Mechanik mógł położyć dobrze uszczelkę ale źle oczyścił powierzchnię bloku silnika i problem gotowy czasami pośpiech i niedbałość o szczegóły jest przyczyną.Po wymianie uszczelki może lecz nie powinno być trochę płynu w oleju mógł wlecieć do kanałów olejowych podczas podnoszenia głowicy.Spaliny w zbiorniczku to już niepokojące powinno zapowietrzać arterię...
Dzięki dam znać co wyszło Dodano po 5 A tak na marginesie to powierzchnia bloku silnika jest żeliwna to chyba jej się nic nie stało a uszczelkę i tak muszę założyć nową
Witam wspominałem o płynie ponieważ bardzo czesto w tym silniku odkształceniu ulega powierzchnia bloku w wyniku czego płyn dostaje sie do 2 lub 3 cylindra poprostu siadają tuleje .Sprawdż dokładnie na zimnym silniku czy na świecach nie ma płynu.Osobiście kiedyś walczyłem z takim polonezem dopiero wymiana uszczelki+patent pomogła i samochód jeżdzi już...
Zaślepkę kupiłem na allegro, wpisz hasło "zaślepka egr astra H z16xep" i sprawdź czy sprzedający ma również uszczelki. Aha, jak odkręciłem egr to dokładnie oczyściłem powierzchnie styku (blok silnika i EGR) beznyną ekstrakcyjna i drobnym papierem ściernym. Miałem taki twardy czarny nalot. Uszczelka, a raczej podkładka była cieniutka i metalowa (chyba...
Ja zadam pytanie: czy któryś z odpowiadających widział jakikolwiek silnik z bliska? Bo widoczne na zdjęciu ubytki na krawędzi nie mają żadnego związku z możliwością uszczelnienia tulei lub jej braku. Na zdjęciach nie widać w jakim stanie jest powierzchnia przylegania tulei (i oringów), więc nie można stwierdzić czy to będzie szczelne.
1. Głowice planuje się gdy jest krzywa lub ma nierówności. To się mierzy i po pomiarach decyduje czy planowanie jest koniecznie czy nie. 2. Zawory jak wystają to dobry zakład jest wstanie podciąć gniazda i zawory tak by mieścić się w specyfikacji. Zarówno wystające zawory są szkodliwe (ryzyko kolizji) tak samo utopione zawory są niekorzystne bo zwiększą...
Zawsze to jakiś trop .Jutro go zdemontuje i przeczyszczę powierzchnie styku z blokiem silnika .Błędów na wypadanie zapłonu nie ma choć teoretycznie przy uszkodzonym czujniku powinny być generowane.Co do hydro głośne by były gdyby nie były napełnione lub zapieczone.Ja myślałem bardziej o dużym ciśnieniu oleju i podparciu dżwigienki zaworowej,ale to tylko...
Nie we wszystkich króćcach takowe wypustki do montażu termostatu występują. W 1.9 agr blok ma rant w który wkładamy oring i styka on się z blokiem zewnętrzną powierzchnią, a króciec ma kołnierz, który wchodzi w środek oringu. Termostat montujemy częścią z kubkiem sterującym w stronę silnika.
z poziomica chodziło mi o prostą powierzchnię bloku silnika z tulejami pływającymi, przecież nie o sprawdzanie poziomu. po 2 w miejscach gdzie planują szlifują głowicę czasem nawet o 2mm z czym spotykałem sie bardzo często, wtedy gdy w taki sposób głowica była już planowana kilkakrotnie jest szansa, że tłok uderzy wkońcu w zawory i wtedy roboty będzie...
Jest to czynność pracochłonna nie ulega wątpliwości. Ja blok silnika czyszczę z pozostałości po uszczelce nożykiem do tapet. Tak aby uzyskać powierzchnie idealnie gładkie bez rys.
Jakość gładzi tego bloku co zakupiłeś pozostawia wiele do życzenia. Być może to jakaś podróbka. Powierzchnia nie powinna mieć taki wad. Oczywiście założysz i będzie działać. Jednak jak możesz, to reklamuj. Pozdrawiam!
Ten silnik ma czujnik spalania stukowego, warto go odkręcić, wyczyścić powierzchnię styku z blokiem silnika i dokręcić ponownie momentem 20Nm (ważne !) Druga rzecz, tam jest czujnik położenia wału korbowego ?, jeśli tak, to do wymiany
Moze jednak.za lekko dokrecona? Jaką siłą? Dodano po 2 A blok silnika sprawdzony na rowna powierzchnię?
Bedzie pasowało...choć lepszy(trwalszy)bedzie oryginał z ASO.Problemem tych króccow jest deformowamie sie pod wpływem temperatury powierzchni styku z blokiem silnika.
sunrise84 napisał: Papierem ściernym wyczyścisz blok silnika , zmywacze , benzyna . Szpachelka i odkurzacz aby nie nabrudzić w kanałach olejowych i wodnych . Dobry sposób bo szybki. Tylko żywotność silnika skraca.... W którym miejscu ci tą żywotność silnika skróci ? i w jaki sposób ? Nie mówię że na żywioł drzeć blok silnika i narobić gór i dolin na...
