Test CO2 da pewność czy są przedmuchy. Tego auta nie znam, ale jak jest układ ciśnieniowy to zapowietrzenie też może dawać takie objawy.
witam skoro chłodnica i przewody odpadają to zostaje tylko nagrzewnica, a jak spuszczałeś tą wodę? Może coś jest po prostu niedokręcone.
Witam, kiedyś w seicento miałem podobny problem. Mianowicie, postawiłem go na warsztat a pan mechanik, od razu mówi, że do chłodnica, zabrał się do wymiany. Po czym problem ustał na chwile. Znowu zaczęło sie dymić. Okazało się, że padł termostat. Koszt nowego to około 50zł. Bardzo łatwo samemu wymienić. Ewentualnie w punto, miałem sytuacje, że tzw....
Po zatrzymaniu z pod klocków hamulcowych zaczyna się wydobywać szaro-niebieski dym, a więc ostudziliśmy go trochę i pasem awaryjnym przetoczyliśmy się do najbliższego zjazdu, hamując biegami. No i zjechaliśmy, zatrzymujemy się przy stacji, otwieram maskę, odkręcam korek płynu chłodniczego, a tam wulkan. Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie...
Jeżeli nie ma korka to zdemontuj wąż na dole chłodnicy.
Możesz użyć wskażnika temperatury płynu chłodniczego wymontowywując na szrocie licznik od CC900 z rocznika produkcji do 1995 roku. do roku 1995 kiczniki a CC900 posiadały wskażnik temoeraturowy wskazówkowy a jak już ustrzelisz to możesz również z tego CC wymontować czujnik z głowicy.
Witam. Kopci na biało ,uszczelka pod głowicą do wymiany woda dostaje się na cylindry .Masz ubytek płynu chłodniczego ?
Była planowana Dodano po 1 I były ślady uszkodzenia na uszczelce
Witam Postanowiłem sam wymienić płyn chłodniczy w Seicento. Wymieiniłem wg instrukcji z http://www.seicento.pl/viewtopic.php?t=2... i podpierałem się instrukcją serwiesową. Nie wiem jak to się stało ale po wymianie płynu autko nie chce odpalić na gazie. Pomyślałem "co ma piernik do wiatraka". Wymieniłem na koncentrat K2 w proporcjach 1:1 P.S. Gaz jest:)
Takie brunatne zabarwienie płynu chłodniczego może również świadczyć o tym że we wcześniejszym użytkowaniu była stosowana zamiast płynu chłodniczego normalna woda.
Mogę się zgodzić z tym, że do niektórych podzespołów dostęp jest utrudniony, wszak przy przeglądzie okresowym nie wyjmuje się rozrusznika, czy alternatora. Natomiast jest dla mnie nieakceptowalne uniemożliwienie dostępu do takich elementów jak żarówka czy bezpiecznik, te powinny być dostępne i możliwe do wymiany dla przeciętnego kierowcy Kropek MKII...
pierwsze słyszę żeby w 900tce pękł blok... a miałem kilka 900tek :) zresztą mam nawet silnik 900 ze skrzynią w super stanie 80tyś przebiegu z seja, mogę sprzedać za 800zł, chodził pięknie ale buda zgniła, przełożenie to dzień roboty samemu w stodole płynu chłodniczego tak na prawdę wcale nie trzeba wymieniać i jeśli wszystko jest ok to się żaden syf...
No a mokre z paliwa czy płynu chłodniczego idzie rozróżnić
Co do zaświecania się kontrolki płynu chłodniczego warto sprawdzić: - bezpiecznik wentylatora (taki duży przy podszybiu za akumulatorem - bodajże 20A), - wentylator - kabelkami na krótko podać mu 12V z akumulatora i zobaczyć czy ruszy. - czujnik temperatury wkręcony w chłodnicę - groszowe sprawy i można go wymienić nie spuszczając płynu z układu. Warto...
