Wały kute stalowe prostuje się najzwyczajniej w świecie na prasie - do momentu aż czopy znajdą się w osi - resztę robi szlifierka. Co do żeliwnych - nie wiem, nie miałem potrzeby nigdy drążyć tego zjawiska. Zresztą mnie zawsze pytano - czy podejmować próbę prostowania i obróbki na moje ryzyko( brak możliwości prześwietlenia, proste sprawdzenie odgłosu...
Z "jajkiem" nie mam fotek bo sam posiadam M541. W miejscu montażu (tam gdzie przechodzą śruby M8 do przykręcenia silnika do łoża) od strony zapłonu wystają "nadlewki/tulejki" przez co szerokość mocowania jest większa (nie pamiętam ile dokładnie ma całe mocowanie) niż w Romecie (ok 60mm) należy więc odciąć do zadanego wymiaru czyli po chłopsku "żeby...
Czyli przyczyna tkwi w braku osiowania silnika?
Zostało tak pomyślane, że skręcasz i pasuje. Silniki nie są indywidualnie parowane ze skrzyniami. Możesz bez problemu założyć dowolną inną do tego silnika i będzie dobrze.
Tak poza tematem, robiłeś chociaż osiowanie pod wał. Ten silnik jest nienaprawialny z zatarym wałem.
Moze to: https://amcvibro.pl/produkt/easy-laser-e... albo system do osiowania wałow silników i sprzegieł. https://www.pruftechnik.com/pl/produkty/...
panowie po osiowaniu wal nie zmienia swojego polozenia w bloku ,jak nazwa wskazuje osiowanie ja ze swoim tata naprawialismy tyle ciagnikow i dawalismy do osiowania tylko wtedy jak pękl wal
Twoje BODY , ECU z oryginalnym softem do tego silnika ,osiowanie proxy.
Cenna uwaga, kuba2211. W maszynie nie ma możliwości założenia sprzęgła elastycznego, dlatego raz na jakiś czas przeprowadza się bardzo kosztowne osiowanie silnika. Z łożyskami jest taka sprawa, że wkrótce będą do wymiany. Zlecenie tego serwisowi to ok. 6000 zł. Tak jak wspominałem izolowane to 16000 zł, ale miałbym przygotowany silnik pod ewentualny...
Dotychczas wydawało mi się, że głowica + nakładki na łożyska wałków rozrządu to nierozłączny komplet. Bo tak jest i nie daj sobie wmówić inaczej. Nakładki są obrabiane wraz z głowicą, dla uzyskania właściwego ułożenia i łożyskowania wałka rozrządu. Nie wolno ich ani zmieniać, ani zamieniać miejscami, taka operacja jest możliwa tylko i wyłącznie przy...
A masz czym później osiowanie zrobić? Jesteś pewny że ster silnika i body przyjmie nową wersję?
Nie przesadzajmy... Istnieją seryjne rozwiązania z przeniesieniem mocy z wału korbowego za pomocą wału z dwoma przegubami krzyżakowymi i sprawują się dobrze (vide wiele wózków np. Yale, Hyster, gdzie napęd pompy hydraulicznej odbywa się krótkim wałem z dwoma kardanami od koła pasowego wału korbowego, tzn. pompa za silnikiem, pod chłodnicą). Odpada precyzyjne...
Witam. Mam problem z MTZ 82. Ciągnik po kapitalnym remoncie. Po wymianie wału ,tulei, głowicy, tłoków, po osiowaniu bloku silnika , wymianie wtryskiwaczy i pompy paliwowej nie wkręca się na obroty. Nie ma mocy, nie daje sobie rady z bronami. Pod lekkim obciążeniem z tłumika wydobywa się ogień. Bardzo proszę o pomoc bo ja naprawdę nie mam już pomysłów.
Jeśli panewki obróciło lub skrzywił sie wał to jest prawie pewne ze wymagane będzie osiowanie bloku. Oby nie. Jak to jest z tym osiowaniem. Wiem że nie na temat może ale tak przy okazji. Kiedy osiowanie jest konieczne? Mam perkinsa 3 cylindry rozmawiam z człowiekiem który szlifuje elementy silników i mówi że osiowanie jest konieczne zawsze naciąganie?...
Metoda z kartonem nie zda egzaminu, obudowę mocujesz w uchwycie tokarskim wykorzystując otwór montażowy łożyska, następnie osiujesz płaszczyznę czołową i masz bazę pomiarową. Problem z rozstawem kątowym, ale jest do przejścia. Mniejsze obudowy skanujesz, nakładasz na siebie i osiujesz przy pomocy pomiaru z tokarki, co do cięcia, to woda wystarcza.
