Vag nie pokazuje błędu tego zaworu.U kolegi w passacie też 1.6 na postoju działa przy dodaniu gazu.Znalazłem nawet w sieci filmik jak to powinno działać Na górnym filmiku jest jak u mnie czyli nie działa na dole jest filmik z działającym. Tak jak napisałem wcześniej pod samym aku elektrozawór działa,gruszka...
Możesz sprawdzić szczelnośc membramy za pomocą zwykłej strzykawki podpinając do czrnego przewodu . Stan przewodów podciśnienia -widzę na zdjęciu terż nie najlepszy. Jeśli dżwigenka membramy będzie pracować na strzykawce albo na twoim silnym wdechu mebrama jest dobra. przyczyną mogą być przewody podciśnienia...
Skorzystałem z Waszych rad, po kompleksowych badaniach wiem że do wymiany jest zawór podciśnienia w kolektorze ssącym ( chyba tak to się nazywa). I teraz pytanie czy we wszystkich 1,8 montowane są takie same zawory? Byłem w sklepie jednak cena jaką mi zaproponowano jest zbyt wysoka. Szukam czegoś na...
Nie pamiętam dokładnie jak jest w 2.0 ale przerabiałem taki sam przypadek w 1.9 i przyczyną był zawór podciśnienia sterujący turbiną. W pierwszej kolejnosci sprawdź wszystkie rurki podciśnieniowe do zaworu o turbo
Czujnik ciśnienia doładowania jest przed kolektorem dolotowym [czarna kostka z wtyczką] jest jeszcze przepływomierz za filtrem powietrza. Uszkodzona turbina.zawór sterowania turbo, uszkodzone przewody podciśnień, układ wtryskowy itd. To są z grubsza rzeczy odpowiedzialne za to ze występuje odcięcie...
Witam wszystkich. Jeśli był taki temat to proszę o usunięcie. Oczytalelem całe forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój przypadek. Zacznę od początku, posiadam Passata b6 2tdi CR 2008r, silnik cbab, skrzynia dsg kqc. Przebieg 219tys,. Problem zaczął się przy przebiegu 209tys, co się stało? Auto wrzuciło...
mam duży problem z moim Paskiem - bardzo szrpie go na wolnych obrotach jeśli natomiast odłączę silnik krokowy (zawór powietrza dodatkowego) to pracuje stabilnie jakiś czas - jak sprawdzić ten zawór jeśli go podłączę do akumulatora to stuka ale jeśli dmuchnę w niego gdy jest wyłączony to jest nieszczelny,...
Nie wystarczający przepływ może być spowodowany przez nie otwierający się zawór EGR. Skoro zawór jest nowy to sprawdź wężyka który idzie z N18 do zaworu EGR. Na pracującym silniku na biegu jałowym powinno być tam podciśnienie. Sterownik silnika otwiera zawór EGR przez co część spalin wraca z powrotem...
Podczas uruchamiania auta zaśmierdziało z pod maski okazało się że spalił się czarno żółty kabel od pompy od początku wtrysku i miał 1100 obrotów i stukot w silniku. Postanowiłem wymienić kabel i wyczyścić nastawnik, po czyszczeniu dalej 1100 tylko nie stukało obroty zostały więc udałem się do pompiarza...
Nie napisałeś jaki masz silnik - czy AWX czy AVF. W pierwszym można zaślepić EGR a w drugim nie - zależy to od wersji sterownika silnika. Stanem spoczynkowym dla zaworu EGR jest jego pełne zamknięcie i oznacza to, że do kolektora ssącego nie dostają się wtedy spaliny. Silnik dostaje najwięcej spalin...
Witam Mam takie pytanie , jakie ciśnienie powinna zrobić sama pompa paliwa znajdująca się w zbiorniku. Specyfikacja podaje Ciśnienie systemu 4.0 bar, Ciśnienie regulacji z podciśnieniem 3.5 bar. Czyli gdybym wpiął miernik ciśnienia paliwa po między pompę a listwę takie ciśnienia powinienem uzyskać. Przy...
