Zgnita wiązka w okolicach modułu komfortu.
z tego co czytalem moduł komfortu jezli jest zalany to raczej auto "głupieje" nie działa ostwietlenie lub jego część i inne dziwne rzeczy ja obstawiam u mnie na te zimne luty, w niedziele bede rozbierał zamek i zobacze co i jak, u mnie jest to klopotliwe ponieważ zamek od kierowcy nie zamyka sie z pilota a z kluczyka sie zamykal ale zaczal sie przycinac...
Wygląda na coś że sprzęgłem ( pęknięty docisk ?) , ew siłownik. Skrzynia do demontażu..
Jeżeli istnieje możliwość pozbycia się istniejącego bolca (ucięcie flexą, albo wykręcenie), to trzeba się udać do kogoś kto ma gwinty przeciągane i narzędzie do nich (działa to na takiej samej zasadzie jak nity zrywane, z tą różnicą, że w tulejkę z gwintem wkręca się specjalną śrubę, będącą elementem narzędzia)
Na zasilaniu siłownika musisz po prostu zamienić przewody + z -. Jeżeli wiesz gdzie jest centralka to najlepiej przy niej (a może ktoś odwrotnie włożył wtykę tego siłownika przy centralce.
Zamienić przewody od siłownika zamka bagażnika - zła polaryzacja.
sprecyzuj problem bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem, spróbuj magnesem jak to metal, giętkim chwytakiem z łapkami, pincetą, może kombinerki typu pelikan, spróbuj na gumę, jakimś glutem jak do czyszczenia klawiatur, klejem na gorąco, pałeczkami do sushi ? Może odkurzacz to zaciągnie jeśli dobrze uszczelnisz... potrzeba matką wynalazków :lol: 8-)
Wymiana sterownika i części wiązki kabli - najlepiej.
Pompka ,siłownik,dziura.
żaden kabel nie jest uszkodzony Chyba jednak jest. Sprawdź żarówką wyjście z modułu, jak tam będzie działać, to zrób by-pass (nowy kabel do siłownika)
Miernikiem - w kostce która dochodzi do siłownika.
A jest tam widoczna dźwignia siłownika ?
Jeśli pominiemy dosyć zawiłe rozważania teoretyczne, związane ze stabilnością, "polem zera (martwym)", itd. - to taki sterownik można robić np. tak: http://obrazki.elektroda.net/12_12591416... Komparator z histerezą ("strefa zera", stabilność) pracuje w układzie Schmitt'a (R6>>R5) i porównuje napięcie z dzielnika R2, R3 i R4 z napięciem z potencjometru....
Miałem podobny problem zamkiem drzwi pasażera w megance, że z pilota się otwierał, ale nie zawsze zamykał, a później przestał się zamykać. Winny temu był siłownik, a konkretnie słaby styk między wtyczką siłownika, a jego silnikiem. Siłownik oczywiście wymieniałem, ale sekcja zwłok starego siłownika ujawniła przyczynę i po jej usunięciu miałem siłownik...
Przewody w drzwiach i bagażniku są ok... Musze sprawdzic siłowniki
Siłowniki padają
W jakie czarne przewody na pewno one nie idą do siłownika.
A czy coś już rozkręciłeś , sprawdziłeś ? Może być wiele przyczyn takiego zachowania siłownika.
Zyskasz na elastyczności trochę. Pękło pewno uszko mocowania gruszka-dzwignia, do naprawy kawałkiem blaszki z dziurkami np. od siłownika c.zamka.
Zobacz co blokuje.
W pierwszej kolejności sprawdź czy siłownik po podaniu napięcia reaguje.
Nie ma znaczenia czy ze scyzorykami czy nie kup uniwersalny sterownik centralnego zamka nie cały zamek z siłownikami.
Nie prawdopodobnie, tylko jest czujnik ciśnienia atmosferycznego ale jeśli do sterownika silnika dochodzi wężyk z dolotu to idzie on do MAP sensora czyli czujnika ciśnienia doładowania (w starszego typu sterownikach) i ten wężyk doprowadza do tego czujnika powietrze pod takim samym ciśnieniem jakie panuje w dolocie przed kolektorem ssącym by sterownik...
Siemka,mam podobny problem tylko u mnie nie zamyka sie lewa strona.Co za lipa
Zobacz przy siłowniku ciegna w drzwiach ,które idą do niego,moze byc przyblokowane ciegno,gdzie po wcisnieciu alarmu odbija je spowrotem. A był byś taki łaskawy i opowiedział własnymi słowami / mam małe wymagania niedziela jest / gdzie jest ten siłownik ?
