Logicznie, jest tylko jedna mozliwa przyczyna "przepalenia" kolektora (przynajmniej, nie widze innej) - nieszczelnosc wtryskiwacza. Dziwne, ze serwis nie znalazl przyczyny.
Jakby coś to pisz postaramy się pomóc. Pozdrawiam. Dodano po 14 Wysłałem ci małą instrukcję na pw.
Jeżeli był dym to mogły być to szczotki, mógł to być kolektor silnika, a tak jak kolega pisał to spaliony tranzystor z diodą.
Wszystko wskazuje na znacznie opóźniony zapłon - kolektor wydechowy robi się wiśniowy, gdyż spalanie przesuwa się na wydech. Moc czy moment idzie w wydech... :pub:
Wskazania mapsensora są skutkiem ,a nie przyczyną, zacznij od obejrzenia wszystkich wężyków prowadzących do kolektora, może któryś się złamał, pękł, poluzował na zacisku czy zwyczajnie struchlał. Tu nie trzeba dużego otworu. Kolektor to raczej rzadka przypadłość i warto dokładnie obejrzeć. Podobne efekty da też niedomaganie instalacji zapłonowej , obejrzyj...
(at)ElektrodaBot Urządzenie jest regulatorem prędkości wentylatora (znanym również jako "rezystor" w żargonie motoryzacyjnym) dla wentylatora kabiny w Peugeot 406 200X. Z analizy obwodu, w zależności od tego, czy jest to MOSFET czy BJT-IGBT: Pin 1 musi być bramką lub bazą, ponieważ jest podłączony do obwodu sterującego Pin 2 musi być drenem lub kolektorem,...
W 308SW miałem podobną sytuację, wężyk od podciśnienia turbo "wypadł" i spaliny leciały przodem. Po drodze czyściłem EGR (który był zadowalająco czysty swoją drogą) i przejrzałem pół auta, bo myślałem, że kolektor się rozszczelnił. Z tego co kojarzę to jeszcze DPF był czyszczony bo był już pełen.
Gdzie jest kolektor dolotowy w tej maszynie? Nie widziałem tego samochodu z tym silnikiem, ale ogólnie jak z każdym samochodzie patrz na filtr powietrza dalej lecisz wzrokiem po rurze dolotowej powietrza dalej jest przepustnica i do niej przykręcony kolektor dolotowy a ten do silnika.
Posprawdzaj czy masz dobrze poskładany kolektor dolotowy, wymienili Ci uszczelki na nowe?? Może dostaje gdzieś lewe powietrze.
Albo sonda albo czujnik podciśnienia albo kolektor ssący nieszczelny - tu szukal j przyczyny. Samo się nie naprawi. Pozdrawiam
Foto dość niewyraźne. Trudno jednoznacznie stwierdzić czy tam było coś dolutowane! Sprawdź przyrządem te trzy tranzystory SMD /lewa noga baza , prawa emiter , kolektor z drugiej strony -jedna noga/ i diodę na sterowaniu głównego tranzystora.
Witam jeżeli strzela w kolektor ssący to rozrząd źle ustawiony.
I w tym rzecz, kolego. Tam masz common rail, tu - klasyczny diesel. 1. W swoim samochodzie, jak wyzej napisalem, masz zamontowane swiece szybkiego grzania (oryginalnie powinny tam takowe byc i pewnie sa). Jesli masz problemy z rozruchem - sprawdz czy wszystkie swiece grzeja, czy masz czysty filtr powietrza, itd. 2. Nie mozna porownywac silnika HDi (wtrysk...
Następuje pytanie, dlaczego taki szum generuje sam kolektor dolotowy? A jak myślisz czy w kolektorze jest podciśnienie,nadciśnienie czy nie ma różnicy?
(at)adamwalko widziałeś ten silnik?????? W 2,0 pb kolektor w górę. Inaczej nie zdemontujesz.
Zalety: Jezdzisz o polowe taniej nisz na PB Wady: butla zajmuje miejsce w bagazniku, koniecznosc wymiany filtrow gazu co jakis czas (koszt niewielki), przy przegladzie troche drozej Lpg to bardzo fajna sprawa pod warunkiem ze jest zamontowana i wyregulowana prawidlowo. Nie dziwie sie wcale ludziom ktorzy narzekaja na lpg, bo jak instalator nie ma pojecia...
Problem rozwiązany, zapomniałem wcześniej napisać, pęknięty był kolektor ssący bądź dolotowy. Dymiarką tego widać nie było, z manometru też to nie wynikało, ale po wymianie wszystko jest jak należy. Dzięki za cenne rady, wskazówki. Dziękuję i pozdrawiam.
Może kolektor ssący nieszczelny i jest za duże ciśnienie na biegu jałowym.
