Panewka wału NO25 po pierwszym szlifie,panewka korbowodu za mało danych odczytałeś(lub jeśli to wszystko to może być nominał).
Panewka główna - nowe śruby - 60 NM + 90 stopni Panewka korbowodu - nowe śruby - 30 NM + 90 stopni Koło zamachowe: Automat 60 NM + 90 stopni Manual 60 NM + 180 stopni Koło wałka rozrządu - 3 śruby od regulacji 25 NM, centralna śruba wałka 100 NM (ja daję trochę kleju) Śruba centralna wału - przewidziana nowa śruba 120 NM + 90 stopni (najlepiej na klej...
Myślę że o to Ci chodziło.Jak coś jeszcze byś potrzebował to pisz.
Saron22, sprawdź wałek rozrządu tzn. pomiary wychylenia krzywek zaworowych i pod pompą. Od tego zacznij, ale błąd może generować niedostateczne ciśnienie paliwa, niedostateczny stopień sprężania, wybita panewka korbowodu, czy uszkodzony wtryskiwacz albo króciec wysokiego ciśnienia do wtryskiwacza. Ciśnienie paliwa, kompresja, krzywki rozrządu, to na...
Możliwe, że stuka panewka korbowodu.
Śruby zostają stare 1. 30Nm 2. 180stopni
We wszystkich silnikach starego typu, panewki wału korbowego zakłada się zamkami w kierunku wałka rozrządu.
Wał z prawej strony podparty łożyskiem tocznym. Z lewej od strony magneto łożysko ślizgowe - panewka. Korbowody na łożyskach igiełkowych. Zawór nadmiarowy oleju jest w tym silniku, nr 15 w katalogu: https://www.arcticcatpartshouse.com/oemp...
Witam.Miałem raz taki problem i przyczyną okazał się ugięty korbowód (tłok uderzał o przeciwwagi wału korbowego) oraz uszkodzona panewka korbowodu.
Co myślicie o zmianie pompy oleju i miski olejowej ? To jest wersja 102 km słyszałem że w 130tce jest większa miska i lepsza pompa
Zastanawia mnie problem smarowania ciśnieniowego wielu sprężarek z ciężarówek .Np taki sworzeń tłokowy i tulejka w główce korbowodu nie ma smarowania ciśnieniowego obciążana jest podobną siłą jak panewka a jednak pracuje .Czy możliwa jest wymiana panewki na dorobioną z np fosforobrązu ?Mam taką sprężarkę ze starej tatry kłopot jest z płytą zaworową...
Witam po przerwie , auto już jeździ , stuki powodowała panewka korbowodu. Ach te alfy :cry:
hmm głowica do regeneracji ? Pierścienie, chyba że na prowadniach jest z 5mm luzu co jest nie możliwe. to w takim razie co robić? pierścienie same zmienić, czy lepiej od razu tuleje i tłok?, bo części (tuleja i tłok + panewka korbowodu) tak czy siak od c330 podejdą.. ;) W silniku niebyło nic robione, jak przyjechał z fabryki tak do dziś pracował, tylko...
No co ty... Zamki mają być po jednej stronie korbowody ale nie tworzą jednego wgłębienia tylko dwa osobne.
passat b6 1.9 tdi BXE 105 km Nie chcę być czarnowidzem ale to dość awaryjne silniki. Jaki przebieg na zegarach? Być może panewka korbowodu (oby nie). Jeśli ktoś oszczędzał na wymianie oleju w tym silniku i nie płukał z sadzy to mogą być panewki lub wytarte wałki rozrządu (awaryjne były pompy oleju).
Pociśnij na 2000 obr i pewnie pokaże co stuka ale może być silnik do wymiany po tym eksperymencie. Poważnie to może być panewka albo tulejka sworznia korbowodu. Niestety trzebaby rozebrać silnik żeby to zweryfikować.
Tak to już bywa, że sprzedawcy zapominają powiedzieć o usterkach w sprzedawanych silnikach. To zapewnienie, że "ten model tak ma" to wyraźna ściema i dziwię się że to kupiłeś. Jeżeli ten stukot pochodzi rzeczywiście z silnika, to trzeba go rozebrać bezwarunkowo. Możliwe że to poluzowana panewka korbowodu lub przeciwwaga, tak się tłucze. Sprawdź to,...