Od strony modułu leć po wiązce tam gniją masy i zasilanie. Zamek przód leci po can i steruje nim silnik szyby. Mógł pasć siłownik , wykręć wkładkę i go puknij przez otwór (od strony tylnych drzwi dojdziesz do śrubki trzymajacej).
EGR to srebrny "grzyb", obok, bliżej węża od intercoolera jest klapa gasząca, z małym, czarnym siłownikiem podciśnieniowym
Kolego KUBA orientujesz się,który przekaznik odpowiada za siłownik regulatora dawki paliwa ?
w opisie błędu jest info że to czujnik w dolocie,sterownik ma wlasny czujnik ciśnienia atmosferycznego, przyczyną tego zachowania może być turbina i jej sterowanie(spr.jak zachowuje sie siłownik turbiny)
Dziękuję za schemat, przyda się na pewno. Mam jeszcze pytanie jak sprawdzić działanie siłownika w drzwiach i czujnika?
Niech Ci co piszą, że schemat z ETKI jest OK sami sobie jeżdżą na takim doładowaniu. Schemat jest zrypany i było dobrze a teraz źle podpięliście te wężyki. 18-tka powinna iść do turbo a 19-tka do dolotu i teraz skoro wymieniliście wężyki (ciśnieniowe) to turbo powinno dmuchać jak trzeba a jeśli nadal będzie przeładowywać to musicie sprawdzić gruchę...
Wepnij voltomierz równolegle i zobacz jaki jest spadek napięcia i podaj nam wynik przy module i przy siłowniku.
Szyba prymarzła i wysunęła sie z uchwytów a przy okazji może siłownik wywalił jakis bezpiecznik.
można założyc zwykłe silniki 2 przewody z prowadnicami i osobna instalacja - najtaniej. Mozna wymienic moduł pod nogami i dołożyc cała instalacje oryginał = dużo drożej - lepiej kupic innego passata.
Miałem kiedyś podobny przypadek. Winowajcą okazała się elektronika siłownika podnoszenia szyby kierowcy.
No to ściągaj tapicerkę i zobacz co się urwało lub np. siłownik się zablokował....
rozrusznik ,półosie,dwumas,łozysko igiełkowe,pompa i siłownik sprzęgła.
Podnieś wykładzinę pod nogami kierowcy i szukaj zgniłych wiązek.
gdzie kabelki od każdego siłownika Nie do siłownika tylko do modułu w drzwiach.
Ja tego niekumam to działa siłownik i niezamyka czy niedziała
Zamek jest sterowany z pilota nie z kluczyka, a siłowniki są oryginalne.
A widzisz,inny ten zbiornik niż w zwykłym.Dziwne jest też to że siłownik klapki wlewu nie działał po spaleniu bezp.pompy.A on idzie z innego bezp.Ciekawe co tam zwarte.Zobacz też pod wykładziną w okolicy modułu komfortu czy wszystko nie pływa.
Wymontować zamek, przelutować płytke ze switch,ami w siłowniku zamka
Przydało by się chociaż napisać jaki to samochód... czy siłowniki oryginalne, czy dokładane itp. Prawdopodobnie odwrócona polaryzacja siłownika (zamień miejscami przewody).
to szukaj usterki w module , może coś zle podłączone w tym nowym siłowniku
natomiast z bagażnikiem ciężka sprawa Nie koniecznie, przerabiałem to. Rozbierz maskownicę (pewnie wiesz jak zdjąć), wyjmujesz wtyczkę z siłownika zamykania zamka. Będziesz miał kabel nieieski i zielony (jeśli kolory będą inne to procedura się nie zmienia). Ściągasz maskownicę lewego tylnego błotnika (a właściwie odkręcasz jeden plastikowy wkręt) i...
kolego WYSZUKIWARKA prawdę ci powie ,wpisz passat komfort i wywali kilkadziesiąt stron a ja radzę sprawdzić przelotkę w drzwiach kierowcy , ewentualnie podpiąć kompa i sprawdzić moduł komfortu i sam siłownik kierowcy
Rozbierz tapicerkę i sprawdź połączenia i siłownik.
OK.Wezmę się za to, tylko proszę o pomoc jak sciagnać i szybe i dostać się do tego siłownika ??
Najprawdopodobniej masz zacięty lub uszkodzony siłownik klapy powietrza ciepłego/zimnego.
