Zdejmij pasek osprzętu i wtedy zobacz. Prawdopodobnie skorodowany i zablokowany alternator
Jak na złom to pasek nożem potraktować . Na naftę szkoda kasy.
Nie byłoby prościej zdjąć pasek z alternatora (na chwile!) i posłuchać jak to pracuje?
Dokładnie, jak napisano powyżej. Kup regenerowany na wiadomym portalu i święty spokój. Przerabiałem u siebie 3 lata temu i do dzisiaj wszystko OK. U mnie jak alternator "chycił" to rozrusznik nie mógł zakręcić silnikiem, silnik jak zatarty na amen. Pomogło zdjęcie paska - zdziwiony byłem, że aż tak może blokować cały układ pasek od alternatora.
Pomiar robiłeś na klemach akumulatora ? Jeśli tak to pomierz jeszcze tak. Ostatni pomiar z opisanych tylko miernik na (+) alternatora a (-) na obudowie alternatora. Tylko uwarzaj na wirójace koło pasowe od alternatora i pasek. Jakiej mocy jest alternator w sęsie ile Amper ?
Może być wspomaganie elektryczne na kolumnie kierowniczej nad nogami kierowcy - jak w punto/panda. Jak to elektryczne wspomaganie to sprawdź pasek alternatora - potrafiło takie wspomaganie nawet ~100A pobierać w wersji z silnikiem bezszczotkowym. Dla testu możesz wyjąć bezpiecznik zasilania dla wspomagania i zobaczyć czy dalej będzie hałasować.
Jak najbardziej, Punto nie zapaliło, jak zblokował się mechanicznie alternator (spuchnięta obudowa)W Range roverze Sport spalił się nawet bezpiecznik od rozrusznika po zatarciu sprężarki. Zdejmij pasek osprzętu i próbuj.
Zdjąłeś pasek z alternatora jak wyżej radzono, i to nie raz ?
Sprawdzić koło pasowe czy nie wytarte kliny pod pasek lub słaba wydajność alternatora,problem z puchnącym uzwojeniem :D .
Witam, Pierwszy alternator padł po systematycznym zalewaniu odprowadzeniem wody spod szyby. Poprawiłem producenta, woda odprowadzana jest rurką w inne miejsce. Ten nowy założony był trzy lata temu (ok 30 000 km przejechane). Problem polega na tym, że czasami (bardzo, bardzo rzadko ) podczas rozruchu słychać świst (podobny do hałasu wirującej na dużych...
Bardzo możliwe że uległa uszkodzeniu obudowa alternatora (taka uroda ich). Więc jeśli pasek masz w dobrym mniejscu to jedynie wyciągnąć alternator i sprawdzić co i jak. Jednak sądząc po opisie to masz Punto MK1 więc jedź po pasek i po sprawie...
Nie wiem jak Peugeot ale w wielu przypadkach sterownik silnika bierze informację o obciążeniu silnika z alternatora. Tylko nie wymieniaj alternatora na pał..... Najlepiej by bylo zrobić test drogowy i patrzec w parametry na kompie: obroty, dawka paliwa, kwz, otwarcie przepustnicy, obciążenie silnika. Możesz też w sumie zdjąć pasek pk i przegazować...
I sprawdź pasek rozrządu.
Popieram tzok. Zdjąłbym pasek i sprawdził ręką czy alternator lekko się obraca. A może to WD było psiknięte na wirnik alternatora? Tak robią "fachowcy".
może.... pasek napędzający alternator trzeba naciągnąć ale lepiej się szarpnąć i wymienić zwłaszcza ze śmierdziało...
Kropek naprawiony, przyczyną dziwnych odgłosów z tyłu były zapewne uderzające o podwozie... strzępki paska od alternatora. Pasek udało mi się kupić dosłownie w "sklepie po drugiej stronie ulicy" i po wymianie zapalił od pierwszego razu.
Zdejmij pasek i zakręć kołem alternatora , jak pęknięta obudowa to początek jego końca. Takie objawy występują czasami właśnie przy niesprawnym alternatorze.
Wspomaganie jest w pełni elektryczne i jeżeli jest brak ładowania to wyłączane jest wspomaganie. Pasek sprawdziłem napięty jest poprawnie.
