a czy jest jeszcze jakiś numer naprawczy czy trzeci szlif to ostatni
Nie ma reguły na to: BLS w skodzie miały DPF`a a w Caddy na polski rynek - nie. Jak silnik jeszcze cały to rób tylko tyle ile potrzeba: rozebrać i wymienić kpl panewek, pewnie i szlif wału bedzie wymagany, od biedy wstawisz drugi z używki. Słupek to się wymienia jak już kopyto wystawi. Faktem jest że silniki te zabił debilny interwał LongLife ale i...
>Marcyś20, a po cholerę szlif od razu, jeśli po ząłożeniu nowych panewek >luz wału będzie mieścił się w ustalonej przez producenta normie? panewka to tak jakby jedna czesc ukladu, wal jest jego druga czescia - obie czesci wspolpracuja ze soba i stad raczej powinno sie "wymieniac" oba wspolpracujace ze soba elementy. kol.arkadiusz na poczatku nie napisal...
Jak chcesz robic sam i masz czas i checi to mozesz sie bawic w przekladke walu. Ja wlasnie przerabiam ten temat tylko ze w 2,5v6. Szlif walu mial kosztowac okolo 600zl ale ciezko panewki kupic wiec kupilem uzywany wal za 300zl - ze wszystkimi panewkami. Do tego zawsze dojdzie pare uszczelek ktore trzeba wymienic na nowe i przy okazji zawsze wychodzi...
Niestety ciężko radzić nie widząc części i bez pomiarów. Ale obawiam się, że przy takim przebiegu mogą być juz znaczne luzy między tłokami i cylindrami. Założenie pierścieni może pomóc w uzyskaniu szczelności ale silnik będzie głośniejszy niż standard a zużycie oleju i tak zwiększone. Przy takim zakresie prac pewno warto by szlif i tłoki. Przecież możesz...
Witam. Jeżeli diagnosyki i naprawy dokonywał ten sam człowiek to proponuję zmienic fachowca i to czym prędzej. Piszesz że był robiony remont silnika ale on nic nie dał lampka oleju świeci nadal. 1. cisnienie nie może byc dobre bo działaja dwa zabezpieczenia lampka i brzęczyk. czujnki ciśnienia znajują się na końcu magistrali ciśnienia oleju jeżeli jest...
również 605, było nawet coś ostatnio na temat właśnie V8. O tak, napewno.
Nie znam tego zbiornika ale obstawiam że 1a to pierścień wzmacniający zbiornik ew szpilka bo na rysunku jest rzut boczny, 5,7 i 10 to elementy zaślepienia otworu rewizyjnego do zbiornika W moim po wielkiej walce na prasie udało się ściągnąć koło i wał pojechał do zakładu na szlif, pomiary wykazały iż wydaje 2 szlif 0.25, więc tylko panewki zdobyć i...
Dziwnie to opisałeś. Bo jeśli masz wał nominalny, to zakładasz panewki nominalne. Jeśli twój wał był nominalny, ale jest porysowany to musisz go oddać na szlif i to szlifiernia musi ci powiedzieć na który szlif ci wał wyszlifowano. Czy na pierwszy (zwykle 0,25) czy drugi (zwykle 0,50) czy trzeci (0,75). Gdyby jednak te nadwymiarowe panewki nie były...
To faktycznie kosmos z cenami. Ja do tej pory wszystko robiłem sam. Teraz już się poddaje bo nie mam na to czasu ani siły. Powiem Ci, że pomiar luzów to tak naprawdę godzina roboty a tu takie pieniądze sobie policzył, masakra jakaś. Tak czy inaczej będę tu dalej pisał o postępach prac, może się to komuś przyda. Jak będę miał jakieś foto to też dołączę....
Witam chciałem upewnić się w moim przekonaniu temat taki czy wymieniać tylko panewki czy od razu robić szlif wału? Zdjęcia w załączniku https://obrazki.elektroda.pl/1395506600_... https://obrazki.elektroda.pl/1874263600_... https://obrazki.elektroda.pl/3459139000_...
Panowie, mam problem. Posiadam silnik F3M 1011F przeszedł remont szlif wału pierwszy, szlif bloku nowe tłoki, uszczelki panewki itp. Po nagrzaniu silnika ciśnienie oleju wynosi 1 bar, jest to bardzo mało. Pompa oleju jest z 2012 roku, jutro przyjdzie nowa. Niestety przypuszczam że nic się nie poprawi chyba że się mylę. Jak myślicie co może być jeszcze...
wartości nominalne : czop korbowy 44,991- 44,975 mm czop główny 59,990-59,971 mm grubość panweki korb. 1,493 mm grubość panewki gł. 2,490 mm nowe panweki jak najbardziej wskazane
Witam Chwilowo z braku funduszy i czasu postępy niewielkie. Zaopatrzyłem się w skrzynkę do zrobienia sterowania, komplet nowych zaworów, wymieniłem łożyska w silniku, trochę się wziąłem za czyszczenie tego zbiornika i takie tam prace. Za niedługo będę miał trochę fuch to coś odłożę na tą maszynę i może w końcu będą widoczne efekty. :D Przy okazji złożyłem...
