Mam taką Octavie 4x4 z 2007 roku, kupując wiedziałem o tym problemie i po zakupie zrobiłem wymianę panewek. U mnie były dobre i nie było potrzeby je wymieniać ale jak już rozgrzebane to serwis mi założył nowe. Z tamtych roczników większość silników to były BXE i w których miały wyjść korby bokiem to już wyszły. Ja jeżdzę już ponad 3 lata i jestem zadowolony...
Do tego silnika załóż Glyco sputterowe. Oni chyba specjalnie pod te silniki zestawy stworzyli.
Mój kolega przerabiał ten temat. Poczytaj : http://motoryzacyjnyblog.pl/porady/czy-1...
Mam mTdi (pompa na linkę) . Taki objaw miałem przy przepalonym tłoku , efekt lejącego wtrysku i jazdy na wysokich obrotach . Silnik gasł i nierówno pracował . Lejący wtrysk w czasie monotonnej jazdy na wysokich obrotach , działa jak palnik . Potem następuje przepalenie tłoka i momentalnie i przytarcie . U mnie przepalenie było w dwóch miejscach na tłoku...
Wymieniane były panewki korbowodowe (niby wadliwe bxe, ale moje były do dobrym stanie). Filtr czysty.
A mechanik wie że to bxe?Jak tam panewki korb dobre?Jak popychacze wałek i panewki?Po co wyciągał wtryski|?Wtryski nie będą zgrzytały raczej.
Wpisz w google: "BXE panewki" lub "BLS panewki" i masz wszystko na tacy. Po za tym bardzo obszerny temat na forum OCP. Ogólnie to loteria, ale ja bym się tym nie stresował ;)
Czy w tym VW Golf 5 Variant 1,9tdi 105 KM 2007r. BLS też pękają panewki jak w BXE i BXF??? Jeszcze jedno, czy w BXE i BXF jest zawór EGR???
Jaki by nie był to silnik który ma 15-20 lat wtedy nie trzeba wady by coś siadło.
Silnik aktualnie jest zrobiony glowica panewki .wcześniej turbo padło. I teraz założone w ciągu tygodnia trzecie turbo po regeneracji i puszcza olej. W silniku sprawdzane wszystko i tam ok .
passat b6 1.9 tdi BXE 105 km Nie chcę być czarnowidzem ale to dość awaryjne silniki. Jaki przebieg na zegarach? Być może panewka korbowodu (oby nie). Jeśli ktoś oszczędzał na wymianie oleju w tym silniku i nie płukał z sadzy to mogą być panewki lub wytarte wałki rozrządu (awaryjne były pompy oleju).
Samochód na benzynie czy może z instalacją LPG ? Bo jeśli na LPG to normalne że gaz ulotni się. Ale na benzynie powinien odpalać od razu. Chyba że benzyna odparuje - nieszczelność. Albo coś nie tak z wtryskami benzyny. P.S Kuzyn może sprawdzić oznaczenie silnika. W golfach 5 montowano kilka silników 1.9 TDI. Między innymi sławny 1.9 BXE który miał wadliwe...
Z tego co się orientuję, to wcześniejsze silniki BXE były wadliwe. Po przebiegu ok. 150 tys. km obracały się w nich panewki i korby wychodziły bokiem. Kto w porę zrobił remont silnika, na bazie podzespołów z "pewnych" silników VW, to miał później spokój.
Ja bym zaczął od tego o jakich autach mowa? Audi A3 8L? czy 8P czy 8V? Golf IV, V czy może VII? Leon po 2006 czyli II generacja? ale po co ten rok? od 2005 roku produkowane są dwójki, na rocznik nie ma co patrzeć, raczej na stan. Generalnie Volvo będzie lepsza opcją, zamiast VW/Audi lepiej iść w Opla Astrę H z 1,8 W VW z nowożytnych aut brak dobrych...
Jak stuka to wymień panewki, korbę, zrób szlif wału jak wymaga - po kiego grzyba się w takie koszty pakować jak wymiana silnika. BKC, BXE i BLS to dokładnie ten sam silnik: różnią się tylko osprzętem i modelami w których był stosowany. Słupek i głowica jota w jotę. Zasadniczo różnice są tylko pomiędzy blokami bo głowice są identyczne co w seriach Axx.
