I musi działać? Nie znam prądu świecy, więc nie mogę zapewnić.
https://obrazki.elektroda.pl/4191962500_... Wielu z Was zapewne słyszało określenie "dewasto", "webasto", "dwasto", "piec" czy "eber" dotyczące pojazdu czy maszyny np. budowlanej. Celem wyjaśnienia, zwroty te dotyczą tzw. ogrzewania postojowego. Jest to urządzenie mające za zadanie (jak sama nazwa wskazuje) ogrzać wnętrze pojazdu podczas...
Spokojnie.Sterownik świec monitoruje pobór prądu i jest w stanie stwierdzić, czy grzeją wszystkie sztyfty. Sztyfty masz podzielone na dwie grypy, każdą zasila osobny tr. V-MOS
Bo może czujnik padnięty i świece grzeją non stop? Przecież można multimetrem podpiąć pod kapturek świecy żarowej i sprawdzić czy cały czas jest zasilanie na świece żarowe.Po co komputery i inne rzeczy? Moim zdaniem nie możliwe by świece żarowe ciągneły aż 80 A.Może rozrusznik robi jakieś zwarcie.Używajcie prostych metod a nie komputerów
Pobór prądu świecy żarowej do 10-15A... Tak wyczytałem w necie. Po kilku godzinach A gdyby zastosować triaka lub jakiegoś FETa? Świeca zasilana jest przez jakiś duży rezystor drutowy.(dużej mocy)
Witam kortyleski a ciezko jest wziazc i podlaczyc swiece nowa i uzywke pod multimetr na zakresie 10A To na pewno spalisz multimetr. Zimna bierze około 20A i w miarę nagrzewania ten prąd spada, do około 8-12A. Mogę tylko potwierdzić. Nie spalisz, cienkie kabelki pomiarowe skutecznie ograniczą pobór prądu. Reszta się zgadza.
Co prawda każdy ma swoje sposoby ale jeden z nich to odłącz od listwy zasilającej świece żeby każda była osobno. Następnie podłącz w szereg amperomierz ( z jednej strony do plusa akumulatora a z drugiej do świecy żarowej ,oczywiscie na chwilkę). Pobór prądu w początkowej fazie to około 10 do 15 amper i z upływem czasu spada. Na wszystkich powinno być...
Akurat taka świeca jak pokazałeś w linku, w starym klekocie VW, to na bank ciągnie około 20A, po rozgrzaniu spada do 8-12A, ale nie znużona w cieczy.
Niestety a może stety ale teraz świece żarowe i sterownik to nie jak kiedyś teraz sygnał obciążenia idzie PWM i sterownik widzi wszystko przerwę na świecy czy też zbyt duży pobór prądu
Uszkodzone świece, instalacja, zwarcie, nie właściwe świece. Sprawdzić pobór prądu przez świece i instalacje zasilającą.
Masz silniki o przebiegu xxxxx tys. km. Zużyte uszczelniacze nie powodują przedmuchów do komory korbowej. Pierścienie, tłoki, cylindry, do kontroli. Sprawdź spadek napięcia na akumulatorze, pobór prądu przez rozrusznik, stan połączeń.
uważam żę wydajnością i poborem prądu
Po prostu były zimne.
Może, zwyczajnie uszkodzony jest przekaźnik. Sprawdź, czy masz napięcie na świecach żarowych.
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
Podstawowy problem to grzanie świecy żarowej, do tego chyba nawet 15A może być mało. Pobór prądu podczas pracy nie będzie przekraczał 2A więc może dobrym rozwiązaniem było by zastosowanie dwóch akumulatorów żelowych 12V 7Ah, połączonych szeregowo, doładowywanych przetwornica np. 12/24 4A.
Trzeba sprawdzić pobór prądu przez świece żarowe i wentylator. Włącza się tryb oszczędzania energii. Czy stojan alternatora się grzeje ?
A skąd świece? Może być tak, że w gotowych rozwiązaniach (motoryzacja) wypełnienie jest zmienne w czasie, tzn. maleje z czasem. Na pewno pobór prądu dla świec żarowych tych klasycznych 11V nie jest stały, maleje. Więcej nie pomogę, bo nie wiem.
