Witam, jestem posiadaczem Passata B5 2.0 115KM z 2001r. Ostatnio w moim pasku pojawił się pewien problem: często zapalająca się kontrolka od hamulców. Od razu mówię, że klocki są w dobrym stanie, były wymieniane nie cały rok temu, stan płynu hamulcowego też jest w porządku. Kontrolka zapala się wraz z sygnałem dźwiękowym, np. po przekręceniu kluczyka,...
Kolego miałem już kilka różnych aut, w tym również z ABS-em i zawsze samodzielnie wymieniałem szczęki lub klocki hamulcowe. Np. w "Passacie" 1,9 tdi z ABS-em, po cofnięciu tłoczków hamulcowych i założeniu nowych klocków, kilkakrotnie wciskam pedał hamulca, który za każdym naciśnięciem "rośnie". Po uruchomieniu silnika jeszcze raz sprawdzam wysokość...
Witam. Problem powrócił mimo chwilowego rozwiązania sprawy. Cała historia zaczęła się od wymiany klocków hamulcowych. Po cofnięciu tłoczków hamulcowych płyn hamulcowy wyskoczył ponad poziom i przy hamowaniu auto zaczęło falować. Spuściłem trochę płynu hamulcowego, ale problem nie zniknął. Po podpięciu do kompa wyskoczył błąd pierwszej sondy. Sonda została...
Jest to podłanczane bezposrednio do klocków hamulcowych. Sygnalizuje wtedy ich zużycie, z tym że przy zakupie klocków musisz zwrucić uwagę aby te miały wsówki do ich wpięcia.
To że kontrolka sie świeci to nie znaczy że masz klocki do wymiany,możesz mieć np. przerwany kabelek przy klockach. Dodano po 58 A jeszcze jedno ,płyn hamulcowy sprawdzałeś(poziom).
moj znajomy ma identyczny problem z passatem 95'. na początku wystarczyło po 5 min zgasić i zapalić ponownie i wszystko było oki. teraz wogole kontrolka nie gaśnie:( Zaczęło sie to bodajże po wymianie klocków hamulcowych. Teraz ma zamiar sie wybrać na kontrole komp. wiec jesli bede cos wiedzial to napisze
Dla tych którzy nie chcą czytać pełnego opisu problemu, skrócony na końcu posta oraz lista wymienionych lub naprawionych elementów. Proszę o wszelkie sugestie i rady może ktoś z was miał podobny problem. Nie wiem od czego zacząć, więc od początku, opiszę moje przygody, licząc na to, że nikogo nie zanudzę i doczekam się rozwiązania problemu. Jadąc moim...
Witam ostatnio zapaliła mi sie kontrolka zuzycia klockow hamulcowych. Mam prosbe jakiej firmy kupic najlepiej klocki i ile mniej wiecej kosztuja do Passata 3BG. I czy wymieniac samemu?
Wymieniłem klocki hamulcowe przy Volkswagenie B-5 2003r po wymianie klocków blokują kola i świeci się cały czas stop i pedał hamulca jest niski i twardy tak jakby utrzymywało się ciśnienie w układzie hamulcowym . Z góry dziękuje . Pilnie.
Witam mam pytanie odnosnie wymiany klockow hamulcowych tył czy wymienie sam czy bede musial zglosic sie do warsztatu bo chodzi o to ze mam ten reczny hydrauliczny i czy da sie jakos wymienic zeby nie jechac do warsztatu ??
Witam serdecznie. Otóż mam pewien problem z hamulcami i teraz wszystko opiszę. W połowie 2015 roku kupiłem VW Passata B5 zrobiłem nim kompletnie hamulce Tarcze TRW, klocki TRW, przewody hamulcowe giętkie TRW. No i tak, spoko auto mam od połowy 2015r i zmieniłem te hamulce lecz klocki z TRW są twarde no i oczywiście od tamtej pory zrobiłem już na nich...
Witam mam mały problem z moim samochodem. Mianowicie od kilku dni jestem posiadaczem volkswagena passata b6 z 2005 (1.9 TDI) dlatego zdecydowałem się na wymianę klocków hamulcowych. Mam tylko pytanie czy po ich wymianie nie zaświeci mi jakaś kontrolka czy coś bo planuję sobie to sam wymienić i obejść się do podpięcia do komputera.
Pomozcie! Wymienilem klocki hamulcowe w passacie b5fl 2004 kombi i zacisk tylni prawy. Odpowietrzylem uklad tylniego kola po wymianie, ale wyjechalem na wakacje i podczas trasy grzeją sie cale kola. Ale nie zawsze. Dojechalem na miejsce i odpowietrzylem jeszcse raz prawy zacisk i przez lewy tylni zacisk przetloczylem litr płynu i nadal co jakis czas...
