a czy jest jeszcze jakiś numer naprawczy czy trzeci szlif to ostatni
Nie ma reguły na to: BLS w skodzie miały DPF`a a w Caddy na polski rynek - nie. Jak silnik jeszcze cały to rób tylko tyle ile potrzeba: rozebrać i wymienić kpl panewek, pewnie i szlif wału bedzie wymagany, od biedy wstawisz drugi z używki. Słupek to się wymienia jak już kopyto wystawi. Faktem jest że silniki te zabił debilny interwał LongLife ale i...
>Marcyś20, a po cholerę szlif od razu, jeśli po ząłożeniu nowych panewek >luz wału będzie mieścił się w ustalonej przez producenta normie? panewka to tak jakby jedna czesc ukladu, wal jest jego druga czescia - obie czesci wspolpracuja ze soba i stad raczej powinno sie "wymieniac" oba wspolpracujace ze soba elementy. kol.arkadiusz na poczatku nie napisal...
Jak chcesz robic sam i masz czas i checi to mozesz sie bawic w przekladke walu. Ja wlasnie przerabiam ten temat tylko ze w 2,5v6. Szlif walu mial kosztowac okolo 600zl ale ciezko panewki kupic wiec kupilem uzywany wal za 300zl - ze wszystkimi panewkami. Do tego zawsze dojdzie pare uszczelek ktore trzeba wymienic na nowe i przy okazji zawsze wychodzi...
Niestety ciężko radzić nie widząc części i bez pomiarów. Ale obawiam się, że przy takim przebiegu mogą być juz znaczne luzy między tłokami i cylindrami. Założenie pierścieni może pomóc w uzyskaniu szczelności ale silnik będzie głośniejszy niż standard a zużycie oleju i tak zwiększone. Przy takim zakresie prac pewno warto by szlif i tłoki. Przecież możesz...
Witam. Jeżeli diagnosyki i naprawy dokonywał ten sam człowiek to proponuję zmienic fachowca i to czym prędzej. Piszesz że był robiony remont silnika ale on nic nie dał lampka oleju świeci nadal. 1. cisnienie nie może byc dobre bo działaja dwa zabezpieczenia lampka i brzęczyk. czujnki ciśnienia znajują się na końcu magistrali ciśnienia oleju jeżeli jest...
również 605, było nawet coś ostatnio na temat właśnie V8. O tak, napewno.
Nie znam tego zbiornika ale obstawiam że 1a to pierścień wzmacniający zbiornik ew szpilka bo na rysunku jest rzut boczny, 5,7 i 10 to elementy zaślepienia otworu rewizyjnego do zbiornika W moim po wielkiej walce na prasie udało się ściągnąć koło i wał pojechał do zakładu na szlif, pomiary wykazały iż wydaje 2 szlif 0.25, więc tylko panewki zdobyć i...
Dziwnie to opisałeś. Bo jeśli masz wał nominalny, to zakładasz panewki nominalne. Jeśli twój wał był nominalny, ale jest porysowany to musisz go oddać na szlif i to szlifiernia musi ci powiedzieć na który szlif ci wał wyszlifowano. Czy na pierwszy (zwykle 0,25) czy drugi (zwykle 0,50) czy trzeci (0,75). Gdyby jednak te nadwymiarowe panewki nie były...
To faktycznie kosmos z cenami. Ja do tej pory wszystko robiłem sam. Teraz już się poddaje bo nie mam na to czasu ani siły. Powiem Ci, że pomiar luzów to tak naprawdę godzina roboty a tu takie pieniądze sobie policzył, masakra jakaś. Tak czy inaczej będę tu dalej pisał o postępach prac, może się to komuś przyda. Jak będę miał jakieś foto to też dołączę....
Witam chciałem upewnić się w moim przekonaniu temat taki czy wymieniać tylko panewki czy od razu robić szlif wału? Zdjęcia w załączniku https://obrazki.elektroda.pl/1395506600_... https://obrazki.elektroda.pl/1874263600_... https://obrazki.elektroda.pl/3459139000_...
Panowie, mam problem. Posiadam silnik F3M 1011F przeszedł remont szlif wału pierwszy, szlif bloku nowe tłoki, uszczelki panewki itp. Po nagrzaniu silnika ciśnienie oleju wynosi 1 bar, jest to bardzo mało. Pompa oleju jest z 2012 roku, jutro przyjdzie nowa. Niestety przypuszczam że nic się nie poprawi chyba że się mylę. Jak myślicie co może być jeszcze...
wartości nominalne : czop korbowy 44,991- 44,975 mm czop główny 59,990-59,971 mm grubość panweki korb. 1,493 mm grubość panewki gł. 2,490 mm nowe panweki jak najbardziej wskazane
Witam Chwilowo z braku funduszy i czasu postępy niewielkie. Zaopatrzyłem się w skrzynkę do zrobienia sterowania, komplet nowych zaworów, wymieniłem łożyska w silniku, trochę się wziąłem za czyszczenie tego zbiornika i takie tam prace. Za niedługo będę miał trochę fuch to coś odłożę na tą maszynę i może w końcu będą widoczne efekty. :D Przy okazji złożyłem...