Jeśli zamieniłeś tylko tłoki z korbowodami miejscami (przełozyłeś do grugiego cylindra) to nie ma to zanaczenia, aczkolwiek gdy wymieniasz tylko same pierscienie nie wskazane jest przekładanie tłoka do innego cylindra ponieważ wystepują już zużycia zarówno tłoka jak i tuleji, co w konsekwencji przyczyni się do brania oleju przez silnik. Tłok mozna załozyć...
Miałem podobny problem w siebie w nissanie primerze 1.6 też podobne stuki dochodziły z przepustnicy... Po oględzinach doszedłem do wniosku, że to panewki i faktycznie po odłączeniu świecy na 4 cylindrze pukanie ustało ... okazało się, ze panewka korbowodu na 4 cylindrze ma luz. Wymiana panewek oraz polerowanie wału rozwiązały sprawę.
Dlaczego wymieniany wał? Czasem jak pęknie potrafi skrzywić blok i trzeba osiować.
Tam była panewka, czy łożysko? Można próbować przerabiać to pod jakieś łożysko igiełkowe.
Miałem kiedyś w samochodzie na korbowodowych za duże promienie aż panewka bokami się blokowała Zeskrobałem kanty w panewkach i OK ale....
Te dane znajdziesz na tabeli poniżej: https://obrazki.elektroda.pl/8266678700_...
Podkreślam, jeśli masz taki zawór upustowy to tak. Wkręcasz zaślepkę, a zawór do woreczka z wtyczką mocujesz trytką:). Proces sterowania tymi zaworami jednym i drugim jest dość skomplikowany. Inżynierowie w MB stosując w silniku OM651 ale i nie tylko, zawory upustowe przy pompie obniżające ciśnienie w układzie i sterowania szyną spryskiwaczy, chcieli...
Myślę że większość mechaników zdiagnozuje obrócenie panewki korbowodu po zdjęciu głowicy.Ludzie leją dużo większe ilości benzyny zamiast diesla .ostatnio spuszczałem z audi a3 i skody fabii po 30 litrów a silniki pracują wszystko jest ok . moim zdaniem nie ma wpływu na układ smarowania silnika .
To działa na takiej zasadzie, że olej pompowany jest do górnej części silnika, ścieka potem po wale korbowym i smaruje panewkę? Jeżeli niema otworu, w miejscu panewki korbowodu, to tak. Są też silnik z kanałem smarującym.
Wał wyjęty- poszła jedna panewka i jeden korbowód.
Trzeba sprawdzić klin koła zamachowego , najlepiej wymienić na nowy. Jeżeli, klin uległ uszkodzeniu to jest przestawiony zapłon i silnik nie pracuje tak jak powinien. Może być skrzywiony wał, jeżeli słychać stuki to trzeba sprawdzić panewkę korbowodu. Osiowy luz wału zawsze jest w tych silnikach, wcześniej chyba nie zwróciłeś na to uwagi. Wał nie posiada...
Osobiście spotkałem się z dwoma przypadkami urwania korbowodu , 1 to skrajne zużycie panewek , panewka zachodzi na panewkę momentalnie powodując zaciśnięcie wału , korbowód jest przegięty na bok i złamany i takich przypadków jest najwięcej . 2 to pęknięcie korbowodu bliżej lub dalej sworznia , panewka jest tutaj sprawna ten jest bardziej tajemniczy...
Musisz go wyjąć. Odkręć koło zamachowe, wyjmiesz wtedy wał razem z przeciwwagą. Można ja zdjąć odkręcając śrubę, która jest z boku, chyba na klucz 10mm, wcześniej zdejmij zębatkę rozrządu, jest założona tylko na klinie. musisz dokładnie pozbyć się tego aluminium. Jeżeli wał będzie uszkodzony w miejscu panewki korbowodu to trzeba go szlifować i założyć...
Trzeci mi się trafił w ciągu miesiąca na ta samą przypadłość, tzn obróciło panewkę na korbowodzie z braku ciśnienia oleju, a o powodzie braku ciśnienia już pisałem.