No i jak kolego maestrus udało się coś ustalić w sprawie cofającego paliwa? Zmagam się podobnym problemem , mam silnik ATJ. Mam AJM. Właśnie wymieniłem pompę tandem i założyłem nowy wąż na powrocie + zawór jednokierunkowy z ciśnieniem otwarcia 0,8bar. Obserwuję i dam znać w po weekendzie jak będę...
Błąd 17549 pojawia się gdy sygnały z sond lambda ,czujnika podciśnienia, przepływomierza , oraz danych o otwartych zaworach EGR i EVAP nie zgadzają się względem siebie dla dla danych obrotów i otwarcia przepustnicy. Powodem tego najczęściej jest dziura w dolocie ,dziura w przewodach podciśnienia łącznie...
Póki sterownik wykrywa problemy z emisją spalin wyłącza egr, a w przypadku gdy istnieje ryzyko uszkodzenia silnika ogranicza moc. Poluzuj obejmę filtra cząstek przy turbo, tak aby gazy nie kumulowały się w filtrze, zrób mu adaptację filtra i czujnika różnicy ciśnień skasuj błąd i uruchom silnik. Zanim...
Witam wszystkich, Jestem właścicielem Passata 1.9TDI 115KM silnik AJM z ’99 (na pompkach). Generalnie auto jest w idealnym stanie, ale jak to bywa już w tym wieku pojawiają się różne bzdury. Ostatnio walczę z błędem ciśnienia doładowania (VAG odczytuje 17958 P1550), ale jak dotąd nie udało mi...
Problemów utraty mocy w 1,9tdi jest wiele. Objawia się to niską prędkością maksymalą - jedziesz trasą i samochód na 5-biegu nie przekracza 3000 obr/min. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu samochód jedzie normalnie i po chwili może wpaść w tryb awaryjnt. Główną przyczyną jest turbina oraz elementy...
Witajcie Piszę do Was z prośbą o analizę logów grupy 003 i 011 ponieważ mam problem z delikatnym mułem do ok 2200 obrotów. Samochód jak w temacie VW Passat B5FL 1.9 TDI 101 KM - silnik AVB. W samochodzie zregenerowana została turbina, wymieniony zawór N75, EGR (membrana nie trzymała podciśnienia),...
witam mam problem z N75 autko Passat B5 2002 rok, silnik od 130KM, sterownik 115KM autko ewidentnie grzebane i prawdopodobnie po spaleniu. wszystkie elementy rozwiązane poza N75...zawór sterujący sprawny (testowany), Vacum generuje odpowiednie podciśnienie, zasilanie na zawór OK, jedynie co szwankuje...
Witam. Mam passata b5 1998r. 1.8T i problem. Mianowicie jak go odpale to po chwili zgaśnie. Nie ma wolnych obrotów. W czasie jazdy czasami szarpie i tylko jak zdejmę nogę z gazu to gaśnie. Zarówno na gazie jak i na benzynie. Przepustnica wymieniona - brak poprawy. W czasie jazdy czasami słychać jakby...
Może pasować: 06B133619A lub 06B133619D. To jest siłownik podciśnienia a nie zawór. Do niego są zestawy naprawcze: 058198619A oraz membrana - Allegro, nr aukcji 8132904642 Siłowniki są podobne w silnikach: 1.6, 1.8, 2.0 Po usunięciu klapek możesz stracić na przyśpieszeniu i elastyczności. Na Aliexpress...
Panowie jestem nowy tutaj. mam passata z silnikiem z golfa 3 1.9 td wcześniej był zwykły 1.9D. moje pytanie jak podłączyć podciśnienie i zawór magnetyczny?podłączyłem wcześniej tak jak w etka i strasznie dymi i siły całkiem nie ma. o co chodzi? jak podłączyć te zawory magnetyczne i te podciśnienie...
słupek silnika to ta całość metalowa, bez elektroniki sterującej. 1. posprawdzaj podciśnienie, czy wszędzie dochodzi 2. w szczególności czy zawór EGR działa swobodnie, nie zapieczony, obsmarowany, itp. 3. podciśnienie pchające "gruchę" turbiny, czy w całym zakresie się wychyla czy nie zapieczone? samą...
