Mam vw passata z 2003 r z silnikiem 1.9 tdi 130 konnym , skrzynia tiptronik.Mój problem tkwi w tym ,że na zimnym a czasem i na rozgrzanym silniku podczas gwałtownego wciśnięcia pedału gazu następuje zablokowanie mocy i samochód jedzie tak jak by w trybie awaryjnym bez więkrzej mocy i przyśpieszenia aż do momentu wyłączenia zapłonu. Po ponownym uruchomieniu...
Jeżeli chcesz większą turbinę to tylko od Passata B5 z silnikiem AWX (130KM pompowtrysk), turbina to Garrett GT1749VA, pasuje Plug&Pley z drobnym szczegółem tzn na zimnej stronie będziesz potrzebował taką charakterystyczna przejściówkę - można ją kupic na allegro. Dorad typu włóż od Golfa IV Leona itd nie bierz pod uwagę bo turbiny od silnika ASZ (130KM)...
ja bym zaczął od sterowania geometrią turbosprężarki. Przejrzyj sobie kolego również układ zasilania powietrzem tj.: - zajrzyj do filtra, wymontuj go sobie, wytrzep piach; - wyszoruj wąż doprowadzający powietrze do sprężarki turbiny; - przejrzyj wszystkie wężyki podciśnieniowe od sterowania turbiną (te od n75, gruchy i resztę, ja zmieniłem na nowe,...
Witam. Sorry za dopiecie. Mam passata 130km AVF 2001r 1,9tdi. Padła mi turbina a dokładniej, passek zaczął dymić (na biało) i nie miał mocy. Wymieniłem turbinę, a problem pozostał turbina nie pompuje dymi sie dalej i czasem wyskakuje błąd 17964 szukałem nieszczelności ale nic nie znalazłem. Jedyne co zauważyłem po zapaleniu dźwignia zaworu przy turbinie...
Witam. Nie korzystam z działu mechaników więc nie wiem czy to odpowiedni dział na ten temat. Jeśli nie to sorki. Chodzi mi o to czy istnieje możliwość wymiany uszczelniaczy zaworów bez ściągania głowicy w Passacie b5 2002r 130km i kto ewentualnie podjąłby się takiej operacji okolice Tarnowa lub mógłbym nawet podstawić auto tak do ok. 100km. Objaw jest...
Niestety stało się najgorsze z możliwych.Ale od początku... ...od pewnego czasu passatowi brakowało mocy.Najpierw tubo wyłączało się powyżej 120km/h.Choć nie zawsze.Od paru dni auto zamiast 131KM miało max.70KM.Pierwsze co mi przyszło na myśl,to turbina się przycina znowu.Piszę znowu,ponieważ ta o której piszę jest po regeneracji.Przejechałem na niej...
Mam taki problem, że podczas kiedy odpalam auto, intercooler psa a nie produkuje podciśnienia w wężach od chłodnicy i samochód nie przekracza więcej niż 2000 obrotów. Kopci strasznie i pali olej, podsys na turbinie sprawny, reszta widoczne na zdjęciach.
Witam, czy ktoś miał podobny problem - przy dłuższej trasie włącza się kontrolka pracy awaryjnej, turbina odcina się po 120km. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu turbina na nowo się włącza, ale ten sam problem się pojawia. Dodatkowo turbina dopiero włącza się od 2000-2500 obrotach...
Witam, mam następujące pytanie jako że chce zrobić tuning mechaniczny w swoim pasku jak w tytule chciałbym zapytać jakie większe turbo niż to oryginalne pomoże mi zbliżyć się do 200km oczywiście moc nie przez samo turbo. Myślałem nad turbo od 2.5 tdi od paska b5 , ale może ktoś z was ma jakieś doświadczenie bądź robił coś takiego? Z góry dzięki za podpowiedź.
Problem mam z turbiną, po przejechaniu ok 500m traci moc, jakby turbo nie działało, po zgaszeniu silnika i uruchomieniu ponownym jest ok. Pytanie moje jest takie czy tam jest jakiś czujnik, który może być za to odpowiedzialny? Czy coś innego?
