moze być silniczek krokowy, ale i podstawa pod głowiczką wtryskową, czujnik temperatury lub poptenciometr przepustnicy
I autko dobrze już jeździ?
Może jest rozwarstwiony wewnątrz wąż doprowadzający powietrze i robi się klapka - już takie coś przeżyłem.
Dym jest biały, czy może delikatnie niebieski. Objawy które podajesz bardzo często występują przy uszkodzonej turbosprężarce,wycieka z niej olej i dostaje się do cylindrów a tam spala się w sposób niekontrolowany.
do mojej pompy dochodza trzy wtyczki z kablami Na powyższe, mógłbym prosić foto - bo jakoś nie kojarzę... Co do samego problemu, to stawiam na czujnik temperatury silnika (ten za pompą tandemową)... On szwankuje :D
zaraz ktoś napisze żebyś wyczyścil silnik krokowy :D ale to nie to samochód wymaga diagnozy prrzez osobę obeznaną w temacie podejrzenie na : TPS,nastawnik przepustnicy,czujnik temp,podciśnienie(lewy luft).
A nie czuć trochę spalenizny ? ( ślizgające się sprzęgło?) Gaz I generacji ? 3 lata temu ? Albo źle to nazywasz albo ktoś odwalił hołubca jak się patrzy.... No chyba że do 97 nie da się nic innego Pozdr. J.
witam mam problem z moim passatem b3 1.8 jedno punktowy wtrysk chodzi oto że nie chce jezdzić na benzynie a do tego ma wysokie obroty 4,5 do 5000tys ale zacznę od tego że po odpaleniu go na zimnym silniku muszę go trzymać na gazie bo inaczej gaśnie a dopiero gdy zgaśnie kontrolka taka żółta z silniczkiem to mogę zdjąć noge z gazu ale momentalnie wchodzi...
Błagam - pomocy! Co mogę jeszcze zrobić?! Zezłomować? Zrób dokładne foto silnika i osprzętu - mam brzydkie podejrzenia, będziemy powoli tłumaczyć jak go reanimować. Digifant to prosty system, ale ma "zagrywy". Skoro rozsadziło klapę antystrzałową i uszkodziło przepływomierz, to od razu rozejrzyj się za nowym boxem filtra - cudów nie ma, musi być pęknięty....
zerkne w te kable ale mowie wam panowie ze dopiero jak odlacze kostke od przeplywomierza to wszystko jest ok tylko jak jest podlaczony to tak swiruje zaraz zrobie zdjecia silnika to zobaczycie czy to na pewno jest 2E
a nie masz pękniętej rury sącej od przypływomierza albo jakieś lewe powietrze
a może to potencjometr obrotów przy przepustnicy (brudny, zwiera lub padnięty)
Raczej szary dym... jakie oznaczenie silnika, rocznik ? jeśli to stary Pasek to prawdopodobnie masz problem z nastawnikiem przepustnicy, zacina się czasem, nie reaguje na impulsy sterujące,trzymając uchyloną przepustnicę - podwyższone obroty to większe spalanie. Dodano po 2 źle odpala bo jak się zatnie nastawnik przepustnica jest zbytnio uchylona i...
Ładowanie ok, ale auto w poprzednim warsztacie miało wymieniony alternator rzekomo z powodu tych podwyższających się obrotów, ;lecz to nie pomogło.
Sprawdź odmę czy nie popękana pod kolektorem czasami rozpada się w rękach ze starości
Witam pisze juz drugi raz bo kolega moderator nie wytrzymal i wywalil 1,8 bosch mono silnik RP ta czesc dotyczy i gazu i benzyny mam problem z moim "paszczatem" mianowice jak jest zimny to gasnie jak sie rozgrzeje trzyma skubany wysokie obroty (jak ma dobry humor to po okolo 30 min jazdy i zgaszeniu i ponownym zapaleniu jest ok objaw zalewania <chyba...
sprawdź jeszcze sondę lambda ,częsty przypadek wachlowania obrotami.
Czy uszkodzony pompo wtrysk może być przyczyną zwiększenia wolnych obrotów?