Nie jest to naturalne. że korbowód sam spada z mimośrodu w czasie pracy. Przyczyną może być: zużyte łożyskowanie sworznia tłoka, pęknięty sworzeń tłoka, zużyty (wytarty) tłok lub cylinder. Dodatkowo dochodzi jeszcze łożyskowanie mimośrodu (tulejka), i odkręcona nakrętka wałka napędzającego pompę wtryskową - co powoduje luz wzdłużny i przesuwanie się...
Jeżeli uderzenie było tak silne, że skrzywił się nóż, to niema sposobu aby wał tego nie odczul. Możesz to łatwo sprawdzić, przewróć kosiarkę "do tyłu' zdejm nóż, wykręć swiecę i niech ktoś pociągnie za sznurek. Zorientujesz się czy wał jest krzywy, patrząc na niego gdy będzie się obracał. Możesz zaryzykować i poszukać wału na Allegro. Musisz zwracać...
A może zacząć od wypadania zapłonów to może być przyczyna wszystkich pozostałych błędów... Cewka, świeca, przewody.. W takim silniku jeden szwankujący cylinder jeszcze nie uniemożliwi działania, ale z czasem odbije się to na mechanice ..( korbowód, panewka itd) Pozdr. J.
A już wiem o co ci chodzi dłuższa część idzie od filtra powietrza (prawa strona z pozycji kierowcy) . :D http://obrazki.elektroda.pl/6076111900_1...
Rozkręciłeś górę silnika i zobaczyłeś że panewki i korbowody są OK... Nie pij tyle alkoholu, a motocykl oddaj fachowcowi. Po prostu kupiłeś złom i teraz go dobiłeś.
Panowie oświećće mnie. Auto było u mechanika. Silnik był wyjmowany i odłączona była skrzynia. Po odebraniu auta po paru kilometrach zauważyłem (usłyszałem) , że jak stoję na luzie to słychać pukanie gdzieś z pod silnika.Jak gdyby pukająca panewka korbowodu (bo i częstotliwość jakby pasowala) osłuchałem auto od spodu. Na szczęście nie panewka tylko gdzieś...
Trzeba wyjąc zespół napędowy w całości (silnik ze skrzynią) i rozłączyć, rozebrać silnik po za samochodem. Miałeś obróconą panewkę, więc korbowód również uległ uszkodzeniu, owalizacja stopy
Sprawdź panewki korbowodów. To tłumaczyło by brak stuku przy jeździe z górki ( bardziej obciążona jest panewka górna o ile się nie mylę która przyjmuje największe obciążenie podczas przyspieszania. Podczas jazdy z górki czyli hamowania silnikiem jest na odwrót: większe obciążenie przechodzi na paanewkę dolną dlatego stukanie moze byc mniej słyszalne....
a wymiar czopa byl wczesniej sprawdzony?? oraz sam korbowod?? Panewka byla na pewno dobrze zalozona?? Korbowod byl dobrze skrecony?? Jak wygladaja inne korbowody i panewki w porownaniu do tej uszkodzonej?
Są jakieś sklepy z częściami do tego typu silników? Przeszukałem internet i nie znalazłem w Polsce części pod ten model i typ silnika. Przecież Polska to kraj w centrum Europy, a Ty nie możesz znaleźć zwykłego korbowodu. http://skladczesci.pl/pl/p/Korbowod-Brig... Zamiennik, oryginał jest trzy razy droższy....
Problem został rozwiązany jednak to była panewka na korbowodzie. Teraz jest problem z zakupem wału, korbowodu, panewek.
Możliwa przyczyna to wadliwa panewka (źle wykonana), czego skutkiem mogło być uszkodzenie zamka panewki i w rezultacie jej obrót. Przydało by się przetłoczyć olej przez kanały smarujące, może w środku jest jakaś niedrożność. Szlifierz z zakładu gdzie oddajesz wał powinien ci więcej powiedzieć bo siedzi w tym na codzień.
Ciężko powiedzieć skąd te wióry. W obecnej sytuacji silnik i tak nadaje się do rozbiórki celem znalezienia źródła uszkodzenia. Śrubę będzie łatwiej wykręcić na rozgrzanym silniku. Muszę sprawdzić czy mam serwisówkę, ale wygląda że wał jest łożyskowany na panewkach. Korbowód też może być na panewce. Masz kontrolkę ciśnienia oleju?
