Jeś regeneracja nie pomogła, to dalej jest problem z turbiną.
Szukaj nieszczelności między turbo a kolektorem (pękł wąż , lub wyskoczył z zatrzasku)
Co sprawdziłeś sam ?Odpowiem za ciebie. Nic.Podłącz tester na początek.
No i wypas .
To srednio bo turbina jest na gwarancji jeszcze i jest blomba(naznaczone farbą)
Bez diagnostyki nie będzie pomocy. Nie potrafimy wróżyć.
Witam, posiadam obecnie VW PASSAT B6 1.9TDI 100KM z końca 2003 roku i chciałbym się dowiedzieć co musiałbym zmienić w tym silniku żeby mieć 130KM. Czy wystarczy jak wrzucę komputer i turbinę od Passata z 130KM?? Czy to wogóle coś zmieni?? A jeżeli nie to co trzeba zrobić.
Dodam, że zaobserwowałem, że po dodaniu gazu i puszczeniu go podczas jazdy słychać taki cichy gwizd. Jest to słyszalne tylko podczas jazdy przy otwartym oknie. Czy to oznaka lewego powietrza czy turbina szwankuje?
Witam, czy ktoś miał podobny problem - przy dłuższej trasie włącza się kontrolka pracy awaryjnej, turbina odcina się po 120km. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu turbina na nowo się włącza, ale ten sam problem się pojawia. Dodatkowo turbina dopiero włącza się od 2000-2500 obrotach...
Może być przepływomierz ale i może być turbina.
Jeżeli chcesz większą turbinę to tylko od Passata B5 z silnikiem AWX (130KM pompowtrysk), turbina to Garrett GT1749VA, pasuje Plug&Pley z drobnym szczegółem tzn na zimnej stronie będziesz potrzebował taką charakterystyczna przejściówkę - można ją kupic na allegro. Dorad typu włóż od Golfa IV Leona itd nie bierz pod uwagę bo turbiny od silnika ASZ (130KM)...
Witam. Sorry za dopiecie. Mam passata 130km AVF 2001r 1,9tdi. Padła mi turbina a dokładniej, passek zaczął dymić (na biało) i nie miał mocy. Wymieniłem turbinę, a problem pozostał turbina nie pompuje dymi sie dalej i czasem wyskakuje błąd 17964 szukałem nieszczelności ale nic nie znalazłem. Jedyne co zauważyłem po zapaleniu dźwignia zaworu przy turbinie...
Wsadzasz sprawny silnik .Pompowtryski, turbina ze starego.I wsio lata.
Witam dzięki za podpowiedz ale turbinę zmieniłem dwa lata temu chyba że ktoś spaprał swoją robotę ale dzięki sprawdzę mam trochę doświadczenia więc na pewno sobie poradzę z tak prostym zadaniem
To nie turbina - jest to pogorszenie spalania - moze byc winny zawor EGR lub jego sterowanie. Idz na forum passata i uzyj szukajki.
Autko podpięte. Wyskoczył błąd: http://obrazki.elektroda.pl/1212343400_1... Turbina przeładowuje? Co dalej?
Witam wszystkich! Mam problem z Passatem B5 130KM TDI 2002 KM. Otóż dzisiaj jechałem nim w trasie. Nie za szybko nie za wolno - normalnie. Czasem trzeba było wyprzedzić ale nie był jakoś piłowany strasznie. Nagle zauważyłem następujące objawy: Stała prędkość (ok. 120 km/h), noga na gazie cały czas. Nagle samochód słabnie (czuje ze troszkę zwolnił) po...
Taki komunikat może również oznaczać uszkodzenie czujnika, ale mniejsza z tym. Pytanie brzmi co masz zamiar z tym zrobić? Bo do naprawienia tej usterki nie wystarczy mieć interfejs i tylko go mieć. Niebieski dym może oznaczać uszkodzenie związane ze spalaniem oleju w silniku jak uszkodzona turbina, uszczelniacze, pierścienie. A biały dym z rana odkładanie...
Witam na 100 proc będą to zapieczone kierownice w turbinie trzeba rozebrać turbinę przeczyścić i po kłopocie
A mianowicie w moim passacie b5 1.9 tdi 90km 1998r , występuje problem z turbina , ogólnie auto się ładnie zbiera ale przy przyspieszeniu strasznie kopci na czarno i jak na 5 biegu chce6 jechać v-Max to auto jedzie do 130 i turbina się odlacza , ale gdy podczas jazdy przy tych 130 puszczę i nacisne ponownie padał gazu turbina znów się załącza i po chwili...