Aby wykluczyć kompresor poprostu zdejmij pasek i odpal samochód jeśli nadal będzie grzechotalo możesz wziąć stalowy pręt przyglądając go do elementów silnika np rolki napinacza paska alternatora to ten sam pasek co i od klimatyzacji na początek zdejmij pasek odpal auto i słucha Dodano po 54 Kolega mnie wyprzedził:)
może śmieszne ale czy jest pasek który napędza alternator bo skoro takie zaspy i śnieg aż na alternatorze to mógł wylecieć w kosmos :D
Witam. Na początku autor podaje że ma problemy z akumulatorem. Dodatkowe pytanie nie masz problemu że wspomaganiem elektrycznym? Tam ewidetnie coś kradnie prąd a dodatkowo jest słabe ładowanie niestety jak to we Fiatach. Wiele razy stosowane i po taniości. Wymiana paska wielorowkowego na nowy. I szukać co bierze prąd po uśpieniu. Stawiał bym na sam...
Alternator jest cały( sprawdzałem) a pasek naciągnięty. Co do ładowania, to wszystko jest ok. Dziękuję za zainteresowanie, pozdrawiam.
na pewno alternator sprawdź ładowanie pewnie pierścienie się kończą albo szczotki ,pasek luźny , złe polutowane uzwojenie
Jak bym miała wybierać naprawiany, regenerowany to już wolała bym nowy. Nowy to tylko przez serwis i koszt to coś między 2000 a 3000 zł. Ale nawet te z serwisu mają nalepkę że był regenerowany, tylko nie przez firmę "Józek i Wacek" ale przez Valeo, czy Bosch (ekologia). Największe różnice w odsadzeniu koła pasowego lub sprzęgiełka mają Fiaty. Dwa identyczne...
Miałem przypadek zablokowania takiego silnika przez pasek wielorowkowy, ale przez klimę. Alternator ma trochę małe kółko, ale... Nie wierzyłem że pasek wielorowkowy w ogóle może tak zablokować silnik- właściciel nawet go ciągał, to z piskiem opon. Dla pewności zdjąć pasek wilorowkowy i ręcznie kręcić silnikiem /może padł rozrząd/.
Cześć! Naciąg jaknajszybciej pasek bo po jakimś czasie będziesz musiał wymienić jeszcze koła pasowe które chodzą z paskiem!!!! Hej!!
wszystkie -iskra jest? -slychać działanie pompy paliwa ( może być wywalony bezpiecznik inertialny) -klika wtryskiwacz (lub wtryskiwacze, bo czy to jest model na wtrysku pojedynczym, czy wielopunktowym tez jak widzę jest owiane tajemnicą...) -rozrusznik ochoczo kręci wałem silnika, czy z wyraźnymi oporami? -gaśnie lampka "code"? -drożny układ wydechowy...
Witam. Mam gdzieś stary regulator. Trzeba go tylko poszukać. Ale wydaje mi się kolego BANANvanDYK że to taki archaik jak na swoja datę produkcji. Dodam tylko że w drugim aucie Punto II 1,2 8V i problematycznym wspomaganiem kierownicy na elektryce. Co jakiś spadek to wywalało owe wspomaganie. Pomogło przeczyszczenie styków na trasie alternator ->akumulator...
alternator sprawdzilem nie ma pekniec, zdjalem pasek i pokrecilem chodzi luxno, masa tez jest dowiedzielem sie ze moze to byc wina przepustnicy, co o tym myslicie?
Szukanie samochodu z gazem jest totalnym bezsensem-przy cenie na dziś 3,83 zł/L PB95 jest to niedorzeczne jeździć jak na bombie. Za 8 tyś kupisz seja lub cieniasa być może już po swapie. Cokolwiek nie kupisz trzeba zrobić: - płyny eksploatacyjne (olej silnika+filtr, olej skrzyni biegów, płyn chłodniczy, hamulcowy), - sprawdzić i ewentualnie wymienić...
Witam. W moim punto II (elx 2002) co pewien czas podczas uruchamiania silnika słychać było jakiś pisk. Później gdy silnik wszedł na obroty zjawisko to ustawało, aż do wczoraj, kiedy to po pojawieniu się tych dźwięków auto zgasło. Gdy ponownie zapaliłem silnik zaświeciła się kontrolka braku ładowania, brak również wspomagania. Sprawdziłem pasek alternatora,...
Zdejmij plastikową osłonę paska rozrządu, wytrzyj wszystko do sucha i odpal bez osłony. Zobaczysz gdzie pojawia się olej, najlepiej wcześniej zagrzej silnik.
Alternatory nigdy nie były mocną stroną fiatów. Jeśli auto ma przebujane 220tys to ma prawo nie działać prawidłowo z samego zużycia dodatkowo gorący został potraktowany wodą. Bo skoro poszła po pasku to do alternatora też doszła. Alternatora ma więcej dziur niż szwajcarski ser. Temperatura + zimna woda + prąd. Utlenianie, pekanie przebicie itd. itp....