Sprawa rozwiązana śruba stopki korbowodu odzieo panewka w stanie idealnym https://obrazki.elektroda.pl/2370962100_... https://obrazki.elektroda.pl/1596399700_...
Dzień dobry, Czy dysponuje ktoś z forumowiczów wiedzą n.t. ewentualnego zamiennika korbowodu do sprężarki z tematu? Na chwilę obecną do wykonania mam szlif wału na sekcji wysokiego ciśnienia w wymianę korbowodu (zatarta panewka i czop wału korbowego) więc na wymiar średnicy stopy korbowodu mam jeszcze wpływ. Oryginalny korbowód ma następujące wymiary:...
Bierz drugi silnik z PEWNEGO zrodla, i zeby ci do glowy nie przyszlo sciagac: miski, dekla z glowicy itd. bo silniki sa znaczone Nie ma takich, chyba że silnik w aucie można odpalić i ktoś kto się zna zweryfikuje tyle ile może . A moge sam pofliczyć części ? Moge podzwonić do sklepów o wycene ale musze wiedzieć co jest do wymiany przy kapitalnym rekoncie...
A stary jak miał?
Dzieki wielkie, właśnie najbardziej interesuje mnie moment dokręcenia tego koła od rozrządu( był problem gibającego sie kołeczka) A mostki od wałka rozrządu jaką siła?
Pneumatyka nie wchodzi w grę - siłownik pneumatyczny bez jakichś zapadek czy ograniczników nigdy nie zajmuje pewnego i stabilnego położenia pośredniego. A już wspomniane 0,5mm to zupełna abstrakcja. Powietrze jest za miękkie. Dla hydrauliki częstotliwość pracy wydaje się za duża - choć może są wykonania specjalne dla takich szybkości. 8 Hz dla mechanizmów...
Ciekawe jeszcze jak wygląda reszta panewek, czy zacierał się na wszystkich, czy reszta idealna a ta jedna nie , bo może korbowód przy wyciąganiu był w miejscu panewki młotkiem poczęstowany. Wał i tak jest do wyrzucenia, a korbowody do ponownej obróbki stopy/wymiany. Więc to i bez znaczenia.
jeśli sam zrobisz, to opłacalny, jeśli niema rys na cylindrze to wystarczy w zasadzie tylko pierścienie wymienić, dobrze przehonować cylinder honowniczką na wiertarkę. jeśli nie cyka panewka to to też nie trzeba ruszać, choć obejżeć stopkę korbowodu warto czy niema rys. olej 10w40 to takie niezbędne minimum, całe szczęście, że nie 15w40, ale ogólnie...
Więc warto zweryfikować stan pierścieni, cylindrów, panewek korbowodów itp. Głowica to inny temat lecz wiadomo że dotyczy ogólnej całości.
Panewki Głowne Wał: Sruby moga zostac stare 1.45 NM 2.85NM Panewki Korbowodu: Sruby moga zostac stare 1.25 NM 2. 90 stopni Głowica: Nowe Sruby ! Maksymalna dlugosc srub 161 mm Etapy: 1.15NM 2.30NM 3.95stopni 4.95 stopni 5.95 stopni Pompa jezeli smog jest czysty i nie zaklejony to bedzie dzialac. Sprawdz Cisnienie oleju po zlozeniu ma byc 3,4 bar przy...
U mnie też to nie było pukanie, czasami puknął a czasami nie. Wymieniłem uszczelkę i ciśnienia nie miał dalej na jednym. A po tym jak mi wyleciał korbowód, wysnułem taką teorię że: Obróciła mi się panewka na wale i w końcu stopka korbowodu nie wytrzymała i puściła ale że był rozpędzony wał to dobił tłok w głowicę i ja rozharatał nawet w misce olejowej...
Jeśli są śruby z łbem sześciokątnym to korby 20 Nm+90 stopni a główne 50 Nm+90stopni
W czym problem z wyjęciem silnika? Skuter stoi na podstawce centralnej przyspawanej do ramy. Jedna osoba da sobie radę. Więcej czasu zajmie rozkręcanie plastików do pełnego dostępu. Fiszka w serwisówce sugeruje, że korbowód jest na panewce – pierwszy raz spotykam takie rozwiązanie przy jednolitym korbowodzie i składanym wale korbowym. Oczywiście...