Z zestawem naprawczym kłopotu miał nie będę. Rozkręcę wyczyszczę, powymieniam. Boje się tylko odpowietrzania. Albo czy jest patent żeby cały płyn nie uciekł ze zbiornika kiedy zdejmę zacisk? Już odpowietrzałem układy hamulcowe w innych autach ale nie w automacie i nie z ABS. Czytam fora i widzę sprzeczne info. Mogę czymś zacisnąć przewód hamulcowy elastyczny...
Moim zdaniem należy skontrolować grubość tarcz hamulcowych ( min. 9 mm niewentylowane ) z przodu oraz z tyłu stan szczęk lub klocków hamulcowych, rozmiar obu bębnów ( sprawdzić wg instrukcji min. rozmiar bębna) a także stan automatycznych regulatorów położenia szczęk. Jeśli wynik kontroli będzie ok. ( i wymieniony płyn hamulcowy w razie konieczności...
Tylko problem polega na tym ze nie wiem jakie były w oryginale bo juz były wymieniane dwa lata temu i muszę znów wymienić bo nowe klocki zrobiły rysę w koło tarcz i chce wymienić wszystko na nowe klocki i tarcze A stąd, że jest coś takiego jak jarzmo hamulca, dok torebki się przykręca zacisk. Jarzmo trzeba zdemontować przy wymianie tarcz, same klocki...
W ostatnim czasie dało się usłyszeć stuki w zawieszeniu - okazało się jednak że to luźne klocki hamulcowe, mechanik sprawdził zawieszenie i stwierdził że wszystko dobrze trzyma, ale zalecił szarpaki na stacji diagnostycznej. Szczegółowa kontrola wykazała że do wymiany jest jeden górny wahacz, jednak usterka wystąpiła nie na dosmarowanym sworzniu a z...
Prawie jak z archiwum X. Strasznie mnie zmyliło to że na drugi dzień masz to samo. hmm. Bicie kierownicy przy 80km/h to może przyczyna luźno osadzonego klocka hamulcowego który pomimo tego że nie hamujesz, układa się jednym końcem tak że część jego okładziny ociera o tarczę i stąd może być to małe bicie, chociaż to bardzo dziwne że aż w kilku samochodach...
kupiłem go z niemiec, mniał wymnieniane tarcze i klocki hamulcowe. Podczas jazdy biegi niechciały się zmieniać, na luzie zwalniał. mechanik stwierdził,że zapiekły się tłoki. Po naprawie przejechałem 3km i znowu to samo, wymieniłem płyn hamulcowy jest lepiej ale dalej hamuje. Dodam że gdy udeżę w pedał to jest poprawa ale tylko na chwie a potem znowy...
Witam! i ja mam podobny problem ,od jakiegoś czasu przy małej prędkości buja golfem jak by było coś scentrowane ? byłem na trzepaku do wymiany miałem prawą końcówkę drążka,drążek prawy,końcówki stabilizatora.No i oczywiście nic to nie dało! sprawdziłem opony ,tam też nic nie stwierdzono , po jakimś czasie padła mi maglownica, którą wymieniłem , no i...
Witam. Mam problem w moim Passacie słyszę stukanie przy hamowaniu. Jak jadę np. 60km i nagle hamuję, słychać stuk, ale tylko raz. Ewidentnie słyszę to w lewym przednim kole. Stuk jest, jakby był luz, coś nie dokręcone. Klocki hamulcowe i tarcze nowe, nie mają luzu klocki. Dziwne jest to, że jak auto jest zimne nie stuka, dopiero po przejechaniu około...
Witam,podczas wymiany tylnych klocków hamulcowych wyskoczył błąd 03288, czyli pozycja wymiany wkładek hamulcowych aktywna,stały.Zaciski cofane przez cdp.Ale niestety nie wycofały się pomimo tego ze silniki chodziły z 15 sekund. liczniki kół stanęły na wartośćiach lewy 7117,prawy7119. Niestety nie mogę zrobić żadnej kalibracji silniki głuche nie dostają...
Witam, wie ktoś może za co odpowiada przewód w od licznika w Passacie B5? Opis pinów zielonej kostki licznika, "Przewód W" jest pod pinem 5: Złącze 32-wtykowe -T32b-, zielone 1 – Niewykorzystane 2 – Cewka czytająca immobilisera -D2-, przyłącze 1 3 – Niewykorzystane 4 – Niewykorzystane 5 – Przewód W 6 – Czujnik poziomu...
witam wjechalem do wody (zakrylo kola) i na kompie wyswietlil mi sie komunikat "Bremsbelag prufen" , wiem ze sa to zuzyte klocki hamulcowe, ale sprawdzalem klocki kable i wszystko wyglada ok, czy jest mozliwe ze zrobil sie zwarcie , wyswietlil sie komunikat i musze go skasowac kompem, czy jest mozliwosc skasowania go inaczej czy moze byc jeszcze inna...
Sprawdź grubość klocków hamulcowych, lub przewody do czujników klocków.