Uporałem się z wyciekiem spod miski i dwa miesiące spokoju. Teraz wyglada ze leci spod obudowy filtra oleju, jest tam uszczelka. Mam pytanie, jeśli ktoś wie, jak odkręcić te obudowę, aby wymienić uszczelkę? Czy trzeba demontować kolektor ssący? Samochód to peugeot 407 2.0 benzyna 140km 2007 rok. Dziękuje pozdrawiam Szymon
. Od niedawna posiadam Peugeot 3008 GT (2021) 1.6 PureTech Hybrid. Zaniepokoił mnie dziwny odgłos odpalania silnika. Nie odpala on płynnie, tylko ma takie krótkie buchnięcie (mogę to porównać do podobnego odgłosu odpalania piecyka gazowego). Mechanicy obstawiają na zapchany kolektor dolotowy lub turbinę. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem.
Te silniki nie mają jakichś tendencji do zarastania kolektorów ssących, z tym największy problem miała Alfa. Co nie znaczy, że nie można sprawdzić, dla upewnienia się. z mechaniki jestem zielony, czyli jak mam zrozumieć to co tu napisałeś?? - sprawdzić ten kolektor ssący?
Zacznę szukać w dolocie podejrzewam może kolektor gdzieś może byc pęknięty i łapie lewe powietrze. Bo zachowania tak jak by miał gdzieś lewe powietrze .
mam ten sam problem i już mi ręce opadają, teraz w te szczeliny pomiędzy wtryskami upycham kawałki szmatek żeby piły ten nagromadzony olej, bo innaczej ścieka po całym bloku i kapie na kolektor wydechowy i dpf przez co śmierdzi strasznie spalonym olejem
autodiag - piszesz o uszkodzeniu mechanicznym, kolektor sprawdzony OK, nieszczelność głowicy gdzie? jak? Rozrząd odpada synchronizacja jest OK, auto odpala od strzała, ma moc. Zastanawia mnie jedna sprawa Po zapłonie ciśnienie jest zero, po odpaleniu 40-50 mBar, tyle też żąda sterownik. Może jest to Map sensor mierzący ciśnienie bezwzględne, gdyby miało...
Cześć! Ogólnie to wszelkie problemy z 1,4 i 1,6 VTi wynikają z 1. wady fabrycznej (wszystkie pozostałe to w większości ciąg przyczynowo-skutkowy wynikający z tej 1. wady) - mianowicie pierścieni olejowych tłoków. Po jakich 20.-30. tysiącach kilometrów, pierścienie te zaczynają "przepuszczać" olej, ten trafia do komory spalania i robi 2. główne rzeczy...
Przykro mi ale nie wiem jaki kod silnika Nie mogę teraz tego sprawdzić bo nie ma mnie w domu opiszę silnik z egr wałki bez koła zmiennych faz rozrządu zwykle moc136km kolektor ssący z przepustnicą u góry która jest nowa były też te na dole montowane przepustnice Rozrząd niby mechanik wymieniał Ale czy na blokady to nie wiem Może kiedyś sam sprawdzę...
Skoro przepustnica zafajdana to mozesz byc pewien że kolektor wyglada barzo podobnie tak samo chlodnica egr . Ja bym sie przyjrzał przepustnicy czy jest sprawna zwlaszcza porównując rzeczywisty kat otwarcia z reference czy idą w parze. Jakiś rok temu miałem podobny przypadek w peugeot 2.0 dw10 przez uszkodzone sterowanie przepustnicy silnik gasł w podobny...
Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem Peugeota 308 1.6 vti, niestety już brakuje mi na niego pomysłów. Po odpaleniu silnik pracuje idealnie, osiągnie na blacie 70 stopni i z automatu załącza na maxa wentylator chłodnicy, wywala błąd P11AA, błąd czujnika ciśnienie w kolektorze dolotowym zgodność i w tym samym momencie zmienia mieszankę i kopci na biało....
Witam. Mam problem z peugeotem 207 1,6 benzyna 109KM 2006. Auto słabo wkręca się na obroty i na wolnych obrotach nierówno pracuje. Wszystko co możliwe przełożone z innego auta i dalej to samo. Z odczytu parametrów wynika, że ciśnienie w kolektorze ssącym jest nieprawidłowe ok 500-600kPa i czasy wtrysków ponad 6ms, a na bardzo rozgrzanym silniku 5,12....
Witam Prośba o rozwianie wątpliwości. Są dość duże ilości oleju w kolektorze dolotowym tuż przy wejściu odmy. Cały kolektor był umazany tym olejem, przeciekało na łączeniach. I teraz moje pytanie: Zużyty silnik? silne przedmuchy do skrzyni korbowej, po odkręceniu korka oleju dość ostro się tam dymiło. Czy może zapchany filtr powietrza, co sugerował...
Zdejmij kolektor ssacy, obejrzyj go doklanie, czy nie jest pekniety i wymien uszczelki. http://obrazki.elektroda.net/29_12477581... Pozdrawiam, Georges
PEUGEOT 406 2.0 16V RFN 2002r benzyna + nowiutka sekwencja Witam. Problem jak w temacie, a dokładniej: -odpalony zimny silnik na PB nierówno pracuje i potrafi zgasnąć, przy daniu gazu delikatnie obroty max 3k, przy gwałtownym obroty 300 lub gaśnie Problem tylko na zimnym i tylko na PB, po nagrzaniu i powrocie na PB praca bez zastrzeżeń Sprawdziłem:...