Mam problem z vw passat b5 130km 2001 r a mianowicie przy prędkości około 120km traci moc i przy ponownym zapaleniu jest juz Oki na komputerze kokazało że przeładowuje wymienione było: -turbina po regeneracji -czujnik n75 -wszystkie przewody podciśnienia -węze od doładowania Na dodatek przy prędkości powyzej 90 robi się głośniej w środku a przy 120...
witam! mam problem z passatem b5fl 2005r 1.9tdi 130km, gdy wrocilem z trasy turbina raz dziala raz nie dziala wogole lub bardzo slabo..... jaka przyczyna?? co moglo sie zepsuc. PS. komputer pisze ,,ABGAS WERKSTATT!,, vag 1 nie wykazuje zadnych bledów POMOCY/!!
witam. Często poruszano juz ten temat ale wszystkie rady nie dały efektu.Objaw w moim aucie to brak mocy na niskich obrotach. Po przekroczeniu około 2200 obrotów samochód nagle dostaje potężnego doładowania (wciska w siedzenie). Czasami jednak przytrzymując auto między 2000 - 2200 obrotów traci całkowicie moc, turbina nie załącza się. Maksymalna predkość...
VW Passat 1.9 TDI 2001r 130KM 230000km Witam wszystkich. Otóż podczas jazdy na trasie auto straciło całkowicie moc, jak udało mi się doczołgać do prędkości 120km/h to byłem szczęśliwy, zero przyspieszenia. Na desce rozdzielczej nie zapaliła mi się żadna kontrolka. Dopiero jak dojechałem i zostawiłem auto na noc, rano wróciło przyspieszenie ale dopiero...
Koledzy zauważyłem że mam wyrwaną rurę co wchodzi od dołu do turbiny tak zwana eska.czy to może mieć wpływ na to że auto kopci jak zapale auto to tam powietrze ucieka i to ostro.A auto zaczęło kopcić tak nagle po wymianie wtrysków chodziło pięknie jakieś dwa tygodnie kopcić zaczęło pózniej.Ten wąż turbiny już zamówiłem jutro go założe
Witam, mam dziwny problem. Mianowicie odpalam samochód, wszystko działa normalnie, przejeżdżam 2km, wyłączam (dziecko do przedszkola) po 5min włączam znowu i samochód odpala się w trybie awaryjnym. Zero mocy, 20km/h maks. Kilkukrotne wyłączenie i włączenie ponowne nic nie daje... Przejeżdżam w tym trybie 2km (powrót) wyłączam i włączam i działa normalnie....
Witam dzięki za podpowiedz ale turbinę zmieniłem dwa lata temu chyba że ktoś spaprał swoją robotę ale dzięki sprawdzę mam trochę doświadczenia więc na pewno sobie poradzę z tak prostym zadaniem
Mam problem kupiłem auto Passat B5 FL motor 1.9tdi 130KM kod AWX gosc mowil ze uszczelka pod glowica uszkodzona tak mechanik mu powiedzial. Auto pali troszke ciezko na zimnym nie zawsze za pierwszym razem na cieplym od strzalu. Nie kopci praktycznie wtedy wcale. Passat jezdzi ale moc słaba jak na 130 koni. Gdy temperatura dochodzi do 90 stopni auto...
Witam. Proszę o pomoc! mam passata B5 lift 1.9 tdi 130km. Jechałem dzisiaj w delegacje wszystko było ok po jakiś 300 kilometrach turbina zaczęła się wyłączać, zjechaliśmy na parking, nie było żadnych wycieków , nic nie kopci , turbina świeżo po regeneracji 3 razy mi się wyłączała podczas jazdy. Proszę o pomoc :cry:
Szukam nr.katalogowego rury gumowej turbiny Pasat B5 po liftingu. Rura odchodzi od turbiny do rury Intercoolera montowanej na zatrzaski. Rocznik 2003.1.9TDI 130KM.Zainteresowanych proszę o pomoc.
Koledzy muszę się poradzić! Otóż zmodowałem oprogramowanie sterownika ( nowa mapa paliwowa ).Auto fabrycznie posiadało 96kW czyli 130KM. Po modzie jest teraz soft z silnika 101KM z podniesioną mocą do 140KM a moment obrotowy wzrósł do 420 Nm. No różnica znaczna bo auto zbiera się teraz od prawie 1400obr. co pozytywnie wpłynęło na przyśpieszenie i dynamikę.Auto...
