Witam Dostał się w moje ręce niedawno silnik od Peugeot Speedfight 2 Euro 2 z pompką elektryczną jednak bez instalacji. Zrobiłem instalacje na szybko z modułem od chińskiego 4t (moduł od chińskiego 4t ma w sobie tylko tyrystor kondensator i kilka diod, rozbierałem go. Czyli nie ma w nim żadnego układu opóźnienia zapłonu jak gdzieś wyczytałem że powinien...
No i po długiej (3h) diagnozie pewnego dobrego fachowca okazało się że na jednym cylindrze jest za mała kompresja. Na trzech wyszło ok 10 bar, natomiast na jednym ok 5 bar. Wychodzi na to że leszcze którzy wymieniali mi uszczelkę pod głowicą coś spaprali i stąd cały problem. Diagnosta twierdzi że proawdopobnie któryś z popychaczy hydraulicznych nie...
Podkręć trochę bieg jałowy powinien być 775+_100 a z klimą 850+_100. Silnik ma trochę kilometrów więc się nie dziw czas na małe regulacje.Zawory, pompa, wtryski, kompresja.
I nie wiem gdzie szukać przyczyny Na początek podaj jaka jest kompresja.
A gazownia jest? Gazowni nie ma. Czujnik temp sprawdzony był? Nie. Parametry na zimnym? O jakich parametrach piszesz? Jesienią jak pojawiły się problemy sprawdzone były świece i kompresja. Wszystko w normie. Tak się zastanawiam w którą stronę iść. W mechanikę czy elektrykę.
Błąd układu paliwowego to przypuszczalnie błąd wygenerowany przez sondę lambda. Powody? tu trzeba by zajrzeć co ta sonda widzi, za ubogo czy za bogato? Kulejący wtryskiwacz, świeca, cewka, wypalony zawór, podparty zawór, brak kompresji na garze - wszystko to może wygenerować zacytowany przez ciebie błąd i dać opisane objawy. Pojedż na rzetelną diagnostykę,...
Witam trafił do mnie 206 1.1 marelli HFX właśnie z falowaniem obrotów i błedami o zwarciu wtrysków 1,2,3,4 i błądy z wysterowaniem tych wtrysków.(testowałem delphi z planetem nie chce sie połaczyć z silnikiem) po całym dniu pracy czyli: -podmiana wiązki na silniku - 2x podmiana brązowego przekaźnika na odwrocie blachy od mocowania kompa -podmiana 4...
Pytam bo dostaje mi się paliwo do oleju i nie wiem czy to może być wina słabej kompresji ,czy też pompa wtryskowa jest nie szczelna. Kompresję masz w normie, wobec tego szukałbym przyczyny np. tutaj . Pzdr KotBury2
Dzień dobry. Mam duży problem , po wymianie rozrządu, auto nie chce odpalić ,kręci tak jakby nie było kompresji. Rozrząd był ustawiony na znakach, tylko nie jestem pewny czy wał był w dobrym położeniu zanim go zablokowałem . Dodam że to silnik rfn , błędów nie ma tylko jest problem z połączeniem się z bsi , a sterowniku silnika jest komunikat że jest...
czyli po odłączeniu akumulatora i ponownym go podłączeniu , uruchomieniu silnika , zaraz obserwujesz wypadanie zapłonu ? wypada losowo ? na różnych cylindrach ? - problem z czujnikiem położenia wału korbowego jaki kolor mają elektrody świec z poszczególnych cylindrów po przejechaniu kilku dziesięciu km jak któraś jest czarna to problem z tym cylindrem...
W samochodzie PUGEOT 307 2.0 HDI 90km wtryski SIEMENS Na pierwszym cylindrze korekta okolo + 125 % Na czwartym cylindrze korekta okolo - 80 % Na 2 i 3 prawidłowo w granicach 100 % kompresja zmiezona na 3 cylindrach na czwartym nie udalo swiecy odkrecic Kompresja prawidlowa. Na ostatnim cylindrze raczej powinna byc rawidlowa - auto oleju nie bierze itd....
Czesc, mam identyczny problem w skuterze chisnkim. Tylko u mnie stał ponad rok czasu nieuzywany. na biegu jałowym chodzi równiutko a po dodaniu gazu wchodzi troche na obroty i zaczyna się dławić, Myślałem, że to gaźnik, wyczyściłem a pózniej założyłem nowy gaźnik ale to nic nie zmieniło. Iskra na swiecy jest, na rozruszniku ani razu jej nie zgubiła....