Może być wina klocków lub tarcz hamulcowych,są różnej jakości.
odnośnie klocków: Podłaczasz Vaga i wchodzisz w "17 Instruments" i tam zmieniasz na wyposażenie (pierwsze dwie cyfry). Np. 05125. Pierwsze dwie to suma kodów cyfrowych wyposażenia dodatkowego: 01-zużycie klocków hamulcowych 02-kontrolka pasów bezpieczeństwa. 04-kontrolka płynu spryskiwacza 16-nawigacja Należy dodać poszczególne cyfry i taki kod wpisać....
Witam, po wymianie klocków oraz tarcz w przodzie, przy mocniejszym hamowaniu słychać stuki w prawym kole tak jakby klocek hamulcowy, obijał się o coś. Czy ktoś, może miał podobny problem i pomógłby w poszukiwaniu przyczyny stukania?
Znaczy się krzywe od nowości. Jako ciekawostkę podam że mój znajomy taksówkarz wymieniał klocki hamulcowe i po ciemku złożył je odwrotnie tj. metalem do tarcz. Efekt super: jak wyjechał na trasę to sypały się snopy iskier. Ale nie odpuścił nocy za kółkiem. Na drugi dzień rozebrał i stwierdził że jeszcze nigdy nie miał tak ładnych tarcz. Równiutko je...
Witam i zarazem mam prośbę. Chciałem zmienić tylne klocki hamulcowe! Odkręciłem uchwyt nie demontując silniczka, a następnie próbowałem dużymi kleszczami ten siłownik przesunąć do tylu. Złożyłem to znów do kupy i użyłem jeszcze kilka razy hamulca ręcznego, a następnie : alarm, blokada hamulca ręcznego itp. Obecnie odkręciłem te dwa silniczki z prawej...
VW Passat 1,9Tdi 1997rok mam kilka pytań. 1.Jak sprawdzic czy jest domykanie szyb, mam pilota i jak zamykam z pilota szyby sie nie domykaja , czy trzeba cos zrobic? 2.Czy jak sa klocki hamulcowe do wymiany to będzie sie swieciła kontrolka od ABS 3.Z chwila przekręcenia kluczyka swieci sie kontrolka od pasów bezpieczenstwa po uruchomieniu silnika i nie...
Panowie mam VCDS oryginalny - jednak auto jest kolegi. Usiłowali wymienić klocki hamulcowe i poprosił, aby odjechać i dojechać tłoczkami. Tylko to było robione. Jednak właśnie podpytywał czemu włącza się ten komunikat. Nikt do auta się nie dotykał, twierdzi, że pojawił się sam - nie mam podstaw mu nie wierzyć. Tym bardziej, że jakieś 4 miesiące temu...
Witam. Potrzebuje EPROM [bez czujnika oleju i bez czujnika klocków hamulcowych] do licznika z samochodu VW passat z 2001r. 1.9TDI 110KM Nr licznika : 110.080.137/0020 Mam org. eprom ale z "czujnikami" natomiast chce wgrac nowy bez czujników. Prosze o pomoc.
Witam forumowiczów, Po wymianie tylnych klocków hamulcowych w passacie b6 1.9 TDI r2008 straciłem dostęp do basic settings w hamulcu postojowym(VCDS). Innymi słowy - wchodzę w basic settings a tam NIC się nie da zrobić: 007 - odciąganie tłoczków nie działa(ERROR .. ) 006 - dociąganie tłoczków nie działa(ERROR ...) 010 - test hamulca nie można wykonać(...
Może ktoś mi dać dobrą radę jakie tarcze i klocki hamulcowe założyć do Passata B5 fl 1.9 TDI przód i tył Dzięki za pomoc
Vag to program do diagnostyki grupy WV i nie tylko ABS. Jesli chodzi Ci o Twoją zależność pomiędzy TEMPERATURĄ A ŚWIECENIEM ABS, to nic dziwnego wystarczy wiedzieć,że wraz ze wzrostem temperatury zmienia się wartość oporności i co za tym idzie napięcie w przewodzie i czujniku jest inne od zakładanego przez programistę sterownika ABS, a Twoja kontrolka...
I co z tego, że firmy "krzak" jeśli ma 1 rok gwarancji. Ze szrotu nie ma żadnej gwarancji, że po 1 miesiącu się nie rozleci. Klocki hamulcowe też ze szrotu kupujesz?
Witam,po wymianie klocków hamulcowych nadal przy odpaleniu mruga kontrolka ABS. Ktoś wie jak wykasować ten błąd ?
Kodowanie oryginalne tak jak napisałem. Seat Leon 1.9TDi silnik ASV model 2004. zgadza sie takie masz miec oryginalne kodowanie do tedo silnika, ale w kodowaniu nie ma nic co by miało wpływ na ikone otwartych drzwi. tylko pierwsze dwie cyfry odpowiedzialne sa za funkcje specjalne i wyswietlanie kontrolek od nie zapietych pasów ,klocków hamulcowych...
