Logicznie, jest tylko jedna mozliwa przyczyna "przepalenia" kolektora (przynajmniej, nie widze innej) - nieszczelnosc wtryskiwacza. Dziwne, ze serwis nie znalazl przyczyny.
Sprawdź wiązkę biegnącą w plastikowym korytku po bloku silnika pod kolektorem ssącym.
Nie wymieniać tylko zdiagnozować.Miernik w dłoń i sprawdzamy napięcia.MAP powinien byc przykręcony do obudowy filtra i połączony wężykiem z kolektorem.
Szybciej to jest odma. Połączenie pokrywy zaworów z górna pokrywą filtra powietrza. Czujnik zasysanego powietrza masz w kolektorze.
Spróbuj to zanim zaczniesz rozbierać silnik.
1. Elektrozawór oparów benzyny 2. Czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
Jak Kolega wyżej Ci napisał. Sprawdzić szczelność przewodów i kolektora dolotowego!
Ok, trza będzie szarpać ten kolektor, dzięki. Dodano po 7 Jednak nie trzeba wyciągać kolektora.
Stopiony wkład katalizatora, odłączyć wydech od kolektora i odpalić bez niego.
Następuje pytanie, dlaczego taki szum generuje sam kolektor dolotowy? A jak myślisz czy w kolektorze jest podciśnienie,nadciśnienie czy nie ma różnicy?
Ściąg miskę jak magnesem nie wyciągniesz
Albo nieszczelny kolektor....
Problem rozwiązany. Okazało się pierdoła.
Jeżeli był dym to mogły być to szczotki, mógł to być kolektor silnika, a tak jak kolega pisał to spaliony tranzystor z diodą.
W 206 nie wytną bo jest przy kolektorze.
Niestety nie miałem jeszcze możliwości dopiero jutro będę miał manometr, na komputerze
Z tyłu, od strony ściany grodziowej, pod kolektorem ssącym.
Umyj porzadnie przepustnice w niej jest wbudowany krokowy . Posprawdzaj czy nie ciagnie lewego powietrza w okolicy kolektora ssacego .
Jeżeli chodzi o problem kosztów, to też sprawa otwarta, na przykładzie znajomego który założył 4gen. w serwisie do Kangoo 1,2, dał 6tys. i po roku (po upływie gwarancji) padła listwa, więc dał kolejne 1,4tys., więc przeliczając to na kolektory..... :)
Zobacz czy nie masz błędu czujnika podcinienia w kolektorze .
Kolektor plastykowy?
Gdzie jest kolektor dolotowy w tej maszynie? Nie widziałem tego samochodu z tym silnikiem, ale ogólnie jak z każdym samochodzie patrz na filtr powietrza dalej lecisz wzrokiem po rurze dolotowej powietrza dalej jest przepustnica i do niej przykręcony kolektor dolotowy a ten do silnika.
Nie, zawsze masz tolerancję rezystancji cewki podaną w nocie katalogowej. 4-ty, jak jednak dobrze sterownik podawał, trup. Trzeba było na szrocie listwę całą używaną kupić :) Koszt byłby niższy. Zawleczka musi być przy wtyczce bo Ci może się rozłączyć podczas jazdy i jazda na 3 gary :( Nie siedzę w samochodach znad Sekwany, ale jest coś takiego jak...
Uszczelka kolektora wydechowego.
Posprawdzaj czy masz dobrze poskładany kolektor dolotowy, wymienili Ci uszczelki na nowe?? Może dostaje gdzieś lewe powietrze.
Nie wiem jaki sterownik. Jutro zerkne pod maskę - jest to peugeot 406 - kolektor plastikowy. A to co podałem w linku - tym się nie zregeneruje ?