Trzeba razem z wałem do szlifu dać korbowód do naprawy, bo panewka zrobiła w nim owal
Olej sprężarkowy jest inny niż olej silnikowy. W komorze cylindra nie zachodzi spalanie mieszanki paliwowej. Występuje tylko wzrost ciśnienia tłoczonego powietrza i tylko smarowanie pierścieni i tulei, panewek, korbowodu.
Mógł to być luz: panewka/wał, lub sforzeń tłoka/ korbowód. Luz w zamkach, też nie wiem z głowy, w różnych silnikach różny- pewno ok. 0.25-0.30mm to normalny.
Witam. Szukam panewek korbowodu do ciągnika Renaut 7056 super 4. Kłopot w tym ,że sczytawszy robią wielkie oczy co to jest? Kieruje się wiec tylko wymiarami panewki: Numer na panewce 8548909, średnica zewnętrzna 64 mm, szerokości panewki 30mm, grubość panewki 1,8mm. Z szerokością można sobie poradzić bo zeszlifować. Mówią, że może od jakiegoś autka...
Jeżeli to tylko pozostałości aluminium z korbowodu to zanurz to miejsce w roztworze sody kaustycznej czyli zwykłego "kreta" do rur kanalizacyjnych Aluminium się ładnie rozpuści, nie szlifuj tego papierem ściernym. Cylinder, tłok i górna panewka wału w jakim stanie?
Moze to bedzie pomocne.
Panewka na 2 korbowodzie. Miska w dół a oczom Twym ukaże się obraz nędzy i rozpaczy.
Stukanie* chodziło mi o stukanie. Panewki korbowodu, czy może coś innego?
Misa była ściągnięta jedna główna panewka od pompy oleju nie naruszona druga nie wiem bo trzeba skrzynie wyciągnąć na korbowodach panewki zmieniłem jedyna opcja to ta panewka przy skrzyni ale silnik normalnie chodzi cichutko nic nie puka na wolnych obrotach nic sie nie zapala nawet w czasie jazdy dopiero przy 1500 dam trochę gazu i gaśnie albo wcisnę...
Witam. Jakie cisnienie smarowania? Dokrecone wszystkie panewki korbowodów? Jaki stan panewek? Wszystko dobrze złożone?
Ja kolegi nie chce martwić ale na moje ucho to panewka i to nie stuka tylko napi....Jak cichnie to znaczy że jedna na drugą nachodzi a to jeszcze gorzej bo zeszlifuje wał i nie będzie co remontować.Po wcześniejszych postach był jeszcze możliwy tłok ale po filmiku stawiam na panewkę. Kolega się na tym zna, ja tez obstawiam panewkę chociaż mam cichą...
Fabrycznie są równe, a to, że są takie jakie są to wina urwanego korbowodu. Tak czy owak, popełniono jakiś błąd przy montażu korbowodu. Widać że jedna śruba, panewki korbowodu, waliła po wałku rozrządu, więc mogła się odkręcić. Przecież to musiało się tłuc jak diabli.
jeden z korbowodów (ten bliżej pokrywy - od zewnętrznej strony) ma luz, tzn., można nim ruszyć ok. 1 mm na wale i na sworzniu tłoka, witaj kol kiepsko to wygląda na fotce , DSC01055.JPG kol rozmontuj cały kompresor, uszczelki można dorobić . wygląda na to że albo tłok ci rozwalił panewkę na korbowodzie lub odwrotnie, z tłokiem morze być problem, z pierścieniami...
Tu masz momenty.
Witam Hmmm, niech pomyślę. A więc tak. Z tego co pamiętam co mi napisano i wytłumaczono to należy bardzo sotrożnie wywiercić otwór w korbowodzie pod kątekm ok 40-45 stopni wiertłem 4-max 5mm, tak na środku korbowodu aby przeszło na wylot przewiercić razem z panewkA ( nie przewiercać wału - tylko zdjąć cały korbowód i złożyć go tylko z panewką w środku),...
