Tani i wsze stronny ŁT-43 (16zł za 400gr) lub jak dobrze poszukasz 16,90 za kartusz, 0,8kg. Smar ŁT 43 - smar litowy o konsystencji pasty. Charakterystyka: zmniejsza zużycie i tarcie, wykazuje odporność na działanie wody i utlenianie, temperatura pracy od -30ºC do +120ºC, może być zamienny i mieszany ze smarami litowymi innych producentów, klasa NLGI...
Widać, że autor tematu ma postawioną diagnozę, więc chyba się nie obrazi na to, że sobie podyskutujemy. :D Dzięki Kenworth 18 za podane informacje. sigwa18 i mrice również dziękuję za poprawienie samopoczucia. :D Jednak chciałbym wrócić do sposobów łożyskowania wirnika silnika napędowego pompy i przyczyn tak szybkiego jego zużycia. W starych jest silnik...
Często bywa tak, że w miejsce łożysk ślizgowych, nie da się założyć łożysk tocznych, gdyż są większe rozmiarowo.W ślizgowych występują dwie "bieżnie" ,a w tocznych jeszcze kulki, czy rolki. Można oczywiście próbować. Takie obroty nie stanowią problemu. W różnych urządzeniach, np, odkurzaczu występują znacznie większe obroty. Na początek trzeba rozebrać...
Moim zdaniem silnik od trabanta nadaje się pod warunkiem, że nie będziemy pobierali powietrza z komory korbowodowej. Sprężarki też są na łożyskach tocznych lub ślizgowych (radzieckie) i poprzez smarowanie rozbryzgowe dają sobie radę. Jeśli chodzi o silnik od motorynki to jeśli jest dobry tzn. można go uruchomić to może lepiej go sprzedać lub wymienić...
Obawiam się że nigdzie bo to nie interesuje producenta-tylko kompletny odkurzacz, ewentualnie przezwojenie ale czy warto?. Jeszcze jedno - czy ten werk jest rozbieralny ?? Siemensy są tak wykonywane że tył wirnika na ślizgowych a przód na tocznych tylko że całość połaczona na zacisk.....i po wyscigach! Pozdrawiam!!!
Simmering i jego tuleję powinieneś posmarować np. wazeliną techniczną przed włożeniem bębna do zbiornika, jeżeli tego nie zrobiłeś simmering może się szybciej zużyć (jeżeli jest dobrej klasy to niekoniecznie) Dobra, żeby troszkę uporządkować kilka pytań. - wazeliną techniczną należy posmarować simering na wieżchu od spodu i jego tuleję. - tak/nie -...
Witam, znowu kilka pytań. Może ktoś poradzi :-) 51.Butle z gazami podczas spawania należy: a)ustawić w odległości Im od stanowiska spawalniczego b)ustawić w odległości 1 Om od stanowiska spawalniczego c)chronić przed nagrzaniem do temperatury powyżej 35 C oraz przed bezpośrednim oddziaływaniem płomienia, iskier i gorących cząstek stałych d)ustawić według...
Witam Doraźnie WD40 na łożyska (zapewne ślizgowe, choć mogą być toczne), następnie proponuję odwiedzić "szrot" w celu zakupu drugiego. Chyba, że lubisz tak jak ja majsterkować.
Wszelkie lozyska o powierzchniach stozkowych biezni musza miec mozliwosc regulacji luzu, co zazwyczaj jest rozwiazywane poprzez uzycie pary lozysk stozkowych, a te musza miec miedzy obudowami sztywne oparcie, aby obudowy pozostawaly osiowo do walka. Dodano po 2 Narysuj prosty szkic calego urzadzenia, to latwiej bedzie cos doradzic, zamiast wyjasniac...
Oczywiście że rozleci się po kilkunastu minutach. Żaden mechanizm różnicowy nie ma łożysk tocznych w środku, są tylko panewki ślizgowe. Panewki wytrą się bardzo szybko. Szukaj czegoś tego typu: https://obrazki.elektroda.pl/3975197800_...
(at)kenworth18 Opis produktu smaru który stosowałem. Zastosowanie: Maszyny spożywcze, Napędy śrubowe, Pompy, Prowadnice ślizgowe, Przekładnie i Koła zębate, Smarowanie gumy i elastomerów, Smarowanie tworzyw sztucznych, uszczelnienia, uszczelnienia o-ringi i zawory, Łańcuchy, Łożyska toczne, Łożyska ślizgowe panewki tuleje Wydaje mi się zatem że smar...