Witam jeżeli strzela w kolektor ssący to rozrząd źle ustawiony.
wg mnie zapocenie uszczelki miski olejowej nie powinna być żadnym wykładnikiem, ponieważ przy różnych przebiegach zaczyna puszczać
Wydmuchuje ciśnienie przez kolektor ssący
to też już sprawdzałem wszystkie węże i sam kolektor
Te silniki nie mają jakichś tendencji do zarastania kolektorów ssących, z tym największy problem miała Alfa. Co nie znaczy, że nie można sprawdzić, dla upewnienia się. z mechaniki jestem zielony, czyli jak mam zrozumieć to co tu napisałeś?? - sprawdzić ten kolektor ssący?
Przy zatkaniu dolotu samochod gasnie No i co z tego wynika ? Jakby nie gasł to byłby problem. Szukaj ogólnie nieszczelności w kolektorze ssącym.
A czujnik podciśnienia kolektora ssącego?
Witam. U mnie pojawił się ten sam problem i zaczyna coraz bardziej doskwierać. Odczuwalne jest delikatne szarpanie w czasie jazdy przy jednakowych obrotach np 2000-3000 obr. Znalazłem informację o ew uszkodzeniu czujnik map znajdujący się w kolektorze ssącym.
Albo sonda albo czujnik podciśnienia albo kolektor ssący nieszczelny - tu szukal j przyczyny. Samo się nie naprawi. Pozdrawiam
W kolektorze dolotowym też nie ma?
czujnik temperatury w map sensorze. Wtyczka wtryskiwaczy pod kolektorem. Wtryski liczone: 1 od koła zamachowego.
Kolektor do wyjęcia.
sprawdz szczelnosc kolektora dolotowego.
Błędów brak Podciśnienie w kolektorze 420
Tak kolega ma racje szukaj w okolicach termostatu. albo tez w okolicach pod kolektorem sącym.
Uporałem się z wyciekiem spod miski i dwa miesiące spokoju. Teraz wyglada ze leci spod obudowy filtra oleju, jest tam uszczelka. Mam pytanie, jeśli ktoś wie, jak odkręcić te obudowę, aby wymienić uszczelkę? Czy trzeba demontować kolektor ssący? Samochód to peugeot 407 2.0 benzyna 140km 2007 rok. Dziękuje pozdrawiam Szymon
To przewód pokrótce - z turbiny do kolektora ssącego gdzie jest sprężone powietrze dostarczane do silnika. Po jego wymianie na sprawny auto powinno odzyskać moc. Nie ma wystarczającego ciśnienia doładowania.
Jeżeli ten silnik ma EGR sprawdź czy gdzieś nie ma nieszczelności na tym układzie. Miałem kiedyś przypadek wypalenia plastikowego kolektora ssącego na wysokości wejścia przewodu EGR, tam dostawało się "lewe"powietrze. Pozdrawiam.
Jak jest to pewnie na kolektorze, z tyłu za pompą vacum. Co do problemu to sprawdź lepiej linię 5v i masę od czujnika paliwa. Bo pewnie masz tam zwarcie.
Podłącz przewód od świec żarowych. Łączony jest na kolektorze dolotowym.
Peugeot 2003 rok z kolektorem ssącym plastykowym i instalacja mikserowa czy ten emulator ma być do jakiejś sekwencji która nie ma wewnętrznej emulacji???
Jaki kolor Hanek? Za długie czasy LPG względem Pb, albo ciśnienie w górę albo te jego dysze won. Jak nawiercony kolektor?
Zdejmij kolektor ssacy, obejrzyj go doklanie, czy nie jest pekniety i wymien uszczelki. http://obrazki.elektroda.net/29_12477581... Pozdrawiam, Georges
W 308SW miałem podobną sytuację, wężyk od podciśnienia turbo "wypadł" i spaliny leciały przodem. Po drodze czyściłem EGR (który był zadowalająco czysty swoją drogą) i przejrzałem pół auta, bo myślałem, że kolektor się rozszczelnił. Z tego co kojarzę to jeszcze DPF był czyszczony bo był już pełen.