Witam rozebrałem t4 i chciałem się spytać który to jest szlif panewki główne oznaczenie 0224 pod spodem jest 09-95 a z drugiej strony panewki od zamka 034561a Teraz panewki oporowe od lewej 2076 później gco 035 105 635a 11-95 a na panewkach korbowkdowych nic nie pisze ale na stopie pisze i chyba to jest numer to zaraz przyniosę i napiszę
Witam Panowie problem ten sam wypalony tłok, przy "strzale" i utracie kompresji na tym cylindrze auto dokulalo ok. 500m na najblizszy parking, zostalo wylaczone i oczywiscie laweta -cylinder z wypalonym tlokiem szlif cylindra 0.5mm + nowy tlok +0,5mm + honowanie wszystkich cylindrow, reszta tlokow oryginal -przy okazji wymienione wszystkie panewki glowne,...
Na pewno będzie 79.50 , szlifierz o 0.1 się nie pomylił ,a kolega mierzył to na pewno suwmiarką . Jest to trzeci szlif a panewki muszą być N 0.75 lub R 0.75 jak kto w woli.Mimo to weź kogoś kto ma mikrometr i średnicówkę kup w sklepie panewki ale z możliwością zwrotu, i niech ci to wszystko po mierzy. Wiem że jak robiłem remont to z tym oznakowaniem...
chłodnica oleju była zamieniana z drugiego egzemplarza, ale troche pozniej, bo myslalem ze jakis zaworek czy coś ale nic sie nie zmieniło. kłopot zaczął się zaraz po pierwszym remoncie, była naprawiana głowica (gniazda zaworowe zawory) wyienione pierścienie i panewki korbowodowe (wymiar nominalny, kolbenschmidt) zaraz po tym zaczęło ginąć ciśnienie...
To może być pompa, ale mogą być też panewki. Wydasz kasę 1000 zł, a okaże się, że jeszcze 1500 za panewki i szlif wału. Moim zdaniem sprzedawca powinien usunąć usterkę, tym bardziej, że to firma to mają przesrane i masz prawo do reklamacji z tytułu rękojmi. Ale może się nie znam.
https://obrazki.elektroda.pl/6550216500_... Ta jest korbowodowa. Tak jak koledzy wyżej piszą mogą być dwie przyczyny. A korbowody obydwa były regenerowane ponieważ miały luz na sworzniu tłoka. Nowych nie kupywałem ponieważ stwierdziłem że stare lepsze od nowego. A panewki kupiłem od szlifierza który robił szlif wału. Dziękuję bardzo...
Witam . Około 6 miesięcy temu zrobiłem kapitalny remont silnika tłoki pierścienie panewki szlif wału kompletna naprawa i planowanie głowicy poma oleju wszystkie nowe uszczelki regeneracja pompy wtryskowej i wtryskiwaczy nowa pompka zasilająca filtry tłumik i wiele innych części jednym słowem kapitalny remont. Problem jest taki że koparka głośno pracuje...
Często ciśnienie ucieka panewkami, skoro po remoncie to wał po szlifie a panewki nowe-może źle dobrane? Powiedzmy że udało się mu kupić dobry ich gatunek, plus w górnej normie szlif wału żeby się zaraz nie zatarł zastanawiam mnie jedno czemu na zimnym ma ciśnienie około 7 bar a jak go tak mocno rozgrzeje to spada poniżej 1 bara, Ponieważ jest to silnik...
Opel Omega mv6 3.0 24V 211KM,szlif walu korbowego i panewki korbowodowe-problem! Problemem jest niedostepnosc panewek korbowodowych-drugi szlif (niedostepne,brak w katalogach). Moze ktos zna temat remontu tego silnika i cokolwiek wie na ten temat.
Kolego nie tylko pompa oleju !! Robiłeś szlif wału a panewki miałeś dobrane po szlifie nadwymiarowe ?? Na ciagnikach sie nie znam ale tak jak napisał to kolega powyrzej albo pompa oleju , albo panewki ale nie daje se reki uciać !!!
Więc lepiej spakuj wszystko i do zakładu szlifierskiego, na ocenę i pomiary. Szlif wału akurat nie jest drogi. Blok sprawdzą na osiowość jak i wymiary pod wałek rozrządu, może tu trzeba wałka nad wymiarowego.