Witam Panowie problem ten sam wypalony tłok, przy "strzale" i utracie kompresji na tym cylindrze auto dokulalo ok. 500m na najblizszy parking, zostalo wylaczone i oczywiscie laweta -cylinder z wypalonym tlokiem szlif cylindra 0.5mm + nowy tlok +0,5mm + honowanie wszystkich cylindrow, reszta tlokow oryginal -przy okazji wymienione wszystkie panewki glowne,...
Witam rozebrałem t4 i chciałem się spytać który to jest szlif panewki główne oznaczenie 0224 pod spodem jest 09-95 a z drugiej strony panewki od zamka 034561a Teraz panewki oporowe od lewej 2076 później gco 035 105 635a 11-95 a na panewkach korbowkdowych nic nie pisze ale na stopie pisze i chyba to jest numer to zaraz przyniosę i napiszę
Na pewno będzie 79.50 , szlifierz o 0.1 się nie pomylił ,a kolega mierzył to na pewno suwmiarką . Jest to trzeci szlif a panewki muszą być N 0.75 lub R 0.75 jak kto w woli.Mimo to weź kogoś kto ma mikrometr i średnicówkę kup w sklepie panewki ale z możliwością zwrotu, i niech ci to wszystko po mierzy. Wiem że jak robiłem remont to z tym oznakowaniem...
chłodnica oleju była zamieniana z drugiego egzemplarza, ale troche pozniej, bo myslalem ze jakis zaworek czy coś ale nic sie nie zmieniło. kłopot zaczął się zaraz po pierwszym remoncie, była naprawiana głowica (gniazda zaworowe zawory) wyienione pierścienie i panewki korbowodowe (wymiar nominalny, kolbenschmidt) zaraz po tym zaczęło ginąć ciśnienie...
To może być pompa, ale mogą być też panewki. Wydasz kasę 1000 zł, a okaże się, że jeszcze 1500 za panewki i szlif wału. Moim zdaniem sprzedawca powinien usunąć usterkę, tym bardziej, że to firma to mają przesrane i masz prawo do reklamacji z tytułu rękojmi. Ale może się nie znam.
Witam . Około 6 miesięcy temu zrobiłem kapitalny remont silnika tłoki pierścienie panewki szlif wału kompletna naprawa i planowanie głowicy poma oleju wszystkie nowe uszczelki regeneracja pompy wtryskowej i wtryskiwaczy nowa pompka zasilająca filtry tłumik i wiele innych części jednym słowem kapitalny remont. Problem jest taki że koparka głośno pracuje...
https://obrazki.elektroda.pl/6550216500_... Ta jest korbowodowa. Tak jak koledzy wyżej piszą mogą być dwie przyczyny. A korbowody obydwa były regenerowane ponieważ miały luz na sworzniu tłoka. Nowych nie kupywałem ponieważ stwierdziłem że stare lepsze od nowego. A panewki kupiłem od szlifierza który robił szlif wału. Dziękuję bardzo...
Często ciśnienie ucieka panewkami, skoro po remoncie to wał po szlifie a panewki nowe-może źle dobrane? Powiedzmy że udało się mu kupić dobry ich gatunek, plus w górnej normie szlif wału żeby się zaraz nie zatarł zastanawiam mnie jedno czemu na zimnym ma ciśnienie około 7 bar a jak go tak mocno rozgrzeje to spada poniżej 1 bara, Ponieważ jest to silnik...
Opel Omega mv6 3.0 24V 211KM,szlif walu korbowego i panewki korbowodowe-problem! Problemem jest niedostepnosc panewek korbowodowych-drugi szlif (niedostepne,brak w katalogach). Moze ktos zna temat remontu tego silnika i cokolwiek wie na ten temat.
Kolego nie tylko pompa oleju !! Robiłeś szlif wału a panewki miałeś dobrane po szlifie nadwymiarowe ?? Na ciagnikach sie nie znam ale tak jak napisał to kolega powyrzej albo pompa oleju , albo panewki ale nie daje se reki uciać !!!
a sprężarka o numerze aukcji z allegro:1198977975 to jest tą wiekszą czy mniejszą wersją POMET-a? "sprzedaje ją ponieważ nie mogę używać jej w domu ze względu iż posiadam słabe zabezpieczenie elektryczne sprężarka potrzebuje silnik o mocy 11 do 14 kV" Rozbrajający tekst. Nie wiedział o tym w chwili zakupu. No ale kupił tanio na złomie to sprzedaje....