85 i 86 podaj fioletowo-żółty i niebiesko-żółty z siłownika drzwi (wewnątrz drzwi)
witam, moduł komfortu w passacie b5 jest umieszczony pod nogami kierowcy, trzeba zdjąć wykładzinę itd. Wpięcie się do przewodów z siłownika w drzwiach kierowcy jest prostsze, a efekt ten sam. Też mam passata b5 i chcę założyć do niego alarm więc przy okazji skorzystam z rad tu zamieszczanych:) pozdrawiam i dziękuję Bysiu
Jeżeli po zalaniu szlag nie trafił siłowników to sterownik na pewno się da podmienić. Ale nie liczył bym na to że siłowniki po kąpieli są sprawne.
Moduł komfortu nie jest pod fotelem, tylko pod nogami kierowcy, ale zacznij od wyjęcia zamka, rozebrania siłownika i poprawienia zimnych lutów na płytce
Witam, jak w temacie - nie ważne czy próbuję otworzyć bagażnik z pilota czy z kluczyka - mechanizm praktycznie od razu mi uniemożliwia dostanie się do bagażnika. Reszta zamków działa bez zarzutu. Czasem muszę próbować kilkanaście razy. Nie wiem jak długo się to dzieje gdyż tak kupiłem, zastanawiam się czy jest to na 100% wina siłownika czy np. zamek...
Kolejny problem który mnie spotkał to taki że szyby działają wyłączę zapłon poczekam chwilę i znowu silniki nie reagują. To akurat normalne zachowanie. Czy po przekręceniu kluczyka znowu siłowniki działają?
Oj PAnowie! Problem polega na tym że sterowniki które otwierają klapę pochodzą od golfów/passatów ze zwykłym siłownikiem w klapie ( golf chechback lub passat B5 przed liftem). B5 po lifcie i golf kombii mimo że ma ten sam sterownik to siłownik w klapie działą jednobiegunowo i to je różni. Sam nie wiem jak to zmienić ale wydaje mi sie że spraa dotyczy...
Proponuje wrzucić logi na jakiś serwer, bo nie ma jak ich zobaczyć. Jak odepniesz N75 od gruszki i jedzie konkretnie to na pewno nie turbo. Próbowałeś podmienić N75? Może po prostu jest uwalony? Próbowałeś podać napięcie i czy "cyka"? Możesz zawsze kupić w necie oryginał lub Pierburga i zwrócić za 14 dni. Ale tylko te dwa działają żadne inne jakieś...
Witam Mam problem z siłownikiem w klapie bagażnika w passacie b5 sedan 97r. Nie przesuwa się, prosił bym o jakąś podpowiedź, czy jest tam jakiś silniczek czy sam tłoczek ? Słychać jak by chciał a nie mógł. Jak wyciągnąć cały mechanizm zamka ? szukałem, ale nigdzie nie znalazłem.
Witam, mam problem ponieważ nie mogę otworzyć klapy bagażnika. Podczas otwierania centralnego zamka nie słychać pracy siłownika w klapie. Kluczykiem też nie mogę otworzyć gdyż mam uszkodzoną wkładkę zamka (klucz nie wchodzi). Nie znalazłem możliwości dotarcia sie do siłownika przy zamkniętej klapie. Dostałem sie jednak do wiązki przewodów które wchodzą...
Moim zdaniem uszkodziły się w zamku krańcówki. Krańcówka odpowiedzialna za informacje o zamknięciu zamków jest uszkodzona i sterownik odbija siłownik.
Tak to osobny sterownik , między modułem komfortu a sterownikiem przy silniku szyb masz komunikacje po CAN , a z niego + i - na siłownik zamka , Passat od 98 r.
Tutaj masz co nieco: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Podejrzewam, iż masz uszkodzony siłownik centralnego zamka, bądź z pilota otwierasz tylko drzwi kierowcy (było takie coś przynajmniej w B5).
(..) Ciągle słychać jakby w drzwiach coś próbowało samo działać. Po odpaleniu nie da się jej zamknąć ani nie da się zamknąc drzwi z pilota (...) Podobną sytuację miałem w swoim oplu. Przyczyną była uszkodzona sprężyna siłownika centralnego zamka.
Sprawdź kable do siłownika zamka bagażnika. Mogą być zagniecione lub połamane. Kombi czy sedan?
Musisz rozkręcić drzwi, wyjąć zamek i sprawdzić luty na płytce drukowanej w samym zamku. Takie przypadki są bardzo częste np: w passacie B5.
Zacząłbym od zdjęcia tapicerki. Do sprawdzenia switch przy wkładce zamka w klamce, przełącznik wewnątrz siłownika i przewody w przelotce drzwiowej.