Sterowniki z pierwszego posta są zamienne, nie dałem rady zrobić immo off, ale przepisałem kod pin z oryginalnego ECU i sterownik działa. Niestety nie ma synchronizacji czujników z wału i wałka rozrządu. Podejrzane jest koło zębate impulsatora na wale korbowym, co widać po dziwnych pikach na oscylogramie a na które nakierował mnie kolega grala1. Po...
A może wszystkiemu winna jest KOMPRESJA? Mógłbyś najpierw ustalić jaką masz kompresję na WSZYSTKICH garach (trzeba urządzonka do pomiaru). Modernizację zacznij od WYIMIANY: 1) świece (jeśli iskra nie jest biało-niebieska) 2) przewody wysokiego napięcia (jeśli stare mogą mieć przebicie gdy chwyci wilgoć) Mógłbyś też oczyścić lub nawet wymienić kopułkę...
A jaką ma kompresję na ciepym siliniku?? Miałem kiedyś cytrynkę 1,9D. Jak był zimny palił na dotyk jak się zagrzał nie było opcji żeby go zapalić - trzeba było czekać aż ostygnie. Winą były zjechane tuleje. Jak się zagrzał tracił kompresję. A ten wasz skoro ma tak uszkodzoną turbinę to mógł porządnie dostać w rurę (i jeszcze tak baaaaaaaaardzo okazyjna...
A jaki sterownik ? ME7.4.4, 7.4.5 czy coś innego ? Po pierwsze podłącz coś normalnego do diagnozy (polecana Lexia, ew. KTS lub Launch). Nie masz przypadkiem błędu wtryskiwacza na tym cylindrze ? Świeca sprawdzona ? Jeśli występuje jeden z wymienionych sterowników (a dosyć dobrze zapoznałem się z ich dokumentacją) to nie ma prawa odcinać wtryskiwacza...
sprawdz zawory a potem sprawdz kompresję nastepnie powtórz czynność ale dolewając do cylindrów troszke oleju -jeżeli się kompresja podniesie to lipa z silnikiem jezeli nie lub nieznacznie to za długo jezdziłes bez luzu zaworowego i trzeba głowice robić :)) a może przebieg juz tez spory to należ końcówki wtrykow zrobic
Stawiam na uszczelkę głowicy lub problem z sama głowicą, a polega na tym że dostaje się kompresja z cylindrów do układu chłodzenia i tym sposobem zapowietrzamy układ chłodzenia który później nie pracuje tak jak ma . Ja proponuję zrobić tak: 1. Rozgrzać silnik do momentu włączenia się elektro wentylatora chłodnicy . 2. sprawdzić jakie twarde są przewody...
Dzięki za sugestie. Nie miałem wymienianej odmy, samochód oddałem dzisiaj do mechanika - zaczyna od sprawdzenia kompresji na cylindrach. Dam znać jaki rezultat. Dodano po 3 Kompresja - 20, 24, 26 z 4 nie dali wykręcić świecy. Czeka mnie remont silnika.
Hej!! Wiem że możecie mi pomuc:) można w peugocie (206 1.1 2002r) sprawdzić kody usterek bez komputera np. jak w oplu???? mam gutmana ale tylko do 2000 rok. Silnik szarpie troszke na wolnych obrotach i brak mocy nawet ruszyć się nieda katalizator ok świece cewka ok fałszywego powietrza nigdzie nie ciągnie.kompresja ok. autko było w opolu niedawno w...
Panowie, po wymianie uszczelki pod głowicą zaczęły mi się problemy z peugeotem, silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach, minimalnie faluje/szarpie, sprawdziłem juz wszystko i rozrząd, luzy, czy lewego powietrza nie dostaje, podpinany był pod kompa i zero błedów, wszystko ok, sprawdzana kompresja i też ok 1.) 14,0 2.) 13,0 3.) 13,2 4.) 13.2 co może...
Proste jak f.... . Sprawdzasz kąt zapłonu lampą strobo. POdpinasz pod wtrysk kontrolke diodową i obserwujesz. Ale najpierw sprawdził bym kompresje na zimnym silniku. Może jej nie być.
Miałem kiedyś Cytrynę ZX-a z identycznym silnikiem i objawami, i zapewniam, że te silniki nawet przy przebiegu około 200 tys. km nie powinny pić tyle oleju. W moim przypadku wystarczyło wyczyścić zawory i kanały dolotowe do nich, lekko dotrzeć je i zamontować nowe uszczelniacze trzonków. Cena części zamiennych to około 200zł łącznie z paskiem rozrządu....