Konia z rzędem temu, kto na podstawie wskazania omomierza odróżni zwarcie od normalnie działającej świecy. Przy 10A poboru opór zdrowej świecy 1,2Ω ... jeśli będzie 20Ω to znaczy, że coś kuleje... Sam podałeś poprawną wartość ;)
Witam, ja miałem taki problem silnik 1,7DTL. Po wymianie mostka prostowniczego mineło 2 tyg. Później alternator wysiadał na gorącym silniku. Co ciekawe jak ostygł bylo ładowanie. Diody były ok, luty były poprawiane. Nie pomogło. Wymieniłem ponownie mostek wraz z regulatorem. MIneło 2 tyg i narazie wszystko jest ok. Na forum znalazłem, że przyczyną częstych...
A jak się maja świece żarowe nie grzeją cały czas bez względu na temp. silnika? Wyrzucił jakieś błędy po podpięciu kompa?
dziękuje za podpowiedz tak to 80 A bezpiecznik wyjęcie bezpiecznika od podgrzewania paliwa nic nie zmieniło więc zabrałem się za sprawdzenie świec żarowych po zdjęciu kapturków pobór prądu spadł do 0.06 A wydaje mi się że to jeszcze za duży pobór , zastanawia mnie czy moduł świec żarowych nie robi tego bałaganu posprawdzam jeszcze wszystko dokładnie
Miałem ALHAMBRE 2002r . Miała ogrzewanie postojowe , tego nie można wyłączyć do momentu ośiągnięcia temperatury.Nie pisałeś jak długo miga i czy odpala palenisko?? (pobór prądu przez świece żarową).
ociz ze schematów widać, że masa jest stała na 7 pinie Rzeczywiście, z przyzwyczajenia już spojrzałem na schemat DTL. Przepraszam za wprowadzanie w błąd. Steruje masą na pinie 9 a na 6 sprawdza pobór prądu przez świece.
A nie pomyślałeś, że zamiast umieszczać tu kawałki filmików, to coś sprawdzić? Zasilanie na świece, jak zaszalejesz to i oporność świecy z poborem prądu.
Witam. U mnie padł moduł świec żarowych,
Witam. W passacie b5 są fabrycznie zainstalowane 3 świece żarowe do dogrzania silnika wmontowane w układ chłodzenia.
obudową dotykarz do masy a końcówkę na przewód do +12V i powinno "iskrzyc" (pobór prądu )
Możesz dokładniej opisać?? bo przy takiej temperaturze to świece grzać nie będą w sensie nie bedzie załączony przekaźnik przez co nie sprawdzę poboru prądu
Spróbuj odłączac po jednej świecy po kolei,może któraś ma za duży pobór prądu no i ta co jest niewymieniona jest pod znakiem zapytania.Zawsze wymienia się wszystkie.Szkoda że niemasz czym pomierzyć bo to by wiele rozwiązało.Jeżeli przewody się grzeją to napewno pobór prądu jest za duży i za długi a o zwarciu niema mowy bo,by spaliło bezpiecznik.Spradzenie...
Wielkość kół napędowych nie zmieniła się? Pobory prądu mierzone, dogrzewanie świecami żarowymi wykluczone? Nie rozumiem pomiaru oporności, co mierzyłeś.
To że dochodzi napięcie do świec nie oznacza wcale że świece grzej. Sprawdzi pobór prądu przez każdą ze świec.
Wyjmij jeszcze przekaźnik świec żarowych.
Aż sobie policzyłem: 1,16Wh potrzeba aby podgrzać litr wody. zakładamy że mamy 2L wody. temperatura z -5 do 20'C Grzałka z dwóch świec żarowych 2*180W - pobór prądu około 30A żadnych strat nie liczę. 1,16Wh*2L*25C'=58Wh Grzałka da nam 360W 58Wh = 360W / 580s Wychodzi że temperatura zostanie osiągnięta w ciągu niecałych 10 minut. ps. Mata grzewcza z...
