Ok dzięki. A z tymi pierścieniami ??
"Trochę" to pojęcie względne. Dużo go nie było ale widać że olej. Wydajność swoją ma i chodzi ok. Teraz to więcej stoi niż pompuje. Latem trochę chodziła na pistolecie. Tak myślę czy może być jeszcze inna przyczyna która wyciąga olej spod pierścieni, filtry powietrza zaadoptowane od malucha a odpowietrzenie skrzyni korbowej sprawne.
http://obrazki.elektroda.net/35_12899479... Witam!! Chciałem się pochwalić, że udało mi się zaradzić problemom ze stabilnością napięcia w tanim dwusuwowym agregacie chińskiej produkcji takim jak ten. Jest ich pełno na allegro, łączy je niska cena i strasznie niestabilne napięcie. Udało się to dzięki pomocy Fiata 126p :-) Otóż w prądnicy agregatów...
Olej znikał przez pierścienie lub prowadnice zaworów, bo maluch dymił. Pierścienie wymieniłem ale nie jestem pewien czy to one nawalały więc pytam o te uszczelniacze. Bo nie chce znowu odkręcać głowicy jak nadal będzie dymił.
Raczej wygląda to na typowe "zarzucanie olejem" w wyniku nieszczelności pierścieni tłokowych więc pomiar ciśnienia , jak radził Adam700 , powinien to potwierdzić lub wykluczyć . Przy takim przebiegu jak podajesz jest to już całkiem możliwe dla "malucha" . Niezależnie od oleju tak wysokie przebiegi międzyremontowe jak kilkaset tysięcy zwłaszcza dla silników...
Nr 1 pod warunkiem że posiadasz prasę o odpowiednim nacisku. Jeśli posiadasz tylko imadło wyciśnij tuleję nr 2 (gumę wokoło można rozwierć wiertłem)a potem pierścień zewnętrzny nadetnij brzeszczotem uważając by zbytnio nie uszkodzić samej zwrotnicy. Pamiętaj o zabezpieczeniu w poprzek zwrotnicy(tuleja sprężysta)która blokuje sam sworzeń.
Przednie większe,tylne mniejsze.ZZ to znaczy dwustronnie zabudowane (osłoniete ) pierścieniem metalowym,2RS -pierścieniem gumianym,te są szczególnie polecane.Łozyska kupować uznanych producentów-SKF,FAG,KG,Nachi.Unikać CX lub JAP.Dobre są Polskie FŁT.Co do szczotek,to pasują od malucha,trzeba je tylko przelutować.Wymiar poprzeczny szczotki 4x7 mm
Na początek uszczelka pod głowicą, uszczelniacze zaworów, pierścienie. Później regeneracja gaźnika. Maluch za bardzo nie może kopcić na biało, raczej siwo-niebiesko.
a jeszcze mój maluch miał, że po wymianie pierścieni nie zapalił za nic za pomocą rozrusznika, na pych od razu wszystkie części masz nowe, nie dotarte to mu ciężko
Prąd do RGB można przenosić za pomocą szczotek i pierścieni z alternatora np malucha. Kiedyś na elektrodzie widziałem jak ktoś przerobił chiński mały agregat prądotwórczy na AVR i zastosował tam szczotki. Można np. tak zrobić że 1 dioda świeci na zielono a druga podłączona do pierwszej np. na czerwono. Dało by to zmienianie kolorów parami i tylko potrzeba...
Pasują szczotki od alternatora malucha, wymiar poprzeczny 4x7mm. Jeżeli jest zdarta do 3-4 mm ponad czoło szczotkotrzymacza to jeszcze łączy. Problem nie w szcotkach, bo jeżeli nie łączą z pierścieniami lampka sie nie zaświeci, obieg prądowy lampki zamyka sie przez uzwojenie wirnika.
No nic dziwnego że topi Ci folię aluminiową gdy zasilana jest tym "patentem" 10W dioda. Myślę, że odpowiedniejsze było by zastosowanie układu pierścień - szczotka węglowa. Coś jak w alternatorze na wirniku. Ten sposób przekazywania prądu jest również wykorzystywany w oryginalnych efektach świetlnych. Myślę, że odpowiednie szczotki z szczotko trzymaczem...
jump$ wstawił ten sam filmik już na początku tej strony :) No ale mamy w końcu właściciela widzę :) Wymieniałeś pierścienie itp? Jaki stan silnika od malucha masz?
Nikt nikogo nie namawia do kupowania w ciemno np. przez internet. W Amber Gold mawiali dokładnie tak samo! W paru jeszcze innych firmach też. Znam też przykłady, gdzie taką rolę pełniło państwo. Przedpłaty na "malucha", książeczki mieszkaniowe dla dzieci...
Kolego Kobra, sprawdź przy okazji jak masz skompletowane cylindry z tłokami - czy są z tej samej grupy selekcyjnej. Ja miałem malucha z 78 roku, głośno chodził, niska kompresja, też lubił olej. Jak zdjąłem cylindry, żeby sprawdzić przyczynę głośnej pracy silnika i porównałem grupy selekcyjne to się okazało, że tłoki były o dwie grupy selekcyjne mniejsze...
mój maluch jest z 91r. i ma przebieg ok. 80 tyś.