Witaj Przyczyną "kopcenia" kosiarki są spalane pozostałości oleju w silniku (nie wiem jak doszło do zalania olejem), chyba że jest on mechanicznie uszkodzony (pęknięty blok, porysowany cykinder, zużyte pierścienie itp.) i olej stale dostaje się do kosiarki. Może być również za wysoki poziom oleju. Poziom oleju możesz sprawdzić na bagnecie (ślad oleju...
Kolego zobacz gdzie u ciebie jest obróbka mechaniczna silników szlify planowania itp. i tam sprawdzą ci głowice .Tak jak kolega wyżej napisałto nie jest wysoki koszt. U mnie w Łodzi od 60do 80zł za sprawdzenie.Jesli zeszła cała uszczelka bez tzw. odwarstwiania to napewno była niedawno wymieniana , a wszyskie sruby od głowicy stawiały jednakowy opór...
Laguna II, 1.8 16v, silnik F4R. Przy dokręcaniu głowicy urwałem szpilkę. Nie dałem nowych szpilek, wiem że powinny być nowe... Zdjąłem ponownie głowicę, szpilka wystawała z bloku silnika więc nie było problemu z wykręceniem urwanego kawałka. Pytanie o uszczelkę pod głowicą, najwyżej kilka minut była dociśnięta i od razu odkręciłem głowicę. Widać na...
Sprawdzałeś te dwie powierzchnie czy mocno powichrowane? Wygląda na to, że ktoś właśnie blok "prostował", może też silnik złożył na sztukę dlatego padł.Jak mocno zbierzesz powierzchnię to zawsze możesz zawory wpuścić ale to fachowcy od głowic powinni ogarnąć..
Uszczelka z papieru lub przeszpanu zawsze będzie się pocić. Należało użyć uszczelki wykonanej z typowego materiału uszczelkowego w kolorze zielonym lub szarym. Oryginalne były chyba azbestowe. Ważne aby grubość uszczelki była taka sama jak fabrycznego oryginału. Miska w C-330 jest żeliwna, ma dokładnie gładkie powierzchnie i stanowi element wzmacniający...
Nawet jeśli głowica okaże się nieszczelna, to warto przy tej okazji wymienić oringi. To częsta przypadłość w tych silnikach. Więcej roboty, niewielki dodatkowy koszt. Jak napisał poprzednik, trzeba przyjrzeć się powierzchni uszczelniania górnego oringu, bo bloki w tym miejscu miewają wżery (kawitacja) i wymiana oringa nie zawsze wystarczy. To się wtedy...
Bez przesady... 2 godziny i po sprawie. Odpada demontaż silnika i planowanie górnej powierzchni bloku po spawaniu. Do spawania TIGiem blok do rozbiórki do gołego, fazowanie krawędzi, grzanie do międzyściegowej, spawanie niklem, wygrzewanie odprężające i szlif górnej powierzchni. Trochę zabawy jak na C330...
Więc kolego na sam początek musisz wiedzieć czy silnik od skody się nadaje .Chodzi o to że musi mieć płaskie denka tłoków równo licujące z powierzchnią bloku po zdjęciu głowicy .Bez tego daruj sobie jakąkolwiek robotę .Powiem ci że dobrze się przerabia silniki z fiata uno 1.0.
Ad1. Można, pod warunkiem,że nie zużyty, Ad2. Producent uszczelki oraz autodata zaleca nowe, ale jeżeli trzymają wymiar, to często się zostawia stare, Ad3. Nie trzeba, jeżeli powierzchnia jest prosta i bez wrzerów. Grubszą uszczelke montujemy tylko i wyłącznie w przypadku planowania bloku, Ad4. Będzie działać. Po dotarciu zaworów powymieniaj uszczelniacze...
No więc wystąpił najprawdopodobniej przedmuch pod głowicą. Trzeba rozebrać, wymienić uszczelkę, sprawdzić i wypolerować powierzchnię bloku, głowicę splanować.
Akurat zawodowo zajmuję się grzałkami 230V do silników, więc wypowiem się na ten temat. Faktycznie patent ten pochodzi ze Skandynawii i jest to najlepszy sposób na uruchomienie silnika zimą (no może jeszcze lepsze jest Webasto wodne). Typów grzałek produkowanych jest kilkaset rodzai i są dedykowane do konkretnego silnika. Najlepiej gdy montowana jest...
Witam, to maja najbardziej poważna naprawa jakiej się podejmuje. W związku z tym wolę dopytać na moim ulubionym forum o szczegóły. Oczywiście szukałem informacji w internecie i na forum dokręcanie śrub licząc od boku 3 dolna 3 górna 4 górna 2 górna 2 dolna 4 górna 1 dolna 5 górna 5 górna 1 górna Jakie są momenty dokręcania? W jakiej kolejności odkręcać...