Witam Autko jak wyżej , na 1000 km trzeba dolewać płynu chłodniczego od min do max i tak już od roku, autko ma gaz , ale nigdzie nie widać wycieku, z wydechu mocno leci para, ale wydaje mi sie że zawsze tak było, autok ma 200 000 km, i głowica nie była ściągana , a po uszczelce widać ślady oleju (poci sie) , olej w silniku OK nie widać wody. I MOJE...
ja bym obejrzał chłodnicę, czy nie ma korka do wykręcenia i wkręcenia w to miejsce normalnego termowłącznika wentylatora, kupił bym taki termowłącznik i pociągnął przewód do tego stycznika który załącza orginalnie wentylator. Miałem podobny przypadek w Seicento jakimś nowszym i też nie załączał komputer wentylatora i zrobiłem oddzielną instalację z...
a mieszanie się płynu chłodniczego z olejem może być spowodowane zużyciem uszczelki w silniku??
Pewnego dnia przestało działać mi ogrzewanie. Sprawdziłem poziom płynu chłodniczego (pomiędzy minimum a maksimum), potem odpowietrzyłem za pomocą zaworów najpierw chłodnicę potem nagrzewnicę (oba przy uruchomionym silniku) nagrzewnica była trochę zapowietrzona ale po tym zabiegu poziom płynu był nadal w normie. Dodatkową informacją jest to że wcześniej...
Zawsze należy sprawdzić drożność i szczelność chłodnicy, gdy się kupuje używaną. Warto ją też obejrzeć czy nie jest skorodowana. Od razu odradzam zakup chłodnicy z auta, w którym zamiast płynu chłodniczego stosowano wodę. Chłodnica taka zazwyczaj jest mocno zakamieniona i skorodowana w środku.
Vag kkl plus przejściówka na 3 piny - specyficzne dla fiata z tamtego okresu. Ja mam vag kkl i dorobiłem sobie wiązkę tzw wolne piny i działa. A program IAW SCAN II Ty masz rok 2002 ale pewnie złącze 3-pinowe? Zobacz przy dużym złączu do sterownika silnika czy jest małe na 3 piny bo z tamtego okresu seicento np ale jeszcze SPI a już miało złącze OBD...
Witam, jest u nas w domu użytkowane Seicento i występuje dość chyba powszechny problem w tym modelu, a mianowicie maź na korku i ogólnie wilgoć w oleju (robi się nieco szary). Zapewne przez niedogrzewanie silnika gdyż pokonuje on drogę 2 km i z powrotem. Płynu chłodniczego nie ubywa. Czy jest jakiś skuteczny sposób aby temu zaradzić? Przebieg 26 tyś...
Wszystkie CC niezależnie od pojemności silnika do roku 1995 miały zabudowane wskazówkowe wskażniki temperatury płynu chłodniczego lecz Fiat szukając oszczędności zafundował nam ten pasztet.W CC898 rocznik 1998 zabudowałem w tablicy zegarów wskazówkowy wskażnik i mam w polu widzenia nie odkrywając maski silnika czy silnik pracuje elonomicznie i właśćiwą...
Płynu chłodniczego nie ubyło, na świecach ewidentnie było czuć benzynę, co prawda zapałek nie miałem ale może to i dobrze;-) A jeszcze jedno jest chyba rozszczelniony bak bo właścicielka tankuje go zawsze tylko poniżej połowy pojemności zbiornika.
Coś za coś.Producent tego przyrządu do jeżdzenia w drodze oszczędności zafundował nam brak na pulpicie wskazówkowego wskażnika temperatury płynu chłodniczego.Już samochody CC po roku 1995 zostały pozbawione tego wskazówkowego wskażnika temperatury.Aby zwiększyć komfort jazdy i nie myśleć co też tam pod tą maską się dzieje odszukaj posty dotyczące montażu...
Witam, Jestem posiadaczem fiata siecento 899 cm^3. Niedawno podczas jazdy włączył się wskaźnik temperatury płynu chłodniczego i usłyszałem bulgotanie pod maską. Gdy otworzyłem maskę, zbiornik wyrównawczy i węże z niego wychodzące były bardzo gorące, a wentylator chłodnicy nie chodził. W celu kontynuowania jazdy włączyłem gorący nawiew do środka samochodu,...