Kurcze już 5 rok jeżdźe Komarem i miałem takie problemy na początku. Najlepiej kupić tłoczek+pierścienie+tulejka na wał i sworzeń, zrobić szlif i pozamiatane! Chula jak złoto! A może poprostu masz za dużo podkładek w skrzyni biegów i się ciężko kręci? Może masz łożyska do wymiany? Ale najlepiej REMONCIK! Zrobisz raz,dobrze dotrzesz i masz spokój (no...
No i dobrze, że nie rozebrałeś pół silnika... Silnik spalania wewnętrznego jest dosyć prosty, choć osprzęt może być skomplikowany. W tych motocyklach eksploatowanych na wsiach były niespodzianki z zapchanymi odstojnikami i kranikami (siano, farba ze zbiornika i inne dziwne gluty). Filtr powietrza jest symboliczny, przez co silnik nie wciąga do środka...
wiesiek500 , powiedział wszystko. Jest to spowodowane tym i podczas spalania paliwa w komorze cylindra oprócz CO,CO2, S2O, NOx wydziela się woda H2O. Przy każdym silniku część tej wody w postaci pary wodnej przedostaje się przez nieszczelności tłok pierścienie cylinder w rejon misy olejowej. Jeżeli silnik jest nie wygrzany to para ta pomieszana z drobinami...
W sumie... Mógłbym wsadzić teraz nominał tłok i jeździć dalej, bo wcześniej tak jeździłem no ale silnik chcę zrobić jak najlepiej więc nie mogę jakiejś fuszerki odwalić. Mam jeszcze jeden dylemat... Jaki zapłon zrobić w tej jawce? Bateryjny czy CDI? CDI jest o wiele tańszy ale bez lampy stroboskopowej go nie ustawię(a to koszt ponad 100zł). Ja myślałem...
silnik malucha to 50-100zł na szrocie, nie ma co się cackać tylko kupić drugi, zrobić przegląd, wymienić uszczelniacze, panewki, pierścienie i uszczelkę pod głowicą i latac będzie.
No nie żartuj proszę,nawet brak uszczelniaczy nie powinien powodować takiego przecieku do komory spalania.Pamiętasz stare gruźliki citroena 1.9d czy maluch?Tam wcale nie było uszczlniaczy. :D Ale tak czy tak sprawdzę,słyszałem też że pierścienia oryginalne to szajs?
współczesne (czyt. 20 letnie już) silniki zajeżdżają się zdecydowanie inaczej niż te stare silniki o których się zwykle myśli w kontekście stare (czyt. od żuka, DFa, poloneza malucha...) w dzisiejszych silnikach zauważyłem właśnie że tu głównie pierścienie zachodzą nagarem tak strasznie że się w ogóle nie ruszają, no i w głowicach zajeżdżają się prowadnice...
Porobię zdjęcia i podeśle bo nawet tam chyba nie ma odpowietrzenia tylko to wszytko poskręcane jest na śruby. Pierścienie były wymieniane z tego co wiem, a na wyjściu dałem około 2m przewodu i założyłem 2 filtry od paliwa, takie od malucha, ciekawe czy to pomoże coś
Sprawdź oringi na zaworach ssących. a możesz powiedzieć na 100% że powinny być oringi na zaworach? Wiem że ich tam nie widziałem i nie ma ich przynajmniej w moim maluszku. A maluch nie kopci, kopcił troszke po złożeniu, pierścienie musiały sie dopasować bo były ruszane. Co do mocy jest ok maluch ma siłe. Po dolaniu olej jest, musze zrobic troszke kilometrów,...
Teraz na chodometrze jest powyżej 400tyś.Nie bierze i widzi tylko gaz-benzyną się brzydzi:D Śilniczek w środku wygląda jak nowy,dobry olej to podstawa. Raczej tego, że benzynę rzadko widzi. Też tak na początku myślałem, a teraz już nie jestem taki pewny. Historia: Pierwszy maluch z 74 roku - kompresja 11 barów, olej Selektol - Monte Carlo, klawiatura...
Witam. Sprawa wygląda tak: przejrzałem wszystkie tematy na temat braku zapłonu na 1 cylindrze w maluchu. Przedwczoraj malec chodził ładnie, zapalał bez problemu na ssaniu, ale był problem z gaźnikiem, więc po wyłączeniu ssania gasł. Zdjąłem gaźnik, przeczyściłem, tudzież przedmuchałem, złożyłem, zamontowałem. Próbuje odpalić, nic z tego. W końcu padł...
pierścienie albo uszczelniacze do wymiany Widzę że moderator w życiu malucha nie naprawiał uszczelniaczy w owym autku jest minimum 8 na osłonach lasek popychaczy nie licząc kolejnych dwóch na wale korbowym.Pozdrawiam
Sąsiad z braku kasy wymienił w Maździe 323F pierścienie na 2 i 4 cylindrze bez planowania, sam oszlifował kadłub i głowicę pod UPG (umył!) i bez szlifów i planowania jeździ już tak 2 rok. Głowicę dokręcał na oko bez klucza dynamometrycznego. Z ciekawości sprawdzałem u niego płyn w chłodnicy i świece już kilka razy i jestem w szoku. Dawno, dawno temu...
