Na zimnym czy ciepłym czy podczas rozgrzewania,na którym biegu.
Zacznij od sprawdzenia przepływomierza. Pozdrawiam.
Witam obroty silnika dochodzą tylko do 2.5 tysiąca Na postoju czy podczas jazdy?
Każde auto ma obliczoną przez producenta przepustowość powietrza przez uklad dolotowy powietrza.Jeśli odkręcisz korek wlewu oleju to przez odpowietrzenie skrzyni korbowej będzie zasysane dodatkowe powietrze co spowoduje zmiane obrotów.Ja tak sobie to tlumacze jeśli się myle niech mnie ktoś poprawi.Dodam jeszcze że mialem niedawno następującą sytuacje...
przekaźnik oznaczony jako 72 Jest on z logiką,jedno zainicjowanie uruchamia cykl,ponowne kasuje. Po prostu jeżeli nie chcesz aby wycieraczka pracowała,zrób podobny ruch dźwignią,jak ją uruchomiłeś :) Przekaźnik bez logiki ma oznaczenie 20
Witam. Panie sebap , to co na zdjęciu to jest przełącznik. A centralka (inaczej - sterownik) znajduje się w 99% pod maską (zależy od chęci instalatora). Co do pytania: Sterownik to Diego G3. Pionowe diody po lewo to oczywiście poziom gazu w zbiorniku, jak jest rezerwa to czerwona, a jak koniec to pika. Te dwie diody u góry po prawo to diody stanu sterownika...
zobacz czy przypadkiem ECU nie plywa w wodzie ... jak nie to sprawdz wtyczki pod obudowa ECU oraz przy pedale gazu ... tam tkwi rozwiazanie Twojego problemu ...
00522 - Engine Coolant Temperature Sensor (G62) 30-10 Open or short to B+ Intermitten tu masz odpowiedż
12V- to jest elektrozawór.
Jeśli po resecie kompa chodzi prawidłowo na benzynie a błąd pojawia się po przełączeniu na gaz to wracaj tam ,gdzie montowali gaz i niech ustawią emulator jak należy albo go założą jak go nie ma. A jak gaz dawno zakładany i gwarancji niet to wizyta w dobrym serwisie gazu. Przy takich objawach sonda jest na 99% sprawna.
spokojnie można tam podłączyć,a jeżeli to nic nieda to pozostaje ci wzmacniacz impulsów
Pisk głośniejszy od samego silnika i co nie słyszysz skąd ?
Sprawdzałeś wielokrotnie ? To jakim cudem turbo zaczęło przeładowywać dopiero przy podaniu na nie podciśnienia na "krótko" - zadałeś sobie to pytanie ? Zabierz się w końcu solidnie do tego i jak wyeliminujesz nieszczelność to zloguj ponownie 011 dynamicznie a wtedy zobaczymy czy sztanga nie jest zbyt wydłużona. Czy ja co chwilę muszę się powtarzać ?...
to nie myśl tylko wymień (komputer)
moze być silniczek krokowy, ale i podstawa pod głowiczką wtryskową, czujnik temperatury lub poptenciometr przepustnicy
Zapala się też kontrolka niskiego ciśnienia oleju przy 1700 obrotach.
16486 - Sygnal z przeplywomierza powietrza za niski- Staly Ten błąd tłumaczy wiele jeśli przepływka nie liczy przepływu masy powietrza to i mieszanka nie jest taka jak powinna być dlatego silnik kuleje . Sprawdź w pierwszej kolejności czy nie dostaję się lewe powietrze od przepływomierza po kolektor ssący .
Jeśli to Passat, to proponuję sprawdzić, czy sterownik silnika pochodzi z Volkswagena, bo wygląda na to, że silnik pochodzi z Audi A4 i taka jest różnica pomiędzy tymi markami, że silnik AVF w Audi ma sprężarkę sterowaną wewnętrznie zaworkiem, a w Passacie była montowana ze sprzęgłem elektromagnetycznym.
Po nagrzaniu silnika do 90°C i zgaszeniu pojazdu, na przykład gdy wysiadam na chwilę, samochód odpala, ale natychmiast gaśnie. Niektórzy na problem odpalania ciepłego TDI PD stosowali podmiankę mapy, coś więcej można poczytać pod hasłem "hot start fix edc16". Nie jest to naprawa idealna, ale bardziej ratowanie się w przypadku niemożności ustalenia...
I obrotomierz... Bo inny zakres obrotów.
jak tam filtr powietrza może katalizator się zapchał wtedy dmuchał by w filtr powietrza
Wstaw ten opornik z anglika i podłącz z powrotem, tylko tak aby go powietrze z dmuchawy studziło, wyprowadzenia na silnik masz...a z wersji europejskiej wyprowadź kable silnika (czerwony i niebieski na ostatnim zdjęciu i podepnij pod dwu pinową kostkę angielską:) Pamiętaj o kierunku obrotów:)
Witam! Myślę, że zawiesza Ci się silniczek krokowy od wolnych obrotów. Zresetować komputer można progamem Vag lub VWTool. Pozdrawiam.
