Szukaj nieszczelności między turbo a kolektorem (pękł wąż , lub wyskoczył z zatrzasku)
Podepnij wakuometr i zmierz podciśnienie z pompy vacum. Założę się że na wolnych obrotach nie ma podciśnienia bo jest vacumpompa przytarta. A dopiero od 2000obr/min zaczyna wytwarzać podciśnienie i zaciągnąć geometrię turbiny.
A czy da sie to jakoś sprawdzic bez wyciągania turbiny ?
Zalisz czy się chwalisz? Nie chce mi się z Tobą gadać. To nie gadaj. Zdjęcia wystawiłeś o nie wiadomo o co ci chodzi. Żadnego pytanie nie zadałeś. Więc czego oczekujesz? Potwierdzenia awarii którą widać jak na dłoni.
Co sprawdziłeś sam ?Odpowiem za ciebie. Nic.Podłącz tester na początek.
Czy mógłbyś mi bardziej to objaśnic bo mechanikiem nie jestem tyle z tego co rozumiem to komputer trzebabyło by podpiąć?
Witam. mam passata 1.9 tdi 115 km, ostatnio mialem problem z turbina(często sie wieszała i auto ledwo sie poruszało-po wyłączeniu silnika i ponownemu uruchomieniu było po kłopocie)wiec dałem naprawy-turbine zregenerowali i dali gwarancje na rok i niby ok ale po zrobieniu okolo 1000km problem nawrócil, wprawdzie o wiele rzadziej sie zacinala ale zacinala....
Witam wszystkich! Mam problem z Passatem B5 130KM TDI 2002 KM. Otóż dzisiaj jechałem nim w trasie. Nie za szybko nie za wolno - normalnie. Czasem trzeba było wyprzedzić ale nie był jakoś piłowany strasznie. Nagle zauważyłem następujące objawy: Stała prędkość (ok. 120 km/h), noga na gazie cały czas. Nagle samochód słabnie (czuje ze troszkę zwolnił) po...
Dodam, że zaobserwowałem, że po dodaniu gazu i puszczeniu go podczas jazdy słychać taki cichy gwizd. Jest to słyszalne tylko podczas jazdy przy otwartym oknie. Czy to oznaka lewego powietrza czy turbina szwankuje?
Hej. Od kwietnia borykam sie z problemem braku mocy. Na początku turbina włączała się jak sie jej chciało ale stopniowo coraz rzadziej. Okazało się że wywaliło mi gdzieś wężyk od podcisnienia w trójniku. Wężyk został podpięty niestety po dłuższym czasie. Po zakręceniu auta na pierwszych 3 biegach do 4k obrotów auto wypluło czarną chumure i działało...
Witam. Nowy temat ponieważ nie ma odpowiedzi na forach itd. Pacjent to passat b5. 1.9tdi 130km avf 6 biegowa skrzynia, przebieg 400 200km. Spalanie najmniejsze jakie uzyskałem to 7,9l w trasie, w mieście ok 13l. Wyniki z vag com. Czujnik temperatury wskazania prawidłowe. Temperatura paliwa nie przekracza 30°c Kąt wtrysku 0.0 idealnie. Wtryski mają korektę....
Wsadzasz sprawny silnik .Pompowtryski, turbina ze starego.I wsio lata.
Witam, czy ktoś miał podobny problem - przy dłuższej trasie włącza się kontrolka pracy awaryjnej, turbina odcina się po 120km. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu turbina na nowo się włącza, ale ten sam problem się pojawia. Dodatkowo turbina dopiero włącza się od 2000-2500 obrotach...
Witam. Sorry za dopiecie. Mam passata 130km AVF 2001r 1,9tdi. Padła mi turbina a dokładniej, passek zaczął dymić (na biało) i nie miał mocy. Wymieniłem turbinę, a problem pozostał turbina nie pompuje dymi sie dalej i czasem wyskakuje błąd 17964 szukałem nieszczelności ale nic nie znalazłem. Jedyne co zauważyłem po zapaleniu dźwignia zaworu przy turbinie...