powiedz mi czym różnią się fizycznie te dwa alternatory: Róznica w nich jest taka, że jeden ma płytszą a drugi bardziej wysklepioną przednią obudowę, a tym samym są inne koła pasowe, z pierścieniem odsadzającym i bez pierścienia. Generalnie różnica w nich była taka, że jeden był pod samochód z klimą drugi bez. Oczywiście będziesz się teraz spierał...
w maluchach regulatory napięcia są niestety zblokowane ze szczotkami, jeśli którakolwiek z tych szczotek jest już zużyta i słabo przylega do pierścieni wirnika to niestety właśnie taki efekt wywoła ..... krótko mówiąc ładowanie jeszcze masz, ale przy małym obciążeniu w miarę wzrostu obciążenia rośnie zapotrzebowanie na prąd (A) na wirniku a tu lipa...
Tak z ciekawości, co było przyczyną, że silnik trafił do warsztatu? i czy ten luz między tłokiem i cylindrem jest taki dyskwalifikujący? Opiszę przypadek z którym zetknąłem się pod koniec lat 70 w moim drugim maluchu. Wszystko mnie w nim na początku wkurzało, spalanie, zużycie oleju mieszczące się w obecnej normie fabrycznej, ale 6x większej niż w pierwszym,...
Nie rozsuwa się żaden pierścień albo ja jestem taki........ Proszę o wyjaśnienie łopatologiczne bo ta stacyjka to czarna magia. http://obrazki.elektroda.net/39_12528593... http://obrazki.elektroda.net/4_125285940... http://obrazki.elektroda.net/2_125285943... Po prostu aby gość mógł odpalać auto elektryk mu założył stacyjkę...
Jakie jest pierwsze przykazanie każdego mechanika?? Nie zakładać nowych pierścieni, na stare tłoki w "podchodzonym" silniku :D . Tyczy się to tak samo, silnika z Malucha jak i z takiej Mazdy. Niestety ale tego zużycia oleju już nie da się zminimalizować. Radze się cieszyć że tylko tyle teraz pobiera tego oleju. Bo to i tak nie dużo. Nie ma na co liczyć...
Poruszać, czyli rozumiem obracać a dokładniej napędzać? Mechanicznie można wymyśleć i zrealizować taki układ. Ale w jakim celu? Uzyskujesz większą ilość elementów, czyli pogarsza się niezawodność. I powstaje problem odbioru energii. Jako, że komutatory/pierścienie ślizgowe przy większych obciążeniach sprawiają kłopoty. Alternator samochodowy ma właśnie...
Alternator klasyczny, ale Japońce coś naździwiali. Wygląda na alternator obcowzbudny. I z pomiarem napięcia baterii a nie alternatora - battery sensing. Sprawdź rezystancje uzwojeń i diody. Szczotki i pierścienie ślizgowe. Regulator na stół i też sprawdzić. Klasyka. Jak nie wiesz jak to zrobić zapytaj, choc było wielokrotnie opisywane. Osobiście po...
Ja podejrzewam u ciebie przebicie w uzwojeniu wirnika. Za duży prąd wzbudzenia rozwala ci diody pomocnicze i regulatory. Poproś kogoś kto ma malucha żeby pozwolił ci zmierzyć opór na szczotkach albo bezpośrednio na pierścieniach wirnika i porównaj u siebie (bo nie pamietam ile ma być Ω)Jak bedzie zdecydowanie mniej-wirnik nie do uratowania. Uzwojenia...
Witam wszystkich. Tak czytam i czytam wasze opinie, ale niech nikt nie ma mi za złe że was poprawie troche. Otóż jestem w trakcie remontu swojego "maluszka" i u mnie jest prawie że ten sam przypadek, ładny zapłon , obroty, oraz mi go muli w trakcie jazdy (przeważnie pod góre). Napisze tylko tyle. Sprawdzcie świece czy nie ma czarnego nalotu i nie są...
robokop: nie wiem czego się mnie czepiasz, zrobiłem Ci coś? a polonezów miałem dwa, akwariuma i caro, a do tego przynajmniej 4 duże fiaty, jednym '87 jeździłem ponad 5 lat, drugiego 1300 '77 koneserowałem bo był taki ładny że szkoda było mi nim jeździć, zresztą nie miał gazu więc i tak się tym jeździć nie opłacało, trzeciego luxa popolicyjnego (nie...
Mam Volvo S40 z 2002 roku 1,8 benzyna 120 kM cięższy o 300kg niż AVEO i średnia spalania z około 1,5 roku jazdy to 10,1 l/100km . Jazdy głównie po mieście , kilka kilometrów w obie strony. Raz czy 2x w miesiącu dłuższe trasy po ok. 60-70 km. Klimatyzacji nie oszczędzam. Od zawsze wiadomo, że im mniejszy silnik tym większy apetyt na paliwo . Maluch 650...
