Nie tyle wymieniać co sprawdzić stan i pomierzyc wal i ocenić czy tylko panewki czy szlif. Same panewki idzie tanio zdobyć jak się wie gdzie i od czego szukać.
Nominał to 70,00 - 0,02mm, wewnętrzna średnica panewki to 70,00 + 0,045/0,085. Biorąc pod uwagę skrajną tolerancję to masz 0,02mm+0,085mm = 0,105mm. Ty masz najwięcej 0,76mm więc jak dla mnie wszystko w porzadku. Tolerancję dla nominału i kolejnych szlifów jest taka sama więc nie ma znaczenia który aktualnie masz szlif.
Trzeba pomierzyć wał. https://www.youtube.com/watch?v=PvMkjar_...
silnik został wyremontowany całkowicie Co konkretnie było robione szlif, panewki?
a czy jest jeszcze jakiś numer naprawczy czy trzeci szlif to ostatni
Witam. Problem dotyczy ciśnienia oleju w silniku Perkinsa. Silnik świeżo po remoncie. Tak jak na filmiku ciśnienie dość mocno skaczę. Na zimnym mniej. Wiem że tak nie powinno być ale nie wiem jaka może być przyczyna. Domyślam że może to być zawór ciśnienia lub jakaś nieszczelność. Zostało wymienione. Zestawy naprawcze, panewki, szlif i utwardzanie wału,...
Panewki, szlif wału, uszczelka pod głowica, szlif cylindrów na początek.
również 605, było nawet coś ostatnio na temat właśnie V8. O tak, napewno.
bez rozbiórki silnika cieżko stwierdzic , standartowo panewki, szlif wału, pierscienie, uszczelniacze zaworów itd.
Ciśnienie było mierzone zaraz po remoncie silnika? Może ma takie od początku. Pompa olejowa zmieniona? Panewki założone na odpowiedni szlif, sprawdzone? Nie lej nic gorszego od Falko i Turdusa bo szkoda silnika.
Witam Również jestem posiadaczem takiego samego silnika :). Wszystkie części kupuję oryginalne w Andorii ( zamawiam przez maila, prowadzą sprzedaż wysyłkową). Myślę że jeśli wyśle Pan meila z pytaniem o wymiary wału po poszczególnych szlifach na pewno odpowiedzą :). A i potem można u nich zamówić panewki po danym szlifie oryginalne. Nie trzeba dopasowywać...
W sumie to co chcesz robić??? Szlif wału+panewki Szlif cylindrów+nowe tłoki,pierścienie itp Remont głowicy+planowanie,uszczelka,uszczelniac... zaworowe,docieranie zaworów Wszelakie uszczelki,uszczelniacze itp Jak tak to wniosek prosty nie opłaca sie. Lepiej kupić silnik.
Podaj producenta to może się dojdzie. Zmierz panewkę.
Temat po dłuższym czasie został rozwiązany. Poziom kosztów dosyć wysoki, ale z pewnych względów zależy mi na tym samochodzie. Naprawa główna czyli regeneracja głowicy, wymiana cylindrów (wymienne a aluminiowym bloku), pierścienie zaworowe, panewki, szlif wału itd. Autko na dotarciu. Pozdrawiam.
5w50 jest dla silników w idealnym stanie bez luzów.Jak by był nowy to bez szukania informacji bym kupił bo wiem ze jest najlepszy.Mam silnik który będzie miał bieżąca naprawę i luzy w nim są trochę większe.Pierścienie, panewki,szlif zaworów itd 6 stek luzu na wale to już sporo.Jak zrobię remont kapitalny to wtedy 5w50
Jak okaże się zajeżdżony wał to proponuje jednak szlif i nowe panewki. 600 zł to gdzieś nieźle zdzierają. Nie polecam pakowania się w drugi silnik bo możesz trafić na gorszy szmelc jak twój. A odnośnie obrotów to musisz mieć jakis błąd jak są tak niskie. Potrzeba podpiąć się pod kompa i zdiagnozować co jest grane.