Już doszedłem czemu nie dało się obkręcić wałem sprzedawca sprzedał panewki na 1 szlif a wał jest nominał temat uważam za zamknięty Dzięki za pomoc:)
Kolego ja mialem to samo niestety...Tez auto mi osłabło i zapaliła sie kontrolka smarowania - okazalo sie ze panewy.Zalozylem bez szlifowania wału bo tez nie mial rys i wytrzymaly mi dokladnie tydzien...I tak musialem zrobic szlif,dobrał mi panewki i teraz auto jest szatan.Wszystko jest tak jak nalezy.Podejrzewam ze to co u ciebie stuka to bedzie to...
a sprężarka o numerze aukcji z allegro:1198977975 to jest tą wiekszą czy mniejszą wersją POMET-a? "sprzedaje ją ponieważ nie mogę używać jej w domu ze względu iż posiadam słabe zabezpieczenie elektryczne sprężarka potrzebuje silnik o mocy 11 do 14 kV" Rozbrajający tekst. Nie wiedział o tym w chwili zakupu. No ale kupił tanio na złomie to sprzedaje....
naprawa: panewki szlif wału, pewnie jeszcze kasowniki luzu zaworowego i wałek rozrządu (zbite krzywki), sprawdzić pompę olejową ew wymiana i przy okazji tego remontu pierścienie też przydałoby się wymienić no i oczywiście uszczelki paski itd Z powyższego wynika że taniej kupić silnik na szrocie
A gdybym wykonał tylko szlif wału, czy wtedy dołożenie jakiejś podkładki pod panewkę ma sens ? Szlif pierwszy nadwymiar to chyba 0,25mm, wtedy jak rozumiem, musze znaleźć jakąś blachę o grubości 0,125mm i podłożyć pomiędzy korbowód a panewki ? (z tym panewki musiałbym też nieco zmiejszyć). pzdr Bogdan
Wymiana pierścieni to nie jest remont. Remont to roztoczenie cylindrów, honowanie, tłoki nadwymiarowe a na nie nadwymiarowe pierścienie. To remont słupka . Do tego szlif wału korbowego i panewki nadwymiarowe. To jest remont. Jak cylindry są beczkowate( ), to wymiana pierścieni nie na długo się zda. I jak już, to pierścienie ustawia się co 120°. Jak...
Co tu ma do rzeczy, że tłoki waliły w zawory to nie wiem. Nie ma takiego czegoś jak "pasowanie głównych panewek" pod szlif. Robi się szlif i już. Panewki pod tę tolerancją muszą pasować. Ty chyba pierwszy raz silnik widziałeś rozebrany (sam tego nie robiłeś, to pewne). Zmień opis, żaden mechanik by nie doprowadził silnika do takiego stanu.
Jak masz kaszke w oleju to padła uszczelka i płyn z ukł.chłodzenia dostaje sie do oleju!!! Nie odpalaj zaciągnij do mechanika bo pójda panewki i zamiast 300zł zapłacisz 1500 za szlif wału i kapitalke.2 dni temu byłem u takiego dziadka ten sam objaw tylko Polo 1996,panewka chwyciła i rozrusznik juz nawet nie chciał kręcic tylko aż szarpał silnikiem.Niech...
najtaniej będzie wymienić silnik bo teraz musiał byś zrobić szlif wału i zmienić panewki
nie no problemu praktycznie żadnego nie ma :) A mam jeszcze jedno pytanie może ktoś już to robił ile mniej wiecem by wyszedł remont tego c20xe chodzi mi o panewki , szlif wału , pierścienie , uszczelka pod głowice i pod miskę i pod pokrywę zaworów oraz uszczelniacze?? niby ten silnik ma przejechane 160tyś i niestety był już wyciągnięty ale nie był bym...
Po pierwsze to tam nie ma gaźnika, po drugie sprawdź poziom oleju, jak nie wiesz kiedy ostatnio był wymieniany to go wymień. Jak sprawdzić - oddać do warsztatu, niech mechanik osłucha silnik, zmierzy ciśnienie oleju i się przejedzie. Generalnie wyznacznikiem jest ciśnienie oleju, tylko za niskie może być zarówno skutkiem jak i przyczyną - uszkodzona...
Ciągnik ursus c-360 i dziwne oznaczenie panewki głównej. Na panewce są takie oto dane; d 206 510 101 07 Wie może ktoś co to za producent i na jaki szlif jest ta panewka. Z góry dziękuję za każdą podpowiedź.
Cześć. Od jakiegoś czasu rozglądam się za samochodem dla siebie. No i w cenie którą dysponuję, najciekawszym wyborem wydaje się Alfa 147. Problem w tym, że ciężko ją znaleźć w konfiguracji, która mnie interesuję. No i ostatnio rzuciło mi się w oczy pewne ogłoszenie, ale w opisie widnieje: ..ogólnie na zimnym jest super, lecz po rozgrzaniu zaczyna coś...