Aby wyciągnąć wał korbowy z fiata 126 muszą być odkręcone obie panewki główne oraz korbowody tłoków.Górna część silnika może zostać nie naruszona czyli cylindry i głowica.
panewka poszła dodam jeszcze, że wymieniony został wał korbowy, 1 korbowód, 1 tłok, kpl panewek, kpl pierścieni, UPG, koło zębate wału, pasek rozrządu itp
Witam, poszukuje kolejności i momentu dokręcenia śrub głowicy i panewek korbowodu do Kia Ceres 2.4 diesel jeśli to nie graniczy z cudem. Przekopałem chyba już całe Google na filipińskich stronach kończąc i nic. W Was jedyna nadzieja. Z góry dziękuję.
chodzi mi tylko o panewki, korbowody sa tak jak byly.Co do forum to mysle,ze chyba po to jest aby czasami moc sie poradzic o cos?
Wymieniałem silnik bo w starym poszła panewka na wale korbowód. Kupiłem goły słupek bez czujników, przełożyłem czujniki ze starego silnika i powstał problem, chociaż nie wiem czy na starym silniku było też ok. Teraz muszę wymienić bendix w rozruszniku , bo przy kręceniu mi go spierr.. . Pod kompem usterka czujnik wału założyłem nowy podróba, ale w ogóle...
Początek tłoczenia, stan wtryskiwaczy,stan pompy wtryskowej, rozrząd, luz na panewce wału korbowego , luz na panewce korbowodu, nieodpowiednie koncówki wtryskiwaczy,nieodpowiednia regulacja wtryskiwaczy, nieodpowiednio założony tłok, nieodpowiednia odłegłość tłoka w GMP względem głowicy, zbyt duży luz tłok - cylinder, uszkodzenie sprężarki...
Z czym może być to jeszcze związane?? Czujniki tylko mierzą ciśnienie. Wartość ciśnienia zależy głównie od sprawności pompy oleju, ale też od stanu panewek wału, panewek korbowodów itd. Zacząłbym od sprawdzenia pompy.
rozkręcisz korbowody i obejrzysz panewki :)
Panewki korbowodu
I obowiązkowo nowe śruby do korbowodów. Widziałem kilka silników z tej rodziny z wywalonymi dziurami w bloku i jak dla mnie powodem destrukcji nie były panewki, ale raczej urwane śruby od korbowodów. Co nie znaczy, ze problemu nie ma tez w panewkach. Jest, wymywa/wypłukuje się z nich punktowo kompozyt, tworzą się kratery.
Panewki na korbowodzie.
Najlepiej rozbierz sprężarkę i będziesz wiedział co robić dalej. Jak jest smarowana rozbryzgowo, to powinna mieć dwa łożyska toczne, a na korbowodzie łożysko igiełkowe. Znalazłem wał z mojej sprężarki, która rozleciała się. Też na 100%, miała mieć smarowanie rozbryzgowe. Odkręciłem dekiel, łożysko było, więc myślałem że wszystko OK, ale niestety z drugiej...
Mam też ten silnik i ten sam problem. Rozwiązaniem jest olej syntetyczny. Jest on rzadszy i nie zalepia popychaczy na zaworach. Pomaga przegonienie auta czyli doprowadzenie oleju do wysokiej temp co powoduje jego rozrzedzenie i poprawę pracy popychaczy, ale uwaga, ja przegoniłem auto przy przebiegu 178 tys i silnik do wymiany, obróciła się panewka wał...
Maciej1387 przetnij ja później rozszerz np.wkrętakiem lub czymś w tym stylu.Powinna panewka dostać luzu i zejść.
gdy przy odpaleniu samochodu tłukło tak samo jak przy tej zepsutej panewce, wychodzi na to że korbowód do wymiany. Co myślicie ?
Zamieszczam link do YT na którym umieściłem filmik przedstawiający prace mojego silnika 1.9 dci (120 km) w Renault Scenic II (2004). Auto kupiłem z uszkodzonym silnikiem (panewka). Po remoncie kapitalnym - nowy wał, panewki, korbowody, pierścienie, tulejowanie oraz regeneracja głowicy po przebiegu 10 000 km w głowicy zaczęło stukać. Dźwięk "stukania...
