Inne auta z takim objawem to z reguły problem z parownikiem. Zużyty. Źle wyregulowany. Ale też spotkałem się że źle zabudowanym - czyli membrany w kierunku jazdy. I podczas hamowania/przyspieszania zalewało gazem mimo wtryskiwaczy. Poprawiało się od ręki przestawiając parownik o 90*
Zalewa go gazem sprawdzić parownik .
Przy zmianie biegow zamyka sie przepustnica,jesli jest za malo powietrza a za duzo gazu ,gasnie,niedogrzany parownik czyli za gesty gaz,wpada do kolektora nastepuje dekompresja pod wplywem goraca w dolocie i zalewa gazem,jesli potem jest ok,to winny parownik. Juz od poczatku pracy powinien regulowac mozna podniesc temperature przelaczania,ale w czasie...
Witam. Na wstępie zakręć gaz na butli. I pal na samej benzynie. Może parownik się skończył i go zalewa gazem w niekontrolowany sposób. Warto by było opisać co to za instalacja LPG i ile ma przejechane od ostatnich jakiś napraw/podmian osprzętu LPG. Obstawiam że ma swoje lata i może to być 1 lub 2 generacja. Z racji wieku samego auta. Pozdrawiam.
Taka Astra powinna spalać około 11/100 gazu, jeśli tak nie jest świadczy to o tym że spalanie nie jest stechiometryczne a dawka gazu jest bardzo uboga. Takie auto będzie jeździło ale spalanie ubogiej mieszanki skutkuje wydłużonym czasem spalania mieszanki paliwowo powietrznej tj dłuższym przebywaniem płomienia w komorze spalania, a co za tym idzie silniejszym...
Witam. Zrób test - tak jak pisałem z tym wężykiem. Rozjaśni to kwestię uszkodzonego parownika - jak piszesz po wymianie butli - obstawiam że to zbieg okoliczności. Wtedy już parownik się kończył. Do przedmówcy - to wygląda jak zalewanie gazem z tego co zostało w parowniku. Po skończonej jeździe - właśnie tym cienkim wężykiem z podciśnienia kolektora...
Zalewanie gazem? Parownik z zaworami nowy. Lovato rge90
Czy go odpalasz na gazie ? Jeśli tak to ...jak najbardziej jest taka możliwość aby parownik zamarzł - rozprężający się gaz osiąga dosyć niskie temperatury a jeśli dodatkowo obieg płynu jest słaby to ....parownik zamarza. Coś takiego w "zwykłych" instalacjach bez kompa to często spotykany problem dlatego zaleca się uruchomienie na benzynce i dopiero...
to że go zalewa ale też że gaśnie .membramy można kupić dość tanio i wymiana nie jest specjalnie trudna ,robiłem to już kilka razy choć zdradziłem gaz dla diesla. Za zalewanie bardziej odpowiedzialna jest źle działająca centralka , a powinna zamykać ten elektrozawór na parowniku.
Przy zmianie parownika od innego auta tego problemu nie ma. Gdy wkladam moj parownik do audi 80 to tez sie zalewa. Wiec co jest nie tak z parownikiem???
Z ciekawości zakręć gaz na butli. Może parownik już umiera i go zalewa. Na niskich obrotach. Na wyższych ten nadmiar spala. A gazu na tyle jest w rurkach że jeszcze to trwa jakiś tam czas.
Kiedyś miałem taki przypadek, że auto po zgaszeniu miało potem problem z odpaleniem, a przyczyną był zawór gazu na parowniku, który przepuszczał gaz i auto tak jakby było od razu zalewane. Po wymianie zaworu wszystko było ok.
Witam. wydaje mi się, że może nie trzymać elektrozawór gazu przy reduktorze i podczas palenia zalewa świece gazem i benzyną, aby to sprawdzić zakręć butlę z gazem np na jeden dzień, aby gaz resztkowy z parownika zszedł po przejechaniu paru kilometrów zostaw i sprawdź jak zapali następnego dnia na zimnym. Jeśli zapali za raz, należy przeczyścić elektrozawór,...
Zalewa się gazem. Parownik do naprawy/wymiany. Sprawdź poza tym czy nie zamarza.
Poprawa nastąpiła natychmiast po zakręceniu gazu czy stopniowo? Jeśli stopniowo to masz źle ustawioną emulację sondy przez co zwiększa Ci się mnożnik czasu wtrysku benzyny i zalewa silnik. Jeśli nagle to masz do regeneracji parownik i/lub do wymiany elektrozawór gazu przy parowniku, bo przy pracy na benzynie dodatkowo podawany jest gaz.