Cześć, Mam problem po wymianie wspomagania w fiacie bravo. Oryginalne wspomaganie złapało błędy wewnętrzne - uszkodził się eeprom. Kupiłem drugie wspomaganie. Zamontowałem i pojawił się błąd c1103 - błąd konfiguracji. Niczym nie jestem w stanie tego skonfigurować, próbowałem ktsem, autelem, launchem, multiecuscan. W multiecusxan jest opcja w wspomaganiu...
Jeśli czujesz się pokrzywdzony jedź do innego mechanika, koszty idą w tys zł. a przyczyna nadal nie znaleziona jak sądzę. Pozatym wymiana bloku silnika to śliski temat. Lepiej wymienić słupek przynajmniej mniej niepewnośći. A w ogóle to wymieniłeś słupek, blok czy cały dół silnika. Osiowany był w ogóle. A teraz urwało pasek czy zęby scieło, stoi wałem...
Inna sprawa, że fabryczne części nie trzymały wymiarów. Jak robiłem remont silnika to jechałem do hurtowni z wagą elektroniczną i mikrometrem, z 30 tłoków wybierałem 4, szlify, osiowanie bloku, winklowanie korb i tak złożony silnik był w stanie przejechać ponad 100kkm, złożony w fabryce rozlatywał się po 50kkm
Sprawa się wyjaśniła. Silnik lub turbosprężarka się zaciera. W oleju są bardzo drobne opiłki metalu w dużej ilości. Turbosprężarka pójdzie do regeneracji, a silnik wyremontuję- osiowanie i szlif wału, nowe panewki i pierścienie tłokowe, honowanie cylindrów. Bardzo dziękuję za wszystkie wypowiedzi.
Witam Mam taki problem z silnikiem 2,2 16V. Wydmuchało UPG. Silnik raczej mocno przegrzany. Zrobiona płaszczyzna 0,350mm i osiowanie wałków. Po złożeniu silnik pali, pracuje równo nic się nie dzieje, chodził prawie godzinę na wolnych i wszystko normalnie lecz po dodaniu gazu powyżej 3000obr zapala się kontrolka oleju (czerwona). Ciśnienie zmierzone...
Tylko że za 1000 zł kupiłem jeszcze blok po osiowaniu, korbowody 2 wały korbowe silnik jezdny do ładowarki UNC 060 pokrywę sprzęgła i tak po kolei by wymieniać. generalnie 400 kg na palecie części. Także OPŁACAŁO SIĘ.
Hej. Nie da się na oko sprawdzić stanu bloku... Jedynie co można łatwo ocenić to jak na cylindrach jest widoczna siatka honownicza to tuleje są w miarę ok. Ciężko jest za to ocenić czy blok nie jest krzywy i czy jest osiowanie wału w porządku.
Robisz pomiar, i te wyniki cię interesują. A nie gdybanie. Jak panewka się nie obróciła to osiowanie zbędne.
Witam wszystkich. Otóż mam taki problem z C 330. Silnik po generalnym remoncie - osiowanie bloku, płaszczyzny, szlif wału, tulejki pod wałek rozrządu, rozrząd został stary, bo był szczelny, zestawy Prima Łódź, głowica po regeneracji, wtryski i pompa też. Silnik pali na strzał, pięknie pracuje, ale po 4 miesiącach pracy zaczął wydmuchiwać olej korkiem...
sprawdzczy czy siec can widzi wspomaganie jako wezel aktywny . moze konfigoracja {osiowanie }pomoze
Poproszę o opinię w jaki sposób (jaką metodą) powinien zostać wypoziomowany (osiowany) układ blok śrubowy - silnik - podstawa uwidoczniony na zdjęciach aby zapewnić bezproblemową pracę układu. Czy można tu zastosować metodę laserowego osiowania? Czy takie czynności są konieczne przy takiej konstrukcji? https://obrazki.elektroda.pl/2736732900_...
po rozebraniu silnika "obmacaliśmy" cylindry i stwierdziliśmy brak progów, i dlatego poszła decyzja o remoncie silnika. blok poszedł do zakładu obróbki na osiowanie. i tam wymierzyli cylindry pod względem ów progów i stwierdzili że się mieści w granicach tolerancji, dlatego nie robili szlifu tulei.
Żaden z moich warsztatów zajmujących się naprawami kadłubów nie podjął się osiowania tego po obróconej panewce głównej.
Radio uruchomione po dołożeniu CANa. Po podłączeniu pod pin 1 oraz 9 w złączu OBD pojawiła się możliwość wpisania kodu. Mruganie licznika znikło po ponownym zgaszeniu i uruchomieniu silnika, także odbyło się bez osiowania. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam Zamykam.
