirnik tylko i wyłącznie gdy jest w ruchu, dlatego decyduję się na hamowanie dynamiczne i problem zaniku momentu hamującego podczas postoju odpada. Moje pytanie odnosiło się głównie do tego, czy podając na wirnik napięcie prądu stałego (czyli mierzę rezystancję fazy, i z zależności U=R*I, wstawiając prąd znamionowy silnika wyliczam...
Mam unochoda 1.0 fajerkę. Jakis czas temu podłączyłem leda przez opornik równolegle do wtryskiwacza. Gdy puszczę nogę z gazu dioda się nie świeci - czyli wtrysk nie jest otwierany. Mało tego gdy na luzie przygazuję i puszczę gaz, to na moment ta dioda nie świeci, aż silnik nie zwolni do obrotów biegu jałowego. Na piątce silnik nie pobiera paliwa, aż...
barti879 - Projekt z linku ma błędy, trzeba zrobić lepiej. Są układy scalonych stabilizatorów low-drop - można by czegoś takiego użyć, bo robienie układu stabilizującego napięcie z małym spadkiem napięcia jest niewygodne, w najprostszych układach masz spadek napięcia na oporniku do bazy tranzystora i na złączu baza-emiter. Jeśli już ma być tranzystorowy,...
Ale o opinie to bym poprosił znawców tematu, i nie reklamuje tego drogiego sklepu jak i tego urządzenia, wręcz na odwrót ale fajnie ze jest i można podpatrzeć jakie nowości wychodzą (mam tu na myśli znacznie ciekawsze przedmioty), na ile te przedmioty z linków są chwytem marketingowym to pozostawiam do własnej oceny. Fajnie że są, tylko mogą sobie...
ANUBIS - szkoda, że skasowałeś mój post: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic32... bo chciałem rozwinąć myśl po otrzymaniu odpowiedzi i przedstawić pomysł na PM, a to jak najbardziej dot. tematu. Wbrew pozorom pytanie nie jest takie banalne jak się wydaje - myślę, że wiele osób nie potrafi na nie odpowiedzieć. Widzę jednak w koszu, że odpowiedzi...
Możesz spróbować hamować przeciwprądem przy obniżonym napięciu i przy zmniejszeniu prędkości zwiększać napięcie . Takie rozwiązanie pozwala zatrzymać płynnie obrót żurawia wieżowego (kilka - kilkanaście ton balastu przeciwwagi rozpędzonych na promieniu 10-15m , wysięgnik ze względu na długość też ma pewną bezwładność) w ciągu kilku sekund Widziałem...
Witam, mam Astrę II z 1999, 1.8 16v silnik 115KM/85KW, benz, lpg sekwencja Mam następujący problem. prawie miesiąc temu zapaliła się kontrolka check engine, silnik po wciśnięciu sprzęgła zgasł, odpaliłem z biegu, po sprzęgle znowu zgasł, cały czas świeci się ta kontrolka. by silnik nie gasł muszę go trzymać na obrotach za pomocą pedału gazu. sytuacja...
Przy emulatorze to byś miał rozcięcie przewodu od sondy lambda. Zresztą checki od lambdy nie powinny wtedy wyskoczyć przy jeździe na LPG. A czy na PB dałeś gazu na stałe bo wtedy powinno trzymać na bogato? Na luzie wskazania niskie są możliwe - ogólnie powinno falować ale to faluje dużo szybciej niż na gazie. Sonda lambda jak reaguje to jest sprawna...