Oznaczenie silnika znajdziesz zazwyczaj w pobliżu filtra oleju, na bloku silnika. Trzeba z reguły przetrzeć powierzchnię aby je ujrzeć.
Zwróć uwagę na zewnętrzną powierzchnię tulei, gdzie przylegają oringi. Nie może być zbyt "wyżarta bo nawet nowe nie uszczelnią. Nie dawaj tam żadnych silikonów, bo to niebezpieczne dla ukł. smarowania. https://obrazki.elektroda.pl/9391532400_... Ta akurat nie ze scanii.
Zajmuję się w większości silnikami z ciężarówek a co do ciągników rolniczych nie jestem na bieżąco. Do niektórych są tuleje nadwymiarowe o wyższym kołnierzu albo podkładki. Szukać w katalogach dostawców części danych producentów. Aby zastosować nadwymiarową tuleję lub podkładkę należy przefrezować gniazdo cylindra aby uzyskać równą powierzchnie przylegania...
Niektórzy właśnie kombinowali z montażem normalnego Simmerringu w miejsce labiryntu, z tego względu iż rozwiązanie oryginalne jest dość archaiczne i skutkuje wyciekiem oleju/poceniem się. Wał korbowy chyba jest na tyle utwardzony na tej powierzchni aby mógł współpracować z uszczelniaczem, nie powodując wycierania się powierzchni. Dopiero w 1990 roku...
Jest tez duze prawdopodobienstwo ze silnik ktory wlozylismy nie koniecznie pochodzi z modelu w124 . Znajdziesz numer - postaram się rozszyfrować skąd jest silnik. Nie przesadzaj, że blok silnika jest taki wielki i jest tyle szukania. Jeżeli jest to silnik serii 603, to numer powinien być wytłoczony w przedniej części, na górnej powierzchni bloku wystającej...
Miałem identyczną sytuację-nie palił w temp. poniżej zera- sprawdzałem wszystko i pozostał czujnik połozenia wału. Mocowany na jedna śrubę typu TORX - po wymontowaniu i sprawdzeniu -było OK ale zastosowałem ...niekonwencjonalna przeróbke czujnika polegająca na podpiłowaniu powierzchni styku z blokiem silnika ok. 0.5mm-żeby wchodził głębiej.Pomogło i...
płaszczyzna bloku krzywa dokladnie! splanowac powierzchnie bloku i bedzie OK.
Oczywiście zawsze istnieje możliwość, że powierzchnie styku miski olejowej i bloku silnika są nierówne i uszczelka ich nie wypełni. Można to zdiagnozować wkładając do bloku np. zaświeconą małą latarkę, założyć miskę i obserwować ewentualne prześwity. Oryginalna uszczelka w normalnych warunkach zdaje egzamin. Wychodzi jednak na to, że uszkodzona uszczelka...
No i to mi się podoba, zwięźle i na temat;) Powierzchnia do koszenia - Ogródek przed domem w bloku, wymiary ~3 na 4m. Z podłączenie poradzę się znajomego, chcę jeszcze pożyć;)
A od czego zwiększa się ciśnienie gazów ? Proponuje poczytać o przemianach termodynamiki To jest dosc proste, ale w calym tym galimatiasie nikt niie zauwaza ze jednak energia cieplna pozostaje w ukladzie, tzn. nie zmniejsza sie mimo wykonania pracy. Zostaje jedyniie rozrzedzina, w tym sensie ze przechodzi do powstajacych gazow i czescioowo odbierana...
Pewnie połamane przewody od zbiornika. Druga możliwość to zużyty popychacz pompy paliwa. Zeszlifuj, nieco, na płaskiej powierzchni tą szeroką podkładkę pomiędzy pompą a blokiem silnika. Spróbuj odpalać z butelki z paliwem postawionej nad silnikiem.
Witam W moim Mercedesie w124 2.8 (silnik m104) "poszedł" olej do cieczy chłodzącej. Zdjąłem głowicę, oddałem do planowania (ponuć była prosta, tylko zabielili ją.). Podkładałem wszystko jak należy, ale olej dalej przedostaje się do cieczy chłodzącej. W podstawie filtra oleju znajduje się chłodniczka chłodząca olej cieczą chłodzącą, ale ją wykluczyłem....
A w jakich miejscach może zalegać? Silnik został dogrzany do 90 st.C Aż do otwarcia termostatu. I to kilka razy. Mam podejrzenia że może blok być pęknięty. Dodatkowo pompa wtryskowa może powoli się kończyć. Tylko czy to nie za dużo dla silnika o przebiegu 148 tys km? Głowica szczelna. powierzchnia bloku bez skazy. Jeżeli blok pęknięty to chyba w takim...