Po odpaleniu silnika przejechałem parę metrów zapaliła się spirala i wywaliło błąd typu nastawnika turbiny (zablokowany) Dodam tylko że silnik był wymieniany i podczas transportu urwała się kopułka od pozycjonera Turbo, który został zakupiony nowy. Silnik CFG(C) 177km CR 2.0 tdi Pomiar na zaciskach...
dzisiaj po raz kolejny sprawdziłem wszystko podciśnienia zawory itp i wszystko ok :? ten zawór wyczyściłem i na krótko wygląda na to że działa narazie nie znam nikogo kto by miał auto z tym samym silnikiem więc podmianka na dzień dzisiejszy mi się nie uda ale będę próbował coś poszukać :( Najlepsze...
Sprawdziłem już połączenia wężyków od podciśnienia i faktycznie dwa wężyki dość lekko zeszły z trójników - inne wchodzą bardzo ciasno. Wymienię je bo mam taki wąż. Wszystko to o czym piszecie może przyczynić się do osłabienia auta ale skąd taka ilość oleju w układzie doładowującym? Możliwe że z odmy?...
Przyszedł dzisiaj nowy zawór i po sprawdzeniu poza turbiną maja takie same parametry .na podciśnieniu 0.74v bez podciśnienia 3.6 czyli zawór dobry,zamontowałem stary zawór według schematów ale musiałem użyć cienkiej nakrętki do blokady cięgła ponieważ ta oryginalna okazała się za szeroka i nie mogłem...
Kolego proponuje posprawdzać podciśnienia i zawór N75, miałem podobny problem i okazał się zawór N75 , rozebrałem wyczyściłem i działa ,(dodam że rozebrać można go tylko raz bo przy składaniu trzeba skleić go klejem bo nie zaprasujesz go jak w ori).
Witam, przepraszam że mnie długo nie odpowiadalem Ale miałem pewne problemy rodzinne itp. Ale do rzeczy.. ostatnio wymieniłem przewód od podciśnienia A mianowicie ten od " gruszki ". Nic to nie dało Ale jak wszedłem pod samochód to widziałem że ta gruszka za dobrze nie wygląda pokryta trochę rdza. Po...
Witam. Mam problem z autem i już nie mam pomysłów co dalej robić. Mianowicie auto na biegu jałowym pracuje równo bez problemów. Niestety podczas przyspieszania bardzo mocno szarpie. Nie zależnie który bieg jest wbity ani jakie ma obroty efekt szarpania występuje. Sprawdzałem już kilka rzeczy i nie...
Witam! Przeszukałem całe forum, jednak mojego problemu nie znalazłem, a ręce już opadają, mechanicy natomiast rozkładają nie wiedząc co może być. Pacjent Passat b5fl 1.9TDI AVF 224 tyś. km. Od jakiegoś czasu mam problem z moim passatem. Po uruchomieniu silnika przez ok 1km nie ma w ogóle mocy, po przejechaniu...
Witam. Zawór N75 kupiłem nowy, wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia i problem nie zniknął. Nadal wpada w tryb awaryjny. Jeżeli chodzi o czyszczenie VNT to robiłem to bardzo starannie, geometria chodzi płynnie. Sztanga w gruszce po zassaniu powietrza strzykawką stoi w miejscu także gruszka nie puszcza...
Strzykawka, przewód 8mm między aktuatorami a strzykawka i jak zasysasz strzykawka to muszą być szczelne, np sztanga od turbiny musi się podnieść i tak pozostać do puki nie rozłaczysz strzykawki. I tak każdy po kolei. Masz gruszke, zawór egr i pod zbiornikiem płynu chłodniczego siłownik chłodnicy paliwa....
Witam. Od jakiegoś czasu ponownie passek zaczął mi "wariować". Początkiem bieżącego roku borykałem się z tym, że samochód w ogóle nie przyspieszał. Został wyczyszczony zawór egr, sprawdzony n75 i wszystkie przewody podciśnienia ale jednak okazało się, że winowajcom był przepływomierz. Został on zmieniony...