Układ zasilania benzyną, no tak ale od czego zacząć? Wysokie obroty przy odpalaniu i poszarpywanie to raczej nie wina uszkodzonych przewodów?
Witam. Problem jest trochę skomplikowany i nie wiem gdzie szukać przyczyny od jakiegoś czasu w moim passacie jest tak że przy przekreceniu zapłonu świeci się kontrolka świec i nie zgaśnie dopóki nie zapale silnika (przy zgaszeniu i ponownej próbie działa poprawie, gaśnie po 1s) następnie odpalając auto wskakuje na 2000 tys obrotów, i po chwili schodzi...
W tym aucie ECU steruje wentylatorem. Dzięki. Podejrzewam, że problem tkwi gdzie indziej. Jakiś czujnik, być może sama pompa wody (mimo tego, że w grudniu była wymiana rozrządu) bo nie nadąża przy wysokich obrotach... Nie wiem, szukam dalej.
ad1.uszkodzony czujnik,przerwa,brak styku ad2.brak styku biegu jałowego /na przepustnicy/.
po zawieszeniu obrotów podaj mase na styk drugi od dołu przy nastawniku przepustnicy jeśli obroty spadną-styki biegu jałowego.
Jeżeli nic nie cieknie, olej sie nie leje to mozesz jechac ale nie krec do wysokich obrotów. A i warto sprawdzac olej co pare kilometrow.
zobacz dokładnie szczelnośc odpowietrzania skrzyni korbowej,bo przy tym modelu nawet odkręcenie korka wlewu oleju gdy silnik pracuje powoduje wzrost obrotów.
Przyłóż do niej dłoń i wkręć na moment silnik na wysokie obroty - przy jej nieszczelności poczujesz dmuchanie powietrza, jeśli nie poczujesz to jest szczelna czyli sprawna.
Przerywanie ustało ktoś z poprzedników miał podłożone podkładki pod czujnik wału i gubił sygnał na wysokich obrotach
A może po prostu silniczek krokowy Ci się zaciął i dlatego utrzymuje takie obroty.
No dobra powiedzmy że ze tak jest lecz czemu tak miało by się stać jak wcześniej było okej
Przekaźnik 109 do czyszczenia i lutowania/wymiany, sterownik alarmu do przelutowania na dzień dobry.
To jest schemat tablicy w volkswagenie passacie, czujniki oleju są podpięte pod 9 i 11 . Proszę o wszyskie sugestie odnośnie mojego problemu .
czy przy instalacji gazowni miałeś korygowany zapłon ( niekturzy pseudo gazownicy tak robią idąc na skruty)
Raczej nie, po prostu jest on zepsuty bo zapinałem go do VW Passat i tam nawet na wysokich obrotach NIC nie pokazał.
Jest kilka przyczyn 1 wtryski 2 pompa 3 pierścienie
Witam wiesz co było problemem u ciebie? Mam taki sam objaw i ten pólksiezyc w misce olejowej
co jest przyczyną gasniecia na wysokich obrotach mi sie wydaje ze jest opuzniony kąt wtrysku ?
te silniki wytrzymują ponad 500 tyś km jeśli jest poprawnie eksploatowany ,,nielubi wysokich obrotów pozatym dobry olej i w drogę .i wszystko zależy za jaką kase
Wielkie dzięki
Oczywiście że się da.
Próbowałeś w ogóle regulować dawkę - nie na klawiaturze tylko przesuwając nastawnik , nic o tym nie piszesz . Dawka jest zero bo tak chce sterownik ,a w rzeczywistości jest za duża i stąd wysokie obroty które w miarę rozgrzewania się silnika jeszcze wzrastają.
Wczoraj jak robiłem ten test ze słoikiem , nie zrobiłem jednej rzeczy. A mianowicie nie wcisłem w pedał gazu na wysokie obroty i dalej mi odcina wysokie obroty silnika powyżej 2.2tys . Na wolnych obrotach, biegu jałowym silnik chodzi równo nie falą obroty. Już jestem bezradny.