Masz wyciek z vacu pompy , kiedy sam szukałem taka uszczelka nie była dostępna . Rozkręć odtłuść powierzchnie i delikatnie silikonem u mnie poskutkowało . Można dostać uszczelkę 459 941 pomiędzy pompę a blok ale to nie to samo .
w polonezach uszczelka pod glowica dlugo daje znac o awarii, ale czesto zanim rozwali sie do konca mozna jeszcze jezdzic nawet i rok! nalezy pamietac ze w glowicy na skutek reakcji chemicznych z czesto zuzytym plynem chlodniczym (kto pamieta o terminowej wymianie na plyn dobrej klasy?????!!) w glowicy na stuku z plaszczem wodnym uszczelki pojawiaja...
Sprawdzenie proste. Wstrzyknij mu przez odmę benzyny i pokręć. Jak zapali to wina gaźnika. Jak nie to usterka mechaniczna silnika lub źle podłączone przewody wysokiego napięcia. Przewody wiem już napewno że podpiołem źle niestety ale dobrze ze to juz wiadomo, paliwo wstrzyknąć przez odmę myślę że chodzi o koniec wchodzący do kolektora a nie drugi do...
Powierzchnia bloku była w dobrym stanie. Nie było ubytków. Dzisiaj zauważyłem że gdy wyciągnę termostat to po zalaniu chlodnicy płynem przy odkręconym korku na odpalonym silniku nie wyrzuca płynu a przez przewód powrotny leci płyn. Jeśli jednak ręką ścisnę wąż od termostatu to zaczyna wywalać płyn a przez cienki przewód nie leci już płyn
To ja zapytam cię, co zrobiłeś, jak głowica była zdjęta? Czy rozpiąłeś zawory i oceniłeś stan przylgni i gniazd? Czy sprawdziłeś głowicę na szczelność? Czy przed powtórnym montażem zabieliłeś głowicę (sprawdzenie równości powierzchni przylegania do bloku)?
Jeśli dokręciłeś choć trochę, to trzeba sprawdzić, czy przestało lać- trzeba odpalić silnik. Jeżeli będzie dalej ciekło, to wymiana uszczelki oraz zalecam wymianę simeringu wału nawet "na zapas" [url=http://serwis.nac.com.pl/index.php/... . Stan tego simeringu jest bowiem trudny...
W jaki sposób dokręcić, dokręcać głowicę silnika 1.4 TSI Cavd Jakie wartości momentu dokręcenia? Jakie informacje jeszcze będą potrzebne? Wstępna ocena dostępnych informacji Dziękuję za pytanie dotyczące procedury dokręcania głowicy w silniku 1.4 TSI o kodzie CAVD. Dokręcanie głowicy jest kluczowym etapem w procesie montażu silnika i wymaga precyzyjnego...
Czy ta rodzina silników nie miała czasem specjalnej obróbki powierzchni cylindra? I ewentualnie jak to się ma do tulejowania bloku?
Zdejmij gumowy przewód idący od filtra powietrza do kolektora ssącego, jeżeli podczas uruchamiania ciągnika powietrze będzie zasysał i wydmuchiwał kolektorem to masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą pomiędzy pierwszym a drugim cylindrem, w tym miejscu blok ma najmniejszą powierzchnię przylegania z głowicą i jest szpilka pomiędzy cylindrami.
Witam, koego nie obraż się ale taki jak opisałeś remoncik to popelina :D , nie wymienia sie pierścieni beż szlifu cylindrów i wymiany tłoków to nic nie pomoże czasami chwilowo jest poprawa ze względu na owal cylindra i zuzycie tłoka, objawy jakie podajesz moga być od żle wyczyszczonych tłoków z nagaru lub zadziorów w wyniku czyszczenia co skutkije...
W gruncie to zwykły czujnik przyspieszenia, odbiera wszelkie drgania w szerokim paśmie. Sam czujnik 'nie wie' kiedy zachodzi spalanie stukowe. Dopiero w sterowniku z sygnału jest odfiltrowany interesujący zakres pasma i odpowiednio interpretowany... to w takim razie w jakim celu podawane są ich czułośći ? Boje sie, ze jak bedzie np za bardzo czuły...
Przyznaję, że nigdy nie dłubałem w tym silniku więc może czegoś nie doceniam. Jednak nie pojmuję sensu wielu rad i zapytań. Ale dorzucę swoje pytanie czy znaczy, że tłok w górnym położeniu wystaje ponad powierzchnię bloku? Jeśli nie to jakim prawem spotyka się z głowicą? A mogłoby to oznaczać planowanie powierzchni czołowej bloku cylindrowego. A skoro...
Tak właśnie też myślę - bo wygląda to tak jakby płynne aluminium było pompowane jakimś gazem od środka. Tworzy się gaz - czy to przez odparowywanie/wypalenie zanieczyszczeń, czy też jakieś mikropory i mikrokorozja są w tym odlewie, w których jest jakiś tam gaz lub pozostałości oleju/płynu itp....To wszystko podczas przejścia alu w stan ciekły (powyżej...