Witam. Mianowicie mam od dłuższego czasu problem z moim Passatem. Rok temu zaczęły się problem i nic z tym nie robiłem. Okazało się, że sporo rzeczy było do roboty, mianowicie turbina do regeneracji. Nowa przepływka, popychacze, pompowtryski zostały wymienione z Seata z takiego samego silnika. Passat, wszystko jest okej, tylko cały czas za dużo pali....
Witam! Od razu zaznaczę, że szukałem na forum rozwiązania. Mam następujący problem z w/w autem. Mianowicie podczas jazdy przy naciśnięciu pedału gazu i przyspieszaniu słychać dziwny odgłos, jakby coś tarło, prawdopodobnie od turbiny. Przyspiesza normalnie, ale przy prędkości powyżej 80 km/h dźwięk ustaje jednakże auto traci moc. Ciężko się rozpędza...
Witam problem polega na tym że nie załączało się turbo. Powodem tego był odpięty wężyk od zaworu który znajduje się przy turbinie. Po podłączeniu auto dostało mocy turbina pracuje ok. Ale kiedy jadę i kręcę go do ok 4 tys obrotów i wcisnę sprzęgło np. w celu zmiany biegu auto gaśnie. Nie chcę odpalić dopiero spróbowałem psiknąć plakiem i auto odpaliło....
Temat rozwiazany panowie ;) kierowniczki w turbinie sie przycinaly po wymianie turbiny wszystko super ddziala ;)
Witam tu wszystkich zgromadzonych na forum :) jestem tu nowy :) A wiec tak problem polega na tym iż pacjent to VW PASSAT B5 fl 02r. 1.9 tu 130km AVF problemem jest Po 1. -Brak mocy -Ubytek oleju w silniku -Zauważyłem większe spalanie Po 2. -Zero jakiegokolwiek dymienia czy ciepły czy zimny -Zero jakiegokolwiek błędu po przeskanowaniu komputerem A BYŁ...
Witam posiadam taki problem w swoim passacie strasznego muła ma na każdym biegu tak do ok 2 tys pozniej dostaje kopa jak załaczy sie turbo i mam przeładowania turbiny tylko ze raz jest normalnie jedzie raz odcina juz przy 100 innym razem od 120 z góry dziekuje za odpowiedzi
Dzień dobry mam kilka problemów z passatem z silnikiem AVF 131km. Samochód nie ma żadnej mocy w przedziale od 0-2000obr, można dosłowanie bawić się gazem nic nie ciągnie. Od 2000tys słychać gwizd turbiny coś zaczyna jechać, ale na pewno nie jak 130km, prędkośc maksymalna to około 150km/h. Dzsiaj rano przy odpaleniu zobaczyłem chmurę białego dymu, silnik...
...VW PASSAT B6 1.9TDI 100KM z końca 2003 roku i chciałbym się dowiedzieć co musiałbym zmienić w tym silniku żeby mieć 130KM. Czy wystarczy jak wrzucę komputer i turbinę od Passata z 130KM??... niestety te silniki znacznie sie roznia 100km to jest na pompie a 130km to pompowtrysk musialbys wymienic cala glowice ale to i tak by chyba nie spasowalo noi...
wymenilem soft na fabryczny i samochod stal sie strasznym mulem, powrocilem do poprzedniego, jest to jakis schipowany sofcik. przwplywka jest nowa i jest prawidlowa. nie wiem juz czego sie czepnac, skonczyly sie koncepcje, moze komp zle czyta wrtosc z przeplywki. mialem takie samo auto do testowania i okazalo sie ze inaczej dawkuje paliwo w przedziale...
Na zimnym silniku, przeważnie rano, auto po uruchomieniu, dymi na niebieskawo- szary kolor. Podpiąłem się pod komputer, i sprawdziłem parę odczytów, nie potrafię natomiast ich zinterpretować. Dodam że auto mam od tygodnia 2001r 1.9 130KM przejechane 200kkm, wymieniony rozrząd przed zakupem + turbina. Na wolnych obrotach silnik trzęsie autem, jak w starym...