Pracowałem w serwisie Fiata. Zakładaliśmy gaz. Rzeczywiście chodzi tu o emulator. Co jakiś czas przyjeżdżał samochód z nierówno pracującym silnikiem. Wykasowanie błędów pomagało, ale nie pojawiały się one od razu po przełączeniu na gaz. To była kwestia kasy, jaką klient dysponował i to mu sie montowało. Oczywiście klient miał świadomość tego, co kupuje....
Posprawdzaj czy masz szczelne przelewy przy wtryskiwaczach... ps. 00532 to regulacja obrotów biegu jałowego...
Zero błędów , więc szukamy co może być powodem tego . Filtr paliwa nowy wymieniony 2tyg temu
witam, wymien olej /jezeli nie jestes pewny czy jest dobry/ i oczywiscie wszyskie filtry /oleju ,paliwa i pow./, plywajace obroty to prawdopodobnie wina fitra paliwa /lub zlego paliwa/, nie podales jak silnik wchodzi na wysokie obroty, pozdrawiam Zdzislaw
Passat 2.0 i Touareg 3.0 tak mają .
To w takim razie wymienię sondę, a co może być przyczyną takiego zachowania: Jadę sobie normalnie, ładnie samochód przyśpiesza i tak sobie jeżdżę, aż nagle traci moc i nie da rady przekroczyć jakichś obrotów, zdarza mi się to ostatnio coraz częściej. A np. nie mogę przekroczyć 2,3 lub 4 tyś obrotów. Żeby zaczął znowu normalnie jechać, to albo muszę...
przestaw na popie u góry masz głowiczke pomy ona jest na fasolkach cofnij lekko wlewo musisz popuścić 3 śruby na imbus i powinno być dobrze
jak w temacie: passat b5 turbo; na wolonych obrotach auto gaśnie, na wysokich, po przejechaniu powiedzmy 20 km zapala sie czerwona lampka kontrolna.. Czy miał ktoś może podobny problem? Wiecie jak go rozwiązać?
Witam Panowie Proszę o pomoc. Silnik chodzi idealnie , ma moc odpala. Na zimnym falują obroty, przez chwilę coś jakby piszczało. Potem jak sie rozgrzeje jest duzo lepiej . Niestety obroty sa czasem jałowe 900-1100 rpm i robi sie podcisnienie takie ze na pracujacych silniku nie mozna odkrecic korka oleju,a po wyjeciu bagnetu slychac syk. Niby poprzedni...
witam i pozdrawiam moj tesc ma problem z wysokimi obrotami w posacie 1.6 1989r podczas zapalnia zimnego silnika obroty sa w porzadku natomiast jak sie troche rozgrzeje i zapali ponownie obroty skacza odrazu na 1200 pomozcie z gory dziekuje
po czyszczeniu dalej 1100 tylko nie stukało obroty zostały więc udałem się do pompiarza który po podłączeniu auta do komputera powiedział że błędów się nie da usunąć i najprawdopodobniej uszkodzony komputer a pompa jest dobrze ustawiona błędy poniżej 553 przepływomierz masowy powietrza- g70 zwarcie do b+ 539 czujnik temperatury paliwa g81 otwarty lub...
zastanawia mnie taka rzecz, dlaczego nie przechodzą przeglądów w DE, przecież program nie powinien w żaden sposób to utrudniać. o jakie wysokie obroty chodzi?
Po pierwsze sprawdź i popraw ortografię, po drugie zobacz czego nie ma, napisz dokładnie jaki silnik, czy problem jest tylko na gazie, czy tez na benzynie. Czy problem pojawił się po założeniu gazu? Co znaczy obroty świrują? Falują, są za wysokie, za niskie?