Sprawdz jeszcze parametry przepływki oraz czujnika cisnienia doładowania . Jesli wtryski były wyciagane i nie zostały wsadzone w te same miejsca wymagaja regulacji na napietej krzywce dokrec do oporu i popusc 180 stopni . Na kompie nieraz parametry sa ok a w rzeczywistosci kicha . A czy nie jest tak ze geometria chodzi a turbina fizycznie stoi ??
Powiem jeszcze tylko tyle ze zaczeło tak robić po zmianie turbiny, poprzednia była zepsuta bo jechał tylko do 120 KM/h i łapał błąd wyłączenie i włączenie kluczyka pomagało to zmienili mi turbinę a teraz taki efekt
Mam problem z passatem b5. Gdy jadąc 30km/h chcę przyspieszyć, to brak siły żeby samochód się rozpędził. Dopiero, jak turbina sie załączy, wtedy łapie siłę. Lub inna sytuacja- jade 130km/h i nie mogę przekroczyć tej granicy a jeździłem więcej... Dodam, że turbina była wymieniana półtorej roku temu.
Hej. Od kwietnia borykam sie z problemem braku mocy. Na początku turbina włączała się jak sie jej chciało ale stopniowo coraz rzadziej. Okazało się że wywaliło mi gdzieś wężyk od podcisnienia w trójniku. Wężyk został podpięty niestety po dłuższym czasie. Po zakręceniu auta na pierwszych 3 biegach do 4k obrotów auto wypluło czarną chumure i działało...
Jak robisz log dynamiczny to raczej od jałowego zaczynamy 800-900 rpm. Ogólnie tragedia, przepławka błąd, do sprawdzenia jak również turbina i sztanga. Jaki masz przebieg? https://obrazki.elektroda.pl/8913932600_...
Sprawdz bezpieczniki
Witam. Nowy temat ponieważ nie ma odpowiedzi na forach itd. Pacjent to passat b5. 1.9tdi 130km avf 6 biegowa skrzynia, przebieg 400 200km. Spalanie najmniejsze jakie uzyskałem to 7,9l w trasie, w mieście ok 13l. Wyniki z vag com. Czujnik temperatury wskazania prawidłowe. Temperatura paliwa nie przekracza 30°c Kąt wtrysku 0.0 idealnie. Wtryski mają korektę....
Witam wszystkich Mój problem to mianowicie wymieniłem przedwczoraj turbina w 1.9tdi 130km awx, stara brała olej i samochód kopcił, po wymianie problem ustał, po 2 dniach nagle turbina przestała wstawać, jakie mogą być przyczyny tego? ( jak była stara turbina to w egr w 1 wężyku był wsadzony drut, a drugi był rozpięty. My przy wymianie turbiny wymieniliśmy...
Witam. Mam problem z autem, przy jechaniu stałą prędkością lub normalnym przyspieszaniu auto przerywa przy około 2000 obrotów. Ciężko mi to opisać, auto nadal przyspiesza ale lekko odpuszcza i szarpie. Przy przyspieszaniu na pełnym gazie, problem nie występuje. Ostatnio auto było u mechanika i było w nim robione sprzęgło wisko, pasek klinowy i jakaś...
Mam problem kupiłem auto Passat B5 FL motor 1.9tdi 130KM kod AWX gosc mowil ze uszczelka pod glowica uszkodzona tak mechanik mu powiedzial. Auto pali troszke ciezko na zimnym nie zawsze za pierwszym razem na cieplym od strzalu. Nie kopci praktycznie wtedy wcale. Passat jezdzi ale moc słaba jak na 130 koni. Gdy temperatura dochodzi do 90 stopni auto...
Witam.Mam problem że po odpaleniu auta puści małą chmurę czarnego dymu.Przy ruszaniu wystarczy że obroty wzrosną trochę do 2tys to z rury chmura czarnego dymu leci.Wcześniej nic nie kopcił.Praktycznie przy każdym ruszeniu kopci przy redukcji kopci.Pompowtryski są 4 sztuki po regeneracji turbina była czyszczona rok temu.Egr był zawalony bardzo, dzisiaj...
Wv passat b5 1.9tdi 110km 97r. spadek mocy max 120-130km/h odkrecilem EGR i byl zapchany nagarem , wyczysciłem rozruszałem i dalej nic i w kolektorze ssacym byl olej , dodam ze ma nakrecone 460000 km głowica i turbina była robiona po remoncie zrobilem jakies 6000 km
Witam. Nie korzystam z działu mechaników więc nie wiem czy to odpowiedni dział na ten temat. Jeśli nie to sorki. Chodzi mi o to czy istnieje możliwość wymiany uszczelniaczy zaworów bez ściągania głowicy w Passacie b5 2002r 130km i kto ewentualnie podjąłby się takiej operacji okolice Tarnowa lub mógłbym nawet podstawić auto tak do ok. 100km. Objaw jest...