Pomiar kompresji prawdę Ci powie.
Problem rozwiązany,koło zębate walka wydechowego do wymiany,kompresja niska, Remont głowicy 🙊🙉🙈🔨... Dzięki za pomoc . Temat zamkniety
Witam, chciałem opisać swoją historię z moim peugeotem 407. Bardzo często korzystam z forum elektrody dlatego chce się podzielić moją historią. Cała akcja trwał 3 miesiące że podjąłem decyzję o samodzielnej naprawie i zaoszczędzeniu 1-2 tysiące zł. Historia zaczęła we wrześniu, wracałem z mazur po 6h drogi dziecko chciało siq więc zmieniłam plany i...
A co sie dzieje z autem ze uszczelka pod głowica? Sprawdź kompresje,wykonaj próbę olejowa i mniej więcej będziesz wiedział czy problemem jest kończący sie silnik.
Witam koledzy mam pewien problem z peugeotem, powiem tak nie pali na wszystkich cylindrach (1i2) kompresję ma wtryski chodzą i dawkują i iskrę tez ma, błędów zero. Może jakieś pomysły co z tym zrobić?
peugeot 306 1.6 wielopunkt mam problem z silnikiem otoz wszystko chodzilo dobrze nagle na gazie skoczyly obroty na 2500 i tak jest caly czas. zgasilem silnik i na benzynie nie pali zalewa swiece . raz pali i chodzi nie rowno nie ma mocy a raz wogole nie lapie. sprawdzil mechanik kompresje sonde wtryski wszystkie czujniki jeszcze ma sprawdzic czujnik...
peugeot 306 1.6 problem jest taki ze zalewa swiece iskra jest sprawdzone wszystkie czujniki, wymienione wtryski ,komputer sprawdzina kompresja,jeszcze jest taki problem ze paliwo poszlo do oleju i wyrzuca przez odme. jesli ktos moze prosze o pomoc Dodano po 1 na gazie chodzi tylko ma obroty 2500 na wolnych
Pierścienie wymieniał znajomy elektromechanik, który prowadzi swój własny warsztat. Mam do niego pełne zaufanie, jego ojciec pracuje w serwisie Peugeota w Goleniowie i też sugeruje pękniecie głowicy. Po zapchaniu się DPFa, pojechałem do niego na diagnostykę. Wyszło mu, że drugi cylinder nie pali, wiec wszystko posprawdzał, włącznie z ciśnieniem sprężania,...
Panowie, Koledzy ... z pełnym zadowoleniem oświadczam, że silnik znów pracuje jak pszczółka :) Prace wykonane: - demontaż listwy cewki zapłonowej - demontaż świec - sprawdzenie kompresji silnika ( kiepski manometr + słaby docisk, ale na każdym było ponad 12atm - czyszczenie i mycie świec + regulacja przerwy świecy - czyszczenie i mycie gumek listwy...
Witam. Mam problem przy Moim Peugeocie 307 2,0 16V z 2003r. Otóż silnik pracuje idealnie gdy jest zimny, kompresja bdb, moc jak powinna, jednak jak silnik dostanie temperatury od razu mu odbija. Przerywa, szarpie, gaśnie. po wylaczeniu zaplony i ponownym odpalnieu jest ok na chwile, poczym znow to samo. gdy wystygnie znow silnik pracuje az milo. BRAK...
Witam Mam taki "dziwny" przypadek ze skuterkiem Peugeot Vivacity 100cmm ( 2T). Otóż skuter po wjechaniu w sporą dziurę w jedzni momentalnie zgasł, a kiedy się go odpaliło chodzi tylko na wolnych obrotach i przy lekkim dodaniu gazu tak do ok. 10-15% gazu. Przy większym wychyleniu manetki gaśnie. Tak więc od biedy da się nim pojechać tylko z prędkością...
Witam Mam problem z peugeotem 406 kombi Silnik 2.0 RFV 16V 132KM B+G Na benzynie nie da się odpalić dopiero jak odpale awaryjnie w gazie (sekwencja) to chodzi. Jak silnik jest nagrzany to telepie całym samochodem na wolnych obrotach. Gdy już przełącze na benzynę to chodzi ale przy wciskaniu gazu jedyna reakcja to że nie chce wchodzić na obroty, słychać...