No to dokładnie miałem podobnie z parownikiem brc. Prawdopodobnie możesz już mieć zużyte membrany i gaz który jest w parowniku zalewa Ci kolektor ssący tym cienkim wężykiem. Spróbuj z zakręconym gazem. Jeżeli objawy na benzynie ustąpią to albo regeneracja parownika albo wymiana. A tu jedna fotka po rozebraniu parownika https://obrazki.elektroda.pl/6656442800_...
witam,to raczej naturalna reakcja autka na zimnym silniku,zeby samochod chodzil na gazie musi byc ogrzany parownik od gazu,autko poprawnie powinno sie zachowywac na gazie przy temperatuze silnika okolo30 stopni inaczej rozprezajacy sie gaz powoduje zamarzanie parownika i swiece sa zalewane gazem,bo kaz zamias w stanie lotnym wedruje w stanie plynnym...
Silnik prawdopodobnie się zalewa. Zamontuj temperaturowy przełącznik benz-gaz. Przełączy w odpowiednim momencie, będzie chronić silnik i parownik.
Problemem jest podłej jakości gaz, zbyt mała ilość propanu i przy zimnym parowniku drugi stopień zostaje napełniony ciekłą fazą która po zgaszeniu zagazowuje kolektor,wyjściem jest bardzo delikatne operowanie gazem do momentu zagrzania silnika,im mocniej na gaz tym bardziej zchładza parownik itd.
nawet jak zimny chodziło wsyztsko okej nie musiałeem czekaj az sie nagrzeje,nawet gdy były mrozy to nie było z Tym problemu , zawsze szedł jak głupi Zbyt wczesne przełączenie prowadzi do uszkodzenia membrany parownika. Prawdopodobnie to się stało i ciekły gaz zalewa ci silnik.
Witam Napisz coś więcej. Ile przejechałeś na parowniku, kiedy wymieniane były świece, filtr gazu? Najprawdopodobniej tak jak napisał wcześniej Kolega, samochód jest źle wyregulowany albo parownik już szlag trafił i samochód jest zalewany gazem. Pozdrawiam Wojciech Bielenin
ale jak na gazie też nie pali to co tu się czepiać układu paliwowego może elektrozawór na parowniku nie domyka i zalewa go gazem a wtedy na podwójnej mieszance ciężko zapalić najlepiej podpiąć pod vaga i wykluczyć elektronikę potem szukać dalej
Parownik wali zmarznietym gazem na maxa i "zalewa silnik". Membrana jest juz z "kartonu".
Sprawdziłem gumka była w stanie bardzo dobrym, bez uszkodzeń. No to w takim wypadku wydaje mi się ze do zalewania się wystarcza ten gaz który już jest w parowniku, i być może po wymianie membran sytuacja się naprawi... Membrany zamówiłem, po wymianie napisze czy pomogło. A przy okazji - jakie membrany lepiej było kupić do tego parownika - oryginalne...
A regulowałeś parownik po wymianie membran (zakładam że zrobiłeś to prawidłowo) Wszystko wskazuje jakby dostawał za dużo gazu i go zalewa.
Wyłącz instalacje gazową, a najlepiej zakręć zawór na butli, i przejedz kilka dni na samej benzynie. Parowniki BRC są znane z tego że z czasem pękają w nich membrany i po dłuższym postoju gaz dostaje sie do kolektora ssącego i zalewa silnik przy odpaleniu.
W tytule napisałeś "z gazem", a z treści wynika, że palisz na benzynie, więc jak jest? Jeśli palisz na gazie - przepustnica otwarta do oporu. Po odpaleniu delikatnie przymknąć. Jak będzie źle - może być zanieczyszczony (bądź rozregulowany lub uszkodzony) parownik. Aha... więc palisz na benzynie.... Jeśli na LPG - w porządku - to na pewno nic z zaworami,...
Zregeneruj parownik lub wymień na nowy. Jeżeli śruba na parowniku jest wkręcona na maksa to znaczy że zalewa go gazem - twarde membrany. Możesz sprawdzić to przy pomocy zwykłego miernika i zobaczyć co pokaże Ci sonda lambda - najprawdopodobniej stoi na bogatej mieszance. Pozdrawiam
obejzałeś kolo katalizatora czy tez go nie masz ? instalka 1 a dobrze złożyłeś ten parownik bo z twojego opisu wynika ze zalewasz silnik gazem ile ci polduś pali???