Witam. Nie ma klinów, koła mają specjalną powierzchnie. co do wałka jest zaslepka w bloku, gdzie wkłada sie blokade, tylko nie wiem jak ustawic wał. Gdyby ktos wiedzial prosze o dp. Pozdrawiam
to nie kawitacja kolego. Efektem kawitacji są wżery na powierzchni żeliwa przypominające powierzchnię marsa czy piłki do golfa. A tak na nawiasie, to kawitacja powstaje przy styku plynu chłodzącego z wolną powierzchnią tulei. W miejscu gdzie tuleja ma kołnierz jest szczelny styk powierzchni kołnierza w tulei i powierzchni kołnierza w bloku. Zjawisko...
Hm borygo tak lecz tu chodzi o coś bardzo rzadkiego, denaturat, nafta, bo tam nie bardzo jest możliwość wytworzenia chociażby małego ciśnienia by spowodować wymuszony wyciek borygo jest dość gęstawe nie jestem pewien czy przy niewielkich pęknięciach po prostu zacznie wyciekać lub (trochę kombinacji z tym będzie) dopasuj jakąś płytę z jednolitą uszczelką...
Naprawiałem kilka silników po Ostródzie i stwierdziłem że nigdy więcej. W 3p szpilki powkręcane nie tam gdzie trzeba inny skok gwintu. Stopy wału poszarpane tak jakby ktoś w nie młotem nawalał i to na powierzchni styku z blokiem. Znajomy kiedyś brał silnik do osiemdziesiątki od nich wytrzymał tylko kilkadziesiąt motogodzin. Oddany na gwarancji stwierdzili...
Jak to się robi na silniku w samochodzie? Mają w niektórych serwisach taką małą wytaczarkę którą przykręca się do powierzchni bloku i nią rozwierca otwór pod górny kołnierz tulei. Ceny dokładnej nie znam, ale słyszałem że jest spora.
https://obrazki.elektroda.pl/4679060900_... Witam, chciałbym zaprezentować mój pomysł na kompresor do warsztatu samochodowego. Kompresor ten zbudowałem ok. 6 lat temu, założenie było, że ma być wydajny, w miarę cichy, bezobsługowy. Po takim czasie eksploatacji 24h 6 dni w tygodniu stwierdzam, że spełnia wszystkie moje wymogi i warto...
No to mechanicy jak na czuja wymieniają pół auta, kombinują coś przy mapie(tylko żeby tłoków nie potopiło), to chyba się jeszcze uczą. samochód nadal stukał i klepał jak stary diesel wiec mechanicy stwierdzili ze trzeba wymienić pozostałe wtryskiwacze na pewno pomoże A stąd powyższy wniosek. Czy jesteś w stanie określić dokładnie czy hałas jest metaliczny(wtryskiwacze...
wygląda na to, że cały czas jest BUSY. - > wskazanie w kierunku błędów strefy serwisowej. Kiedy podajesz zasilanie na dysk, dochodzi do wypakowania zawartości ROMu i jest przeprowadzany test układów elektronicznych. Jeśli na tym etapie jest coś nie tak (zwarcie, brakuje jakiegoś napięcia, któryś układ jest uszkodzony, ktoś grzebał w ROMie;), ale...
Odkręcić tłumik i go wyjąć - uwaga na dolne śruby od obejm tłumika , powinny być szpilki ale czasem wykręcają się całe lub są śruby , dziury do bloku silnika i warto je zaślepić - krótka śruba M8 x 4 szt żeby nie wpadły śmieci (do oleju) odkręcić głowicę i zdemontować gaźnik - kolejność dowolna jak będzie lepiej wymyć głowicę z oleju - można wcześniej...
tutaj jest inaczej... termostat jest po prawej stronie głowicy, dopiero od niego wężami woda leci do bloku panie mechanik... miałem ostatnio okazje wyciągnąć głowice. nie wiem gdzie widzisz w silniku fiata 1.6 16V kanały przez które płynie woda z bloku do głowicy... uszczelka jest na całą powierzchnie... to po pierwsze. Sugerowałbym szybko przeprosić...
Dopadła mnie standardowa przypadłość tych silników - przepalona uszczelka pod głowicą między 3 I 4 cylindrem. Wszystko byłoby ok, glowica obrobiona i przygotowana do założenia, ale na bloku po lekkim oczyszczeniu ukazały się dwie ryski - jedna od 3 cylindra w stronę 4 i druga w poprzek pomiędzy 3 i 4 cylindrem. Głębokie te ryski na ok 0.1-0.2mm - uszczelka...
Od siebie dodam silnik 3 cylindrowy 1,2 waga na aluminiowym bloku sam producent nie przewiduje wymiany panewek głównych wału. Jednym się to udało innym nie blok jest zbyt miękki i się lubi zdeformować. Silnik nie przewidziany do naprawy - zawsze takie były. Całość zasadniczej konstrukcji obliczona na jakiś tam przebieg i wymiana. lub trwałe łańcuchy...
Blok głowic magnetycznych znajduje się pod wpływem wielu różnych sił, m. in. elektromagnetycznych, ruchu powietrza wewnątrz obudowy, czy naprężeń mechanicznych przewodu łączącego blok głowic z elektroniką. Drogą do zachowania tych sił w równowadze i utrzymania głowic nad właściwą ścieżką jest odpowiednia regulacja napięcia na cewce znajdującej się...