Jak nie posiadasz ciśnieniomierza to nic nie zdziałasz.
Zdejmij pokrywę o obejrzyj wałek oraz hydroregulatory czy tam się nic nie wytarło. Generalnie te silniki 105KM z serii BKC/BXE/BLS miały masę przypadłości i problemów. Równie dobrze może to być sworzeń w główce korbowodu albo w tłoku albo pęknięty wał korbowy.
Witam Sprawdź między innymi sprzęgiełko na alternatorze,zobacz na zdjętym pasku.
Sprawdź ustawienie rozrządu i pompy. W załączniku masz instrukcje
Sprawdz czy nie ma tzw lewego powietrza.
Może być zabrudzony silnik krokowy. Sprawdź też przepustnicę. W starszych modelach robią się nagary. Przejrzyj też przewody podciśnieniowe, pękają przy wlotach pobierając fałszywe powietrze. Pozdrawiam.
oglądałem wyglądają fajnie Upewnij się! Oglądanie nie jest właściwym testem. Należy dokonać pomiaru wydajności , dla poszczególnych zakresów obrotów!
przepustnica padła diagnoze trzeba vagiem sprawdzic
skutków ubocznych nie będzie W tym akurat nie, ale to droga na skróty. Tam się sprawdza tylko emulacja "masa" czyli symulacja uszkodzenia sondy, żeby nie ruszał korekt, ale ważne jest też podłączenie "emulatora", czyli masa dla sterownika gazu z tego samego punktu co dla ECU, czyli z bloku silnika a nie z akumulatora jak to jest w 99% przypadków, bo...
...Z tego co wiem krokowiec w tym aucie jest razem z przepustnicą i jego czyszczenie polega na wymianie przepustnicy najczęściej.. No i wiesz już wszystko w temacie. Kiedyś trzeba co nieco wymienić a nie tylko czyścić. I nie chodzi tu o podstawienie używki w gorszym stanie niż obecna. No i to auto ma przepustnicę na linkę, jeździłem paskiem z takim...
diagnostyka pierwsza !!!pod vaga go!!
Silniki diesla na wolnych obrotach to się raczej chłodzą
Przepływomierz cały czas pokazuje zaniżoną dawkę powietrza, albo jest walnięty, albo układ dolotowy pomiędzy nim a turbiną jest nie szczelny (np zapieczony EGR, dziurawy wąż)
Tak poradziłem sobie, tam wymagany jest inny potencjometr bo on wykonuje prawie cały obrót. 340stopni
Zadałeś bardzo ogólnikowe pytanie. Przy jakich obrotach ?
Odnosnie 110 stopni . Mam Passata od nowosci tj. od 93 r . Temperatura skoczyla mi tylko 2 razy . Za pierwszym razem winna byla zabrudzona chlodnica , usuniecie kamienia pomoglo radykalnie . Za drugim razem uszkodzeniu ulegl wylacznik silniczka na clodnicy . Jest on dwubiegowy i spalil sie styk pierwszego stopnia i wtedy silniczek wlacza sie dopiero...
Taka różnica to nie różnica wg mnie sztangę ruszyłeś albo się przycina. Wystarczy że inaczej gruszka siadła na śrubach i masz te 1-2 obroty na sztandze.
Bardzo możliwe, że pasek rozrządu przeskoczył. A ty pewnie przy wymianie czujnika położenia wałka rozrządu blokad nie użyłeś. Jak jest ten czujnik uszkodzony to auto ciężko odpala ale wchodzi normalnie na obroty i ma jakąś tam moc.
Może jest rozwarstwiony wewnątrz wąż doprowadzający powietrze i robi się klapka - już takie coś przeżyłem.
Wytarta krzywka lub krzywki na wałku rozrządu + dziury w hydropopychaczach.
I autko dobrze już jeździ?
Sprawdzić czy masz szczelny dolot. Odepnij przepływke i zatkaj ręką dolot przy przepustnicy. Ma zgasnac.
Ten filtr jest na pewno fabryczny? Nie jest to modyfikacja?
To nie przyczyna zaplonu.
ja mam ten sam silniczek co Ty,mam ten sam problem a raczej mialem,bo dzis wyjolem przepustnice,umylem(a bylo co myc!)i byl pekniety ten plastik od odmy to go skleilem i zlozylem i silniczek spawa jak dawniej z tym jednak ze nie zrobilem adaptacji bo narazie nie mam czym. U Ciebie pewnie bedzie to samo....
