Moim zdaniem to mogą być panewki główne.
Jak to uszczelka pod głowica to z przodu i z tyłu masz taką dziwną śrubkę z dziurką jak walnie uszczelka to z stamtąd dmucha. "Basowo" może tez mogą dudnić zjechane panewki.
Maluch ma panewki tylko na korbowodach. Wał korbowy jest ułożyskowany na łożyskach wkręcanych w blok. Widział ty kiedy silnik malucha na oczy? Jakiekolwiek promieniowe obciążenie tego i tak mizernego wału skończy się zerwaniem filmu olejowego i zatarciem tylnej panewki.
Kolego miałem te same objawy w swoim 126p. Okazało się że zużyły się panewki w główkach korbowodów na sworzniach tłoków. Niestety usterkę zdiagnozowałem po fakcie, jak jeden korbowód wyszedł bokiem z silnika :) Zdecydowanie polecam rozebranie silnika i sprawdzenie wszystkich luzów. Kiedyś można było kupić świetną książkę o naprawach i regulacjach PF126p,...
W Audi to może być czujnik w misce olejowej, w 126p panewki się skończyły. Silnik pewnie już dawno do remontu, ktoś tylko dolewał "doktora zaklejacza", dolewał, dolewał, dolewał ... i sprzedał.
Borys napisał: podjedz do jakiegos warsztatu i zmierz sprezanie. jezeli bedzie niskie (teraz nie pamietam wartosci) to wstrzyknij troche wody do cylindra i zmierz jeszcze raz. jezeli wzrosnie to wesz ze masz pierscienie do wymiany... A przy okazji będziesz musiał szlifowac wał i wymieniac panewki:)))
Witajcie może ktoś posiada książke do takiego wozu albo pamięta :wink: , bo mój nowy nabytek się zatarł na panewkach (wypadła zaślepka z wału :? i panewki chodziły na sucho) potrzebuje wymiary nominalne wału żeby dobrać panewki. :roll:
Cześć Błażejku! Jednak widzę obstawiasz panewki...
Nie zbyt trafiony silnik- ciekawe ile panewki wytrzymają
Koledzy sprawa jest prosta jeśli panewka ma olej i poduszke olejową to się nie zatrze. Znam kilka silników 126p gdzie wyjściem są 3 paski 17 i tylna panewka jaka była taka jest , bardziej niszcząco na panewki działą niewyważnie i brak ciśnienia oleju. Przecież w łożysku slizgowym wałek i panewka w ogóle się nie stykają podczas pracy.
A do "skrzyni korbowej" zaglądałeś i do innych miejsc, rozrząd, panewki, itd...? To złom :cry: .
Przede wszystkim kompresja do zmierzenia. Na sucho i z próbą olejową. Potem do przeglądu głowica, wałek rozrządu (lubią się pościerać), cylindry z tłokami. A przy okazji na panewki bym rzucił okiem.
Jeśli jesteś pewien silnika to można wykręcić czujnik ciśnienia oleju wkręcić dobry dokładny manometr i sprawdzić ciśnienie oleju w rzeczywistości jakie jest. Ale to chyba mechanik by musiał bo powinien mieć lepszy sprzęt. Jeśli ciśnienie oleju będzie odpowiednie więc wina czujnika . Jeśli wskaże ciśnienie za niskie to jest kilka przyczyn- zużyte panewki...
Polonez: Wymiana zwrotnicy, montaż i demontaż układu korbowego i ustawienie rozrządu(wał korbowy , korby razem z tłokami, panewki, wałek rozrządu, pasek rozrządu). Fiat 126p.: Pomiar ciśnienia spręzania i ciśnienia oleju.
Z wykręconymi świecami zapłonowymi też tak ciężko się kręci? Widzę, że to jakaś "samoróbka". Nie stało to czasem na dworze i nie zamokło? Może woda deszczowa jakoś dostała się na cylindry? Bez świec lepiej, stał na dworze jak mówię rok czasu Dodano po 1 Doprowadź rozrząd do kultury i ustal czy pompa oleju w ogóle daje jakieś ciśnienie. Silnik jak ma...