Witam, proszę o pomoc w identyfikacji przyczyny usterki: Samochód odpala normalnie, normalnie wchodzi na obroty aż do momentu gdy temperatura wzrośnie do ok 50-60 stopni wtedy zaczynają się lekkie drgania przedniej części samochodu (silnika) podobnie jakbym jechał starszym traktorem. Im bardziej zbliżam się do 70-90 stopni tym więcej drgań. W tym zakresie...
A nic nie wspominałeś że kołem się ciężko kreci, czy nie zauważyłem? To faktycznie dziwne że kołem się ciężko kręci. Ale czy przegub by miał coś wspólnego z ciężko kręcącym się kołem. Coś mi się wydaje że nie. A może to nie w przegubie ci kolego skrzypi tyko przy samym kole gdzieś klocek hamulcowy trzyma i jak kręcisz to jest ciężko i szumi taki dzwięk...
Witam, Mam pewien problem, po wymianie kompletu zawieszenia przedniego (kpl wahaczy, drążki, końcówki drążków, łączniki stabilizatora) pojawiło się ocieranie w prawym kole. Najbardziej jest to słyszalne podczas skręcania w prawo. Choć nie zawsze to słychać. Dźwięk jaki to wydaje jest mniej więcej zgodne z obrotem koła. Początkowo myślałem, że to wydają...
Zużyte klocki lub tarcze hamulcowe, lub też to i to.
A w vagu nie ma opcji? Serwisy oraz kończące się klocki hamulcowe można wyłączyć a tu nic?
Dzień Dobry zakupiłem nowe klocki hamulcowe tylne do samochodu i problem jest taki że są za duże próbowałem wciśnąć tłoczek do środka różnymi metodami i ani troche sie nie ruszyły. Wciskałem te tłoczki bez zdjęcia zacisków. Słyszałem gdzieś że niektóre tłoki trzeba wciskać i zakręcać jednocześnie czy to prawda?
Witam Ewidentnie do sprawdzenia zacisk hamulcowy. Może być delikatnie podrdzewiały tłoczek ale nie na tyle, żeby nie dawał się wcisnąć. Po puszczeniu pedału hamulca sam jednak nie wraca i klocek delikatnie cały czas trze o tarczę. Zwróć uwagę na czarny nalot z klocków na feldze. Te zaciski z VW są bardzo łatwe do rozebrania i poskładania (chyba najprostrza...
Usterka usunięta; Wyjaśnienie; co do nastawy-podstawy nie mogłem dokonać bo trzymały mnie wyżej opisane błędy. Potrzebny był dobry skaner pod VW z kodami do wejścia w układ hamulcowy. Nadmienić należy, że dalej były problemy z kalibracją nowego silniczka z prawej strony.Dopiero wypięcie wtyczki przy silniczku i zasilenie go prądem z innego akumulatora...
O przedmiocie: Przedmiotem aukcji jest fabrycznie nowy markowy nigdy nie uzywany uklad hamulcowy do modeli samochodow podanych ponizej. Na zyczenie moge doslac zdjecia, sprzedaje gdyz nastapila pomylka, i zamiast z piasta kupilem bez i tak mi siedza. Oznaczenia producenta: TARCZE HAMULCOWE BREMBO: 08.5743.10 = 08.5743.14 KLOCKI FERODO: FSL1083 CENA:...
Tarcze hamulcowe brembo: 08.5743.10 = 08.5743.14 Klocki ferodo: FSL1083 Cena: 130 zl.
Witam otoz niedawno kupilem passata b5 klocki tarcze tyl szrot wiece postanowilem zregenerowac zaciski wymienic tarcze klocki do tego lozysko bylo wywalone i kupilem 2 nowe i zalozylem podczas wymiany mimo ze auto bylo zgaszone i kluczyki wyjete zaczly sie swiecic swiatla stopu. Problem byl z odpowietrzeniem okazalo sie ze popa zostala zajechana kupilem...
Witam. Passat B6 2,0 TDI 2008r Mruga mi cały czas żółta kontrolka hamulca, nie wydaje przy tym żadnego dźwięku ostrzegawczego. Klocki sprawdzone i przejście na przewodach klocków też. Czujnik płynu hamulcowego też działa. Przycisk hamulca ręcznego zmieniony i sprawdzony. Test przez VCDS hamulca ręcznego jak i nożnego wyszedł bez zastrzeżeń. Diagnoza...
FORTUNE - nie znam, może ktoś inny się wypowie. Łożyska jak nie słychać to nie zmieniaj - napisałem Ci co można zmienić przy okazji wymiany zawieszenia. Bremsbelag prufen - prawdopodobnie zużyte klocki albo brak kontaktu w kostce od czujnika zużycia klocków. Oczywiście można zająć się całym układem hamulcowym bo i tak jest odkręcany. Podczas skrętu...
Mam prosbe. Wujek wymienil sam sobie klocki hamulcowe. kupil jakies inne nie wim co i jakis kabelek ucinal czy jakos tak nie moge sie z nim dogadac.Od tej pory pali mu sie kontrolka na desce taka w ksztalcie zoltego kola w lewym gornym rogu. Jezdze tym autkiem teraz jego i mnie to drazni. Co moge zobic jakby ktos wiedzial o co mi chodzi i mogl pomoc...