Witam, robię remont silnika ursusa c 360. Zdemontowałem wałek rozrządu i szklanki popychaczy ,zaskoczyło mnie że szklanki nie są jednakowe tzn. wymiarowo tak ale wizualnie już nie.Różnica jest w głębokościach przewężeń po środku szklanki i otworach, przykładowo pierwsza szklanka ma bardzo małe zagłębienie i jeden otwór a ósma szklanka bardzo głębokie...
Witam .Bardziej stawiam na brak osiowości bloku ,ten silnik ma ponad 50 lat i po tylu latach pasowało by nu zrobić osiowanie i zamontować panewki grupy R oraz osadzić wałek rozrządu i wałek koła pośredniego ,A tak na marginesie to czy wyczyściłeś wał z osadów w komorach pod korkami technologicznymi ,tam jest ogromna warstwa syfu który przy pierwszym...
Brzmi trochę ( chód odsłuchane z telefonu w halasie) jak 3p który po osiowaniu bloku miał zbyt ciasno spasowane koła rozrządu. Podobnie brzmiało też w 3p jak pękło z jednej strony mocowanie pompy oleju i źle sie zazębiały koła. Tu że dźwięk sie występuje bardziej w różnych chwilach, to może koło pośrednie napędzające rozrząd ma uszkodzone zęby, albo...
Chodzi o to ze ciśnienie oleju to nie jako podstawa całego silnika, jeśli nie ma ciśnienia to znaczy ze albo głowica jest do roboty lub dół silnika czyli wał, panewki, osiowanie bloku jednym słowem generalny remont. To jest czarny scenariusz, przede wszystkim musisz sprawdzić turbo, jeśli jest ok to pomiar kompresji i wtedy trzeba się zastanowić czy...
Po osiowaniu walu wszystkie kanaly olejowe zostaly wyczyszone? Sprawdzales czy nie jest cos zapchane?
Pewnie że nie. Za szlif wału, osiowanie bloku, nową pompę i panewki zapłacisz więcej niż za sprawny silnik
Autorowi pewni chodzi o osiowanie. No forach Fiata są opisy, ale wątpię, żeby ktoś miał projekt techniczny.
Pompa nowa firmy hydrotor, chociaż coś w tym może być bo w piątek nim chwilę jeździłem żeby się zagrzal do tych 60 stopni to ciśnienie spadło do 4,2at wczoraj też było 4, zgasiłem, po pięciu minutach odpaliłem i 3at. Przy obrotach 1500 daje około 5at na ciepło. To takie buble dzisiaj robią? Nowe trzeba mierzyć? Przymierzałem tylko panewki na wał i...
jeśli chodzi o osiowanie wałów najdokładniejsze są przyrządy optyczne, zajrzyj tutaj: [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Remont bez ponownego honowania cylindrów to proszenie się o kłopoty. A co tu da honowanie? Nic. Trzeba przywrócić kształt do okrągłego, czyli pełna obróbka. A że Ford rzadko przewiduje wymiar naprawczy tłoków i dostępne są tylko nominalne, to dochodzi koszt gilzowania bloku. A jak gilzowanie, to potem osiowanie wału i leci w koszta...
Witam. Bardzo dziękuję za podesłanie tych załączników. Według mnie to z załącznika 1 wynika, że jeżeli ustawie te trzy otwory w jednej linii, to powinna być już ustawiona i gotowa do montażu, chyba że się mylę. Rozrząd mam złożony, bo to nie pierwszy mój taki silnik w remoncie. :D Szukam tego ustawienia, bo ktoś nie cały rok temu robił remont w tym...
Silnik na złom. Którą panewkę obrócił? Porywasz się na remont, nie zdając sobie sprawy z rzeczywistych kosztów. Szlif wału (jeśli wyda jeszcze na wymiar naprawczy) plus komplet nowych panewek to połowa roboty. Dochodzi do tego jeszcze osiowanie bloku z obróbką gniazd panewek - inaczej szybko będzie powtórka z rozrywki.
Wydobywał sie z czopu na wał od strony sprzegła...Oddałem blok do osiowania,dzis składam wiec sie okaze czy to był powód.
Jeszcze nie. Chwilowo ciągnik przy pracy w lesie, więc potrzebny, a budowa układu go uziemi. Co do samego układu to jestem przekonany do orbitrolu i na tym oprę konstrukcję. Górne osiowanie zawiasy zrobię wykorzystując oryginalną przekładnię po uprzednim wybebeszeniu i zostawieniu w niej tylko koła zębatego z czopem zawiasu. Chyba zadziała.
Witam panowie potrzebuję wsad am29F200BB sterownika silnika bosch 0261204420 i wasd ews3 z jednego samochodu,chyba że ktoś mi zrobi synchro bo mam odczytany ews i ecu z góry dziękuję W obu plikach jest taki sam ISN co znaczy, że pochodzą z tego samego samochodu i powinno wystarczyć zrobienie osiowania EWS-DME testerem. Najlepiej opisz jaki jest problem?...