Witam Możesz przełożyć. Ja natomiast nie ryzykowałem ponieważ mój BXF nie dał się uruchomić (panewki). Pewności nie miałem co do sprawności mojego czujnika i koła fonicznego. Kupiłem i założyłem nowy. Musisz jeszcze przełożyć koło wałka rozrządu i czujnik wałka rozrządu z BXF do AXR pasuje plug&play. BXF to sterowanie EDC16 a AXR to EDC15 inne napięcia...
potem pojawiły się "nowsze" 1,9 tdi np BXE i bywało różnie. Mam ten silnik w octavii z 2007 roku , z przebiegiem 210 tyś. kilometrów. Po kupnie uwierzyłem w internetowe opinie, że panewki są felerne, wymieniłem je ale nie było potrzeby.
Padające panewki,wyciągający się łańcuch w głowicy,zużywające się krzywki wałka,egr itd.Do tego zapychające się zasilanie turbo.Ten silnik konstrukcyjnie to kibel.Fakt że jak dbasz tak masz.Faktem jest też to że robią duże przebiegi.Ale ten silnik to nie jest super udana konstrukcja i napewno nie jest pancerny.Więc nie lejcie wody.Plusy to na pewno...
Mam ten silnik w Octavii 2 z 2007 roku 6 lat temu po zakupie, wymieniłem panewki na fali tej paniki o ich felerności. . U mnie były dobre i myślę, że u ciebie już były poprawne i jak do tej pory się nie obróciły to już tego nie zrobią. Z olejów to lałem do niej dedykowany Motul a w tej chwili syn leje wszystko co maja na serwisie, najczęściej jest to...
Witam, Jestem posiadaczem Golfa Plus z 2006roku, silnik 1.9 Tdi Bxe. Od pół roku walczę z powtarzająca się usterka. Jakiś czas po zakupię auta zauważyłem że silnik na wolnych obrotach lekko szarpie. Diagnoza była szybką do wymiany wałek rozrządu (dodam że był mocno wytarty), panewki, popychacze i itp. Po wymianie szczęśliwy odbieram samochód od mechanika...
Weź to gó.... potnij zanim wpadniesz na pomysł rejestracji w POlsce. Na taką decyzję już niestety za późno :) Ogólnie silnik g wart, jak już przeszczep na R6. Zbyt mało warty jest ten samochód i za dużo z tym zachodu żeby chciało mi się przy swapach rzeźbić. Ano stąd wiem, że jeśli by Cię było stać to kupił byś auto ze sprawnym silnikiem Mam już taki...
Jest dokładnie odwrotnie. Końcówka 1.9 TDI to najgorsze silniki VW, jakością, albo raczej jej brakiem biją na głowę nawet 2.0 TDI. Jeden i drugi silnik należy omijać szerokim łukiem. Święta prawda, ja miałem służbowego Caddy z silnikiem 1.9 TDi 105 km już nowszym bo BLS z 2008, 172 kkm zaczęlo coś stukać w silniku przejchałem jeszcze ok 4km. Diagnoza...
Nie było żadnych błędów, jedynie duża korekta dawki na czwartym tłoku. A czy obrzucona panewka dawała by objawy, podobno w tych silnikach BXE czesto padały?
Witam. Mam problem z passatem z silnikiem BXE. Jakiś czas temu urwał się zawór na pierwszym cylindrze co skutkowalo uszkodzeniem głowicy i tłoka. Głowica została wysłana do regeneracji, za pierwszym razem okazało się ze zawory za dużo wystają i spotykają sie z tłokami, po poprawce bylo podobnie. Zawiozłem glowice do innego zakładu gdzie stwierdzili...
1.9 TDI Caddy rok 2008 Czy to jest silnik o oznaczeniu BXE (105KM) ? To silnik, którego często dotyka problem obracania się panewek korbowych i niewielka domieszka benzyny do oleju napędowego nie miała wpływu na wystąpienie usterki.
Ostatnio wpadła mi w ręce głowica właśnie BXE. Z prawdziwym przebiegiem 179kk - niestety gniazda miała wyrobione bardziej niż moje (Octavia). Moja głowica miała pomiary i remont jakiś czas temu - panewki, szklanki, nowe uszczelniacze i szlifowane zawory. Stan głowicy oceniam na dobry+ w porównaniu z wieloma,które już widziałem. Myślałem o wym. głowicy...
do 15k to spokojnie można kupić A4 B6 1,8T Może i uda się ustrzelić w tej kwocie. Ale do tanich w naprawie nie należy, szczególnie zawias, dwumas. Komfort jazdy oraz wyciszenie na+. Spalanie w 2.0 ALT to 12L/100km LPG + 0,1L 5w40 podczas normalnej spokojnej jazdy. 1.8T wydaje się tutaj złotym środkiem. Wg mnie kupowanie Golfa z silnikiem 1,4 to głupota,...
tata BLS posiada filtr DPF :) przy dużych miejskich przebiegach One są na tyle zapchane że procedura dopalania jest bardzo częsta a przy takiej procedurze kapkę paliwa którego nie idzie spalić (silnik mocno podlewa żeby uzyskać wysokie EGT) przeciskane jest przez pierścienie właśnie do skrzyni korbowej i miesza się z olejem :) jeżeli po postoju 2 dni...