Mam dokladnie ten sam problem. Ten sam model, ten sam rocznik. Wszstkie klocki wymienione na nowe, oryginalne VW. Styki przeczyszczone i sprawdzone. Plyn hamulcowy uzupelniony. Lamka raz sie swieci, raz nie. Raz sie zapala w czasie jazdy, innym razem od razu przy zaplonie. VAG nie pokazuje zadnych bledow. Pomocy! Moze ktos jednak wie gdzie szukac?
Witam posiadam wyżej wymienione auto.Otóż zdarzyła mi się nastepująca sytuacja: Jadąc swoim Passatem nagle stwierdziłem że auto nie ma mocy ,to znaczy zostało zablokowane prawe przednie koło.Zapaliła się lampka ABS i hamulca.Klocki się zacisneły , po jakimś czasie dojechałem do garażu choć z wielkim trudem.Całe przednie zblokowane koło było gorące,tarczą...
Witam, otóż w piątek zapaliła mi się kontrolka abs tzn odpaliłem go i zapiszczało pip i zaświeciła się,a jak zahamuje to nie ma absu.Dodam jeszcze ,że nawet chwilami gasła ale tylko na parę minut.Aha cały układ hamulcowy był sprawdzany jesienią jak było robione zawieszenie{wahacze} a i klocki z przodu wymienili oraz krótki wężyk hamulcowy za 30 parę...
Styl jazdy raczej normalny. Nie świruję a samochód ma tylko 110KM. Do tej pory jeździłem na tańszych zestawach dlatego chciałbym sprawdzić coś lepszego. Sprawdzałem dziś ceny i tarcze Textar 90zł sztuka a klocki textar 90zł. Ate trochę drożej bo tarcze 105zł sztuka a klocki 110zł także jak narazie Textar wychodzi lepiej a jakość raczej porównywalna.
Dziś sąsiad wymienił w vw bora komplet tarcze klocki i nawet drążki po dwóch stronach w ciągu nie całych 2h Kupował w sklepie ja tylko pomagałem w drodze do sklepu aby zakupić nowe po rozkręceniu starych wiec żaden problem myślę to że auto zostaje unieruchomione na te 2 h aVW to popularna marka wiec dostęp do części w sklepie jest dobry .
Witam serdecznie. Problem z hamowaniem w passat b5fl 1.9tdi . Oczywiście opony zimowe jakies 6mm bierznika klocki wymieniane latem, tarcze ok dwóch lat nie ma zbyt duzego rantu. Płyn hamulcowy wymieniony tez jakies 2 lata temu. I problem wyglada tak ze przy ruszaniu lata mi przod w prawo i lewo i miga kontrolka kontroli trakcji. Opony dobrze założone...
Po zamontowaniu nowego zacisku nie ruszaj ręcznym, podpompuj pedałem aż tłoczek dopchnie klocek do tarczy i odpowietrzaj zacisk, po odpowietrzeniu zaciągnij kilka razy ręczny i sprawdź kręcąc kołem
Problem polega na tym iż po wymianie klocków na tylnich kołach pedał hamulca zrobił się bardzo miękki tzn. trzeba go sporo głąbiej wcisnąć niż przed wymianą. Możliwe jest że w układzie hamulcowym jest powietrze??? Dodam jeszcze że jest to Passat B4 94r. z systemem ABS. Wielkie dzięki za każdą radę!!
Wymieniłem płyn hamulcowy i przy okazji tylne klocki wszystko odpowietrzone i myślałem że bedzie juz ok, ale... niestety nie pomogło , rano wstałem (-17stopni) i okazało się że jest bez zmian. Co robić? wymienić te wężyki? Chciałbym być troszke bardziej pewien iż przyczyna leży właśnie w nich, żeby nie okazało się że wina jest zupełnie czego innego...
Panowie sobie dyskutujecie a pytający przez trzy miesiące nie za bardzo zainteresował się tym co mu czyni hałas. I teraz zamiast zakasać rękawy i zajrzeć do układu hamulcowego woli usiąść przy klawiaturze. A nuż ktoś naprawi drogą połączenia sieciowego. Niestety kolega musi przyjąć do wiadomości, że należy zabrać się za solidny przegląd i naprawę układu....
Właśnie cholera przed wymianą szczęk z tyłu było dobrze, tylko słychać było jak szczęki już trą przy hamowaniu , ale wszystko było GIT i hamulce żyleta. Dałem na warsztat - wymienili szczęki . Po odebraniu auta coś z hamulcami nie tak ( teraz wiem,ze to własnie ten problem) . Zobaczyłem , że klocki tez zuzyte z przodu- wymieniłem sam i mało płynu hamulcowego(...