Witam problem polega na tym że nie załączało się turbo. Powodem tego był odpięty wężyk od zaworu który znajduje się przy turbinie. Po podłączeniu auto dostało mocy turbina pracuje ok. Ale kiedy jadę i kręcę go do ok 4 tys obrotów i wcisnę sprzęgło np. w celu zmiany biegu auto gaśnie. Nie chcę odpalić dopiero spróbowałem psiknąć plakiem i auto odpaliło....
odpowiem tylko glupim uzytkownikom lanosow i wszystkich innych super szybkich samochodow, ktorzy bardzo szybcy sa na prostej i pustej drodze, a w trudniejszej sytuacji czy wiekszym miescie niewiedza co robic. Mam w rodzinie Passata 130km nie powiem super samochod inna bajka super przyspieszenie, tylko ze w tym czasie jak ja smigalem sobie moim slabym...
Mam audi a4 1.9 tdi 110KM. Objawy podobne do opisywanych. Po odpaleniu dodaję gazu i turbina przy ok.1800 ob/m zaczyna gwizdać.Jadąc do 120km/h jest ok.Powyżej 130km/h uczucie jak bym wjechał w kałużę.auto niema mocy. gaz na max i ledwo 120km/h.dopiero po kilku godzinach jak silnik ostygnie odpalam i jest ok. turbinę regenerowałem przejechałem 15000...
Witam Na początku tego tematu ktoś się spierał że ustawianie dawki powyżej 51 mg nie ma sensu, jak to jest w rzeczywistości?. Poniżej kilka porównań AHU-AFN. (z map: smoke limiter, boost) AHU AFN Max MAF 850 1076 Injection mg 40 60 boost 1914 ??? mam tylko chwilowe doładowanie (większe niż w AHU) I jeszcze jedno pytanie czy analogicznie zmieniając...
Witam. Mianowicie mam od dłuższego czasu problem z moim Passatem. Rok temu zaczęły się problem i nic z tym nie robiłem. Okazało się, że sporo rzeczy było do roboty, mianowicie turbina do regeneracji. Nowa przepływka, popychacze, pompowtryski zostały wymienione z Seata z takiego samego silnika. Passat, wszystko jest okej, tylko cały czas za dużo pali....
Mam vw passata z 2003 r z silnikiem 1.9 tdi 130 konnym , skrzynia tiptronik.Mój problem tkwi w tym ,że na zimnym a czasem i na rozgrzanym silniku podczas gwałtownego wciśnięcia pedału gazu następuje zablokowanie mocy i samochód jedzie tak jak by w trybie awaryjnym bez więkrzej mocy i przyśpieszenia aż do momentu wyłączenia zapłonu. Po ponownym uruchomieniu...
Turbo regenerowane?
Witam! Od razu zaznaczę, że szukałem na forum rozwiązania. Mam następujący problem z w/w autem. Mianowicie podczas jazdy przy naciśnięciu pedału gazu i przyspieszaniu słychać dziwny odgłos, jakby coś tarło, prawdopodobnie od turbiny. Przyspiesza normalnie, ale przy prędkości powyżej 80 km/h dźwięk ustaje jednakże auto traci moc. Ciężko się rozpędza...
B5 FL to fajny samochód, niestety ma swoje mankamenty: szybko zużywające się przednie zawieszenie i cieknący układ turbina + EGR. Inwestując w porządne części możesz go śmiało brać. Maszyna z silnikiem 1,9 TDI 130KM daje dużą przyjemność. Mnie udało się kupić kombi ze skórzanymi fotelami (podgrzewane), 6 biegowa skrzynia, klimatronikiem. Do szczęścia...
Witam, mam dziwny problem. Mianowicie odpalam samochód, wszystko działa normalnie, przejeżdżam 2km, wyłączam (dziecko do przedszkola) po 5min włączam znowu i samochód odpala się w trybie awaryjnym. Zero mocy, 20km/h maks. Kilkukrotne wyłączenie i włączenie ponowne nic nie daje... Przejeżdżam w tym trybie 2km (powrót) wyłączam i włączam i działa normalnie....
Prędzej wina sterowania turbiny.