Zdarza się nawet przy podłączeniu się do deski i sprawdzaniu wskazań podczas jazdy licznik również się wyłańcza. Podczas jazdy licznik działa poprawnie problem jest tylko podczas diagnostyki. Według mnie to jest coś z łączem , z tego co autor napisał wynika że są zakłócenia w magistrali CAN podczas. A jakim interfejsem się posługujesz, poprawnie masz...
Po takim zdarzeniu, to w dzisiejszych czasach silnik powinien iść na złom ze względów ekonomicznych. Szlif wału, nowy korbowód/regeneracja pozostałych/osiowanie podpór - około 1,5 tys zł w samej szlifierni.
Zależy jeszcze w jaki stanie są stare tuleje. Przy nowych to może oringi same wystarczą. Przy starych dwudziestoletnich cały czas na wodzie różnie bywa. Wyrobiło się w młodym wieku tych 30-tek, 60-tek, Perkinsów i Zetorów. Leylandów sw 400. T-25 nie robiłem, tych nie lubiłem. Czasem naprawa kapitalna była robiona w garażu. O kluczach dynamometrycznych...
Robiłem remont kapitalny takiego silnika , wał możesz śmiało szlifować .Co do obracania panewek to zamek na wiele się nie zda jeżeli dochodzi do zatarcia nawet dwa zamki by tu nie pomogły , nie taka jego rola . Zamek owszem pomaga w montażu i ustaleniu położenia panewki , kluczowe jest naprężenie panewki , a to zależy od zużycia gniazda . Porysowane...
W takich wypadkach gdy silnik zaciera się z nieznanego powodu należy szukać przyczyny tego stanu rzeczy a nie usuwać tylko skutki, bowiem sytuacja może się powtórzyć czego ten watek jest doskonałym przykładem. Tak jak koledzy napisali należy dokładnie sprawdzić całą magistralę olejową wraz z pompą pod kątem zanieczyszczeń i obcych ciał (zdarzyło mi...
Na zegar ustawienie wstepne: 0,55mm ustawienie podstawowe (na pracujcym i rozgrzanym) dynamiczne 4,1° ± 1,4° Calkiem ciekawy przypadek, kolizja po niedawnym remoncie, pewnie kompresja taka sama jak ten rozrzad. W zeszłym roku robiłem ten motor, górę i dół z osiowaniem włącznie. Jakieś 3 miesiące temu miałem w tym silniku kolizje Sprawdz kompresje
. Dawać blok do osiowania? Panewki główne były na swoim miejscu wyraźnie zużyte więc ciężko oceniać. Osiowanie jak osiowanie ale należy sprawdzić czy siedliska panewek nie są rozbite a w tych silnikach to dość częste zjawisko. 3. Tuleje mają minimalny próg wyczuwalny pod palcem. Nowe jakiego producenta? Ja zakładam Mahle, bez zarzutu. 2. Korbowód -...
3p jak ktoś zna sie na sprzęcie to nie ma opcji wały sie nie ukręcają silnik wysokoobrotowy podstawa osiowanie bloku jak sie remont robi spalanie jest małe wiem bo jak pracowałem na zwykłej 360 przy prasie do ma dzień połykał prawie zbiornik a 3p około połowy spali w urce to samo nie da sie oszukać ekonomia jest 5211 piękna sprawa nam też takiego i...
A jakim cudem lozysko kompresora dostało Ci się do miski olejowej🤔😂 po drugie to te miedziane opiłki które zauważyłeś to panewka. Po trzecie jeśli zatarł się na korbie to silnik do wyjecia rozebrania wał do wymiany blok z 2gim wałem do osiowania poskładać i bangla wsio😀
Witam. Silnik był zatarty na głównej panewce. Po demontażu okazało się, że ktoś już robił szlif walu. Blok z wałem oddany do zakładu. Zrobione osiowanie i szlif wału. Po złożeniu na jałowym pracuje idealnie. Po delikatnym rozgrzaniu słuchać stukanie na wysokości głowicy. Czy osiowanie mogło na tyle podnieść wał, że dochodzi do uderzenia tłoka o głowice...
Sam blok a reszta bebechów ze starego silnika... I temat rozwiązany:) zawsze powtarzam kompletny dół, jak wymienisz głowice na której są walki łożyskowane obudową to musisz mieć komplet. Wszystko jest osiowane.
Zwichruje się blok - podpory przestaną stać w linii, w dodatku równolegle do siebie - stąd konieczność słynnego osiowania podpór wału - ukręcone wały jakiś czas po konkretnym zagotowaniu silnika. Półksięzyce po jednej stronie, np. od rozrządu będą spiłowane do żywej stali, od strony wydechu nawet nie ruszone. Cienkiego czy malucha, bez luzu osiowego...