Może jakiś błąd w programie. Zazwyczaj na wolnych obrotach około 320 mbar. gdyby to okienko było w kpa to ok. Coby nie było to aktualne masz powyżej atmosferycznego, czyli w kolektorze panuje lekkie nadciśnienie.
Zmierz podciśnienie w kolektorze ssącym. Zmierz ciśnienie oleju jeżeli są regulowane hydraulicznie zawory lub luzy zaworowe. Sprawdź drożność kolektora ssącego.
Witam to jest te zdięcie tego użądzenia.
witam mam problem. auto nie ma mocy. zasysają się węże kolektora ssącego. i obroty maksymalne to 3000
Sprawdź czujnik ciśnienia kolektora ssącego (map sensor).
Syczeć może wszystko - zarówno podciśnienie - chociażby poprzez nieszczelne serwo, przewody do niego czy "szlaufiki" do elektrozaworów sterujących pracą turba, EVAP czy ogrzewania, tak samo syczeć może nadciśnienie, wydostające się z nieszczelnego dolotu - odcinka pomiędzy samą turbiną a kolektorem ssącym - czyli węże, IC. Nie da się poprzez forum określić,...
Witam koledzy. Temat zamykam, pacjent uzdrowiony. Skończyło się na wymianie sterownika, wentylator przestał działać , choć parametry ciśnienia w kolektorze ssącym pozostały takie jak w poprzednim sterowniku.
Czy chodzi tu o listwę elektromagnetyczną i końcówki wkręcone do kolektora ssącego ?
Pod kolektorem ssącym jest łączka wiązki u mnie się rozpięła , złączyłem i upewniłem try-tytkom
Foto dość niewyraźne. Trudno jednoznacznie stwierdzić czy tam było coś dolutowane! Sprawdź przyrządem te trzy tranzystory SMD /lewa noga baza , prawa emiter , kolektor z drugiej strony -jedna noga/ i diodę na sterowaniu głównego tranzystora.
na samym kolektorze
cordoba 2004 woda dostaje się kolektorem ssącym, silnik ją wciąga w czasie pracy. Silnika krokowego tutaj nie ma bo to jest 2,2 HDI. W benzynowym silniku jeżeli jest silnik krokowy to jest on bocznikiem kolektora ssącego.
W tym silniku chyba nie ma przepływomierza , jest czujnik ciśnienia w kolektorze od dołu
Witam Mam ten sam problem, na zimnym silniku trzęsie, po jednej minucie jak pmpa powietrza wtórnego wyłączy się zaczynaja sie problemy, dodtanie gazu powoduje zalewanie sie silnika (czasem az zgaśnięcie), gość mi sprawdzał na kompie ze mam za bogata mieszanke na zimnym silniku, swiece są czarne (za bogata mieszanka). Coś jak na tym filmiku : https://www.youtube.com/watch?v=vJv8d5ro...
Podłej po kilka kropel ropy pomiędzy wtrysk i głowicę obserwuj czy przy starcie silnika i obrotach o których pisałeś , pojawi się przy którymś mgiełka. Na zimnym silniku pomacaj czy masz wszystkie szpilki kolektora wydechowego. Możliwe też że puszcza uszczelka kolektora wydechowego.
Map był nowy podstawiony, to samo pokazywał. Jutro zrobię zrzuty z oscylogramów to zobaczysz że sonda oscyluje prawidłowo. Kółko zobaczę jutro, dzisiaj niedziela, trochę czasu dla rodziny. Miałem wszystko odpięte od kolektora na próbę.
Problem pozostał .W najbliższym czasie wyjmę jeszcze raz turbo i dam je do sprawdzenia na stole próbnym i skontroluję uszczelki na kolektorze ssącym.