Witam Przymierzam się do kupna samochodu cena 15000-18000tyś. Najbardziej interesują mnie następujące typy samochodów: Audi a4 b6 2.0 quattro i volksvagen passat b5 fl 2.0 alt 130KM 4 motion (chodź nie wiem czy taki istnieje) lub 2.0 4 motion 115KM (ten istnieje) tylko nie wiem czy nie za słaby do napędu na 4 koła Nie wiem jak zapatrujecie się na silnik...
VW Passat 1.9 TDI 2001r 130KM 230000km Witam wszystkich. Otóż podczas jazdy na trasie auto straciło całkowicie moc, jak udało mi się doczołgać do prędkości 120km/h to byłem szczęśliwy, zero przyspieszenia. Na desce rozdzielczej nie zapaliła mi się żadna kontrolka. Dopiero jak dojechałem i zostawiłem auto na noc, rano wróciło przyspieszenie ale dopiero...
wymenilem soft na fabryczny i samochod stal sie strasznym mulem, powrocilem do poprzedniego, jest to jakis schipowany sofcik. przwplywka jest nowa i jest prawidlowa. nie wiem juz czego sie czepnac, skonczyly sie koncepcje, moze komp zle czyta wrtosc z przeplywki. mialem takie samo auto do testowania i okazalo sie ze inaczej dawkuje paliwo w przedziale...
No i tak jak się spodziewałem :( Wymieniłem zawór N75 wraz z przewodami podciśnienia i nadal jest to samo. Doszedłem do tego że chyba jednak samochód nie wchodzi w tryb awaryjny ponieważ jest tak że np. rozpędzam się i 110km/h i koniec, ale puszczam gaz i dodaje i jest 120km/h i znów odcina tak jak by turbinę, puszczam gaz i dodaje i jest 130km/h i...
Pisałem w wcześniejszym temacie o moim aktualnym problemie z TDikiem. Samochód na 4 i na 5 biegu powyżej 130km/h poszarpuje tak jakby włączał tryb awaryjny, na Vagu widać że turbo przeładowuje i w momencie zamułu odcina, i tak wkoło. N75 zamieniony i samochód nie odcina ale też nie ma czym jechać, przepływka zamieniana i to samo, dodam że po wymianie...
Szukam nr.katalogowego rury gumowej turbiny Pasat B5 po liftingu. Rura odchodzi od turbiny do rury Intercoolera montowanej na zatrzaski. Rocznik 2003.1.9TDI 130KM.Zainteresowanych proszę o pomoc.
Witam, mam następujące pytanie jako że chce zrobić tuning mechaniczny w swoim pasku jak w tytule chciałbym zapytać jakie większe turbo niż to oryginalne pomoże mi zbliżyć się do 200km oczywiście moc nie przez samo turbo. Myślałem nad turbo od 2.5 tdi od paska b5 , ale może ktoś z was ma jakieś doświadczenie bądź robił coś takiego? Z góry dzięki za podpowiedź.
Temat rozwiazany panowie ;) kierowniczki w turbinie sie przycinaly po wymianie turbiny wszystko super ddziala ;)
Czemu mówicie że silniki VW są paliwożerne i przestarzałe po czym przytaczacie przykłady silników sprzed piętnastu lat. Może podajcie przykłady dwóch nowych silników konkurencyjnych firm o takich samych parametrach i wtedy porównujcie. To jeśli już siedzimy przy przestarzałych konstrukcjach to podam przykład 2.0 benzyna 20v 130km konstrukcja z 2001...
Witam, Czy komuś udało się rozwiązać problem z niebieskim kablem z allegro KKL VAG-COM dla 409.1 problem polega na: Port Status: OK Interface: Not Found! Próba podłączenia na podpiętym do samochodu i włączonym zapłonie Dodam tylko że Program 409.1 mam w pełni aktywowany. Mam też zainstalowany VCDS-lite łączy się z samochodem i działa bez problemu. Problem...
w polsce przepisy pozwalaja na jazde do 130kmh wiec jak do 130 nie ma utraty mocy to po co sie martwic...zreszta ja jezde samochodem sprowadzonym od starszego niemca i silnik i turbina pracuja rewelacyjne,jedzic to jeszcze trzeba umiec zwalaszcza tdi...pozdrawiam wszystkich ktrozy maja passaty tdi za 40 tys a turbina do wymiany hehehe
Każdy VW kiedyś przyjechał z salonu VW. Nie łudziłbym się że samochód z 2003 roku w dieselu ma 200 tysiecy przejechane tym bardziej jezeli było sprowadzane zza zachodniej granicy. Oba silniki to praktycznie te same konstrukcje tylko z innymi turbinami. Jak na stare 1.9 TDI to są dość pancerne. Chociaż wszystko zależy od konkretnego egzemplarza. Co do...