Ok już się mechanik za wymianę zabrał tylko jak się okazało po zdjęciu miski jest ponoć do wymiany uszczelniacz .Powiedzcie proszę ile może wziąść za wymianę pompy,pasek rozrządu,napinacz,ponoć uszczelniacze 2 są górny i dolny ,demontaż miski ,uszczelnienie miski ,pasek od alternatora bo zawilgocony olejem . Miska wymieniona na nową 2 ce temu i położona...
Kolego jeśli autko ma prawdziwe 80tyś, to nie wierzę że padł tłumik drgań. W tym samochodzie moze juz paść wszystko, mam punto grande 2006 70kkm benzyna. Przez ten czas zdążyła pęknąć obudowa alternatora (przez co zapalił sie pasek wielorowkowy), pompa wody ciekła, obudowa termostatu z przeciekami, kazdy wąż od chłodnicy przy króćcach ciekł i miał...
Kilka lat temu w ASO wymienili mi pasek rozrządu razem z napinaczami. Przy odbiorze samochodu (w idealnym stanie wtedy był) zapaliła się kontrolka żółta silnika, a samochód w ogóle nie miał mocy. Powiedzieli, że nie podpięli sondy lambda i że ją podepną. Faktycznie, wtedy błąd zgasł, ale nie na długo (tylko że mało wtedy jeździłam). Wydaje mi się, że...
Temat myślę że nie rozwiązany z kilku powodów: Znajomy wymienił w ciemno cewkę -oczywiscie starej nie udostępnił do pomiarów bo mu zaginęła. W miedzy czasie wymienił rozrząd -pytanie czy wymiana rozrządu wpłynęła na wypadanie rozrządu? -nie chciał żeby sprawdzić czy ma dalej błędy w sterowniku, pomiaru się przestraszył czy czegoś innego? Wymienił kompletny...
No tak ale ciśnienie sprawdzałem w auto dacie i ma być 18 czyli na tych dwóch mam wzorowe Dziś podszedłem do tematu na świeżo auto mi odpaliło ale chodzi na dwa cylindry i problem jest dalej z 3 i 4 lecz jak go przegazujesz do 3 tyś obrotów to wszystko mija i chodzi normalnie na wszystkie cztery ale odpalił dopiero jak zdjąłem pasek napędu alternatora...
Dziękuje za wszystkie propozycje temat uznaje jako zamknięty. Około 2 miesięcy temu zaczęło coś piszczeć w okolicy alternatora a gdy kręciłem rozrusznikiem i paliwo szło do góry filtrem zakupiłem pasek rozrządu i okazało sie ze zawory przestawiły sie o około 180 stopni a w napinaczy brakowało co najmniej 7 kulek teraz kropek śmiga jak szalony. Dziękuje...
Witam... Mam Punto II 2000 r ELX. Problem jest nastepujący: po zapaleniu silnika i włączeniu świateł widoczne jest miganie ich. Nie jest to na poziomie zapalania i gaszenia ale da sie zauważyć. Ok rok temu alternator spalił się ... tak sam od siebie - nie ustaliłem przyczyny. Zapaliłem samochód zawyło jakby pasek śliznął i zapaliła się kontrolka od...
Zacznij może od banału. Wciśnij sprzęgło i ponów próbę. Może hałasuje łożysko w wale korbowym stabilizujące wałek sprzęgłowy. Oczywiście tak sobie zgaduję. Wiem że hałas dochodzi z okolic rozrządu ale czasami oczywiste, oczywistym nie jest, parafrazując klasyka :D Sprawdzałem, ale nic, wciskanie sprzęgła w żaden sposób nie zmienia hałasu. Powoli już...
Na ceny ma też trochę wpływ skomplikowanie aut. Kiedyś auta miały prostą budowę i nie były tak upakowane, dziś do głupiej wymiany żarówki z przodu trzeba czasem pół auta rozebrać i weź to wytłumacz laikowi, który wcześniej 15 lat jeździł bandziorem (125p). Już w głupim Seicento trzeba opuścić trochę silnik żeby się dostać do alternatora, a jak jest...
Witam. Tam jest wiele przypadłości. Ale w aucie syna jak i znajomej. Podobny problem naprawiliśmy o ile tak to można nazwać. Poprzez dobre wyczyszczenie i skręcenie klem, wymianę paska napędowego alternatora, miał spękania. Dodatkowo zauważono podczas eksploatacji obu aut. Że dzienne użytkowanie eliminuje ten problem. Jak auta postoją z 1-2 tygodnie...