naprawa: panewki szlif wału, pewnie jeszcze kasowniki luzu zaworowego i wałek rozrządu (zbite krzywki), sprawdzić pompę olejową ew wymiana i przy okazji tego remontu pierścienie też przydałoby się wymienić no i oczywiście uszczelki paski itd Z powyższego wynika że taniej kupić silnik na szrocie
Witam . Około 6 miesięcy temu zrobiłem kapitalny remont silnika tłoki pierścienie panewki szlif wału kompletna naprawa i planowanie głowicy poma oleju wszystkie nowe uszczelki regeneracja pompy wtryskowej i wtryskiwaczy nowa pompka zasilająca filtry tłumik i wiele innych części jednym słowem kapitalny remont. Problem jest taki że koparka głośno pracuje...
To może być pompa, ale mogą być też panewki. Wydasz kasę 1000 zł, a okaże się, że jeszcze 1500 za panewki i szlif wału. Moim zdaniem sprzedawca powinien usunąć usterkę, tym bardziej, że to firma to mają przesrane i masz prawo do reklamacji z tytułu rękojmi. Ale może się nie znam.
Dobre zakłady robiące tego typu usługi, dorabiają także panewki. Jeśli drugi szlif, to wał był już raz regenerowany?
Po co były wymieniane panewki? Czy zostały przeprowadzone pomiary wału korbowego, ewentualnie szlif? Panewki zostały dobrze dobrane? Pomierzono luzy w czasie składania? Co było rozbierane więcej? Generalnie, to nie Twój problem, tylko mechanika. Jak zepsuł, to niech funduje teraz drugi słupek za swoje pieniądze.
nie no problemu praktycznie żadnego nie ma :) A mam jeszcze jedno pytanie może ktoś już to robił ile mniej wiecem by wyszedł remont tego c20xe chodzi mi o panewki , szlif wału , pierścienie , uszczelka pod głowice i pod miskę i pod pokrywę zaworów oraz uszczelniacze?? niby ten silnik ma przejechane 160tyś i niestety był już wyciągnięty ale nie był bym...
No więc w sklepie po dokładnym zmierzeniu panewki, okazało się iż jest to panewka nominalna lecz trudno jest o nazwę producenta. Może komuś się ta informacja przyda.
Oddaj wał do szlifu, szlifierz powie jakie będą panewki. w zależności od zużycia i prostolinijności.
A mam jeszcze takie pytanie, co jest wyznacznikiem że należy już zrobić szlif wału i wymienić panewki, oraz że trzeba zrobić szlif cylindra i dać nowe pierścienie lub tłoki i pierścienie? Kupiłem ten kompresor i tak się zastanawiam czy robić remont generalny czy nie? Trochę szkoda by było remontować gdyby wszystko było ok. Czy dobrze rozumiem że jeśli...
Mam problem z GOLFEM III 1,9 GTD... Po przejechaniu około 20-30 kilometrów zaczyna mi pikać i mrugać kontrolka od ciśnienia oleju (ale tylko na wolnych obrotach jak przygazuje to jest OK). Miałem ten sam problem przed remontem silnika (były wymienione panewki, szlif tłoków i ich wymiana) ale problem został i nadal mi pika. Czujniki ciśnienia były wymieniane....
Chcę wymienić panewki tylko nie wiem jaki to szlif, . Zdaje się, że kolega wiele nie wie i na wszelki wypadek obraża się.
Kolego nie tylko pompa oleju !! Robiłeś szlif wału a panewki miałeś dobrane po szlifie nadwymiarowe ?? Na ciagnikach sie nie znam ale tak jak napisał to kolega powyrzej albo pompa oleju , albo panewki ale nie daje se reki uciać !!!
Już doszedłem czemu nie dało się obkręcić wałem sprzedawca sprzedał panewki na 1 szlif a wał jest nominał temat uważam za zamknięty Dzięki za pomoc:)
Witam, posiadam cinquecento 700 na gaźniku fos, silnik po sprawdzeniu wał po szlifie, panewki jak i te panewki główne i pierscienie nowe, montując wał i panewki jest luz osiowy o ile dobrze mówię z 2-4mm coś pomiędzy tym dosyć solidny czy taki luz ma być bo mi coś nie pasuje, jak go zniwelować jeżeli jest nieprawidłowy??? Z góry dziękuję.