Już doszedłem czemu nie dało się obkręcić wałem sprzedawca sprzedał panewki na 1 szlif a wał jest nominał temat uważam za zamknięty Dzięki za pomoc:)
Więc lepiej spakuj wszystko i do zakładu szlifierskiego, na ocenę i pomiary. Szlif wału akurat nie jest drogi. Blok sprawdzą na osiowość jak i wymiary pod wałek rozrządu, może tu trzeba wałka nad wymiarowego.
Kolego ja mialem to samo niestety...Tez auto mi osłabło i zapaliła sie kontrolka smarowania - okazalo sie ze panewy.Zalozylem bez szlifowania wału bo tez nie mial rys i wytrzymaly mi dokladnie tydzien...I tak musialem zrobic szlif,dobrał mi panewki i teraz auto jest szatan.Wszystko jest tak jak nalezy.Podejrzewam ze to co u ciebie stuka to bedzie to...
naprawa: panewki szlif wału, pewnie jeszcze kasowniki luzu zaworowego i wałek rozrządu (zbite krzywki), sprawdzić pompę olejową ew wymiana i przy okazji tego remontu pierścienie też przydałoby się wymienić no i oczywiście uszczelki paski itd Z powyższego wynika że taniej kupić silnik na szrocie
A gdybym wykonał tylko szlif wału, czy wtedy dołożenie jakiejś podkładki pod panewkę ma sens ? Szlif pierwszy nadwymiar to chyba 0,25mm, wtedy jak rozumiem, musze znaleźć jakąś blachę o grubości 0,125mm i podłożyć pomiędzy korbowód a panewki ? (z tym panewki musiałbym też nieco zmiejszyć). pzdr Bogdan
Wymiana pierścieni to nie jest remont. Remont to roztoczenie cylindrów, honowanie, tłoki nadwymiarowe a na nie nadwymiarowe pierścienie. To remont słupka . Do tego szlif wału korbowego i panewki nadwymiarowe. To jest remont. Jak cylindry są beczkowate( ), to wymiana pierścieni nie na długo się zda. I jak już, to pierścienie ustawia się co 120°. Jak...
Co tu ma do rzeczy, że tłoki waliły w zawory to nie wiem. Nie ma takiego czegoś jak "pasowanie głównych panewek" pod szlif. Robi się szlif i już. Panewki pod tę tolerancją muszą pasować. Ty chyba pierwszy raz silnik widziałeś rozebrany (sam tego nie robiłeś, to pewne). Zmień opis, żaden mechanik by nie doprowadził silnika do takiego stanu.
Jak masz kaszke w oleju to padła uszczelka i płyn z ukł.chłodzenia dostaje sie do oleju!!! Nie odpalaj zaciągnij do mechanika bo pójda panewki i zamiast 300zł zapłacisz 1500 za szlif wału i kapitalke.2 dni temu byłem u takiego dziadka ten sam objaw tylko Polo 1996,panewka chwyciła i rozrusznik juz nawet nie chciał kręcic tylko aż szarpał silnikiem.Niech...
najtaniej będzie wymienić silnik bo teraz musiał byś zrobić szlif wału i zmienić panewki
nie no problemu praktycznie żadnego nie ma :) A mam jeszcze jedno pytanie może ktoś już to robił ile mniej wiecem by wyszedł remont tego c20xe chodzi mi o panewki , szlif wału , pierścienie , uszczelka pod głowice i pod miskę i pod pokrywę zaworów oraz uszczelniacze?? niby ten silnik ma przejechane 160tyś i niestety był już wyciągnięty ale nie był bym...
Po pierwsze to tam nie ma gaźnika, po drugie sprawdź poziom oleju, jak nie wiesz kiedy ostatnio był wymieniany to go wymień. Jak sprawdzić - oddać do warsztatu, niech mechanik osłucha silnik, zmierzy ciśnienie oleju i się przejedzie. Generalnie wyznacznikiem jest ciśnienie oleju, tylko za niskie może być zarówno skutkiem jak i przyczyną - uszkodzona...
Udało mi się wreszcie rozwiązać problem. Z racji tego, że pompa od michal_rybka miała inne odsadzenie czujnika położenia wału musiałem założyć starą. Postawiłem wymontować wał korbowy i zawiozłem go do firmy zajmującej się obróbką takich rzeczy. Pan mnie uświadomił, że wał jest mocno zjedzony i nie daje gwarancji, że pierwszy szlif wyrówna powierzchnie...
maciek a czy jest opcja dorobic panewki bez wyjmowania walu(zmierzyć wał zrobic kalkulacje luzu który jest i zalozyć nowe dorobione panewki?jest taka opcja czy mozna tak zdupic wał?ktos przedemna podrzucil nowe panewki ale raczej napewno nie szlifowali walu.i silnik chodził co ty na to wiem ze powinno zrobic szlif i na wymiar dorobic panewki tylko to...