Dopiero zamówiłem kabel więc jeszcze autka nie podpinałem. Wiem, że może być to prawdopodobnie turbina, zawór N75 bądź przepływka itd. Bardziej to grzechotanie mnie martwi
Sprawdz jeszcze parametry przepływki oraz czujnika cisnienia doładowania . Jesli wtryski były wyciagane i nie zostały wsadzone w te same miejsca wymagaja regulacji na napietej krzywce dokrec do oporu i popusc 180 stopni . Na kompie nieraz parametry sa ok a w rzeczywistosci kicha . A czy nie jest tak ze geometria chodzi a turbina fizycznie stoi ??
jeśli będzie tam olej to możesz zacząć powoli mysleć o naprawie turbiny... bo jeśli kiedyś zacznie puszczać tego oleju bardzo dużo to silnik moze go zassać i wtedy wyciągnie go z silnika.... co prawda zdarza się to rzadko ale niestety miałem okazje się z czymś takim spotkać... jeśli chodzi o egr to wystarczy go wymyć.... zresztą jak bedzie dużo oleju...
witam po regeneracji turbiny za nie male 700zł samochód jedzie lepiej ale nadal to nie to przy ruszaniu kolami nie piszczy. Zauważyłem ze na 1 i 3 wtrysku pokazuje 0,2 ,a 2 i 4 3.0 i -3,0. Silnik pracuje równo czy to możne być wina wtryskiwaczy
Witam wszystkich! Mam problem z Passatem B5 130KM TDI 2002 KM. Otóż dzisiaj jechałem nim w trasie. Nie za szybko nie za wolno - normalnie. Czasem trzeba było wyprzedzić ale nie był jakoś piłowany strasznie. Nagle zauważyłem następujące objawy: Stała prędkość (ok. 120 km/h), noga na gazie cały czas. Nagle samochód słabnie (czuje ze troszkę zwolnił) po...
Witam. Przejrzałem wężyki podciśnienia i wymieniłem dwa które wydawały mi się podejrzane, był to wężyk do zaworu EGR oraz wężyk od zaworu N75 do gruszki turbiny. Zrobiłem logi i wykres ciśnień i widzę minimalną poprawę, ale problem nadal pozostaje, ponieważ przebieg wykresu jest podobny. Wygląda to trochę jak mechaniki wykres układu z tłumieniem. Dodatkowo...
Mam problem z passatem b5. Gdy jadąc 30km/h chcę przyspieszyć, to brak siły żeby samochód się rozpędził. Dopiero, jak turbina sie załączy, wtedy łapie siłę. Lub inna sytuacja- jade 130km/h i nie mogę przekroczyć tej granicy a jeździłem więcej... Dodam, że turbina była wymieniana półtorej roku temu.
Witam. Mam problem z Passatem 1,9 tdi 130KM 2003r AVF. Problem dotyczy braku załączania się turbosprężarki. Po odczytaniu błędów wywala błąd zaworu N75 ,N239 i N17.Błędów ne da się wykasować . Znalazłem przytopione do kolektora wydechowego przewody od N75. Założyłem nową kostkę zlutowałem założyłem nowy N75 i reakcji brak. Moje zapytanie brzmi czy te...
A turbina nie była wymieniana ostatnio?
Witam. Mam problem z autem, przy jechaniu stałą prędkością lub normalnym przyspieszaniu auto przerywa przy około 2000 obrotów. Ciężko mi to opisać, auto nadal przyspiesza ale lekko odpuszcza i szarpie. Przy przyspieszaniu na pełnym gazie, problem nie występuje. Ostatnio auto było u mechanika i było w nim robione sprzęgło wisko, pasek klinowy i jakaś...
Witam auto nie ma mocy z dołu. Jest po wymianie turbiny, strzeliła rura od IC na autostradzie i zdecydowałem się zmienić przy tym odrazu turbo puszczało olej . Po wymianie auto nie ma powera z dołu. Proszę o pomoc analizy logów skrzynia tiptronic
Nie wiem czy po takim opisie ktoś zgadnie usterkę, ale podobne objawy jak brak mocy może powodować nawet wypluty oring czy pęknięcie któregoś z węży turbiny. Warto byłoby zacząć chociaż od wizualnych oględzin.
Gdyby była różnica w turbinie i/lub wtryskach, to ECU może wymagać małego dłubnięcia (nawet tak podstawowa rzecz, jak MAP sensor może również wymagać modyfikacji).