Aktywny układ wymusza jednakowe napięcie na węzłach serii połączonych kondensatorów. Niewiele widać na tym załączonym schemacie-za słaba rozdzielczość tego obrazka chyba. Temat ciekawy bo być może do odzysku energi hamowania w pojeździe EV takie superkondensatory bym sobie wykorzystał i konieczne jest ograniczenie napięcia na nich żeby nie przeładować,...
pomijacie ważne aspekty, jak sterowanie MOSFETA totalnie błędne, czas przeładowywania pojemności bramki koszmarny, straty przy przełączaniu ogromne, bramka wisi w powietrzu itd. to was nie interesuje. Pisałem już wcześniej, że zaoszczędzono na jednym oporniku przy tym zasilaniu bramki. Generalnie trzeba wiedzieć jakie będzie mieć ograniczenia zrobienie...
witam! Nie mam zielonego pojecia o elektronice, elektryce. Cos tam wiem, uczylem sie fizyki w technikum i na studiach, mimo tego wybralem ten dzial do opisania mojego problemu bo nie wydaje mi sie zebym posiadal minimum wiedzy na ten temat... Opisze moj problem, jest on troche zlozony i wymaga wprowadzenia. Wyobrazmy sobie przednie swiatla w samochodzie...
Witam Fajny projekt - podziwiam dopracowanie mechaniczne całości. Ja w tamtym roku robiłem swojej córce też pojazd elektryczny ale nie jest tak ładny jak Twój Całe nadwozie robiłem sam z tego co miałem lub dokupiłem Silnik 500W 24V zasilanie - trochę kanciak ale frajda córki była - co prawda rok po tym muszę powiedziec ze już zostało odstawione w kąt...
Ilościowe obliczenia powinny uwzględniać także sprawność całego układu. Gdy nie masz silnika i przestajesz pedałować to na laskim terenie też po kilkudziesięciu metrach rower się zatrzyma. Cała energia kinetyczna (100kg i 25km/h) rozproszy się na ciepło na oponach i łożyskach kół. Jeżeli tutaj masz dodatkowe zesprzęglenie z przekładnią i silnikiem to...
Tak więc proponuję koledze prosty eksperyment, który pozwoli zrozumieć fragment Zagrzane T1, T2 - ich charakterystyka Ic=f(Ube) przesunęła się (współczynnik temperaturowy) i gdyby tam zamiast diod były oporniki ustalające Ube to popłynąłby prąd spoczynkowy wielokrotnie większy od nastawionego na zimno - wzm. zmieniłby się z klasy AB na klasę A, ale...
Niedawno stałem się posiadaczem O1, i radość z posiadania przechodzi z każdym dniem. Otóż: Oczywiście zaczęły falować obroty. Błędów brak. Wydaje się że wszystko OK -a jednak nie. Ostatnio podłączyłem miernik pod akumulator. - Napięcie właściwe. A, że mam funkcje pomiaru minimalnego i maksymalnego -włączyłem ją. Wskazania minie zainteresowały bo na...
tak sie zapytam , czy nie lepiej jesli masz rezystory wkladac pojechac do serwisu i poprosic o calkowite odlaczenie absu , czemu sie dziwisz ze tak uklad zareagowal , nie dostaje predkosci obrotowej , gryby ci sie tak kontrolka nie zaswiecila to by oznaczalo ze abs by dzialal i wyladowalbys przy wiekszej predkosci na drzewie , gdyz jedno z kol to z...
Kolego masz coś namieszane w instalacji, skąd masz 2 oporniki, zwykle fabrycznie instaluje się jeden ( 30 W/3,9 oma). Pewnie Ty lub poprzedni właściciel chcieliście mieć światła główne z akumulatora i stąd namieszano w instalacji. Sprawdź też poprawność założenia żarówki w tylnej lampie, może włókno "postojówki" świeci razem ze "stopem" i napięcie...
Wstaw w szereg z silniczkiem opornik drutowy i już. :lol: Ale pamiętaj-prąd biegu luzem jest o wiele mniejszy ( sila przeciwelektromotoryczna, brak momentu hamującego!) niż pod obciążeniem
wyprzedzenie hamowania hamowania obroty siła hamowania
nokia odblokuj zablokowany uprawnienia pomiarowe wyświetlacz epson
wyłącznik zmierzchowy wyłącznik zmierzchowy
Termostat i pokrętło temperatury w piekarniku Gotze & Jensen - diagnostyka i naprawa Hasło serwisowe do sterownika RT-16P - dostęp i bezpieczeństwo