Jeśli wykluczyć nieszczelności w układzie dolotowym to ja bym TPS podstawił, a silniczka krokowego to tak naprawdę nie ma w tym samochodzie
Normslne 👍
Auto nie dymi. Przy normalnej jeździe wszystko jest ok! Nie ma spadku mocy. Problem występuje tylko na wolnych obrotach.
A czy jest opcja aby przez kodowanie wspomganie kierownicy działało jeszcze efektywniej? Aby można było mniej siły włożyć do obrotu kierownicą?
Statyczne na wolnych obrotach.
Tak też już zrobiłem
nie wiem od czego bu tu zacząć Od poprawienia postu. Dziwna maniera używania wielokropków. A potem od wymiany sprzęgła.
Witam.Długo mnie nie było ale praca i praca. Przepustnica czysta adaptacja zrobiona.Lewego powietrza na 100 % nie ciągnie. I nadal to samo. Jadąc przy zmianie biegów na zimnym silniku jest dobrze. gdy osiągnie jakieś 50 stponi zaczyna trzymać obroty i powoli opadają. Teraz ciekawostka:). Jadę na biegu 4,3,2, bez znaczenia obroty prawie 3000 puszczam...
wrzuć fotki z ustawień lpg i nagraj oscyloskopem te falowania w programie ac
Dzień dobry, Na czym może polegać problem? Passat B7 2.0 TDI, kod silnika CFGC, 2014 rok. Gdy temperatura spadnie poniżej 5 st Celsjusza po uruchomieniu auta obroty falują przez ok 10 sekund i trzęsie silnikiem. Po 10 sekundach lub przegazowaniu objaw ustępuję. Gdy uruchomię ponownie silnik raz jeszcze takich objawów nie ma. Sprawdzone zostały: 1....
silniczek jest do naprawienia - pada potencjometr wskazujący położenie i najczęsciej pomaga przeczyszczenie a nawet odrobina wd40 sprawdź czy te obroty nie wzrastają ci jak dodajesz gazu problemy z którymś z czujników temperatury moglyby wpływać na wzrost obrotów albo kieski styk na + lub minusie dmuchawy - masa jest sterowana przez moduł w wentylatorze....
Ja kiedyś potencjometrem zmniejszałem obroty.
Jestem posiadaczem VW Passat B5 Lift silnik 1.6 benzyna świece przewody cewka wymieniona a silnik poszarpuje na wolnych obrotach jest wypadnie zapłonu
inspekcja pali sie ci dlatego że nie wykonałeś przeglądu:) technicznego auta na serwisie A co do braku mocy to jak sie zachowuje auto po braku mocy czy jak obroty ci spadną poniżej 3 to auto rozpędeza sie normalnie do 3 tyś czy nabiera prędkości bardzo leniwie jeśli tak jest to usterka może leżeć po strone zaworu ograniczającego doładowanie może ci...
Zanim uruchomisz zmierz napięcie po nocy, to też ważna informacja. Potem włącz światła i dmuchawę na postoju. Potem odpal i mierz najpierw na wolnych obrotach a potem przygazuj.
normalna cena jak za robotę z wyciągnięciem. Myślę ze 100 mniej byś miał jak byś sam wyciągnął a to nie jest trudne przy takim małym silniku Dodano po 3 Najpierw podjedz do mechanika na sprawdzenie błędów. możliwe że nie bd musiała regenerować i zaoszczędzić 320 zł Najlepiej pojedz do mechanika znajomego jak masz. taniej weźmie bo tak to u mnie około...
dodam że jak zaświeci się EPC to samochód ma podwyższone obroty około 1100
Nie wiem, może jesteś przewrażliwiony.Jak stratuje wentylator i zapina się sprzęgło zawsze będzie jakiś spadek obrotów.
Powracający problem na tym forum - brak odcięcia gazu po puszczeniu pedału tzw cut off. Jeśli masz silniczek krokowy z zaworem na rurze doprowadzajacej gaz do miksera - powinien on odcinac odrazu. Ale nie sprawdzaj tego sam, do ustawienia tylko na komputerze odpowiednim softem. Jest to częsty błąd gazowników- czasem jak odległość od zaworu do miksera...
Błędy skasowane. Po przekroczeniu 2,5 tys obrotów problem wraca.
Witam na odległość trudno powiedzieć robiłem to ostatnio silnik pracuje coś jak by tryb awaryjny problem to czujnik ciśnienia turbiny,po wymianie było ok,ale bez vaga zapomni
W okolicach filtra oleju.
ale nie wiem gdzie podłączyć pin 2 2 to masa, kluczowa dla działania modułu, więc dość gruby kabel (2,5²) najlepiej bezpośrednio do klemy - akumulatora
Olej. Gorąca strona turbiny puszcza.