To nie turbina - jest to pogorszenie spalania - moze byc winny zawor EGR lub jego sterowanie. Idz na forum passata i uzyj szukajki.
ja bym zaczął od sterowania geometrią turbosprężarki. Przejrzyj sobie kolego również układ zasilania powietrzem tj.: - zajrzyj do filtra, wymontuj go sobie, wytrzep piach; - wyszoruj wąż doprowadzający powietrze do sprężarki turbiny; - przejrzyj wszystkie wężyki podciśnieniowe od sterowania turbiną (te od n75, gruchy i resztę, ja zmieniłem na nowe,...
Jak robisz log dynamiczny to raczej od jałowego zaczynamy 800-900 rpm. Ogólnie tragedia, przepławka błąd, do sprawdzenia jak również turbina i sztanga. Jaki masz przebieg? https://obrazki.elektroda.pl/8913932600_...
Witam wszystkich Mój problem to mianowicie wymieniłem przedwczoraj turbina w 1.9tdi 130km awx, stara brała olej i samochód kopcił, po wymianie problem ustał, po 2 dniach nagle turbina przestała wstawać, jakie mogą być przyczyny tego? ( jak była stara turbina to w egr w 1 wężyku był wsadzony drut, a drugi był rozpięty. My przy wymianie turbiny wymieniliśmy...
witam. Często poruszano juz ten temat ale wszystkie rady nie dały efektu.Objaw w moim aucie to brak mocy na niskich obrotach. Po przekroczeniu około 2200 obrotów samochód nagle dostaje potężnego doładowania (wciska w siedzenie). Czasami jednak przytrzymując auto między 2000 - 2200 obrotów traci całkowicie moc, turbina nie załącza się. Maksymalna predkość...
Witam. Mam problem z autem, przy jechaniu stałą prędkością lub normalnym przyspieszaniu auto przerywa przy około 2000 obrotów. Ciężko mi to opisać, auto nadal przyspiesza ale lekko odpuszcza i szarpie. Przy przyspieszaniu na pełnym gazie, problem nie występuje. Ostatnio auto było u mechanika i było w nim robione sprzęgło wisko, pasek klinowy i jakaś...
Witam problem polega na tym że nie załączało się turbo. Powodem tego był odpięty wężyk od zaworu który znajduje się przy turbinie. Po podłączeniu auto dostało mocy turbina pracuje ok. Ale kiedy jadę i kręcę go do ok 4 tys obrotów i wcisnę sprzęgło np. w celu zmiany biegu auto gaśnie. Nie chcę odpalić dopiero spróbowałem psiknąć plakiem i auto odpaliło....
Witam! Od razu zaznaczę, że szukałem na forum rozwiązania. Mam następujący problem z w/w autem. Mianowicie podczas jazdy przy naciśnięciu pedału gazu i przyspieszaniu słychać dziwny odgłos, jakby coś tarło, prawdopodobnie od turbiny. Przyspiesza normalnie, ale przy prędkości powyżej 80 km/h dźwięk ustaje jednakże auto traci moc. Ciężko się rozpędza...
Witam. Nie korzystam z działu mechaników więc nie wiem czy to odpowiedni dział na ten temat. Jeśli nie to sorki. Chodzi mi o to czy istnieje możliwość wymiany uszczelniaczy zaworów bez ściągania głowicy w Passacie b5 2002r 130km i kto ewentualnie podjąłby się takiej operacji okolice Tarnowa lub mógłbym nawet podstawić auto tak do ok. 100km. Objaw jest...
Mam problem kupiłem auto Passat B5 FL motor 1.9tdi 130KM kod AWX gosc mowil ze uszczelka pod glowica uszkodzona tak mechanik mu powiedzial. Auto pali troszke ciezko na zimnym nie zawsze za pierwszym razem na cieplym od strzalu. Nie kopci praktycznie wtedy wcale. Passat jezdzi ale moc słaba jak na 130 koni. Gdy temperatura dochodzi do 90 stopni auto...
Autko podpięte. Wyskoczył błąd: http://obrazki.elektroda.pl/1212343400_1... Turbina przeładowuje? Co dalej?
B5 FL to fajny samochód, niestety ma swoje mankamenty: szybko zużywające się przednie zawieszenie i cieknący układ turbina + EGR. Inwestując w porządne części możesz go śmiało brać. Maszyna z silnikiem 1,9 TDI 130KM daje dużą przyjemność. Mnie udało się kupić kombi ze skórzanymi fotelami (podgrzewane), 6 biegowa skrzynia, klimatronikiem. Do szczęścia...