Nie znacie się miałem taki sam problem passat 1.9tdi 97r. 110KM i co się okazało wężyk od podciśnienia spadł z końcówki nałożyłem wężyk ścisnąłem opaską żeby nie spadał i chodzi bez zarzutów. Też podejrzewałem zawór N75 od sterowania łopatkami turbiny, EGR itp.
Witam Sprawa wygląda następująco - auto jest przymulone, jak na 90KM słabo przyspiesza, do tej pory została sprawdzona turbina, wymienione przewody od podciśnienia,egr, górny zawór, który znajduje się za silnikiem(oznaczenia nie pamiętam), N75 przekładany sprawny-brak poprawy. W sumie przez przypadek...
VW Passat 1.8 pf 1988r lejące wtryski Na początku pozdrawiam wszystkich forumowiczów Mianowicie mam taki problem że kiedy przekręcę kluczyk niby wszystko jest dobrze ale kiedy powinien już przestać tłoczyć paliwo to nie przestaje tylko cały czas podaje je do komory spalania, nie wiem gdzie może...
Witam.Mam problem z passatem b5 fl 2.5 Tdi.od jakiegoś czasu zaczął wyświetlać się komunikat ABGAS WERKSTATT i zapala się kontrolka silnika.auto ciągnie do 3tyś obrotów i dalej brak mocy.Jak podłączyłem vag to wyświetlił się błąd 575 po skasowaniu błędu powraca jak wpada w błąd.Wymieniłem zawór N75 i...
Witam, pacjent jak w temacie Passat 1.9 TDI PD 130 km, podczas jazdy do 3000 można gnieść na każdym biegu ale po wrzuceniu 5 biegu odcina doładowanie, nie zapala się żadna kontrolka. Wymieniona niedawno turbina na nowy zamiennik ( przez 3 miesiące wszystko grało) Wymieniony zawór N75 (oryginał w ASO)...
Witam i proszę o szybką pomoc, mam problem z moim passatem gdyż nie ma mocy, jedzie nie więcej jak 100, brak z podciśnieniem i brak sterowania na turbo, co może być powodem? Zawór n75 wymieniony na nowy oryginał i nowe wężyki, proszę o pomoc...
Problem z passatem 1,8AWT pod obciążeniem i gazem do dechy się dławi na około 3000 tys obr jak powoli odpuszczamy gaz to zaczyna jechać. - zawór regulacyjny ciśnienia doładowania (wymieniony gruszka dziurawa) - podciśnienia sprawdzone i powymieniane - Przepływka sprawdzona 1,3V i 5V - parametry...
Jeśli to jest passat poliftingowy, to powinien mieć czujnik ciśnienia układu hamulcowego, podłącz komputer i sprawdź czy ciśnienie narasta w miarę jazdy. Lub, jeśli nie ma czujnika albo nie masz komputera, po przejechaniu tych kilku kilometrów, gdy już koło zaczyna hamować poluzuj odpowietrznik. Jeśli...
Witajcie, proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki w passacie B6 2.0 TDI Jak wynika z logów turbo nie doładowuje - przy 3000 obrotów łapie tryb awaryjny. Zawór N75 podmieniony na nowy, gruszka nowa, dolot szczelny. Sztanga działa prawidłowo, podciśnienia OK Nie wiem czy brać się za turbinę czy może...
Poszukuje opis wyjść lub wtyczki przewodów podciśnienia. Zawór elektromagnetyczny(3C0 906 625) z Vw Passata 3C 2,0TDi 140KM (BKP). Za schematy z etki z góry dziękuje bo niestety ale są niedokładne. Pzdr.