świadczyło to o niskiej jakości wyrobów FSO w owych czasach Tego nie neguję. Wg mnie w większości spowodowane to było niechlujnym montażem, niestosowaniem się do procedur montażu, o czym może świadczyć ciśnienie sprężania. W pierwszym PF ponad 11 bar, a w drugim PF na jednym cylindrze 9.4 a na drugim 9.2 bar. W tym drugim zdejmowałem głowicę, bo na...
oczywiście przerywacz jest dobrze podłączony założone są 2 podkładki z tworzywa motor nie ma żadnej instalacji tylko do zapłonu Dodano po 35 a co z tymi kondensatorami od malucha ? Dodano po 6 i teraz mocno i bardzo często odbija w kopkę aż noga boli
"Rolkę robię z normalnej stali i wciskam na nią zewnętrzny pierścień starego łożyska. Nożem do gwintów (małych) z węglikiem nacinam rowek. Rolka nie do zajechania." Nie za ciekawy sposób. A co do jakości, montażu i demontażu to nie wiem. No i te osłabienie ośki przez stoczenie. Zależy też jaki silniczek, niektóry można stoczyć do 10mm (polonez), a niektóre...
Kąta wyprzedzenia się tu nie reguluje (to nie maluch) - gaźnik źle wyregulowany, źle lub nie podłączone wszystkie rurki podciśnieniowe - może być też jakaś uszkodzona. No chyba że masz gdzieś pęknięty przewód doprowadzający paliwo (one są plastikowe i nietsety czasem pękają)
Witam. jak porcelanki na świecach patrzyłeś? jak kable długo przebijają to się te porcelanki wypalają Porcelanki w porządku bo przebicia leciały na wysokości połączenia kabla z zaciskiem wsuwki na świecę. Kijanka ma akurat długie faje i nie pasują z mondeo MK2 1.6-1.8. Faje tam wchodzą w głowicę od góry nie jak w niektórych autach z boku gdzie wystarczył...
a jak sprawdzic czy jest napiecie na regulatorze?w tych sprawach jestem cienki akurat i musze tak sie pytac szczegolowo.troche cierpliwosci prosze:D.chodzi o to ze ja mam cos kombinowane w instalacji, np.nie mam kontrolki ladowania ani zadnej z trzech pozostalych.ktos to poodcinal nie wiem po co.nie mam tez takiego bezpiecznika.sa tylko 2.ja kupilem...
Witam wszystkich. Jakiś czas temu zrobiłem ruraka z malucha, ładnie wszystko działało tylko trochę brał olej i dymił spalinami z korka oleju i z gniazda bagnetu ( silnik był w nie najlepszym stanie gdy kupiłem malucha - dawcę :) za 100 zł :) Ostatnio postanowiłem wymienić domniemana przyczynę czyli pierścienie tłokowe, dziś od południa wytrwale pracując...
Do połączenia ruchomego wykorzystałem piastę od malucha(w osi wywiercony kanał Φ 5mm ,na osi pierścienie ślizgowe jeden połączony galwanicznie z metalem tzw. masa lub - a drugi ten z kanału przez który idzie przewód to faza lub + /zależnie od opcji/) wraz z z oryginalnymi szczotkami i całą resztą. Ważne by szczotki były miedziowane bo na innych...
Wał korbowy da się zrobić. Trzeba wytoczyć czopy główne, czop korbowodowy i połówki. Złożyć na ścisk wycentrowac i wyważyć. Da się zrobić bo regenerują wały ale czopy chyba nawęglają. Ułożyskowanie korbowodu to potencjalny problem ze względu na sposób smarowania, a na przykład rozwiązanie jakie zastosowano w silniku wiatr tzn 3 rolkowe łożyskowanie...
No masz racje że to trochę głupi sposób na sprawdzanie spalania bo przejechałem około 70 km i paliwa koniec a ja mam taki nawyk że rezerwę wożę w bagażniku jakieś 5 l w bańce bo to jest najpewniejsza rezerwa w razie wypadku. A ta skoda to istna trechina, co miesiąc litr oleju do silnika i co dwa tygodnie 0,5l wody do chłodnicy ten silnik aż prosi się...
Witam, wydaje mi sie, ze 'Maluch' 600cc mial wymiar nominalny 73 lub 73,5mm - to by mozna bylo poszukac uzywanego tloka od 600-tki z pierscieniami i powinny pasowac, wlasnie 'lekko uzywane' - ewentualnie mozna delikatnie podpilowac malym pilniczkiem 'na zamkach', zeby byla przerwa ze 2 - 3 'dychy' i powinno wszystko dzialac. Lub od podobnego silnika...
trzy przyłącza - plus, kierunek L, kierunek P Oj, jaka straszna nieprawda!. Tam jest zasilanie - wyjście na przełącznik kierunkowskazów i wyjście na lampkę kontrolną. Rozdział lewo/prawo dokonuje się w przełączniku zespolonym, a nie w przerywaczu. Pewnego dnia zaczęło znikać zasilanie przyrządów tablicy. Okazało się że powodem jest brak styku na pierścieniu...
Ja filtr od kosiarki założyłem a łączenie gaźnika z filtrem za pomocą gumowego kolanka chyba od wlewu paliwa do malucha . Musiałem jedynie dorobić kruciec łączący kolano z obudową filtra. Fajnie to mi nawet wyszło bo nie jest na sztywno i nic się nie odkręci. Ja wcześniej do silnika doktora dolewalem nie mam ciśnieniomierza to nie powiem ile było ale...