Witam rozebrałem t4 i chciałem się spytać który to jest szlif panewki główne oznaczenie 0224 pod spodem jest 09-95 a z drugiej strony panewki od zamka 034561a Teraz panewki oporowe od lewej 2076 później gco 035 105 635a 11-95 a na panewkach korbowkdowych nic nie pisze ale na stopie pisze i chyba to jest numer to zaraz przyniosę i napiszę
Wał do szlifu i panewki na odpowiedni szlif i moze pochodzi. Ale jak wał przytarłes, to moze i góra tez juz cienka, wiec pomysl czy warto. Sam wiesz co namieszałes.
no to zdejmuj miskę i odkręcaj panewki, jak wał jeszcze niema okropnych fałd, to papierek ścierny i sznurówka i stodołowy "szlif wału", nowe panewki i jeszcze trochę pojeździ, bo tak to tylko patrzeć jak wyjdzie korba bokiem
Kupić silnik dla panewek?Jak panewki to i wał do szlifu.
Walek rozrządu zrobiony (szlif i panewki), klawiatura nie ma dużych luzów?
Są korbowody z mniejszym wymiarem panewki walu, przeznaczone do wału po szlifie. Numer takiego korbowodu 692420, otwór jest mniejszy o 0.020 cala, czyli 0.508 mm. Takie korbowody są oznaczone literą R.
W tym silniku można zastosować korbowodowe od C-330 pod warunkiem wymiany korbowodów na te od trzydziestki. Jeśli będziesz chciał takie zastosować i podasz mi wymiar na jaki jest przeszlifowany wał wtedy powiem Ci który szlif panewek zastosować. Jak przedmówca napisał dobry szlifierz powinien zapewnić panewki.
Nie ja robiłem silnik, robił go znajomy od którego ją kupiłem. Czyli szlifować cały czy tylko zatarte miejsca? Też kiedyś słyszałem, że dobrze byłoby zrobić osiowanie bloku, co o tym myślisz? Nie znam się aż tak na tym, czy wystarczy zrobić tylko ten szlif, panewki a górę zostawić w spokoju?
Witam mam passata 1.9 tdi ajm Zrobiłem kapitalny remont silnika: Honowanie cylindrów ,nowe pierscienie,panewki,szlif wału,glowica po regeneracji nowe gniazda pompowtryskow Pompowtryski sprawdzane wszystko poskladane na nowych uszczelkach wymienione filtry oraz pompa vacum czujnik temp paliwa termostat swiece zarowe Rozrząd ustawiony na blokady pompowtryski...
Dziwnie to opisałeś. Bo jeśli masz wał nominalny, to zakładasz panewki nominalne. Jeśli twój wał był nominalny, ale jest porysowany to musisz go oddać na szlif i to szlifiernia musi ci powiedzieć na który szlif ci wał wyszlifowano. Czy na pierwszy (zwykle 0,25) czy drugi (zwykle 0,50) czy trzeci (0,75). Gdyby jednak te nadwymiarowe panewki nie były...
Jaki typ filtra oleju? Panewki na pewno na odpowiedni szlif? Silnik na pewno od C-330 czy może ze starszego modelu? Zaglądałeś do klawiatury? Zdejmij przykrywkę i zapal ciągnik.
Witam. Po remoncie silnika, na wolnych obrotach, świeci się kontrolka ciśnienia oleju. Gdzieś wyczytałem, że te silniki mają zawór regulacyjny ciśnienia oleju - czy to prawda i gdzie go szukać? Ewentualnie, co jeszcze sprawdzać? Był szlif wału, nowe panewki, nowe tłoki i pierścienie, cylindry szlif. Na ssaniu kontrolka gaśnie.