Dokładnie. Wina leży prawdopodobnie w zaworze regulacji podciśnienia. Było to juz omawiane na forum. Nowy kosztuje 200 zł. w serwisie VW. Sam zmieniałem i pomogło.
to jest silnik AAZ rok 94, ciśnienie jest dobre przy obrotach ok 2000, a potem znika, znalazłem schemat połaczeń przewodów podciśnieniowych i faktycznie jest taka możliwość podłaczenia na jednym zaworze turba i recyrkulacji, a drugi zawór steruje podciśnieniem do pompy wtryskowej. Tego drugiego zaworu...
zawór wyglada na sprawny i szczelny :) Podciśnienia chyba oki. Wiem że objawy wskazują na coś z turbem no ale skad ten 00550? Na czym polega działanie N108? Jak to odkręce z pompy to chyba nic mi sie nie wysypie? :D
Panowie minęło trochę czasu od zgłoszenia mojej awarii. SAprawa wygląda tak. 3 warsztaty samochodowe, sprawdzenie szczelności ukłądu podciśnienia, sprawdzenie wartości mierzonych i danej przeppływki, zawór n75 sprawny, turbo przeczyszczone, kierownica sprawna i mocy na niskich obrotach jak nie miał tak...
Podciśnienia wszystkie szczelne, zawór sterujący turbiną sprawny? Na dolocie żadnych nieszczelności?
Nie wiem jak jest u ciebie, ale ja mam na zasilaniu mała nakrętkę plastykową,i to jest właśnie odpowietrzenie nagrzewnicy, dodatkowo musisz mieć gdzieś na wężu zasilającym nagrzewnice zawór odcinający i sterowany bądź cięgnem lub podciśnieniem, po to żeby latem nie dogrzewać kabiny i sterować otwarciem...
przewody robią się twarde na sekunde dopiero gdy puścisz gaz. zawór upustowy nie jest tam sterowany podciśnieniem tylko ciśnieniem wytworzonym przez turbo. jeżeli go złącze na krótko t zimny samochód chce jechać ale turbo wtedy jest przeżroczyste.
Witam! Turbina dmucha za mocno!!!!!!, podciśnienia sprawne, zawór też, kierownica luźniutka, w trakcie testu kierownicy wszystko OK. Pierwsza jazda i przeładowuje, gaszę odpalam i auto jedzie dobrze? Oczywiście na komputerze pokazuje żądaną wartość (3bieg/gaz w dechę) 2300/2400 a rzeczywistą 2601...
Wszystko wygląda na to że w tym wypadku jest to samo ale forum to nie warsztat i nie można jednoznacznie powiedzieć że jest to wina przetwornika regulacji turbiny czyli jak to napisałeś zaworu 75. Nikt kto zna się na elektronice samochodowej nie powie Ci że to on na 100% bez diagnostyki i nie mówię tu...
No ładnie ,to już kilka przypadków i w każdym może być coś innego ,ciężko wam będzie wszystkim na raz pomóc . Pomiar ciśnienia paliwa ,należy wpiąć się w układ zasilania po przez trójnik ,bo wpinając sie tak jak to opisywano wyżej możecie uszkodzić pompkę paliwa a sprawdzicie tylko przy jakim ciśnieniu...
kolego to co napisałeś to jest wielkie misz-masz. Jak bym miał Ci pomuc to musze wiedzieć do czego ten zawór służy. Po przewodach pneumatyki powinieneś dojść do tego. Przewody powinny być trzy, jeden to podciśnienie, drugi to odpowietrzenie a trzeci to właśnie albo do siłownika EGR lub Turbiny. nie napisałeś...
Witam. Problem z Passatem jak wyżej: historia jest długa wymienione wszystkie przewody i zawory podciśnienia turbo zregenerowane wymieniony wałek rozrządu oraz uszkodzone szklanki przepływka podmieniana nowa oraz z innego auta wymieniony filtr paliwa sprawdzony wydech auto po ruszeniu od razu...
Witam mój problem z TDi-kiem (passat b5 2000r. 1.9 85KW) wygląda następująco . Czasem coś mu odbija i chyba wchodzi w tryb awaryjny(i wtedy strasznie muli ) , jak się go zgasi i odpali to znów jest ok . Co to może być ? Ten zaworek podciśnieniowy (chyba N75) zmieniłem na używkę ze szrotu i dalej to samo...
panowie problem częściowo rozwiązany pisałem ze jest lekka poprawa jak odłączę EGR odpinałem wężyk od zaworu i wkładałem kawałek pręcika w podciśnienie a dziś chodziłem koło samochodu i przyszło mi do głowy by odpiąć wtyczkę z n18 który steruje EGR i auto nie szarpie i wszystko jest jak na razie ok...