Więc jest szansa że nie masz już tarczy sprzęgłowej. Możesz jeszcze spróbować odpowietrzyć siłownik. Ale bez zrzucenia skrzyni biegów i diagnozy się nie obędzie.
Podobny jest od bagażnika lub od wlewu paliwa Passat B5, Audi A4 b6, Golf 4 i inne VW.
Jutro na pewno sprawdzę, dziękuję jeszcze raz. teraz czeka mnie chwila grzebania bo już otwieranie z kluczyka mnie dobija, zwłaszcza że zamek z kluczyka po stronie kierowcy nie zamyka, muszę od pasażera (coś się w zamku uszkodziło, siłowniki działają bez zarzutu)
koelgo napewno masz pneumatyczny zamek wiec kabli szukaj w kufrze kolo pompki powietrza Ten centralny powietrzny jest w starych pasatach,a w tym musisz odkręcić fotel kierowcy i podnieść dywan do góry tam masz moduł komfortu i w tym pasacie są siłowniki w zamkach.
z EGR odłączyłem przewód podciśnienia i zaślepiłem go i auto działa bez zarzutu. Czyli może to być ten siłownik o którym piszesz czy może EGR. A może trzeba szukać w drugą stronę
w klapie bo to jest kombi jest tylko siłownik otwierajacy bezposrednio z drzwi z przycisku otwiera ale z pilota mrugaja tylko kierunkowskazy
problem rozwiązany, okazało się że padły obydwa siłowniki, dziękuje kolegom za pomoc w rozwiązaniu problemu ;)
A dzieje się tak tylko na mrozie, czy w lecie było tak samo? no bo wiesz, na mrozie siłownik może trochę przymarznąć i jest za słaby :)
Gdy sprawdzałem to w drzwiach od kierowcy słyszałem chyba siłownik ale rozbiore boczek i sprzawdze
Powinieneś mieć kod 3358, a czarno szary i czarno niebieski masz znaleźć wewnątrz drzwi w wiązce idącej od siłownika
to sprawdz przewody zasilajace siłownik bo przeciez musi jakos działac;-)nieraz załamuja sie na przelotce karoseri/klapa.
Już wszystko działa zaprogramowałem moduł a z otwieraniem bagażnika okazało się że stycznik się popsuł i siłownik zamka dziękuje wszystkim temat do zamknięcia.
Siłownik chyba sprawny , jutro (czwrtk) , zasilę go z aku . Brak napęcia na wtyczce siłownika . Dzięki za kawałki schema . Wiązkę sprawdzałem na łamanie , sprawna na 99,99 %.
Witam. Udało sie jakoś rozwiązać problem. Mam to samo. Bagażnik mogę otworzyć tylko kluczykiem. Można puścić 12V na siłownik i sterować nim tak jak klapką wlewu paliwa?
Witam kolegów Bagażnik steruję wszystkim zarówno na otwarcie jak i na zamknięcie A więc siłowniki w czterech drzwiach dobre, chyba co ?
siłownik otwierania sprawny?też tak miałem moduł uszkodzony wymieniony na inny ,piloty dopisane,a klapa się nie otwierała,jeszcze dodatkowo siłownik był spalony
Gdzie szukać tego siłownika termobimetalicznego. Jak to sprawdzić? Wtyczki są ok. Żadnej siedzi itp. styki czyste. Wiązki oglądałem nie widać nigdzie żadnych uszkodzeń.
A jak długo nie używałeś zamków z kluczyka? Pewnie w ogóle. Więc chwyciło bębenki i teraz będzie trudność z ich uruchomieniem. Na początek WD 40 lub coś podobnego. Może być także duża kondensacja wilgoci i mrozik trochę chwycił ruchome elementy. Elementy wykonawcze się nie odzywają w ogóle? Chodzi mi o siłowniki.
Może pasować: 06B133619A lub 06B133619D. To jest siłownik podciśnienia a nie zawór. Do niego są zestawy naprawcze: 058198619A oraz membrana - Allegro, nr aukcji 8132904642 Siłowniki są podobne w silnikach: 1.6, 1.8, 2.0 Po usunięciu klapek możesz stracić na przyśpieszeniu i elastyczności. Na Aliexpress można to dostać za niespełna 30$. Sprawdź jaki...
Stary temat, ale zapytam, bo nie znalazłem odpowiedzi: Passat B5 2000 rok. Zamek centralny prawe przednie drzwi (pasażera) - nie reagują na domontowany zestaw centralnego zamka. Wszystkie inne drzwi działają. Dodam, że został wymieniony cały zamek na nowy, bo poprzedni nie dawał znaku życia (nie było nic słychać). Nowy zamek po przyłożeniu ucha słychać...