Witam wszystkich mam problem z hamulcami w vw passat a dokladnie chodzi o to ze okolo 3 dni temu odczułem ze cos nie tak na pedale hamulca ale bylo to bardzo delikatne i i hamulce dzialaly normalnie chodzilo o to ze troszke miekszy był pedal hamulca za to wczoraj jade i odczulem to troche bardziej az do momentu gdzie podczas postoju na właczonym silnkiu...
to co mi grozi podczas trasy? W najgorszym wypadku pożar auta-nie trzeba być inżynierem nuklearnym w NASA żeby to wydedukować...jazda z blokującym sie zaciskiem hamulcowym to szukanie kłopotów !
Może jeszcze g***em posmarowane ? Czy zdajesz sobie sprawę że do czasu usunięcia tego syfu spomiędzy klocka i tarczy skuteczność leży ? Wjedź na stacji diagnostycznej na HEKE i sprawdź siłę hamowania , suche i czyste w komplecie tarcza -klocki mają mieć standardową skuteczność. Idiotyczne tłumaczenia że hamulce mają się "dotrzeć" to wierutna bzdura...
Raz miałem przypadek, że klocek hamulcowy przyklejał się do tarczy, ale był marnej jakości (najtańsza chińszczyzna). Klocki chodzą na jarzmie bez problemów? Sprawdź przewód metodą którą wcześniej napisałem.
Do prowadnic zacisku należy stosować ATE Plastitube lub smar silikonowy (obojętnie jakiej firmy np. smar Eze-Slide). Do smarowania (choć nie trzeba smarować) prowadnic klocków i samych klocków używa się smaru ceramicznego np. firmy Permatex lub także smaru silikonowego np. Eze-Slide. Używanie smaru miedzianego w układzie hamulcowym jest niedopuszczalne...
Passat tez oryginalnie na 17 wychodził .... gadałem też z paroma osobami którzy maja paska i jeżdza na 17 to mówią że niby nie jest źle i komfort jazdy jeż jest całkiem całkiem ET zachowaj takie jak w orginale, choć z dwojga złego lepiej jak już pójdą na zewnątrz niż do wewnątrz, bo auto zacznie się źle prowadzić szczególnie w zakrętach. A co do średnicy...
Może podczas wymiany klocków hamulcowych "fachowcy" nie korzystali z przyrządu do cofania tylnych tłoczków. Wpychając je na siłę mogli uszkodzić regulator, który może blokować cofanie się tłoczków.
U mnie udało się błąd naprawić na jakiś czas poprzez odpowietrzenie układu hamulcowego, jednak okazało się że błąd powrócił. Wchodzę do basic settings i znowu nie mogę zrobić żadnego testu ani odciągnąć tłoczków do wymiany. Kabelek wypluwa to: Address 53: Parking Brake Labels: 5N0-907-801.clb Part No SW: 3C8 907 801 A HW: 3C8 907 801 A Component: J540...
Problem dość złożony. Było tak, że w trakcie jazdy, coraz mocniej łapał hamulec na koła przednie lewe i tylne prawe. W parametrach widać było rosnące ciśnienie w układzie. Właściciel powymieniał chyba wszystko co mógł: zregenerował wszystkie zaciski, wymienił płyn, pompę hamulcową, pompę i sterownik abs. Potem wymieniłem mu serwo, razem zresztą z pompą,...
Posiadam Passata b5 FL 2001 2.0 (115 KM) benzyna+gaz. Mam ogromny problem z samoczynnym zaciskaniem hamulców. Samochód np z górki zwalnia jadąc na luzie, nie wspomnę już o grzejących się felgach. Zaciskanie przybiera różną siłę ponieważ nieraz jest prawie nie odczuwalne (widać po zużyciu paliwa że jest coś nie tak) a nieraz po prostu nie sposób kontynuować...
Tarcze nacinane to nie bajer nawet w samochodzie o małej mocy Wiesz co-założyliśmy takie do passata z ADAC ori ATE tarcze i klocki.Po dwóch wyjazdach wyleciały na złom.To g....o nie hamowało.
Dopiero teraz niedawno przyjechał Passat na klocki tył i faktycznie wszystko poszło jak opisał ele5. Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc
a może po prostu masz krzywą tarcze hamulcową lub już klocki sie skończyły i trze blacha o blache
MAm 2,0 115kM zrobiłem na jednopunktowym gazie (ma metalowy kolektor dolotowy, jak czasem strzeli to nie rozrywa) ok 200 000 km, co przwda zmieniałem : po 100 000 silnik krokowy po 60-70 tys reduktor- w sumie jest trzeci Pali to ok 11-14 litrów gazu ( w zależności od techniki jazdy jak ja jadę to w mieście 12-12,5 jak syn to 14 :D. Auto ma teraz ok...
Kilka pytań może napisz czemu abs nie działa? Walnięta pompa czy czujniki? Założyłeś nowe klocki do starych tarcz? Wymieniłeś płyn hamulcowy? Jak działa ręczny?