Ciągnik ursus c-360 i dziwne oznaczenie panewki głównej. Na panewce są takie oto dane; d 206 510 101 07 Wie może ktoś co to za producent i na jaki szlif jest ta panewka. Z góry dziękuję za każdą podpowiedź.
Cześć. Od jakiegoś czasu rozglądam się za samochodem dla siebie. No i w cenie którą dysponuję, najciekawszym wyborem wydaje się Alfa 147. Problem w tym, że ciężko ją znaleźć w konfiguracji, która mnie interesuję. No i ostatnio rzuciło mi się w oczy pewne ogłoszenie, ale w opisie widnieje: ..ogólnie na zimnym jest super, lecz po rozgrzaniu zaczyna coś...
Kolego ja tylko prosiłem o to czy ktoś wie jaki to jest szlif wału. Teraz jest złożony na tych nominalnych. I nie mam jak zmierzyć pamiętam że właśnie jeden czop miał 60 troszeczkę mniej ale to bardzo mało i dlatego kupiłem nominalne. Reszta miała rożne nie pamiętam już ale wszystkie miały inne wymiary. Przecież nie kupie wszystkich innych panewek....
Tak jak wcześniej. Blok poszedł na szlif by dopasować główne stopy. Po szlifie założono nowe panewki i śmiga jak marzenie. Nowe panewki korbowodowe i reszta skręcona do kupy. Silnik założylem i cyka jak zegarek. Człowiek się uczy na błędach. Najlepiej mieć blok ze stopami z jednego . Inaczej trzeba się ratować szlifem. Ale też do zrobienia.
Witam! Mam problem z 1.6FSI. Samochód borykał się z ciśnieniem oleju, na niskich obrotach utrzymywał ciśnienie w granicach 80 stopni 1,5 bar czyli prawidłowe, a jak dodam gazu od 2tys do 4tys to utrzymuje stałe ciśnienie w postaci 2bar i świeci się kontrolka oleju. Rozebrałem dół silnika, w misce znalazłem metalową podkładkę (wygląda bardziej jak półksiężyc)...
Problem polega na tym że zaczęło się od złapania panewki na 4 cylindrze zrobiony szlif wału nowe panewki, pierścienie generalnie cały remont zmieniona dwumasa i całe sprzęgło po ok 10 tyś zaczęło stukać. Wyjety silnik rozebrany w mak ponowna weryfikacja wału panewek głowicy wymienione sworznie i tulejki na korbowodach silnik poskładany i jak stukał...
Zakończyło się wyminą silnika . Po rozmowie telefonicznej z podanym sklepem , dowiedziałem się że panewki są dostępne od ręki I i II szlif . Dzięki za pomoc
Wał do szlifu i panewki na odpowiedni szlif i moze pochodzi. Ale jak wał przytarłes, to moze i góra tez juz cienka, wiec pomysl czy warto. Sam wiesz co namieszałes.
Napewno wyjdzie taniej kupic drugi slupek.. Tutaj mam na wstepie szlif walu (jak nie wymiana na nowy) i nowe panewki, panewki walka rozrzadu i szklanki.. wiec nie warto, koszt slupka 900 - 1200 zl a tutaj wychodzi lekko 1500 w góre, pytanie do tego jak wyciagnac ten caly zlom, silnik z skrzynia i oddzielic skrzynie na zewnatrz czy odkrecic skrzynie...
Niektórym lepiej by było jeździć na rowerze ;) A tu opiłki mogą być z każdego miejsca - i, szczerze mówiąc, dziwię się, że to auto jeszcze jeździ. A temat chyba wyczerpany, bo tu nawet nie ma miejsca na domniemanie skąd to może być - motor się nadaje do wyrzucenia albo generalnego remontu, który będzie kosztował pewnie tyle ile kolejny samochód. Jeszcze...
Witam. Tym razem dla odmiany na garażu poczciwy ciapek. Miał problemy z ciśnieniem oleju i postukiwaniem od czasu do czasu. Po rozebraniu silnika okazało się, że korbowód trzyma się na jednej śrubie, połowę drugiej znalazłem w misce. Panewki obrócone, wał nominał nie wygląda najgorzej myślę że szlif wyjdzie. Teraz kilka znaków zapytania. 1. Dawać blok...
Witam, Jakiś czas temu kupiłem Grand Vitare 2.0 benzynę 140km. Podczas jazdy jak i na biegu jałowym usłyszałem klekotanie, po wizycie u mechanika i rozebraniu dołu okazało się ze panewki obróciło. Podjąłem się inwestycji i zaczalem naprawę. Szlif wału panewki, głowica oleje.. kiedy wyjechałem Suzuką z warsztatu serce mi pękło. Sytuacja się powtórzyła....