Witam, mam namyśli świece do ZI a nie żarowe, mam na mysli jak prąd świecy zależy od prędkości obrotowej, max 3.4 [A] przy około 8 obr/min. Świece żarowe mają pobór nawet rzędu setek amperów. Pozdrawiam
Witam Mam pytanie o prąd pobierany przez świece żarowe w moim przypadku mówimy o świecach : NGK Y-741U według producenta prąd to 5A, podczas moich pomiarów cegami na aucie wychodzi że pobór to 10-10,5 A na szybko sprawdzenie w internecie i kilka osob pisało, że też takie 5A świece przy pomiarach pobieraja około 10A Ktoś może to wyjaśnić?
to co ci pyka z prawej strony to przekażnik alternatora w isuzu jest , a co do świec to grzeją na drugim stopniu do temperatury silnika ok 60 stopni dziwne ale prawdziwe , są też obwody nie zabezpieczone bezpiecznikem np rozruch i alernator tak na marginesie oplem isuzu przejechałem 300 tys i troche go poznałem
Czy w Berlingo 2.0 HDI z 2001 r można zdiagnozować stan świec żarowych bez ich wykręcania, np przez odczyt poboru prądu świec z ECU, BSI ? Krzysztof
Możesz mieć zwartą do masy którąś ze świec. Sprawdź pobór prądu każdej z osobna.
Świece są diagnozowalne, migało by ci na liczniku od spalonej. Chyba że sam sterownik padł, tak czy inaczej zanim bym się uj.....ł wymianą świec najpierw bym pomierzył pobór prądu i upewnił że warto pół dniówki zainwestować w naprawę.
Jest jeszcze ciepło, zapalać będzie w miarę dobrze. Posprawdzaj świece żarowe mianowicie ich pobór prądu amperomierzem cęgowym. Tak się sprawdza świece, nie woltomierzem ;) Jeśli świece sprawne szukaj przyczyny w przekaźniku świec.
Do rozrusznika się nadaje. Do świec raczej mniej, mają większy pobór prądu niż cewka rozrusznika.
Kolega Seweryn dobrze mówi ,płomieniówka byłaby bardziej korzystna.Mniejszy pobór prądu chociaż.
Kopci na czarno To nie świece są problemem. Nie sprawdzaj napięcia, skombinuj amperomierz cęgowy DC i zmierz prąd. To może być zbyt ambitne, przesadzasz ,wystarczy probówka 12v i na złączu modułu masz czarno na białym. Zostaje samo sterowanie. A to albo czujnik temp albo test z testera. A mierzenie prądu też wymaga wysterowania i określenia dokładnego...
Zacznij drogą dedukcji. Na początek sprawdź przekaźnik świec żarowych czy przypadkiem się nie przycina później kolejno Alarm jeśli go masz Radio najlepiej na czas badań odepnij alternator odłącz zacisk B+ rozrusznik. jaki opis na skrzynce ma bezp o którym mówisz??
25A jest możliwe - nowe auta tyle potrafią brać, ale prad powinien spaść do kilku A po chwili.' ciagłe 25A to może świece żarowe? 25A x 12V=288W czyli patrząc na to że 4 cylindry silnika to 72W na cylinder.
Te bezpieczniki nie zaśniedziały przypadkiem? bo od świec to musi być dobry kontakt (duży pobór prądu)
Czyli najprościej rozłączyć wszystkie i sprawdzić pobór prądu. Ewentualnie oporność aby sprawdzić czy nie jest wogóle przepalona. A pobór prądu aby sprawdzić ich sprawność?
Skoro to wszystko co napisałeś zrobiłeś prawidłowo to pozostało ci tylko ustawić kont synchronizacji. Zajrzyj do filtra paliwa mimo wszystko . Będziesz wiedział czy pompa Vacum szczelna skoro pompowtryski uszczelnione. Nawet filtr paliwa źle włożony i lipa. Ja bym dał większy kont na popychaczach więcej niż 180 stopni -to moje zdanie. Osobiście mam...
Weź amperomierz i zmierz pobór prądu 15A na 1 świece.