Witam. Wymieniałem UPG w Seicento, ale 1.1MPI. Na parkingu pod blokiem nie podjąłbym się takiego zabiegu. Głowicę należy oddać do planowania - na pewno nie jest prosta. Koszt niewielki, usługa wykonana w 2-3 godziny. Bez klucza dynamometrycznego nawet nie próbuj się za to zabierać - szkoda uszczelki i Twojej pracy. W 1.1MPI przydatny był kanał do odkręcenia...
Dzień dobry, cześć! Od pewnego czasu mam problem z Fiatem Seicento 1.1 Mpi rok 2003 z gazem sekwencyjnym. Opis problemu: Po przejechaniu ok. 50 km bez postojów włącza się kontrolka check engine oraz włącza się wentylator (mam podciągniętą małą diodę od stycznika który włącza i wyłącza wentylator więc nie zdaję się tylko na słuch). Dojeżdżam codziennie...
Te przewody zapewne były dobre.Należało bardziej docisnąć opaski.Jeżeli nie pomogło dokręcenie opasek należy wymienić plastykowe trójniki które zostały zamontowane podczas montażu instalacji gazowej. Jeżeli są niskiej jakości już po pierwszym montażu ich końcówki po znacznym skręceniu obejmami ulegają deformacji i stąd te przecieki.Do serwisu na podobną...
To że są trzy elektrody wcale nie znaczy że będą trzy iskry nic bardziej błędnego iskra będzie tylko jedna tu chodzi tylko o pewnośc iskry bo ma trzy możliwości wyładowania. Odnośnie twojej usterki proponował bym na zimnym silniku gdy tak kuleje odkręcic świece i sprawdzic czy przypadkiem nie ma na nich płynu chłodniczego co sugerowało by uszkodzoną...
Witam mam następujący problem z tym silnikiem otóż troche się poci nie wiem od czego to może być uszczelka , płynu chłodniczego nie dolewałem z 8 miesięcy i nic od tej pory nie ubyło dlatego staram się wykluczyć uszczelkę pod głowicą ale z drugiej strony zauważyłem że z rury wydechowej lecą kropelki wody i na korku od wlewu oleju był biały nalot. Dlatego...
Jeżeli nie chcesz kupować czujnika do kontrolki to wypnij przewód z niego(jest wkręcony w blok silnika lub w głowicę jak w przypadku 1.1) i owiń taśmą izolacyjną. Te czujniki i tak działają dopiero wtedy kiedy w 98% przypadków jest już za późno-czyli wyrzuca płyn lub upg poszła na spacer przez wydech. Co do wyrzucania płynu chłodniczego (nie wody, bo...
Dziwi mnie też niechęć do samochodów elektrycznych i rozpowszechnianie bajek o szkodliwości takich aut . Wystarczy logicznie pomyśleć : utylizacja kilkuset kilogramów akumulatorów zamkniętych w obudowie jest w miarę prosta w porównaniu z oczyszczeniem dużo większej ilości spalin uwolnionych do atmosfery , sporej ilości oleju silnikowego i płynu chłodniczego...
Miałem podobnie - uszczelka pod głowicą. Odpowietrzałem układ a za chwilę zapowietrzony , przestawał grzać i temperatura ponad 100 stopni (mam wskaźnik). Jeszcze wyklucz lpg czy czasem parownikiem nie dostaje się do układu chłodzenia - zakręć butlę i pojeździj na benzynie. Jednakże bądź przygotowany na wymianę uszczelki
powiem tak to bardziej wygląda na nie równą prace silnika dodam jeszcze ze gdzieś ucieka płyn chlodniczy
To ,,podobne" do smaru to osad z płynu chłodniczego, masz wycieki...
W układzie chłodzenia powinno być odpowiednie ciśnienie żeby płyn odpowiednio szybko krążył.Możesz mieć nieszczelny korek lub zmniejszoną wydajność pompy płynu chłodniczego.