Mam pytanie.Na którym szlifie jest wał według symbolu Panewki OA 5050387.0 PROSZE O KO KRETNE ODPOWIEDZI
W misce olejowej było pełno opiłków , oddałem auto do mechanika , stwierdził że naprawa nieopłacalna ( panewki , szlify ) ogólnie w silniku nie było dobrej części którą można było by odzyskać . Założyłem już inny silnik . Pozdrawiam
ALe jest taka możliwość żeby kupić te same panewki i założyc na ten wał bez szlifu?
Lekkie nie stuka!! Panewki bez szlifu??!! Sprawdź koło pasowe
Witam wszystkich forunowiczow! Mam pytanie które może odbiegać trochę od tematu ale jest z nim częściowo powiązane. Piszę tutaj ponieważ są tu chyba użytkownicy wanow aw, chodzi mi o to czy drgania podczas pracy tego kompresora to normalne? Pytam ponieważ zadobyłem się takiego i go wyremontowałem (nowe tłoki, panewki, szlify cylindrów, wału itd). Chciałem...
Dokonaj oględzin i pomiarów w jakim jest stanie . Czy mieści się w parametrach danego szlifu Tak tak, bo na pewno ma mikrometr, albo transametr w domu, żeby zmierzyć średnicę i owalizację czopów. Czy muszę szlifować wał korbowy po wyciągnięciu go w Ursusie 360? A z jakiego powodu był wyjęty? Panewki są dobre, z pełną warstwą kompozytową bez przetarć...
https://obrazki.elektroda.pl/9374401100_... Proszę o odczytanie po którym szlifie jest wał. Chciałbym tylko podmienić panewki. Na panewkach jest napisane: 8H 5050394.0
Ciśnienie oleju przy temperaturze 90°C na wolnych min 1 bar a 4,5bara przy 4000rpm, silnik kolego tak sie nienaprawia , panewki nowe i szlif pod wymiar naprawczy ,powodzenia
ok dzięki z panewkami i wałem to nie będę mierzył bo panewki całe starte i wał do szlifu czyli szlif i panewki będę mieć prawidłowe a mam jeszcze takie pytanie bo muszę wymienić pompę wtryskową to będę musiał ustawić początek wtrysku z tego co wiem to ustawia się go za pomocą kołka ustalającego a ten silnik go niema w temacie się rypnąłem to jest silnik...
Moim zdaniem gra nie warta świeczki,poszukaj anglika i kup drugi motor,szlif panewki ponadwymiarowe itp to nie fiat 125p gdzie są 4 wymiary naprawcze,naprawdę zastanów sie nad innym silnikiem
Zakończyło się wyminą silnika . Po rozmowie telefonicznej z podanym sklepem , dowiedziałem się że panewki są dostępne od ręki I i II szlif . Dzięki za pomoc
wał krzywy no nie wiem poł roku temu tak jak mowiłem była wymieniana pompa olejowa i nowe panewki szlifu nie bulo a wal ogolnie to jest dopiero po pierwszym szlifie - po 1. Co to ma do rzeczy? - po 2. Skoro wiesz lepiej, to po co się pytasz? -3. Ile razy można prosić żebyś był uprzejmy poprawić swoje posty? Nie uczyli w szkole że zdania zaczyna się...
Co tu ma do rzeczy, że tłoki waliły w zawory to nie wiem. Nie ma takiego czegoś jak "pasowanie głównych panewek" pod szlif. Robi się szlif i już. Panewki pod tę tolerancją muszą pasować. Ty chyba pierwszy raz silnik widziałeś rozebrany (sam tego nie robiłeś, to pewne). Zmień opis, żaden mechanik by nie doprowadził silnika do takiego stanu.
ja powiem tak : goetz to dobra firma! co do panewek to dobre robi np.Mogul, dobre tloki to Nural lub Mahle.. a tak na marginesie - mam nadzieje ze przy okazji wymiany panewek robisz tez szlif walu??
Myśle że to raczej niemożliwe żeby szacować koszt naprawy nie widząc silnika i uszkodzeń, panewki około 60zł, szlif walu myśle ze około 100 ale zależy od warsztatu, dalej niewiadomo czy poszły panewki na wałku rozrządu, czy uszkodzeniu ulegla pompa oleju itd... najlepiej poproś o zachowanie faktur/paragonów od zakupionych częsci. Powodzenia Jacek.