Sprawdz jeszcze parametry przepływki oraz czujnika cisnienia doładowania . Jesli wtryski były wyciagane i nie zostały wsadzone w te same miejsca wymagaja regulacji na napietej krzywce dokrec do oporu i popusc 180 stopni . Na kompie nieraz parametry sa ok a w rzeczywistosci kicha . A czy nie jest tak ze geometria chodzi a turbina fizycznie stoi ??
VW Passat 1.9 TDI 2001r 130KM 230000km Witam wszystkich. Otóż podczas jazdy na trasie auto straciło całkowicie moc, jak udało mi się doczołgać do prędkości 120km/h to byłem szczęśliwy, zero przyspieszenia. Na desce rozdzielczej nie zapaliła mi się żadna kontrolka. Dopiero jak dojechałem i zostawiłem auto na noc, rano wróciło przyspieszenie ale dopiero...
Kurde lipa czyli turbina do regeneracji? Czy może mylę pojęcia chodzi o zwykłe czyszczenie? w przyszłym tygodniu wybieram się do mechanika nie zobaczy
Witam, mam dziwny problem. Mianowicie odpalam samochód, wszystko działa normalnie, przejeżdżam 2km, wyłączam (dziecko do przedszkola) po 5min włączam znowu i samochód odpala się w trybie awaryjnym. Zero mocy, 20km/h maks. Kilkukrotne wyłączenie i włączenie ponowne nic nie daje... Przejeżdżam w tym trybie 2km (powrót) wyłączam i włączam i działa normalnie....
Witam.Mam problem że po odpaleniu auta puści małą chmurę czarnego dymu.Przy ruszaniu wystarczy że obroty wzrosną trochę do 2tys to z rury chmura czarnego dymu leci.Wcześniej nic nie kopcił.Praktycznie przy każdym ruszeniu kopci przy redukcji kopci.Pompowtryski są 4 sztuki po regeneracji turbina była czyszczona rok temu.Egr był zawalony bardzo, dzisiaj...
Mam vw passata z 2003 r z silnikiem 1.9 tdi 130 konnym , skrzynia tiptronik.Mój problem tkwi w tym ,że na zimnym a czasem i na rozgrzanym silniku podczas gwałtownego wciśnięcia pedału gazu następuje zablokowanie mocy i samochód jedzie tak jak by w trybie awaryjnym bez więkrzej mocy i przyśpieszenia aż do momentu wyłączenia zapłonu. Po ponownym uruchomieniu...
Witam Przymierzam się do kupna samochodu cena 15000-18000tyś. Najbardziej interesują mnie następujące typy samochodów: Audi a4 b6 2.0 quattro i volksvagen passat b5 fl 2.0 alt 130KM 4 motion (chodź nie wiem czy taki istnieje) lub 2.0 4 motion 115KM (ten istnieje) tylko nie wiem czy nie za słaby do napędu na 4 koła Nie wiem jak zapatrujecie się na silnik...
wymenilem soft na fabryczny i samochod stal sie strasznym mulem, powrocilem do poprzedniego, jest to jakis schipowany sofcik. przwplywka jest nowa i jest prawidlowa. nie wiem juz czego sie czepnac, skonczyly sie koncepcje, moze komp zle czyta wrtosc z przeplywki. mialem takie samo auto do testowania i okazalo sie ze inaczej dawkuje paliwo w przedziale...
Czemu mówicie że silniki VW są paliwożerne i przestarzałe po czym przytaczacie przykłady silników sprzed piętnastu lat. Może podajcie przykłady dwóch nowych silników konkurencyjnych firm o takich samych parametrach i wtedy porównujcie. To jeśli już siedzimy przy przestarzałych konstrukcjach to podam przykład 2.0 benzyna 20v 130km konstrukcja z 2001...
Witam wszystkich. Mam bardzo wielki problem. Kupiłem ostatnio Passata no i kurcze auto mi pali średnio 10-12 litrów ropy, w trasie jakbym jechał 60km/h to spalanie po podłączeniu do Vag-a pokazuje 3.8-5.0 litrów na 100 km, no ale na przykład jak już jadę 100/h spalanie na VAG-u i rzeczywiste które jest to około 8 litrów ropy, w mieście auto pali średnio...