Witam. Pytanie czy to to j/w w temacie ma jakąś pamięć błędów, jeśli tak, to jak skasować? Problemy zaczęły się kiedy coś zaczęło w silniku hałasować, a punciak zaczął szarpać przy mocniejszym wdepnięciu gazu i po redukcji biegu. Dwóch mechaników zdiagnozowało że hałas pochodzi od alternatora a przyczyny szarpania-nieznane. Prawda wyszła na jaw kiedy...
Witam, w Fiacie Stilo 1.9 mam Alternator Denso o numerze katalogowym 46782213 mam wrażenie że akumulator jest niedoładowany, przy pomiarze napięcia ładowania z wyłączonymi odbiornikami jest 14.2 ale chwilowo spada do 13.7 a nawet 12.9 światła nie mrugają, czyli: szczotki, koło sprzęgłowe alternatora lub pasek, wypadałoby z "delikwentem" na stół pojechać....
Dziękuję za odp. Założyłem pompę wody Hepu P094 nową taką wg. katalogu patrzyłem na numer silnika, ma taką samą ilość zębów bo 2 razy liczyłem 20 zębów. Mój nr. silnika na bloku to 6712641a pompa jest taka sama jak tutaj: http://tnij.org/pompawodyhepu tylko ja mam ją od kogoś innego. Tak masz rację były dwa rodzaje pomp. Gdybym założył inną o innej...
Bardzo proszę o pomoc bo nie chcę wymieniać połowy samochodu. Otóż kupiłam 3 miesiące temu 6-letnie Punto II FL silnik 1,2l. Od początku na wybojach coś piszczy w prawym przednim kole. Jak jadę szybko to nie piszczy tylko lekko stuka. Zaznaczam to jeszcze bo to chyba istotne - piski czy stuki słychać tylko na nierównościach jedni i dziurach. Nic nie...
Z tego co wyczytałam w nocy - wychodzi na to że nie ma objawów uszkodzenia krokowego. Auto zachowuje się tak: Na zimnym: - odpala nawet na mrozie od razu - obroty są wtedy na poziomie 1200 - trzymają się równo i nie falują - po minucie zaczynają pomału spadać - po przejechaniu 2,3 km są już na poziomie 1000 - po przejechaniu 4km są na poziomie 850 i...
W Punciaku bez klimy elegancko wychodzi do góry.W moim przypadku jest to alternator przykręcony na stałe a naciąg paska wielorowkowego dokonuje się przez rolkę umieszczoną na dźwigni.Wyjęcie dołem bez rozpięcia półosi lub odkręcenia silnika jest niemożliwe .Początkowo miałem wstawić nowy alternator ale ze względu na koszty wybrałem regenerowany.Trafiłem...
Wita, podczas jazdy moim Puntem nagle zaczęła mi się świecić kontrolka ładowania na niskich obrotach. Uznałem, że może coś zamokło i to dlatego. Na następny dzień odpaliłem samochód normalnie, kontrolka się nie zapalała, niby wszystko ok. Pojechałem na stację zatankować, jak wróciłem do samochodu nagle bum, samochód nie odpali, nie włączy się radio...
Witam, Jestem tu nowa i mam-mam nadzieję-banalny problem. Ostatnio miałam problemy z autem - spięcie na alternatorze spowodowało większy pobór prądu i musiałam wymienić alternator. Co zrobił elektryk - trochę walczył ze starym alternatorem, ale ostatecznie wymienił na nowy, przy okazji wymieniony był też pasek klinowy, akumulator ładowany (wyjęty) i...
Witam i proszę o radę: Jeszcze wczoraj wszystko było ok i samochodzik palil bez problemów, no pozatym ze piszczał czasem chwile na 1 czy 2 ale przestawal zaraz (zamierzalem sprawdzic pasek od alternatora ale juz nie zdarzylem)Dzisiaj wogole nie chcial odpalić akumulator na poczatku "kiełtał" pozniej probowaliśmy go pchnąc i na kable odpalać i nic:/...
Niestety nie jest jeszcze tak jak powinno - opiszę to w następujący sposób.. Problemy - Ocieranie bębnów o szczęki i problem z regulacją lewego koła - Problem z wyregulowaniem ręcznego i jego poprawnym powrotem - Problem z ABSem/Odbija przy każdym mocniejszym hamowaniu od 15-20km/h - Piszczy pasek alternatora 1. Lewe tylne koło zaczęło bardzo trzeć/szumieć/ocierać,...