Zamiast czujnika podłacz manometr i sprawdz jakie jest ciśnienie oleju ,stukanie może być oznaką np uszkodzenia panewek .
silnik malucha to 50-100zł na szrocie, nie ma co się cackać tylko kupić drugi, zrobić przegląd, wymienić uszczelniacze, panewki, pierścienie i uszczelkę pod głowicą i latac będzie.
Trzeba było czy nie trzeba to planowali. Fantazjujesz. Kto kiedyś niby tak robił heh. Pamiętam czasy gdy pod panewki podkładało się papierki pergaminowe albo złotka . Wszystko po to żeby zrobić ciasniejsze panewki w nadziei że to pomoże na kontrolkę smarowania. Planowanie głowicy to była jakaś abstrakcja. W razie potrzeby jej ściągnięcia po zakładaniu...
Jakby chociaż ten silnik miał 3 panewki głowne to by było większe pole do popisu. Ja w swoim maluchu ukręciłem wał na serii a co dopiero po tuningu.
Silnik stracił moc? Wydawał jakieś nietypowe dźwięki? Przegrzał się? Dla pewności sprawdź ciśnienie w układzie smarowania, bo z braku smarowania pierwsze zazwyczaj obrywają panewki. Jeśli martwisz się o cylindry to do sprawdzenia jest ciśnienie sprężania.
pieprzenie złapał tzn zatarł się na panewce ale jej nie obróciło a szwagier niejako "oderwał" przyklejoną panewkę od wału albo zerwał zamek panewki i teraz wał razem z panewką kręci się w bloku i długo nie pochodzi
Po 50km nagrzewa się olej i spada ciśnienie oleju bo olej robi się rzadszy (kończy się pompa oleju lub kończą się panewki) dlatego pulsuje kontrolka... przydało by się zmierzyć ciśnienie oleju lub zmienić olej na gęstszy ale czy to ostatnie ma sens??
Tak mam i ja . Niestety silnik już wysłużony. Zmieniałem panewki na wale i pompke olejową ale dalej to samo. Wiecej znajdziesz tu http://fiat126p.iq.pl/forum/viewforum.ph...
Nie wiem co było dokładnie przyczyną braku smarowania silnika (bo przed rozebraniem nie odpalał, ale miał ciśnienie jak uruchamiałem go na zaciąg) , ale już silnik działa tak jak powinien. Zmieniłem pompę olejową i uszczelniacz przy smoku olejowym. Sprawdziłem od razu panewki (stan idealny, brak rys i przebarwień, tak samo czopy wału) teraz pozostało...
Jaki silnik bo to jest końcówka produkcji Bis i może być 650 lub 700. Trzeba się liczyć że do wymiany jest wałek pośredni skrzyni biegów- dobrze znana niesynchronizowana jedynka, lizak, tył skrzyni biegów do tulejowania, resor do kowala, zwrotnice (specjalny długi rozwiertak fi 15 mm), tuleje do wahaczy, gałki. Tylne wahacze, linki do ręcznego, szczęki,...
To nie czujniki są przyczyną migania kontrolek, choć i one bywają. Najczęściej faktycznie ciśnienie spada poniżej normy, a to już panewki, pompa, itd... Niestety remont kapitalny silnika w takim przypadku. Za to są niezłe możliwości, by pobawić się tym prostym silnikiem i dodać kilka ulepszeń.
przy czym należy delikatnie obchodzić się z gazem na niskich predkościach obrotowych - podwyższenie momentu to wzrost nacisku na panewki .. eee no nie mow ze magnetyzer skroci zywotnosc silnika ;) :lol: daj jakies foty tych Twoich magnesow, ile one waza? :shock:
Gaźnik dokręcałem z czuciem nie na "chama" ponieważ czytałem na forum że łatwo o pęknięcie tej podstawki ale dla pewności jutro po pracy ściągnę go jeszcze raz i sprawdzę. Dla pewności zadam pytanie czy może mieć rozrząd coś w tym wspólnego?, uszczelka pod głowicą? pytam ponieważ wielu z was jest bardziej doświadczonych ode mnie w tym. Zapomniałem dodać...