No z tym całkowitym zamykanie przelotu to nie wiem bo to nie zawór odcinający ale niby logiczne jest że przy odpuszczeniu gazu powinna być odcięta mieszanka. Dziś coś pan od LPG coś wspomniał że parownik nie trzyma gazu i chyba zalewa mi mieszanką ale nic więcej nie chciał powiedzieć bo liczył na pozostawienie auta i skasowanie mnie na 150 200 zł bo...
jak wcześnie przełączysz na gaz to parownik nie jest rozgrzany, membrana sztywna i zalewa go gazem . jak go zgasisz to jest problem z odpaleniem a z gaśnięciem to hall bardzo czesto najpierw czasami sie wyłącza a potem kaplica. jak sam zgaśni to kreci jakby na sucho bo jak niema położeni to nie daje ani zapłonu ani paliwa
A próbowałeś na noc zostawić na benzynie? Może parownik Ci już pada(twarde membrany) i zalewa go gazem. A po drogie auta z instalacją LPG powinny być odpalane,i rozgrzewane na benzynie(bezwzględnie!)
Gaz ma wyższą temperaturę spalania od benzyny i jest "suchy". Ale starszym silnikom to nie przeszkadza. Silnik, jak nie jest żyłowany i właściwie eksploatowany wcale na gazie nie zużywa się więcej niż na benzynie, a już na pewno nie zauważalnie. Oczywiście są jednostki które źle znoszą zagazowanie. Na benzynie wskazane jest odpalać, po prostu po to...
Witam w moim samochodzie jest Bingo m, Aktualnie jeżdżę na "śrubie" ponieważ krokowiec po podłączeniu w ogóle nie pracuje dlaczego, dodam że jakiś czas temu nie mógł przeskoczyć na gaz. cyk elektrozaworu i dalej praca na Bp, musiałem odłączyć sterownik i tak parę razy problem się powtarzał parę dni teraz ok. W Vag u pojawia się błąd 561 [sporadycznie]...
Instalacja BRC ,kiedy była regulowana trudno zgadnąć, ale była nieszczelność w kolektorze ssącym po uszczelnieniu dostał tyle gazu ze go zalewało i nie chciał wcale jeździć więc na parowniku zmniejszyłem ciśnienie i jakoś jeździ ale problem benzynowy pozostał
Elektrozawór zakładany na wylocie gazu z parownika.
Prawdopodobnie mam juz przyczyne. Uszkodzony parownik gazu. Tzn przez wezyk podcisnienia który idze od parownika do kolektora ssacego leci gaz podczas gdy auto jest zgaszone i sie zalewa dlatego ma tak ciezko zapalic. Musze jeszcze tylko zmienic parownik i bede pewny czy to jest to
No bo jak masz dziurę w membranie reduktora, to ciśnienia może tam nie być, bo łatwiejszą drogą, omijając wtryskiwacze i czujnik ciśnienia, gaz leci podciśnieniem do kolektora (silnik w dodatku go zasysa), a te puszczające podciśnienie, to u mnie była także regulacja ciśnienia gazu z reduktora. W zależności od podciśnienia w kolektorze, mniej, lub bardziej...
A weź na noc całkowicie odepnij przewód od gazu między parownikiem a silnikiem. Miałem już dwa razy taką przypadłość, ale to w sekwencji, że membrana w parowniku była walnięta i prze noc zpełniało kolektor dolotowy gazem przez co silnik się zalewał przy próbie odpalenia.
po 10godzinach parownik miał chwilowy problem z oddawaniem gazu. Zjawisko może mieć odwrotny charakter. Po wyłączeniu "oddaje " gaz, zalewa silnik i stąd potrzeba przemielenia gazu przez silnik aby dobrać się do właściwej mieszanki.
a jaka masz instalację LPG, sekwencja? czy zwykła na mikserze i z jakims emulatorem coby silnik oszukać? z reguły zalewanie gazem to uszkodzona membrana parownika - zbyt sztywna i sie zacina, dajac max przepływ gazu... no chyba, że nie wyregulowana instalacja, pootwierana na maxa... jeśli sekwencja to zła regulacja kompa jeszcze wchodzi w rachube jeszcze...
1) parownik od bardzo dawna zamarzał, nawet przy temperaturze +15 stopni 2) na benzynie auto jeździło żwawo, może trochę nierównomiernie I po co czyściłeś , jak nie tam przyczyna. Pozatym teraz parownik może puszczać gaz i zalewać.
A powiedz ile to auto Ci pali LPG, napisz jaki to parownik, mikser masz dobry, to może być problem zalewania motorka gazem, i dopiero na wysokich obrotach jest w stanie spalić ilość gazu którą dostaje. Napisz dokładnie jaka to instalka i jaki silnik.