Witam, miałem to samo w swoim focusie, też 1.8 benzyna mk2, na 1000km bral ponad 1litr przy przebiegu 100tys, w serwisie powiedzieli ze to na bank zapieczone pierscienie, pojechalem do sprawdzonego i zaufanego mechanika. Okazało się, że pierścienie calkiem spoko lecz glowica "ugotowana" na dodatek dwie panewki lekko ryśnięte. Poszedl na szlif, uszczelniacze,...
najtaniej będzie wymienić silnik bo teraz musiał byś zrobić szlif wału i zmienić panewki
Jakiś tydzień temu był u mnie klient po remoncie silnika u Pana mietka w garażu podobno było wszystko zrobione typu wał po szlifie, panewki jedne, drugie, wałki, pompa, mówił że 100% silnik był po kapitalce, wytrzymał 3 miesiące i po rozgrzaniu zapala się kontrolka ciśnienia. Odesłałem go z kwitkiem, gdzie mu robili silnik to niech poprawiają, za to...
Tak czy siak, panewki zrobiłbym profilaktycznie, chyba że szlif wału jest bardzo kosztowny. Szlif wału to koszt rzędu 250-400 złotych, zależnie od lokalizacji i renomy zakładu. Ale szlif i panewki są bez znaczenia jeśli silnik zostanie zalany półsyntetykiem (znam takich pacjentów). Musi być syntetyk i koniec. Znam Kappę z identycznym silnikiem, w jednych...
można wymieniać panewki bez szlifu? Pewnie, że można. Tylko ze sztuką remontowania silnika to nie ma nic wspólnego. Mimo wszystko to lepsze jak założenie z powrotem panewek uszkodzonych.
A robiłeś dół? ( szlif wału, panewki) może po remoncie wzrosło ciśnienie oleju i dlatego na tej prowadnicy gdzie jest minimalny luz, teraz przy większym ciśnieniu troszkę oleju się przedostaje do wydechu.
Niektórym lepiej by było jeździć na rowerze ;) A tu opiłki mogą być z każdego miejsca - i, szczerze mówiąc, dziwię się, że to auto jeszcze jeździ. A temat chyba wyczerpany, bo tu nawet nie ma miejsca na domniemanie skąd to może być - motor się nadaje do wyrzucenia albo generalnego remontu, który będzie kosztował pewnie tyle ile kolejny samochód. Jeszcze...
Za 15 tys zrobisz sam remont. Szlif cylindrow Tloki, głowica, wal, panewki, Głowica sama 2800zl planowanie ,zawory ,frezowanie gniazd ,uszczelniacze , prowadnicę, myślę że jak sam poskładasz motor to 15tysiecy starczy
To i tak czeka Cię wymiana panewek. Stare panewki są ułożone do starego wału. Zakładając je do innego silnika na pewno odpalisz i będzie chodził tylko pytanie jak długo. Więc najlepsze rozwiązanie to szlif i nowe panewki.
chłodnica oleju była zamieniana z drugiego egzemplarza, ale troche pozniej, bo myslalem ze jakis zaworek czy coś ale nic sie nie zmieniło. kłopot zaczął się zaraz po pierwszym remoncie, była naprawiana głowica (gniazda zaworowe zawory) wyienione pierścienie i panewki korbowodowe (wymiar nominalny, kolbenschmidt) zaraz po tym zaczęło ginąć ciśnienie...
Niestety ciężko radzić nie widząc części i bez pomiarów. Ale obawiam się, że przy takim przebiegu mogą być juz znaczne luzy między tłokami i cylindrami. Założenie pierścieni może pomóc w uzyskaniu szczelności ale silnik będzie głośniejszy niż standard a zużycie oleju i tak zwiększone. Przy takim zakresie prac pewno warto by szlif i tłoki. Przecież możesz...