dokładnie chodzi mi o wymiane silnika.mam stary na platyny w ktorym zajechalem panewki i wszystko co tylko mozliwe :) remot silnika nie wchodzi w gre za duze koszty. w garazu mam drugi silnik niestety jest na ,,elektroniku"boje sie przerobek zwiazanych z elektryka. moze ktos pomoze jak wyjsc z twarza z tej sytuacjii.
witam posiadam passata 1.8T zmienilem mu silnik bo poprzdeni zjadl panewki(awt) i po zalozeniu noweego (aeb) kolektor od awt i caly osprzet i nie wiem co jest grane jedzie jak 126P moze mial ktos podobny problem podcisnienia raczej dobrze podlaczone dodam jeszcze ze turbo na poczatku ryczalo jakby smarowania nie mialo ale po chwili to ustalo i na olocie...
Możliwe przyczyny: 1.Źle wyregulowane sprzęgło - jest na granicy i jak sie rozgrzeje, to zaczyna się ślizgać. Wjedx na kanał, odkręć ta blaszkę z dołu i popatrz czy ci łożysko oporowe nie opiera się o słoneczko. 2. Zużyte tarcze. 3. Przegrzany docisk. 4. Źle wyregulowana linka. 5. Wycieki z silnika. Sprzęgło i docisk nie sa takie drogie. Przy wymioanie...
Wymień panewki jak najszybciej bo lepiej pewnie nie będzie. Gesty olej (patent z wlewaniem superolu) to pomysł dobry na giełdę. Możesz sprawdzić na innym czujniku oleju ale to raczej silnik do remontu.
Pewnie coś się zepsuło, lewe powietrze raczej usterka :) A na poważnie niewiem ale dla mnie raczej zbieg okoliczności. Zdejmij magnetyzer i zobaczymy czy za trzy miesiące spadną obroty. A propo nulonu i tym podobnych preparatów, ładnych kilka lat temu wlałem coś takiego do poloneza o przebiegu ok 90 000 tyś km. Na oko nic to nie dało samochód jak jeździł...
Popieram wszystkich którzy się wypowiedzieli, męczyłem parę diesli :) jak zimny to delikatnie z gazem, jak ciepły można pałować do woli. Jeżeli jesteś nastawiony na eko, pamiętaj żeby nie męczyć go zbyt niskimi obrotami, panewki podobno tego bardzo nie lubią a z tłoków robią sie jaja ;-) wyprzedzanie, podjeżdżanie pod górki proponuje zredukować a nie...
Witam ponownie Na wstępie chciałem przeprosić, za wprowadzenie w błąd stwierdzeniem 650ccm oryginał włoski. Faktycznie 650-ka była wymysłem Polaków. Obejrzałem dokładnie cylindry i głowicę. Widnieje tam napis FSM . Tak, więc włoski być nie może. Przez 28 lat żyłem w nieświadomości. Wybaczcie. Tak czy inaczej, silnik został po raz pierwszy rozebrany...
Mam maluszka po małym remoncie silnika. Wcześnej wyciekał mi olej i często świeciła kontrolka oleju. Wymieniłem wszystkie panewki i uszczelki. Cylindry były zdejmowane. Przy składaniu nic nie zostało pomylone. Maluch ma siłę więc tłoki itp. zostawiłem w spokoju. Nie widać wycieków oleju oraz dymienia a mimo to dolałem 0.5 l oleju /100km. :( Co można...
Witam, mam buggy z silnikiem od eleganta, silnik dostał już trochę w kość i chcę zrobić remont. Nie chce planować głowicy ani wstawiać sportowego wałka, tylko zrobić szlif cylindrów i dać nad wymiarowe tłoki, nowe pierścienie i panewki, mam oryginalny wydech, czy warto wstawiać inny np. od motocykla albo po prostu własnoręcznie zrobiony bez żadnych...
Przeczytaj kolego co napisałeś, jak chcesz wyjąc silnik bez rozpinania skrzyni i półosi??? Dlatego tyle kosztuje ciężka robota. Masz konia to i na siodło. No takie są realia współczesnych aut, era 125p i 126p minęła już bezpowrotnie.