Witam..... Problem rozwiązałem, cała sobota spędzona na walce i autko działa jak złoto.Przyczyny były dwie jedna to, zacinający się termostat, który uniemożliwiał nagrzanie się cieczy do odpowiedniej temperatury, i tym samym ogrzania parownika do wystarczającej temp. A drugi problem to mały prześwit na kolanku od parownika w wyniku czego po dodaniu...
Żadnych eksperymentów! Przecież jemu leci płynny gaz z wylotu parownika! Skad wiesz ze mu zalewa mikser a nie cos innego?
Miałem identyczne objawy w mojej Octavii tyle, że w silniku 2.0 - "zalewał się" gazem po dłuższym postoju. Jednak uszkodzony był parownik, a nie wtryskiwacze. Gaz dostawał się do kolektora przewodem sygnałowym informujacym parownik o aktualnym podciśnieniu w kolektorze. Sorry za przydługawy opis ale nie mam pojęcia jak to się poprawnie nazywa :)
http://obrazki.elektroda.pl/4216143100_1... Trzeba zdjąć cewkę, jak to żółte z kabelkami, następnie wykręcić tuleję na której siedziała cewka, i sprawdzić czy takie jak to srebrne lekko się rusza w tej tulejce, to tłoczek zamykający dopływ gazu. Jedno złe tankowanie, i może być zabrudzony, że nie będzie się lekko ruszać, lub gumka na...
Problem w parowniku - nie zamyka całkowicie "wypływu" gazu i na zgaszonym silnik jest zalewany gazem. Żeby odpalić w takim stanie wypada lekko pomóc gazem i kręcić do skutku. Jeszcze szybciej się odpala jeśli odpalasz od razu na gazie (awaryjnie). Zła praca po odpaleniu to efekt pożerania przez silnik dwóch paliw jednocześnie.
przelacze na gaz to po dluzszym czasie jazdy puszczam na luz auto gasnie lub obroty spadaja na okolo 400 i po kilku sekundach gasnie Jak silnik zgaśnie a był rozgrzany sprawdź parownik gazu czy jest ciepły jak zimny to układ chłodzenia niedrożny lub zapowietrzony, bo objawy masz takie jak by go gaz "zalewał". Jeżeli parownik ciepły wyczyść i sprawdź...
Remont silnika nic nie pomógł. Okazuje się że gazownik partacz wpisał w dokumenty inny sprzęt niż założył. Zamiast reduktora AC R01 jest KME z zaworem OMB. Regeneracja parownika KME Tur 6 zmieniła tylko objawy związane z parownikiem. Ostatnio było to przegrzewanie gazu do 65˚C, zablokowanie ciśnienia. W srodku parownika był klocek z żywicy. Nadal...
zalewa go gazem, i potem nie odpalisz, to raczej normalne, parownik musi osiągnąć z 20-30st. żeby nie zamarzł, jeżeli gazownik się nie postarał i źle się wpiął w układ to może to być dłuższa chwila...
Ja też miałem taki kłopot z moją vectrą. Okazało się, że elektrozawór przy parowniku jest nieszczelny i po zgaszeniu samochodu jeszcze przez jakiś czas gaz dostaje się do kolektora ssącego powodując zalewanie. Wymieniłem cały parownik bo stary już był wysłużony i teraz już jest ok. Dodam, że po zgaszeniu samochodu pod maską było czuć zapach gazu.
Zakładam, że masz wtrysk wielopunktowy gazu na kolektorze dolotowym. Po zakręceniu gazu pali normalnie? (gaz z zakręconego układu jeszcze trochę przeszkadza zanim się zużyje to co jest w parowniku) Typową usterką (też to miałem) w układach wtryskowych gazu jest przepuszczający wtrysk, i przy zapalaniu na pb silnik jest zalewany nadmiarem paliwa (pb+gaz). Pozdr....
Witaj. Właśnie jak zapalasz po tych 12h na BP a jest problem to jest "zalewany" gazem z nieszczelnej membrany parownika. Było już tu kilka wątków o tym. Nawet w moich wypocinach. Co do autoryzowanych serwisów nie chcę nikomu oblizać bo są dobrzy i źli serwisanci. Ale mam też w okolicy "porządnego" a filtry odkręca kluczem typu żaba o ile je wymienia....
plus do tego dochodzi ustawienie biegu jałowego ja mam ten właśnie parownik astrix. u mnie nie chciał odpalać bo mi zalewał go benzyna i gazem jednocześnie. Przy zakręceniu zaworu od butli problem zniknął jak ręka odjął. Rozebrałem parownik i elektrozawór przeczyściłem tez. a dokładnie to ten trzpień co zamyka. i u mnie to wystarczyło. przemywałem go...