Tak czy siak, panewki zrobiłbym profilaktycznie, chyba że szlif wału jest bardzo kosztowny. Szlif wału to koszt rzędu 250-400 złotych, zależnie od lokalizacji i renomy zakładu. Ale szlif i panewki są bez znaczenia jeśli silnik zostanie zalany półsyntetykiem (znam takich pacjentów). Musi być syntetyk i koniec. Znam Kappę z identycznym silnikiem, w jednych...
Konieczny jest szlif wału, jeżeli nie jest on w ogóle porysowany? Skoro panewki są przypalone to zamierzam zmienić również pierścienie, czy konieczny jest szlif bloku jeżeli podobnie jak wał wygląda bardzo dobrze? Pozdrawiam.
Ciśnienie oleju przy temperaturze 90°C na wolnych min 1 bar a 4,5bara przy 4000rpm, silnik kolego tak sie nienaprawia , panewki nowe i szlif pod wymiar naprawczy ,powodzenia
Co do przebiegu to nie dam głowy. Mam dylemat bo raz już dałem do remontu i mechanik miał tak zrobić żeby było ok. Jakim cudem stwierdził ze dołu nie trzeba robić. Jestem lżejszy o 550zł a poprawy niema. Nie chciałbym znowu wyrzucić pieniędzy w błoto. Orientacyjnie ile może kosztować wymiana pierścieni szlif i panewki żeby za pół roku znowu nie ładować...
Myśle że to raczej niemożliwe żeby szacować koszt naprawy nie widząc silnika i uszkodzeń, panewki około 60zł, szlif walu myśle ze około 100 ale zależy od warsztatu, dalej niewiadomo czy poszły panewki na wałku rozrządu, czy uszkodzeniu ulegla pompa oleju itd... najlepiej poproś o zachowanie faktur/paragonów od zakupionych częsci. Powodzenia Jacek.
Nominał to 70,00 - 0,02mm, wewnętrzna średnica panewki to 70,00 + 0,045/0,085. Biorąc pod uwagę skrajną tolerancję to masz 0,02mm+0,085mm = 0,105mm. Ty masz najwięcej 0,76mm więc jak dla mnie wszystko w porzadku. Tolerancję dla nominału i kolejnych szlifów jest taka sama więc nie ma znaczenia który aktualnie masz szlif.
ok dzięki z panewkami i wałem to nie będę mierzył bo panewki całe starte i wał do szlifu czyli szlif i panewki będę mieć prawidłowe a mam jeszcze takie pytanie bo muszę wymienić pompę wtryskową to będę musiał ustawić początek wtrysku z tego co wiem to ustawia się go za pomocą kołka ustalającego a ten silnik go niema w temacie się rypnąłem to jest silnik...
Albo szlif skopany. Popuszczaj żeby się dowiedzieć na której trzyma i reklamować.
To i tak czeka Cię wymiana panewek. Stare panewki są ułożone do starego wału. Zakładając je do innego silnika na pewno odpalisz i będzie chodził tylko pytanie jak długo. Więc najlepsze rozwiązanie to szlif i nowe panewki.
Witam :) Koledzy mam mały problem ?? silnik perkins 4cylindrowy został wyciągniety i zawieziony do wsadzenia nowych tulej , po przywiezieniu i złozeniu silnika tłoki wychodzą minimalnie ponad tuleje ?? i mam pytanie czy tak ma byc czy to jest jakis problem ?? moze nie takie tłoki za duze ?? dodam ze tłoki,wszystkie panewki sa nowe . I był takze robiony...
No właśnie o coś takiego mi chodzi. Czy nie można jakoś zamocować rynienek zbierających rozbryzgany olej i kierujących przez dodatkowy otwór na panewki wału. Jestem w stanie poeksperymentować. Ten silnik nic mnie nie kosztował. Jak możesz to podrzuć schematy z pozioma osią obrotu najlepiej w pdf - do swego sciagnąłem. Dziękuję serdeczne za odpowiedź.
myślę założyć od c 330 korbowody i wtedy założę panewki od c 330 tylko teraz główkuje jaki szlif na wale mam p 0,25a w c 330 to chyba r1 może ktoś pomuc
Witam, nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w sprawie silników samochodowych dlatego będę wdzięczny za pomoc... Kilka dni temu w mojej megane 1,9 dCi (przebieg 200.000km) zaczęło coś stukać. W serwisie Renault powiedzieli mi że przekręciło panewkę i nie opłaca się tego naprawiać - trzeba kupić nowy silnik. Serwis jak to ASO - nie do końca im wierzę...