Może jak już rozbierzesz i tak grubo się do tematu zabierasz to zrób zdjęcie powierzchni bloku i łapy co? Wtedy dopiero popatrzmy, pomyślimy.. Na chwilę obecną wszystkie rozwiązania są podawane bez wiedzy co tam tak naprawdę się dzieje... To bez sensu.
Najpierw pozbywasz się maski, spuszczasz płyn z układu i odpinasz przewody chłodnicze, powietrzne i elektryczne. Podpierasz ciągnik i odjeżdżasz przednim wspornikiem. Spuszczasz olej z miski jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś i możesz odkręcać miskę od bloku i obudowy sprzęgła. Wygodniej dla ponownego montażu miski wraz z uszczelnieniami jest gdy silnik...
Witam, Przy pracy w bloku z wielkiej płyty warto zwrócić uwagę na energię udaru i moc silnika. Wybierając urządzenie o większej energii udaru, będzie ono wierciło szybciej w twardych powierzchniach i lepiej zniesie większe obciążenia, jeśli silnik będzie miał więcej, niż 600W mocy. Przy tym budżecie i wymaganiach do zastosowania domowego poleciłbym...
nie przeraża mnie to 105st, ale prawda właśnie taka jest, że przez niby ekologię robi się "wynalazki" które może i mniej produkują emisji spalin - może o grama Popatrz na to z innej strony. Może przez to że temperatura została podniesiona można było bezkarnie zmienić przebieg mocy i momentu poprawiając elastyczność i dynamikę. Ciśnienie w układzie...
Mam dobrze wyposażony warsztat, cały czas dokupuję narzędzia i przyrządy, ale do wymiany zaślepek nie widziałem nic do kupienia ani żaden z moich kolegów niczego takiego nie posiada. Za każdym razem w takim improwizuje się. Jest tylko jedna dość ważna rzecz- trzeba uważać na to aby przy wyciąganiu zaślepki nie uszkodzić powierzchni otworu bo po wbiciu...
Witam! Mam problem z kotami, które skaczą po karoserii brudząc ją, a co gorsze mogą ją porysować. Ślady są na wszystkich "poziomych" powierzchniach: klapie silnika, przedniej szybie i dachu. Ponadto w miarę obniżania się temperatury na dworze zwiększa się prawdopodobieństwo traktowania przez nie komory silnika jako ciepłej sypialni. Parkuję pod blokiem,...
Witam. Jezeli uklad mialby byc na zewnatrz (nie w bloku lub ogolnie nie w jakis smarach czy olejach) ,to moznaby zastosowac jakis laser ktory swiecilby tuz nad powierzchnia walu jednoczesnie oswietlajac jakis element swiatloczuly.Jezeli nastepowaloby zyzycie lozysk to wal zaczalby przyslaniac swiatlo i jednoczesnie element swiatloczuly.Czestotliwosc...
A wiesz że takim sprzętem można zrobić zagłębienia i nierówności w powierzchni bloku. to tak jakbyś chciał pilnikiem splanować głowice . ;( teraz trzeba sprawdzić czy tam nie ma nierówności bo uszczelka może nie dać rady uszczelnić ich.
Uszczelka wlasnie po to jest by wbic sie w pory bloku silnika. Z tym, kadlub tez trzeba sprawdzic na plaskosc. Na tych filmach masz to ladnie pokazane. Czasami jak sa odchylki i duza chropowatosc to kadlub musi isc do zabielenia. Co jednoznaczne jest ze szlifowaniem powierzchni jak to sie robi przy glowicy.
no więc wyjąłem czujnik, i patrząc przez dziurkę jest tak, że zgadza się ta przerwa w ząbkach dla nowego czujnika i czujnika na kole pasowym, ilość przerw też jest taka sama - liczyłem "szparki" i jest ich 57 zarówno w kole w bloku jak i w kole pasowym, jedyne różnice to takie: - koło w bloku ma wycięcia (więc brak metalu w tym miejscu) a pasowe ma...
trans-serwis , masz absolutną rację, że można to takim narzędziem zrobić, ale nie może być grama luzu, ani na trzpieniu prowadzącym (gwint), ani na samym frezie. Co do skrzywienia wału - nie ma takiej opcji - szybciej pęknie, niż się wygnie ;) . W "tutejszym" przypadku może jedynie już pomóc (jak wyżej pisałem) jedynie "metoda tokarki" - czyli narzędzie...
Jeśli wywala płyn już na zimnym silniku,zaraz po odpaleniu, oznacza to albo bardzo wypaloną uszczelkę(będzie widać po jej zdjęciu)albo pęknięcie bloku lub głowicy(czasem pękają "z dnia na dzień bez przyczyny"). Głowicę można sprawdzić,bloku niestety już nie. Jeśli uszczelka"ma ślady przepuszczania",sprawdź powierzchnię(zwichrowanie)bloku i głowicy i...
w/g mnie zwiększenie mocy to dobra sprawa ale trzeba z tego korzystać rozważnie. Jeśli będziesz jechał z pełną mocą dłuższy czas to przeciążasz silnik i zwiększasz ryzyko awarii. Natomiast jakieś krótkotrwałe korzystanie ze zwiększonej mocy nie powinno powodować uszkodzeń uszczelki. Jaki przebieg silnika? Przy okazji zawsze oglądam stan koła napędowego...