EDIT: Jeździłem na próbe odpowietrzenia układu ale okazało sie ze uszczelniacz puscił i stąd opadający pedał. Po pierwsze tłoczki w tylnych zaciskach się wkręca, a nie wciska. Po drugie odkręcając cały zacisk od układu należało zacisnąć przewód elastyczny aby nie wyciekał płyn hamulcowy i wtedy wystarczy po zamontowaniu zacisku odpowietrzyć tylko ten...
Są pozakładane sprężynki na zaciskach hamulcowych? Lub same klocki stukające w zacisku, chociaż ja z czymś takim spotkałem się tylko raz.
Temat uważam za rozwiązany . Problemem był krociec znajdujący się w pompie vacum. Posiada on regulację i wcześniej ktoś nieumiejętnie grzebał. Dodam iż rok temu były zmieniane klocki z przodu i mechanik kazał pilnować prawego koła czy się grzeje. Twierdził wtedy że to wina tłoczka hamulcowego który źle pracuje. Tak to jest jak auto daje się w niepowołane...
A kolega wyjął SITKO i sprawdził dokładnie ile jest płynu ??? oraz czy kolega ma vag-a aby podać czy nie ma jakiegoś błędu. Kolego zaczął bym od tylnich hamulcy , sprawdzenia klocków bo może się sporo wytarły i wysunał się bardziej tłok to samo sprzodu , następnie sprawdził bym dokładnie wszystkie węże czy nie cieknie gdzieś płyn hamulcowy , oraz na...
Witam, wymieniłem tarcze, klocki oraz jeden zacisk hamulcowy na tylnej osi. Prawe koło (stary zacisk) nagrzewa się ale taka temperatura że można spokojnie ręką złapać i nie parzy, natomiast lewą stroną (nowy zacisk) nagrzewa się tak mocno że przykładając rękę na ok. 10 cm już czuć gorąco po przejechaniu ok. 10 km. (hamowania bylo mało). Podniosłem samochód...
Szkoda że, nie masz czym zdiagnozować ABS, bo to zaoszczędziłoby masę roboty. A czym dysponujesz do diagnozy po OBD? Kontynuując, napisałeś o problemach z ABS no potencjalnie z czujnikiem, ale co może mieć do tego "walnięty przewód w klockach"? Jak klocki są z czujnikami, to raczej powinna zapalić się kontrolka od okładzin hamulcowych a nie ABS.
Dzień dobry. Tarcze hamulcowe i klocki mają 15tys km przebiegu. Niestety coś im zaszkodziło i lekko się zwichrowały co czuć podczas hamowania przy większych prędkościach zwłaszcza podczas lekkiego naciskania pedału hamulca. Gdy wciskam hamulec mocno wibracje na kierownicy i karoserii nie są aż tak dokuczliwe lub niekiedy wcale nie są odczuwalne. Tarcze...
miałem podobny problem w passacie wystarczyło dolać płynu hamulcowego. Jak nie poskutkuje to może buć uszkodzony czujnik ABS lub grubości klocków hamulcowych.
Ja także dołączam się do pytania, z tym że chciałbym do Ibizy II 1,9 TDI zaadoptować licznik z Lupo 1,0 w benzynie. Jak licznik z Arosy jest na 32 pinach, to Lupek ma w gratisie "tylko" dwie złączki po 32 piny (niebieska i zielona). Podejrzewam, że nie da się tego łatwo zrobić (jeśli w ogóle się da). Od razu dla nadgorliwych - deska rozdzielcza będzie...
plyn byl wylany do zera ? Dodano po 8 Odpowietrzanie układu z ABS i pompy ODPOWIETRZANIE POMPY SYSTEMU ABS Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami serwisowymi ! ! ! Procedura ta wyjaśnia jak odpowietrzyć pompę systemu ABS. Korzystanie z omówionego tu sposobu odpowietrzania nie jest konieczne, o ile pompa ABS'u nie...
Przyglądam sie tematowi i az nie dowierzam. Sam jeżdze Vw Passatem 2007r ale z innego przedziału cenowego i niestety trafiłem na bardzo wadliwy 16zaworowy silnik jednak pominmy moja historie z modelem B6 bo jak wiadomo rozmawiamy o starszych autach ktore byly bardziej niezawodne.... W 2002r. kupilismy sobie z żona samochody, były to Vw passat B5FL 2002r...
Gdzieś wyżej ktoś wspominał o passacie b5 1.8 ADR zapewnie. Jak spod rozrządu nie dzwoni jak w kościele to furka godna polecenia, mam takiego 98 rocznik jako wół roboczy i daje radę. Jak kolega ma zadbaną sztukę to warto iść w tym kierunku moim zdaniem A i na haku 1200kg ;p Witam tak mój kolega z pracy proponuję 1.8 adr z gazem 2000rok sedan zielony...
Trochę z własnego doświadczenia „taxi”: 5 lat jeździłem mercedesem 124 silnik 2,5 Di żółty po niemieckiej taxi 400 tys km , gdy sprzedawałem maił 900tys spalał zawsze ok. 7,5-8 l ON, nigdy nie odmówił mi posłuszeństwa, zawsze mi „sugerował” co należy wymienić z kilkudniowym wyprzedzeniem, nie zdarzyło mi się abym nie mógł następnego...