Ja mam BKC seryjnie 105km obecnie 234km czyli przyrost ponad 120% i jeździ bez problemu. Zmienione tylko turbo, końcówki pompowtryskiwaczy i sprzęgło. Kurczę, odważnie. Te silniki to pokazywały "kopyto" już na 105HP. Chyba mylisz silnik. BXE, BXF faktycznie mają problemy z panewkami.
Głośny klekot to raczej nie od panewek pewnie góra hałasuje ... Góra będzie nieco "mieszana" przed dolnymi panewkami i zostanie zwrócona uwaga na nią. Mnie martwi taki delikatny metaliczny dźwięk na wolnych obrotach (klekot też, ale to już inna rzecz). Zarżnąć tdi jeszcze mi się nie udało a próby były i to ciężkie. Najpierw diagnoza co cyka a pózniej...
Dokładnie , obejżyj auto od spodu i ogólnie , zobacz też od strony mechaniki , jeżeli auto sprawne i zadbane , a ojciec ci zrobi po kosztach te progi to moim zdaniem warto. Sam koszt wymiany progów z pomalowaniem w kolor to około 4 tyś. Aha jak silnik o kodzie BXE to miska w dół i sprawdzić stan panewek.
Jak mówimy o Golfie V i Touranach, to przeważają silniki BKC, BXE, BLS 105km, te 2 ostatnie to badziew, BXE problem z panewkami, BLS słynny DPF, BKC sam jeżdżę i na razie nie ma tragedii (choć wypadałoby go zawirusować), 2.0TDI PD z tamtych lat lepiej omijać, chyba że weźmiesz coś nowszego już z CR, to wtedy ujdzie. Z tymi francuskimi to się nie zgodzę,...
To już w tym momencie chyba serio niech autor idzie w Passata B6, bo sytuacja silnikowa taka jak w Octavii 2 czyli słabo ale chociaż kufer będzie miał spory. Poza BXE o którym wspomniano w temacie, był jeszcze BKC, niby z panewkami nie było problemu, ale jak to w każdym PD z tej serii trzeba mieć na uwadze wałek rozrządu, szklanki i uszczelki na pompowtryskach,...
Jaki budżet i jaka generacja tourana lub A4? Jak dla mnie Audi A4 (b6 lub b7) 1,8 turbo + lpg i tyle w temacie. W touranie oprócz mułowatego 1,6 którym chyba tylko rower się wyprzedzi nie ma co polecić, z 1,9 tdi trzeba ostrożnie bo wersja BXE miała problemy z panewkami a 2,0 tdi to szmelc. (przynajmniej ten przed erą common rail) Touran bazuje na golfie...
Tak masz rację zmieniono tylko oprogramowanie silnika. Rozmawiałem z mechanikiem który polecił mi to auto, a pracuje w serwisie vw i powiedział, że skarg na bxf jest dużo mniej niż w bxe. Co mnie pocieszyło. W moim nie był montowany fabrycznie pdf. Też z panewkami spokój. Ale nie wiem co by sie działo gdybym dołożył z 20 km. Czy moment obrotowy by się...
Zimoodporny ale bez garażu i stojący po kilka dni.Więc tylko benz.Oprócz kosztów które mogą dopaść wlasciciela diesel. Na przestrzeni 8 lat diesel nie odpalił mi 1 raz z powodu mrozu i to tankowany na stacji TESCO. Więc problemy diesli zimą między bajki można włożyć. Nawet jak się leje paliwo niewiadomego pochodzenia wystarczy wlać 50ml ulepszacza...
O II ma zawieszenie wielowahaczowe, silnik 105KM jest trochę za słaby (ja mam 90KM w Puncie z silnika 1.3), choć w 2-3 osoby bez bagażu spokojnie daje radę. Silniki BXE miały problem z wycierającymi się i obracającymi panewkami na wale i wycierający się popychaczami zaworów. Mój ojciec ma krajowy egzemplarz OII FL z przebiegiem ponad 180 tys. km - wedle...
panewki mazda moment panewki założyć panewki
instalacja sterownik ubuntu indeksowanie dysku fronius licznik energii
karta telemetryczna kosiarka elektryczna
Jak pobrać identyfikator TeamViewer komputera? Kod błędu EA/49 w kotle Junkers ZBS22/150