Wiem że temat jest bardzo stary ale przypadkiem na niego trafiłem więc postanowiłem dorzucić swój grosz dla potomnych. Planowanie głowicy wykonuje się podczas większego remontu silnika. Polega to na wyrównaniu głowicy. Pomiędzy głowicą a blokiem silnika jest uszczelka. Podczas użytkowania auta powierzchnia głowicy "układa" się razem z uszczelką. Po...
kolego Dakin11 fajnie że chcesz mi pomóc, z tego co się orientuję to silniki DC to były na PDE i chyba na oko to się różnią od DT, mam teraz zagadkę, numery na wale korbowym są takie same jak i na korbowodach, oba silniki euro 4, prosiłem człowieka od którego kupiłem silnik o vin auta ale pod górkę ma, nie mam możliwości odczytać nr rozrządu Uzupełniając...
AVE... Miałem radiatory na sterownikach silników krokowych, QFN-32 bodaj. Wzmacniacze klasy D z układami SOIC-28 i podobnymi mają też spore radiatory przykręcone do płytki drukowanej, podobnie chipsety na płytach głównych pecetów. W kartach graficznych cały blok radiatora ma zazwyczaj wyprofilowaną powierzchnię by jednocześnie stykać się z GPU i z pamięciami,...
Olej 15W40 Mannol kupowany w specjalnym sklepie. To i tak olej na początek bo docelowo ma być Castrol Classic 20W50. Blok raczej OK. Nie jestem w stanie tego zweryfikować bez płyty treserskiej ale przykładałem profesjonalny liniał we wszystkie kierunki i świeciłem latarką i nie widać szczelin. Oczyszczona powierzchnia była. Mam niestety dziwne wrażenie,...
Słuchaj, faktycznie jest tak, że jak zmieniasz coś w układzie wydechowym, a zwłaszcza tłumik końcowy, to musi się on wypalić i wtedy zapach też jest inny. Ale to nie trwa w nieskończoność. Druga sprawa głowica i jej planowanie, tu trzeba już mieć konkretne przesłanki, tym bardziej, że to jak piszesz jest koszt spory bo i robocizna jest droga. Ja na...
Odpowiem na to co aktualnie wiem: Przebarwienia na wale korbowym w obrębie wykorbień czopów panewek to normalne zjawisko po fabrycznej obróbce powierzchni pod panewki. Nadmierne przebarwienie w stosunku do pozostałych w tym miejscu może świadczyć o zatartej panewce. Powinno się sprawdzić stan panewek po jakiejkolwiek poważniejszej awarii silnika. Zaniedbanie...
Witam Przeprowadzam remont kapitalny silnika M117. Blok alu, cylindry pokryte nicasilem roztoczone i zastąpione tulejami żeliwnymi (duże progi na zewnętrznych ścianach cylindrów, nie możność dostania pewnej używki, brak możliwości kupna nowego bloku). Moje pierwsze pytanie tyczy się oleju jaki zastosować - syntetyk 5W30 czy np. syntetyk ale 10W30? Niby...
Oczywiście powierzchnia karteru przed klejeniem powinna być czysta i przede wszystkim równa. Jak są brudne od innego kleju to trzeba je wyczyścić. Najlepiej w warunkach domowych namoczyć w nitro , potem mechanicznie skrobać drewnem , nie uszkodzi miękkiego aluminium. Po dość dokładnym oczyszczeniu powierzchni styku można karter położyć na duży arkusz...
Natomiast w twojej głowie z powodu zalecenia producenta tworzy się obraz jednorazowości śruby, co jednak nie jest zgodne z rzeczywistością. Kręcę śruby całe życie a młody nie jestem.Nic mi się nie tworzy,po prostu widziałem dziesiątki zniszczonych silników przez dyletanckie podejście. Silniki mają większą rozszeżalność cieplną niż stalowa śruba,ona...
Witam. Wydajność pompki w układzie zamkniętym który będzie dość krótki i przy stosunkowo nie wielkiej średnicy węży nie ma tu wielkiego znaczenia. Zdecydowanie większe znaczenie ma chłodnica i jej wydajność wymiany termicznej, zastosowany wentylator itd. Ja kiedyś budując bloki wodne dla procesora, pamięci i grafiki zastosowałem małą chłodnicę z nagrzewnicy,...
Ostatecznie, że tak powiem wkurzyłem się i kupiłem blok techniczny o grubości kartki 0,3 mm i wyciąłem uszczelkę. Powierzchnię przylegania uszczelki sfazowałem do gładzi na szlifowanym maszynowo ceowniku 30 cm x 40 cm z naklejonym papierem ściernym o gradacji 180. Uszczelkę przed założeniem posmarowałem towotem. Na silniku przejechałem już 50 km. Silnik...