Jeśli gaśnie to znaczy,że go zalewa,za duzo gazu za mało powietrza,prawdopodobienstwo padnięcia parownika,można spróbować zamontować zwykły register do regulacji gazu,to pozwoli wykluczyć błąd sterowania silniczkiem krokowym dawkowania gazu,jak nie pomoże to zmień parownik,załóż LOVATO to jedne z najtrwalszych i bardzo proste do regeneracji,
Powinny być takie jak opisujesz, no ale tak wyglądają nowe nieużywane, wiadomo, że wraz z przebytymi km i pracą jaką wykona reduktor te membrany się zużywają. Jeśli nie możesz wyregulować gazu, ciągle "zalewa" autko to może trzeba pomyśleć nad regeneracją parownika lub wymianą na nowy, no ale to już większy koszt. Pozdro
ściągnij przewód podciśnieniowy z parownika zobacz czy nie ucieka gaz. Ja u siebie tak miałem w accordzie odpalał po 4 sekundach,zalewał się gazem przez podciśnienie prosto do kolektora leciał gaz.Oczywiście winny sam reduktor a dokładniej membrany już przepuszczały
Może być za bogato przez co go zalewa i spadają obroty. Poprawna regulacja na odczyt sondy rozwiąże problem
Według twojego opisu to prawdopodobnie masz zużyte membrany (sztywne) i zalewa się gazem. A spuszczałes kiedys korkiem spustowym gazolinę (taki brunatny płyn z parownika)
Kiepski parownik, zalewa silnik.
Sprawdzić analize spalin na gazie i na benzynie! na wolnych jak i podwyższonych obrotach! To wiele wyjaśni ale i reduktor po takim przebiegu kwalifikuje się do wymiany membrany są sztywne jak karton i nieprecyzyjnie dawkują gaz czasami są również mikropęknięcia na wysokim ciśnienu co powoduje zalewanie gazem ale wszystko to wyjdzie po analizie spalin...
najpierw doprowadź do łądu jazdę na PB, czyli sprawdź to co mówił poprzedni właściciel, a później można robić LPG, prawdopodobnie masz już kłopot z parownikiem, czas na regenerację bo popuszcza gaz i zalewa silnik.
jak jest sprawny reduktor to zamknie dopływ gazu a to co w wężu to nie ma znaczenia aż takiego, jakbyś zdjął wąż to poczujesz, że przy padniętym parowniku cały czas idzie gaz i to powoduje zalewanie silnika, także jak dla mnie to zbędna komplikacja z tym zaworem, kup redukcje 8 na 6 połącz i będzie OK
Kolego raczej mechanikiem nie jestem, ale w samochodach z gazem lubi sobie zamarznąć parownik - jest on zresztą podłączony do instalacji chłodzącej.. To "zalewanie" to może po mocniejszym dogazowaniu powstaje? Ja tak miałem, jak się potem okazało parownik się wziął rozszczelnił... Ten płyn co gdzieś ucieka... Ale gdzie on ucieka? Czy pod samochoem są...
Prawdopodobnie uszczelka, jutro jade tam gdzie mi gaz zakladali i sie zapytam o ten parownik dzieki wszystkim za odpowiedzi
Porozwalany, nieszczelny dolot -jakby był szczelny to 25l gazu na 100km zadusiłoby silnik. Naprawdę trzeba cudów dokonywać na ręcznym, by przy prawidłowym składzie mieszanki w tym aucie osiągnąć ponad 20...Część z tych 25l obraca się w pierdy i smród, który na skrzyżowaniu nie pozwala czasem w aucie usiedzieć...zależy jak wieje wiatr. Auto jest zalewane...
Witam i Ja mam podobny problem z odpaleniem mojego opla pod dłuższym postoju, muszę dość długo kręcić rozrusznikiem aby autko odpaliło. W samochodzie siedzi silnik Z16XE z instalacją gazową Elpigaz. Podejrzewam u siebie jednak że przyczyną tego stanu jest parownik gazowy, nieszczelne zawory chyba prowadzą do przedostawania się niewielkich ilości gazu...