Z tym pewnym efektem to różnie bywa, a chcąc się czegoś nauczyć to trzeba samemu do pewnych rzeczy dość A co to chcesz zmienić profesje na mechanika?? Po drugie to co robicie to jest nic 0 strat kasy. Po pierwsze docieranie zaworów, po drugie uszczelnienie od góry, po trzecie nafta i szczelność do sprawdzenia. Profesji zmieniać nie będę, porostu mamy...
EGR i DPF zostały wyłączone w sterowniku (EGR niezatkany, DPF fizycznie usunięty). Kopci na szaro/niebiesko - zapach spalin jest gryzący, po postoju na jałowym, gdy przepędzę go to podymi chwile intensywniej po czym podczas jazdy dymienie jest niewidoczne... (filmik 1 - pokazuje intensywność dymienia). Rano gdy jest zimny musi dłużą chwilę pokręcić...
Witam. Czy ktoś wie jaka powinna być kompresja w nowym cylindrze 50 ccm i 70 ccm w skuterze peugeot speedfight 2 LC Euro 2 Na samym dole wyjaśnienie błędnego pomiaru tanim chińskim miernikiem kompresji....
Posiadam Peugeota 307 2.0 hdi, 90 km, mam problem z odpalaniem. Tak na ciepłym i na zimnym silniku. Długo trzeba kręcić żeby odpalił. W aucie były już wymienione świece żarowe, akumulator, wtryskiwacze, regulator ciśnienia paliwa, sprawdzany był rozrusznik i jest ok, była robiona kompresja na zimnym silniku. Co mogę jeszcze zrobić waszym zdaniem. Stawiam...
Witam od dłuższego czasu borykam się z problemem braku mocy w peugeocie, wiem że 1.4 75 KM to nie jest potwór ale jak na swoją masę powinien lepiej "ciągnąć". Tak więc zacząłem sprawdzać co jest nie tak niżej wymieniam co zrobiłem i sprawdziłem : - filtr paliwa nowy - kompresja sprawdzona - 12 bar na każdym cylindrze - iglica wyczysczona - Błędy wykasowane...
Kolego w silnikach 2T kompresja na poziomie 9 - 11 barów uważana jest za "dobrą", a poniżej, to powolne przygotowywanie się do remontu silnika. Miałeś szczęście, że silnik "zaskoczył" przy tak niskiej kompresji, pewnie uruchamiałeś go wiertarką.
Kompresja jest na ciepłym, zimnym i na gazie Jak sprawdzałeś tą kompresję?
Powracam do tematu, który niedawno przewinął się przez moje ręce, jednak nie został do końca usprawniony i jeździ, bo jeździ. Pierwszy raz mam tak głupią i tajemniczą zagadkę w pojeździe z tej rodziny. Pacjent: Peugeot 206 1.1 HFX 2002r. Objawy: 1. nie ma trudności z uruchomieniem zimnego silnika, jednak w pierwszej chwili po starcie potrafi on zgasnąć....
Skuter Peugeot Vivacity 50 2t z cylindrem 70. Nowy gaźnik, dysza 78, cewka zapłonowa, świeca, akumulator, kranik podciśnieniowy. Mam problem z odpaleniem zimnego silnika, jak już się uda (zastawiając dopływ powietrza do filtra) to chodzi normalnie, ma moc a po rozgrzaniu pali jak złoto. Gdy ostygnie znów jest problem. Z filtra musiałem zdjąć przewężenie...
nowy jaki org? bo ja wymieniłem koledze tydzień temu w peugeocie 307 i przykłamywał dokładnie 20° i to był EPS teraz kupiłem BOSCH i działa bez zarzutu może tą drogą sie kieruj, zamienniki takie już są i sporo z nimi reklamacjii. ten p1351 to napewno od swiec żarowych, a pali od strzała bo kompresja dobra jest gdyby cylindry były zużyte to to różowo...
Cześć! Mam problem z autem Peugeot 3008 z silnikiem 1,6 VTI 120KM. Auto losowo dopada wypadanie zapłonu z błędem P1337. Zamieniane były cewki miejscami, co nie daje efektów. Świece nowe. Kompresja na zimnym podobno OK. Nie znam się na mechanice, ale próbuje z tym walczyć, ponieważ większość mechaników rozkłada ręce. Kupiłem ELM i zacząłem samodzielnie...