Można je zmierzyć suwmiarką.Znaleść wymiar nominału każdy następny szlif jest grubszy o 0,254mm
Witam Czeka mnie remont silnika w e90 N46b20b 129KM Mam w związku z tym kilka pytań o opłacalność takiego remontu. Auto kupiłem z przebiegiem 70k, aktualnie ma 130k i o auto dbałem, także pomijając silnik cała reszta jest zadbana. Wydmuchana uszczelka pod głowicą i nie wiem co robić dalej : - splanowana głowica (kompletna) z wałkiem mimośrodowym, kołami...
Wal mial miec zrobiony szlif a byly tylko nowe panewki załozone i teraz to wychodzi dzieki za rady
Remont został zrobiony: - nowy wal korbowy - nowy walek rozrzadu - nowe szklanki - szlifowane gniazda zaworow - szlif glowicy i bloku - nowy korbowod (ten gdzie byla obrocona panewka) - nowe wszystkie panewki Zostala stara glowica, ktora ma loża walka troche wytarte, ale cisnienie trzyma. Generalnie silnik wymyslony tak, zeby sie zużył.
Jeśli wszystko zrobione dobrze do dlaczego stopuje silnik?. Wypowiedzi kolegi przeczą sobie: "Tak panewki są idealnie dopasowane( z coraz większą siłą dokręcania wał obracał się z większym oporem).","Wał kręci się lekko". Czopów głównych ani korbowych nie dokręca się na max tylko do wartości podanej w instrukcji serwisowej!To że panewki są na np.2 szlif...
w golfie tak jak i w passacie jest dynamiczna kontrola cisnienia oleju w zależnosci od obrotów jakie masz te ciśnienia na wolnych obrotach a mierzyć można w dowolnym punkcie układu smarowania u mnie w passacie 1.8 pomógł tylko szlif wału jesli sam zrobisz to koszt ok 400 zl szlif plus panewki
Po co , idziesz do sklepu i mówisz proszę nominał. Ale u Ciebie chyba będzie trzeba zrobić szlif i szlifierz Ci powie jakie panewki są potrzebne. Pamiętaj że wał może mieć owal.
Wiem jaki pisk wydaje pasek i to napewno nie on jest tego powodem. A co do klekotania to słyszałem że jak to będą panewki to trzeba robić też szlif wału czy coś w tym stylu. To prawda???? :(:(
Witam. Po wielu przejściach z elektryką i układem paliwa w moim aucie obróciło panewkę. Nie chcę kupować nowego słupka tylko wyremontować stary. Rozważam 2 opcje: 1. Szlif wału + nowe panewki 2.Kupno Używanego wału + nowe panewki. Pytanie 1. Od czego podejdzie mi wał chodzi mi o kody silnika bo od 2e to za wiele w sieci niema? Pytanie 2 Jaki jest nominalny...
Witam wszystkich mam problem z moim autem Kia carens 2.0 crdi 140 KM 2007 rok. Auto zakupiłem miesiąc temu dla swojej dziewczyny po przejechaniu 300 KM coś zaczęło stukać w silniku okazało się że Panewka się obróciła po rozebraniu okazało się że wal jest pęknięty więc zakupiliśmy drugi w którym został zrobiony szlif do tego panewki pierścienie po złożeniu...
zacznijmy od panewek oczywistą rzeczą jest że dostały w d.... bo olej był rozcienczony ropą wał: czy przypadkiem nie wyszło tak że szlif się zrobił przez rozcienczony olej??? pomiary owalizacji czopów korbowych powinny to wyjaśnić Laski popychaczy: może to być wina oleju z ropą zawory: jeśli są nieszczelne tzn że nie dotarte zużycie gniazd nie ma tu...
Do klejenia bloków kiedyś używało się kleju Epidian bardzo dobry .Spawanie ja bym sobie odpuścił koszt naprawy bloku osiowania go sprawdzanie nie będzie tanie .nowy to koszt od 1700-2000 PLN plus komplet naprawczy panewki i szlif jakieś 6-8 stówek ale masz nowy silnik .Przy kombinowaniu ze starym blokiem życzę powodzenia, naprawa bloku, niewiadomo co...
Wał nominał, panewki oryginalne bdb stan. Zawiozłem dzisiaj blok i tłoki do szlifierni, fachowiec doradził alby przehonować tuleje i złożyć go na tych tłokach, lub kupić tłoki +0,50. Na nowych tłokach zrobiłby szlif ze spasowaniem na 3-4 setki. Podobno blok jest w bardzo dobrym stanie(ryskami mam się nie przejmować), dla porówniania pokazał mi blok...
Temat uważam za zamkniety.Silnik został wyremontowany tak jak nalezy. Szlif cylindrów , honowanie, nowe tłoki pierszcienie panewki .uszczelki.Puki co działa.