Dzieki za odpowiedz ale szczerze nic mi to nie pomoglo mozesz napisac troche jasniej o co chdzi dzieki
poczytaj jak się dołącza obrazki ( nie wypada żądać punktów ) i napisz więcej o instalacji : jaki konkretnie reduktor bo podałeś tylko markę , jakie dysze wtryskiwaczy , ciśnienie gazu .Screen z pracy na lpg na wolnych obrotach.
dokładnie obroty były za wysokie na potencjometrze teraz gra muzyczka i w ogóle wsio pięknie pozdro
Poszukaj skrzyni biegów z passata b3 i przełóż 5ty bieg. Wystarczy dekiel ze skrzyni odkręcić i wymienić dwa koła zębate. VW stosował skrzynie z trzema rodzajami prędkości 5 tego biegu. Będzie szybszy.
Ja stawiałbym na silnik krokowy żle reguluje skład mieszanki jesli by to była sonda uszkodzona to jej funkcje przejmuje moduł sterujący i podaje dane ze swojej pamięci mapowej oczywiście to są dane nie tak dokładne jak z sondy ale silnik chodzi względnie
przewody wysokiego napięcia, silniczek krokowy możesz sprawdzić.
F atalna I mitacja M mechanika I nspirowanego C eramiką
Witam! Podłącze się bo mam problem ze złączem potencjometru przepustnicy w passacie b3 2.0 2E. Ktoś jak zakładam nieumyślnie powyrywał przewody z wtyczki. Nigdzie nie moge znaleźć sposobu ich podłączenia.. A mam problem z obrotami, falują lub utrzymują się znacznie za wysokie. Pilnie proszę o pomoc! Z góry wielkie dzieki;]
Co do lekkiego dmuchania, to chyba może być, ale sprawdź, czy tak samo dmucha na wysokich obrotach. Ja dzisiaj sprawdzałem w swoim Passacie no i na wolnych obrotach lekko dmucha przez otwór wlewu oleju, ale już na wysokich nie dmucha. Jeśli chodzi o wyrzucanie oleju, to przy dmuchaniu małe kropelki oleju napewno bedą porywane i wyrzucane na zewnątrz,...
Przy spokojnej jeżdzie na odcinkach ok30 km ten silnik (sprawny) powinien zużywać ok 10-11 l gazu na 100 km możliwe przyczyny nadmiernego zużycia gazu to : ciężka noga i jazda na krótkich odcinkach w mieście.Zatarty silnik krokowy. Zabrudzony filtr gazu,lub mazut w reduktorze.Utwardzona przepona w reduktorze. Rozregulowana instalacja lub źle zamontowana....
Nie ma takiej możliwości że to wina czujnika. Dawka paliwa jest wzbogacana z czujnika tylko podczas rozruchu, następnie po odpaleniu dawka sterowana jest już tylko strategią utrzymania pożądanych wolnych obrotów przez sterownik silnika. Temperatura silnika ma głownie wpływ na stopień wyprzedzenia początku tłoczenia i początku wtrysku. Podaj też wartość...
Witam, potrzebuje pomocy w rozwiązaniu przyczyny dziwnego zachowywania się mojego Passata b6. Otóż problem jest taki że gdy go odpalam to rozrusznik w pewnym momencie zaczyna wskakiwac na wysokie obroty aż silnik odpali i to wygląda tak jakby silnik częściowo już odpalił a rozrusznik nie mógł odbić. Dzieje się tak tylko na ciepłym silniku. Myślałem...
Zdejmij pokrywę o obejrzyj wałek oraz hydroregulatory czy tam się nic nie wytarło. Generalnie te silniki 105KM z serii BKC/BXE/BLS miały masę przypadłości i problemów. Równie dobrze może to być sworzeń w główce korbowodu albo w tłoku albo pęknięty wał korbowy.
Miałem dziwny problem w passacie b5 chodził równo ale przy wyższych obrotach zaczynał szarpać. Usterka uszkodzone przewody wysokiego napięcia do wymiany
W swoim doświadczeniu zawodowym pracowałem w serwisie vw i powiem tak : nowy passat B6 2.0 tdi przebieg 40 tyś nie wiem miał może pół roku i zdejmuje rure z intercoolera a tam co? -- olej i to sporo tak więc normalka Tak jak pisze Sztomel odma robi swoje i w tych silnikach lubi ubywac oleju szczególnie przy ciężkiej nodze(wysokie obroty silnika).
co do spalania to wedlug strony autocentrum auto powinno palic srednio 10l LPG a auto chodzi na normalnych obrotach
Co do szarpania na wysokim biegu a niskich obrotach to może być dwumas.
silnik chwilę pochodził a potem zaczął wyć - i rozwaliło panewki Czyli wszedł na wysokie obroty czy wył i stanął zablokowany?