Kontrolka świec działa normalnie. Dodano po 3 A może podłączyć świece przez amperomierz i sprawdzić pobór prądu.
proszę zweryfikować czy dobrze rozumiem, muszę odpiąć listwę zasilającą i w obwodzie świeca - akumulator sprawdzić indywidualnie dla każdej pobór prądu czy tak ? a jeśli świeca będzie uszkodzona pobór prądu będzi znacznie mniejszy czy tak ?
Odłącz świece żarowe i próbuj. Jak odłączę świece żarowe to tak jak już wcześniej pisałem nie ma tego terkotania, kręci ale to może dlatego, że nie ma poboru prądu na świece i akumulatory dają radę na sam rozrusznik.
alternator jak się zewrze regulator to ciągnie ok 3... 3.5A a nie 15 15 to np świece żarowe albo te świece żarowe grzejące wodę (jeśli tam jest takie coś) - to łatwo odłączyć bo ściąga się wsuwki ze świec podczas mierzenia i patrzy czy spada prąd
Ja powrócę do kwestii pobieranej energii przez ogrzewanie postojowe. Webasto spalinowe na rozruchu (rozpalaniu) grzeje świece żarową - co generuje większy pobór prądu nawet do 20A, po ustabilizowaniu spalania prąd pobieramy spada do poziomu prądu wentylatora (ci co znają konstrukcje i działanie wiedzą, chętnych na więcej info odsyłam go Google).
Wstępnego podgrzewania powietrza tu ponoć nie ma. Czasem montowano w silnikach grzałki, ale w CDI nie ma potrzeby. Odłącz jeszcze świece. Sterowniki świec żarowych padały tutaj, tylko że wtedy nie grzały w ogóle. Może to inny przypadek ;)
Sprawdz pobór prądu na wtyku przekaźnika,najprostsza metoda diagnostyki świec.
A czy WIESZ ile prądu pobiera Webasto przy starcie ? Tam jest świeca żarowa która pobiera około 20A prądu . Przez 10-15 sekund ale pobiera . I Ty chcesz ZASILACZEM od komputera ją nagrzać ? Chcieliśmy do garażu dać Webasto aby ciepło było to najlepiej dać transformator i zasilać tą świecę żarową AC z transformatora . Potem bierze już mniej bo sam wentylator...
Warto też odłączyć moduł świec żarowych jezeli ma zwarcie wewnątrz też bedzie żarło prąd.
W punto 1,3 multijet 75 KM zaczeła migać kontrolka świec żarowych Okazało się ze jest spalona jedna swieca. Wymieniłem i przez tydzień było ok Po tygodniu problem wrócił okazało sie że jest spalona jeszcze jedna swieca. Lecz po wymianie kontrolka nie przestaje migac. Sprawdzilem świece wszystkie są dobre, a kontrolka nadal miga po odpaleniu i samochód...
co do nowych instalacji to przewody są jak włoski żałują na miedzi A jaki tam jest pobór prądu ? grubsze przewody są potrzebne tylko do rozrusznika i świec żarowych.
Wymień koło pasowe na alternatorze, bo po prostu ślizga po nim pas. I nie rób w konia, bo astra F to nie DTL, sam myślałem że chodzi o G i dlatego napisałem o kole dwumasowym. Tak się składa że mój samochód , to właśnie OPEL ASTRA F 1.7 DTL X17DTL DIESEL z 1994 roku , nie robię w konia , zachowuję się całkiem poważnie GOŚCIU . Koło pasowe można wymienić...
Obecnie norma to 50-70 mA. Ważny też jest sposób pomiaru. Często zdjęcie klemy powoduje, że pobór prądu wraca do normy. Należy włączyć i wyłączyć zapłon i dopiero mierzyć pobór, bez rozłączania obwodu. Włączanie zapłonu z szeregowo wpiętym amperomierzu nie jest dobrym pomysłem, zwłaszcza w dieslu, jak włączy grzanie świec żarowych.
jeśli masz amperomierz cęgowy to nie musisz nic wykręcać .pobór prądu powinien być ok 100-120 A w zależności od stopnia zużycia świec i stanu akumulatora.oczywiście na zasilaniu wszystkich świec.