Tak jak wcześniej. Blok poszedł na szlif by dopasować główne stopy. Po szlifie założono nowe panewki i śmiga jak marzenie. Nowe panewki korbowodowe i reszta skręcona do kupy. Silnik założylem i cyka jak zegarek. Człowiek się uczy na błędach. Najlepiej mieć blok ze stopami z jednego . Inaczej trzeba się ratować szlifem. Ale też do zrobienia.
Jak stuka to wymień panewki, korbę, zrób szlif wału jak wymaga - po kiego grzyba się w takie koszty pakować jak wymiana silnika. BKC, BXE i BLS to dokładnie ten sam silnik: różnią się tylko osprzętem i modelami w których był stosowany. Słupek i głowica jota w jotę. Zasadniczo różnice są tylko pomiędzy blokami bo głowice są identyczne co w seriach Axx.
witam Złożyłem silnik (szlif, panewki, pierścienie) odpaliłem, wszystko zgodnie ze sztuką lecz mam problem ze stukającymi zaworami - wariator nówka, olej jak trzeba - silnik pracuje równiutko, jednak słychać zawory - głośno i nie ma znaczenia czy ciepły albo zimny. Co robić? Ciśnienie oleju ok. 2,4, sprężanie piękne, a szklanki nie cichną... pomóżcie...
Do klejenia bloków kiedyś używało się kleju Epidian bardzo dobry .Spawanie ja bym sobie odpuścił koszt naprawy bloku osiowania go sprawdzanie nie będzie tanie .nowy to koszt od 1700-2000 PLN plus komplet naprawczy panewki i szlif jakieś 6-8 stówek ale masz nowy silnik .Przy kombinowaniu ze starym blokiem życzę powodzenia, naprawa bloku, niewiadomo co...
Zakładając ,że ma te 400 mth, ale dlaczego jest tak zużyta. nie ma tu zatarcia od kręcenia na sucho itp. mi przychodzi tylko do głowy zbyt luźny szlif. Tylko, że to zdjęcie panewki głównej, c 330 nie ma otworu w panewkach korbowodowych.
Problem polega na tym że zaczęło się od złapania panewki na 4 cylindrze zrobiony szlif wału nowe panewki, pierścienie generalnie cały remont zmieniona dwumasa i całe sprzęgło po ok 10 tyś zaczęło stukać. Wyjety silnik rozebrany w mak ponowna weryfikacja wału panewek głowicy wymienione sworznie i tulejki na korbowodach silnik poskładany i jak stukał...
Konieczny jest szlif wału, jeżeli nie jest on w ogóle porysowany? Skoro panewki są przypalone to zamierzam zmienić również pierścienie, czy konieczny jest szlif bloku jeżeli podobnie jak wał wygląda bardzo dobrze? Pozdrawiam.
A gdybym wykonał tylko szlif wału, czy wtedy dołożenie jakiejś podkładki pod panewkę ma sens ? Szlif pierwszy nadwymiar to chyba 0,25mm, wtedy jak rozumiem, musze znaleźć jakąś blachę o grubości 0,125mm i podłożyć pomiędzy korbowód a panewki ? (z tym panewki musiałbym też nieco zmiejszyć). pzdr Bogdan
Po pierwsze to tam nie ma gaźnika, po drugie sprawdź poziom oleju, jak nie wiesz kiedy ostatnio był wymieniany to go wymień. Jak sprawdzić - oddać do warsztatu, niech mechanik osłucha silnik, zmierzy ciśnienie oleju i się przejedzie. Generalnie wyznacznikiem jest ciśnienie oleju, tylko za niskie może być zarówno skutkiem jak i przyczyną - uszkodzona...
Z ciekawości może sprawdzić stan pompy oleju. Jej zużycie widać już po rozebraniu, stan zaworu bezpieczeństwa czy się nie zacina lub nie jest wypłukany, stan baka (filtra oleju). A gdy miska będzie zdjęta niech obejrzy panewki lub nawet niech zmierzy czop korbowodu jaki ma wymiar w porównaniu dla danego szlifu.