Tez mi sie wydaje ze pomiar jest nie wiarygodny. Peugeot hdi jest w wzorowym stanie silniczek. Krecac walem w prawo? Ale patrzac od przodu czy zza kierownicy? Dodano po 2 Dodano po 1 Patrzac na ten rysunek z elektrody to 2 otwor. Wiec jest ok
Ale pasek rozrządu założono chyba na właściwe zęby koła zębatego skoro dał się zapalić chyba że za mocno naciągnięto. Jakby było przesunięte chocby o jeden to byłyby problemy z uruchomieniem i dalszą eksploatacją, przynajmniej mi się tak wydaje. Najpierrw po założeniu głowicy silnuik nie chciał odpalić więc ingerował ten fachowiec w pasek rozrządu...
Niestety silniczek krokowy jest dobry, układ podawania paliwa również, ciśnienie paliwa na wspólnej belce też, kompresja na cylindrach niewiele się między sobą różni, wtryski dobre, świece i cewka też.........co może być dalej ?? Co jeszcze moge sprawdzić ?? Sprawdziłem też wężyk gumowy, który łączy dekiel nad zaworami z rurą od powietrza czy nie jest...
Silnik 1.9 na pełnym wtrysku plus gaz. W silniku coś stuka po nagrzaniu, klekocze jak diesel, chyba na trzecim cylindrze. Na panewkach i sworzniach nie ma luzu, kompresja w normie. Luzy zaworów są dobre, poza tym klekotem silnik pracuje normalnie i na benzynie i na gazie. Ma ktoś jakiś pomysł?
No właśnie luz zaworów uznałem za możliwą przyczynę. W końcu silnik ma duży przebieg a pewnie nigdy nie był on regulowany. W sumie też francuzi musieli dodatkowo skomplikować regulację, trzeba zdjąć wałek rozrządu i popychacze i dopiero jest dostęp do podkładek regulacyjnych. Jedź teraz do serwisu... Dobra tylko sprawdzę luz. Ostatnio robiłem przegląd...
jak poprzednik sprawdź czy kręci się wał korbowy bez problemu co najmniej dwa obroty uwzbędniając kompresję. nie koniecznie musisz wyktręcać świece. opótr na poszczególnych tłokach musi być podobny!!! jeśli tak to zacieśniamy podejżenia. albo rozrusznik albo zasilanie. Dodano po 47 napisz co stwierdziłeś
jest to silnik 1,6. Wentylator chodzi bez zarzutu w zasadzie to na jałowym biegu chodzi cały czas bo tak się silnik grzeje. Kilka mechaników mi mówiło że uszczelka pod głowicą jest w porządku uzasadniając to że: nie dymi się z wydechu po rozgrzaniu silnika, do układu chłodzenia nie dostaje się olej, i kompresja z cylindrów nie przechodzi do układu chłodzenie....
Czujnik tlenu czyli sonda lambda bezpośrednio wpływa na paliwożerność auta. Możliwe że już umiera ,średnio powinna wytrzymać ok 160 tyś km lecz przy naszym paliwie umiera szybciej. Koszt to ok 120zł przy lambdzie uniwersalnej 4 przewodowej. ( nie wiem ile jest przewodów w tym silniku). Pływające obroty to silnik krokowy przy przepustnicy którego koszt...
A były robione pomiary ciśnienia sprężania?? Dziwie się że żaden mechanik nie zaczął od tego (ja bym nie jeżdził do takich co z tak prostym silnikiem sobie nie radzą). Mierząc "kompresje" wiedział byś czy to żeczywiście pierścienie i na których cyl. masz niskie ciśnienie. Jeśli już dojdzie do wymiany pierścieni to raczej zmieniaj komplet, pod warunkiem...
witam. potrzebuje rady odnośnie pompy wtryskowej. mam mały problem w postaci takiej iż na biegu jałowym silnik szarpie i troche nie równo pracuje. początkowo myślałem, że ucieka kompresja, ale po wymianie uszczelki zero poprawy. myśle, że to moze byc wina zbyt dużej dawki paliwa. posiadam pompe wtryskową lucas, silnik mam o pojemnosci 1.9 D. dziś przyjrzałem...
Do tematu, kopniak daje sporo wyższe obroty na starcie niż rozrusznik stąd "słabszy silnik" najpierw przestaje palić z rozrusznika. To że cylinder ma 2000 km to nic nie znaczy, pomiar kompresji jest miarodajną diagnozą. Jeśli kompresja oki to sprawdziłbym simmeringi na wale i szczelność dolotu. Oczywiście wszystko to po sprawdzeniu elektrozaworu ssania,...