U znajomego w mercedesie (diesel, taksówka) przyczyną takich problemów był automat od świec żarowych - tak on przynajmniej stwierdził.
Piszesz, że świece rozgrzewają się do czerwoności ale czy dostają one napięcie gdy masz wkręcone do silnika. Czasem świece sprawne,a zawodzi przekaźnik albo czujnik temperatury odpowiadający za załączenie. Najlepiej sprawdzić żarówką lub amperomierzem pobór prądu na świecach.
Podgrzewacz filtra paliwa lub grzałki nurkowe jeśli występuje. Często w Oplu pada moduł świec żarowych łatwo go odłączyć.
Test komputerowy wykazał dwie przepalone świece. Pomiar kontrolką z żarówką wykazał, że wszystkie świece są dobre. Pomiar na pobór prądu wykazał, że dwie świece mają zwarcie wewnętrzne. Tak wygląda przekaźnik świec żarowych wewnątrz: przepalone są dwa wyjścia na świece. http://img685.imageshack.us/img685/4068/...
Bo szkoda akumulatora męczyć całą noc. Bez przesady, to są minimalne pobory prądu. Najwięcej pobiera przy starcie jak świecę żarową grzeje. Prawidłowo zamontowane nie wyłączy się( zgaśnie) tylko zejdzie na podtrzymanie( minimalna moc grzewcza). Tak z ciekawości; jakie to auto?
Dopiero jak temperatury na dworzu spadna to sie dzieje. I to jest właśnie efekt druciarstwa. Jak się robi zimno silnik jest podgrzewany (układ chłodzenia) świecami żarowymi, do tego dogrzewanie świec żarowych i robi się całkiem duży pobór prądu. Nie parzy ten drucik po odpaleniu?
Mowa o garażu na traktor, a więc zimnica. Tylko zza pustaka. Taki garaż potrafi nieźle zbić mróz. Jak szczelny to o 10 °C. Światłami dziennymi się nie przejmuj. Śladowy pobór prądu. Nawet.gdzieś i to w fachowym piśmie czytałem, że takiemu aku po mroźnej nocy dobrze robi chwilowy pobór krótkotrwały prądu. Powoduje to przepływ elektronów czy coś. Wreszcie...
Jeśli akumulator jest w dobrej kondycji to > dokładnie sprawdzić obwód zasilania świec żarowych. Użycie miernika uniwersalnego i tak jest dalej wskazane.
To, że napięcie spada po przekręceniu kluczyka to normalne bo załączają się świece żarowe i inne urządzenia, pobór prądu może wówczas dochodzić do 60 i więcej amperów. Normalne napięcie przy rozruchu też spada czasem poniżej 8V. Napisz coś więcej, nie odpala to znaczy, że co? Kręci ale nie ma siły odpalić czy w ogóle nie kręci? Przepraszam, nie doczytałem....
Witam jestem Paweł i mam jedno pytanie, chciałbym stworzyć projekt w arduino. Polegał on będzie na elektrycznym dogrzewaniu auta za pomocą świec żarowych. Każda ze świec będzie miała pobór prądu ok 20A a przekazniki są najczęściej do 10 i tak się zastanawiam czy mogę użyć czegoś innego niż przekaźnik. Dopiero rozpoczynam zabawę z arduino. Świece mają...
Mierzy się pobór prądu, pomiar rezystancji jest kompletnie bez sensu.
Witam Mam pytanie , czy świeca żarowa może pracowac w wodzie ? Chciał bym podgrzewac studnie , ponieważ codziennie potrzebuje z niej korzystac a ona zamarza jak wiadomo ( jest zima) Teraz pytanie czy jak bym zatopił 3 świece na 30 min to czy by sie troszke podgrzało Czy nie było by żadnego zwarcia , bo wlasnie nie wiem czy świece żarową można zatopić...