Ja mam przedmuchy i z tego taki "pożytek", że filtr cały w czarnym glucie, (we czwartek zakładam nowe pierścienie), a jak masz za dużo oleju to też nie za dobrze. A uszczelniacze jak dla mnie, czyli 16-sto latka to było ok. 45 minut spokojnego grzebania. Bo maluch to ma taki silnik ze mozna go w zlewie naprawic... Swoja droga znam przypadki ze goscie...
A tak jeszcze do tego. Do filtra powietrza pewnie nadmuchało ci już mgły olejowej.Zobacz czy wkład jest mokry. A korki jednak wypadają ,jak kolega ci napisał. Trzeba w nim dogiąć krawędzie zaczepy. olej syntentyczny jest rzadszy, i do wyklekotanego silnika nie bardzo się nadaje. Tylko w zimie. Maluch ma prawie zawsze przegrzany silnik. Pozatym 2,4 litra...
wzbudzenie jest na czołowym pierścieniu ślizgowym, muszę tu dodać ze wirnik jest lekko zmodyfikowany tzn odchudzony i odrobinę bardziej ściśnięty co zmniejsza trochę szczeliny między zębami biegunów ale nie znacznie. a co do malucha to własnie nie tych 100W, jeżeli mam załączone światła to żeby ładowanie miał z 1A na plusie to muszę kręcić motor niemal...
telemah heh... Widze że twoja jawka była w lepszym stanie niż moja:)) Ja miałem ją rok i w tym czasie 4 razy wymieniałem tłok i pierścienie:) (w tym raz także cylinder) Miała jakąś wadę, ze gdy się rozgrzała, rozdzierała pierścienie, które automatycznie niszczyły tłok... Czy to wina wału, części czy też czegos innego??? Niewiem.. Ale wiem jedno... Po...
To są dość popularne silniki, wypisz sobie w jakich Miśkach występują i w wolnych chwilach jeździj po złomach, w końcu trafisz, tylko szukaj żeby był w aucie i można było sobie odpalić, zobaczyć czy ładnie odpala, równo chodzi, nie dymi, nie gotuje się, zmierzyć sprężanie, obejrzeć świece, i dopiero wykręcać go. Za taki silnik na złomie zapłacisz zwykle...
maluch to fajne miejsce na audio, ale odpusc sobie drzwi, dlaczego nie chcesz dystansów jak one po to wlasnie sa zeby ci sie szyba domykala, zrob sobie tylnia polke z dwoma elipsami a do drzwi daj średniotonowe 6-8cm i ci styknie, sciagales tapicerki z dzwi w maluchu, widziales jak tam wzmocnienia ida, nie wiem jak ty chcesz tam wcisnac gdzie kolwiek...
Ja zamieniłem tanią antenę na markę PRESIDENT i problemów masa znikła, te tanie tak wszystko ściągają. Nie wspomnę jak skaczę SWR po zdjęciu i postawieniu w to samo miejsce. (at)arturbajerski nie rób tak więcej z odpinaniem przewodu "+" od alternatorka, bo go uszkodzisz, na wolnych obrotach jak był uruchomiony bardzo w palnik nie dostał, ale dotknął...
Witam, mam możliwość kupna w.w samochodu który miałby zastąpić malucha... ;) Sprzedawca 'cienkiego' mówi mi że jest wydmuchana uszczelka pod głowicą i że płyn poszedł do oleju... podobno działo się to na biegu jałowym... Sprawdzałem 'na palca' ciśnienie na cylindrach to jakieś coś tam jest... Nigdy niemiałem doczynienia z CC i stąd moje pytania: -jak...
Hej, przypominają się stare dobre czasy z pierwszej połowy dziewiętnastego wieku kiedy to maszyny parowe ozdabiano neogotyckimi kolumienkami i ornamentem z liści akantu ;) Piękne ale drogie. Tak samo te błyszczące miedziane maszynki, o których wspominasz, a które można obejrzeć na fotkach w internecie - niektóre to prawdziwe dzieła sztuki. A porównanie...
Są 2 możliwości, pierścienie albo zawory, tu wszystko wskazuje na popękane pierścienie. Nieprawda. Jak na moderatora, bardzo rzeczowa odpowiedź. Widzisz, napisałeś bzdurę - przyjąłeś za najbardziej prawdopodobną, opcję która najprawdopodobna jest najmniej. Dlatego też napisałem że to bzdura. Zamiast kulturalnie zapytać czemu uważam twoją odpowiedź...
Witam ponownie. Tak jak zaobserwowałeś masz wciąż zanieczyszczone paliwo i bedę się upierał że to ma wine wymontuj kranik najlepiej caly zbiornik i wylej te paliwo. Kup sobie filterek (bibuła-nie) paliwa taki jak niegdyś do malucha zamontuj do wężyka i przez niego lej benzyne. Możesz tą czynność powtórzyć (zalać i wylać benzyne ze zbiornika) tak dla...
Wszystko super ale jak planujesz usuwać kondensat ze zbiornika? Obracanie calego urzadzenia aby przewod wyjściowy byl w najniższym miejscu jest trochę niewygodne.Już lepiej było nawiercić zbiornik i wspawać mufkę. Tak, myślałem o tym. Niestety, takie zbiorniki udało mi się tylko raz zespawać szczelnie (znam własne umiejętności spawalnicze- a raczej...