Po 30 mtg doszliśmy do wniosku, że trzeba tuleje wyciągnąć bo są za głęboko wciśnięte. Jak tuleja może być za głęboko wciśnięta. Przecież w bloku jest wytoczenie w tuleja ma mały kołnierzyk. Więc trochę to dziwne. Jeśli blok był faktycznie równany i powierzchnia głowicy też to być może głowica była niewłaściwie dociągana tzn. niewłaściwym momentem...
Spróbuj zamontować starą zaślepkę.Ona jest z jednej strony bardziej wypukła.Połóż ją na podkładce nieco mniejszej od obwodu zaślepki wklęsłą powierzchnią do dołu i puknij w środek tej zaślepki aby była jeszcze bardziej wklęsła na średnicę nieco mniejszą od kanału.Oczyść delikatnie kanałek i włóż zaślepkę wybrzuszonym końcem na zewnątrz bloku i po włożeniu...
Błąd, nie czyści się takich rzeczy papierem ściernym bo kamyki z niego wbijają się w metal i pogarszają kontakt. Moja metoda to papier 180 potem 600 i jak mam za dużo chęci to 2000-powierzchnia praktycznie połysk:) i wcale nie zajmuje to tak dużo czasu jakby się mogło wydawać. Masowe czyszczę tak samo tyle że przy silnych zabrudzeniach na skrzyni czy...
jeżeli masz olej ponad stan i płyn w oleju, to w pierwszej kolejności stawiałbym na pompę wody, która jest napędzana od rozrządu i zdarzyło mi się kiedyś w innym aucie, iż przepuszczała płyn do oleju. Ściągnij miskę olejową i i podstaw na noc kuwetę, mniej więcej pod rozrządem. Jeżeli pompa wody przepuszcza płyn do silnika, to płyn poleci właśnie po...
Gdyby podawali uczciwie nie proponowałbym przewymiarowania bo przenośny klimatyzator dedykowany do pomieszczenia o powierzchni A spełniłby swoje zadanie. Gdy klimatyzator dedykowany do pomieszczenia 25m² wstawiłem do pomieszczenia 12m² to schłodził je tak jak oczekiwałem. Bezsensowne są twoje aluzje i próby wkładania w moje usta niewypowiedzianych...
Rozwijacie teorie a nie wiemy z jakim silnikiem mamy do czynienia. Oryginalny C328 raczej był wyposażony w rozrusznik R5* i ciężkie koło zamachowe. Co oznacza, że instalacja zasilania musi być sprawna aby uruchomić silnik po dwóch/trzech obrotach. Później już trzeba liczyć na mocne akumulatory a za minutę gorący rozrusznik. Biały dym może sugerować...
Zanim się znajdzie pomocna dusza, która z mierzy te śruby - kolega weźmie tzw. suwmiarkę i zmierzy średnicę oraz głębokość gwintu w bloku silnika. Jeśli dobrze pamiętam jest tam gwint M6, ale z drobnym zwojem. Długość części gwintowanej ok. 20 mm. Długość od korpusu do dekla może kolega zmierzyć drutem (włożyć w otwór, przyciąć czy zaznaczyć miejsce...
Dla silnika n47d20 i n47d20s: Korby 20Nm plus 70 stopni. Dla śrub łożysk głównych wały zaleca się wymianę i dokręca się: 50Nm plus 120 stopni, potem wszystkie luzujesz i powtarzasz operacje. Instrukcje dotyczące głowicy cylindrów Głowica cylindra Wymień śruby Tak Inne momenty dokręcania silnika Łożyska główne Wymień śruby/nakrętki Tak Łożyska główne...
Witam, również mam identyczny problem jak kemid z silnikiem 2.0 TDI 140 km, 16V, BKD - od dłuższego czasu mój Golf z 2004 r. przy zimnym rozruchu zapalał z małym opóźnieniem, najpierw jakby się dławił i pracował nierówno, po chwili dopiero normalnie. Obserwowałem spore ubytki płynu chłodniczego. Postawiłem autko do mechanika, sprawdzili głowicę na szczelność...
Jak ci wypływa płyn ze zbiorniczka po przez korek to zakładam ,że to będzie uszczelka pod głowicą ale trzeba sprawdzić korek czy dobrze trzyma. 1 Jak jest mocno uszkodzona uszczelka pod głowicą to zazwyczaj jak silnik jest rozgrzany do temperatury pracy to na wolnych obrotach powinien płyn już wyciekać a gdy odkręcisz korek to płyn zacznie wylatywać...
osiowanie bloku silnika korek bloku silnika czyszczenie bloku silnika
bezpiecznik octavia schemat zablokować windows update zasilacz golarki
szukam serwisu audio programator wyłącznik
Ciemny panel sterowania w lodówce LG - przyczyny i rozwiązania Jak ustawić datę i godzinę na różnych urządzeniach