Po chwili gdy obroty już stabilne samochód pracuje dobrze?
czarny skoro wymieniłes pompe wody i cos zabulgotało i zaczoł grzac to napewno masz zapowietrzony układ musisz go odpowietrzyc i bedzie git czasmi wystarczy tylko jak go wkrecisz pare razy na wysokie obroty i sam sie odpowietrzy tylko przy wkrecaniu na wysokie obroty druga osoba musi kontrolowac płyn w zbiorniczku
Nie każdy 1.9 TDI ma grzałki nurnikowe, więc być może Autorze - w Passacie Twojego brata pobór może być niższy. świece te mogą być również uszkodzone... 1.9 TDI grzeje świece jeszcze chwilę po rozruchu, ale wyłącza grzanie świec nawet bardzo zimnego silnika po przekroczeniu 2500obrotów, sprawdź czy powyżej tych obrotów też masz taki duży pobór prądu....
Nie ma potrzeby wykręcać przepustnicy. Trochę rozpuszczalnika, ściereczka, wyczyścić. Jak będą zbyt wysokie obroty jechać do warsztatu, który przeprowadzi adaptację.
Witam, mam problem z passatem '94 silnik tdi. Problem, polega na tym,że silnik czasami nie reaguje na pedał gazu. Czasem po wciśnięciu gazu obroty rosną po chwili, a czasem po zwolnieniu pedału obrotu nadal są wysokie i spadają powoli do obrotów jałowych. Nastawnik wyczyszczony, pedał sprawdzony, VAG nie wykazuje żadnych błędów. Czy jest możliwe, że...
Czy może być inna przyczyna zbyt wysokiego napięcia niż uszkodzony regulator napięcia BOSCH F00M145225? 15V przy wolnych obrotach, do ponad 18V na wyższych obrotach. Szczotki i ślizgi wyglądają dobrze.
To nie tak. Najwidoczniej gdzieś Ci ciągnie lewe powietrze przez co ECU nie jest w stanie wyregulować obrotów bo przymknął przepustnice a tu jeszcze obroty za wysokie. Ciągnie lewe powietrze więc obroty wzrastają a sonda widzi że mieszanka nie taka. Szukaj lewego powietrza. Po adaptacji nie będzie żadnego komunikatu. Podczas jej wykonywania przepustnica...
Witam To są prawa fizyki , pompa polana zimną wodą odpala silnik bo się kurczy wtedy daje większe ciśnienie przy większych obrotach też daje większe ciśnienie bo ze wzrostem prędkości wzrasta szczelność . Pompa wtryskowa do wymiany głowicy wysokiego ciśnienia lub regeneracji . javascript:emoticon(':cry:')
Witam, mam paska 1,8 benzyna typ silnika RP(monowtrysk) i mam problem...na wolnych obrotach ma nieregularne obroty..raz ma za wysokie (nierazponad 2200obrotów) a raz zamałe...jaka może być przyczyna że skaczą same obroty???
Masz jakieś błędy zapisane w sterowniku silnika ? Przyczyn może być kilka. Uszkodzona przeplywka, nieszczelność układu ssacego...... Zacznij od diagnostyki komputerem. Sam układ wysokiego napięcia nie jest przyczyną falowania obrotów silnika
Witam.Mam pytanie odnośnie passata b6 2.0TDI 170Km silnik BMR a mianowice przy wyprzedzaniu na 4 biegu i obroty ok 4tys szarpie jakby już nie dostawał ON.Czy to normalne objawy gdyż obroty są zbyt wysokie na ten bieg czy to usterka??
Jakie powinno pokazywać napiecie na przepływomierzu np przy wolnych obr. a jaie przy wysokich ?