Wiem jaki pisk wydaje pasek i to napewno nie on jest tego powodem. A co do klekotania to słyszałem że jak to będą panewki to trzeba robić też szlif wału czy coś w tym stylu. To prawda???? :(:(
Można je zmierzyć suwmiarką.Znaleść wymiar nominału każdy następny szlif jest grubszy o 0,254mm
No już wszystko wiesz , do roboty cały dół. Wał do szlifu ,panewki główne i korbowodowe do wymiany.
Cześć , wszystko to znaczy-cała głowica (nowe wałki,popychacze, krzywki-mostki, planowanie głowicy, zawory nowe). tłoki, pierścienie, korbowody,sworznie, honowanie, szlif wału,,panewki główne i korbowodowe, I UWAGA spryski tłoka nie oryginalne z intercarsu ( już zamówiłem oryginały VW), pompa oleju vw z końcówką C, bo zamawiając z końcówką B na kartonie...
Ogólnie rzecz biorąc dopóki nie zdejmie głowicy niewiele będzie wiadomo. A przyczyn brania oleju może być wiele. Jedne wynikają z normalnego zużycia, inne z usterek i niewłaściwej eksploatacji. W 1.9tdi jak do tej pory natrafiłem na następujące: 1. Pierścienie zgarniajacy zapieczony od niskiej jakości oleju i rzadko zmienianego. (Zalecany olej syntetyczny...
Dlaczego 5W30? Ja bym zastosował dobrej klasy 5W40. Uzasadniam dlaczego: 5W anie 10 ponieważ silnik po remoncie jest szczelny i suchy więc nie ma sensu katować go gęstym olejem na zimno. 5W będzie dobrym wyborem, zwłaszcza jeśli luzy wału korbowego są ufabrycznione (szlif, panewki). 40 ponieważ olej o lepkości SAE 30 w stanie gorącym to już woda, nadaje...
Witam , Mam taki problem , zrobiłem remont silnika przy mojej 60siatce , mianowicie - wymienione tuleje , tłoki , pierścienie , tulejki korbowodowe , wał po szlifie ,panewki , nowa pompa olejowa, złozyłem silnik i po odpaleniu na manometrze cisnienie oleju wynosiło 3,5 bara ,silnik chodził z dobra godz cisnienie spadło na 3 bary lekko pzyspieszyłem...
w golfie tak jak i w passacie jest dynamiczna kontrola cisnienia oleju w zależnosci od obrotów jakie masz te ciśnienia na wolnych obrotach a mierzyć można w dowolnym punkcie układu smarowania u mnie w passacie 1.8 pomógł tylko szlif wału jesli sam zrobisz to koszt ok 400 zl szlif plus panewki
Kolego ja mialem to samo niestety...Tez auto mi osłabło i zapaliła sie kontrolka smarowania - okazalo sie ze panewy.Zalozylem bez szlifowania wału bo tez nie mial rys i wytrzymaly mi dokladnie tydzien...I tak musialem zrobic szlif,dobrał mi panewki i teraz auto jest szatan.Wszystko jest tak jak nalezy.Podejrzewam ze to co u ciebie stuka to bedzie to...
Szlif wału i tuleji do tego nadwymiarowe tłoki i panewki. Głowica do naprawy. Nic lepszego nie znajdziesz jak chcesz zachować ten sam silnik.
W tym momencie to już drugi silnik. Wał musi iść do szlifu, nowe panewki, obrobka głowicy i bloku. Koszt przekracza wartość.
myślę założyć od c 330 korbowody i wtedy założę panewki od c 330 tylko teraz główkuje jaki szlif na wale mam p 0,25a w c 330 to chyba r1 może ktoś pomuc
Często ciśnienie ucieka panewkami, skoro po remoncie to wał po szlifie a panewki nowe-może źle dobrane? Powiedzmy że udało się mu kupić dobry ich gatunek, plus w górnej normie szlif wału żeby się zaraz nie zatarł zastanawiam mnie jedno czemu na zimnym ma ciśnienie około 7 bar a jak go tak mocno rozgrzeje to spada poniżej 1 bara, Ponieważ jest to silnik...