Kolego ja tylko prosiłem o to czy ktoś wie jaki to jest szlif wału. Teraz jest złożony na tych nominalnych. I nie mam jak zmierzyć pamiętam że właśnie jeden czop miał 60 troszeczkę mniej ale to bardzo mało i dlatego kupiłem nominalne. Reszta miała rożne nie pamiętam już ale wszystkie miały inne wymiary. Przecież nie kupie wszystkich innych panewek....
maciek a czy jest opcja dorobic panewki bez wyjmowania walu(zmierzyć wał zrobic kalkulacje luzu który jest i zalozyć nowe dorobione panewki?jest taka opcja czy mozna tak zdupic wał?ktos przedemna podrzucil nowe panewki ale raczej napewno nie szlifowali walu.i silnik chodził co ty na to wiem ze powinno zrobic szlif i na wymiar dorobic panewki tylko to...
Udało mi się wreszcie rozwiązać problem. Z racji tego, że pompa od michal_rybka miała inne odsadzenie czujnika położenia wału musiałem założyć starą. Postawiłem wymontować wał korbowy i zawiozłem go do firmy zajmującej się obróbką takich rzeczy. Pan mnie uświadomił, że wał jest mocno zjedzony i nie daje gwarancji, że pierwszy szlif wyrówna powierzchnie...
Tak jak wcześniej. Blok poszedł na szlif by dopasować główne stopy. Po szlifie założono nowe panewki i śmiga jak marzenie. Nowe panewki korbowodowe i reszta skręcona do kupy. Silnik założylem i cyka jak zegarek. Człowiek się uczy na błędach. Najlepiej mieć blok ze stopami z jednego . Inaczej trzeba się ratować szlifem. Ale też do zrobienia.
Problem polega na tym że zaczęło się od złapania panewki na 4 cylindrze zrobiony szlif wału nowe panewki, pierścienie generalnie cały remont zmieniona dwumasa i całe sprzęgło po ok 10 tyś zaczęło stukać. Wyjety silnik rozebrany w mak ponowna weryfikacja wału panewek głowicy wymienione sworznie i tulejki na korbowodach silnik poskładany i jak stukał...
Wał do szlifu i panewki na odpowiedni szlif i moze pochodzi. Ale jak wał przytarłes, to moze i góra tez juz cienka, wiec pomysl czy warto. Sam wiesz co namieszałes.
Zakończyło się wyminą silnika . Po rozmowie telefonicznej z podanym sklepem , dowiedziałem się że panewki są dostępne od ręki I i II szlif . Dzięki za pomoc
Witam! Mam problem z 1.6FSI. Samochód borykał się z ciśnieniem oleju, na niskich obrotach utrzymywał ciśnienie w granicach 80 stopni 1,5 bar czyli prawidłowe, a jak dodam gazu od 2tys do 4tys to utrzymuje stałe ciśnienie w postaci 2bar i świeci się kontrolka oleju. Rozebrałem dół silnika, w misce znalazłem metalową podkładkę (wygląda bardziej jak półksiężyc)...
Napewno wyjdzie taniej kupic drugi slupek.. Tutaj mam na wstepie szlif walu (jak nie wymiana na nowy) i nowe panewki, panewki walka rozrzadu i szklanki.. wiec nie warto, koszt slupka 900 - 1200 zl a tutaj wychodzi lekko 1500 w góre, pytanie do tego jak wyciagnac ten caly zlom, silnik z skrzynia i oddzielic skrzynie na zewnatrz czy odkrecic skrzynie...
Niektórym lepiej by było jeździć na rowerze ;) A tu opiłki mogą być z każdego miejsca - i, szczerze mówiąc, dziwię się, że to auto jeszcze jeździ. A temat chyba wyczerpany, bo tu nawet nie ma miejsca na domniemanie skąd to może być - motor się nadaje do wyrzucenia albo generalnego remontu, który będzie kosztował pewnie tyle ile kolejny samochód. Jeszcze...
Tak czy siak, panewki zrobiłbym profilaktycznie, chyba że szlif wału jest bardzo kosztowny. Szlif wału to koszt rzędu 250-400 złotych, zależnie od lokalizacji i renomy zakładu. Ale szlif i panewki są bez znaczenia jeśli silnik zostanie zalany półsyntetykiem (znam takich pacjentów). Musi być syntetyk i koniec. Znam Kappę z identycznym silnikiem, w jednych...
Konieczny jest szlif wału, jeżeli nie jest on w ogóle porysowany? Skoro panewki są przypalone to zamierzam zmienić również pierścienie, czy konieczny jest szlif bloku jeżeli podobnie jak wał wygląda bardzo dobrze? Pozdrawiam.
szlif głowicy szlif bloku szlif wału
akumulator zamiennik ferguson enigma ustawi komfort
Schemat płyty MS-MIG 250-S02 - gdzie znaleźć? Iskrownik nie odpala - diagnostyka i naprawa