A jesteś pewien, że wał wyszedł po pierwszym szlifie a nie po drugim?Miałem taki przypadek, że w C-385 założyłem wał po szlifie bez mierzenia. Powiedzieli mi, że wyszedł drugi szlif i założyłem panewki po drugim. Silnik nie trzymał ciśnienia oleju i wyrzucał olej wszędzie, gdzie tylko się dało. Okazało się, że wyszedł trzeci szlif a nie drugi. Jak zakładasz...
Pewnie że nie. Za szlif wału, osiowanie bloku, nową pompę i panewki zapłacisz więcej niż za sprawny silnik
Sprawa się wyjaśniła. Silnik lub turbosprężarka się zaciera. W oleju są bardzo drobne opiłki metalu w dużej ilości. Turbosprężarka pójdzie do regeneracji, a silnik wyremontuję- osiowanie i szlif wału, nowe panewki i pierścienie tłokowe, honowanie cylindrów. Bardzo dziękuję za wszystkie wypowiedzi.
A jak myślisz, ile kosztuje wymiana? Silnik kupisz goły za około 2000. Do tego dojdzie rozrzad, olej, filtr, być może turbina do regeneracji i napewno jeszcze coś tam dojdzie. Robota jakieś 1500 u fachowca, u partacza może i 800, ale będziesz wracał co chwile z problemami bo przy przekladce nie poczyszcza dolotu, egr-u itp bo za takie pieniądze nie...
ile by kosztował szlif wału i dobranie odpowiednich panewek? To już musisz pytać w zakładzie, który się tym trudni. Ceny są zbliżone i zazwyczaj proponują sami odpowiednie panewki (te bardziej* profesjonalne zakłady).
Witam ponownie . Olej superol najgęściejszy , czwarty szlif , gość który robił szlif / W ANDRYCHOWIE / DAŁ PANEWKI DO CZWARTEGO SZLIFU , mechanik poskładał , ale nie zrobił wałka rozrządu , to było w tamtym roku , po może 50 mtg znów mówię gościowi że jest słabe ciśnienie , zrobił wałek rozrządu ,nowe panewki na korbowody , stare główne panewki zostały...
Mam prośbę o odpowiedź na pytanie jak docierać silnik po remoncie kapitalnym? Silnik jest po: - rozwiercie na pierwszy szlif - nowe pierścienie - nowe panewki główne i korbowe - planowana głowica - nowe uszczelki itd itd. Jedni mówią o docieraniu na ostro ale jakoś nie przekonuje mnie to. Bliżej mi raczej do spokojnego docierania, ale w jakim zakresie...
To że wał jest bez rys nie oznacza że jest dobry, niektóre wały mają powierzchnię czystą, bez rys a wymiaru z pierwszego na ostatni szlif brakuje. Zmierz wał bo się zaraz okaże że nie ma ciśnienia albo silnik stanął.
Nie o to chodzi raz dałem zrobic szlif wału i nowe panewki w starym passacie i wraz musiałem zakupic drugi silnik ,bo po 100km znowu panewki grały.Remont kosztował ok.400zł częsci.Za tyle kupiłem drugi silnik i pewnie jeździ do dzisiaj kilka lat. Oczywiście nie kupiłbym silnika eksploatowanego w kraju.
wiec jesli to panewki na wale...to czy sam to moge zrobic? czy to jest skomplikowane? musze zjechac do polski a laweta sie nie oplaci...:cry: To nie są wszystkie panewki to jest na jednej stopie panewki głównej ale jak ci nie stuka to może dojedziesz.Drugi taki też mu ciężko chodził ale nie chciał wierzyć że jest to wina stopy wału ale długo jeszcze...
Znajomy miał podobny problem. Silnik Perkins A4.236. Kontrolka oleju migała na wolnych obrotach. Skończyło się obróceniem panewki. Silnik rozebrany, na szczęście więcej uszkodzeń nie było. Zrobimy szlif wału, nowe panewki i nowe uszczelki na całość. Pompę oleju rozebraliśmy i wygląda dobrze. Natomiast podejrzany wydaje się być zawór ciśnienia. Po wyciągnięciu...
Nie bardzo rozumiem co to mają być za nowe części bo ceny zestawów naprawczych to 170 zł Chełmno, szlif 140 zł panewki około 100 wszystkie a i pewnie dobrze by zrobić współosiowość ,do tego głowice co najmniej do regeneracji to też jakieś min 80 zł sztuka , bo jak zrobisz dół anie zrobisz góry to szkoda kasy. I zostaw sobie z 500 na poślizg
Roverek daje rade na zwykłym mikserze, ale przy jego niesymetrycznym kolektorze ssącym ostatni cylinder zawsze będzie miał uboższą mieszankę niż pierwszy. Oj dobrze, że przy ohv nie ma plastykowego dolotu, moje Atu ostatnio się "rozstrzelało" jak CKM... ogur3k: Codziennie dojeżdzam Polonezem 1.6 Gli do pracy 45km. Raz tylko nie dojechałem - zatarł się...