Witam! Od razu zaznaczę, że szukałem na forum rozwiązania. Mam następujący problem z w/w autem. Mianowicie podczas jazdy przy naciśnięciu pedału gazu i przyspieszaniu słychać dziwny odgłos, jakby coś tarło, prawdopodobnie od turbiny. Przyspiesza normalnie, ale przy prędkości powyżej 80 km/h dźwięk...
witam.....jestem tu początkujący i szukam porady....Otóż mam paska 2001r 101koni tdi.wieczorem zgasiłem a rano jak odpaliłem muł.....podłaczyłem komp i pokazał przepływke i zawór podcisnienia turba...po przekroczeniu tak 2500obr troche ożywał.zamieniłem przepływke z innego paska i ożył wiec zakupiłem...
Dokładnie logi na samym dole są z podłączonym podciśnieniem bezpośrednio pod trójnik. Stosuje się do poleceń Twoich jak i kolegi Ciachciach. Jeśli miał bym robić po swojemu i wiedział bym co mam robić nie prosił bym nikogo o pomoc i nie pisał bym tego posta. Kolega Ciachciach poradził mi wypalanie...
W przypadku kolegi Kamil-driver łatwo było po logach stwierdzić co jest źle a dlaczego a dlatego, że w dynamicznym logu grupy 011 ciśnienie rzeczywiste było mniejsze od ciśnienia zadanego o 400 mbarów a jednocześnie pomiar z przepływki zasysanego powietrza w grupie 003 na full i to właśnie świadczy...
Witam, mam problem - falują obroty na jałowym biegu. Objaw jest taki jakby silnik chciał zgasnąć. Najbardziej na zimnym silniku, na ciepłym jest lepiej, ale po dłuższym postoju znowu zaczyna falować. Obroty spadają poniżej 800rpm i podnoszą się do właściwych (840-860rpm). Auto pali bez problemu, ładnie...
Turbina, przewody, zawór, gruszka i przewody podciśnienia do sprawdzenia.
Dokładnie nastawnik biegu jałowego przepustnicy, po uruchomieniu silnika obroty rośną do około ~2100, po odpięciu nastawnika biegu jałowego obroty spadają do około ~950-1000 po podpięciu na działającym silniku ponownie rosną od razu do ~2100 Czyściłem odmę, przepustnice, sprawdzałem przewody, przewody...
Stawiam 100 PLN że przyczyną jest zawór N75. Miałem to samo w golfie 90KM. Żeby to sprawdzić wystarczy na krótko połączyć przewody podciśnienia na krótko (tylko nie pamiętam które bo ten sposób znalazłem gdzieś w necie) Zdaje się że ten co jest na górze i na dole. Łączysz je na krótko (z pominięciem...
Zauważyłem że ciśnienie lub podciśnienie pod pokrywą zaworów działa na membramę zaworu ciśnienia w separatorze oleju, a ten z kolei kieruje pary oleju do ssaka albo do turbiny. U mnie wygląda na to że nadciśnienie jest doprowadzane przez separator do kolektora ssącego, a dla silnika jest to lewe powietrze...
Jeseli woda dostała sie z serwa do silnika przez vacum pump to uszczelka pod głowica tez poszła ? Nie panikuj, zrób co Ci powiedziałem. Woda mogła uszkodzić np zawór sterujący EGR itp. Podłącz VCDS i napisz co sterownik zgłasza na początek. Dodano po 7 To by sie zgadzało bo nie równo...
Trochę poteoretyzuję... w przypadku konwencjonalnej turbiny im większa turbina, tym większa "turbo dziura" (przy niskich prędkościach obrotowych przepływ spalin jest za niski by turbina mogła efektywnie sprężać powietrze, później osiąga właściwą wydajność, aż wreszcie zostaje odcięta otwarciem zaworu...