A świece w tych silnikach o wtrysku bezpośrednim są konieczne lecz podczas mrozów, których jak na razie nie ma. W temp. ok. +10 nawet świec nie załączy. są silniki które potrzebują grzania od temp miejszej niż 15 stopni.... np silnik 2.5 z omegi do którego montowano nawet emulatory czujnika temp do układu grzania świec... co do kolegi z problemem opis...
Albo coś ma potężny pobór prądu, 11.8V i to bez rozrusznika oznacza bardzo mocne obciążenie dla akumulatora NP świece żarowe.... potrafią "łyknąć" trochę prądu. ;) Ale to że później rośnie do 12,5V to jest ok? Tak.
Co do świateł to obowiązują wszystkie warianty. Zarówno zdarzają się instalacje odcinające światła jak i te nie odcinające zależy od producenta a nawet od rocznika. Natomiast jeśli chodzi o obserwowanie świateł to zmylić mogą pozycyjne które nie są wyłączane zawsze ( względy bezpieczeństwa ). Co do odpalania na światłach to nie polecam . Co do włączania...
Albo gdzieś zwarcie na wiązce albo coś masz włączone. I to na pewno nie świece żarowe.
Srawdź pobór po 30-40 minutach jak uśpi się komfort,ładowanie i czy świece żarowe rozłącza po odpaleniu (może nie doładowany akumulator).
Mam Scenic 3 benzynowy, z akumulatorem Varta Silver Dynamic AGM, dziś rano, po nocy, 12,44 V, po włączeniu zapłonu 12,37 V - mierzone na biegumach dobrym miernikiem :D . Spadek napęcia po włączeniu zapłonu jest u Ciebie moim zdaniem zbyt duży. Przyczyną może być: - stan akumulatora, - duży pobór prądu po włączeniu zapłonu - np świece żarowe - nie piszesz...
Przekaźniki do wymiany I świece żarowe, co najmniej 2 spalone. 15A to za mały pobór prądu przez 4 sprawne
(at)witek_elektr Idź stąd, najlepiej doczytać jak to w Fordzie działa, te "inteligentne ładowanie". W dieslu bardzo długo działają podgrzewacze - w fordzie łącznie bodaj 7 szt. świec żarowych. Jeśli do tego dołożysz sobie po co najmniej 30A podgrzewania szyby i wentylator, to dojdziesz do słusznego wniosku że alternator musi się zagotować - tym bardziej,...
Podzielmy sprawę na 2 części: 1) pobór jałowy 2) przewód PE 1) teraz masz to podłączone trójfazowo (3F + N), jak mierzysz te 110W ? czy sprawdzałeś prądy na pojedynczych fazach? Jest możliwe że ona bierze moc bierną, za którą mając licznik kW/h a nie k/Var nie płacisz za wiele, ale nie odpowiedziałeś na pytanie o współczynnik mocy. Zobacz też czy tam...
W takiej sytuacji akumulator to już złom. Miałem podobną sytuację rok temu, świeca żarowa dostała częściowego zwarcia (pobór prądu ok. 40A) - tranzystor w sterowniku dostał zwarcia, bezpieczniki wytrzymały, ale akumulator do wymiany, bo rozładowany do 9V. Podładowanie prostownikiem przywróciło 13V , ale akumulator padał przy jakimkolwiek obciążeniu.
Widzę , że nie bardzo łapiesz. Nie ma żadnych świec neonowych , to żart. Gdyby załączały się świece żarowe to pobór prądu byłby rzędu kilkadziesiąt amperów , a Ty piszesz 25mA. Gdzie i jak mierzyłeś ten pobór prądu po wyłączeniu kluczyka i zamknięciu drzwi. Po prawej stronie pasażera , jest komputer i moduł komfortu , odpowiedzialny za zamki , szyby...
Według mnie najlepszy i najprostszy sposób to amperomierz cęgowy. Można porównać pobór prądu na każdej ze świec i na tej podstawie określić która jest wadliwa.
Za te około 100-150 zł to wśród automatów za dużego wyboru nie ma. do ideału brakuje możliwości podłaczenia cęg (Mastech MY68) i pomiar poboru prądu 20A. Ale juz nie mam diesla i chyba miał nie będe, więc pomiar świec żarowych odpada.