Gaz nie tworzy nagaru, bo nie posiada składników, z których w sprzyjających warunkach on by się tworzył, tak jak to ma miejsce na benzynie. Ponieważ na gazie nagar się nie tworzy, to olej jest w stanie wypłukać wcześniej osadzony osad. To, że tworzą się takie osady, to wg mnie winien jest silnik, a konkretnie przedmuchy do miski olejowej na pierścieniach....
czemu o 16 może zapomnieć, zrobi elektryczne szyby i korbka nie będzie przeszkadzać, :D:D kup sobie 13cm jakieś boschmana 3drożne i ci styknie, sądze że takie ci wystarczą i wejdą nawet bo mają 5cm głębokości http://www.allegro.pl/show_item.php?item... ja montowałem takie (mamusi) i mają nawet chyba te 90dB sama se kupiła i jest zadowolona. ps....
Z ciekawości to przeczytałem, bo mam sentyment do malucha. Na nim zaczynałem przygodę z samochodami. Miałam w rodzinie do czynienia z kilkoma normalnymi egzemlarzami (takimi jak wyszły z fabryki) i mogę powiedzieć, że największe kopyto i najmniejsze spalanie oraz zużycie oleju było w silnikach, które kompresję miały ok. 11 atm (11barów) - 2 takie silniki...
Dawno temu byłem posiadaczem Malucha Właściewie żeby pojechać z dziewczyną ( obeną żoną ) musiałem zakasać rękawy i niczym Adam Słodowy zrobić sobie samochód. Ale nie czas na przechwałki. 1. Zapłon tradycyjny czyli z przerywaczem czy elektroniczny ( nowsze wersje ) 2. Ustawienie wyprzedzenia zapłonu na kole zamchowym wg GMP ( górny martwy punkt ) dotyczy...
W czasie ruchu tłoka góra dół w skrzyni na zmianę jest podciśnienie i nadciśnienie. Jak nie będzie odmy, to ciśnienie z ponad tłoka, któe zejdzie przez pierścienie (mimo, że ma 3 i tak zawsze zejdzie, na pierścieniach nigdy nie ma 100 procent szczelności) pójdzie w skrzynię korbową. A ciśnienie w skrzyni wypchnie olej każdą najmniejszą szparą. Odma...
A ja się zastanawiałem kiedyś jak zrobić najtańszy kompresor, Kolego el ektryku5 a le także inni forumowicze. Jeżeli przymierzacie się do budowy kompresora który ma być tani i solidny a także żeby miał jaką-taką wydajność to ja proponuję zrobić na bazie dwóch już słynnych i niezniszczalnych sprężarkach hs11 (takie jak były montowane w ursusach c 330...
Nic nie komentuję. Podam tylko fakty. Pierwszego malucha miałem z listopada 74 roku. Składak z włoskich części i chyba jeszcze pod włoską kontrolą. W instrukcji nic nie było na temat spalania i zużycia oleju. Spalanie 4.5 l/100km na trasie i 5.0 l/100km na dojazdach do pracy (5km w jedną stronę), zużycie oleju 1 litr na dolewki na 10 000km. Po 40 000...
miałem kilka samów (i kilka mam) więc się wypowiem cośniecoś: według mnie najlepsza konfiguracja to most Gaza/Lublina51 lub Stara (najlepiej z blokadą) - niezniszczalny (od żuka to dziadostwo) skrzynia wg mnie najlepiej z gaza/Lublina51 bo biegi lekko się zmienia i ma hamulec na wyjściu na wał, od Stara jest strasznie wielka i dość toporna, ale ma miejsce...
Dzisiejsze silniki (po za kilkoma wyjątkami) biorą olej tak do 60 nawet do 100tys km. potem jest spokój na następne 100tys. Takie czasy, przy tym przebiegu i roczniku radze puścić problem między ludzi.... Kupić kolejne albo Dacia bo to jest to samo auto i oszczędzić nerwów u pana "Zbycha", który rzekomo się zna. Mialem u siebie c3 w 1.4hdi 68koni autko...
Nie rozumiem o jakie "pierścionki" chodzi Pierścienie ślizgowe. Doprowadzony do wirnika prąd stały powoduje że uzwojenie/a wirnika wytwarzają pole magnetyczne w jednym kierunku a kierunek ten zmienia się wraz z położeniem kątowym wirnika względem uzwojeń stojana. Komutator jest tak jakby "prostownikiem elektromechanicznym" i mimo obrotu wirnika, kierunek...
to są właśnie cechy dobrego pieca jeśli jest rozbieralny. jak nie to tylko ocet. niestety, czasami zabija wytwornice na amen :( ale cóż, i tak by długo nie podziałała. jeszcze jedna uwaga. zanim zaczniecie czyścić piec, koniecznie sprawdźcie pompkę!!! szczególnie w z-80 itp. maluchach. jak z niej nie cieknie ledwo co, a wystrzeliwuje strumień to prawie...
Mam też kupić całą podłogę do mojego teraźniejszego CC? Nie ma sensu go naprawiać, silnik już na wylocie, a ten srebrny jest ładnie blaharsko i ma niezły motor. Co do remontów, nie zgodzę się, ten który nie ma już podłogi, służył mi 2 lata i zmieniłem tylko amortyzatory z przodu.. Dwa lata i na szrot? No się nie dziwię, jak remontów nie robiłeś. ;)...