A jak wygląda powierzchnia wałka? Jest równa i gładka? Zakładając nowy simmering posmarowałeś simmerin oraz wałek smarem lub olejem? Bez wcześniejszego posmarowania to możesz uszkodzić simmering. Jeżeli na wałku były jakieś rysy lub zatarcia to przeszlifowałeś je drobnym papierem ściernym, a następnie pastą docierającą? Czy łożysko ma luzy? Jakie jest...
...a środkiem smarnym jest pył węglowy.Czy nie można tyłu tłoka(od strony napędu)ułożyskować na np. łożyskach tocznych(metalowych) lub ślizgowych(plastikowych teflonowych).Pozdrawiam. Jednak zawsze "środkiem smarnym" pozostanie pył węglowy. Wejdzie nawet w łożysko.
Można nim pokręcić ale jest to ciężkie i stawia opór Silnik ma łożyska ślizgowe czy toczne?
Przykładowo prędkość nominalna turbosprężarki Mitsubishi TD01-09B - 180000obr/min (3000obr/s). Turbosprężarki doświadczalne uzyskują po 200000rpm. Dane z książki "Doładowanie silników" Janusz Mysłowski 2006. Stosowane są dwa rodzaje łożysk: ślizgowe i toczne. Ślizgowe śa tańsze. Natomiast toczne mają mniejsze opory co pozwala na lepsze przyspieszenia...
Czy koła są na łożyskach ślizgowych, czy tocznych ? Moje prace, to jak na razie przeprojektowanie płytek drukowanych. Te z Eagla nie podobają mi się zupełnie. :)
Podsuwam pomysł połączenia wentylatorów w szereg. Pomysł nie najlepszy, bo pobór prądu wentylatora nie jest zawsze taki sam, jest spora szansa że napięcia nie rozłożą się po równo, przykładowo kiedy jeden zostanie zablokowany drugi uszkodzi się od za wysokiego napięcia. Dodano po 6 jakie polecacie z cichych niezadrogich na dzień dzisiejszy. ZAjrzyj...
To jeszcze zmiana ułożyskowania tak jak w moim z ślizgowych na toczne ,bo inaczej po roku dwóch pojawią się luzy,(za to toczne w war .atm. trochę szumią po paru latach na większym zefirku) a to będzie fatalne.
Ale raczej mają łożyskowanie toczne. Ślizgowe potrzebują ciśnienia dla utrzymania "filmu olejowego" pod panewką.
Kiedyś chłopcy w jakiejś szkółce w Polsce (nie pamiętam) wykonali karta napędzanego rozrusznikiem. W sumie sprzęt działał - były jednak na pokładzie dwa akumulatory, i w rozruszniku służącym do napędu trzeba było zamienić łożyska ślizgowe na toczne.
Taki silnik krokowy jak impulsator będzie chyba wieczny. Prawie :) Większość tych silników posiada łożyska ślizgowe a nie toczne.
Jeśli to diesel sprawdz luzy wałka napędowego pompy wtryskowej (bosch panewki ślizgowe lucas łożyska toczne) -ona powoduje najczęściej tą przypadłość) -
Smar ma swoje parametry i to się określa. A kolor to kwestia dodanego barwnika. A same łożyska też się dzieli na grupy i podgrupy. Zaczynając o pierwszego podziału na toczne i ślizgowe.
WD jest do czyszczenia a nie do smarowania. Do tego dobry będzie smar do łożysk tocznych-ślizgowych z teflonem. Jakie kolwiek oleje rzepakowe-roślinne po czasie zaczynają proces rozkładu gdyż jest to roślinny wytwór.
z kulką na osi i baryłkowymi panewkami a nie łożyskami na silniku - /quote] Panewki; - jakie by nie były to też ŁOŻYSKA! (...- ślizgowe, w odróżnieniu od grupy łożysk tocznych). e marcus
Tak po prostu nie wiem, w życiu nie miałem do czynienia z tego typu maszynami i temu pytam. Gdyby to była np. skrzynia biegów ciągnika to nie byłoby pytania jak może być łożyskowana. Uważam, że tak łożysko toczne, jak ślizgowe z czasem się zużywa i istnieje możliwość wymiany, lub dorobienia.
W obu przypadkach trzeba było portfel zostawić w spokoju. Tej śrubie nic nie jest.Porządna szczotka druciana smar i do dziury. ( oj nie masz chłopskiego rozumowania), tofot to smar stały którym chłop smarował "buksy"(piasty ślizgowe) przy wozach konnych. Nazwa rozszerzyła się na smary stałe tak do łożysk ślizgowych jak i tocznych. W pracy przy zawieszeniach...