Telepało do momentu aż sprzęgło się wyrobiło. Zakładam że osiowanie jest ok. Takie zachowanie kompresora wskazuje na niepoprawną pracę cylindrów sprężarki (nie pracuje jeden ub więcej). Należy sprawdzić sprężanie na poszczególnych cylindrach jak w silniku.
Wg mnie wał do pomiaru i ewentualnego szlifu/osiowania. Do tego nowe panewki wymiar nominalny lub po szlifie, honowanie cylindrów i nowe pierścienie. Zrobić dobrze głowicę i masz nowy silnik.
Witam. Mój problem polega na tym że był robiony totalny remont silnika; głowice po kompletnej regeneracji, wał po szlifie, osiowanie bloku no i prawie wszystkie części nowe (oprócz pompy oleju). Od razu pisze ze silnik był oddany do mechanika. No i wszystko praktycznie od początku było do d**y. Bardzo ciężko na poczatku zapalił (oczywiscie z z zaciągu)...
To zależy. Blok trzeba poddać sprawdzeniu osiowania podpór wału - od jego wyniku zależy co dalej. Podejrzewam że taniej kupisz kpl. silnik, niż nowy wał z panewkami plus obróbka podpór. Co do wymiany rozrządu to miała taki sam wpływ na to uszkodzenie, jak marka choinki zapachowej w aucie.
Klejenie? , czym?, czy to dobre rozwiązanie Są specjalne kleje i procedury do tego*. Naprawia się pęknięcia w dużych blokach, gdzie ich wymiana to olbrzymie pieniądze. Są też inne technologie łączenia (np. zszywanie bloków). Z tym osiowaniem i parowaniem karterów, to nie do końca byłbym pewien, w chińskich produkcjach. *- google twoim przyjacielem,...
Koledzy a mam pytanie a jak by przed złożeniem dał blok do osiowania. To czy wtedy by dało radę go złożyć na nowo. Pytam czysto teoretycznie bo wiadomo ze w ostatnich czasach lepiej kupić drugi silnik niż naprawiać stary.
adrian18 ,ale tłok oporów nie miał i nie czułem nigdzie. Co to za pomiar?Średnicówka,mikromierz ,czujnik zegarowy,liniał, to postawa przy remoncie kapitalnym . Ja robiłem kapitalny remont tego silnika dwa lata temu, chodzi jak pszczółka Tak jak koledzy pisali dymek puści tylko przy dodawaniu gazu. Ale co się na wojowałem z pseudo fachowcami od szlifu...
wymienić sprężony korbowód i/lub wygięty wał. W skrzyni korbowej masz nadciśnienie - wody tam nie zassie. Przez pierścienie również nie przeciśnie- zwykle ustępuje korbowód. Przeważnie po poważnym podtopieniu silnik kwalifikuje się na złomowisko - ryzyko przekoszenia bloku, bez ponownego osiowania podpór wału i starannej weryfikacji poszczególnych...
no silnik złożony czekam teraz na pompę i wsadzam do traktora a i takie info dla ciebie jak będziesz zmieniał panewki to daj wał do szlifu i blok do osiowania bo ja miałem bardzo krzywy tj podpory wału nie były w osi a tak poza tym to komplikacji żadnych nie ma
Diagnostyka maszyn wirujących i wczesne wykrywanie potencjalnych zagrożeń jest niezbędnym elementem utrzymania ciągłości ruchu wielu obiektów przemysłowych i linii produkcyjnych. Poprawna ocena stanu silnika pozwala na precyzyjne zaplanowanie ewentualnych napraw i uniknięcie nieplanowanych przestojów. W wielu przypadkach pełny obraz kondycji uzwojeń...
Witam. Szukam pomocy. Rozmarzł mi blok. Są prawdopodobnie dwa pęknięcia na zewnątrz i wewnątrz bloku. Gdy odpaliłem na chwilę ciągnik i dolewałem wody woda wylała się bagnetem od oleju. Chcę kupić używany blok. Na co zwracać uwagę podczas kupowania bloku? Na pewno na pęknięcia, wżery, gwinty. I czy jeśli blok będzie osiowany nie trzeba będzie założyć...
jak by pochodził na biegu jałowym przez parę godzin Może się pogorszyć ogólny stan silnika. Konstrukcja tych silników, ustawienie pompy paliwa, wydatek pompy oleju determinuje ten silnik do pracy na obrotach nominalnych 2200/min. Takie info dostałem od mechaników z Iławy gdzie ze 20 lat temu swój motor oddałem do naprawy po zatarciu przez brak wody....