Myślę że temacik rozkręci się bardziej, lecz dopiero od poniedziałku. Dziś muszę wyjechać na weselicho. Po weekendzie ruszam z serią pytań. A tak propo żarówek?? He,he... zapytałem lecz nawet nie sprawdziłem,czy mam H4. Leflektory napewno h4, ale żarówki?? Zejde na dół i sprawdzę. Narazie mam zajeb....ty problem z uszczelka pod misą i .... chyba aparatem...
Miałem coś takiego w maluchu i to od nowości. Różnica w kompresji była 0.2 bara. Przypuszczam, że przyczyną niższej kompresji było ułożenie zamków pierścieni w jednej linii. Jest to tak mała różnica ciśnień, że w żadnym stopni nie może mieć wpływu na pracę silnika,tym bardziej w maluchu który się trzepał sam w sobie. Myślę,że silnik z przebiegiem kilku...
http://obrazki.elektroda.pl/9542279100_1... Witam. Miałem może nie takiego starego Malucha (1997 rok, przejechane 104000 km) i był pomysł, żeby go na szrot oddać, ale zlitowałem się nad nim i powstał Buggy - może nie taki profesjonalny, ale jest zabawa. A tak to się zaczęło: Dawca. http://obrazki.elektroda.pl/8285375000_1...
Mam dość nietypowy problem z końcówkami półosi w buggy zbudowanym na podzespołach 126p. http://obrazki.elektroda.pl/4331775000_1... Końcówka półosi nie dochodzi do przegubu, sama końcówka dalej już się nie przesunie ponieważ blokuje ją pierścień zabezpieczający na końcu półosi. http://obrazki.elektroda.pl/5472450700_1...
Witam mam pytanie do mechanikow mam forda mondeo 1.8 benzyna mk II 97rok przebieg 240tys przebieg jest oryginalny wiec pekła mi glowica i plyn dostal sie do komor spalania a wlasciwie była to woda z płynem niestety z braku kasy na naprawe wzialem sie po 3 miesiacach dopiero wtedy zdjąłem głowice i okazalo sie ze woda stala w cylidrach i pokryły sie...
Postaram się skomentować kilka technicznych uwag, bo podobanie czy wydawanie się to kwestia gustu, a z tym się nie dyskutuje. Posiadałem malucha, motorem jeżdżę od 23 lat i też natychmiast zwróciłem uwagę na tę dźwignię zmiany biegów. Koledze chyba chodziło o bezpieczeństwo. Może da się ją chociaż skrócić i wygiąć do przodu albo zamontować osłonę bo...
(at)robokop Ale przy bezwładności liczy się masa i kwadrat odległości od osi. tzn to jest całka ale to było dawno temu w liceum. Bez noża mi odbiło raz wyrwało rączkę odstałem w klatę wywinąłem orła i myślałem że ze świata schodzę bo nie potrafiłem oddechu złapać rola noża nie do przecenienia. C330 na korbę jak miałem opcje palić nie dawałem rady nawet...
Zrób tak, jak było w bisie, silnik się krecił w drugą stronę, niż w zwykłym maluchu . Tzn w bisie silnik kręci sie w ta samą stronę co małe benzynówki trzycylindrowe? Wg mojej koncepcji mam 2 drogi modernizacji . Czytałem o swapach (większość to rozpierducha z tyłu) choć zdarzały się kombinacje z skrzyniami zaporożca , zastavy ,skody itp. Do pierwszej...
Witam.Wymieniam łożyska kół tylnych w maluchu.Są tam pierścienie rozprężające.Z racji tego iż stalowy pierścień był założony w jednym kole od zewnątrz a w drugim odwrotnie proszę o prawidłową kolejność założenia.Wydaje mi się iż pierwsze ma być wbite łożysko stożkowe,następnie pierścień stalowy,dalej simering od stromy bębna hamulcowego.Czy tak jest...
W tym silniku, to w zasadzie wszytko :D Ale jeśli ścigasz głowicę, to stan gniazd i czy nie są obluzowane. W maluchu potrafiły wypaść :D czy głowica nie jest popękana. Często jest pęknięta w najcieńszym miejscu miedzy gniazdami. Ale akurat to nie jest usterka dyskwalifikująca. Stan zaworów, czy nie wyklepane. Jeśli już zdjąłeś głowicę i zawory, to dobrze...
Dobra. Z mojej praktyki: - zły luz na zaworach - wypadnięte gniazdo zaworowe (otwierało się razem z zaworem) - uszkodzone zaworki w pompce paliwa - zatkane odpowietrzenie w baku (robiło sie podciśnienie i pompka nie była w stanie zasysać paliwa) - brudny gaźnik - oberwany pływak w gaźniku - brak pierścienia zabezpieczającego w sworzniu tłoka (sworzeń...
GD30/15 lejka nie ma, podobnie jak nie ma go telewizyjny GD10-16/4, przenoszący do 14kHz. Nie ma go również GD12/8, który także przenosi bardzo dobrze górę Może więc inaczej... Zastanówmy się wspólnie - czemu aby dobrze przenosić częstotliwości średnie i wysokie buduje się kolumny wielodrożne? Czemu w takich kolumnach głośniki średnio-tonowe ZAWSZE...