Witam . Może być wina sterownika ,lecz w pierwszej kolejności sprawdź dmuchawę podłączoną bezpośrednio pod zasilanie(omijamy sterownik),gdyż może być to z winy kondensatora rozruchowego ,lub oporami wirnika na łożyskach (tocznych lub ślizgowych)w zależności jakie są zastosowane w silniku.
Każdy użytkownik samochodu z Turbo (szczególnie tuningowanego) powie że najpierw rozgrzej silnik później ciśnij gaz (jeśli chcesz aby długo żyła turbosprężarka ) a po każdej jeździe odczekaj co najmniej minute chyba że była to bardzo szybka jazda to nawet do 3-ch minut przed wyłączeniem silnika. Świst może być spowodowany brudnym filtrem powietrza -...
Witam Czy któryś z szanownych użytkowników ma dostęp do DTR tokarki TUG48 lub TUJ48 ? Potrzebuję skan/zdjęcie budowy wrzeciennika. Głównie interesuje mnie sposób łożyskowania wrzeciona. Ewentualnie chociaż informacja czy zastosowano łożyska toczne czy ślizgowe. Pozdrawiam.
łożyskach tocznych. Kiedyś robiło się pompy zębate na łożyskach tocznych. Teraz nowoczesne łożyskowania są tylko ślizgowe, z prostego powodu: mają dużo większą wytrzymałość. Odwrotność typu pracy jest raczej nie możliwe. Jak najbardziej możliwe, o ile przewidział to producent. Pierwszej z brzegu pompy nie można zastosować jako silnik.
Każdy silnik mający łożyska ślizgowe, i koło pasowe ma przystawkę na łożyskach tocznych np. Kombajny zbożowe i to jest zgodne ze sztuką projektową.
ŁT-43 to typowy smar litowy do "normalno wymiarowych" łożysk tocznych. Do precyzyjnych łożysk może być zbyt gęsty, możesz go "rozcieńczyć" dodając niewielką ilość oleju mineralnego do smarowań precyzyjnych (olej do maszyn do szycia, olej wazelinowy - nie silnikowy!). Ja używam smaru syntetycznego z teflonem. Generalnie do wentylatorów z łożyskiem ślizgowym...
Mają lepszą przyczepność i lepiej trzymają auto, pozwalając sprawniej za hamować. Nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Chyba odróżniasz współczynniki tarcia opony o asfalt w ruchu tocznym i ślizgowym? Teraz to ty sugerujesz że nie ważne opony ważna reakcja kierowcy.. To twoja nadinterpretacja moich słów. Napisałem, że nie widzę związku pomiędzy reakcją...
Jesteś pewien że tam są łożyska toczne?. Mnie się wydaje że chyba ślizgowe.
Silnik buczy i nie kręci się, wyjąłem wał i chciałbym pozbyć się hamulca w tym silniku lub go po prostu odblokować , czy mam zdjąć te wszystkie elementy za ta blaszką na końcu wała czy jak ? Niesamowicie mnie to dziwi że ludzie o takie banały pytają na forum, przecież wystarczy się chwilę przyjrzeć, poruszyć, zobaczyć, które elementy są na stałe związane,...
Co do światła stop trzeba byłoby przeglądnąć wiązkę, a co do alternatora trzeba byłoby sprawdzić stan tulejek ślizgowych po których ślizgają się szczotki, a następnie regulator napięcia. Tu nie chodzi o światła stop z tyłu pojazdu, a o czerwoną kontrolkę stop na zegarach, która informuje o poważnej niesprawności i nakazuje zatrzymanie pojazdu. Co to...
Tak jest że wiele sprężarek na rynku ma korbowody bez łożysk tocznych a w zasadzie jakichkolwiek łożysk. Po prostu korbowód osadzony na wale bez nawet ślizgowego łożyska. Problem w tym że jak jest panewka to jej stop nie jest dostosowany do pracy bez ciśnienia oleju. Co innego, jak jest wykonany korbowód z żeliwa, wówczas może pracować po stalowym wale...
Podejrzewam, że te minusy dotyczyły tej części z pracą alternatora z wałem w pionie. Choć sam nie chce się wypowiadać w temacie, to wydaje mi się, że pionowa praca alternatora będzie nie tyle zła dla łożysk, co dla elementów, które przez całe życie pracowały w poziomie, a nagle mają pracować w pionie (np. pola kontaktowe uzwojenia na wirniku). A więc...
Witam Koledzy powiedzcie mi coś na temat spreżarki do klimatyzacji w samochodzie BMW E36 rok 91r , pojemność 2.0L. Czy w kompresorze do klimatyzacji są łożyska toczne, ślizgowe, czy jest on może zalany olejem. Napęd bierze z silnika. Zaczął mi głośniej chodzić, i nie wiem czy jest tam mało oleju , czy może łożyska się kończą. Można to w miarę łatwo...