Napisane był ... schodzi się... skoro się to znaczy, że coś z czymś i to mnie zmyliło. Lepiej dopytać, niż udawać, że się wie o co idzie. napompowaniem - czyli albo problem po stronie ssącej - podbita miska, zatkany smok, albo tłoczącej - zatkany filtr, otwarty zawór przelewowy itd, niekoniecznie musi to być wina panewek. Owszem nie koniecznie, ale...
Tyle że na maluchu nie nauczy się niczego ciekawego (zobaczy jak wygąda na żywo tłok, panewki i koniec). Ja jeżeli bym miał wydawać pieniądze na "eksponat naukowy" to kupić taki w którym po tygodniu nie stwierdziłbym "tutaj niczego ciekawego nie ma". Poza tym argument że malucha można sprzedać z zyskiem jest marny, bo golfa III u nas w kraju nadal chciało...
mam maly problem okolo 1roku temu zrobilem (remącik) w maluszku wymienilem glowice,cylindry,tloki,pierscienie,wal,k... z obudową simerigi i inne ale po remącie maluszek ma niepokojące tykanie tak jak w polonezie i to na wolnych obrotach,sprawdzilem prawie wszystko zaplon zawory to co mozna bez rozbierania spowrotem serduszka:)...
Witaj Na pewno nie możesz jeździć i uruchamiać silnika bo skończy sie remontem...ja kiedyś po takiej awarii Taki olej zatrze panewki na wale , pierścienie tłokowe na głowicach i remont masz jak w banku.., nie wiem czy nie będziesz musiał rozebrać całego silnika ,aby dokonać smarowania panewek wału , bo taka mieszanka paliwowo olejowa zmniejszy na pewno...
Kolego przemyski masz u mnie plusa rozśmieszyłeś mnie i przez kilka minut nie mogłem powstrzymać spazmów śmiechu. To wygląda jak jakaś maszyna parowa z początku ubiegłego wieku, dużo mosiądzu niespotykane połączenia rur gwintowane............. do gabloty i zamknąć na 7 spustów. Steam punk power. A teraz serio po pierwsze obroty muszą być nie mniejsze...
Przy okazji możesz sprawdzić stan panewek korbowodowych i wyczyścić miskę ze szlamu i nagaru.
Przecież w silniku takim z powodu jego natury na wał korbowy moment siły działa, że tak powiem, impulsowo - w momencie zapłonu mieszkanki w komorze. W tej sytuacji nie wyobrażam sobie jak wyważenie elementów miałoby zapobiec drganiom. Zawsze będzie trochę trzęsło. Aby ten efekt zmniejszyć można co najwyżej dodać masy (zmniejszyć częstotliwość mechanicznego...
Sprzedam Gotową sprezarke zrobiona z silnika malucha (dorobiona głowica i inne rzeczy) nowy olej silnik po kapitalce (panewki pierscienie uszczelki itd) cena około 350zl za całośc jak kupujacy bedzie dobrze gadał dozuce koło zamachowe ;] kontakt pod nr GG 1771956 oraz na 507 892 239 dzwonic po 16 zaraz dam zdjecia Dodano po 16 http://obrazki.elektroda.net/91_12294565...
Postaram się skomentować kilka technicznych uwag, bo podobanie czy wydawanie się to kwestia gustu, a z tym się nie dyskutuje. Posiadałem malucha, motorem jeżdżę od 23 lat i też natychmiast zwróciłem uwagę na tę dźwignię zmiany biegów. Koledze chyba chodziło o bezpieczeństwo. Może da się ją chociaż skrócić i wygiąć do przodu albo zamontować osłonę bo...
Po za tym jest jeszcze coś takiego jak samozadowolenie z dobrze wykonanej roboty....... Tylko że Z10 to nie silnik fiata 126p tylko konstrukcja o niebo bardziej skomplikowana.
Panewki byly dobrze spasowane dlatego ze po szlifie walu dostalem kartke z wymiarami po czym w sklepie facet dobral mi odpowiednie panewki(1szlif 0,25),nie raz robilem silniki nie tylko sobie i bylo wszystko ok.Raz tylko mialem przypadek ze byl blok krzywy,wal obracal sie z lekkim opore.Po kilku minutach pracy zaczol slabnac,pomoglo wtedy honowanie...