Witam . Jeżeli pierścienie są solidnie zapieczone to nafta ścieka do oleju w błyskawicznym tempie i dlatego nie należy początkowo przesadzać z wlewaną ilością . Wystarczy do każdego cylindra początkowo wlać niewięcej niż 50- 80 ml nafty . Po chwili zorientujemy się w których cylindrach mamy zapieczone pierścienie . Do cylindrów "przeciekających" wlewamy...
Golf ma małą skrzynię. Może mieć wsteczny synchronizowany, lepiej wykonane pierścienie synchronizatora, albo w ogóle inną konstrukcję skrzyni, małe tarcie. Teraz nic nie jest robione na jakość, tylko na ilość. w którym to aucie masz wsteczny synchronizowany przecież tylko biegi do przodu są synchronizowane razem z 1 1 nie była jedynie w maluchu synchronizowana
Witam, od dawna mam problem z moim maluchem, gdyż po krótkiej jeździe na świecach osadza się suchy nagar. Pierścienie tłokowe wymienione, głowica zrobiona. Kupowałem już świece Bosch Iskra, NGK, teraz kupiłem NGK BP8HS o większej cieplności. Dodam też, że po zrobieniu kilku krótkich przejażdżek jedna świeca nie działa (pali na jeden gar). Podejrzewam,...
Witam, Kolejny raz oglądając niewiarygodny projekt czeskiego konstruktora , po zbudowaniu nagrzewnicy 310V/450W na 2xIRFP460 (przy prądzie 2A padały po paru sekundach), doszedłem do wniosku, że lepiej się nie ograniczać dobierając klucze. Na dodatek perspektywa większych mocy wymusi stosowanie trójfazowego zasilania':|' Hm kwestia zasilania to mały...
Nie ma sie co oszukiwac , tylko oleje syntetyczne nie odkladają nagaru. Kazdy inny zaskorupia silnik. I tu właściwie to nie wiem, co myśleć na ten temat. Miałem jednego z pierwszych maluchów (1974 rocznik) jeździł na oleju Selectol Monte Carlo i klawiatura była czyściutka, oleju nie brał. W drugim maluchu (1978 r.), klawiatura po 15 kkm zaczęła obrastać,...
Czytałem ten wątek jesienią i podchwyciłem ten pomysł, bo wprawdzie za ok. 600zł (a nawet 450) można już kupić silnik gotowy, ale gdzie satysfakcja i oszczędność w kieszeni. Niestety nie przewidywałem, że będę się chwalił tutaj efektem pracy, więc nie fotografowałem elementów w trakcie ich powstawania, a szkoda. Będę więc w miarę dokładnie opisywał....
Możliwe że przez uszczelniacze, ale co wiem to w maluchu są prowadnice zaworowe nie ma gumek ani nic. Dodam, że przy remoncie silnika nie ruszałem głowicy, była zrobiona już wcześniej na starym silniku i nie było dymienia, jednym słowem było normalnie. Do silnika przy drugim podejściu przyszły tylko nowe cylindry, tłoki, pierścienie, panewki, i miedziana...
Może być bo żeby uzyskać odpowiednią moc (moc w maluchu to fajnie brzmi :D ) trzeba wcisnąć więcej "gazu" a przy tak niskiej kompresji są większe straty. Wykręć świece i wstrzyknij strzykawką trochę oleju( gęstego) najlepiej przekładniowego (do skrzyni biegów) następnie w miarę szybko wkręć świece i spróbuj zapalić. Jeżeli to od kompresji to powinien...
Zgadzam się z przedmówcą.Pierścieni się nie toczy tylko zmienia,bo po przetoczeniu robi się za duża przerwa między pierścieniami a szczotkami.,szczotki się wtedy skosują,krzywo wycierają a w rezultacie zwiększają iskrzenie.A teraz kontrolka - faktycznie ona jest w obwodzie ładowania tak jak i w "maluchu".Żarówka się przepali ładowania nie będzie.
Sprawdź jaka jest kompresja na cylindrach. Przy takiej ilości traconego oleju (1 litr/100 km) i braku widocznych wycieków (osłony popychaczy), to wg mnie, główną przyczyną mogą być pierścienie na tłokach. Osobiście nie spotkałem się z tak dużym ubytkiem oleju, bez widocznych miejsc wycieku. W maluchu to najczęściej uszczelki na osłonach popychaczy ciekły,...
Miałem w Maluchu w przednich drzwiach 13 bez dystansów. Na dystansach wejdą nawet 165. Nie kombinuj z tylną półką bo włożony wysiłek nie da należytych efektów. Jeśli masz 200 zł na głośniki, to kup sobie zestaw z aukcji 396809856 i git. Tylko nie wrzucaj ich w półkę! Pierściń dystansowy 2 cm i w samym rogu na dole drzwi spokojnie zmieścisz.
pierścień wału pierścień teflonowy pierścień głosnik
indesit wymiana termostatu radio clarion zmieniarka polonez wentylator chłodnica
renault clio3 klimatizacyja renault clio3 schemat
Samsung DE41-00377A Control Board for Microwaves Symbol pilota do telewizora Grundig 40 VLE 7131 BF