Kolektor plastykowy?
U mnie ten sam problem. Nie są to ani osłony termiczne tłumika, ani tłumika. Katalizator też u mnie wymieniłem na nowy, kolektor wydechowy sprawdzony u mechanika i niby wszystko ok. Ale to mnie tak irytuje, dwóch mechaników rozłożyło ręce. MOŻE KTOŚ POMOŻE?
Wydmuchuje ciśnienie przez kolektor ssący
Właśnie to zrobił, zatykając dolot. Jeżeli to jest metoda na sprawdzenie szczelności kolektora to ja wysiadam. Aby silnik nie zgasł po zatkaniu przepustnicy dziura musiałaby być wielkości szczeliny przepustnicy, a więc bardzo duża. Lewe powietrze może dostawać się też oringami przy wtryskach, chodzi o bardzo małą nieszczelność. Na początek można zdemontować...
Do Vyzn-R: Ratunku mam to samo. Sprawdziłem wszystko, czujniki, czyszczona przepustnica, krokowy, uszczelniony kolektor wydechowy. I nic. Jak u Ciebie sprawa się skończyła, możesz podać co było przyczyną?
może silnik krokowy przycina się?Sprawdź drożność również rurki elastycznej wchodzącej do kolektora od strony szyby. Czy przypadkiem kolektor nie jest mocno zaoliwiony
Witam mam problem z Peugeot 307 1.6 16v w LPG problem dotyczy braku mocy w zakresie 1000-2000 po wyżej 2000 auto przyspiesza ale występuje buczenie wymieniłem cewkę świece kolektor mam szczelny przepustnica sprawa czy ktoś może ma podobny problem . Z góry dziękuję
to też już sprawdzałem wszystkie węże i sam kolektor
Witam,Panowie od kupna samochodu(Peugeot 206 SW 1.1 2004 rok) borykam się z problemem nierównej pracy silnika i braku mocy.Do tej pory zmieniłem całą przepustnicę wraz z krokowym i czujnikiem położenia,map sensor,świece,rozrząd sprawdzony,zawory wyregulowane ,wyczyszczony i uszczelniony kolektor ssący,sprawdzona pompa paliwa.Jedynymi rzeczami które...
Masz jeszcze czas do zakupu i juz widze ze twoją decyzją sie zmieni. Na początku napisałaś o daczi, mój znajomy kupił nowe vivaro jak wyszło z silnikiem 2.0 dci rocznik chyba 2011 później zakupił znowu vivaro w nowej budzie ( froncie) z silnikiem 1.6 diesla. Oby dwoma autami kilkukrotnie był był Hiszpanii tam ma rodzinę i wiadomo nocowanie za darmo...
co prawda mam 2,0 16v ale też miałem kolektor plastikowy i wymieniłem go na metal. Jeżdże już dwa lata i bez problemu. Pozdrawiam
Kolektor do wyjęcia.
Pościągaj każden jeden gumowy przewód najczęściej pękają w miejscu załamania z końcówką metalową/plastikową. Tudzież odpal silnik i metodą "poznaj stachu po zapachu" szukaj "psyczenia" wciąganego przez kolektor powietrza.
Nie wiem jaki sterownik. Jutro zerkne pod maskę - jest to peugeot 406 - kolektor plastikowy. A to co podałem w linku - tym się nie zregeneruje ?
Witam. Przełożyłem. Slupek identyczny. Różnica to kolektor wydechowy i podstawa filtra oleju. Dzięki za pomoc
Zgadza się, Cyklicznie czasami wpada na serwis. Jeśli odpali bez błędu to wyskakuje tylko na wolnych obrotach. Teraz jeszcze się okazało, ze rzuca olejem z odmy. Mysle, ze to przez jakaś nieszczelność. Chociaż, nie wiem gdzie może być bo kolektor wkładali od nowa i już było ok.
Nie. Aczkolwiek jeśli to faktycznie jest pęknięcie, a nie wada odlewu, to kolektor należy bezwzględnie wymienić.
mam problem z peugeotem 106 16V silnik zapala i sam gaśnie po około jednej sekundzie kolektor ssacy jest ok niewiem od czego zacząć i jak zdiagnozować usterke. moze jest ktoś w stanie mi pomóc .z góry dzieki
kolektor ssać peugeot kolektor wydechowy peugeot kolektor ssący peugeot
dźwięk przedni głośnik wkrętaki magnes czujnik wysokości świateł
mikrokomputer cobra1 hynix firmware
DPC Latency Checker w BIOS MSI H81M-E35 V2: Ustawienia i wpływ na dźwięk Lokalizacja przekaźnika wzbudzenia alternatora Iveco Trakker 2011