Ok. Osłonę silnika mam oczywiście. Zamówiłem już wężyki podciśnienia. Do piątku powinny dojść, więc jak przyjdą to wymienię na nowe i zrobię logi grupy 011 i wrzucę. Jeśli nadal będzie coś nie tak to jeszcze raz sprawdzę rurę intercoolera i wymienię zawór N75 i dalej będę logował aż do znalezienia i...
Wypiac kostke i podlaczyc piny do plusa i masy? Jakie Ty chłopie piny widziałeś w zaworze EGR? Tam jest tylko "czapka" z membraną i króciec na podciśnienie, nie dotykaj elektrozaworu sterującego zaworem egr, bo zaraz się zrobi drogo. Jak nie wiesz co robisz oddaj auto do fachowca, uwierz, będzie...
Ojojoj, nie spodziewałem się że po takim czasie ten temat jeszcze kogoś zainteresuje. Ja już swojego Paszczura nie mam, ale chętnie podpowiem co nieco, bo sam się nawalczyłem potężnie z tym silnikiem (mechanik ze mnie żaden, uczyłem się na własnych błędach), aż w końcu się udało :) 1. Przepływomierz!...
Dalej nie udało się usunąć problemu niedoładowania. Sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnienia i nie widać żadnych nieszczelności. Wymieniony został też zawór n75 na nowy a także filtr powietrza, paliwa i bez zmian. Podciśnienie na wolnych obrotach przy gruszce wynosi 0.65 bara. Próbowałem podpiąć...
Dziś doszedł do mnie wakuometr, a wiec mogłem sprawdzić jakie są wartości podciśnienia. Okazało sie że przy podłączeniu wakuometru za zaworkiem mam prawie -1 bar (czyli OK), a na podłączeniu gruszki -0,2 bar. Po sprawdzeniu wszystkich podłączeń i zaworów okazało sie ze winny jest zwór nagrzewnicy sterowany...
witajcie, mam pacjenta TDI 115KM. Sprawa wyglada tak, że przeważnie zostaje to zauważone na rozgrzanym silniku z racji tego, że dzieje sie to na trasach i w sumie nie bylo kiedy sprawdzić w mieście. Potrafi być tak, że jedziemy i nagle chcemy przyspieszyc a tu się nie da. Pedał w podłogę a on wisi na...
Tak, skoro wężyk nie podpięty do zaworu to pewnie gdzieś sobie dynda i ucieka podciśnienie. wężyk znalazłem własnie zaślepiony, i zdziwiło mnie to wiec temu tak dopytuje, już wiem od czego jest wężyk, teraz kwestia wymiany zaworka i ponownego podłączenia zapewne nowego Dodano po 1 sprawny...
To świadczy o tym, że zawór wysterowuje turbinę na max swojej możliwości a ciśnienie w układzie dolotowym zmienia się nieznacznie. Albo się tnie turbo, albo zawór, albo podciśnienie. Wszystko o czym wcześniej mówiliśmy. Tlko potrzeba rzucić okiem przez kogoś kto przerobił kilka afn-ów.
Witam serdecznie Pacjent to AVB 1.9 TDI z 2002r. Od jakiegoś czasu samochód jakbym osłabł. Często jak się wciśnie pedał gazu mocniej to łapie jakby lekkiego muła i potem przyspiesza już normalnie tak jak trzeba. Wymieniłem ostatnio wszystkie wężyki podciśnienia (poprawiło się, ale to jeszcze nie...
Pan jurekk55 widzę jest bardzo pomocny, tylko szkoda ze mało co pisze na temat a zajmuje się naśmiewaniem kto z kim próbuje rozwiązać problem, przepraszam mogłem napisać z bratem mojej żony, wtedy na pewno byłby pan zadowolony, a co do tematu:podciśnienia sprawdzone, zawór N75 też, brak rozszczelnień...
Skoro egr działa prawidłowo, to raczej nie vacum. Jeśli turbo rzeczywiście jest wyczyszczone jak się należy to pozostaje zawór n75, wężyki podciśnienia, lub gruszka turbo. Jednak tu przeładowuje, co wskazuje na zapieczone kierownice. Podmień n18 z n75 to da nam światło na to co tam się dzieje. Dla...