Dziś natomiast przez podobny czas wydawał dźwięk pomiędzy spuszczczanego powietrza z balonu, a samoistnym otwieraniem sie skrzypiących drzwi może pasek osprzętu się ślizga i "ćwierka", może alternator już kończy żywot. To by powodowało niedoładowanie akku, i w rezultacie problemy z odpalaniem. Ale, ale.... co my tu szklana kula? Jedź do mechanika,...
no to sprzedaj silnik koledze "karol123240" skoro jest pewny i sprawdzony, to każdy będzie zadowolony :) no za 100zł to ja kieeedyś tylko malucha kupiłem, ale nie odpalił choć się staraliśmy, sprężanie niemalże zero (rozrusznik kręcił niemal tak jak by świece wykręcić :) ), od razu na części rozebraliśmy ;) no ale ostatnio dostałem Tico za darmo :)...
Nie w Pandzie 1,0SPI jest sterownik IAW6F.SH (kiedyś o tym dużo rozmawialiśmy w kontekście LPG). Teraz mam sterownik IAW 6F.S3 dedykowany do Punto 1242cc 60KM. SPI. Czyli w zasadzie bez zmian. Przypuszczam, że ten sterownik tę będzie lepiej pracować z LPG (centralka 6F.SH ma jakąś niedoróbkę softu i wiecznie się rozjeżdżała mapa). Także tutaj nic nie...
Witam Mam problem z moim samochodzikiem. Jest to Punto 2 1.2 8V. Gdy silnik jest zimny, jezdzi jak marzenie. Prawie wciska w fotel jak przyspiesza. Jednak gdy tylko wskaznik temperatury sie troche podniesie, autko zaczyna dusic sie i dlawic, i przyspieszenie wynosi 7 minut do setki. Autko jest po dosyc gruntownym remoncie. Wymieniona glowica, kolektor,...
gluchy, a czy jest sens kupowania złomu za 9000zł i wkładania dodatkowych 2000-3000 i życia w stresie bo tych 3000zł już nie ma? :-) Sądzisz że auto za 9000zł będzie lepsze od auta za 7000zł? ha,ha Dlatego napisałem: Punto II za 7000zł + 2000-3000zł na części! Mechanik do Punto? Raczej nie potrzebny! Takie rzeczy jak: - olej w silniku i skrzyni - świece...
Zamiast jechać na wakacje nam morze, to trzeba był więcej kasy z tych 500-tów przeznaczyć na zakup auta, nowszego i mniej wyjeżdżonego. Niestety jak się chce jechać na wakacje, to trzeba mieć czym. A tak w temacie. Tak jak tu koledzy wspomnieli , auto w tym segmencie z takim przebiegiem, to techniczny złom jest. Wszystko jest do wywalenia. Ja sam mam...
Fabia hmmm, trochę większy samochód od tych w temacie, silnik za to trochę słaby 1,4 60KM, jeszcze na Punto 60KM by mi wystarczyło z przyspieszeniem 14,2sek. Zaś Fabia ma 16,2sek Peugeot też nie najlepiej bo 15,2sek, Corsa ma nieco lepiej 13,3sek z silnikiem 75KM. W Puncie dość dużo tych usterek w okresie do 100tys. Mechanizm różnicowy i sterownik to...
W aucie na pewno do zrobienia jest olej + filtry + rozrząd + pasek osprzętu. Jeden amortyzator zaraz będzie do wymiany, oraz drążek kierowniczy. Małe zapocenie przy misce olejowej. Auto bez rdzy, silnik pracuje OK, brak błędów w sterowniku. Jeden pilot był uszkodzony, wystarczyło przylutować microswitch i działa. Żarówki w tylnych lampach wymienione,...
No tak, alternator daje z siebie niezbędne książkowe minimum. Kontrolka nie zapala się, więc pracuje on normalnie. Coś mi się wydaje, że na tym akumulatorze więcej nie osiągniesz. Zawsze możesz sprawdzić szczotki, ale o kontrolce pisałem. Spadek napięcia na kablu między alternatorem a akumulatorem jest właściwy. Tu nie ma czego szukać. Jeśli nie wiesz,...
Alternator w samochodzie ford transit: Usterka: Kontrolka ładowania sie rozjasnia lub gasnie podczas dodawania gazu c...Alternator w samochodzie ford transit: Usterka: Kontrolka ładowania sie rozjasnia lub gasnie podczas dodawania gazu czasami sie swieci po wyjeciu kluczyków ze stacyjki. Naprawa: Uszkodzony prostownik 3-fazowy najczesciej padaja diody...
alternatora punto pasek alternatora ładowania alternatora punto
blokada drzwi pralka sprawdzić gorenje akumulator tesco regulator solara
pilot emtec instrukcja uszkodzenie centrali przez ślimaki
Jak zdjąć simlock z Nokii 1600? Metody i porady Wymiana rozrządu w Mercedes Sprinter 516 CDI: kluczowe informacje