Myślę że o to Ci chodziło.Jak coś jeszcze byś potrzebował to pisz.
Widzę że masz smarowanie rozbryzgowe podobno nie zdaje egzaminu , robiłeś jakiś remont .Jaką ma wydajność . Brakuje tu kilku rzeczy wentylatora ,chłodnicy powietrza ten zawór zwrotny nie zda egzaminu wytopi się grzybek .Zawór zwrotny powinien być za chłodnicą (przy samym wejściu do zbiornika )wtedy chłodne powietrze nie rozpuści go . Z tym smarowaniem...
Renault Trafic 2.0 dCi 2008 rok, 114 KM, silnik M9R. Kupiłem używany silnik i teraz przeprowadzam jego remont. Chciałbym się dowiedzieć, jak prawidłowo zamontować tłoki. Czy strzałki na tłokach powinny być skierowane w stronę rozrządu czy w drugą stronę? Dodatkowo, jak powinien być zamontowany korbowód do tłoka, ponieważ jest tam otwór do smarowania...
Silnik ma przejechane według licznika 760 tys km. a stało się ta mojemu kierowcy po prostu w czasie jazdy zaczął pukać. Ciśnienie oleju miał normalne. kupiłem w serwisie w dani nową panewkę spolerowałem wał i wszystko poskładałem wyglądało ok. po 30 km zaczął tracić ciśnienie oleju i znowu pukać. W domu rozkręciłem pierwszy korbowód i panewka w korbowodzie...
Miałem kiedyś w samochodzie na korbowodowych za duże promienie aż panewka bokami się blokowała Zeskrobałem kanty w panewkach i OK ale....
Śruby zostają stare 1. 30Nm 2. 180stopni
Ciekawe jeszcze jak wygląda reszta panewek, czy zacierał się na wszystkich, czy reszta idealna a ta jedna nie , bo może korbowód przy wyciąganiu był w miejscu panewki młotkiem poczęstowany. Wał i tak jest do wyrzucenia, a korbowody do ponownej obróbki stopy/wymiany. Więc to i bez znaczenia.
We wszystkich silnikach starego typu, panewki wału korbowego zakłada się zamkami w kierunku wałka rozrządu.
Witam Hmmm, niech pomyślę. A więc tak. Z tego co pamiętam co mi napisano i wytłumaczono to należy bardzo sotrożnie wywiercić otwór w korbowodzie pod kątekm ok 40-45 stopni wiertłem 4-max 5mm, tak na środku korbowodu aby przeszło na wylot przewiercić razem z panewkA ( nie przewiercać wału - tylko zdjąć cały korbowód i złożyć go tylko z panewką w środku),...
Witam, po rozkręceniu pokrywy korbowodu była niespodzianka. Co o tym myślicie ? Tylko jeden korbowód tak miał, panewka była trochę rozjechana, pokrywa wygląda tak.[/quote]
Dzień dobry, Czy dysponuje ktoś z forumowiczów wiedzą n.t. ewentualnego zamiennika korbowodu do sprężarki z tematu? Na chwilę obecną do wykonania mam szlif wału na sekcji wysokiego ciśnienia w wymianę korbowodu (zatarta panewka i czop wału korbowego) więc na wymiar średnicy stopy korbowodu mam jeszcze wpływ. Oryginalny korbowód ma następujące wymiary:...
w Loncinach są żeliwne tuleje, to nie jest jakiś beznadziejny Briggs, loncin to kopia Hondy, tym tulejom i tłokom nic nie jest od zatarcia, panewka pierwsza płynie, bo tam w sumie niema panewki, cały korbowód jest aluminiowy, dzięki czemu też wał się nie uszkadza, po prostu rozsmarowuje się na nim to aluminium które zaczyna płynąć, równie dobrze można...
Osobiście spotkałem się z dwoma przypadkami urwania korbowodu , 1 to skrajne zużycie panewek , panewka zachodzi na panewkę momentalnie powodując zaciśnięcie wału , korbowód jest przegięty na bok i złamany i takich przypadków jest najwięcej . 2 to pęknięcie korbowodu bliżej lub dalej sworznia , panewka jest tutaj sprawna ten jest bardziej tajemniczy...
No co ty... Zamki mają być po jednej stronie korbowody ale nie tworzą jednego wgłębienia tylko dwa osobne.