Sprawdzane były połączenia pompka podciśnienia gruszka trzyma ładnie zawór n75 także wszystkie przewody wymienione i sprawne wymieniony n75 dalej to samo map sensor podmieniony to samo ręce opadają po prostu przepływie nawet podmienilem i dalej tak samo geometria dziala plynnie zdejmowalem i zakladalem...
Witam. Prosze o odczyt logów i pomysł na usunięcie usterki. Każdego dnia po odpaleniu auta na zimnym silniku przez kilka sekund auto faluje na obrotach pomiedzy 1400-400 i nagle gaśnie , gaśnie 3-4 razy i przy 5 próbie już auto odpala normalnie . Przepustnica czyszczona , była również podmieniana...
No jak zawór zwalony to sztanga nie ruszy ale nawet wymiana zaworu to sztanga po dłuższej przerwie też nie potrafi czasem ruszyć , zapnij bezpośrednio wężyk podciśnienia i zobaczysz czy rusza , ale np w 1,9tdi 90 procent przypadków z zapieczoną turbiną powodowane jest przetarciem wężyków i od nich powinieneś...
Zrob jeszcze 011 BS . Problem od 2400. Trzeba raczej podłubać przy sztandze od turbo bo zawór nie daje rady. Fizycznie zmierzyć podciśnienie.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze...
Widziałem już różne Turba z różnymi zatarciami całkowitymi i częściowymi czasami nie można było wcale ruszyć czasami zacinały się w połowie czasem zatrzymały się w pozycji 100% czasem odcinały do 0% rzadko kiedy objawy były jednoznaczne , nigdy nie spotkałem się z jakimś charczeniem które można było...
Witam! Podłącze się pod temat. Pacjent Passat b5fl 1.9TDI AVF 224 tyś. km. Od jakiegoś czasu mam problem z moim passatem. Po uruchomieniu silnika(przy temp 0 lub niższej zakręci 2 razy zanim odpali) przez ok 1km nie ma w ogóle mocy do ok 2500obr, po przejechaniu w/w dystansu auto odzyskuje moc, aż do...
Pomyliłeś zupełnie pojęcia. Na rysunku miejsce przez Ciebie zaznaczone to nie żadna śrubka tylko metalowy króciec na który wsunięty jest wężyk gumowy i to nie ten króciec się ma poruszać tylko sztanga wychodząca z lewej strony gruchy czyli "bączka" w zależności od tego jakie podciśnienie jest podawane...
Witam! Mam dokładnie ten sam problem co kolega z A4. Moje auto to VW PASSAT 1.9 TDI 110km AFN, dziś nawet sprawdzaliśmy go dokładniej, wstępna diagnoza padła na POTENCJOMETR PEDAŁU GAZU/PRZYSPIESZENIA. Dokładnie w momencie kiedy silnik rozkręcał się do 2500obr/min zaczynał dymić na niebiesko, zaczynało...
Witam. Siedzę kilka dni i nie mogę znaleźć identycznego przypadku. Mam ibize 1.9 TDI silnik ASV. Jak ją kupiłem śmigał ładnie. Po ok 2 latach po zimnie mniej więcej zaczęła brać olej wiec zrobiłem uszczelkę pod głowicą ale dalej był problem. Okazało że turbina brała, po zrobieniu jej wszystko wróciło...
Panowie jestem nowy tutaj. mam też takiego passata z silnikiem z golfa 3 1.9 td. podłączyłem tak jak w etka i strasznie dymi i siły całkiem nie ma. o co chodzi?miałem wcześniej silnik 1.9 d i jak podłączyć te zawory magnetyczne i te podciśnienie żeby było ok?
Opisze problem od poczatku , zakupiłem Passata z silnikiem avf . W samochodzie jest turbosprężarka po świeżej regeneracji , ale wstaje dopiero od 2200obr. Przejrzałem dolot brak nieszczelności oraz syczenia. Zaślepiłem egr by wykluczyć zawieszony zawór . Przewody podciśnienia również zmienione...