Proszę o zdjecie miksera w seiczencie 1.1. 54 km (na jedno punkcie) . chodzi mi dokładnie o sposób podłączenia wężyków z tyłu gaźnika . A dokładniej ( wąż od odmy, wąż od płynu chłodniczego , i jeszcze jeden wąż . Proszę o zdjecie [/align]
Spalanie nie, ale znikanie oleju i płynu tak :)
Nie taki czujnik.
Czy powinienem coś z tym zrobić i jeśli tak to co? Tak jak pisali wyżej sprawdzić czy wentylator gdzieś ociera, a jeżeli nie ociera to sprawdzić jego stan dlaczego hałasuje, a włączać się musi bo taka jest jego rola aby przy podwyższeniu temperatury chłodził płyn chłodniczy. Jeżdzić można, ale w pierwszej kolejności dokładna "diagnostyka" dlaczego...
nie ma szans kompresja super oleju nie ubywa a płyn chłodniczy ok
Właśnie nie parują, nie ma gazu. Powód wymiany UPG to , że samochód był trochę słabszy, ubywał płyn który był mętny.
Witam! Chciałbym samodzielnie wymienić płyn chłodniczy w moim clio nie jestem całkowicie laikiem w temacie bo już wymieniałem w seicento. Ale żeby wymienić w clio potrzebuje kilka informacji: 1. Jak spuścić stary płyn ,czy jest w chłodnicy korek spustowy? 2. Gdzie się znajduje odpowietrznik i w jaki sposób odpowietrzyć krok po kroku? Dziękuje z góry...
Przypadkiem tytułem postu nie odpowiedziałeś sobie w czym jest problem. Znalazłeś inne wycieki płynu? Jak wyglądała uszczelka?
Witam, nie mogę sobie poradzić z gotującym się płynem chłodniczym w seicento. Z 2 mieś temu paliła mi się lampka od wysokiej temperatury płynu chłodzącego. Okazało się ,że jest go mniej niż min. więc wymieniłem cały płyn. W tym tyg znów się zapaliła, po otwarciu maski syk gotującego się płynu i płyn poniżej min. Dokupiłem -dolałem i tu zaczynają sie...
Czyzby poszla uszczelka pod glowica. Olej wtedu jest z dodatkiem plynu chlodniczego lub plyn chlodniczy w ziorniczku z dodatkiem oleju. Pozdrawiam.
Mam pytanie z którego roku jest sam. a jeszcze przyczyną może być,któryś czujnik tem.powietrza lub płynu chłodniczego,najlepiej sprawdzić je na zimnym silniku sprawdzić oporność ma być taka sama albo minimalnie się różnić
Witam , Niedawno Zepsuło mi sie seicento . poszla uszczelka pod glowicą w jednym cylindrze jak wykrecilem swiece lał sie plyn chłodniczy . Wymienilem uszczelke oraz splanowałem glowicę , wymienilem gumki na zaworach i wyszlifowalem zawory . po calkowitym poskladaniu nadal kopci . Jaka moze byc tego przyczyna ? pytalem (mechanika) i powiedzial ze dym...
Na początek wymień termostat,skoro działa ogrzewanie to pompa wody jest w pożądku.Plyn chlodniczy w układzie cisnieniowyn ma temperaturę wrzenia ponad 110 stopni...woda sie do tego nie nadaje.Jezeli samochod jeździł na "kranówie"to chłodnica do czyszczenia/wymiany.
Ta uszczelka pod kapą zaworową była wymieniana jakoś w grudniu 2017 i wybrana była wersja FIAT OE oryginalna, także to by było dziwne, a co to znaczy że spod głowicy leci? w sensie uszczelka pod głowica? To też takie moze mieć skutki? myślałem że jak się olej łączy z płynem chłodniczym i CO2 jest w układzie. No nic zmienię ten oring, wyczyszczę i wtedy...
kolego a płyn chłodniczy nie ubywa?to co opisujesz to objaw uszczelki pod głowica.jak auto postoi dłuzej lub noc to pali na trzy poniewaz na cylinder dostanie się znikoma ilosc płyny i tak się dzieje.komp widzi błąd bo nie spala sie paliwo w tym cylindrze i pokazuje błąd cewki>
Płyn nie wymianiany Trwalość płynu jest ograniczona, powinien być regularnie wymieniany. Szczególnie, jeśli były probemy, dolewki, itp. ... po zagotowaniu uzupełniałem wodą mineralną. A to oznacza, że doprowadziłeś do odłożenia się kamienia w układzie. Ewentualne dolewki robi się wodą demineralizowaną. Kamień prawdopodobnie odłożył się także na innych...