Być może masz podobny problem co ja kiedyś. Dałem wał na szlif do ZNMR z odbiorem kompletu panewek. Nie sprawdzałem zgodności numerów względem szlifu, ciśnienia oleju nie mierzyłem. Po wyjechaniu w ciężką wiosenną pracę ciągnik zaczął delikatnie stukać. Po zdjęciu misy oleju okazało się ,że na korbowodach ma luzy. Po zdjęciu panewki okazało się ,że...
Posiadam ciągnik c4011 z dwoma filtrami olejowymi. Silnik jest po remoncie kapitalnym czyli szlif wału nowe panewki nowa pompa olejowa bez zaworu ponieważ jak wiadomo zawór jest przy filtrach,a ciśnienie oleju jest 04 na wolnych obrotach,a na maksymalnych10,a wskazówka zegara chodzi jak obrotomierz przy motocyklu etz czyli im wyższe obroty tym więcej...
Wyczyściłem separator i zamontowałem z nadal pękniętym pzewodem, żeby mieć podgląd czy nadal leje olejem. No i jeszcze troche rosi (nie wiem czy tak samo jak poprzednio, czy troche mniej). No i co teraz zrobić; wymieniać separator na nowy, wymieniać ten przewód odmy, jeździć jak jest czy co..? Dodam ze jakieś 25tys km robiony był remont silnika ( nowe...
Jaknu odnośnie osiowania bloku to każdy mechanik ma inną teorię. Ja twierdze że jeśli silnik jest remontowany z powodu najzwyklejszego zużycia to osiowanie nie jest konieczne, jeśli silnik jest naprawiany z powodu uszkodzenia, np: obrócenie panewki (na stopie głównej), skrzywienie wału, czy urwanie wału to osiowanie jest wymagane. Jeśli osiowanie jest...
Mam problem z utrzymaniem odpowiedniego ciśnienia oleju w silniku. Głowica jest po remoncie. Został zrobiony szlif cylindrów. Na wale są panewki nominalne. Obecnie ciśnienie waha się pomiędzy 2,5 barów na zimnym silniku, a ok 1 bar na ciepłym. Pompa olejowa jest nowa. Chciałabym, aby ciśnienie oleju w silniku wynosiło przynajmniej 2,5 bara na gorącym...
Domowymi warunkami "na palca", jeśli w miarę odpalił i chodził to pomiń temat. Pierścienie nominalne, już od dawna nie praktykuje się montażu nad wymiarów. Jeśli chodzi o panewki to po ich wyjęciu na stronie zewnętrznej będziesz miał opisane który to szlif na zasadzie 0,25 lub 0,50 itp.
Problem polega na tym,że firma''X"robiła remont silnika po przytarcciu silnika i zrobili szlif wału wymienili pierścienie na tłokach,zrobili głowice lecz nie sprawdzili tulejek w krtórych obraca się wałek rozrządu.Niestety poobracały się one i pozatykały kanały smarujące.Po niedługim czasie powycierał się wałek więc wymienili na kolejny,samochód przejechał...
Włączając się do tematu cen to za szlif wału, regenerację głowic, osiowanie bloku, tulejki górne, panewki wału i korbowodów i mycie wału i bloku po szlifie zapłaciłem coś ponad 1300 zł w tym samym zakładzie. I nawet muszę przyznać że akurat to zrobili dobrze bo wszystko do wszystkiego pasuje.
Na pewno nie da rady doprowadzić go do stanu używalności? Na pewno to rano wzejdzie Słońce . Grzechy zaniedbania zawsze są kosztowne . Co do doprowadzenia do używalności to oczywiście można , tyle że koszty będą dość duże jeśli mówimy o rzetelnej naprawie , nowe tłoki pierścienie , szlif cylindrów wału , panewki , naprawa głowicy . Policz sam , mało...
ten samochód przyjechał do nas jakieś 1.5roku temu ze stukami w silniku po zdjęciu miski okazało się ze jedna z panewek się obróciła i tak stał przez 1,5 roku jakieś dwa miesiące temu stałem się włascicielem tego auta , wał niestety był na trzeci szlif więc kupiłem nowy z serwisu , korbowód poszedł z używki ale był sprawdzony , panewki nowe tez oryginał...
szlif głowicy szlif bloku szlif wału
oporność cewka elektrozawór generator klatkowy zdalny start silnik
OTUS 1 – znaczenie kodów 8.8.1 i 8.8.2, czas pracy w strefach taryfowych T1 i T2 Żarówka LED do świateł mijania z homologacją