Witam, proszę o ogólne sprawdzenie logów. Czy widać w logach co może być przyczyną późnego wstawania turbiny? Otóż mam autko 7 lat i od początku turbina lepiej dmucha dopiero od 2tys. obrotów i wtedy auto wystrzeliwuje jak z procy, czy macie może jakieś sugestie co może być tego przyczyną? Jakieś czujniki, zawory a może sama turbina? Czy ogólnie...
Mam audi a4 1.9 tdi 110KM. Objawy podobne do opisywanych. Po odpaleniu dodaję gazu i turbina przy ok.1800 ob/m zaczyna gwizdać.Jadąc do 120km/h jest ok.Powyżej 130km/h uczucie jak bym wjechał w kałużę.auto niema mocy. gaz na max i ledwo 120km/h.dopiero po kilku godzinach jak silnik ostygnie odpalam i jest ok. turbinę regenerowałem przejechałem 15000...
Wv passat b5 1.9tdi 110km 97r. spadek mocy max 120-130km/h odkrecilem EGR i byl zapchany nagarem , wyczysciłem rozruszałem i dalej nic i w kolektorze ssacym byl olej , dodam ze ma nakrecone 460000 km głowica i turbina była robiona po remoncie zrobilem jakies 6000 km
Witam wszystkich. Mam bardzo wielki problem. Kupiłem ostatnio Passata no i kurcze auto mi pali średnio 10-12 litrów ropy, w trasie jakbym jechał 60km/h to spalanie po podłączeniu do Vag-a pokazuje 3.8-5.0 litrów na 100 km, no ale na przykład jak już jadę 100/h spalanie na VAG-u i rzeczywiste które jest to około 8 litrów ropy, w mieście auto pali średnio...
Trubo wyjmowałem rozbierałem je na kawałki, cały mechanizm VNT wypłukałem w benzynie ekstrakcyjnej i WD-40 dokładnie wszystko oczyściłem, wypolerowałem powierzchnie styku łopatek VNT z tym pierścieniem bo widoczne były rysy od przytartych kierownic, wyczyściłem zimną i gorącą muszlę, wirnik, koła kompresji, sprawdziłem luzy wszystko wyglądało idealnie...
Pisałem w wcześniejszym temacie o moim aktualnym problemie z TDikiem. Samochód na 4 i na 5 biegu powyżej 130km/h poszarpuje tak jakby włączał tryb awaryjny, na Vagu widać że turbo przeładowuje i w momencie zamułu odcina, i tak wkoło. N75 zamieniony i samochód nie odcina ale też nie ma czym jechać, przepływka zamieniana i to samo, dodam że po wymianie...
No i tak jak się spodziewałem :( Wymieniłem zawór N75 wraz z przewodami podciśnienia i nadal jest to samo. Doszedłem do tego że chyba jednak samochód nie wchodzi w tryb awaryjny ponieważ jest tak że np. rozpędzam się i 110km/h i koniec, ale puszczam gaz i dodaje i jest 120km/h i znów odcina tak jak by turbinę, puszczam gaz i dodaje i jest 130km/h i...
Witam! Silnik 1.9Tdi 130km problem-twarda praca silnika oraz cięższe odpalanie w chłodniejsze dni. Wykonano: Remont silnika, regeneracja pompowtryskiwaczy, wymiana turbiny, sprzęgła, świece oraz posprawdzane czujniki. Kąt synchronizacji 0. Silnik w chłodniejsze dni kręci ze 3-4obroty i dopiero odpala po czym z komina idzie siwy dym. Strasznie twardo...
A mianowicie w moim passacie b5 1.9 tdi 90km 1998r , występuje problem z turbina , ogólnie auto się ładnie zbiera ale przy przyspieszeniu strasznie kopci na czarno i jak na 5 biegu chce6 jechać v-Max to auto jedzie do 130 i turbina się odlacza , ale gdy podczas jazdy przy tych 130 puszczę i nacisne ponownie padał gazu turbina znów się załącza i po chwili...
Czyli zrobiliście coś nie wiedząc co.Bo nie wiadomo gdzie to podłączyliście.N75 powinien być koło turbiny.Vac wejście podciśnienia ,OUT wyjście na gruchę.Jest jescze zasobnik podciśnienia który ma być podłączony do vac.Egr i klapa gasząca,Out na aktuator ,vac wejście podciśnienia.