Witam, Mój problem polega na tym, że po zgaszeniu silnika po dłuższej jeździe (~5km) słychać bulgotanie pod maską, a po ponownym włączeniu stacyjki świeci się kontrolka temperatury silnika. Otworzyłem maskę, chłodnica była gorąca(ale nie wiem czy wystarczająco), wiatrak nie chodził(jest sprawny, sprawdzany przez złączenie styków wtyczki). Czynności...
Chłopie. Zastanów się o co Ci chodzi? Czujnik masz uszkodzony to go napraw i nie pisz głupot. Co to znaczy że woda się prawie zagotowała? Płyn chłodniczy ma 90 stopni, a w zbiorniku wyrównawczym trochę miej więc gołym tyłkiem nie usiądziesz. Pomierz temperatury, wymień czujnik i powiedz co Ci wyszło bo tak to my możemy 200 postów napisać i nic z tego...
Okej, Piotrek1313 dodałeś mi nowej nadzieji na to wszystko, a więc na teraz muszę pomyśleć tylko jak dorobić ramę do tego seja i będzie tył napęd, krok drugi to będzie wykonanie tego przodu ale jeśli miałyby z przodu być hamulce bębnowe to chyba nie do końca tak źle, bo tarcze z tyłu (ale wiadomo z tyłu podczas hamowania nie ma trakcji) takie bębnowe...
Witajcie! Pacjentem jest Fiat Seicento VAN z 2005r, wersja z silnikiem 1,1 MPI. Przebieg - daj boże autentyczny - 125tyś km. Auto posiada instalację LPG - piszę dla porządku, choć problem dotyczy benzyny. Objaw: Obecnie, gdy mamy wiosnę: po odpaleniu auta zdarza się (nie zawsze), że niskie obroty są "za niskie", po rozgrzaniu silnika problem ustępuje....
Po pierwsze to zobacz czy masz płyn chłodniczy, bo parownik używa właśnie tego obiegu do nagrzewania i rozprężania gazu, jeśli ci się oszronił to najprawdopodobniej jeździłeś bez płynu chłodzącego i znając życie przegrzałeś silnik i uszczelkę pod głowicą. Ciekawy jestem czy w ogóle silnik ma jeszcze kompresję i czy się po prostu nie zatarł. Generalnie...
no to tak: 1. odłączyłem akumulator. 2 zlałem płyn chłodniczy i olej. 3 zdemontowałem odmę, obudowę filtra powietrza, następnie odłączyłem przewody paliwowe, odpowietrzające, chłodnicze od całego korpusu wtryskiwacza. odłączyłem wiązkę wokół wtryskiwacza, termostat, przewody wysokiego napięcia, następnie zdemontowałem wtryskiwacz, itd, odkręciłem pokrywę...
Check świeci zapewne od wypadania zapłonów. Zmierz kompresję, bo może zawór się upalił albo inna dolegliwość. Wtryskiwacz i instalację do nich nie ma co ruszać skoro na gazie jest to samo. Przy wypadaniu zapłonów iskra na świecę idzie ale sterownik nie daje impulsu na wtryskiwacz. Kolega próbował tym maleństwem mimo wszystko jeździć. Przy dodaniu mocniej...
Witam Mam taki problem z moim Seicento od niedawna zaczął mi dymić na niebiesko zwłaszcza kiedy jest zimny i coraz bardziej się to nasila , zwłaszcza kiedy ruszam spod świateł . Moje pytanie jest takie czy jest to wina uszczelki pod głowicą czy pierścieni , dodam jeszcze że po odpaleniu straszenie przerywa i gaśnie ale kiedy przełącze na gaz znika problem,...