Siostra ma mazdę 323f 1,8 turbo benzyna 16v 168KM na silniku DOHC z roku 1991 jest stare ale bardzo szybkie zwrotne itp. Jedyne co wymieniała przez 4 lata to przeguby, klocki hamulcowe i amortyzatory z silnikiem nie ma problemu, i wcale nie tak trudno dostać części dodam ze aut japońskich jest coraz więcej na naszych drogach i jeszcze nie spotkałem...
Mam Mazdę 323f i 1995r kupiłem ją bo siostra miała Mazdę 323f starszej generacji obydwa auta są niezawodne Ojciec ma Passata 94r brat Lagune 95r druga siostra ma Galanta 91r wszystkie 3 japońskie auta pod względem jakości silników są idealne w odróżnieniu od auta brata i ojca. Jedyne co wymieniane było w Mazdzie siostry to przeguby, amortyzatory, i...
Przede wszystkim szukaj sam, a nie przez żadną firmę. Przy tych środkach marka nie ma żadnego znaczenia. Bierz pod uwagę kradzieże danego modelu, bo zapewne nie ubezpieczysz sobie auta od kradzieży a na części jednak niektóre (Golf, Passat) biorą bardzo chętnie. Pamiętaj, że po zakupie będziesz potrzebował dodatkowych pieniędzy na drobne albo grubsze...
V30 robi 30 % z tego co jest w ulotce, w podglądaniu parametrów rzeczywistych potrafi pokazywać same bzdury, ostatnio miałem mondeo 2.0 TDCI i nie mógł z niego odczytać błędów chociaż sam po odpinałem przepływkę czujnik temperatury... a autoboss nic nie widział. Grupę VAG z reguły ogarniał chociaż nie zawsze i ostatnio nie mogłem zaadaptować elektrycznego...
Jak bym miał 4 tysiaki w ręce to zastanowił bym się też nad Audi 80. Zadbane jest 100 razy lepsze niż wszystkie A3, A4, golfy czwórki. Albo passat B4. Nudne auto. Jeździ się i leje paliwo. Olej się wymienia i piórka wycieraczek. I klocki hamulcowe. Do czego tu dokładać?
W passacie powinno być tak samo jak w superb-ie W VAG-COM wchodzisz w instruments(17)-> recode(7) spisz sobie jaki masz kod w razie co! i wyliczasz sobie: +00 - bez dodatkowych opcji +01 - czujnik zużycia klocków hamulcowych +02 - czujnik niezapiętych pasów +04 - czujnik małego poziomu płynu do spryskiwaczy +16 - nawigacja - potrzebne jest oryginalne...
U mnie jest identyczny problem. Mam Golfa V Plus 1,9 TDI 105 kM. Auto ma na liczniku 220 tyś. Przywiozłem go w zeszłym roku osobiście z Niemiec. Auto miało kończący się dwumas, więc kupiłem go w miarę w dobrej cenie w niemieckim komisie handlującym autami 20 lat. Ponieważ myślałem auto sprzedać zregenerowałem dwumas ze sprzęgłem i wymieniłem rozrząd...
Może to wyda się błahe i głupie ale wymiana filtra oleju w Passacie b4 TDI z klimatyzacją, ni z góry ni z dołu. Upierdliwe i notorycznie zacierające się mechanizmy ręcznego hamulca w tylnych zaciskach praktycznie w każdym VW audi seat skoda gdzie tylko jest ręczny na dźwigni wychodzącej z zacisku. W szczególności golf 2, 3, i Passat b4. Przerdzewiałe...
Witam To i ja dorzucę tu, moje przemyślenia i doświadczenia, w temacie naprawy moich samochodów, przez profesjonalnych mechaników w warsztatach. Dodam, że od dzieciństwa naprawiałem sobie sam rowery, potem motorowery i doszedłem do dwóch maluchów ( mam na myśli fiata 126p ) które, też sam naprawiałem od początku do końca. Potem zacząłem pracować i kupiłem...
A może opony były takie? Nie to bym się nabijał! Seicento jest tak prostym konstrukcyjnie samochodem że sprawdzić wszystko od A do Z co jest odpowiedzialne za w/w problem trwa chwilę! Wystarczy kawałek baaardzo mokrego i śliskiego parkingu i druga osoba do obserwacji kół z zewnątrz by zobaczyć co się blokuje i kiedy. Kilka minut ostrej jazdy w kółko...
Miałem Cinquecento, za wymianę całego układu hamulcowego, czyli rurki stałe, wężyki gumowe, tarcze klocki, szczęki okładziny i inne duperele dałem mniej niż 1000zł, wiem że to wartość auta, ale myślę, że dbanie o stan techniczny powinno być na pierwszym miejscu. Wolałbym kupić drugiego cieniasa niż inwestować taką sumę. Słyszałem też wiele różnych...