Przerywanie ustało ktoś z poprzedników miał podłożone podkładki pod czujnik wału i gubił sygnał na wysokich obrotach
I jak autko?
po pierwsze vag a po drugie sklep motoryzacyjny!!!!!
W warsztacie masz na pewno żurawia do wyciągania silników-unieś lekko silnik i słuchaj.(wyeliminujesz poduszki)
Witam, może wystarczy przeczyscic przepustnice ?
czujnik temperatury dla ecu?sprawdzałeś go?podłanczałeś vag?
Turbosprężarka umarła. Najpierw prosze dokładnie sprawdzić turbine. I prosze uważać bo przy rozbieganiu sie silnika korby łatwo wychodzą bokiem.
Przed skrzynią było tak samo?
Witam ! sprawdź najpierw czy masz szczelną rurę elastyczną pomiedzy przepływomierzem a kolektorem ssącym (opaski i ewentualne pęknięcia oraz te podłączone od odmy i zaworu obejściowego). pozdro
śniedzieje wtyczka(wtyk diodowy 6cio czy ośmio pinowy nie pamietam dokładnie)przez nią idzie kilka inforacji do komputera.wtyczka znajduje sie na skrzyni od góry,okrągła czarna wtyczka i kabelek.
problem dotyczy wolnych obrotów przy silniku 2,0 benzynowym z pełnym wtryskiem, po uruchomieniu obroty utrzymują sie w okolicy 550-650, bez względu czy silnik zimny czy ciepły. Sprawdzenie testerem nie wykazało żadnych usterek, podciśnienie( wężyki gumowe) wymienione.Usterka pojawiła sie nagle, tzn w momencie odpalania samochodu( samochód stał ok 4...
Mam problem z obrotami w passacie rok 90 1,8 benzyna typ silnika RP. Przewody WN, świece, kopułka wymienione na nowe. Jaka może być przyczyna że na wolnych obrotach wzrastaja mu obroty???
Prawdopodobnie na parowniku jest śrubka na imbusa trzeba zostawić samochód na luzie odpalić go odkręcić śrubkę w lewo i zaraz w prawo bo chodzi o mieszankę zaraz jadę to na wieś zrobić zobaczymy czy to to Po tym to zaraz całkiem przestanie chodzić na gazie.
A nie jest tak że zimny dymi bardziej a rozgrzany prawie wcale na wolnych obrotach?
Passat B5 1.6 1998 benzyna/gaz faluje na wolnych obrotach na benzynie, a na gazie jeszcze bardziej. Wymieniłem cewkę zapłonową, świece i kable. Może ktoś coś podpowiedzieć?
sprawdź jeszcze sondę lambda ,częsty przypadek wachlowania obrotami.
A kolega nie zmieniał czegoś w komputerze?
Pin 10 : zacisk W w TD (AAZ) albo sygnał obrotów ze sterownka w TDI (1Z i AFN)
Witam, Passat B5, 1.6 AHL, przebieg ponad 270 tys - problem polega na tym że auto przy np jeździe w korku i hamowaniu ma duże spadki obrotów (tzw doły jak ja to nazywam) np do 400 rpm i się potem odbijają na te 800.. podczas manewrowania na parkingu także jest to widoczne i bardzo uciążliwe - nieraz aż się na sekundę zaświeci kontrolka ładowania.. Problem...
No to trzeba jeszcze sprawdzić synchronizację czujnika wałka rozrządu z walem. A najlepiej sprawdzić jak już nie pali w parametrach czy widzi obroty wałka rozrządu.
Podpiąć pod komputer :) Na 99% coś nie tak z pedałem gazu, jest tam czujnik.
Najlepiej zrobić logi dynamiczne: 002+033 003+020 115+118 3 bieg od 1500-6500 obrotów
Dobrze kolega mówi "wojtula11" na wolnych obrotach poruszaj na boki całą przepustnicą czy zmieniają sie obroty...
Ja mam passata 2.0 benzyna silnik AZM a co to jest ten EVAP i EGR
Przepraszam, mój błąd. Miałem na myśli 1,2 tys obrotów i 2,5 tys obrotów.
przeszło 3 bary przy 2 tys. obrotów. ok 1 bara na obrotach jałowych Chyba na zimnym oleju...
Błąd 515 Tak widzi obroty.
Gaz której generacji? Przełącza się od obrotów czy temperatury? Igen, przełącza się od obrotów
obrót passat passat nierówny obrót passat wysoki obrót
hyundai obrazu uszkodzony eeprom samsung zmywarka indesit dioda
piekarnik wybija różnicówkę polar cz340
Płyta główna do telewizora Samsung UE46F8500SL - wymiana i diagnostyka Wybór sprzęgła do Opla Vectry C 2.2 Direct (Z22YH)