On rano jak odpala to nie wkręca się na wysokie obroty tak jak kiedyś tylko na tych niższych się męczy, no i trzeba też dodać że coś telepie mi na zimnym rano U mnie podobny objaw był przy pierwszym odpaleniu po dłuższym postoju wówczas ja były początki nieszczelności Uszczelki pod głowicą. Też z rana trochę ciężki odpalanie, praca jak by na dwóch,...
Te opisane objawy, wcześniejsze przegrzanie silnika (jazda ze świecącą kontrolką przegrzania) wskazują na uszkodzoną UPG (uszczelka pod głowicą). Też jeżdżę sejakiem 900, kilka lat temu też siadł termostat, ale tylko na chwilę zaświeciła się kontrolka. Po jakimś czasie zaczął "pokazywać" podobne objawy, oprócz pobierania oleju, tylko "powoli "niknął"...
Udało się mi zrobić sprężarkę z silnika 126p. Do testów podłączone miałem rury stalowe w ocynku. Wtedy na mosiężnym kolanku blisko głowicy temperatura maksymalna po jakiejś 1 minucie pompowania wynosiła 152°C. Mojej sprężarki chciałbym okazyjnie używać do piaskowania małym pistoletem. Gdyby piaskować bez przerwy, sprężarka zatrzymała by się raz na jakiś...
Znalazłem już autko, w pon formalnie już kupuję. Clio 2 silnik 1.2 16V 2002r, bez klimy, jeden właściciel, auto nie bite, sprawdzone miernikiem (w jednym miejscu AT500 nie chce dobrze się przyczepić reszta OK, szyby fabryczne). Auto garażowane od nowości, przebieg ok77tyś, opony zima + lato, 2 kluczyki, OC tylko na miesiąc. Auto w środku jak nowe, bagażnik...
Jak silnik jest rozgrzany i dam but w podłogę to silnik wyje chce jechać ale go coś blokuję i się dusi. Na zimnym silniku jak mam 3 bieg to go rozpedze do 60km w moment a na ciepłym to muszę dac np4 lub 5 bieg. Rano jechałem do roboty było ok ale jak jechałem z roboty po 8 km zaczął świrować dusić się dałem but w podłogę silnik wył a nie jechał aż go...
Witam wszystkich. Posiadam seicento z 1999 roku 0.9 z gazem. Od dłuższego czasu nęka mnie problem palącej się kontrolki przegrzania cieczy chłodzącej, a mianowicie pierwsze takie zjawisko miało miesiąc temu, może trochę później. Podczas jazdy lekko się świeciła lampka temperatury (nie tak wyraźnie jak ręcznego) podczas dalszej jazy świeciła ona jaśniej,...
Witam. W fiacie seicento zaszła drobna zmiana, a dokładnie silnik, i dołożona nagrzewnica. Na schemacie poniżej pokażę jak było wcześniej, a potem jak po zmianach. Tylko nie jestem w 100% pewien że to jest dobrze. Chciałbym poprosić o waszą konsultacje w tej sprawie, oraz o ewentualne korekty :) Pozdrawiam FlyMan! http://obrazki.elektroda.pl/5704738100_1...
nie wiem czy slyszelisci o takim sucharze w serwisie powiedzieli ze zima nie powino sie dolewac plynu chlodzacego zeby sie nie wlaczyl wentylator! <lol> i ze jak chce dolac plynu do ukladu chlodzenia to musze spuscic caly i dopiero dolac oni sa jebnie**!(lasce tak wmawiali) co wy na to!!?? aha mozna mieszac rozne plyny chlodnicze czy powino sie...
przybywa płynu chłodniczego kolor płynu chłodniczego termostat płynu chłodniczego
zmywarka electrolux korki bagażnik rowerowy załączenie tyrystora bocznikiem
zawór spustowy cersanit punkty elektroda
Stukanie zaworów i dymienie w Peugeot Partner - przyczyny i diagnostyka Instrukcja serwisowa Bosch SGV55M03EU/46 - dostęp i porady