Powracam po równym roku. Problem do tej pory nie jest do końca rozwiązany... W międzyczasie wymieniony był parownik z zaworem zwrotnym, przewody zapłonowe, kompletna listwa wtryskowa z wtryskiwaczami benzynowymi i dalej nie jest tak jak być powinno. Wczoraj zrobiłem reset ECM, bo myślałem że mapy benzynowe się rozjeżdżają i nie pomogło. Więc tak: Jak...
a w systemach z dyszą rozprężną jeszcze spory osuszacz siedzi na niskim. Nie siedzi bo by musiał być kilka razy większy niż na stronie HP a to ze względu na opory przepływu, które inne są dla cieczy i inne dla gazu. Więc tam nie ma osuszacza tylko jest akumulator. W układach z dyszą rozprężną Namieszałeś, więc trzeba sprostować W układach z dyszą rozprężną...
Witam. Nie wiem po co gadać o częściach wspólnych benz. i gazu skoro gaz koledze pracuje. druga sprawa to nie znam tego silnika ale skoro to jest gaźnik to pewnie jakiś pływak w nim siedzi. Jeśli tak jest to przy jeździe na gazie pływaki zazwyczaj obijają sie w pustej komorze pływakowej do momentu aż sie przetrą, a wtedy jest na benzynie zalewanie....
Auto może i zaleca się odpalać na benzynie, grzać i dopiero...itp. itd. ale nie zmienia to faktu, że przy obecnych temperaturach auto z gaźnikiem(również z 2ee jaki, podejrzewam, ma to Audi) powinno bez problemu wystartować na gazie. Są auta jeżdżące wyłącznie na gazie, są fabryczne maszyny nie wyposażane wcale w jakiekolwiek zasilanie poza LPG i chodzą...
ja do astry 1,6 + blos założyłem parownik BRC Tecno 100KM silnik ma 100KM i działa to poprawnie w prawie całym zakresie obrotów ubożeje w średnich prędkościach obrotowych ale to jest chyba wina braku kompensacji parownika i odpowietrzenie skrzyni korbowej jest pomiędzy blosem a przepustnicą ale zmienie to przed blosa co do rozwiercania parownika to...
Witaj, jeśli masz manualne przełączanie gaz / benzyna, w formie trzy pozycyjnego przełącznika to> po zatrzymaniu pojazdu, przed jego zgaszeniem przełączasz funkcję z gazu na zero. Czekasz aż silnik sam zgaśnie. Do ponownego rozruchu silnika ciepłego> z pozycji 0 na gaz i rozruch. Jak nie wypalisz porcji gazu która pozostała w parowniku przed zgaszeniem...
Na butli może tylko strzelać elektrozawór jak już jeden z kolegów ci podpowiada a ja dodatkowo radzę ci sprawdzić czy masz dobry obieg cieczy w parowniku . Jak się zapowietrzy to jest złe odparowanie ciekłego gazu i też będzie zalewał i przerywał-pozdrawiam
Z parownikiem to dłuższa historia miałem do tej pory elektroniczny ze zintegrowanym filtrem tomasetto ale już zdechł. Dostałem od kolegi parownik w zasadzie nowy tylko że pneumatyk ale chyba nie potrafię go podłączyć i chyba go zalewa gazem nie wiem :P Ale wracając do instalacji elektrycznej to zawór na butli ma się otwierać po przekręceniu kluczyka...
(at)Ricoh_220 Nie wiem jakiego masz BRC-ka ale właśnie dlatego napisałem że "większość" a nie "wszystkie" instalacji idzie odpalić awaryjnie na samym gazie, sam raz miałem przypadek że sekwencja AKME nie miała takiej możliwości. Co do tematu, objawy wyglądają na zalewanie się silnika, nie wiem czy EGR by miał coś z tym wspólnego, warto by zobaczyć...
Instalacja lpg, /parownik, brudny zawór gazu/ kończy żywot, gaz zalewa silnik przed odpaleniem na benzynie, a te długie kręcenie pomaga przewietrzyć silnik z nadmiaru paliwa - benzyny z gazem. I to pierwsze, czy jak skończy się gaz, nie zatankujesz gazu, lub zakręcisz gaz na zbiorniku - skutecznie wyeliminujesz dostęp gazu do silnika - będzie normalnie...
Nieszczelny zaworek w parowniku powoduje przedostawanie się się gazu do kolektora ssącego po zgaszeniu silnika. Przy próbie odpalenia silnik "zalewa" i niezależnie czy na gazie czy na Pb odpalić nie będzie chciał. Podejrzewam że po dłuższym postoju typu kilka godzin, nie ma problemu z odpaleniem. Miałem takie same objawy przy parowniku tecno brc. Rozwiązanie...