Hmmm, proste i logiczne, lubię takie rozwiązania. Od dłuższego czasu borykam się z podobnym problemem, właśnie sprawdzam czy to to. Instalację gazową opróżniłem zakręcając gaz na butli i wypalając to co w niej zostało. Potem jeszcze 3 razy przejście z benzyny na gaz na wysokich obrotach przy otwartej przepustnicy. Powinno być pusto....., a jak nie trzyma...
Kompresja nie była wystarczająca. Przyczyną były rozszczelnione zawory. Regulacja załatwiła problem. Teraz zapala bez problemu.
zmierzyłem kompresje. Na pierwszym wyszło ciśnienie 20 a na pozostałych 25-27. Spora różnica niestety. Chyba jednak wymiana silnika. MOże ma ktoś taki do sprzedania lub słyszał o takowym z małym przebiegiem z pewnego źródła????:?:
peugeot 306 1.6 wielopunkt mam problem z silnikiem otoz wszystko chodzilo dobrze nagle na gazie skoczyly obroty na 2500 i tak jest caly czas. zgasilem silnik i na benzynie nie pali zalewa swiece . raz pali i chodzi nie rowno nie ma mocy a raz wogole nie lapie. sprawdzil mechanik kompresje sonde wtryski wszystkie czujniki jeszcze ma sprawdzic czujnik...
Bodzio1980 Podobno awaria popychaczy charakteryzuje się tym, że na zimnym i ciepłym silniku są wyczuwalne różnice w pracy silnika. U mnie temperatura nie wpływa na problem. Uszkodzenie popychaczy powinno również objawić się podczas pomiaru kompresji? Nieszczelności kolektora i przepustnicy sprawdzone (patrz post 1)
może warto by było sprawdzić kompresje wtryski
Jaki ma przebieg ten silnik, o kompresję nawet nie pytam, bo nie mierzyłeś?
carrot dobrze pisze, ale ja jednak zacząłbym od sprawdzenia popychaczy. Już kilka razy to przerabiałem... Tak one wyglądają: A do autora mam pytanie, jak nagrzałeś silnik, skoro kompresji brak?
Prawdopodobna przyczyna: Brak sprężania Wyjaśnienie: Domniemam ,że mieszankę ustawiłeś prawidłowo, zwiększenie wagi rolek powoduje przyspieszenie "wrzucenia 2 biegu", jeżeli silnik nie ma siły pchać pojazd na drugim biegu oznacza to ,że nie ma mocy, brak mocy może być spowodowane słabą kompresją. Naprawa: Na początek pomiar ciśnienia w cylindrze. Jak...
Trzeba zmierzyć "kompresję" ciśniecie na cylindrach.
no właśnie czekam na przesyłkę, zamówiłem tester, ale mam wątpliwości czy by grzdyl tak ładnie odpalał przy braku kompresji?
To znaczy na którym teraz wypada ? Na jednym czy na więcej niż jednym ? A jak świeca na podejżadnym cylindrze wygląda ? pomiar kompresji był ?
To wyślij szefową do apteki,niech kupi 4 duże strzykawki,4 ciekie wężki równej długości,podłącz pod przelewy wtryskiwaczy i odpal auto na 4 min,jak wtryski dobre powinno być mniej więcej po równo,odchyłko30-40% są do przjęcia Test kompresji też by sie przydał
Świece wymienione na NGK, po kolorze starych świec jestem w stanie stwierdzić że zawory są zdrowe. Teraz po wymianie skaczą obroty silnika na wolnych, między 920-960 obr./min. Silnik musi się nauczyć, rozjeździć żeby obroty nie skakały czy to może być...? Silnik się nie trzęsie i szybko wchodzi na obroty, także kompresja oraz świece odpadają. Teraz...
Kompresja, sczelnośc głowicy, zaworów, luzy zaworowe.
Pisałeś wcześniej barton2007 ...wirnik w turbinie poruszany w palcach od strony dolotu kręci się leciutko, łopatki całe, nie ma wyczuwalnego luzu na ośce. Czyli wałek nie pęk... :?: Musisz wyciągnąć turbo i sprawdzić czy czasami kręcąc jeden wirnik (koło kompresji) kręci się też i na wydechu. Miałem taki przypadek w VW 105 KM że wałek tak dziwnie pęk...
Wykrycie fazy zintegrowanej to cewka albo świece. Ewentualnie kompresja, ale to już by były inne efekty towarzyszące...