Alternator 120A na wolnych odda może 30A a może i nie. Nie chodzi tu o to jak długo i jak dużo. Chodzi o to że to nie dizel a benzyna czyli aku jest mniejszy. Zastanów się dlaczego w dizlach aku jest większy i wcale nie chodzi o pobór prądu przez rozrusznik.
Witam, najpewnieszą metodą jest sprawdzenie poboru prądu przez daną świece za pomocą miernika ćegowego; prawidłowa wartość prądu około 300 A. pozdrawam
Może masz tak dokładny miernik żeby mierzyć niskie rezystancje, ale ja i tak nie wierzył bym w jego wskazania. Z bezpiecznikiem chodziło mi o podawanie napięcia na krótko na świece. Można też ewentualnie diagnozować przez opięcie np połowy świec i sprawdzać czy pozostałe załączy, w ten sposób wyeliminować taką która ewentualnie ma zwarcie, bo moduł...
Świec żarowych nie sprawdza się omomierzem, oporność tanich przewodów pomiarowych może być większa niż oporność świecy, jak masz świece 12V sprawdź amperomierzem. Jak masz 5V 2-3 sekundowy pomiar ich nie zabije. Pobór prądu w zależności od typu to około od 10 do 20 amper.
No przecież masz podłączoną kontrolkę pod wyjście na świece i masz prawidłową informację. Po grzaniu wstępnym na 12V załącza się regulacja PWM którą redukuje pobór prądu na moment rozruchu. Widać to po jasności świecenia. Masz stare auto więc już po rozruchu u ciebie nie grzeje. Masz też wszystkie świece sterowane z jednego wyjścia. Co ci się nie podoba,...
Witam wszystkich urzytkowników diesel'ków Muszę zrobić nowe przyłącza do świec żarowych w mojej golfince. Do tej pory instalacja wyglądała następująco: Kabel zasilający od przekaźnika do bezpiecznika od bezpiecznika do pierwszej świecy przewodem a od świecy 1 do 4 metalowym "płaskowniczkiem" szeregowo i teraz: czy nie lepiej było by połączenie szeregowe...
Jedyna pewna metoda, to demontaż i sprawdzenie na zewnątrz, bo może się okazać, że pobór prądu jest w normie, ale świeca rozżarza się w połowie sztyftu, a nie na czubku. A nie prawda, mierząc pobór prądu widać jak szybko się nagrzewa (im cieplejsza tym mniej prądu) i jak szybko stygnie. Jak się będzie nagrzewać "w połowie sztyftu" to dłużej będzie...
Spręż jest. Te silniki tak dziwnie kręcą bez paliwa,na pusto. Trochę hard cor, ale może na plaka spróbuj. Czy równo złapie. Świece żarowe do sprawdzenia. Czy dochodzi napięcie, czy mają pobór prądu. Moje dawne Tdi przy trzech uszkodzonych palił. Kulał trochę na zimnym ale palił.
Chcę je sprawdzić, ale tyle różnych wersji, jeśli chodzi i rezystancję krąży w sieci, że już nie wiem co myśleć. Świece sprawdza się na pobór prądu a nie rezystanację bo ta się zmienia. Zimna ok 20A po pierwszym podłączeniu.
Jeżeli mierzyłeś amperomierzem cęgowym i pobór prądu był równy zeru a instalacja elektryczna jest sprawna i w chwili pomiaru prądu było napięcie to masz uszkodzone wszystkie świece żarowe (4 szt).
Na pewno problem jest w zasilaczu masz elektroniczny? Może przetwornica nie startuje bo ma za małe obciążenie LED-ami a zwykły halogen żarowy ma większy prąd poboru i ją uruchamia.
pobór prądu świecy kontrolka świecy żarowej fajka świecy żarowej
terra sygnał wymiana łożysk silnika efekt pamięć usunąć
hasło odblokować telefon codesys raspberry
Błąd EA6 w pralce AEG - co oznacza i jak naprawić? VW Polo 1.4 8V 1996 - Nie odpala, paliwo i iskra są