Jeśli elektryka drzwi jest ok., to pewnie "padł" siłownik zamka. Twierdzisz, że masz już "gołe drzwi", to spróbuj za pomocą sztywnego drutu z haczykiem odblokować zamek. Wiem, że łatwiej jest zamknąć zamek tj. wcisnąć rygiel, niż wyciągnąć go z siłownika z dolnego położenia. Trzeba próbować.
Już piszemy.Urwała sie masa w zamku.Wyjmij zamek rozbierz 'siłownik' na pół.To co jest przyczepione do zamka.Wiesz o czym mówię.Tam gdzie wchodzi kostka.Tam urywa sie lut od masy lub więcej.Zlutuj,złóż i zainkasuj pieniądze.Naprawy minuta a rozbierania przy zwinnych rękach godzina.To jest nagminna usterka pasków B5 ze starszych roczników.Standard.
Na początek weź ściagnij wężyk z zaworu n75 idący do turbiny sprubój zassać powietrze jeżeli nie uda ci sie wytwożyć próżni to jest oznaką uszkodzonego wężyka lub siłownika turbiny ( metalowa puszka pod turbiną).
zawór regulacji ciśnienia doładowania,siłownik podciśnieniowy regulacji doładowania (zacina się), bądż w najgorszym przypadku turbina
Sprawdź, czy na czerwonym z niebieskim paskiem w przelotce jest 12V, jak jest to pozostaje "brute force" Opuść szybę, wybij kołek (na dole jest czarna zaślepka), ściągnij blachę z podnośnikiem. Na zamku jest czarne pudełko, to jest siłownik z zapadką deadlock, pozostaje go rozwalić
Kolego a co sprawdziłeś do tej pory , czego brakuje , plusa , masy ? Sprawdzałeś siłownik w drzwiach , często puszczają luty , mikro styki w zamkach sprawne.
Jest ,jest niebieski i czarny ,ale ja robie tak kupuje siłownik master ,wyjmuje mikrostyk zakładam do zamka i jest ok (wyciera się styk)
Witam! Szukam pomocy i nie wiem co jest. Passat b5 pali mi bezpiecznik nr 14 zaraz gdy go wkładam. Wiem, że zasila: centralny zamek, szyby elektr. mam tylko przód i regulacja lusterek, oświetlenie wew, oświetlenie w dolnej części drzwi. W chwili wkładania bezpiecznika nowego słychać jakby siłownik lub silnik - nie mogę zlokalizować tego dźwięku. Max...
Witam! Passat B5 1.9 TDI AWX 130. Brak mocy w układzie doładowania, dodam, że w wężyku przed gruszką brak jakiegokolwiek ciśnienia! Wymieniony N75, przepływomierz, EGR czyszczony, czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, turbo 3 lata temu. Od miesiąca nie mogę rozwiązać problemu!!! Po pomoc!!! AI: Sprawdzałeś szczelność przewodów podciśnieniowych i cały...
Zielony i niebieski do siłownika. Któryś może być z białym paskiem, nie pamiętam.
Witam a gdzie znajduje sie moduł sterujący siłownikami centralnego i jakie mają kolory przewody w wiązce do drzwi, które odpowiadają za zamykanie i otwieranie siłowników??bo niewiem jak jest sterowany impuls i dlaczego zamyka tylko prawą strone auta i bagażnik,prosze o pomoc
Czy po naprawie problemł znikł czy występuje nadal? Jeśli piszesz o tym czarnym z boku egr to jest siłownik klapy gaszącej, podczas pracy nie ma tam podciśnienia. Nie widziałem logów bo pisze z komórki ale jeśli w 003 masz około 450mg to silnik pracuje na czystym powietrzu więc albo zimny, albo egr zaślepiony, albo coś nie tak z egr (podaj rocznik auta)....
Jestem elektrykiem nie elektronikiem i choc w teorii może wiem o co moze chodzić to raczej nie wiem nawet gdzie sie za to zabrać. Byłem u dwóch mechaników, których poważam i szanuję, ale temat skrzyni automatych chyba ich przerósł. Nie jest to u nas jeszcze za popularne. ( Ale wygoda jest super i jazda super) Jeden mówil że to może stan oleju, drugi...
siłownik passat siłownik centralne passat siłownik klapy passat
micra nissan schemat neptun karta sieciowa samsunga
regulacja grzałka termistor hd8752 płyta
Lokalizacja przekaźnika ogrzewania szyby w Sirion 1.3 2008 Kalibracja podnośnika w Massey Ferguson 8240