Ja wiem o tym że powstaną naprężenia w bloku i straci geometrię podczas spawania dlatego otwory pod łożyska będą osiowane po ukończeniu bloku. Owszem projekt jest bardziej ciekawostką ponieważ jest robiony dla tego aby sprawdzić po części swoje umiejętności i z ciekawości jak taka samoróbka będzie pracowała, myślę jednak że ta konstrukcja wytrzyma tym...
W wilniku 3.152 u ojca niezbyt głośno wyło po osiowaniu bloku (drugi raz), bo kolo zebate wału było juz zbyt blisko współpracującego koła. Zostało jak jest, bo pojawiła się pisemna gwarancja ( na kilka lat) z zakładu remontujacego silnik na ewentualne skutki awarii z tego powodu. Po roku dźwięk znikł całkowicie. W innym przypadku wyło jak pękło ucho...
Co do zakładania pierścieni są różne szkoły. Ja zawsze zakładałem ręcznie, bez żadnych "blaszek" itp - nigdy nie udało mi się połamać pierścienia. Te które mają być założone konkretną stroną, to jak napisał poprzednik - mają znak "TOP", "G" lub "T", ogólnie jeśli mają jakiś znak to znakiem do góry. Najczęściej tyczy się to tylko pierwszego pierścienia,...
Witam po wymianie licznika z podstawowego na taki z obrotomierzem pojechałem do aso na osiowanie , ustawienie przebiegu. I problem jest taki że przebieg został ustawiony taki jak w starym liczniku , obrotomierz ustawiony do silnika ale ekran dalej mruga. w wydruku pisze :"Konfiguracja nie wsparta przez system" . I moje pytanie jest takie czy ktoś z...
Najmniejsze jednostkowe zużycie paliwa, czyli najwyższa sprawność energetyczna silnika tłokowego, występuje zwykle w okolicach prędkości maksymalnego momentu obrotowego. Tutaj widać z wykresu, że będzie to ok. 2000+ obr/min. Przekładnia pasowa ma niezbyt wielką sprawność z powodu ciągłej pracy odkształcania paska - okresowego gięcia i rozciągania....
Tak, na wszystkim może gubić jak są duże luzy lub rysy. Wypadałoby zmierzyć jakie to ciśnienie jest fajtycznie i jaki olej. Obrócenie (czy fajtycznie było obrócenie czy "tylko" zatarcie) to ogólnie niezła rzeźnia. Opiłki mogły zrobić nieźle spustoszenie jeśli działo się to stopniowo. Opiłki były wszędzie bo paneweke dosłownie zmieniło. Pierwsze odpalenie...
Cześć. Chciałbym zapytać, czy ktoś z Was jest w stanie mi wskazać powód nie odpalenia samochodu po dość dużej ingerencji w silnik. Silnik z racji dużego poboru oleju oraz wypadaniu zapłonu został rozłożony na części pierwsze i ogarnięty jak przystało (panewki, pierścienie, uszczelki, nowy rozrząd, popychacze z dźwigienkami i została naprawiona kompletnie...
Remont obejmował : wymiana wału korbowego na nowy (azotowany), panewki, osiowanie bloku, nowe korbowody (ważone do 6 g tolerancji), głowice po regeneracji, pompa wtryskowa i wtryskiwacze również, nowe koła rozrządu, pompa olejowa itd. Ciągnik ma przepracowane 302 mth i po tym czasie zaczął dziwnie pracować ale tylko jak się zagrzeje. Czy może to być...
Ogólnie rzecz biorąc dopóki nie zdejmie głowicy niewiele będzie wiadomo. A przyczyn brania oleju może być wiele. Jedne wynikają z normalnego zużycia, inne z usterek i niewłaściwej eksploatacji. W 1.9tdi jak do tej pory natrafiłem na następujące: 1. Pierścienie zgarniajacy zapieczony od niskiej jakości oleju i rzadko zmienianego. (Zalecany olej syntetyczny...
Ja gdy wkładam wał do silnika to na początku smaruję olejem gniazda w bolku. Kładę wał, następnie kręcę nie kilka razy (dla podniety). Zakładam stopy, oczywiście po których olej się leje strumieniami, potem dokręcam w placach stopy, znów przekręcam. Gdy w obrót idzie klucz dynamometryczny to po każdej stopie kręcę wałem. Po co? A no po to żeby wiedzieć...
Witam, z racji tego że c 360 na rozgrzanym silniku, przy wolnych obrotach traci ciśnienie do około 1,3 bar, na zimnym 5,5 bar, mając 60 mth od remontu, stawiam na wałek rozrządu który mieli sprawdzić w zakładzie gdzie blok osiowali, najwyraźniej tego nie zrobili bo wałek został stary a ciśnienie gdzieś gubi. Teraz zostaje pytanie jak się za to zabrac,nowy...