Inicjalizacja nie pomaga, ale poradziłem sobie w inny sposób. Silnik jest sprawny, przebieg na gazie ok 15tys km, instalacja gazowa również, z tym że nie jest w 100% idealnie wyregulowana, tz auto jeździ normalnie i check się nie świeci, ale minimalne rozjazdy czasu wtrysku gazu rozwalają mapę benzynową. Co do wypalonych zaworów, to test kompresji cylindrów...
Witam! Dotyczy. Peugeot Partner I 2000r 1.9D DW8 Zimą , w najgorsze mrozy chyba lekko stężał płyn chłodniczy. W te najsilniejsze mrozy akurat nocował pod chmurką. Widocznie płyn chłodniczy nie trzymał parametrów (rozcieńczony zgodnie z zaleceniem wodą zdemineralizowaną). Pojawiło się parę oczek oleju. Powietrza nie było, płyn nie ginął. Nie było też...
Akurat te CR HDI robię na co dzien i znam je nawet nie na wylot a na przewylot.... Ty przedmówco jak widzę nie do końca, nie drwię i nie wyśmiewam ale próbuję pomóc, tylko że tu jedyną pomocą jest solidnie wyposażony warsztat. Co do próby odpalenia tego motoru po kolizji.... 1) pomiar kompresji niewiele pokaże bo zawory się rzadko gną, częściej za...
Ja bym proponował sprawdzić kompresję. Może pierścionki są już zużyte...
Dzis jade do mechanika, podpinamy go pod inny program, zobaczymy. Spalanie to ktore podalem - lekko ponad 7 litrow jest nie miarodajne, za szerokie opony sa (195/15/50) pozatym auto mam dalej nie wyczute dobrze. Nie moge sie wstrzelic w jego fajne zakresy obrotowe. Ale to mysle wlasnie za sprawa tej usterki. Ma sie wrazenie czasem ze jak go dusi przy...
Witam po przerwie, odebrałem wóz od mechaniko-elektryko-elektroników z niezauważalną dla nich przypadłością, czyli, że niby się czepiam. Fakt faktem, pierwsze co zrobili przed przejażdżką to skasowali wszystkie błędy, które były w pamięci. Może tym samym i reset mapy wtrysku? Po tym zabiegu auto chodziło nieco lepiej, ale dalej nie tak jakbym chciał....
Witam, 500 km temu wymieniałem rozrząd (cały zestaw skf razem z pompą wody). Niedługo po wymianie rozrząd zaczął dziwnie hałasować, tłukł się głosniej niż przed wymianą i wyraźnie dochodziło to spod obudowy paska. Po kilku dniach zaczęly sie problemy. Pierwszym objawem były regularne , mniej więcej co sekundowe szarpnięcia autem gdy stałem po prostu...
układ wtryskowy po vin wychodzi że BOSCH elektromechanik powiedział że akumulator i rozrusznik są dobre mówi że problem tkwi w czymś innym bo samochód kręci tylko już po odpaleniu zaczyna dymić i nie wchodzi na obroty gdy już sie nagrzeje odpala cały dzień dobrze Co może być nie tak??? A jakie bedą wskazania jak bedzie zła kompresja silnika
Wykręciłem świece, podłączyłem do przewodów, i zakręcił mi kolega rozrusznikiem Ani cewka ani świece, same z siebie, nigdy iskry nie wytworzą. Więc bez kręcenia nie ma iskry, sama iskra sie nie wytwarza. Kompresja sprawdzana, jest ok ??? Jesli nie masz czym sprawdzić kompresji i iskry to kup komputer IAW i podmień .
Samochód dławi/dusi się podczas jazdy ostatnio gdy dojdzie temperatura silnika do 70oC i przy 90oC A sprawdzali kompresje na ciepłym silniku?
a czy komp wykryje ze silnik ma słaba kompresja i ze jest zły kąt wtrysku??? Hm kompresja to chyba odpada bo silniczek pracuje ładnie, równo i moc ma a to dziwne zjawisko jest tylko po długim postoju bo jak go zapale i pochodzi chociaż minutke i ide do nigo np za 6 h i jest ok.... Jak by nie było kompresji to by ten dymek był cały czas i coś by sie...
Widocznie skuter został przerobiony z wtryskowca na gaźnik. Problemy z pracą silnika i odpalaniem mogą być spowodowane założeniem gaźnika bez jego prawidłowego zestrojenia. Możliwe także że brakuje kompresji. Tłoki do cylindrów aluminiowych są inne niż do żeliwnych, ponadto są dostępne chińskie cylindry o wątpliwej jakości. Może się więc okazać że ten...