Witam.Miałem raz taki problem i przyczyną okazał się ugięty korbowód (tłok uderzał o przeciwwagi wału korbowego) oraz uszkodzona panewka korbowodu.
Nie jestem pewien kolego, ale u mnie w Daewoo Leganzie 2.016V. Też tak było i okazało się że panewka na wale się obróciła. A to są podobne silniki bo w leganzach były silniki Opla. Ty najprawdopodobniej nasz 16 ECOTEC. Trzeba sprawdzić panewki żeby potem się nie okazało ze korbowód wyszedł na wolność;-). U mnie tak było. Taniej wychodzi wymienić panewki...
Zmierz czop wału, oraz stopę korbowodu i dobierz wtedy panewki.
U mnie ta panewka to była jakaś wydumka. Z materiału znacznie miękciejszego niż alu (coś jak ołów/cyna). Przy stuknięciu młotkiem, od razu się odkształacało. Był plan, aby dorobić nową z plastiku (takiego jak do prowadnic), ale rano byłem w sklepie rolniczym i kupiłem nowy korbowód z łożyskiem igiełkowym i łopatką do rozbryzgu. (150 :/) Panewka/łożysko...
Niestety moj poprzedni temat ktoś bardzo gorliwy już zamknął a sprawa nie jest zakończona..... Wał wymontowany i naprostowany. (Dla nastepnych skrócona instrukcja. 1 Zdemontowac górną osłonę i zbiornik paliwa. 2. odkręcic koło magnesowe- można zablokowac nóz aby sie nie obracało. 3.odkrecic i zdjąć nóż 4 zdjac koło magnesowe - nie jest łatwo - trzeba...
Panie... toż to żywy trup... remont kapitalny, ciesz się, że w ogóle to jedzie. Taki syf na tłoku, to tam pierścieni w tym silniku niema daaaaawno Tak skrzywiony korbowód to albo panewka przytarła się i złapała, na szczęście nie na tyle, że urwało korbowód, albo nie wiem, wjechał ktoś do stawu albo lał wodę w dolot na pracującym silniku?? pokaż jeszcze...
Jeżeli to tylko pozostałości aluminium z korbowodu to zanurz to miejsce w roztworze sody kaustycznej czyli zwykłego "kreta" do rur kanalizacyjnych Aluminium się ładnie rozpuści, nie szlifuj tego papierem ściernym. Cylinder, tłok i górna panewka wału w jakim stanie?
A już wiem o co ci chodzi dłuższa część idzie od filtra powietrza (prawa strona z pozycji kierowcy) . :D http://obrazki.elektroda.pl/6076111900_1...
Jakoś niejasno piszesz.Wybiła się panewka na wale na drugim cylindrze a ty chcesz wymieniać blok.Dla mnie to wymienić trzeba wał lub go szlifować i do tego korbowód drugiego tłoka.Panewka główna przecież się nie wybije tylko ewentualnie zatrze.Dowiedz się co tak naprawdę się stało i dopiero napisz.
Trzeba razem z wałem do szlifu dać korbowód do naprawy, bo panewka zrobiła w nim owal
tłok musi idealnie prostopadle naciskać na wał przez korbowód.Skrzywienie odwiertu otworu cylindra powoduje że panewka pracuje połową powierzchni co skutkuje szybkim zniszczeniem ułożyskowania Dodano po 3 Wiem że otwór musi być idealnie do 0,01 prostopadle bez pochyleń na końcowe czopy wału bo skrzywienie zniszczy panewki Kup nowy fabryczny kadłub,...
Jeśli zamieniłeś tylko tłoki z korbowodami miejscami (przełozyłeś do grugiego cylindra) to nie ma to zanaczenia, aczkolwiek gdy wymieniasz tylko same pierscienie nie wskazane jest przekładanie tłoka do innego cylindra ponieważ wystepują już zużycia zarówno tłoka jak i tuleji, co w konsekwencji przyczyni się do brania oleju przez silnik. Tłok mozna załozyć...
To działa na takiej zasadzie, że olej pompowany jest do górnej części silnika, ścieka potem po wale korbowym i smaruje panewkę? Jeżeli niema otworu, w miejscu panewki korbowodu, to tak. Są też silnik z kanałem smarującym.