ALe tu nie chodzi o sam spaw a o osiowanie otworów, przecież te katrery trzymają na łożyskach wałki w środku. I zastanów się dlaczego pękło samo od siebie na pewni nie. TO też prosiłem o zdjęcia ale Ty masz to w 3 .
Kolego w tym typie silnika tuleja nie może wystawać nad blok więcej jak 0,1 mm,ale jak jak słusznie zauważyłeś nie może być zaniżona stąd te podkładki dystansowe pod tulejami ,natomiast przechodząc dalej tłok w zasadzie nie powinien wystawać ponad krawędź tulei ale z praktyki wiem że do 0,15 mm nic jeszcze nie zmienia w charakterystyce pracy silnika,natomiast...
Witam wszystkich u mnie naprawa wyglądała następująco. Kupiłem wał używany na Allegro za 200 zł z kołem zębatym rozrządu które nowe samo kosztuje ponad 100 zł a z wałem było tylko dlatego bo ktoś nie potrafił go odkręcić. Do tego uszczelniacze wału Erling i panewki Glyco wał był nominalny i prosty dlatego go nie osiowałem ani nie szlifowałem ponieważ...
Do klejenia bloków kiedyś używało się kleju Epidian bardzo dobry .Spawanie ja bym sobie odpuścił koszt naprawy bloku osiowania go sprawdzanie nie będzie tanie .nowy to koszt od 1700-2000 PLN plus komplet naprawczy panewki i szlif jakieś 6-8 stówek ale masz nowy silnik .Przy kombinowaniu ze starym blokiem życzę powodzenia, naprawa bloku, niewiadomo co...
Witam. Temat pewnie znany zawodowcom, jednak nie potrafię znaleźć rozwiązania, a ASO za drogie. Próbowałem zrobić osiowanie proxi za pomocą Fiat Ecu Scan 3.3.0, łącze się z silnikiem, mogę zrobić adaptację przepustnicy, jednak z body nie mogę się połączyć. Używam interfejsu ELM 327 na kablu. Czy innym kablem zabieg ten się uda ? Program mam oryginalny,...
Witam Od pewnego czasu borykam się z wyłączającym się wspomaganiem kierownicy przy skręcie do oporu w lewo lub prawo. Problem ten zaczął mi się nasilać tzn. wspomaganie siada nawet przy lekkim skręcie lub jeździe na wprost. Słychać także charakterystyczne charczenie lub buczenie z okolic kierownicy potem pstryk jakby przekaźnik odbił i wspomagania nie...
wałków rozrządu się nie regeneruje. wymień na nowy razem z elementami z którymi współpracuje /popychacze, dźwigienki/. uszczelkę sprawdź płynem na obecność co2 w układzie chłodzenia. Toku74, poczytaj sobie jeszcze. http://pavlus.republika.pl/regeneracja.h... , Świątek też regeneruje. dzięki za informację. należę do ludzi, którzy korzystają z jednego...
Kłaniam się forumowiczom. Mam kilka pytań dotyczących ursusa 904. Silnik mam starego typu czyli Z8001, silnik jest po kapitalnym remoncie, wszytko było zrobione jak książka pisze tj. osiowanie bloku, szlif wału, planowanie głowicy, nowe części i regenerowana pompa wtryskowa. I tu pojawia się pytanie. Chodzi mianowicie o to, że mechanik regenerujący...
Do silnika/ABS/Air bag mam kkl, elm można tylko wejść w body, zakodowania kluczyka i coś tam jeszcze. Było domykanie do 2003r potem unia wprowadziła jakaś ustawy że muszą być ramki bo szyba może zgnieść głowę pasażera czy coś takiego. Poszukam elm na pciu jak nie znajdę to kupię stn1110. Dzieki za doradzenie.
sprzedawca powiedział, że takiej uszczelki nie dostanę i od razu zszedł na temat, że grubszych uszczelek się nie zakłada, bo to szkodzi silnikowi. Sprzedawca jest od sprzedawania, a nie od mędrkowania. Głupiego zresztą. Byłem u lokalnego mechanika pożyczyć opaskę do montażu tłoków. Mówiłem mu, że będę mierzył tłoki będę je toczył. Opowiedział mi jak...
A tak z ciekawości po co Ci rozszyfrowanie tych oznaczeń? Jak masz silnik wydłubany i rozebrany w mak, to mierz czopy wału, korby i blok i będziesz siedział czy nominał, czy już ktoś skrobał wał. Pamiętaj też, że po operacji wyciągnięcia wału blok powinien iść do sprawdzenia osiowości. Dlaczego? Bo nie mam mikromierzy.... Co do wału korbowego. Wał...