Tak bo mu spaliny puszczo z kolektora wydechowego do ssącego .
może silnik krokowy przycina się?Sprawdź drożność również rurki elastycznej wchodzącej do kolektora od strony szyby. Czy przypadkiem kolektor nie jest mocno zaoliwiony
I w tym rzecz, kolego. Tam masz common rail, tu - klasyczny diesel. 1. W swoim samochodzie, jak wyzej napisalem, masz zamontowane swiece szybkiego grzania (oryginalnie powinny tam takowe byc i pewnie sa). Jesli masz problemy z rozruchem - sprawdz czy wszystkie swiece grzeja, czy masz czysty filtr powietrza, itd. 2. Nie mozna porownywac silnika HDi (wtrysk...
Podejrzyj testerem ciśnienie w kolektorze i temp silnika / powietrza.
Pościągaj każden jeden gumowy przewód najczęściej pękają w miejscu załamania z końcówką metalową/plastikową. Tudzież odpal silnik i metodą "poznaj stachu po zapachu" szukaj "psyczenia" wciąganego przez kolektor powietrza.
W każdym aucie jest trochę inaczej. Przy kolektorze wydechowym itd.
Dobry wieczór mam problem z peugeotem 406 dusi się, nie ma mocy, strzela w filter powietrza, na gazie nie chce chodzic wcale. Co może być przyczyną? Wymieniony filter powietrza, uszczelka pod przepustnicą, uszczelki pod kolektorem ssącym.
widzialem ostanio 306 z plastikowym kolektorem, ze zwykla instalacja gazowa! mial zalozone zaworki na kolektorze w sumie mial ich 5. czlowiek ktory tym jezdzi twierdzi ze wszystkie wybuchy przeszly gladko. jezdzi bardzo dobrze nic kompletnie sie nie dzieje sam zastanawiam sie nad tym...
Nie. Aczkolwiek jeśli to faktycznie jest pęknięcie, a nie wada odlewu, to kolektor należy bezwzględnie wymienić.
Nie wiem czy Ci nadal potrzebne te informacje ale skoro wiem od czego są króćce to się podzielę. Numer 1 idzie do elektrozaworu i dalej do filtra z węglem aktywnym na prawej podłużnicy, numer 2 to podciśnienie do mapsensora, numer 3 to przyłącze wody do węża od nagrzewnicy - wąż zaraz pod kolektorem idzie do bloku wodnego, a pod króćcem powinien być...
Gdzieś masz nieliche przywarcie plusa , ale to byś ustalił po zapachu. Podgrzewacz w kolektorze do przeglądu.
Georgesgr: wracając do regulacji ręcznego- u mnie występuje ona tylko na samoregulatorach, Masz racje. Zagalopowalem sie. 406 jest specyficzna. Czujnik cisnienia, jesli masz silnik serii XU (nie precyzujesz), jest od spodu kolektora ssacego.
. Od niedawna posiadam Peugeot 3008 GT (2021) 1.6 PureTech Hybrid. Zaniepokoił mnie dziwny odgłos odpalania silnika. Nie odpala on płynnie, tylko ma takie krótkie buchnięcie (mogę to porównać do podobnego odgłosu odpalania piecyka gazowego). Mechanicy obstawiają na zapchany kolektor dolotowy lub turbinę. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem.
Każdy pojedynczy krok (obrót) wałka silnika powoduje wysunięcie lub wsunięcie grzybka o jedną, zawsze równą odległość. Sterownik ustala jedno skrajne położenie grzybka i od tej wartości krok po kroku reguluje wysunięcie zaworu. Przykładowo dla 850obr/min sterownik oblicza wartość 25 kroków i takie położenie grzybka ustala, sprawdzając przy tym czy obroty...
Gdzie ten drugi czujnik? Obok pierwszego - niebieski. A jak ciśnienie w kolektorze ssącym? Mapsensor sprawdzałeś?
Witaj, przed zgaszeniem zakręć gaz na butli niech wszystko wypali aż zgaśnie. Odpal na chwile na benzynie i zostaw do rana. Jak odpali normalnie to są zabrudzone zawory od lpg i puszcza gaz do kolektora. Pozdrawiam.