Trubo wyjmowałem rozbierałem je na kawałki, cały mechanizm VNT wypłukałem w benzynie ekstrakcyjnej i WD-40 dokładnie wszystko oczyściłem, wypolerowałem powierzchnie styku łopatek VNT z tym pierścieniem bo widoczne były rysy od przytartych kierownic, wyczyściłem zimną i gorącą muszlę, wirnik, koła kompresji, sprawdziłem luzy wszystko wyglądało idealnie...
Witam, w czasie jazdy na autostradzie przy prędkości 180km/h z samochodu zaczęły wydobywać się chmury białego dymu oraz spadek mocy, zatrzymałem samochód, zgasiłem silnik, sprawdziłem poziom oleju był prawie zerowy, dolałem 2l odpaliłem go i było to samo czyli biały dym, więc samochód na lawetę do mechanika który stwierdził ze to turbina kupiłem turbo...
Witam wszystkich. Mam bardzo wielki problem. Kupiłem ostatnio Passata no i kurcze auto mi pali średnio 10-12 litrów ropy, w trasie jakbym jechał 60km/h to spalanie po podłączeniu do Vag-a pokazuje 3.8-5.0 litrów na 100 km, no ale na przykład jak już jadę 100/h spalanie na VAG-u i rzeczywiste które jest to około 8 litrów ropy, w mieście auto pali średnio...
Nie wiem czy po takim opisie ktoś zgadnie usterkę, ale podobne objawy jak brak mocy może powodować nawet wypluty oring czy pęknięcie któregoś z węży turbiny. Warto byłoby zacząć chociaż od wizualnych oględzin.
Yagiman Powiedz mi kolego, co ma wskazany przewód odmy, czyli odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika, do rozszczelnionej turbiny? Zadeklarujesz pokrycie kosztów swojej diagnozy, w przypadku gdyby okazał się być nietrafiona?
"dziwne odglosy" dochodzące z dolotu mogą również świadczyć o złej kondycji turbiny a i kopcenie może być przez spalanie oleju dostającego się przez turbo do dolotu.
Gdyby była różnica w turbinie i/lub wtryskach, to ECU może wymagać małego dłubnięcia (nawet tak podstawowa rzecz, jak MAP sensor może również wymagać modyfikacji).
jeśli dolewa po setce na 1000km to na razie nie ma powodu do zmartwień ale jeśli setka na 100km to należy się tym zainteresować osobiście myślę że powodem są uszczelniacze na zaworach lub turbinka jeśli filtr OP... to pewnie Filtron a to nie są najlepsze filtry - lepiej np Knecht ale nie ma to związku ze zużyciem oleju
To są dwa ròżne technologicznie osprzęty. Jeden i drugi się dobrze chipuje. Pompki najmocnejsze są w ARL jak kolega napisał. Ale czasem się sypią w ten sposób, że leją i denko tłoka dosłownie spływa do miski. Z kolei 110KM z normalnym przebiegiem to tylko chyba w muzeum w Wolfsburgu zobaczyć można. Ale widziałem słupek od 1Z z turbinką "hybrydą"...
Przy tym przebiegu to już jest po wymianie turba i dwumasy. Znajomy rok temu serwisował D5 w V70 i zostawił 7tyś u mechanika Czy ja pisałem , że utrzymanie turbo diesla nic nie kosztuje? Zostawił te 7 tys raz na rok, czy na 5 lat? I tu wychodzi "taniość" utrzymania turbodiesla- mało pali i co z tego Ja dlatego jeżdżę na LPG i nigdy nie zostawiem 1/4...
Dzień dobry mam kilka problemów z passatem z silnikiem AVF 131km. Samochód nie ma żadnej mocy w przedziale od 0-2000obr, można dosłowanie bawić się gazem nic nie ciągnie. Od 2000tys słychać gwizd turbiny coś zaczyna jechać, ale na pewno nie jak 130km, prędkośc maksymalna to około 150km/h. Dzsiaj rano przy odpaleniu zobaczyłem chmurę białego dymu, silnik...
turbina 130km passat 130km passat 130km szarpać
indeksowanie dysku protect radio kenwood rozebrać klapa pralka
kupowanie unitra kupowanie unitra
Hitachi ZX210 EX210 lokalizacja głównego zaworu przelewowego hydraulika schemat Massey Ferguson VT 7460 – błąd E 653 wtryskiwacz 3, diagnostyka i naprawa