(at)Błażej , tylko gdzie w takiej budzie zmieścisz silnik ze skrzynią w poprzek żeby jeszcze miejsce na zawieszenie i półośki zostało? No chyba że Tico/Matiz. Chyba nie wyobrażasz sobie tego z oryginalnymi wahaczami? http://obrazki.elektroda.pl/3007166100_1... [url=https://www.google.pl/search?q=malu...
http://obrazki.elektroda.pl/5379830000_1... Witam! Chciałem zaprezentować mój zestaw do piaskowania wykonany całkowicie samodzielnie. Składa się on z dwóch urządzeń tj. kompresor i piaskarka. Sprzęt wykonałem na własny użytek - posiadam kilka zabytkowych pojazdów do remontu. 1. Piaskarka. Piaskarka to nic innego jak urządzenie wykonane...
Witam! Dobrze myślisz ze to silnik. Prawdopodobnie uszkodziła się któraś z panewek prawdopodobnie główna, lub ukręcił się wał korbowy. Musisz odkręcić miskę olejową i wtedy zobaczysz co się dokładnie stało. A czy kontrolka od smarowania gasńie po odpaleniu? Pozdrawiam.
Lekkie koło w maluchu bez dalszych przeróbek powoduje b.szybkie zniszczenie panewek, do urwania wału włącznie, sprawdzone w boju. Moc przenosi się w górny zakres obrotów, a górkę auto widzi wcześniej niż TY.
Drgania powodują deformację/wybijanie gniazd w aluminum dlatego np. 1,2 12V VW producent nie przewiduje wymiany panewek wału. Akurat nie dlatego a powodem jest , nie możliwość ustawienia osiowości wału po rozkręceniu dołu. Ciekawe jak by 126p z kołem dwumasowym pracował. Za 10 lat każdy będzie chciał elektryka, reszta będzie żyła w slumsach i jeździł...
witaj jesli spalil ci 1 litr oleju na 2-3 tysiaki to napewno nie jest malo ,jesli zapala sie jak jest bardzo rozgrzany byc moze to wina oleju (kiedy byl wymieniany?)jesli nie wiesz to go wymien na nowy, jesli byl niedawno to prawdopodobnie pompa olejowa,pozdrawiam Ostrzegam, że za podobne porady będę banował. Litr oleju na 2-3 tys. km, przy przebiegu...
Czy pasmo 35Mhz nie wykorzystuje się w lotnictwie modelarskim? Taką aparaturę miałem i dlatego użyłem Zamiast silnika elektrycznego wstawić tam silnik spalinowy z podkaszarki o poj. 30ccm? Czy wstawienie silnika spalinowego ma sens? Chodzi o model o większej możliwości transportowej rzecz jasna. Raczej nie, napęd spalinowy jest głośniejszy, płoszyłby...
Psiemek łańcuch to nie pasek niema czegoś takiego jak o jeden.Jak przeskoczy to po rozbiórce na małym kole niema zębów. Ale do żeczy: jeżeli to to ma aparat zapłonowy to przy startowaniu rozrusznikiem zobacz czy kręci się ośka w aparacie jeżeli nie to łańcuch. Przy modelu bez aparatu musicz ściągnąć pokrywę zaworów aby zobaczyć czy chodzą dźwigienki,...
pierwsza rzecz to jest to ze maluch ma tylko dwie podpory walu, waly lamia sie w standardach a co dopiero po doladowaniu, turbine ja bym sobie odpuscil, wolal bym sprezarke mechaniczna napedzana z walu paskiem, gaznik musial by wsadzic przed sprerzarke i zalozyc z jakiego wiekszego silniczka (nawet z cc900) bo bedzie pochlanial wieksze ilosci powietrza,...
panewki korbowodowe panewki oporowe panewki szlif
chrysler voyager zasilania pralka polar wyłącza wirowania modułu electrolux
Mała dynamika dźwięku we wzmacniaczu Williamsona: przyczyny Schemat instalacji elektrycznej Audi A6 C7 - źródła i porady