Witajcie piszę posta bo informacje jakie znajduję w sieci na ten temat są bardzo rozbieżne i nie wiem co i jak. Więc samochód to Corsa c 17DI 65km 2001r silnik Y17DTL , przy okazji remontu głowicy wyjąłem panewki korbowodów oraz wału zakupiłem nowe i nigdzie nie mogę znaleźć informacji z jaką siłą dokręcić stopy panewek na korbowodach oraz na wale,...
Jakoś niejasno piszesz.Wybiła się panewka na wale na drugim cylindrze a ty chcesz wymieniać blok.Dla mnie to wymienić trzeba wał lub go szlifować i do tego korbowód drugiego tłoka.Panewka główna przecież się nie wybije tylko ewentualnie zatrze.Dowiedz się co tak naprawdę się stało i dopiero napisz.
Zobacz to. Powinno pomóc.
Silnik po kapitalnym remoncie praktycznie turbina i blok stary został. Od 100% uszczelek przez panewki, korbowody do rurek podciśnień, wszystko nowe było... Wtryski sprawdzali dwa miesiące temu w Bosch i niby dobre były.
Panewki montujemy zamkami do siebie, tzn. że zamki jednej i drugiej połówki panewki muszą być po tej samej stronie czy to korbowodu czy pokrywy łożysk głównych.
badboy84 - pompa pompuje olej do pracujących części silnika, takich jak łożyska ślizgowe, czyli panewki. Panewki wału, korbowodów, wałka rozrządu. Elementy te nie są zamknięte i olej wydostaje się przez nie, smarując rozbryzgowo tuleje cylindrowe. W niektórych wysilonych silnikach stosuje się nawet natrysk oleju na denko tłoka w celu jego chłodzenia....
Witam. Nadal nie mogę odpalić mojego gallopera 🙁 silnik zrobiony tzn panewki korbowody pierścienie ogolnie caly dół samochod dalej nie pali paliwo jest iskra jest rozrząd na znakach i cisza nawet nie ma chęci kombinuje z kolejnością zaplonu jak zrobię 123456 to strzela w dolot nie mam juz siły moze ktos pomoże pozdrawiam
Książkowo śruby korbowodu 110-120Nm. Śruby pokrywy panewki głównej 180-200Nm
Panie... toż to żywy trup... remont kapitalny, ciesz się, że w ogóle to jedzie. Taki syf na tłoku, to tam pierścieni w tym silniku niema daaaaawno Tak skrzywiony korbowód to albo panewka przytarła się i złapała, na szczęście nie na tyle, że urwało korbowód, albo nie wiem, wjechał ktoś do stawu albo lał wodę w dolot na pracującym silniku?? pokaż jeszcze...
Na wszystkich czterech.Sworzeń jest chyba wprasowany w korbę bo nie posiada zegerów, obraca się tylko na bokach tłoka. Jak jest wprasowany w korbę to jak dobrze myślę to jest smarowany tylko mgłą olejową ,z panewki korbowodu jest tylko chłodzenie denka tłoka.
Drugi silnik, po remoncie, przeglądzie czy używka, przebieg rzeczywisty czy deklarowany? W moim przypadku obróciło przy 180000tys. Włożenie jakiegokolwiek silnika z innego samochodu będzie nieopłacalne lub wręcz niemożliwe. Zbyt dużo przeróbek. Jeśli korba nie wyszła bokiem , to zrobić remont . Wał, korbowody, panewki, pompa oleju. Zweryfikować cylindry...
Mam ten sam problem przy tym całym silniku to jest 2.0 TDI CGLC 2013 rok 177km Wymieniono: Pompą oleju, panewki główne i korbowodu we czujnik ciśnienia oleju oraz sprawdzono Wałek rozrządu stan nominalny, imbus i gniazdo jest w stanie bdb. Przebieg 110 tys km Problem niskiego ciśnienia dalej występuje. Co jeszcze może powodować problem?
panewka panewka korbowód kosiarki korbowód briggs
amazon assistant monter elektronik lusterka elektrycznie
pralka indesit cieknie pralka indesit cieknie
Wymiana programatora w pralce Ignis AWF 505 - krok po kroku Schemat elektryczny układu rozruchowego sprężarki hermetycznej: kluczowe elementy i działanie