Ale po przejechaniu kilku metrów gasisz go na gazie czy na paliwie?Jeżeli gasisz na gazie to do wymiany masz prawdopodobnie parownik lub samą membranę i symeringi.Być może zalewa go gaz i nie może zapalić.Miałem podobny problem ze swoim autem.Najlepiej odłącz lub wypal cały gaz z butli i spróbuj jeździć na paliwie.Jak będzie dalej tak samo to jakiś...
Jaki tam jest gaz? Po chwili pracy na samej benzynie też jest ten problem? Często przyczyną jest niedomknięty zaworek iglicowy w zużytym parowniku gazowym i ulatnianie się gazu z niego. Wtedy ma problem z odpaleniem,bo się zalewa,trzeba długo kręcić bądź trochę odczekać,aż się ulotni.Ale to nie dotyczy sekwencji.
Po takim ustawieniu sprawdzałeś to na analizatorze? Dawid91X powiem szczerze,że nie raczej sprawdzałem organoleptycznie heheh,to znaczy dosłownie zachodziłem od strony tłumika i jak nie śmierdziało gazem,to znaczyło dla mnie,że auto nie zalewa lub dawka gazu nie jest za duża .Jest wtedy jako taka pewność,że wszystko się spala(wiem że to mało naukowe,ale...)....
Zauważyłem że jak odpale na benzynie i po chwili przeżuce na gaz i przejade tylko kawałek i zgasze to później strasznie długo musze kręcić zeby odpalił , dodam ze normalnie pali na dodyk. Bo parownik jest nie rozgrzany poprzez płyn chłodniczy i Się tobie zalewa gazem.Normalna sprawa jak się nie przestrzega zasady ciepły silnik przełączam dopiero na...
Sprawdź czy nie odpala na dwóch paliwach. Często membrana w parowniku/reduktorze LPG przecieka, gaz dostaje się przewodem MAP sensora do kolektora i w momencie rozruchu na 2 paliwach ma za bogato i nie odpala. Po prostu zalewa. Zdejmij ten przewód podciśnieniowy z kolektora, zrób na nim bańkę, np z mydła czy czego tam chcesz i zobacz czy nie leci tamtędy...
Mam pytanko: W 90% przypadków z tego co widziałem wymiennik (parownik) jest zasilany freonem od dołu a ssanie u góry, czy w takim układzie wymiennik nie zostanie zalany olejem i nie zmniejszy się powierzchnia wymiany ? Pozdrawiam. Oczywiście, że zalewa i płynie po ściankach i to jest problem techniczny trudny do wyeliminowania. Objawia się to obniżeniem...
Możliwe, że już parownik jest na wykończeniu. Membrany są zbyt sztywne. Może podawać zbyt dużą dawkę gazu dlatego strzeliło, dlatego zalewa go. Najpierw proponują sprawdzić czy przy wystrzale nie zrobiło sobie jakiegoś lewego powietrza, czyli gdzieś może zasysać za filtrem powietrza, dlatego takie objawy, a przy gazie jest to niedopuszczalne.
Pierwsza rzecz, to bardzo dobrze, że tych śrubek nie udało Ci się odkręcić :-). Jak połączenia są szczelne, to ich się nie rusza. O wydajności parownika decyduje ten mały zaworek sterowany przez dużą, miękką membranę. W zestawie są te gumowe grzybki - to właśnie są te zaworki. Oznaczenie X czy S prawdopodobnie dotyczy jakichś subtelnych różnic w wykonaniu....
Skoro parownik nie był czyszczony od nowości lub dłuższy czas może być "zamulony" na krótkich trasach zdarza się czyściej, jak również gdy bywa niedogrzany. Skontroluj czy jest odpowiednio odpowietrzony parownik ( Przewody płynu chłodniczego równomiernie muszą nagrzewać się wraz z pozostałymi ) czy parownik nie jest zimny całościowo lub w niektórych...
Citronaniak dziekuje bardzo za checi pomocy, problem z moim clk juz rozwiazany, zapomnialem dodac ze w aucie znajduje sie instalacja gazowa i to ona jest winna, do wmiany parownik, najprawdopodobniej uszkodzona membrama poniewaz po wylaczeniu silnika nie odcina gazu i zalewa silnik stad na zimnym lub nie dogrzanym silniku problemy z odpalaniem. Pozdrawiam...
Mam ten sam problem. Ja na szczęście wiem w czym jest problem (przynajmniej u mnie). Mam sekwencje BRC i uszkodzony parownik. W podciśnienie przpuszcza mi gaz i rano na zimnym silniku zalewa mi się ale gazem. Jedynym sposobem u mnie jest np. przed koncem jazdy przełączyć na benzynę i na paliwku odpala idealnie. Sekwencja niby zawsze odpala na benzynie...