Sprawdź jakie masz panewki główne na wale, bo w 28 były inne niż do 30 i tak łatwo nie dostaniesz. Oddając wał do szlifu powinien dostać komplet odpowiednich panewek, no chyba że zakład dziadowski.
Ma być "badziewne " :D tam ma pracować łożysko z luzem C3 czyli dokładnie 6201RSC3 jest to specjalny luz technologiczny, łożyska są produkowane z różnym zastosowaniem, jedno będzie sztywne a inne będzie wyglądało jak by miało LUZ ale tak właśnie ma być. Napisz jakie łożysko założyłeś to powiem ci czy będzie ok. Co do panewki to w zależności od numeru...
Tak jak wcześniej pisałem niskie ciśnienie.Te czujniki działają przy około 0,5.Przyczyna -panewki główne,korbowodowe wytarte duży ,luz.Rozwiązanie, wymiana panewek a raczej szlif wału,lub spróbować podnieść ciśnienie na pompie olejowej.
Witam! Mam pytanie odnośnie wana takiego jak w temacie. Chciałem zapytać czy drgania podczas pracy to normalne? Pytam ponieważ zadobyłem się takiego i go wyremontowałem (nowe tłoki, panewki, szlify cylindrów, wału itd) wszystko chodzi ładnie cicho i dobrze pompuje (zbiornik do 8 barów nabija w 2 min na silniku 7,5 kw) ale jak chodzi to drży całkiem...
Co do przebiegu to nie dam głowy. Mam dylemat bo raz już dałem do remontu i mechanik miał tak zrobić żeby było ok. Jakim cudem stwierdził ze dołu nie trzeba robić. Jestem lżejszy o 550zł a poprawy niema. Nie chciałbym znowu wyrzucić pieniędzy w błoto. Orientacyjnie ile może kosztować wymiana pierścieni szlif i panewki żeby za pół roku znowu nie ładować...
korbowody jako specjalnie sprawdzane nie były tylko tak wzrokowo i wyglądały ze dobre są - myślisz ze to to możne być przyczyna stukania? wał pękł z powodu nie dopatrzenia i jak został odebrany z szlifowania zostały założone panewki pierwszego szlifu i nikt nie sprawdził luzu pod pierwsza panewka od sprzęgła . blok był robiony u gościa co już ponad...
Witam. Posiadam Ursusa jak w temecie.Ostatnio Przeprowadzony został remont silnika polegajacy na szlifie wału i wymienie calej reszty(tuleje,pierscienie ,panewki) został rowniez wykonany szlif głowic i wymienione wszystkie uszczelki. Po złożeniu całości traktor chodził kilka dni na dotarciu lecz nie zauwazyłem awarii z woda.Kilka dni temu przy probie...
Roverek daje rade na zwykłym mikserze, ale przy jego niesymetrycznym kolektorze ssącym ostatni cylinder zawsze będzie miał uboższą mieszankę niż pierwszy. Oj dobrze, że przy ohv nie ma plastykowego dolotu, moje Atu ostatnio się "rozstrzelało" jak CKM... ogur3k: Codziennie dojeżdzam Polonezem 1.6 Gli do pracy 45km. Raz tylko nie dojechałem - zatarł się...
Witam, Jakiś czas temu kupiłem Grand Vitare 2.0 benzynę 140km. Podczas jazdy jak i na biegu jałowym usłyszałem klekotanie, po wizycie u mechanika i rozebraniu dołu okazało się ze panewki obróciło. Podjąłem się inwestycji i zaczalem naprawę. Szlif wału panewki, głowica oleje.. kiedy wyjechałem Suzuką z warsztatu serce mi pękło. Sytuacja się powtórzyła....
szlif głowicy szlif bloku szlif wału
zmniejszyć moment obrotowy czcionka chrome kuchnia gorenje
mikrokomputer cobra1 czarna lista zasilaczy
Światła przeciwmgielne Peugeot 307 (2007) - problem z napięciem Jak równomiernie rozłożyć odzież w pralce ładowanej od góry?