To znaczy że będą wysokie obroty silnika a mała prędkość??? Sam nie wyliczę bo nie znam przełożeń obu skrzyń
Witam. Mam banalne pytanie do fachowców. Podpowiedzcie mi gdzie znajdę opis reduktra BRC AT90E. Porblem jest taki że trochę brakuje mu mocy na wysokich obrotach, a wiem że to da się załatwić jedną ze śrób regulacyjnych na reduktorze, ale nie wiem dokładnie o którą chodzi. Z góry dziękuje za podpowiedź.
Ciężko określić, czy problem tkwi w skrzyni czy w silniku. Jak zachowuje się auto podczas przyspieszania? Obroty idą w górę czy idą równomiernie ze wzrostem prędkości?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic89... o proszę na przykład tu masz :) i jeszcze tu http://forum.vw-passat.pl/archive/index.... i wogóle pełno tego w internecie :)
Afn ma seryjnie doładowanie ok 1bar. Znajomy ma afn który ma doładowanie ponad 1.5 bar i nic się takiego nie dzieje...Na biegu jałowym wątpie żeby przeładowało. Nie zdąży się turbina rozpędzić bo sterownik obetnie dawke paliwa przy maksymalnych obrotach.
no na pewno są za wysokie obroty ale przyczyna gdzieś musi być ,same się nie podniosły.Sprawdze czy sie da.
jak tak zaczełeś pisać to sam się zastanawiam. Ale tak! Wysokie obroty i brak podciśnienia? A na niskich ok? z reszta. Po wymianie rozrządu passacie w te mrozy robię sobie przerwę. Masz doświadczenie to coś podpowiedź.
mam problemy ze skrzynia przy ruszaniu z D szarpie a na R jest wszystko ok i przy dodaniu gazu na wyzszym biegu nie redukuje tylko wchodzi na wysokie obroty i nie idzie za pomoc z gory dziekuje
sprawdzane na cieplym silniku też mi się wydaje że są za wysokie, czy da się je zmniejszyć wag-iem
Problem dotyczy Passata B2 - benzyna. Po zapaleniu wchodzi na strasznie wysokie obroty, po nagrzaniu spadaja juz na normalne. Jak wyregolowac mu obroty w czasie nagrzewania silnika? albo w czym tkwi problem.
Powracający problem na tym forum - brak odcięcia gazu po puszczeniu pedału tzw cut off. Jeśli masz silniczek krokowy z zaworem na rurze doprowadzajacej gaz do miksera - powinien on odcinac odrazu. Ale nie sprawdzaj tego sam, do ustawienia tylko na komputerze odpowiednim softem. Jest to częsty błąd gazowników- czasem jak odległość od zaworu do miksera...
Jak by puszczało olej na stronę ssącą to silnik samoczynnie by właził na wysokie obroty. Jak mu kopci na niebiesko to ma problem z kątem wyprzedzenia wtrysku
notlauf czytaj "tryb awaryjny" Typowa usterka, zapieczone kierownice w turbinie. Za wysokie ciśnienie doladowania.
chodzi o MAP sensora wartosc z niego powinna spadać do zera lub blisko zera wraz z wzrostem obrotów silnka , czyli na wolnych obrotach duża wartość - wysokie obroty bliżej zera Kolego to jest diesel
Dobra nie wszystko działa jak powinno, otóż trzyma za wysokie obroty tak z 1100, 1200 obrotów dokładnie nie wiem bo tam gdzie powinien pokazywać prędkość pokazuje obroty. Dodam że alternator został z passata i wiązka od czujnika temp. Cieczy. Co tym razem może być źle?
na popczątek przewody wysokiego napięcia i świece trzeba wymienić jeżeli objawy nie miną (araczej miną) to trzeba poszukać głembiej.
wysokie obroty passat wysokie obroty silnika passat passat wysokie obroty gaśnie
piece ekogroszek ustawienia bateria kondensatorów pomiary magnetofon unitra transformator
philips senseo licznik geigera
Wkrętarka nie reaguje i robi zwarcie na baterii Zamienniki dla HA1196: TDA7040T, LA3361, LM1310N