Koło na pompie nie a zabezpieczenia przed sunięciem paska. Pasek zaraz po uruchomieniu silnika trochę postrzępiony czyli odraz go zetnie. Daje mu góra 2000 km. Napinacz paska jest razem z głowicą więc osiowany będzie cały czas z kołem zębatym na głowicy. Pasek prze na słabszą część kola zębatego więc pierścień zabezpieczający pewnie zruci z koła zębatego...
Tam gdzie szlifują wały powinni bez problemu zrobić osiowanie bloku. Z rozbitka może być.Kupuj tylko po możliwości odpalenia posłuchania,pogazowania,pomacania itd. Jeżeli to ma być z t4 to będziesz musiał zrobić otwór na miarkę oleju w bloku.Jeżeli z audi c4-będzie ok. Przed montażem zwrócić uwagę na otwór w bloku pod mocowaniem podstawy filtra oleju(jedne...
Po prostu trzeba zrobić prowadzenie nie można spawać do czoła bo zawsze gdzieś ucieknie po spawaniu sprawdzić czy jest prosty jeśli ucieka w jakąś stronę to trzeba pod szlifować i spawnąć po przeciwnej stronie i tak aż będzie prosty mnie to udało się za pierwszym spawaniem bo spawałem na koło i za jednym pociągnięciem tak że nie miał jak szybko ostygnąć...
Takrze rozebralem silnik i okazalo sie ze wydechowe zawory spotkaly sie z tlokiem po przestawieniu rozrzadu(odbite zawory na tloku)... profilaktycznie zrobilem rewizje panewek bo duzo w misce bylo tych drobinek z prowadnic plastikowych i jak na 160 tys przebiegu to nie ma dramatu i pytanie terqz czy tylko wymienic te panewki bez zadnego chonowania walu...
Widzę pewną sprzeczność. Jeżeli chcesz tylko przywrócić silnik do ori stanu , to mając dostęp do nadwymiarów, po co szukasz całego cylindra??? W sumie to żeby śmiszniej było. Silnik jest składany z tylu kawałków, że trudno dociec co jest ori, co zmienione i od czego. Byle tylko szlif robił fachowiec a nie fohofiec. Jednak nie sadzę aby było to dla...
Wał korbowy da się zrobić. Trzeba wytoczyć czopy główne, czop korbowodowy i połówki. Złożyć na ścisk wycentrowac i wyważyć. Da się zrobić bo regenerują wały ale czopy chyba nawęglają. Ułożyskowanie korbowodu to potencjalny problem ze względu na sposób smarowania, a na przykład rozwiązanie jakie zastosowano w silniku wiatr tzn 3 rolkowe łożyskowanie...
Patrzcie pod kątem DTC nie tylko w ECU ale też w Body Computerze. Mrugający licznik to owszem, problem z Proxy (osiowaniem), jednak nie powinno to powodować opisanych przez ciebie objawów. Tym bardziej nie powinny się rozsynchronizować kluczyki od podłączania radia do CAN, nawet błędnego podłączenia. Tu myślę że twój "elektryk" coś ściemnia... O Code...
Jeśli były wyłączniki SCI to były rozruszniki (do silników pierścieniowych), natomiast przy wył. pneumatycznych rozruszników nie widziałem. Zapewniam cię, że teraz można bez problemu załączyć przez "pstryk" silnik 6kV o mocy ponad 1MW bez rozrusznika. Jest to kwestia wielkości trafa 15/6kV a takim odpowiednim rozdzielnia właśnie dysponuje. W przypadku...
To rozwiąznie z rysunku nie jest dobre - śruba musi być delkatnie naciągnięta za pomocą łożyszk oporowych - jeżlei stosujesz zwykłe to je zwyczajnie przeciążasz wsłużnie ... Oczywiście biorąc poprawke na materiały i opór jaki musi pokonac frez - moga one wystarczyć tutaj widac - zwykłee łozysko zapewnia osiowanie - a te oporowe naciąg śruby http://sp2swj.sp-qrp.pl/SP3SWJ/CNC/16%20...
U mnie kostka od pompy sobie wisi w przedziale silnika,pompę mam na linke wobec czego trzeba było zamontować ją do pedału gazy(koleś mi mówił że nic nie trzeba przerabiac w pedale,dał jakąś zawleczkę a do niej przymocował linkę). Co do kontrolki to oczywiście świeci się ale jakoś na razie nie chciało mi się rozbierać licznika żeby wyjąć żarówkę.Ale...
osiowanie bloku silnika osiowanie licznika osiowanie proxy
svchost duży lanos schemat instalacji bojler bakteria
ustawienie rozrzad silnik indukcyjny
Lokalizacja przedniego radaru w Mercedesie W213 2019 Podłączenie czytnika Phoenix USB Black do Zgemma HS11S z kartą Polsat Box