Bardziej ma to sprawdzić czy membrana w parowniku nie jest uszkodzona przez co po zgaszeniu gaz dostaje się poprzez wężyk podciśnienia do kolektora ssącego i go zalewa, można też to sprawdzić po prostu odpinając wężyk od kolektora i wkładając jego koniec w wodę. Albo instalacje jest źle wyregulowana i rozjeżdża mapy w sterowniku silnika.
I radzę też zobaczyć na parownik od LPG. Jak elektrozawór jest zaraz przy nim to ok, ale jak jest na kawałku przewodu miedzianego tj ze 20 cm przed parownikiem to na 99% powodem nie zapalania na benzynie jest to, że po zgaszeniu silnika ten gaz z przewodu między parownikiem, a elektrozaworem zalewa silnik i rano jest wielki problem zapalić zimny samochód....
Witam. Zakręć gaz na butli niech auto wypali tyle ile mu komputer pozwoli i samo przejdzie na benzynie potem zobacz jak chodzi na samej benzynie. BEZ odkręcania butli! Chyba parownik siada i zalewa silnik. Pozdrawiam.
Miałem to samo.Po rozebraniu parownika okazało się że gumki w zaworkach które są regulowane przez membrany,były stare,popękane i nieszczelne co skutkowało puszczaniem gazu do kolektora ssącego nawet po zgaszeniu silnika.Silnik jest zalewany przez gaz. Zestaw naprawczy i śmiga jak trzeba.
Nie mozna do konca ufać gazownikowi ze wszystko zostało sprawdzone.Nie kazdy jest tak bystry i sumienny zeby robic kompleksowo full przegląd.Zawsze mozna klienta okroic z kasy ponownie.Nie wykluczam elektrozaworu,nalezy jednak sprawdzic czy gasniecie spowodowane jest zalewaniem sie gazem czy tej jego brakiem.Gdyby nawet zawór nie trzymał to silnik nie...
To jest normalne. Tylko w moim starym gazolocie tez trzeba było trochę na benzynie pojechać bo inaczej jak sie go za szybko zrzuciło na gaz to sie zalewał na jałowym. Parownik za zimny i uszczelki za twarde. A tu chodzi o to zeby odrazu chodził na gazie. Polecam BLOSa jako rozwiązanie dla prostych instalacji. Działa super i nawet na gazie idzie odpalić....
Ponownie proszę o pomoc z tym widłakiem. Dalej przy odpalaniu zimnego silnika zapala i gaśnie, jak już zapali to strasznie kanciasto chodzi (bywa i tak nieraz że odpala z pierwszego). Jeszcze zauważyłem że jak mu nacisnę pedał gazu do oporu to zaczynają skakać obroty. Jak już się zagrzeje to odpala jak nowy. Parownik LOVATO podciśnieniowy, gaźnik typowo...
Obejrzalem dokładnie sterownik i okazuje się że tam jest VOILA plus a nie leonardo, przepraszam. Nie mam śruby na wężu tylko silniczek krokowy (który podmieniłem taki sam i nie było zmiany). Regulacja śruby na parowniku (od wolnych obrotów nic nie daje to tylko bieg jałowy). Byłem u gaziarza stwierdził że nie ma czasu w najbliższe dni, obejrzał jak...
Witam mam dziwny problem z gazem,silnik nie chodzi na wolnych obrotach-zalewa go.Parownik ciepły,nie marznie,Chodzi chwile dobrze dopóki się nie zagrzeje.I wtedy gaśnie,spada gwałtownie z obrotów i się dusi.Albo 2500 do max rpm. poniżej gaśnie.Strasznie śmierdzi gas,nawet z wydechu-brak regulacji.Dodam,że jest to parownik BRC Turbo,gdyż silnik jest...
Najlepiej z rana podstawic pod parownik koksownik:)) 1500 obr. na wolnych?? to troche duzo. Moze masz na parowniku za mocno odkrecone wolne i zalewasz z lekka przy zaplonie? Nakrecic sie - znaczy ile mniej wiecej? Bo ze na gazie slabiej odpala nieraz, to normalka - kwestia o ile slabiej :)
zalewa gazem zalewa silnik gazem astra zalewa gazem
prądu gniazdku zapalniczki podświetlenie licznik skoda programatorem rt809f
Automatyczna konfiguracja Panasonic DMR-E53: Auto Set Kolejność kabli zapłonowych Skoda Octavia I 1.6