Do wymiany korbowód, wał, balans, pierścienie. Wał można dać do szlifu i założyć nowy korbowód z mniejszą średnicą panewki, są takie. Jednak, to też sporo kosztuje. Górna panewka wału, też pewnie do wymiany. Oceń sam czy jest to opłacalne. Moim zdaniem, nie.
olej był zalany lotos półsyntetyk przebieg to140 tyś. samochód z 1998 roku,dzisiaj właśnie rozebrał silnik mechanik i okazało się że handlarz sprzedał mi samochód z awarią ponieważ założone były nowe panewki na korbowodach a jeden z korbowodów jest lekko ukręcony i jest bardzo duży luz przekraczający wszystkie normy panewka z jednej strony jest bardzo...
Witam. Mam carismę 1.9 DiD115KM odkąd kupiłem (155tyś przebiegu) nie podobał mi się silnik. Wydawał mi się słaby i kopcił, często gasł przy ruszaniu i od początku wydawało mi się, że stukają zawory.W końcu rozebrałem go, miał pozapiekane pierścienie. Po drobnym remoncie nabrał mocy i jazda zaczęła się podobać ale ciągle pukał. W końcu wystawił korbowód...
Myślę że większość mechaników zdiagnozuje obrócenie panewki korbowodu po zdjęciu głowicy.Ludzie leją dużo większe ilości benzyny zamiast diesla .ostatnio spuszczałem z audi a3 i skody fabii po 30 litrów a silniki pracują wszystko jest ok . moim zdaniem nie ma wpływu na układ smarowania silnika .
Mam też ten silnik i ten sam problem. Rozwiązaniem jest olej syntetyczny. Jest on rzadszy i nie zalepia popychaczy na zaworach. Pomaga przegonienie auta czyli doprowadzenie oleju do wysokiej temp co powoduje jego rozrzedzenie i poprawę pracy popychaczy, ale uwaga, ja przegoniłem auto przy przebiegu 178 tys i silnik do wymiany, obróciła się panewka wał...
Witam jestem tu ponownie ponieważ moja cytryna nie pozwala mi się nudzić .Do rzeczy podczas jazdy zaczął kopcić na siwo i to mocno bo w lusterku nie było widać świata. Wcisnąłem sprzęgło silnik zgasł i nie można go nawet obrócić jak zatarty . Odkręciłem miskę olejową wzrokowo sprawdziłem korbowody tzn. czy mają luz na boki .Jeden korbowód drugi od rozrządu...
wał do wymiany poszedł , że na na 3 szlifie znów poszła panewka i przetarło. Witam założony wał jest nowy czy stary po szlifie ?? A czy 3 korbowód jest prosty był sprawdzany??
Nalot w głowicy takiego samego sortu co w kolektorze - dość miękki, łatwy do usunięcia, nie za głęboko sięgający. Tak ok 1cm w głąb kanału było zwężenie a dalej już niewielka różnica, w pozostałych głowicach też raczej cienka warstwa sadzy tylko. Także będę musiał poskładać jak jest i do obserwacji. Sąsiad mi jeszcze zwrócił uwagę, że mam zaklepany...
Trzeci mi się trafił w ciągu miesiąca na ta samą przypadłość, tzn obróciło panewkę na korbowodzie z braku ciśnienia oleju, a o powodzie braku ciśnienia już pisałem.
Musisz go wyjąć. Odkręć koło zamachowe, wyjmiesz wtedy wał razem z przeciwwagą. Można ja zdjąć odkręcając śrubę, która jest z boku, chyba na klucz 10mm, wcześniej zdejmij zębatkę rozrządu, jest założona tylko na klinie. musisz dokładnie pozbyć się tego aluminium. Jeżeli wał będzie uszkodzony w miejscu panewki korbowodu to trzeba go szlifować i założyć...
Witam! Zanim wymienisz olej to dokładnie sprawdź czy nie przyczepił się jakiś kamień między misą a obudową. Sprawdź jakie masz ciśnienie oleju.Przy wytopionej panewce ciśnienie na wolnych obrotach może spaść do zera. Gdybyś musiał zdjąć miskę olejową to zaopatrz się w uszczelki, pastę uszczelniającą. Po zdjęciu miski wystarczy poruszać każdy korbowód...
Łatwiej by było jakiś to samochod więcej info ewe nr vin do rozkodowania prawidłowego samochodu ?