Może cewka, może wtryskiwacz, może kompresja albo i inne przyczyny (uszeregowane według prawdopodobieństwa występowania) Jeżeli chcesz naprawić to zrób rzetelną diagnostykę. Jeżeli lubisz hazard to możesz wymieniać po kolei, może trafisz.
W tym rzecz że niema żadnych błędów :-) i to jest najśmieszniejsze. Dodano po 1 JAKBY KTOŚ ZASUGEROWAŁ sprawdzenie zaworów i kompresji to jest - OK
że świece momentalnie pokrywają się czarnym nalotem Tłusty ten nalot? Jeśli tak to spala olej silnikowy. Zmierz kompresję, ona powie Ci o stanie pierścieni tłokowych, szczelności zaworów. Do tego próba olejowa obowiązkowo. A próbnik kompresji do benzynowego kupisz tanio.
Kompresje sprawdzałem jest w normie. Co to znaczy? Konkrety poproszę. A mogą być to wtryskiwacze? pompa wtryskowa po regeneracji Jedno robiłeś, a drugiego nie ? Na 90% nie jest to wina wtryskiwaczy. Na 99% jest to wina kompresji lub złego kąta wtrysku.
Świec żarowych ani wtrysków też nie zdemontuje żeby sprawdzić kompresję . A z tego co wiem kompleksowa diagnoza - profesjonalna kosztuje niewiele w porównaniu do kosztów wymiany do skutku części
Witam mam taki problem wczoraj wracałem autem do domu po ładnej prostej drodze,miałem na liczniku jakieś 95 km/h kiedy nagle zaczeło nim szarpać, zatrzymałem się zgasiłem i odpaliłem ponownie ale dalej to samo odpalił bez problemu na wolnych obrotach też ładnie pracuje ale po dodaniu gazu zaczyna się jak by dusić także na biegu jałowym, nie wydobywa...
To zmień diagnostę. Silnik prosty jak budowa cepa. Tylko ta pompa lucasa. zmieniłem, pojechałem na inny komputer i za kolejne 60 zl dowiedzialem sie, ze nie ma błędów w silniku. Jakieś inne pomyslu? Nic ci nie wykazało na tym komputerze? Żadnego błędu luzów zaworowych, kompresji, lejących wtrysków, kompensacji temperatury, za niskich obrotów rozrusznika....
Witam posiadam tkr jak wyżej w temacie. Dzisiaj po krótkiej jeździe zgasł mi na wolnych obrotach. Działo mi się tak od 2-3 dni że przy wolnych obrotach gubił je i dławił się. Przy normalnej jeździe śmigał bez problemu żadnych zadławień przerywań czy strzałów z tłumika. Mianowicie mam do was pytanie czego to może być wina? moduł myślę że jest sprawny...
Oryginalne rolki to 18x14 - 12,8 g . Można wsadzić troszkę lżejsze ale bez przesady bo zyskasz przyśpieszenie , stracisz na prędkości maksymalnej. Co do blokad to sprawdź czy do wariatora nie masz przykręconej takiej blaszki z tyłu. Jeśli tak to usuń to. Na wydechu może być jeszcze taka wystająca rurka z kolanka , którą należy uciąć i zaspawać dziurę....
Może - o ile masz silnik 4T (czterosuwowy) - czyli taki, który te zawory ma. Z tego co się orientuję te Peugeoty mają silniki 2T, ale ciężko się doczytać czy wszystkie... Przyczyn może być masa... Paproch w cylindrze, świeca, kompresja, dysza, regulacja gaźnika, awaria układu zapłonowego... Zacząłbym od sprawdzania tego co sprawdzić najłatwiej. Paproch...
Tak więc wracamy do podstaw. Proszę podaj mi ciśnienia; turbo, CR, oraz kompresja na garkach. Umiesz to pomierzyć?
Witam. Posiadam peżocika 206 2000r 2.0 hdi 90km na systemie bosch i ostatnio mam dość dziwny objaw tzn. załóżmy wracam z pracy i zatrzymuje się przed przejazdem kolejowym, czekam aż podniosą się rogatki a we wstecznym lusterku widzę chmarę dymu biało-niebieskiego. Kopcenie mija, zaraz po ruszeniu, załóżmy przyśpieszam i na trzecim biegu już dymka nie...
No to teraz sprawdź kompresje.
Sprawdzić prad rozruchowy akumulatora, szczelność układu paliwowego czy sie nie zapowietrza, najlepiej z butelką na krótkim obiegu, pobór pradu przez swiece, kompresję-luzy zaworowe.