Sprawdz bezpieczniki
Witam, posiadam obecnie VW PASSAT B6 1.9TDI 100KM z końca 2003 roku i chciałbym się dowiedzieć co musiałbym zmienić w tym silniku żeby mieć 130KM. Czy wystarczy jak wrzucę komputer i turbinę od Passata z 130KM?? Czy to wogóle coś zmieni?? A jeżeli nie to co trzeba zrobić.
Turbo regenerowane?
Taki komunikat może również oznaczać uszkodzenie czujnika, ale mniejsza z tym. Pytanie brzmi co masz zamiar z tym zrobić? Bo do naprawienia tej usterki nie wystarczy mieć interfejs i tylko go mieć. Niebieski dym może oznaczać uszkodzenie związane ze spalaniem oleju w silniku jak uszkodzona turbina, uszczelniacze, pierścienie. A biały dym z rana odkładanie...
Turbina do czyszczenia lub regeneracji. Prawdopodobnie przeładowuję ci turbo passerati i wchodzi w tryb awaryjny. Masz dostęp do VAG? jesli tak to wrzuć kody błędów. pozdro
Prędzej wina sterowania turbiny.
Witam dzięki za podpowiedz ale turbinę zmieniłem dwa lata temu chyba że ktoś spaprał swoją robotę ale dzięki sprawdzę mam trochę doświadczenia więc na pewno sobie poradzę z tak prostym zadaniem
Jeżeli chcesz większą turbinę to tylko od Passata B5 z silnikiem AWX (130KM pompowtrysk), turbina to Garrett GT1749VA, pasuje Plug&Pley z drobnym szczegółem tzn na zimnej stronie będziesz potrzebował taką charakterystyczna przejściówkę - można ją kupic na allegro. Dorad typu włóż od Golfa IV Leona itd nie bierz pod uwagę bo turbiny od silnika ASZ (130KM)...
Witam, Czy komuś udało się rozwiązać problem z niebieskim kablem z allegro KKL VAG-COM dla 409.1 problem polega na: Port Status: OK Interface: Not Found! Próba podłączenia na podpiętym do samochodu i włączonym zapłonie Dodam tylko że Program 409.1 mam w pełni aktywowany. Mam też zainstalowany VCDS-lite łączy się z samochodem i działa bez problemu. Problem...
Temat rozwiazany panowie ;) kierowniczki w turbinie sie przycinaly po wymianie turbiny wszystko super ddziala ;)
Mam problem z passatem b5. Gdy jadąc 30km/h chcę przyspieszyć, to brak siły żeby samochód się rozpędził. Dopiero, jak turbina sie załączy, wtedy łapie siłę. Lub inna sytuacja- jade 130km/h i nie mogę przekroczyć tej granicy a jeździłem więcej... Dodam, że turbina była wymieniana półtorej roku temu.
Szukam nr.katalogowego rury gumowej turbiny Pasat B5 po liftingu. Rura odchodzi od turbiny do rury Intercoolera montowanej na zatrzaski. Rocznik 2003.1.9TDI 130KM.Zainteresowanych proszę o pomoc.
Nie wiem czy po takim opisie ktoś zgadnie usterkę, ale podobne objawy jak brak mocy może powodować nawet wypluty oring czy pęknięcie któregoś z węży turbiny. Warto byłoby zacząć chociaż od wizualnych oględzin.
Gdyby była różnica w turbinie i/lub wtryskach, to ECU może wymagać małego dłubnięcia (nawet tak podstawowa rzecz, jak MAP sensor może również wymagać modyfikacji).
Wv passat b5 1.9tdi 110km 97r. spadek mocy max 120-130km/h odkrecilem EGR i byl zapchany nagarem , wyczysciłem rozruszałem i dalej nic i w kolektorze ssacym byl olej , dodam ze ma nakrecone 460000 km głowica i turbina była robiona po remoncie zrobilem jakies 6000 km
turbina 130km passat 130km passat 130km pompowtryski
nadawać president wtyczka separatora orion 17mb82s
Peugeot Expert 2014 – woda w podsufitce i na górnej półce, przeciek, odpływy, uszczelki Sterowanie podczerwienią Oras, Grohe – zawór NO zamiast NC, bateria łazienkowa działa odwrotnie