PODŁĄCZENIE BĘDZIE PODSTAWĄ DO UTRATY GWARANCJI.poproś montera o zrzuty z ustawień na rozgrzanym i pracującym silniku.foto lub opis montażu wkrętek w kolektor.
czy czujnik ECU to czujnik temperatury do komputera, i jak sprawdzić te czujniki. Gdzie jest, i czy jest w peugeot 306 czujnik podciśnienia na powietrzu w kolektorze ssącym, i jak coś takiego sprawdzić. Bo np. miałem czujnik ten na wlocie powietrza z filtra zabrudzony olejem, i nie wiem czy jest sprawny. przepłukałem go benzyną.
prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik podcisnienia w kolektorze ssącym,lub jego obwód.
sprawdź rozrząd czy pasek nie przeskoczył , wyprzedzenie zapłonu . a jeśli to nie pomoże szukaj nieszczelności w okolicach kolektora ssącego (lewe powietrze ) miałem podobny przypadek w passacie 99 r benz łapał lewe przez przewód od kolektora do serwa
egr, szczelnosc przewodu od turbo to kolektora ssacego, turbina, przepływka, paliwo, wtryskiwacze? Podaj wiecej szczegułów.
Może faktycznie 30 minut to przesada bo z nie mierzyłem z zegarkiem, ale kwadrans napewno. Aż tyle to trwa? Na parkingu podziemnym tylko moje auto było słychać. To będzie EGR? Może kolektor wydechowy stygnie?
mam to samo srednio raz w roku silniczek krokowy do wymiany:) takie to podruby robia:) wyciagnij i spóbuj nim poruszac w jedna i druga. ostatnio to był tak zajechany ze nawet młotkiem ruszyc nie mozna było:) Znajdziesz go przy przepustnicy powietrza na kolektorze ssacym.
Problem rozwiązany. Dziura przed sądom i w uszczelce kolektora wydechowego. Auto jak nie to odżyło.
Szukaj takiego FAST FT80016 zazwyczaj takie w HDI montowali. https://obrazki.elektroda.pl/4820946000_... http://up.programosy.pl/foto/bez_tytulu_... pod osłoną kolektora https://youtu.be/jz2akZy9prY
Sprawdz MAP sensor ,odpowiada on za kontrole ciśnienia w kolektorze dolotowym. Jest powiązany z podciśnieniem. Znajduje sie koło filtra powietrza bynajmniej tam jest w 406.
To czujnik powietrza dolotowego nie jest przed kolektorem (zielona wtyczka), a czujnik powietrza wlotowego jest w przepływomierzu, gdzie są 4 piny?
Jaki to jest dokładniej silnik? gaznik? wtrysk? jak wtrysk to jaki? jaki kolektor?
Kolektor plastki czy metal?
odradzam ci montaz taniej instalacji do tego silnika
nad kolektorem dolotowym masz kostke 4 pin z grubymi kablami, tam ida plusy do swiec zarowych, to ze rok temu byly zmienione nie zapewnia Cie o tym ze sa sprawne :) w drugiej czesci tej kostki sprawdzisz czy dochodzi zasilanie z przekaznika po wlaczenie zaplonu
A może ma ktoś wersję peugeota 106 z czujnikiem w kolektorze? Najlepiej byłoby założyć oryginalny dolot niż wiercić dziurę na czujnik.
Miałem podobny problem, pomogła mi w tym woda z płynem na zapalonym silniku psikałem wokół wtrysku zauważyłem bombelki .Okazało się pęknięty kolektor, u mnie problem rozwiązalem w taki sposub.
kolektor ssać peugeot kolektor wydechowy peugeot kolektor ssący peugeot
prądnica wzbudzić pompa paliwo podłączyć counter strike serwery
sterownik roweru elektrycznego prędkość roomba bateria
Spuchnięty akumulator w motocyklu - przyczyny i rozwiązania Z której strony wychodzi zasilanie pieca kuchennego?