Te dane znajdziesz na tabeli poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/8266678700_...
Jeżdze xsarą 98 z silnikiem1.4 z przebiegiem 80tys.Na wolnych obrotach jeżeli przegazuję wydobywa się dziwny dzwięg jakby walniętego tłumika byłem sprawdzić tłumik jest o.k w warsztacie facet powiedział mi że mam luzny korbowód lub obróciła się panewka w co raczej nie wierze.dzieje się też tak jeżeli zaciągne ręczny dam na jedynke i powoli puszczam...
Panewka główna - nowe śruby - 60 NM + 90 stopni Panewka korbowodu - nowe śruby - 30 NM + 90 stopni Koło zamachowe: Automat 60 NM + 90 stopni Manual 60 NM + 180 stopni Koło wałka rozrządu - 3 śruby od regulacji 25 NM, centralna śruba wałka 100 NM (ja daję trochę kleju) Śruba centralna wału - przewidziana nowa śruba 120 NM + 90 stopni (najlepiej na klej...
Witam. Okazało się, że moja madzia zatarła się na 4 cylindrze, a powodem były " kończące się panewki ", były cienkie jak papier, jedna panewka skruszyła się co spowodowało takie zatarcie, że wał nie nadawał się nawet na 3 szlif, przy okazji uszkodziły się zawory na tym felernym 4 cylindrze ( do tej pory nie wiem jakim cudem mogły się uszkodzić). Koszty...
Witam! Temat taki - Lancia Zeta (Brat bliźniak Evasiona, Puga 806 i Ulysse) z roku 1996. Silnik 1998cc MPI + Turbo, 147KM - motor PSA o symbolu RGX, stosowany także w Citroenie XM i Xantia, Pugu 406 i 806 i czort wie w czym jeszcze. Samochód ma przebieg wg licznika 298tys km ale dodałbym jeszcze setkę bo auto przyprowadzone było z Włoch 11 lat temu...
Kaszpir77 wymiękam. Rzeczywiście na rozbryzgu panewka (chyba jednak korba jest samoślizgowa bo widać rowek smarny, czego za panewką nie ma) długo nie pochodz. Zastanawiam się tylko jak to było zmontowane - czyli jak toto założyć na wykorbienie ? Spróbuję podsumować: Dla rozbryzgowego korbowód toczny i wał też. Dla wymuszonego jak sobie rozwiążemy. P.S....
Rozkręciłeś górę silnika i zobaczyłeś że panewki i korbowody są OK... Nie pij tyle alkoholu, a motocykl oddaj fachowcowi. Po prostu kupiłeś złom i teraz go dobiłeś.
Trzeba sprawdzić klin koła zamachowego , najlepiej wymienić na nowy. Jeżeli, klin uległ uszkodzeniu to jest przestawiony zapłon i silnik nie pracuje tak jak powinien. Może być skrzywiony wał, jeżeli słychać stuki to trzeba sprawdzić panewkę korbowodu. Osiowy luz wału zawsze jest w tych silnikach, wcześniej chyba nie zwróciłeś na to uwagi. Wał nie posiada...
Panewka wału NO25 po pierwszym szlifie,panewka korbowodu za mało danych odczytałeś(lub jeśli to wszystko to może być nominał).
Trzeba wyjąc zespół napędowy w całości (silnik ze skrzynią) i rozłączyć, rozebrać silnik po za samochodem. Miałeś obróconą panewkę, więc korbowód również uległ uszkodzeniu, owalizacja stopy
Witam.Dzięki za podpowiedż i właśnie przymierzyłem się do remontu dołu silnika.Głowica jest super,przeglądnąłem wszystko za pierwszym razem bo myślałem,że stuki pochodzą z głowicy.Jak się okazało,to panewka na korbie.Po pomiarze wału,głównych nie szlifujemy i trzech korb też nie,tylko jedna korba do szlifu no i korbowód do roboty bo obrucony.Panewki...
korbowód kosiarki korbowód briggs korbowód kompresor
dioda zenera spali generator klatkowy serwery poczty wychodzącej thunderbird
kleopatra przestrojenie ekspres krups
Chrysler 300C gaśnie losowo - przyczyny i diagnostyka Bosch SMS 50 e 88eu kod błędu E-02: brak grzania i suszenia