Najpierw niech wyczyści wszystko w środku i sprawdzi jaka jest porpawa. Jak wyrobiła się tulejka mosiężna to i tak i tak wiatrak do wymiany. Zresztą w 510 jest łożysko ślizgowe więc jest samosmarowne a nie toczne więc żadne smarowanie itp nie pomoże.
Wał z prawej strony podparty łożyskiem tocznym. Z lewej od strony magneto łożysko ślizgowe - panewka. Korbowody na łożyskach igiełkowych. Zawór nadmiarowy oleju jest w tym silniku, nr 15 w katalogu: https://www.arcticcatpartshouse.com/oemp...
zacząć od wymiany łożysk !!! a czy opłacalne? to zależy czy wewnętrzna rolka zatarła sie na amen bo wówczas z łożyska tocznego robi sie ślizgowe i wytacza dziurę w zbiorniku także kolego nie masz co czekać tylko czym predzej wymień te łozyska gdyby nawet doszło do przegrzania karbolitowej obudowy to nową rolkę wcisnij uszczelniając ją dobrym silikonem...
Wydajność wentylatorów uwarunkowana jest nie tylko od pobieranej mocy , ale także od konstrukcji np ilości łopatek, ułożyskowania- ślizgowe czy toczne( kulkowe lub igłowe). Określenie "gówniane " dotyczy tanich ,wadliwie, niechlujnie wykonanej tandety chińskiej z bardzo taniej, ale niskiej półki, natomiast "dobre" to markowe zasilacze znanych wytwórców....
Zajrzyj do mojego tematu o tym jak z silnika pierścieniowego zrobić prądnicę tam są zdjęcia silnika. Gwarantuję Ci że to bydle ma konkretną moc i w tej chwili ide tam i go mogę włączyć. Na pewno ma około 50 lat i nadal działa. Początkowo był na łożyskach ślizgowych ale został przerobiony na toczne. W każdym razie to świadczy o tym, że miniaturyzacja...
pompa to "wytrzyma" każdy olej Nie do końca,choć wiele racji. Zawór przelewowy jest w pompie,nie w maglownicy.Tutaj olej ma znaczenie,bo stabilność termiczna w takim zakresie temperatur to złoto.Wlejesz za gęstą zupę do układu i ukrecisz wałek na mrozie,albo zniszczysz pasek.Pompy mają różne konstrukcje,np wiele nie ma łożysk tocznych tylko panewki.,klasa...
Pozwolicie że wtrącę do wątka swoje 3 grosze. Po pierwsze musimy rozróżnić tarcie toczne od ślizgowego. Aby mieć małe opory toczenia podłoże i koło powinny być sztywne (patrz łożyska) oraz mieć możliwie duże średnice kół (patrz wzór). Chcemy aby siła tarcia była mała (zużycie paliwa) Teraz przejdźmy do momentu w którym tracimy przyczepność (np. zablokowane...
1. Jakie proponujesz inne sposoby połączenia koła zębatego z potencjometrem. Koło zębate jak osadzisz na osi potencjometru to szybko ulegnie zniszczeniu oś potencjometru jest słabo łożyskowana łącznik pełni rolę przeniesienia napędu. 2. Łożyska tak toczne lub ostatecznie ślizgowe. 3. To jest tylko przykład całość przekładni i łożyskowanie musisz na...
Czasem w sklepach można spotkać takie "obrączki"-pojedyncze kółka dedykowane do konkretnego wymiaru osi i otworu w pompie Ile wchodzi sznura do jakiej pompy trudno powiedzieć. Najczęściej jest to kilka zwoi. Grafitowy jest bardziej odpowiedni do wysokich temperatur- pompy gorącej wody, osie zaworów parowych itp. Czy te łożyska są prawidłowo nasmarowane?...
OK. A teraz jeszcze trudniejsze zagadnienie. Jak się ma sprawa względem tulei ślizgowych ? Jedne są samosmarne, (brąz z domieszką grafitu) co do których zdania sa podzielone, czy dosmarowywać i czym. Drugie z brązu z nawierconymi otworami służącymi do napełnienia towotem, tylko pytanie - najlepiej jakim ? Grafitowanym ?
smarowanie łożysk ślizgowych tocznych łożyskach ślizgowych pierścieni ślizgowych
sterownik opentherm głośniki modecom buczą płyta grzewcza ariston
lodówka dziwne odgłosy sondy lambda peugeot
Krajalnica Blaupunkt FMS 501 - Budowa i Działanie Wymiana wirnika w krajalnicy Blaupunkt FMS 501 - krok po kroku