Witam dziś gdy jechałem nad wodę przy prędkości 140 km/h w moim samochodzie włączył się nagle tryb awaryjny i stracił swoją moc próbowałem to naprawić wylaczajac i włączając samochód ale bez skutecznie po czym samochód zaczął kopcić na czarno i turbina zaczęła dziwnie świstać czy to może być turbina do wymiany czy co to może być ktoś wie?
odpowiem tylko glupim uzytkownikom lanosow i wszystkich innych super szybkich samochodow, ktorzy bardzo szybcy sa na prostej i pustej drodze, a w trudniejszej sytuacji czy wiekszym miescie niewiedza co robic. Mam w rodzinie Passata 130km nie powiem super samochod inna bajka super przyspieszenie, tylko ze w tym czasie jak ja smigalem sobie moim slabym...
Czemu mówicie że silniki VW są paliwożerne i przestarzałe po czym przytaczacie przykłady silników sprzed piętnastu lat. Może podajcie przykłady dwóch nowych silników konkurencyjnych firm o takich samych parametrach i wtedy porównujcie. To jeśli już siedzimy przy przestarzałych konstrukcjach to podam przykład 2.0 benzyna 20v 130km konstrukcja z 2001...
Witam, Czy komuś udało się rozwiązać problem z niebieskim kablem z allegro KKL VAG-COM dla 409.1 problem polega na: Port Status: OK Interface: Not Found! Próba podłączenia na podpiętym do samochodu i włączonym zapłonie Dodam tylko że Program 409.1 mam w pełni aktywowany. Mam też zainstalowany VCDS-lite łączy się z samochodem i działa bez problemu. Problem...
Witam Przymierzam się do kupna samochodu cena 15000-18000tyś. Najbardziej interesują mnie następujące typy samochodów: Audi a4 b6 2.0 quattro i volksvagen passat b5 fl 2.0 alt 130KM 4 motion (chodź nie wiem czy taki istnieje) lub 2.0 4 motion 115KM (ten istnieje) tylko nie wiem czy nie za słaby do napędu na 4 koła Nie wiem jak zapatrujecie się na silnik...
w polsce przepisy pozwalaja na jazde do 130kmh wiec jak do 130 nie ma utraty mocy to po co sie martwic...zreszta ja jezde samochodem sprowadzonym od starszego niemca i silnik i turbina pracuja rewelacyjne,jedzic to jeszcze trzeba umiec zwalaszcza tdi...pozdrawiam wszystkich ktrozy maja passaty tdi za 40 tys a turbina do wymiany hehehe
Wczoraj spędziłem 6 godzin aby przerobić soft passata amerykańska wersja w automacie na manual , bez zmiany oprogramowania i po przestawieniu bardzo wielu przełączników dotyczących typu skrzyni i komunikacji pomiędzy modułami udało się i to bez DAMOSÓW. czy nie bylo prosciej zmienic kodowanie sterownika przez Vag com? Heh jak by to było takie proste...
No bo bez przesady, kto widział bezpośredni wtrysk w Golfie III z 94 roku, a takowe autko ma znajomy ;) Kolega wogole niema racji . Elektrit idealnie to wytlumaczyl na przykladzie SDI . To ze pojazd jest na bezposrednim wtrysku paliwa , nie oznacza ze to common rail ! A wiekszosc ludzi to wszytsko myli . Pierwsze auta z silnikami diesla wyposazone...
Takie wypowiedzi niby doświadczonych ludzi też są całkiem ciekawe. Ta przepustnica służy wyłącznie do gaszenia silnika, nie działa tak jak przepustnica w silniku benzynowym, dlatego m.in. w dieslu nie potrzebny jest zawór upustowy turbo (blow-off)... starsze wersje w ogóle nie miały przepustnicy (dlatego mogło dojść do tzw. "rozbiegania się" i niemożności...
Przy tym przebiegu to już jest po wymianie turba i dwumasy. Znajomy rok temu serwisował D5 w V70 i zostawił 7tyś u mechanika Czy ja pisałem , że utrzymanie turbo diesla nic nie kosztuje? Zostawił te 7 tys raz na rok, czy na 5 lat? I tu wychodzi "taniość" utrzymania turbodiesla- mało pali i co z tego Ja dlatego jeżdżę na LPG i nigdy nie zostawiem 1/4...